Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,vlastním vůz škoda felicia,pedál spojky lze sešlápnout s vynaložením větší síly,spojka zabírá už víc nahoře, je původní. Ale jde mi o tohle-automechanik mi tvrdil, že spojku je třeba vyměnit, protože se mi můžou při rozjíždění se ulomit nějaké dva zahnuté plechy. Nevím, jak to souvisí s tím, že spojku lze vyšlápnout s vynaložením větší síly...
Klamě mě automechanik, nebo je tu nějaké riziko kvůli těm dvěma zahnutým plechům? Možná myslel ty dva plechy,co jsou na ložisku spojky,nevím...?
Děkuji za odpovědi
pokud spojka neklouže a nevydává divné zvuky bych jen jezdil až se to rozbije stejně se bude měnit celej set
ještě je otázkou jak ztuha de ten pedál a jestli neni přirezlý lanko v bovdenu
Sešlápnout pedál spojky jde s větší silou než u jiných Felicíí,ale nic hrozného! A rozhodně při tom sešlapování pedálu nejsou slyšet nějaké zvuky, nebo něco takového, jen už zabírá víc nahoře.
Mám spíš podezření,že mě straší,protože říkal,že když budu stát na křižovatce,tak při rozjezdu se mi můžou ulomit nějaké dva zahnuté plechy.Asi chce kšeft...
Prý mi spojku udělá na Felicii 1.3 za 3500-4000kč, tedy spíš si řekne o 4 tisíce. Bez dokladů prý. Bude to spojka sada-firmy Valeo.
Co na tu cenu říkáte?
Spojková sada Valeo na Fe stojí do 1500 Kč. Práce to nějaká je, ale na Felicii nic hrozného, za dopoledne se to stihnout dá.
doplněno 10.12.14 22:26:Což kdyby to dělal pět hodin, tak je to 500 za hodinu, tolik nenecháte v profesionálním servisu. Vykašlal bych se na něho, nechte si to nacenit v nějakém servisu, můžete se dostat cenou níž a máte doklad.
doplněno 10.12.14 22:34:cena za práci v servisu bude u Felicie kolem 1500 až 2000, tedy komplet to vyjde pořád líp než u toho Vašeho "kamaráda mechanika"
Já kupuji jedině Sachs 600 lamela+800přítlačák+ložisko výrobce ZVL
Tuhost pedálu dost ovlivňuje suchýkomínek spojky, po kterém šoupe ložisko a to pouzdro (díra) ve které je páka spojky s hřídelkou (druhý konec hřídelky zakončeno Y vydličkou a konce Y působí na ony 2 plechy spojkového ložiska. Ulomení je nepravděpodobné, protože vydlička je těsně kolem ložiska, takže na ty plechy tlačí u samého začátku. Nekoná se tedy ani prohnutí 2mm plechu natož ulomení (není to kalené, tak ani prasknutí se nemůže konat).
Spíš staré ložisko přidřené může vybrousit jazyky přítlačáku, ale to by bylo slyšet a dost.
Dále tuhost a přidrhávání pedálu ovlivňuje prasknuté či omačkané pouzdro pedáloví konzoly. Pozná se to i tak, že při sešlapování pedálu spojky se hýbe pedál brzdy, jak to celé pracuje.
Mechanik chce kšeft, ale ti většinou neumí pečlivě pracovat a neznám žádného, který by ten komínek spojky omazal vazelínou na čepy brzd (bílá mléčná TRW vazelína konzistence MOGUL LV2-3 na ložiska i barvu mají stejnou).
Zde odkazy na spojky zde na poradně s obrázky:
doplněno 11.12.14 00:24:podobne...
doplněno 11.12.14 00:26:Jo a bacha na přítlačák pro 1.6ku a 1.9D. Ten je pak tvrdý, jak popisujete. Používá se na těchto motorech a nebo u 1.3 pro sportovní účely, kdy je prokluz při prudkém plném výkonu nežádoucí.
doplněno 11.12.14 00:47:amd-autodily.cz , cc-autodily (zatím vedou v rychlosti a spolehlivosti) a nebo kamenné obchody ve městě.
Občas tahám bržděný vlek, takže fakt kvalitka ta Sachs.
Vše origo a máš nadosmrti pokoj.
doplněno 11.12.14 00:58:Nějaké info během výměny spojky:
Prosím Tě, nevíš o nějakém názorném videu, jak funguje spojka při sešlápnutí pedálu...prostě jak to celé funguje i jak tam pracuje to ložisko. Třeba na youtube. Ty tomu rozumíš, tak dokážeš posoudit mnohem lépe, jaké video je vhodné. Já jsem elektrotechnik, autům nerozumím.
Moc díky
Omlouvám se za chybičky-psyl jse to narychlo v práci!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.