Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá

Od: mirekvesely odpovědí: 88 změna:
Dobrý den, mám problém se škodou forman 136B 50kw. Asi po 2 minutách když se zahřeje tak chcípá. Snímačem otáček to není. Měnil jsem i čidlo teploty na domečku termostatu a taky nic. Přijde mi, že forman je přehřátý, je rozpálená i kapota, že nejde vzít do ruky, je rozpálen celý motorový prostor, baterie, vzpěra tlumičů, nelze udržet ruka. Sahara spíná normálně, víčko od expanzky můžu normálně otevřít, nic nestříká ani nebublá. Kamarád říká, že to může být termostat, může termostat mít vliv, že čidlo teploty to špatně vyhodnotí a pak to chípá?

 

 

88 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Mirku, čidlo teploty na termostau je pouze pro budíka. Jako u Škody 120.

Systém monotronic má NTC čidlo teploty zezadu sání. Mezi tělem topení a obloukem sacích svodů uprostřed pod vstřikovací jednotkou. Zezadu v tom hliníku. Vede tam kabelový svazek v plechovém držáčku pro vstřikovací jednotku. Od její patky to je asi 2cm.

Dále doporučuji vyrobit si diagnostický kabel OBD.

Ustřihni na vrakáči nebo někde konektor od motorku předního centrálu BRANO a z nějaké třeba Fabie či Octavie OBD zásuvku a propoj dráty plus, mínus a K-line

Diagnostický konektor je na nádobce aktivního uhlí zezadu, jak se pod ním propojuje kabelový svazek monotroic s kabelovým svazkem auta.

Zapoj dle obrázku jen 2,4,5 zbytek nemusíš. Další obrázek motorek předního centrálu Felicie, kde je konektor snadný na použití.

Diag potom KKL-USB a VAG COM 3.04 nebo VCDS a kabel VAG-HEX


doplněno 18.08.23 21:32:

čidlo je tuším 17k klíč. Ideálně očkovej zahnutej a poteče trocha chladící kapaliny.

Dej i nové měděné těsnění!


doplněno 18.08.23 21:33:

Taky se motor může zadírat.

Lej pouze 10W40 Shel HX7

Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá
Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá #2
Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá #3

 

mirekvesely
hodnocení

Děkuji, ale tomuhle moc nerozumím, spíš vůbec, ale zkusím se zeptat v okolí, jestli někdo tu diagnostiku nemá. Budu se modlit, aby to něco ukázalo, protože jinak je to neopravitelné.

Diagnostika toho moc neukáže, ale teploty co snímá jednotka ano.

Spíš u těchto motorů odchází zapalovací trafo, hall snímač a palivové čerpadlo.

Zapalovací trafo většinou přestane fungovat, až se nahřeje, protože je v něm spínací polovodičový tranzistor a ten bývá vadný a takto se chová. Stejně tak Hall snímač po zahřátí může přestat fungovat. I u Favoritů BMM lze použít snímače z MPi Feldy a svazek kabelů uvolnit, aby dosáhl a zapojit na něj přímo (starý hall má takový ocásek s koenktorem). Dokonce se dá koupit ta redukce ocásku jako propojka při použití MPi čidla, ale není to podmínkou.

A palivové čerpadlo? To už má většinou léta za sebou a je nutné vyměnit i její palivový filtr z venku nádrže na podvozku u zadní nápravy.

Bez těchto základních troj věcí nefunguje monotronic. Vše ostatní nějak fungovat může v nouzáku.

Neopravitelné? Ale no tááák. To snad ne! To není jako milion čidel někde u Audi :)

Opravitelné to je a snadno.

Znovu si pročti co píšu a postupuj dle toho. Nebo nějaký mechanik kamarád. Přepošli mu to nebo vytiskni.

mirekvesely
hodnocení

No zapalovací trafo jsem tam dával nové, nestartovalo mi to, když byl déšť, nebo když jsem projel myčkou, ale to mi ze začátku cukalo, teď to vůbec necuká a ihned zhasne. A kdyby bylo v čudu palivové čerpadlo, nebo filtr, tak by to cukalo? Ale jakmile mi to zhruba po kilometru chcípne, tak pak asi na pátý pokus pod plynem to nastartuju, někdy i bez plynu a jedu kilák zase dál...

 

hodnocení

0x

Jinak zde stručně popis systému monotrinic včetně hodnot čidel, ať neměníš naslepo díly jen tak.

skoda-techweb.cz/...

Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá #4
Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá #5

 

mirekvesely
hodnocení

No ono je problém, že ty čidla a snímače na bmm už nelze nikde sehnat...Já bych klidně koupil celou vstřikovací jednotku novou, ale už nikde není...

Vstřikovací jednotka se moc nekazí. Jen někdy vstřikovací ventil může chvíli jít a pak ne. A taky potenciometry se mohou vydrápat. Záleží an nájezdu km, ale na vrakáči je jich spousta. Hlavně ber rozdíl 50kW a 40kW v povědomí. Kanálek je klapky o 2mm menší a dělá to z ECU bordel. Bacha na to.

Klapku řeš jako poslední možnost.

Setkal jsem se i s vadnou jednotkou, ale opět stačilo rozberat ECU motoru a přeletovat konektory elektroniky na desce plošných spojů. Nebylo nutné měnit kus za kus. Proč taky. Studeňáky taky dokážou pozlobit a stačí opravdu jen proletovat.

Nové čidlo koupit jde. Třeba na pema autodíly. pošlu odkaz.

Při výměně čidla sloupni starý těsnící kroužek ze sání, odrbej díru sání ocelovým kartáčkem od oxidů a nové čidlo s těsněním namontuj a citem utáhni.

autodily-pema.cz/...

Zapalovací trafo s modulem

autodily-pema.cz/...

Většina jde koupit. Monotronic používala i Felicie, Peugot, Golf 3, Seat... to byl přerod po karburátorech a používal tento systém kde kdo v evropě. Takže sehant lze většinu dílů.

A jednotky vstřikování a klapky ebay nebo vrakáče.

mirekvesely
hodnocení

Díky, zkusím to, snad to zvládnu sám...

mirekvesely
hodnocení

To zapalovací trafo s modulem jsem měnil před rokem, dal jsem tam úplně nové značky tesla... To vadné se mi projevovalo po dešti nebo myčce, ale to mi takhle nechcípalo, ale cukalo, teď to chcípá zničeho nic...

Preventivně bych očistil smirkem a prostříkal kontaktovým sprejem ty tři pojistky u relé pod ECU jednotkou.

Jedna pojistka je pro výhřev lambdy, druhá pro ECU hlavní a třetí pro napájení trafa zapalování.

To relé bych koupil nové.

Tu diskuzi dost doplňuji zde, tak si jí pak pročti celou komplet.

mirekvesely
hodnocení

a prosím, máte i odkaz, kde lze sehnat nové palivové čerpadlo, oběhl jsem spoustu autodílů, ale nikde nemají... A z mpi tam prý nejde...

Ano, z MPi nejde. Má maximální tlak do 3 bar a pracovní pro monotronicka je regulací na 1,1 bar.

MPi čerpadlo dá tlak 6 bar a srazit to na 1,1 bar namáhá vstřikovací jednotku, která ten přetlak nemusí vydržet a pak se uchlastá.

Navíc MPi čerpadlo nemá držák na dně o nádrž v bajonetu, ale je volně za horní přírubu.

V odkazech už čerpadlo máš.

Filtr kup MANN WK 410

autodily-pema.cz/...

 

hodnocení

0x

Palec pro BMM má ten široký velký kontakt na okraji protože přeskok jiskry udává ne palec, ale jednotka motoru. Takže nepoplést s palci pro karbec, kde je jen malá kontaktní část pro přesný mechanický přeskok jiskry. Tedy vybírej ty s tou zlatou velkou kotvičkou

autodily-pema.cz/...

čerpadla

autodily-pema.cz/...

zapalovací kabely

autodily-pema.cz/...

Svíčky (pozor jíné pro 40 a jiné pro 50kW)

autodily-pema.cz/...

Někdy může blbnout relé palivového čerpadla (je v krabičce pod ECU motoru na držáku se třema pojistkama modrejma) s plexi krytkou.

autodily-pema.cz/...

mirekvesely
hodnocení

Relé palivového čerpadla jsem preventivně vyměnil před rokem, protože mi forman párkrát, ale opravdu párkrát asi tak jednou za čtvrt roku nenastartoval, ale na druhý třetí pokus vždy chitil, tak jsem preventivně měnil hallův snímač i relé. Pokud by bylo v háji palivové čerpadlo, tak bohužel nové už nikde nemají a z mpi tam prý nejde...

