Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor

Od: vladino* odpovědí: 140 změna:

Gumidek, vyletuje mi teplota tesne pri 110 st.C a nespustí ventilátor. Je tam nový spínač vrtule ČR. Voda buble aj v nádržke a vyplúva cez štupel kvapalinu. Ešte skúsim odsledovať termostat, lebo včera som poklepal po čidlách, pustil kúrenie a až potom sa rozbehla vrtula. Zajtra odskúšam pochytať hadice, či termostat prepúšťa vodu do chladiča a dám vedieť. Nemá náhodou felicia nejakú zradu že sa takto správa? Mám tam termostat PL, ale asi som urobil chybu, že som ho vsadil do silikonu a poriadne utesnil... Čo ty na to? Ďakujem.

 

 

140 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Vyhod termostat projed to bez nej pokud bude situace stejná tak bud ti nekoluje voda - problém s vodní pumpou nebo je v haji těsnění pod hlavou
Ta pumpa by mela jit poznat i tak že se ti za běhu motoru musí vracet voda do nádobky
Pokud si měnil termostat nepředpokladam že by byl špatnej i když ta možnost tu je

 

hodnocení

2x

Škoda, že nemáš konektor s Fastony

google.com/...

(Felicie 94-cca 99). Pokud máš konektor tento moderní pro tato 6U0 959 481D čidla, potom je nemožnost tuningu a musíš používat pouze čidla spínačů na 97C 6U0 959 481D.

Kdyby si ten konektor ustřihnul a nechal čouhat žlutý a červený, zakončil je Fastony 6,3, tak by jsi mohl používat čidla teploty pro Śkodu 120,130 a tam čidla spínají dřív na 85C. Stále se vyrábí česká originál s označením TH470 a Fastony musí být u sebe, ale bez ohrádky holé. Je to přesně tohle čidlo.

skoda-dily.cz/...

Tohle je druhovýrobní padělek, kdy Fastony má na okraji

skoda-dily.cz/...

...

Kabelový svazek můžeš i vymontovat s těmi Fastony ze starší verze Feldy. Musí to být jen 1.3 a bez klimatizace. U nosníku před alternátorem svazek končí a má 3 pinový konektor.

Z něj vedou jen dráty k čidlu na chladiči a dál na větrák. Je to jen 50cm svazek.

...

Ta čidla s nižší teplotou jsou lepší a tolik se vedrem nenamáhá hlava na přehřívání. Relé tam není. Jen jedna pojistka v pojistkovce.

...

Všechny termostaty jsou voskové. Problém je sehnt originál Škoda, ale občas může být na Bazoši.

Případně německý zde

autodily-na-skodu.cz/...

...

Aukro

...

Ještě mají 3 kusy originálů

aukro.cz/...

 

hodnocení

0x

1. zkontroluj ten větrák. Má na čidle stálé plus a pojistku v pojistkovce. Vždy tam tedy na konektoru čidla musí být plus od baterky.

Po propojení kontaktů musí větrák okamžitě fučet

2. osahej chladič, až bude teplota 100C, zda do něj ta horká voda vůbec teče

3. jsou tvrdé nafouklé hadice? Potom asi těsnění pod hlavou.

...

Máš na čidle na chladiči Fastony (jako žlutej vodič do startéru) nebo dvoupinový konektor podobný tomu na čidle termostatu?

Stejně tak když odpojíš konektor u termostatu a propojíš kontakty měla by Sahara hned točit.
Základem je ale správné odvzdušnění soustavy. U některých motorů se může udělat bublina pod hlavou kterou voda nevyžene a pak se motor přehřívá i když čerpadlo vodu žene.

proto je napsáno v dílenské příručce, kde Feldy s plastovým termostatem (všechny MPi po roce 97) se pro odvzdušnění vytahuje nachvilku čidlo teploty vody.

 

vladino*
hodnocení

Tie hadice odsledujem, kábliky na teplotný spínač na chladiči sú 2 (žltý a červený), teplomer samozrejme 4 kábliky. Podľa toho, čo hovoríte, mi teraz pripadá, ako keby ostal zavretý termostat, teda nevpustil vodu do chladiča a samozrejme k termospínaču a teplota ide hore.Zaujímavé, ale aj pochopiteľné, že po zapnutí kúrenia teplota ide zo 110 st.C pomaly dolu, potom som holou rukou klepkal po oboch termosnímačoch, po termostate a vrtuľa sa rozbehla, teplota padla. Po schladení sa vrtula zastavila, bral som vodu zo studničky a počúval som, vrtuľa sa pri behu na voľnobeh na mieste sama zopla, vypla a išla. Tie hadice odsledujem či nafukuje, ale nemohol som zostať v kopci na lesnej cestičke, je to strmák a jazda na mierny plyn na jedničku, otáčky mot. zľahučka 1200-1300 ot./min. Keď tak hovoríte o tom, mne to pripadá teraz spätne, ako keby si termostat "postavil hlavu" a nepustil vodu do chladiča, teda termospínač nemal čo vyhodnotiť ako vysoká teplota v okruhu. Písal som, je to termostat made in PL, a čo si ja pamätám, PL robili termostaty s voskovým médiom a už za socializmu sa na ne nadávalo, lebo boli poruchové. To spojenie kontaktov vyskúšam či sa spustí. Inak vrtuľa sa nezadiera, točí sa ľahučko. Skúsim nájsť poistku vrtule, aj relé. Gumidek, poprosím tvoju email.adresu do bodúcna na vladol2@azet.sk. Ďakujem.

 

vladino*
hodnocení

Ozaj kontakt na termospínač je jeden šteker s dvomi vodorovnými kontaktmi v jednej priamke 6U0 959 481D. Vďaka. Inak Gumidek, na teba som nič zlého nehovoril, muselo dôjsť k nedorozumeniu, ono mi nedalo písať a ani možnosť výberu niečo napísať. Čítať som mohol, len mi písalo, že príspevok je viac ako roko starý...Pripadal som si ako pako, že nás cenzurujú, ale dúfam, že nie. Ďakujem za pochopenie.

 

asd1
hodnocení

0x

Zavřenej termostat poznáš jednoduše, po ohřátí na provozní teplotu bude hadice k chladiči furt studená (i chladič). Pokles teploty když pustíš topení tomu nasvědčuje..

