Kdy je slyšet spojkové ložisko?

Od: Datum: 05.11.14 11:00 odpovědí: 16 změna: 05.11.14 22:56

Prosím vás, při jaké situaci je slyšet spojkové ložisko,

1) když motor běží na volnoběh a nešlapu na spojkový pedál

2)když motor běží na volnoběh a sešlápnu spojkový pedál na "podlahu"

doplněno 05.11.14 11:05:

Mám Felicii 1.3 50 KW a když je zima tak mi při nesešlápnutém pedálu spojky na volnoběh něco chrastí silně v motoru, při sešlápnutí pedálu spojky to přestane. A nebo při zahřátí motoru to ustane v obou situacích(jak při nesešlápnutém pedálu tak při sešlápnutém)

S řazením problémy nejsou vůbec. Rozvodový řetěz je v pohodě. Tak nevím...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: lipa®
Datum: 05.11.14 11:07
Bud zdrav.
Na motorkách je to slyšet při zmáčknutí spojky. Nejvice u studeného motoru. . Mluvim o 4taktu..
Lípa
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.11.14 12:04

Zpravidla když není zatížené kdy se z něho stává dětské "chrastítko",tedy podle bodi 1. Ale když už je na sračku,tak je slyšet pořád.To už může být slyšet i vypínací talíř s uvolněným protikusem ložiska.Každopádně . jak tam začne něco chrastit,mělo by to jít ven.Může to vydržet tisíc,dva,ale tak jen několik kilometrů. Komplet spojka je do tisícovky plus práce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 05.11.14 13:29

Spojkové ložisko u Feldy začne hučet (šustit) při sešlápnutí spojkového pedálu. To se teprve roztočí. Při nesešlápnutém pedálu se ložisko nemá točit. Pokud se někomu točí tak je lajdák a nemá správně seřízený pedál.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 05.11.14 13:37

To platilo u spojky kterou měla naposled 120 s vinutými pružinami,u spojky s talířovou pružinou je ložisko i při nesešláplém pedálu neustále mírně v kontaktu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.11.14 19:28

I při nesešlápnutém pedálu je ložisko přitisknuto k jazykům přítlačáku. Tiskne ho na něj pružina pedálu spojky na konzole. Kdyby ho netiskla, tak má spojkový pedál mrtvé chody!

Pokud vyhákneš lanko spojky na páce převodovky, tak ti pedál spadne díky pružině na podlahu. Pružina ho tlačí na podlahu aby za lanko bylo neusále taháno aložisko mělo dotyk. Pak noha při sešlápnutí zapůsobí x-krát větší silou apřekoná odpor jazyků které promáčkne a tím spojku rozepne (oddálí přítlačák, aby lamela nebyla stisknutá přítlačákem o setrvák!

Neraď, když to neznáš!

doplněno 05.11.14 20:20:

Ta fotka dole a většina fotek zde je moje prácička. Taková hezká teorie :-D.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 05.11.14 20:16

gumídku, člověk který se tady poptává jak se má seštelovat vnitřní zrcátko, mi bude psát, že to neznám *ee* . Hochu hochu, až budeš mít za sebou tolik oprav aut, pak mi něco můžeš říkat. Zatím jsi jen teoretik a to v tomto případě špatný. No co piš si co chceš, rozodně ty mě nevysvětluj funci spojky. Ar

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 05.11.14 20:39

Sudej převodovku, vem si "nádrh", změř si vnější vzdálenost jazýčků a potom změř vzdálenost přítlačné plochy spojkového ložiska od mezikusu převodovky. Pak uvidíš sám jako hloupost si napsal.

"většina fotek zde je moje prácička". Tak to jseš teda kabrňák, alespoň sebevědomí nechybí, když ...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.11.14 21:07

Tak dobrá. Zde je náčrt, jak to je. A nejprve princip.

1. Pedál spojky na konzole pedálů, stahuje dolů pružina a tak bez lanka spojky nebo s volným lankem spojky je pedál sražen na podlahu (jako by spojka byla trvale sešlápnutá nohou).

2. Pokud od motorového prostoru kleštěma vytáhnu lanovod spojky z bowdenu, tak se mi pedál od podlahy začne zvedat

3. Nasazení spojkového lanka je tedy následující. Vezmu cihlu, podepřu cihlou spojkový pedál v nejhornější poloze (tedy asi o 4cm výše než brzdový pedál). Tím mám lanko volné, zaháknu do vydličky na převodovce a cihlu mohu dát pryč. Pedál zůstane dle seřizovacího šroubů +/- s brzdovým a šroubkem nastavím pedál s brzdovým do stejné výšky přičemž tolerance je 4mm dle dílenské příručky.

4. Lanovod je tedy bez vůlí napružen. Na jednom konci tlačí dolanovodu pružina pedálu a snaží se lanovod natahovat zmáčknutím pedálu o zem. Pružinka je oproti přítlačáku slabé nic, takže je tam jen na napnutí lanka, aby samovolně nesekočilo z vydličky a mimo jiné spojka neměla mrtvé chody.

5. O co se tedy opírá povysunuté ložisko? Silou pružinky pedálu o jazyky přítlačáku a jsme opět u toho...

Dělám převážně Favority a Felicie. Jiná auta moc ještě neznám, ale v tomhle jsem jako ryba ve vodě a jsem si na 100% jist, že to tak je. Když má takové auto něco odlítáno, tak zastudena bez sešlápnuté spojky může něco mírně pískat (chrastí ložisko v převodovce), ale i do toho může něco mírně píštět (velmi slabě) při volnoběhu.