čerpadlo BMM

autodily-pema.cz/...

jen přemontuješ plovák a vršek příruby ze starého.

mirekvesely
hodnocení

Jo super díky za odkaz už vidím!

Nejsi ze střední moravy? Bych ti mohl pomoct.

mirekvesely
hodnocení

Prosím a ono je jiné palivové čerpadlo na 135 a 136?

mirekvesely
hodnocení

No bohužel nejsem, já bych Vám dobře zaplatil a rád bych se něčemu přiučil, bohužel jsem ze středních čech z Kladna...

135 (40kW) 136 (50kW) je vždy stejné čerpadlo. Ale mnohdy mají výrobci hokej v popiskách. To neřeš.

Rozdíl je jen v MPi a BMM. Jak uchycení, tak hlavně tlaku. Mezi BMM rozdíly nejsou.

...

To je moc daleko... škoda

Návod k instalaci jednotky čerpadla Bosch za původní VDO

digital-assets.tecallianc/...

mirekvesely
hodnocení

Škoda, že jste tak daleko, u mě byste si vydělal peníze. Vy se asi hodně vyznáte ve fáčkách, že? Máte pravdu, že v tom mají prodejci často hokej. třeba na uto kelly to jsou někdy fakt nesmysly...

No nejdřív to zkusím od nejjednoduššího, zkusím palec s víčkem, pak to čidlo teploty na sání, ještě to trafo. No a pak to asi budu muset někomu dát, ale problém je, že fáčka a filcky už moc opravovat nechtějí.

Také mě napadlo, jestli to nemůže být vůle ventilů, tů jsem za 7 let, co ho mám ještě nedělal. A u bmm je vůle 0,25 a 0,2, že? Akorát si nepamatuju jestli u sacího nebo výfukovýho.

Je to moje celoživotní hobby a jezdím hodně na vrakáče. To se naučíš nejvíc. Navíc jsem v minulosti přestavěl karbec na monotronicka, takže ten systém znám velmi podrobně. Dnes už se bavím novějšíma. Fabky. Nejsem karosář a na tom jsem se zasekl a právě, že málo kdo to umí udělat pořádně a flikovat karosářskou je vražda auta, takže jsem s tím přestal a posunul se o model dál. Jsem autoelektrikář jinak.

Tady na poradně mám hodně rad a i fotek a odkazů co a jak.

Stačí do vyhledávače psát tagy jako "gumidek favorit"gumidek seřízení ventilů felicia"...atd...

Najdeš rad ve spojení s mím nickem dost.

Třeba ty ventily. Mám oblíbenou nejpřesněkší metodu, kdy nejde o střih, ale o to, aby vačka byla uvolněná naplno o 180stupňu o její zadek a né boky. Ono je to jedno, ale jak dáš střih blbě, tak bok už nabíhá a mírně stláčí ventil.

Zde podrobně:

poradte.cz/...

mirekvesely
hodnocení

Wow, to je super, škoda, že jste tak daleko...

Je tu hodně o brzdách a třeba výměně oleje v převodovce včetně ložiska převodovky, atd..

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

další, kdo poradí je @dabel @asd1 @mikihans @petrovic a další

mirekvesely

Tak diagnostika mi ukázala lambda sondu a katalysator 40 procent. Lambdu jsem vyměnil a dělá to stejně. Může mit katalysator vliv na chcípání motoru, když se zahřeje? Z výfuku mi furt teče voda, ale těsnění je ok a oběh není natlakovaný.

Diagnostika nemůže na monotronicku měřit katalyzátor!

Musela by tam být zadní kontrolní lambdasonda a žádnej Favorit nemá dvě lambdasondy!

To mě zkoušíš nebo sis koupil nějakou čínskou mr*ku co si ty závady vymejšlí? :-D

Tohle si na Favorita kup. Bude ti to fungovat i na Windows 10

motordiag.cz/...

mirekvesely

ne nezkouším, já to dal mechanikovi a tohle mi řekl!

Tak pozor na něj. Vymyslel si to. Tyhle auta znám do puntíku a i pro laiky z logiky věci za katalyzátorem už žádná čidla nejsou. Jen trubky tlumičů a koncovka výfuku.

Takže opravdu nelze diagnostikou změřit zaplnění katu.

To u Škodovek umí jen Euro3 a Euro4 1.4MPi tyhle motory, protože mají lambdu i za katalyzátorem (mají dvě).