Podobnýma pokusama že s tim jedeš do vaření to klidně celý dojebeš.. Kvalitně odvzdušnit, ověřit saharu + spínače že fungujou, ověřit těsnění hlavy = tlakování hadic, bublinky ve vodě, voda v oleji olej ve vodě, ověřit termostat že otevírá..

 

vladino*
hodnocení

To tlakovanie hadíc dnes určite overím. A čo sa týka ďalej, môžem ísť s autom aj 30 km ďaleko, teplotu ukazuje tam ako má, čiže 90 st.C, ale toto sa len deje pri pomalej jazde na 1,2,3- prevod. stupeň max do nejakých 30km/hod, možno 20km/hod. A tesnosť? Áno, ako ho mám, na vodnej pumpe je vykryštalizovaná červená G12 nemrzka, ale kaluž pod autom neni nikdy. Hlavný problém bol vždy ten, že sa mi roztrhlo tesnenie teplomeru a v mototechne dodávané sú oveľa tenšie čo do hrúbky prierezu. Konečne s Valeo som dostal aj správne hrubé tesnenie. Olej je krásne čistý, žiadna emulzia, víko dnes čistučké, v zime tam býva pena, ale v dielni mi kamarát povedal, že nakoľko je to LPG, je tam veľa kondenzu a na krátke trasy do 10 km nemusím čakať odparenie kondenzu. Ja neviem, raz akoby termostat otvorilo, raz neotvorilo, samozrejme hovoríme vtedy, ak je termospínač na chladiči OK. Inak spojil som tie kábliky v štekre na chladič, vrtuľa krásne sa rozbehla. Ja viem, bolo by super pricapiť na chladič nejaký pokusný ukazateľ teploty...

1. vodní pumpa točí na volnoběh pomalu a při pomalé jízdě malými otáčkami a voda se málo hne systémem

2. máš tam čidlo teploty na 97C a je na vratce dole, takže tou dobou je už dávno 100C - 105C na hlavě a přívodu do chladiče.

3. při pomalé jízdě do chladiče fouká náporem velmi málo vzduchu a ještě ve vedrech to nijak extra neochladí.

= proto ti píšu o předělání na 85C čidlo ze škody 120.

 

vladino*
hodnocení

Áno nad tým 150-130 škodováckym spínačom už dlhšie rozmýšľam. Priznám sa Ti, že to, že pri jazde na voľnobeh sa voda hýbe ozaj, ale ozaj pomaly ma nenapadlo a aj to mohlo robiť garazdu. Ono stačí na kúrenie, ale možno nestačí do chladiča. Inak ten šteker (samica) na kábliku pri altíku má číslo 357972752, ale ja by som k nemu, aby som nemusel štikať, ucvakávať potreboval šteker samec, ale neviem sa k tomu dopracovať. Pichli by sa do seba a na druhý koniec dať tie konektory (fastony) 6,3 mm - stará škodovacka miera. Ale ešte dnes odtestujem ten termostat, lebo môžem tam dať akýkoľvek spínač, hoc aj vypínač mechanický, keď termostat neotvorí, vrtuľa bude ochladzovať studený chladič zbytočne. Určite vieš čo som tým myslel. Ďakujem Ozaj, mám doma jeden starší asi pred 2 rokmi menený termostat, lebo ten začal otvárať pri cca 70 st.C, môžem ho potom následne vyskúšať, ako sa to bude správať. Neboj sa, ručičku do červeného pole a ani nad 110 st. nepustím.

Ten samí štekr používají mlhovky. Tam je samec. Tak si opiš z něj číslo a pak potřebuješ do něj piny JPT junior power timer. Ale pokud nemáš Knipex kleště, tak to nějakým obyč dojebeš.

Takže kup přímo propojovací redukci k mlhovkám a zní si to udělej na fastony na ten termospínač :)


amd-autodily.cz/...

6U0 970 003

skoda-dily.cz/...

těleso konektoru - protikus

357972762

 

vladino*
hodnocení

Inak, ten samý šteker ide do predných smeroviek ktoré sú uchytené o reflektory Felicia Facelit, ale zas len samica.

Jen jako jazykovou perličku - v Čechách je štekr krumpáč navařený do těžké roury, čili pajcr. Tvoje slovní spojení že taký šteker ide do predných smeroviek by u nás způsobilo dost velké změny na vzhledu vozidla :)
asd1

Možná místní nářečí v exotický vesnici.. Všude jinde je štekr konektor a pajcr neni krumpáč na trubce ale "kalená tyč s vohlým plochým koncem"

asd1 i na moravě, takže netuším, kde se říká, že je štekr krumpáč.

 

vladino*
hodnocení

Díky, aj sme sa pobavili s nárečiami... Tak chlapci, bol som opäť za kamošom na chate, motor so dobre vyhrial. Ventilátor sa spustil presne na 110 st.C, pekne bez kúrenia stiahol teplotu, motor som nemusel vypnúť, takže či voda bublala neviem, ale z nádobky neprskala, čo je super. Ale aj tak by som tam dal ten spínač Š105-130, mám ich zapísané, Gumidek ďakujem za ten šteker za jeho objavenie na nete, zabehnem do Moto, objednám ak sa dá, keď nie, tak cez tvoju stránku čo si mi... Prosim ťa, Vás o ďaľšiu radu, otváral som predný kufor -kapotu motora, páčka tak pružila, akoby sa niečo ohýbalo, ale kapota motoru sa mi už nedá otvoriť. Spraviť to tak na ceste keby sa niečo pokakalo, nieviem, neviem. Je tamnejaká choroba týchto aut? Lanko zjavne pretrhnuté neni, len už neni kam páčku ťahať. Ďakujem.

Na tuhle závadu s páčkou auta nikdy netrpěla.

...

Jestli otevřeš víčko při horkém motoru, tak voda díky poklesu tlaku začne ihned vařit a můžeš zničit hlavu!