Stačí nohou podebrat spojkový pedál a nadzvednout. Jednak mi působí proti síla pružinky přítlačáku a tímto jsem vlastně odlepil rozběhnuté ložisko spojky od jazyků tak, že se jich už nedotýká a pískot ustane. takové ložisko při sešlápnutí dělá ten onen pravý kravál a je logicky špatné.

Viz obr. je ložisko někde v půlce komínku a tam tlačí na přítlačák silou pružinky v pedálu. Při sešlápnutí pedálu nohou se vysunuje až cca nakonec onoho komínku směrem dopředu viz obr.

Are, pokud mi to popíšeš podobně svými slovy a vysvětlíš jiný princip u tohodle auta (Fa/Fe), tak se rád dočtu něco nového. Ovšem pochybuji, že tomu je jinak i z hlediska toho, že jsem repasoval 2 převodovky a dělal 1 spojku u sebe.

Vše jsem si změřil, takže vím, že je ložisku stále ve styku a i logicky pokud by nebylo, tak cítím v noze při náznaku sešlápnutípedálu mrtvé skočení, kdy se ložisko začne jazyků dotýkat. Jak by to dle tebe bylo tlumené to skočení doteku při náznaku sešlápnutí? Nijak, protože je stále ve styku, jen na něm nestojí noha, ale pružinka pedálu.

Š120 měla kapalinovou spojku, ale tam to dále neznám, tak možná je to tam, jak jsi psal.

doplněno 05.11.14 21:10:

Stačí nohou podebrat spojkový pedál a nadzvednout. Jednak mi působí proti síla pružinky přítlačáku PEDÁLU

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 05.11.14 22:15

" Silou pružinky pedálu o jazyky přítlačáku a jsme opět u toho... "

Tak a teď si v klidu sedni a zamysli se, na kterou stranu pružina pedálu tlačí. Už začíná svítat? nebo máš stále dojem, že pružina tlačí pedál dolu a vysouvá vypínací ložisko k jazýčkům.

Je to stále, pořád jen a jen suchá spojka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 05.11.14 22:56

Bohužel. Stále vím, že pružina i noha táhnou ložisko na jazyky dle obr.: (Favorit a Felicia)

doplněno 05.11.14 23:00:

Dej si google obrázky a napiš: pedaly felicia

Na každém je spojkový pedál dole napružen pérem (tlačí ho to dolů..)

doplněno 05.11.14 23:05:

Lanko v bowdenu spojky musí být taženo nikoliv tlačeno.

Tlačit můžeš max. tu kapalinu v trubce.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: fik
Datum: 05.11.14 13:35

Mám stejný problém,ale v poslední době to docela stichlo tak výměnu spojky nechám až na příští měsíc. Chrastí na neutrál při nesešláplém pedálu spojky,když je ložisko bez zátěže,stačí třeba i jen o kousek šlápnout na spojku a okamžitě to přestane

Spojku budu měnit komplet,auto má přes 380 tis km najeto

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.11.14 14:44
avatar

Mám také Feldu s tímtéž problémem, který trvá již mnoho tisíc km. Nejde však o spojku ale chrastí distanční kroužek na páté rychlosti, který je v klidu mimo olej. Po zahřátí to přestane a po vyšlápnutí spojky to taky přestane.
Tohle mi potvrdila řada mechaniků s tím, že není potřeba s tím nic dělat.Řeším to tak, že co nejdřív po vyjetí dám na chvíli pětku a je po chrastění.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fik
Datum: 05.11.14 17:11

Jo ale třeba mě to nechrastí pořád,to musí být fakt jedině na neutrál a na volnoběh,při studeném více,při zahřátém méně,jakmile se byť jen ťukne na plyn nebo šlápne na spojku,chrastění přestane

Ohodnoceno: 0x
 
Od: akym®
Datum: 05.11.14 15:49

Jak správně píše lubombar, určitě to není spojk. ložisko, když nechrastí při sešlápnutí, ale něco v převodovce, nejspíš jedno z ložisek, nebo kroužků.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.11.14 19:32

Jedná se o vysypané jehlové ložisko v 5-té rychlosti. Maže ho jen olej, co zteče z horního mazacího žlábku (vypadá jako rýna u střech baráku). Olej tam nacáká z vedlejší skříně (rychlosti 1-4 + kolo diferáku). Taktéž je potřeba vyměnit pružiny co drží 3 kamínky na těle synchronu. Přes to tělo se převléká kroužek, který převod spojí a to zvaknutí a držení je přes ty tři kamínky. Nedostatek nebo starý olej dělají své. Patří tam Castrol TAF-X 75W-90.

doplněno 05.11.14 19:38:

zde řešeno:

https://www.poradte.cz/auto-m…licia-asi-odchazi-spojka.html

doplněno 05.11.14 19:58:

U Favorita a Feldy se seřizuje na lanovodu spojky jen výška pedálu. Přítlak spojkového ložiska v klidu se nijak nemění. Stále tam je a točí tak ložiskem. Pokud si někdo seřídí pedál vysoko, tak ten dlouhý chod peálu k podlaze dost namáhá samotné ložisko i jazyky přítlačáku a může to i rupnout.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.11.14 19:31
avatar

Ano, jedná se o chrastící přítlačný kroužek na synchronu pětky. Není to závažná závada a pokud se to nezhoršuje, není potřeba to řešit.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.