Monotronic je EURO1

mirekvesely

HM, tak jsem v řiti, zkusím ještě vyměnit čidlo teploty kapaliny a pak už to asi budu muset dát na vrakáč, protože v mém okolí nikdo není, kdo by si s tím věděl rady. Mrzí mě to, protože je zachovalý, ale auto, které chcípá každé 2 km je k ničemu a já na to sám nestačím...měnil jsem hallův snímač, trafo, lambdu, palec rozdělovače. Nejvíc mě zaráží, že to do minuty zase nastartuju a pak zase 2 km. Jo ještě jsem měnil palivový filtr.. Já bych zkusil i palivové čerpadlo, ale když nevím, jestli to tím je, tak to asi nemá cenu... Ale dík za rady

007cz
Nemáš rozpadený kat a ucpaný výfuk?

To je veliká škoda, protože víc možností už není.

Ještě bych zkusil tu řídící jednotku motoru. Musíš najít někoho, kdo opravuje elektroniku. Nejlépe firmy co opravují počítače a notebooky an úrovni ne výměny dílů, ale i pájení spojů nebo repase akumulátorů nářadí a drobné elektroniky nebo opravy televizorů či vysílaček.

Jak píšu, už jsem se setkal s tím, že jednotka motoru měla uvnitř studené spoje a stačilo proletovat. Po zahřátí totiž jednotka začala dělat psí kusy.

Nejlépe, kdyby jsi to skontoloval sám. Řídící jednotku drží ty 4 šroubky v rozích seshora na konektoru.

Konektor se odpojuje vytažením boční závorky a jednotka je na plechu ukotvena dvouma šroubama s křížovou hlavou nahoře M5.

Takto pak vypadají studené spoje a pozná to i laik. Jen je potřeba s tím na pořádné světlo a nejlépe s lupou omrknout.

Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá #6
Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá #7
Škoda Forman/Favorit 136B 50kW po zahřátí chcípá #8
mirekvesely

tak to ještě zkusím, ale já mám bohužel s takovýma závadama špatné zkušenosti. Měli jsme astru 1.4 a dělala to samé, Dali jsme do ní 20 000 vyměnili jsme všehno myslitelné i nemyslitelné a nakonec jsme ji museli dát na vrakáč, Při předjíždění mi chcípla a já se v tom málem zabil. Zkusím ještě se zeptat, jestli má někdo diagnostiku na fáčko, pokud to nic neukáže, tak ho asi dám na likvidaci a koupím si jiného. Ale asi ho obrečím, protože ho mám 7 let, chtěl jsem ho jako veterána a ten motor tahá úžaně. Škoda, že jste tak daleko, Nechat to k Vám odtáhnout, to by se asi moc nevyplatilo...

mirekvesely

A z toho popisu BMM co jste mi poslal, tak jsem pochopil správně, že k provozu motoru je zapotřebí hallův snímač, palivové čerpadlo a ecu jednotka,?. Že kdyby bylo vande čidlo teploty kapaliny i vzduchu, lambda, tak to může fungovat v nouzovém režimu a nechcípalo by mi to?

Když je špatný čidlo teploty nebo lambda, motor by měl běžet, sice ne dobře, ale měl

Ano. Je to tak. Bude to mít vysoké emise, blbě to bude startovat, ale chcípat to nebude.

Rozeber tu jednotku. Nic to nestojí. Je potřeba akorát šroubovák Torx tuším 10 nebo 15.

A hledej ty drobné studeňáky lupou. Pokud tam budou, tak proletovat mikropájkou.

Palivové čerpadlo spíš odchází stylem, že přestane dávat a nejde startovat. Ale že by jelo na půl to ne. To spíš ten palivovej filtr by se takto choval.

Spešl diagnostika na Favorita není.

Spešl je jen ten kabel a jak ho vyrobit jsem ti zde ukázal.

Hledat jen ty, kteří mají VCDS nebo VAG-COM kabel. Ti co diagnostikují Felicie, Octavie, Fabie, Golfy, prostě VW koncern.

Ale ta diagnostika ti stejně moc závad neukáže. Je to hrozně jednoduché ten Monotronic Bosch systém a moc funkcí nemá jako dnešní auta.