Bod varu posunuje přetlakové víčko a správná chladící kapalina G13 na bod varu kolem 115C

 

vladino*
hodnocení

Áno, o tom víčku viem, lebo ako cca 12 ročný v 70-tych rokoch som to urobil na Fiate 600D a celé čelo som mal otvorenú hnisajúcu ranu, brrrr. No čo, decko. Ale to som nevedel, že môže odísť hlava válcov. Dobre vedieť. Inak pozrel som to lanko, z kabíny je vidieť, že to neni splietané lanko, ale jednožilový drôt. Ale nikde na nete a to ani škoda-diely, ani nikto iný neponúka toto lanko bouden, ale len majú do roku 1998 a to je splietané lanko. Inak dosť ťažko tá páčka chodil ako som to auto kúpil. Tak isto sa správa aj Seat čo mám. Vždy som rozmýšľal, ako to môže to lanko vydržať a nepretrhnúť sa. Ani teraz neni pretrhnuté, ale muselo sa niečo ohnúť. Ďakujem

tak to nafoť. Měl jsem 2001 a bylo splétané.

...

Hlava se přehřeje, protože voda jak vaří, tak se udělají vzduchové kapsy a vzduch je izolant, takže minimálně odchází těsnění pod hlavou na přehřátí.

asd1

Parní kapsy vzduch tam neni ;)

Otvírání haupny bude někde zatuhlý buď v zámku nebo bovdenu = vyčistit, promazat rozhýbat.

 

vladino*
hodnocení

To s tou vodou a tými "parnými kapsami", to dáva význam čo hovoríš. Preto víčko nikdy neotvárať pokiaľ je motor vyhriaty. K tomu zámku, akurát to robím, áno lanko neni splietané, je to origo oceľový drát, v motorovej časti ukončený koncovkou (gulôčka) a taktiež v kabíne prechádza páčkou a ukončenie taktiež gulôčka. Čiže podľa toho ako som sa dostal, kebyže mením lanko, tak musí byť origo s fabriky aj s páčkou. V kufri má výrez na zasunutie do zámku, ale na páčke tú možnosť nevidím. Inak kapotu som otvoril od spodu, lebo tam nemám "šusplechu". Čo tomu bolo? No bol ohnutý ten pliešok čo ťahá lanko a ktorý má následne potlačiť mechanizmus zámku, ktorý je súčasťou zámku kapoty hore. Najskôr som to vystriekal WD, potom som tam napatlal vazelínu v spreji ale poriadne a teraz postupne napúšťam bouden olejom. Ale aj tak budem sa babrať s tým spínačom zo 105-130 a štekrom, dobre si mi poradil, si pašák vďaka zatiaľ.

Na páčke je taky zářez. Ale musíš odvrtat nýt/kolík N0137602 a páčku vymontovat od karoserie (držáku, který je na karoserii nabodován).

Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor

 

vladino*
hodnocení

Áno, toto je nejaký iný typ, ten môj nemá v páčke zárez, ale len dierku s jamkou na lanko a tú zakončujúcu guľku. Toto bude asi typ do roku 1997, alebo sa mýlim? Ale podarilo sa mi to spojazdniť, ide to ľahko, vazelína urobila svoje.

Kdyžtak mi to vyfoť. Jiný typ podle mě neexistuje. Není důvod měnit takovou prkotinu, jako je fungující páčka, když od roku 97 už vývoj šel do Octavie.

Moc nevěřím, že by tam nebyla drážka.

Možná, jestli tam není čínské lanko s páčkou nebo jiná druhovýroba.

 

vladino*
hodnocení

Štekre sú doma, idem pre tie piny. Ozaj a knipovacie kliešte mám doma 2 typy.

 

vladino*
hodnocení

Tak štekre aj piny sú už doma. Predstav si, bol som v susednej dedine si kúpiť tie piny a v tamojšej "mototechne" robí fachmanka a keď som jej povedal čo mám za problém, že chodím na chatu a na lesnú studničnú vodu pomalou jazdou, veľmi sa mi vyhrieva motor, povedala "ľachká pomoc" a vytiahla z regálu spínač, ale nešťastná Vika (radšej ako nič), číslo 6U0 959 481 D, ale to si predstav, spínacia a vypínacia teplota je 85/80 st.C. Povedala, že to je spínač, ktorý je super na leto a v mestkej premávke, preto objednáva aj taký aj taký. A je origo 2 kontakty na šteker ktorý je v aute namontovaný z fabriky. Rozumieš tomu? Baba 40 ročná! A u nás v mototechne sa so mnou mladý hádal, že neexistuje aby boli na feldu rozdielne stupne na spínacie čidlá. Tak som mu to bol dnes ukázať, pozeral ako puk. Dokonca sa somnou hádal, že aj na Š 105-130 idú spínače 97/92 st.C. Čo ti mám povedať, ani škoda-diely a ani iní nevedia, že sú rôzne teploty. A pritom vraj pri objednávaní treba skontrolovať kolonky mestská/medzimestská premávka, alebo tropické/mierne podnebné pásmo. Zahanbila ma, ale aj potešila. Inak ten spínač zo škoda-diely mám objednáný, bude "do foroty". Zatiaľ ďakujem.

 

vladino*
hodnocení

Tak chlapci, dal som tam tens spínač origo na štekre, ale Viká, iné som nenašiel a predstavte si, že kúsok nad 90 st.C zopne vrtuľu na chladiči, ale tá je schopná ísť aj 15 minút. Vrtuľa fúkala už nie horúci vzduch cez chladič, doslova bol len vlažný ale vrtuľa stále išla. Normálne som cca po 8 minútach vytiahol šteker zo spínača a nechal chladič vychladnúť. No čo Vám poviem, zas som utvrdil, že Viká je nefunkčný diel. Musím tam dať made in CZ, ale keby bol nejaký 92/87 st. C a pod. Tamten Viká je 85/80. Áno zopne, ale za otca nie vypnúť. Strašné čosi.

Ptáš se na stejnou věc podruhý. Přečti si celou diskuzi.

A proto nedávám nějaké emaily...;)

 

vladino*
hodnocení

Tak a je to spravené. Krásne zopína a aj vypína v strede medzi 90 a 110 st.C, žiadne bublanie, varenie vody, žiadne "cákanie" s nádržky. Konečne je to OK. A pochopil som, prečo si spomínal tú prácu s lisovaním tých konektorov Junior. Skutočne, aj s lisovacími Knipex kliešťami bol problé, lámali sa tie krajné ušká, ktoré držia neodblanenú časť kábla. Ale podarilo sa. Ešte raz, ďakujem.

