Poloosy felicie 1.3

Od: Datum: 30.01.13 21:09 odpovědí: 16 změna: 02.02.13 08:24

Ahoj, měním spojku na felicii a chci se zeptat, abych mohl z levé strany vysunout převodovku od motoru musím vyjmout pouze levou poloosu? A je možné ji vyjmout tak, že demontuji levý tlumič a sklopím rameno tak, aby se poloosa vysunula z diferenciálu?

kdyžtak jak zaaretovat kameny v diferenciálu?

Jinak držák na motor nemám, tak motor a převodovku vypodkládám dle potřeby špalky o různé velikosti ...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.01.13 21:13
avatar

Napiště Gumídkovi, ten teď mění spojku na Favoritu a jistě Vám poradí, až si umyje ruce

doplněno 30.01.13 21:17:

On Vám to pošle i s fotkama klidně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 21:27

tam na kterou stranu budete posunovat převodovku tak ta poloosa pujde ven.. když vyhodite tlumiš tak nevim jestli si tim moc pomůžete.. lepší bude to vybít z čepu a pak to snad pulde vysunout ale gumidek to určitě popíše do detajlu :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kopr
Datum: 30.01.13 21:32

Bohužel nevím, jak mu napsat :(

Tak to zkusím takhle, pane Gumídku, když by jste zavítal na tuto prosbu o radu, prosím Vás podělte se o své zkušenosti, teď radu zkušenoho velice ocením.

Děkuji

Datum: 30.01.13 21:50
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 21:57
avatar

Zalořte si účet a napiště mu do soukromé pošty. On to dnes dělal celý den a tak už asi teď spí chudák :-D Ale ráno Vám odepíše, já mo to řeknu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 22:23

žádnou poloosu nevyndavám pustim převodovku na zem tak jak potřebuji a vytáhnu motor horší se tam dává zpět ale každý má svúj recept a zajištovat převodovku v diferaku neni potřeba drží ji ta druhá polosa a také se mne nikdy nestalo že by kola z diferaku spadly když tam polosi nejsou ale raději také jednu stranu zajistím pro případ co kdyby

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 22:28
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kopr
Datum: 31.01.13 09:02

Zkusím to pouze s vytaženou jednou poloosou, tou levou, dovolená běží, takže za chvíli se do toho znovu pustím. Co se týká oleje, ten jsem nevypouštěl, protože převodovku půlit přece nebudu a v té zimě co byla a po dlouhé době stání auta by snad ani nevytekl

Nevím, kde je ten zmíněný Hallův snímač polohy. A ještě bych se chtěl zeptat, zjistil jsem, že nemám tzv. trn na doladění spojky s ozubeným kolem, je možné nějakým nástrojem improvizovat za onen trn?

Datum: 31.01.13 13:44
avatar

Se zbytkem neporadím, ale s Hallovým snímačem otáček jo. Když se kouknete na převodovku, tak nalevo (pod termostatem) máte tokovou buď černou fajfku nebo něco tomu podobného. Je to totiž podle roku výroby. Zadejte si na google obrázek hallova snímače Felicia 1.3 a máte to. Drží na jednom šroubu, který se odšroubuje (je to tuším 10šroub) a pak ho vytáhnete. Můžete ho i odpojit od konektoru, pokud budete chtít, asi bych to i doporučil, pokud tam budete manipulovat se spojkou, tak, aby Vám tam nelítal. Je to jednoduchý konektor, kde zmáčknete na bocích dvě kovové spony a vytáhnete.

doplněno 31.01.13 14:43:

Ještě doplním něco, co by Vás mohlo zajímat: http://lugosy.smirci-krize.cz…licia-1300-mpi-prevodovka.php

Aspoň obrázky třeba pomůžou. Je to sice převodovka, ale není na škodu si to rozkliknout ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.13 15:35
avatar

Ani na Fa ani na FE jsem nedělal,jen Ibiza I ,P405D a Xantie 1,8i16V-nesundával jsem tlumiče,jen čepy řízení a svislý,nebo těhlici tím se uvolní místo pro vyjmutí poloosy a tím i převodovky.

doplněno 31.01.13 15:36:

olej nemusíš, skoro určitě po vyjmutí poloosy nějakáý vyteče aniž bys chtěl!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.02.13 02:06

Tak Vás tu všechny zdravím po delší době ;).