1. rozebral bych jednotku a mrknul na spoje

2. čidlo teploty bych klidně vyměnil preventivně

3. vyměnil bych Hall snímač třeba z nějaké Feldy MPi

Jestli máš totiž to Hall čidlo s takovým ocáskem v kuse s konektorem, tak přesně tohle občas blbne za tepla, ale za studena je OK.

Tohle nestojí majlant. A radost z opravy může bý velká :)

Podívej se po okolí, zda někdo nemá Feldu na díly a vem si z ní ten Hall snímač.

bazos.cz/...

Víš co mě ještě napadlo? Zkus pojezdit s odpojeným koenktorem lambda sondy. To je ten 4 pin u termostatu.

Mělo by to fungovat na nouzák i bez sondy.

mirekvesely

No já mám snímače motoru 2 a ty jsem tam dal a nic, plus jeden jsem ještě pro sichr vymontoval z druhého pojízdného formana a nic. Je ale fakt, že mi z výfuku kapou furt kapky vody a to docela dosta furt. U mých dalších favoritů to nedělá, to také nebude normální, nebo jo? A přijde mi, že emise z benzinu cítím víc než u mých ostatních favoritů...

Pokud není motor prohřátej, tak katalyzátor krom přeměny CO na CO2 produkuje i vodu.

Ta se může krátkýma jízdama hromadit ve výfukách (tlumičích).

Pokud dlouho nejel pořádnou trasu na výlet, tak to jen tak nevyženeš.

Zkus ještě bez té lambdy a rozeber tu jednotku. Vem si, jaké je v motoru vedro a za těch X- let zvláště v zimním období, kdy mrzne a pak vedro od motoru ty cínové spoje mohou degradovat a udělají to, co je na fotkách.

Moderní jednotky mají ještě vrstvu laku, která chrání proti oxidaci. Bosch to ještě nemíval.

Je tam spínací tranzistor pro řízení toho vstřikovače. Dost zásadní pro chod motoru. Taky výhřev lambda sondy. Opět tak trochu zásadní, ale né tolik co ten driver na ovládání monovstřiku. Vše je na desce jednotky.

Proto tě nutím, aby jsi do jednotky koukl.

mirekvesely

Jo to vím, kde je, protože lambdu jsem tam včera, nebo předevčírem dával novou. Zkusit to můžu odpojit, ale tomu moc nevěřím. Já mám ještě mpi feldu a tam mi diagnostika ukázala vadný hallův snímač a opravdu to bylo tím, jenže tam ten průběh závady byl trochu jiný. Tam mi to na rychlost začalo se jakoby dusit a taková ta dusivá trhavá jízda, jenže tady mi nic nedusí, ani netrhá, prostě během sekundy se vypne motor. Za druhé u filcky to šlo pak nahodit až za hodinu a tady to jde nahodit téměř hned. Ale jak říkám, hallův snímače jsem tam dal 3, takže tím ne. A kdyby to bylo tím palivovým čerpadlem, tak by se to také jakoby dusilo, že?

Jo.

No potom tedy fakt prvotně otevři tu jednotku.

Podobně za tepla má výpadky zapalovací trafo, ale to jsi dal taky nové, jak jsi psal tuším.

Vše tedy svědčí na jednotku.

Jako mohl by to dělat ještě ventil vstřiku, ale to je fakt ojedinělé. jako třeba zde.

Rozeber tu jednotku a nafoť a omrkni detailně všechny letované spoje.


mirekvesely

Jo rozeberu, mám kámoše, hračičku, který to rozebere a popřípdě sletuje, trafo jsem dával nové, kámoš bude mít čas asi za týden, tak dám vědět!

mirekvesely

Prosím, to video s tou feldou, to je od koho, není to někdo ze středních čech?

To je mistr odborného výcviku Lubomír Krof. Hodně šikovnej a žáky naučí, jak je vidět z jeho youutbe kanálu.

skolabydzov.mozello.cz/...

kousek od Hradce Králové

mirekvesely

hm, bydžov není tak daleko a nevíte, jestli tam můžu přijet? Zkouknul jsem pánova videa a je vidět, že je to borec a že tomu rozumí.

Zkoukni všechny. Opravdu odborník.

Co já vím... Mu zavolej do školy a zeptej se ho. ;)

Stejně dobrej je i Hampl. Kdyžtak málo kdo má propojku na OBD Favorita, tak jim ukaž zde diskuzi.


Napiš mu e-mail a hoď mu tuhle diskuzi, ať si ji pročte.

mirekvesely

ok, díky super, ale nedřív zkusím tu ecu jednotku koukal jsem i, že se dá koupit uplně nová z anglie a docela levně. Pak bych tam dal asi ten vstřikovač, no a pak bych pány oslovil. Jenom se ještě hloupě zeptám, když jí vyndám a zase dám zpět, popřípadě, když tam dám jinou, tak se to samo zase zadaptuje s těmi všemi kompotenty a čidly? Nemusím nic jiného dělat?

Tenhle monotornic je ještě hlupák.

Stačí mu odpojená baterka a nemá ani blokaci immobiliserem.

Vstřikovač vytáhneš jednoduše. Odjistíš kryt s čidlem teploty vzduchu a konektorem (ten černý plast) a pak kombinačkama opatrně vycukneš ven. Má kdyžtak po stranách díry pro zaháknutí vhodných háčků. Já používal špice výpletu jízdního kola na vytažení. Zahákneš z jedné a druhé strany, čouhají ti nahoru a vycukneš ho ven.

Akorát nejde kombinovat s jednotkou felicie, která má immobilizer a výstupky na konektoru, aby to nešlo zapojit.

Dále nesmíš kombinovat 40 a 50kW jednotky. Bude ti blbnout volnoběh. Taky jsem si to vyzkoušel, tak vím.

Zde odkaz na rozdíly s Feldou.

poradte.cz/...

Takže objednej stejnou a správnou. Nebo starou oprav. Jde jen o proletování. Součástky tam neodchází.

mirekvesely

A ještě prosím jedna otázka, kdyby to byl ten vstřikovač, tak ty odkazy jak jste mi poslal, tak tam ten vstřikovač není, máte tip, kde bych ho koupil, i kdyby byl ok, tak chci mít do budoucna do zásoby.

Já vždy kuchl náhradní z nějaké vstřikovací jednotky z vrakáče. Vstřikovací jednotka je nesprávně nazývaná karbec monotronika.

Ale viděl jsem i nové vstřikovače.

136 50 kW = 115944402

135 40 kW = 115944401

Pozor, jsou taky jiné.

ebay

FUEL INJECTOR FOR SKODA FAVORIT FELICIA 1.3 SPI 87-95 50KW 136L 0280150697

BOSCH číslo dílu 0280150697 pro 136ku

Třeba ale na 135ku

ebay.com/...

většinou vyprodáno

google.com/...

Googli si ta čísla dílů, nebo na bazoši vstřikovací jednotka nebo karburátor. Lidi to matlají názvy různě.

Občas se na ebay něco ukáže.

Liška má třeba ještě nastavovač volnoběhu (servo)

autopotreby-liska.cz/...

MEchanicky ti budou pasovat injectory z golfa MK3. Otázkou je, zda budou správně fungovat, ale asi budou. Možná pojedou i líp.

051133025A

0280150651

Dej si čísla do googlu a ebay

mirekvesely
25.08.23 16:55

díky

25.08.23 18:00
mirekvesely

Ahoj, ještě bych se rád zeptal odkud víte ty čísla vstřikovacích ventilů? Já mám katalog bosh mono motronic a tady je číslo 115-944 400, ale není mi z toho jasné jestli na 135, nebo 136. Jinak podle vašeho číselného označení jsem na celém netu našel jeden jediný na 136ku, sice za 4 litry, ale raději ho koupím do rezervy, díky...

Katalog etka. Je online.

ifinterface.com/...

carprog2 a hledáš. Buď je v sekci motor nebo elektronika.

Něco jsem pak opsal z ebaye a našel tak i bosch kody.

mirekvesely
26.08.23 14:08

díky:)

Není zač, pak sem zas napiš, jaké děláš pokroky a na co jsi přišlel.;)

 

hodnocení

0x
Jestli je gumidek že střední Moravy a pan z Kladna, nešlo by to řešit jako závadu a odtah přes pojišťovnu ke gumidkovi? Nechat Formana někde na bezpečným místě u krajnice,... Prostě jako porucha

Odtahy jsou téměř vždy k nejbližšímu servisu, k dealerovi značky nebo možná do místa bydliše. Ale ne přes celou republiku k cizímu.

To určitě neklapne.