Ty máš knipex za 3500 a junior power timery za 10kč kus?

elektro-hofman.cz/...

Většinou ti prodají čínské čmejdy ISO a to junior není!

tohle je šmejd

elancar.cz/...

tohle je pravej junior (má lepší klec kolem jazýčků)

conrad.cz/...

 

vladino*
hodnocení

No tak už je to jasné prečo ušká sa lámali. Niečo podobné ako Vika pravda. Áno, mám dvoje knipovacie kliešte, ale také lacné, jedy vypadajú ako tzv. kombinačky a tie druhé už vyzerajú lepšie, niečo ako s výmennými čelusťami ale cena asi 15€. Ale funguje to, ide to.

1. Tak to je ono. Knipex GERMANY je jen jedna originál značka. Nejedná se o "slang"pro krimp. kleště.

2. Originál SPT a JPT (juniopowertimer a supertimer) vyrábí hlavně TE Connectivity a Amphenol. Vše ostatní je šílený šmejd. Všimni si, že u originálu ty dva jazýčky přitlačují ještě dodatečně z venku další jazýčky z pérové oceli a packy na zacvak do tělesa plast. konektoru jsou vždy dva po stranách.

Tyhle věci nakupuji na konektory brno nebo tme.eu

Pro tebe asi ideální tme.eu, ale pokud šlo jen o to čidlo, tak sis měl koupit ten "ocas"na propojení k mlhovkám a jen jeden konec odstřihnout a krimpnout tam Fastony a měl by jsi to asi v nejlepší kvalitě.

Pokud jsi to odflákl (špatný krimp a nebo nepoužil gumičky superseal do konektoru) či jsi jinou věc nedodržel v postupu, tak se klidně ten spoj nemusí zadařit a třeba se ti nečekaně větrák nespustí a přehřeje motor.

U elektriky je kvalita provedení na 1. místě spolehlivosti.

Jestli jsis k JPT nekoupil ty těsnící gumky, pak ti ten konektor vyhnije, protože je stále od baterky pod proudem od svorky 30. Začne zelený prášek a pak se to rozpadne celé. Zvláště, když máš nějaký čínský napodobeniny JPT co se lámou.

Bacha na to.

A JPT se ještě dělí na různé průřezy vodičů, aby jsi udělal kvalitní krimp, musíš dodržet průřez vodiče dle vybraného konektoru (pinu) a taky zda je provedení pro gumičku či nikoliv

gumička (má vzadu velké rozvidlení)

konektor-brno.cz/...

bez gumičky do suchého prostředí třeba interiér auta (radio)

konektor-brno.cz/...

zde najdeš princip vypichování JPT a SPT

poradte.cz/...

 

vladino*
hodnocení

Žasnem nad tvojimi poznatkami aj o týchto konektoroch, klobúk dole. Tie vypichovače som mal, náhodou som ich niekde hodil v predajni do košíka s tým, že sú to pinzety na jemný material. Ale tam by boli asi slabé, to vieš, asi made in China. Ale viem, čo mám hladať. Ono niekedy ma čaká výmena zadných "piatych" dverí na felde a za toho otca som nemohol vytiahnuť skeletom káblový zväzok tejto "kapoty" skeletom auta. Potom som si predstavi, že nejde von, nepôjde druhý zväzok dnu a to ani špagátom. Kamarát mi povedal, že on "vypichal" konektory, zviazal kábliky izolačkou, spolu so špagátom a išlo to krásne. Len som nemohohol dostať von tie konektoríky a zničiť som ich nechcel. Kamarát sa odsťahoval a už mi nepomohol... Ďakujem zatím...

Ano, tak se to dělá. Vypíchneš konektor za světlem, zaizoluješ ty JPTčka, aby jsi je nepolámal protahováním a případně jde tu tlustou plastovou bužírku na svazku 5tých dveří přes ně lehce přetáhnout.

Jsou hovada, co to ustřihnou a pak letují. Za to by měla být kulka do hlavy. Já to přímo nesnáším jako autoelektrikář, když to někdo neumí a přitom to všude radím a prosazuji, jak je to snadné.

 

vladino*
hodnocení

Gumídek, teraz si sa preriekol (v dobrom), že si autoelektrikár. Prosím ťa, máš vedomosť napríklad dať namiesto parkovacej 2/5W žiarovky nejakú silnú (výkonnú) led s päticou 2/5 Watovej žiarovočky? Nech to dobre svieti takmer ako denné svetlo, nech to nemá spotrebu ako halogenka?

Lampa a patice je stavěná na nějakou watáž a odpadní teplo. Zničíš lampu.

2/5 neexistuje.

Vpředu je W5W nebo W3W nebo T4W

Tedy 5W, 3W nebo 4W

asd1

Nelegální úprava - technicky nezpůsobilé vzidlo. V noci oslňuje. Při nehodě pokud poškozený řekne že jsi ho oslnil tak se po tobě pojišťovna povozí.

Na to co chceš je denní svícení, musí být homologované = umístění, svítivost. V noci denní svítit nesmí, na to jsou obrysovky + potkávačky...

 

vladino*
hodnocení

Asi som to mal napísať zrozumiteľnejšie, tým 2/5W som mal na mysli 2 W, alebo 5 Watov. A myslel som tak, že pri spotrebe 5 Watov svieti tá ledka vsadená namiesto parkovačky v parabole hl.reflektora akoby tam bolo takmer tlmené /diaľkové svetlo. Tak som myslel.

LEDky tam nejsou schválené a nepatří tam!

 

vladino*
hodnocení

Prosím ťa, Ridex a Spark čo sa týka kvality, vieš, resp. máš s nimi skúsenosti?

Nekupuji ani jedno.

 

vladino*
hodnocení

Ono, Ridex o sebe píše, že je to nemec. Ale mám taký dojem a obavu, že to môže byť len prebalená čína z nemecka. Radšej som sa ťa spýtal.

To samý je Meyle. Přebalená čína. Ridex netuším, ale dle cen to nebude nic extra.