Při vytahování poloos je potřeba vždy alespoň na jedné straně zajistit kameny (satelity) proti vyklouznutí z klece diferáku. Pokud se tak stane, tak je pak jedinná možnost převodovku rozmontovat, přretěsnit, nasadit satelit a zase složit ... pakárna

Proto se zajišťuje na jedné straně buď starým kloubem z jiné poloosy a máme tak doma jeden přípravek pro strýčka příhodu a nebo se tam vloží kus zahradní hadice. Jde jen o to, aby se ty dvě díry na vzájem nerozešli a tak se do nich něco vloží skrz a tím je jištění dostačující. Více z Fotek, kde je diferák z převodovky Favorita, ale Felicie mají úplně stejnou.

Při demontáži a opravě spojky sundávám obě. Nedokážu si představit tu tragédii, kdyby mi vysela blbě za kloub a držela na manžetě, která by prakla a tripoid by se rozsypal na drobné díly všude po zemi a zašpinuil by se od prachu!

Takže vyklepnout obě a olej rozhodně vypouštět. Kde, jsem tu mockrát psal. ;)

doplněno 01.02.13 02:08:

Hall se demontuje vždy. Je velké ryziko ťuknutí o něj při nasazovaní převodovky na motor a jeho zničení...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.02.13 02:07

další

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 01.02.13 02:07

Tohle se hlídá a je to díra, kam se strká poloosa a ta hadice jako přípravek.

doplněno 01.02.13 21:18:

Zde je vidět, že kámen (satelit) vyklouzává a v tuto chvíli není možné nasadit poloosu, ale ještě nehrozí vypadení a jde to srovnat vložením vhodné tyčky, třeba šroubováku a kámen posunout zpět.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kopr
Datum: 01.02.13 13:24

Pane gumídku, píšete, že při vytažení obou poloos je nutné zaaretovat kameny v diferenciálu, znamená to, že když budu odmontovávat pouze jednu levou poloosu tak aretovat nemusím?

Jinak obrázky a rady určo pomohou, bohužel mě potrápila jiná věc a to jsou zatuhlé matky, takže nemůžu poloosu úplně vytáhnout, známý mi říkal, ať opatrně spouštím převodovku k zemi, že ta poloosa sama vyskočí, je to tak?

Datum: 01.02.13 21:17

Nic samo nevyskočí. Kloub u převodovky je nutné z převodovky kousek vyklepnout pomocí sekáče jako páčidla opřeného o stupínek na hliníkovém výlisku na víku převodovky. Jak vyskočí o 10mm, pak vyklouzne.

Ano, pokud je vložena jedna poloosa, tak druhá se aretovat nermusí. Viz obrázky. Pokud je jedna strčená a druhá ne, tak ty čtyři ozubená kolečka drží jen ta jedna poloosa. (kloub).

Jaké matky? Středové na kolech? Proč to nevytáhnete celé? Sundáte kolo, přípravkem vylysujete čep řízení, odmontujete spodní svěrný šroub u ramene čepu, aby se oddělila těhlice od ramene, rameno rukou stáhnete dolů (bude silně pružit nahoru, tak bycha, aby čep neroztrhl manžetu poloosy, až to budete vytahovat. Pak je potřeba demontovat nahoře dvě matky M8 13 klíčem a vyklepnout tu poloosu s převodovky a vytáhnete z auta celek složený z tlumiče, těhlice, poloosy.

Ještě jsem zapomě, že musíte demontovat brzdový třmen.

Takto tedy vatáhnu celé Lko (tlumič,poloosa,těhlice) a nervu se z matkama.

doplněno 01.02.13 21:26:

A při vyklepávání ať Vás ani nenapadne sekáč dát mezi převodovku a začátek kloubu (odstřikovací kroužek). Zničil by se!

Sekáč jako páka se musí dát na hranu kloubu viz červená čára. Pak se jako houpačka, páka nasadí sekáč a na jeho konec se klepne, aby vyrazil kloub z převodovky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kopr
Datum: 02.02.13 08:24

Pane Gumídku děkuji mnohokrát za cenné rady z praxe a poučný obrázek. Zkusím to tedy vyjmout jako celek ( těhlice, poloosa, tlumič ). Vaše zkušenosti bych chtěl mít, holt není nad rady praktikovy

Zítra se opět dám do práce s plným nasazením. Možná sem ještě s nějakou otázkou přijdu...

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.