@gumidek

máš pravdu s tím odtahem

jen tak mimochodem, jak zakázali ty olověné pájky při pájení plošných spojů, mají spoje v autech nějakou výjimku nebo se to taky pájí těma ekologickýma, co časem křehnou? Ve spojení s runflatama co moc netlumí to je dábelská kombinace

Nechci kecat, ale možná ano. Letecký průmysl a zdravotnictví vyjímku má. Určitě by se to dalo vygooglit v angličtině asi nejrychleji.

Setkal jsem se mnohokrát i s tím, že většina konektorů nemusí být pájena vůbec. Plošňák s prokovy skrz má menší dírky a nožičky konektorů jsou tam vpodstatě natěsno lisované. Jako kdyby to zapomněli zapájet to vypadá. Setkal jsem se s tím u klimatroniku a ovladači oken a zrcátek.

mirekvesely

Tak jsem odpojil lambdu a dělá to stejně. Vyměnil jsem i pojistky u řídící jednotky... V sobotu se vrátí kámoš z dovolený, tak mu dám tu řídící jednotku, on má mikropáku.. Jenom mám strach, abych ji nezničil a složil zpět v pořádku. Pak zkusím vyndat vstřikovací ventil, ale potřebuji někoho, kdo má ten přístroj jako na videu ten pán z učňáku.

Na ten ventil ti stačí jen baterka. Jakýkoliv zdroj 12V a min. 2A. Třeba adaptér od nějakého přístroje do zdi nebo autobaterie a dva dráty.

Pak rukou přikládáš a cvakáš si s ním.

Ne každej kdo má páječku s tím fakt umí.

hlavně na to nesmí šahat trafopájkou. Dělá totiž napěťové špičky na očku a mohla by zničit CMOS obvody.

A musí s mirkopájkou umět a né ji držet poprvé v ruce.

mirekvesely

Ahoj gumidku, tak jednotku jsme s kámošem rozebrali jednotku a je naprosto ok, vstřikovací ventil je taky ok. Ale vlezli jsme do kanálu a z kaťáku chčije voda. a v přední části strašně smrdí benzin. Takže by to odpovídalo, co říkal ten mechanik, že kaťák funguje na 40 pct. Já ho blbě pochopil on dal sondu do výfuku. Navíc to odpovídá, že motorový prostor je šíleně rozehřátý, pokud je ten katák ucpaný vodou, tak se horké spaliny vrací zpět, navíc mi další mechanik řekl, že také zažil krz vadný kaťák, že po zahřátí mu chcípalo auto. A z toho výfuku mi chčije voda víc a víc a u mích ostatních favoritů mi to nedělá, navíc auto stojí v suché garáži, takže zkusím ten kaťák, protože jinak už mě opravdu nic nenapadaá...

007cz
Není ucpaný vodou, je rozpadený a neprůchodný.
007cz
24.08.23 22:40
Nemáš rozpadený kat a ucpaný výfuk?
Zdroj: poradte.cz/...
mirekvesely
hodnocení

no rozpadený kat bude každopádně, když už tam vidím díru a kape mi z toho ven, ale ucpaný výfuk mi nepřijde. Ve všední dny seženu kaťák a namontuju ho tam, to je pro mne jednuduchý úkon, protože mám kanál. Já si myslím, že to bude ok, že to bude chcípat kvůli tomu kaťáku. Alespoň jsem se zase něco naučil, rozebrat řj a vymontovat vstřikovací ventil...

mirekvesely
hodnocení

Prosím, ještě jsem se chtěl zeptat, u nás v obchodě mají už jen kaťák na feldu mpi, můžu ho tam dát?

007cz
Demontuj LS, tím uvolniš výfuk před katem a vyzkoušej.

Ahoj, ono je to potřeba projít vše a pokud měřil na emisním stroji, potom to beru.

Kaťák by měl pasovat. byly na dvě příruby nebo na jednu a trubku se sponou.

Pokud bude vizuálně jako ten starý, tak pasuje.

Origo výrobce je LEO Leistritz, ale ten už novej nekoupíš. Leda náhradu TYLL, Bosal, Walker.

mirekvesely

Ahoj, neměl jsem čas, teď jsem koupil kaťák a příští týden se snad vrhnu na výměnu a určitě dám vědět, jak to dopadlo

bobann
Paráda, docela mě to zajímá *palec*

 

mirekvesely
hodnocení

0x

Tak katylysátor je vyměněný, byl totálně zacpaný, po výměně jede jak zpraku, ale bohužel závada chcípání motoru stále trvá, já už opravdu nevím, co dál s tím... Kdyby to alespoň chcíplo na trvalo, nebo alespoň na 1/2 hodiny, aby se zjistilo, jestli je to palivem, nebo elektrikou, ale do 10 sekund nastartuje a pak po 500 metrech chcípne. Asi půjde do šmelcu a koupím jiného, tohle je fakt neopravitelná závada.