 

vladino*
hodnocení

To si ma šokoval ! Meyle je Čína?! Ja som ju mal za poctivého, kvalitného Taliána. Ďakujem, že si mi to povedal, resp. napísal. Aj motorové píly Hecht sú nemecké, ale keď ich pitváš, všetko je made in China, alebo P.R.C., čo je jedno a to isté. Ale motorovka mi slúži už 20 rokov a viac, ale lambdy vidíš sám, 8 mesiacov.

Mezi VIKA, Starline a MEYLE, tak Meyle je asi nejlepší volbou. Jinak je to opravdu šmejd.

Problém je, že u starých aut a youngtimerů se neobejdeš bez objednání z vícero eshopů. Nelze se upnout na nějaký Elit, LKQ a podobné velkoobchody, kde jsou právě zmíněné značky na starší vozy nadojetí...

 

vladino*
hodnocení

Zdravím. Gumidek, prosím ťa, má Felícia predprípravu na hmlové svetlá?

Některá ANO, některá NE.

Dle kabelového svazku. Pojistkovky jsou vždy v plné palbě.

Najdi u trojpinového konektoru pro svazek větráku shary chlazení stejný dvojpinový konektor po obou stranách konců nosníků u plechu čela předku.

skoda-dily.cz/...

Nebo pod nádobkou a vedle silentbloku vodní pumpy nový dvoupinový konektor, který je přímo do mlhovek bez redukčních propojovacích káblíků.

skoda-dily.cz/...

U vypínačů na středovém panelu varovek pak hledej šedou kostku konektoru.

Zapojení:

poradte.cz/...

 

vladino*
hodnocení

Pozeral som to, okolo vodnej pumpy až ku chladiču a ani okolo nádržky ostrekovačov a nižšie nie je žiaden neukončený káblový zväzok so štekrom. Ono ja mám ten bláznivý typ, kde neni ani káblový zväzok autorádia, ani repráky vo dverách. To bude asi ten základný typ "bez všetkého" Aj kde má byť anténa, je len origo upchávka.

Tak mi to vyfoť u silentu vodní pumpy a u toho zakončení nosníku do čela, kde je štekr na chladič větráku 3pin.

Svazek rádia se dá dozapojit. Oproti Fabii, kde je svazek ve výbavě s hlavním svazkem vyráběn zaráz na zakázku dle OEM kodu, tak Felicie mají těch hlavních svazků pár a na výbavy mají svazky separé a jdou dozapojovat.

Rádio jde dozapojovat vždy i do nejchudší výbyvy, protože se zapojuje do volné pozice do pojistkovky.

Takto vypadá svazek radia. Zajdi na vrakáč a vymontuj si ho.

poradte.cz/...

 

vladino*
hodnocení

Spínač chladiča mám len dvojpinový. Tamto ti odfotím, len čo prestane pršať. Ale skutočne tam nevisia volné štekre, dokonca na šoférovej starne pod nádržou ostrekovača je prázdny úchyt na káble. Ten kabelový zväzok rádia som zohnal, sú tam káble od pojistkovky až do dverí k reprákom. Ten káblik so štekrom na chladičový spínač čo si mi kázal už mi prišiel z AMD ČR, tuším Pardubice spolu s hmlovkami, objednal som si aj grafitovú spojku (tesnenie) katalyzátoru s predným výfukom kde je lambda + tá veľká segerka čo drží výfuk, resp. držiak výfuku, aby nevypadla úchytná guma výfuku. Majú tam aj šľaka a sú ochotní.

Ten 3pin šteker je u řemenice alternátora, kde končí nosník a začíná plechové přední čelo. Pokračuje z něj kabelový svazek asi 60cm dlouhý. Jen takový prcek co má na sobě 2pin štekr na spínač větráku (čidlo na chladiči) a konec má opět dvoupin štekr na motor větráku sahary.

Ten myslím. Odfoť nosník a alternátor a ukážuti ho na fotce.

U něj bývá štekr na přípravu mlhovek, ale ne vždy.

fotka z webu upravená. Tady je ten 3pin na dochlazování na svazek sahary. Má ho každá Felicie možná jinak u 1.9D

U toho 3 pinu najdeš 2pin na mlhovky ve stejném provedení.

Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #2

 

vladino*
hodnocení

Práve som to pozrel, áno, ten trojkontaktný šteker tam skutočne je, cca 5 cm pred odvetrávaním altíku na prednom čele, ale nič iné 2kontaktné tam neni okrem toho do spínača ventilátoru chladiča a 4 pinový šteker, ktorý je "pricapený" o hlavný reflektor.

 

vladino*
hodnocení

Takú dôležitú vec keď si tu využijem, prosím ťa o.i. koľko voltov má dávať alternátor na Felde a poprosím ťa aj asi pri cca koľkých otáčkach motoru. Všade na nete sa o tom hádajú a mnohokrát samozvaní mechanici. Ono, prečo som riešil tie hmlovky bolo, že keď som tam mal bežné napr. Narva a iné bežné žiarovky v reflektoroch, nič som počas dažďa nevidel. Raz som skoro buchol do stĺpa, ale išiel som pomaly, tak som to ukorigoval v poslednej chvíli. Teraz tam mám z netu tie Osram laser 150percent+ a až od vtedy niečo lepšie vidím. Ale jedna vec, predtým keď som do citroena BX dal Osram Night Brake Plus 110percen, o cca 1 1/2 roka bolo po nich.Teraz tieto krútia cca 2a1/2 roka. Kedysi som mal Dáciu 1310 a 1300, na tej 310 som podľa knihy doporučenej tabuľky nastavil prvý a druhý obvod a to druhý obvod kázal dať 14,9Volta. Kamarát, to bolo svetlo! A teda ani na servisných prístrojoch nevykázalo prebíjanie, ale všetko v medziach. Keď som zapol diaľkové, teda 4 svetlá, mohli hrať pred autom hokej. A obyčajné žiarovky. 2x som s ňou obehol Chorvátsko. Keď nejaký hlupák oproti neprepol na tlmené, stačilo mu bliknúť 4 svetlami, momente prepínali do tlmených aj xenoňáci. A na felde vidím prd. Keď prší, večer nejdem s autom nikde. Tu je regler uzavretý, na Dácii bol s deklíkom a s možnosťou nastavenia.

