Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Švestky - kvas

Od: miro® odpovědí: 2 změna:

Dobrý den. Poradí odborník či praktik?

Mám problém z kvasem. Jsem v podstatě začátečník. 2X se mně v minulých letech podařilo problematiku zvládnout. Dost jsem o přípavě kvasu přečetl a přes to se dotazuji:

Kvas po jeho založení asi po 5ti dnech přestal bublat kvasný uzávěr. Defraktometrem naměřeno:štáva přímo ze švestky cca 13 stupňů BX a při meření v sudu cca 6 stupňů BX. Nyní 6°BX. Kvas přemístěn z pod pergoly do garáže.

Dá se to nějak řešit a je to nutné? - Dá se obnovit proces kvasení a jak?

- Lze zabránit octovému kvasení a jak?

- Jak zabránit znehodnocení kvasu a zachovat jeho výtěžnost?

Vřele děkuji za Vaše rady -miro

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x
Ono je měření refraktometrem u roztoku kde je přítomný líh zkreslené a nepřesné. Navic u švestek ( respektive u každého kvasu) musíš počítat s tím že obsahují vysoké procento nezkvasitelnych cukrů. To se dá dohledat na stránkách paliren. Myslím, že to je mezi 4-5 % takže když započítáš zkreslení výsledků refraktometrem a jeho korekční faktor, budeš asi mít prokvašeno a je zbytečné investovat do nákupu nějakých restartovacích kvasinek.
Co se týče zabránění octovému procesu, doporučuje se úprava Ph kvasu na začátku. Dělat to dodatečně nepřináší takový efekt.
Optimální pH je 3,2 – 3,8.
Více zde: palenice-konecny.cz/...

pantatabateku*
hodnocení

0x

Jak zabránit Octovému kvašení

Připomeňme si...

Alkohol, vznik, chemická rovnice: C6H12O6 → 2 CH3CH2OH + 2 CO2

Octové kvašení: CH3CH2OH + O2 → CH3COOH + H2O

CO2 probublává z kvasu, drží se v bečce, protože CO2 je těžší jak O2, přirozená křidla z CO2 brání vnikání O2 do kvasu. Co nejméně otevírejte, bečku nenaplňujte celou.

Podobné otázky:

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: