Felicia-asi odchází spojka?

Od: Datum: 06.07.14 15:09 odpovědí: 9 změna: 06.07.14 19:17

někdy při neutrálu něco chrastí když vyšlápnu spojku přestane to a když dám zase neutrál už to nechrastí ale za nějaký čas to při neutrálu chrastí znova,že by se se mnou pomalu loučila spojka?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.07.14 15:11

spojka jinak zabírá dobře,neprokluzuje vubec

Datum: 06.07.14 15:22
avatar

To chrastění způsobuje nejspíš vysypané spojkové ložisko.Než to oddělá i spojku,zajeď do servizu!

JB

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.07.14 16:10
avatar

To co popisujete je běžný problém, způsobuje ho axiální ložisko spojky které chrastí když není zatíženo (na obr. č.5). Život spojky z pohledu spotřebního zboží končí s opotřebením obložení a následnou neschopností přenést potřebný moment. Rachotící ložisko není jednoznačný ukazatel opotřebení spojkového obložení a zpravidla nemá na funki spojky vliv, pozornost bych mu věnoval začne-li se ozývat pískání či jakýkoli jiný zvukový projev při sešláplém spojkovém pedálu. Nicméně vyměníte-li spojkovou sadu rovnou asi neprohloupíte, protože nová spojka automobil patrně přežije a výměnu si můžete naplánovat kdy se to hodí Vám a ne spojce. S výměnou spojky bych zvážil i preventivní výměnu tuku a manžet kloubů poloos a gufer, je to za pár korun a když už to bude venku... http://www.nahradnidily-skoda.cz/images_zbozi/2921_1.jpg

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 06.07.14 16:57

nechci hned měnit spojkovou sadu,postačí vyměnit spojkový ložisko? to víte počítám každou kačku

Datum: 06.07.14 17:38
avatar

Pokud se bude vyměňovat spojkové ložisko,práce jsou náročné stejně,jako výměna celé spojky.Takže našetři na obložení i ložisko,budeš mít nadlouho pokoj.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.07.14 18:32
avatar

Jabrako *palec*

Tazatel- teď to rozpůlíte,dáte new vypínací ložisko a do cca půl roku to možná budete půlit opět a menit lamelu,a pak do dalšího půl roku ještě přítlačný kotouč! A budet mít 3x placenou (pkd sám,tak neplacenou)práci a zbytečně! Udělal jsem to takhle na ibize.nejsou peníze,koupil lamelu a do týdne se spojka dělala opět! Dnes ,pkd bych to dělal,tak ještě vyměním gufero na klice.jo a samozřejmě i poloos!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.07.14 18:59

Ložisko spojky není volné ani omylem! Pedál spojky má pružinu a ta tlačí na spojku a mírně ji sešlapuje. Přitiskává ložisko spojky mírně na jazyky přítlačáku celou dobu chodu motoru (a to i u stojícího). Proto pedál spojky nemá vůli a mrtvé chody jako má plynový pedál.

Tohle dělá jen a jen 5 rychlost. Vždy byla špatně mazaná, jen u posledních převodovek 14K byla mazaná lépe.

V kole 5té rychlosti je ložisko PLC 43-18-1 ZKL nebo SKF. To vyměnit a dále 2x pružiny na tom kamenu. Taková Gčka.

Ložisko spojky píská a chrastí při sešlápnuté spojce a ne při uvolněné na volnoběh. Jak jsem řekl. Ložisko je stále pružinou nebo nohou přitiskováno k přítlačáku celou dobu.

Pro nevěřící, když se vyhákne lanko spojky z páky, tak pedál pružina hňápne na podlahu. Zatáhnutím za lanko spojky od motorového prostoru se pedál zvedá a takto se i na páku převodovky/spojky nahakuje a působí na ni menší silou stále.

doplněno 06.07.14 19:02:

Stačí popustit motor a odeklovat převodovku jen na tom zadním víku s úchytem na silent a dá se to udělat na autě bez demontáže motoru či převodovky.

Hlavně tam patří olej 75W90 a ten se musí co 5 let měnit, jinak opět ložisko odejde. Spousta lidí si naivně myslí, že je tam doživotní náplň, ale do života převodovky než se posere právě jako teď

doplněno 06.07.14 19:02:

Musí splnit API GL4

doplněno 06.07.14 19:11:

Až ti to bude chrastit, tak vezmi dlouhou tyčku (závitovou tyč nebo velký dlouhý šroubovák), přilož jeden konec na konec převodovky zcela vpravo a druhý konec si přilož na ucho jako stetoskop. Uslyšíš ony zvuky více nahlas a poznáš, že mám pravdu a je to 5tá rychlost.

Taky při volnoběhu a tom chrastění dej páku do polohy, jakoby jsi chtěl tu pětku řadit bez spojky, ale nenacpi jí tam úplně a ono chrastění utichne, jelikož vypínací vydlička synchrony převléká tím válcem a snaží se je spojit a vyrovnat rychlosti kol. 5ka hlavní přestane díky tomu vibrovat a chrastit. Vybruje jen, když je volná a nezařazená díky vymlácenému ložisku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.07.14 19:07
avatar

To Gumidek- stou doživotní náplní nemáš až tolik pravdu. Ona byla doživotní ,ale netušili že auta budou jezdit ještě patnáct a více let od výroby!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.07.14 19:17

U Feldy tahle náplň navíc po čase sama vytekla ven. Gufero řadící tyčky zcela na spodku bylo dvou břité bez prachovky (prachovku měl favorit). Tyčka orezla a roztrhala břity gufera a náplň postupně klesala. Převodovka maže rozstřikem a hladina je důležitá, 5ku maže 2 a 3jka nastříkáním oleje do horního žlábku ze kterého to kape na 5ku, která má na koci samostatnou komoru, kde je jen ona sama.

U Favorita byl předpis v servisce 60 000km nebo 3roky. Převodovka konstrukčně stejná. Doživotní/nedoživotní... měním olej i v automatických převodovkách po 160 000km a tam se o intervalech většinou nepíše (záměr výrobce a obliba termínu doživotní) a pak odchází hydroměnič.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.