Na Feldu je obecně problém dnes sehnat kavlitní regulátor. Náhrady mají totiž uhlíky s příměsí mědi a nezkutečně ničí sběrací kroužky. Ty se nedají tak lehce měnit jako u Bosch altíků a blbě se shání. Jsou nalisované přímo na rotoru.

Takže ideálně co mám vyzkoušené je regulátor HUCO Germany. Má přesné napětí a uhlíky normální černé.

Ty alternátory magneton byli šmejdy už tenkrát. Na volnoběh se světli a stáním na brzdě a případně větrákem topení ti přestane dobíjet a má 12,6

V otáčkách za jízdy se světli a větrákem na jedničku ti klidně dá 13,9 - 14V.

Víc se mu nechce.

Hodně záleží na baterce. Kup tam kvalitní a velkou ideálně 70Ah. Malá baterka to palubní napětí s magnetonem blbě stabilizuje a zbytečně ho přetěžuje.

Osobně vyzkoušeno.

Měl jsem ve Felicii Silver Vartu 77Ah a pak 70Ah Exide EFB, ale tu jsem občas dobíjel i nabíječkou.

Ty HUCO GErmany mají i v Kelly

asd1

Ad baterky - moderní kalciovky potřebujou vyšší napětí, do filcky se hodí spíš klasická pravěká "jen olovo"

A Varta nějaká extra kvalita neni, obyčejný průměr a značková je jen cena...

 

vladino*
hodnocení

Huco určite pozriem. Ja som tam pred cca 2-2a1/2 menil diodový mostík, lebo sa mi odlomil ten kontak mostíku na ktorý sa nasúva 6,3mm konektor regleru na cca 5cm bielom kábliku. Už vtedy som mal problémy s prúdom, následne svetlami, preto som sa v tom vŕtal a odlomil samčeka. Hneď som menil aj ten regler, ale problémy zostali. Asi tam bol regler taktiež nejaká čína, ale to už neviem. Tie uhlíky to chápem, meď je hodne tvrdšia, ta patrí do startéru, ale nie do dynama, alebo altíka. Uhlík v altíku musí byť čierny grafitový, lebo grafit je mäkký, poddajnejší a hlavne maže! Je tak? Škoda, že nebývaš bližšie, bo musím na druhom svojom Seate vymeniť aj tie medené krúžky s rotoru a trochu sa toho bojím. Regler mám kúpený, ale tiež neviem aké sú tam uhlíky, preto musím pozrieť. Ale krúžky majú vyjazdené poriadne koľaje. Tento altík je 90A Bosch, lebo seat má klímu a zatiaľ tam mám 70A altík, ale klímu preto používam minimálne. Vo Felde mám ten magneton, ale ja som ich mal ako ČR a za TOP výrobok. Dobre, že ťa tu mám... Ozaj, chladenie na Felde ide super.

 

vladino*
hodnocení

Prosím ťa, HITACHI Hüco, to je ten regler? Ďakujem

Hitachi ne.

Tento myslím.

autokelly.cz/...

 

vladino*
hodnocení

Dúfam, že nás chlapci operátori nesfungajú, ale inak to neviem tu uviesť. Jediné o Huco na Feliciu čo som našiel a adresa je: nd-skoda-volkswagen.cz/... za 399 Kč. Chlapci adminovia, nehnevajte sa, neni to reklama, je to len prosba o pomoc v núdzi. Na slovensku tento konkrétny výrobok od tohto výrobcu neni ani v Autokelly. Tam je iba ERA,LKQ, Starline, Vemo, inde len Vikä. Áno gumidek, mám ten regler s tým cca 5cm káblikom. Za pochopenie vopred ďakujem. Vlado

LKQ je kelly

Zajímavý, že u tebe v sk na LKQ mají starline s fotkou HUCO. Běž tam osobně, ať ti ukážou krabičku.

autokelly.sk/...

 

vladino*
hodnocení

No vidíš to! Ale komunikoval som s nimi to číslo, XS 115901253B, vraj pokiaľ tam má to "B", tak to má byť Huco a ten je len na objednávku a príde v pondelok. Asi tým chcel povedať, že sú to len ilustračné fotky, jedna pre všetky. Pondelok-utorok tam idem.

amd-autodily tuším ještě má origo můstky diod od magnetonu.

amd-autodily.cz/...

A nepřetahuj matku od B+. Tu spodní dotáhni lehce apak ji přidrž při dotahování té horní s kabelovým okem. Jinak se dotáhnou obě zaráz a ten izolační můstek kolem dokola rád praská na těch magnetonech.

 

vladino*
hodnocení

Ten diodový mostík je asi 1a1/2roka vymenený a zatiaľ ide, ale neviem akej je výroby. Ale ide. Dnes ako som ti písal chcem doriešiť hlavne výšku "voltáže" a aby mi lepšie svietili reflektory. Preto som ťa prosil o radu na regler. Ono ten mostík, dobre vedieť do budúcna, lebo druhý altík čo mám, začal naraz pišťať a prestal mi dobíjať.Taký istý mi doniesol aj sused 80 000km najazdené. Presne to isté. Vydáva taký pišťavo-bzučivý zvuk a nedobíja. Kamarát z dieľne (nie elektrikár) povedal, že to je medzizávitový skrat vinutia. Jedno viem isto, že kámo-sused, čo mi dal ten svoj altík, nabíjaval vždy baterku Tesco nabíjačkou bez toho, aby odpájal AKB (akumulátor) od auta ! A ak sa nemýlim, toto rado odpaluje diody (diodové mostíky). Ja myslím, že skrat vinutia by nemal nastať, ale jeden nevie. Preto dobre vedieť, čo si písal o AMD. Tí majú skoro všetko.

No, řeknu ti to takhle. Piští řemen a skluz smyku na řemenici o řemen. Co to znamená? Alternátor silně brzdí pohon od motoru a klade značný odpor vlivem odběru.

Jedno vinutí je ve zkratu a většinou to je zkrz proraženou výkonovou diodu. Vynutí se pak při dojezdu domů může takto spálit na statoru.

