FAQ - časté otázky uživatelů poradny

Špatně se mi počítají dobré odpovědi, některé se nezapočítají a nemůžu jakoukoliv odpověď ohodnotit, proč?
Hodnotit odpovědi mohou jen registrovaní mimo Volnou diskuzi a Vzkazy. Autor otázky nemusí být registrovaný, aby mohl hodnotit. Aby se odpověď počítala jako dobrá musí být u ní zobrazeno 2x nebo více. 1x se ještě nepočítá. Aby se tedy odpověď započítala musí jí ohodnotit autor otázky (dává 2x) nebo 2 různí uživatelé (dávají 1x).
Poslední podmínkou je, aby odpověď nebyla starší 3 měsíců, po této době už ji hodnotit nelze.

Ztrací se mi ohodnocené odpovědi, je to možné?
Ztrácet se mohou v případě, že se nějaká otázka přesune do Volné diskuze, která se nehodnotí. Pokud tedy někdo Vaši odpověď ohodnotil jako dobrou, ale administrátor nebo sys otázku přesunou do Volné diskuze, ohodnocená odpověď se "ztratí" při dalším přepočtu. Poslední přesunuté otázky lze nalézt zde: https://www.poradte.cz/presunuto/
Druhou možností je, že se díváte do TOPu, kde jsou odpovědi jen za poslední rok (klouzavých 12 měsíců). Je to jen kvůli tomu, aby TOP byl aktuální a vycházel z aktuálních údajů. Na celkový počet, který je podstatný pro získání trička apd. nemá žádný vliv.

viz: https://www.poradte.cz/volna-diskuze/3219-ohodnocene-odpovedi-mizi-jak-je-to-mozne.html

Jaký je rozdíl mezi modrým a zeleným ohodnocením?
Modré ohodnocení uděluje autor otázky. Je tak na první pohled vidět, která rada mu nejvíce pomohla.

Nedaří se mi vložit obrázek k otázce nebo odpovědi.
Napište text otázky/odpovědi a pod editorem jsou 3 tlačítka "PROCHÁZET". Po kliknutí máte možnost vybrat u sebe v PC obrázek, který chcete vložit. Mohou to být 3 obrázky na jeden příspěvek. Pak už jen stačí VLOŽIT příspěvek. Pokud zvolíte náhled budete muset obrázky vybrat znovu.
Častá chyba: po kliknutí na tlačítko VLOŽIT se zdánlivě nic neděje (měl by změnit kurzor myši), vyčkejte než se změní obsah stránky. V závislosti na kvalitě připojení a velikosti vkládaného obrázku to může být od několika vteřin až po 2 minuty. Buďte prosím trpěliví.

Jak můžu zrušit registraci?
Pokud se nepřihlásíte déle než rok a půl, bude registrace automaticky smazána. Bude upozornění 1 měsíc předem. Registrace není možné smazat na přání ihned.

Jak smazat/editovat otázku/odpověď?
Otázky/odpovědi můžete editovat i bez registrace. Podmínkou je stejný PC nebo registrace. Odkaz k editaci je aktivní 2 minuty od vložení příspěvku a čas na opravu je limitovaný 5 minutami. Pokud budete příspěvek editovat déle než 5 minut od jeho vložení oprava se neuloží.
Otázky/odpovědi může mazat pouze administrátor na požádání autora textu nebo při porušení pravidel. Mazání je vyhověno jen v případě, kdy to vyžaduje vážná situace. Rozhodně nejsou příspěvky mazány z rozmaru. Za vrcholně sobecké je považováno přání smazat otázku po jejím vyřešení.

Proč otázky nechceme smazat?
Když už si někdo dá tu práci odpovědět a většinou problém vyřeší proč bychom měli otázku smazat? Možná ji autor otázky už nepotřebuje nebo našel odpověď jiným způsobem, ale ostatním s podobným problémem může výrazně pomoci. Zkrátka smazat otázku a tím i odpovědi jen tak z rozmaru autora otázky není zrovna přátelské.