Tobě se do toho jen nechce.

Začni výměnou toho šedého relé v krabičce s plexi pod ECU a dej nové ty 3 pojistky.

Relé si vezmi z pojistkové skříně v kabině a nejlépe to od vyhřívání zadního skla, které se moc nepoužívá. Jsou stejná.

Ale klidně to hoď do šmelcu, pokud se ti do toho nechce. Je to tvoje volba. Rad je tu jinak ve vlákně dost a dost.;)

mirekvesely

Gumidek: relé a ty pojistky jsem samozřejmě také vyměnil, dokonce jsem zkontroloval i pojistkovou skříňku a preventivně vyměnil všechny pojistky.

Dál bych tedy řešil zásadní věci jako Hall snímač (ten v první fázi) a ve druhé fázi zapalovací trafo.

047907319A

amd-autodily.cz/...

amd-autodily.cz/...

Celé jsem to nečetl znovu, ale pokud byl přicpaný kat, tak se dá předpokládat, že odešla i lambda sonda.

Monotronic má LSH24ku

A co si pamatuju u Favorita, tak bylo vhodné rozberat pojistkovou skříň a desku plošných spojů zezadu proletovat.

 

mirekvesely
hodnocení

0x

No labdu jsem samozřejmě dal také novou. V jiných diskuzích jsem četl, že by to opravdu mohlo být palivové čerpadlo, že se může zdát při zkoušce ok, ale může být načnuté, zkusím pal. čerpadlo a dám vědět...

 

S novým čerpadlem i filtr paliva ;)

mirekvesely
A prosím ještě o radu, já jsem z těch kodů dílů úplně blbý a nevyznám se v tom už. Objednal jsem si palivové čerpadlo, kde píší, že to je pro favorit motor 136b přesně toto: autodily-pema.cz/... , ale dole na té stránce jsou k tomuto čerpadlu kody začínající 6U0, což je pro feldu? V popisu je i psáno, že to je pro favority i felicie, ale ve feldě je jiný tlak?Toto palivové čerpadlo je označeno i jako 0 986 580 823 a tady na těchto stránkách píšou, že pasuje do všemožných aut a to včetně felicie II a to do i 1.6, to je nějaká blbost, teď nevím, co jsem vlastně objednal... nd-skoda-volkswagen.cz/...

Oba odkazy dle fotek stejné.

Čerpadlo pro monotronic je uchyceno za dno nádrže. Sundáš přírubovou matici čerpadla a samotné čerpadlo bude držet na dně nádrže za bajonet. Strčíš na něj ruku a pootočíš z celým tím bazmekem o 10 stupňů na jednu stranu. Na dně nádrže je pro čerpadlo takový kotevní bajonetový kříž jakoby. Drží za paty na dně.

Čerpadla pro MPi drží jen za vršek hrdla příruby. U dna se ničím nedrží. Jsou volná. Drží jen za krk.

Pochopitelně obě čerpadla SPi i MPi mají jiné maximální tlaky. SPi monotronic dá maximálně 3 bary a pracuje s 1,1barem. MPi dá i 5 barů a pracuje se 3,0-3,1 bary)

A proč mají i Feldí kódy? Protože monotronic Škoda použila v roce 93 a 94 pro Favorita a pokračovala 94 95 96 Feldou.;)

 

mirekvesely
hodnocení

0x
A prosím ještě o radu, já jsem z těch kodů dílů úplně blbý a nevyznám se v tom už. Objednal jsem si palivové čerpadlo, kde píší, že to je pro favorit motor 136b přesně toto: autodily-pema.cz/... , ale dole na té stránce jsou k tomuto čerpadlu kody začínající 6U0, což je pro feldu? V popisu je i psáno, že to je pro favority i felicie, ale ve feldě je jiný tlak?Toto palivové čerpadlo je označeno i jako 0 986 580 823 a tady na těchto stránkách píšou, že pasuje do všemožných aut a to včetně felicie II a to do i 1.6, to je nějaká blbost, teď nevím, co jsem vlastně objednal... nd-skoda-volkswagen.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]