Proč se otázky aktualizují?
Otázky mohou aktualizovat tazatelé, moderátoři (sys) nebo systém automaticky. Taková otázka se objeví mezi posledními aktivními a zvýší se tak šance na více odpovědí. Zpravidla se používá u otázek, které nebyly dostatečně zodpovězeny a jsou starší. Systém aktualizuje otázky staré 60 hodin, pokud nemají odpověď. Tazatelé mohou otázku aktualizovat 2x, otázka nesmí být starší 31 dnů. Moderátoři mohou aktulizovat jakoukoliv otázku.
Otázky se uzamykají až po více letech a proto lze odpovědět i na otázku starou např. 2 roky. Poznáte jí podle toho, že v seznamu otázek má šedé logo a při odpovědi se zobrazí upozornění na její stáří. Další odpověď je rozhodně přínosná, protože každá otázka pomáhá více lidem než jen původnímu tazateli. Další lidé jí najdou ve vyhledavači i po x měsících/letech. Není potřeba se obávat, že by to mohlo rozzlobit autora otázky, který má své věci již pravděpodobně vyřešené, protože upozornění na nové odpovědi je aktivní jen 3 měsíce.

Jak se odhlásit ze zasílání nových odpovědí?
Na konci každého mailu s novou odpovědí je odkaz ve tvaru https://www.poradte.cz/stop.php?xxx, na něj stačí kliknout. Budete informováni o tom, že jste odhlášeni ze zasílání pro tuto konkrétní otázku. Pokud Vám chodí odpovědi z více otázek musíte provést odhlášení pro každou zvlášť. Je možné, že ještě několik minut po odhlášení může přijít další mail s novou odpovědí - ten co je již na cestě v době odhlášení. Pokud odkaz nefunguje (ještě se nestalo), pošlete CELÝ MAIL VČ. ZMÍNĚNÉHO ODKAZU na adresu uvedenou v mailu.

Vadí Vám někdo na Poraďte.cz?
I to se může stát, zvláště pak pokud tu trávíte více času. Ponorková nemoc se nevyhýbá ani internetu. Ale poradna není jen o jednom člověku, jde o celý kolektiv. Každý si tu buduje svoji pověst a je jeho vizitkou. Samozřejmě vše musí být v mezích, jinak bude zakročeno. Pokud Vám někdo vadí doporučuji jeho odpovědi vynechávat a číst jen ostatní. Aneb rozumnější ustoupí :)

Jak můžu kontaktovat nějakého uživatele?
Pokud se jedná o registrovaného uživatele můžete vyzkoušet vnitřní poštu, která se automaticky přeposílá na mail. Služba je dostupná pro registrované uživatele. Jiný kontakt není možný, mailové adresy uživatelů neposkytujeme. V závažných situacích lze požádat a přeposlání Vašeho mailu administrátorem danému uživateli, ani v tomto případě není jeho adresa poskytnuta.

Zapomněl jsem heslo, jak ho získám?
Stačí se podívat v menu na registrace/ztráta hesla nebo rovnou zde: https://www.poradte.cz/ztrata-hesla/.

Co znamená ® nebo hvězdička u jména?
Pokud je uživatel registrovaný zobrazí se u jeho jména ®. Máte jistotu, že s ním můžete komunikovat vnitřní poštou apd. Hvězdička u jména znamená, že si někdo jiný zaregistroval stejné jméno, které už někdo používal. Jméno tedy nebylo registrované nebo byla registrace smazána. Pokud by byl majitel neregistrovaného jména stejný jako ten, kdo si ho registroval, systém by mu odpovědi zpětně přiřadil, ale ne 100%-tně.

Proč je moje IP adresa nedůvěryhodná?
Pokud někdo na Poradte.cz páchá nepravosti je jeho IP adresa zařazena do listu, který nemá oprávnění přispívat bez posouzení příspěvku. Víme, že jednu IP adresu může sdílet více lidí, v některých případech dokonce jedna celá vesnice, ale je to jediná možnost jak se bránit vtipálkům, nadávkám a urážkám ostatních. Je pouze na administrátorovi, zda tuto adresu (na základě dobré zkušenosti) z tohoto listu vyřadí. Nemá smysl posílat výzvy u končení blokování. Děje se tak automaticky na základě dalších vámi napsaných příspěvků.

Dočasný BAN, co to je?
Tento BAN je časově omezený a jeho doba je určena individuálně administrátorem. Může to být 24 hodin i týden. Závisí na míře provinění a respektování tohoto BANu. Více zde: https://www.poradte.cz/vzkazy-prani-a-stiznosti/111-docasny-ban-k-cemu-to-je.html

Co je sys. ("sysel") a jaké jsou jeho pravomoci?
Sys bylo odvozeno od slova systém a časem se z něj stalo označení "sysel". Jinými slovy je to moderátor, který má dbát na dodržování pravidel serveru. Má některé pravomoci: přesouvání, aktualizování a ukončení otázek, skrýt text příspěvku, umazat hodnocení, obrázek a posuzovat nahlášené příspěvky stejně jako moderovat příspěvky z nedůvěryhodných IP adres. Vše ostatní může jen administrátor (admin).

Je počet odpovědí nějak omezen?
Pokud je úspěšnost uživatele nižší než 10% může v jedné otázce odpovědět maximálně 4x. Přistoupili jsme k tomu z jediného důvodu - našlo se dost uživatelů, kteří z otázek udělali chat a počet odpovědí rostl do nesmyslných čísel a přitom nic neřešila. Jsme si jistí, že někdy je to na škodu a že někdy je potřeba více odpovědí, aby bylo možné správně odpovědět na danou otázku. Přesto výhody tohoto opatření převyšují nad nevýhodami.
Nehodnocené rubriky nejsou v počtu opovědí limitované stejně jako jejich odpovědi nejsou započítany do hodnocení (úspěšnosti) odpovědí.

Hashtagy na poradně
Hashtagy jsou vlastně zkratky, které mají něco zjednodušit. Na poradně máme 3.
1) Pokud před jméno uživatele (pozor na správný tvar jména) přidáte @ např @uzivatel změní se na odkaz na konkrétního uživatele a nemůže být pochyb koho myslíte. Funguje pouze na registrované resp u jiných se nezobrazí jejich statistika.
2) Vložením # před jakékoliv slovo dojde ke změně na odkaz pro vyhledávání na poradně. Pokud chcete více slov najednou stačí mezi ně vložit +, např. #hledaná+slova
3) Pokud chcete citovat nějaké pravidlo poradny stačí použít tvar !Pravidlo Z a číslo pravidla, např !Pravidlo Z1.

Co znamenají barvy v hlavičce odpovědi?
Máme rádi přehlednost a bojujeme proti podvodným příspěvkům. Můžete se u nás setkat s těmito barvami:

autor otázky

stejná ip adresa jako autor otázky, může se jednat o člověka bydlícího ve stejné vesnici apd

rádce, který má velmi dobrou reputaci v dané oblasti

někdo kdo se vydává za vícero osob, ale používá stejnou ip adresu, soused nebo podvodník?

někdo kdo se vydává za vícero osob, ale používá stejný počítač/telefon, bratr nebo podvodník?

Počet barev není neomezený a pokud by bylo potřeba rozlišit více osob než 3 z každé skupiny změní se barva linky. Pro párování je tedy NUTNÉ vždy porovnat obě barvy najednou! Vzniká tak velké množství kombinací, což je potřeba v rozsáhlých otázkách. Zároveň je vhodné příspěvek nahlásit, aby jej mohl prověřit moderátor sys a eliminoval tak případnou nekalou reklamní praktiku nebo manipulaci.

INFO: Vynechané místo kvůli posunu.

zpět na hlavní stranu

 

Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.