1. vždy je potřeba proměřit diodový most. Musí se diody od mostu poodpojovat páječkou a změřit každou zvlášť nejlépe silnou žárovkou třeba H4kou v zátěži v propustném i v závěrném směru, kdy jednou musí svítit a podruhé nesvítit.

2. Pak teprve lze vyloučit stator, ale takto odboku to jsou nějací vidláci co tomu rozumí jako koza petrželi.

...

Až koupíš ten kvalitní HUCO, tak je možno ještě dodatečně zvednou napětí o 0,7V usměrňovací výkonovou diodou třeba 1N54xx zařazenou na ten bílej káblík regleru co se napojuje na diodový most.

Ta dodatečná dioda totiž zvedne regulaci o svojí ztrátu napětí na polovodiči a regler tak oblbne azvedne mu zpětnou vazbu.

Jinak spíš hledej problém ve světlometech. Jdou krásně rozdělat. Mají po bocích plechové packy. Sundávej je zezadu od plastové vany. Ne od skla, jinak ho štípneš a stejně tak zpětná montáž pacek je zaháknout nejprve o sklo a pak docvaknout na plastovou vanu zezadu.

Do pochromované paraboly vžádném případě nešahej. Snadno se smeje a zmatní. Jen jí opláchni okenou a rychle vypláchni destilkou a nech sknout.

Skla dej do myčky na nádobí nebo umej jarem a houbičkou v horké vodě.

Budou jak nová a uvidíš lépe po seřízení na regloskopu. Rozhodně je blbost do vyšeptalých lamp strkat supr žárovky. Uvidíš stejně a spíš budeš oslňovat, protože vadná lampa bude odrážet světlo jinak než má o ten bordel na skle. Bude to jako silná mlhovka.

Zítra ti můžu nafotit, jak vypadá ten kabelový svazek s přípravou mlh. Tedy ty konektory kde jsou. Felicii už nemám, ale zítra jednu uvidím.

 

vladino*
hodnocení

Citujem teba:

Až koupíš ten kvalitní HUCO, tak je možno ještě dodatečně zvednou napětí o 0,7V usměrňovací výkonovou diodou třeba 1N54xx zařazenou na ten bílej káblík regleru co se napojuje na diodový most. Ta dodatečná dioda totiž zvedne regulaci o svojí ztrátu napětí na polovodiči a regler tak oblbne azvedne mu zpětnou vazbu.
Toto mi budeš musieť viac rozviesť. Neviem, akú výkonovú diodu 1N54xx máš na mysli, to počujem prvýkrát. Ja som myslel, že silu dobíjania zvýši už aj nový samotný regler od Huco. Alebo nie? Musíš mi to viac rozviesť a vysvetliť.

V tom regulátoru je tranzistor. Přes něj se pouští napětí do uhlíků a přes uhlíky do rotoru. Rotor díky tomu vytváří magnetické pole, které ve statoru indukuje napětí pro celé auto.

Alternátor je třífázový generátor. Ty tři fáze se usměrňují na diodovém mostíku pomocí 6ti diod an chladiči.

Aby generátor vyráběl stabilně stejné napětí nezávislé na otáčkách, tak pokud otáčky překročí určitou mez vyrobeného napětí a překročí 14V, tak díky regulátoru se vypíná magnetické pole rotoru. To se přenáší ze statoru na diodovém mostíku pomocí 3 menších diod s výstupem na regler. Rotor se přestane krmit napětím a díky tomu rotor bez napětí a proudu ve své cívce nevyrobí magnetické pole. Bez magnetického pole v rotoru se ve statoru nevyrobí žádné napětí (nenaindukue se tam).

Problém těch Magnetonů je, že nejsou dostatečně tvrdé zdroje a při nedostatku otáček na volnoběh se zátěží poklesne napětí a i když buzení rotoru stále pracuje, tak napětí padá. Proto jsou ty magnetony na dnešní poměry šmejd.

Ale tenkrát se celý den nesvítilo a nebylo tolik elektrospotřebičů po autě jako dnes. Takže to stačilo.

Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #3

 

vladino*
hodnocení

Prosím ťa, zajtra si idem do Kelly zobrať ten Huco regler. Mám v tom trochu zmätok. To, aby mi altík dával o tých asi 0,7V viac stačí len výmena - montáž tohto kvalitného regleru Huco, alebo musím ešte niečo primontovať k nemu na ten káblik ukončený konektorom 6,3mm?

asd1

Musíš přidat tu diodu - úbytek napětí oblbne regulátor, ten si myslí že napětí je o těch 0,7V nižší a přidá to.

 

vladino*
hodnocení

Prosím ťa, má tá dioda nejaké "skladové, fabrické" číslo, pod čím ju musím hladať a kúpiť? Lebo mne to nehovorí nič.

asd1

gumidek ti to psal včetně čísla diody i zapojení..

pokud tomu nerozumíš tak je lepší abys do toho nehrabal ale dal to někomu nebo si nastudoval základy elektroniky..

 

vladino*
hodnocení

Ja som myslel, že sa to len pripojí do série k tomu kábliku, alebo aj paralelne, ak sa pamätáš, niečo podobné, ako sa dávali na alternátor staršieho typu tie odrušovače.. niečo podobné. Myslel som, že je to hotový dielik v moto predajni.

Ne, není to hotový díl. Je to takový samodomo bastl.

Tak do dvou hodin ti ukážu zde fotky příprav na mlhy u různých feld.

Takto vypadají přípravy na svazku GLX pro mlhy u aut do roku 99 a pak 00 - 01.

Rozdíl je ten, že svazky do roku 99 mají možnost připojit jak FL mlhy, tak před face mlhy. Proto mají ten starý konektor a nové mlhy přes propojovací redukci, kdy jsem ti na ni dal odkaz výše.

Svazky od roku 99 mají převážně konektor hned do mlh pofaceliftu těch kulatých Saturnus. Kabel mají dlouhý, takže pokud na autě nejsou, tak se svazek vyvázal na tato místa u vodní pumpy a pod nádobku s chladící kapalinou.

Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #4
Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #5

 

vladino*
hodnocení

Veru nie, tak tieto kábliky so štekrami tam nie sú (neni). Ja mám asi ten základný typ, lebo ako som ti písal, ani káblovanie na autorádio tam neni, ani anténa... No nič, s hmloviek asi urobím denné svietenie, bo aj to je možnosť. A budem musieť dať to silnejšie dobíjanie baterky a hmlovky tak súrne treba. Ozaj práve som bol pre ten regler Huco, mám ho doma.

HUCO super, ale z mlhového světlometu si nemůžeš jen tak dělat denní svícení.

Si představ, že by si někdo dělal denní svícení z dálkového světlometu :-D.

To denní svícení má jinak rozlámané sklo. Aby neoslńovala. Mlhovka oslňuje jako pracovní světlomet. Není vhodná a je zakázaené užít světlo jinak, než bylo určeno a vyrobeno.

 

vladino*
hodnocení

Gumidek, prosím ťa, aby som nezabudol, spýtam sa ťa hneď. Ten spínač chladiča na vrtuľu, 1.3mpi origo je 12V 16A. Ale ten spínač na Š 105-130 je 12V, ale len 8A. Vrtuľa, resp. jej motorček má podľa mňa dosť veľký odber. Bude tých 8A stačiť? Neodpáli to spínač, alebo jeho kontakty? Pýtam sa to preto, lebo napr. Peugeoty, Citroeny a i. idú vedenia cez relátka do vrtule, je tak? Tu je to ako si mi písal doslova napriamo. Pýtam sa to preto, lebo ty s tým robíš a vieš to aj prepočítať (príkon, výkon,spotreba, preťaženie...) Ďakujem.

Jsou to výrobky Metra Apator CZ metra-su.cz/...

490 na nový konektor má 16A

470.2 má Fastony s ohrádkou na Felicie s Fastony má 8A

470 má Fastony holé bez ohrádky a zelenou tečku mezi nimi mí 8A

Motor větráku se u 1.3MPi používal leta furt ten samí.

Tedy 12V 55W amd-autodily.cz/...

Byl už u škody 120 a změna je jen na jeho konektoru (provedení. Dříve volné dráty, pak to, co je na fotce eshop)

Ten 16A je hlavně na možnost 1.3MPi se servem řízení, kdy je tam chladič z 1.6ky s velkou vrtulou a velkým motorem.

autodily-stancl.cz/...

epowering.cz/...

Felicie s klimou mají pak dvojitý termospínač a ten dvourychlostní velký větrák z 1.6ky. Akorát verze bez klimy používají na větráku jen jednu rychlost a ten 16A termospínač jak jsi se ptal.

Ty máš ten slabčí motor větráku a 8A bohatě stačí.

P=U*I

I=P/U=55/12

I=4,58A při práci, když se točí.

Při rozběhu špičkový proud trochu vyletí víc, ale proto je 8Ampérový.

 

vladino*
hodnocení

Ja som vedel, že sa oplatí teba opýtať na toto. Áno, mám tam ten spínač na fastony 6.3mm, bez klietky, kontakty tesne u seba (cca 1cm) , to číslo napr. 470 a pod. som si zabudol opísať, ale ako som spomenul a aj nespomenul, 12V, 8A, a 85/80st.C, made in CZ. Tam, kde som si objednával pôvodne, mi omylom poslali zase len Viká, tak som tam dal radšej Valeo, ale výrobca sa nikde nezmienil o ampéroch, síce krásne to chladilo (95/86 st.C), ale v stredu, pri jazde ku chatám, som zbadal, že ventilátor sa spúšťal len na cca 5 sekund (vteřin) a vypol, pričom voda bublala a nádržka bola od G12 postriekaná. Preto som hneď volal do jednej mototechny ktorú má jeden poctivý starší "komunista" a ten kadejaké Viká nedrží (len v krajnom prípade) a skoro všetko má len made in CZ. A nakoľko viem, že takto vyzerajúci spínač si mi o.i. odporúčal, hneď som si ho pýtal, vymenil, odskúšal. Výsledok? Ručička ide cca 1-2 mm nad 90 a vtedy už zhučí ventilátor. Len som sa bál tých 8 ampérov, preto som ti písal a ty si ma ubezpečil, že je všetko v najlepšom poriadku, že 8A stačí. Zatiaľ srdečná vďaka.

jj, není zač

 

vladino*
hodnocení

Prosím ťa, prečo sa mi v predu na brzdových platničkách odlamujú tie prítlačné pierka z drôtu a potom na hrboľatej ceste platničky hrkocú ako najaté? Už mi to robí asi 3.výmena platničiek po sebe. Značka neviem, predavačka mi dala "zlatý stred" z výberu. Ďakujem

Dala ti sra*ky a těm ty pérka uhnily.

Kupuj si ATE,TRW a namaž je jemně plastilube od ate vazelínou včetně plovoucích plošek.

 

vladino*
hodnocení

Pravda, chyba je len v tých nekvalitných drôtených perkách? Keď ani tie neurobia kvalitne, čo potom? Samozrejme, poslúchnem, pri najbližšej výmene idú ATE, alebo TRW. Tá vazelína, resp. mazací tuk tiež. Vďaka

Měl jsem nějaké desky TOMEX a ty stály za prd. Krom pérek dost špinily disk, ale aspoň nežraly kotouče.

Ale brzdilo to blbě.

Pamatuješ co ti doporučili? Co to bylo za desky?

 

vladino*
hodnocení

Nemám ani poňatia čo to bolo za značku, ale cena cca 12-14 €. Len toľko poedala, že "zlatý stred". A čo mi napadlo, na STK mal technik problem zo zadnými brzdami, hoci sú tam nové pakne. Asi majú slabú prilnavosť a brzdný účinok.

Pakne musí přijít na odmaštěný brzdový štít a do čistého odmaštěného bubnu. Pokud tam nechal tekoucí prasátko, tak pakne můžeš opět vyhodit.

Stejně tak ojetý buben o 1-2mm nebude brzdit. Nové pakny si ojedou o něj jen kraje a střed zůstane tlustej a dál se nedotknou celou plochou. pak už musí vyměnit i ten buben.

Kam to dáváš, že tě tak ojebávaj?...

Kolik km máš najeto? Ten buben vydrží bez prasklin a vyjetí cca 170 000km a pak musíš měnit. Ale lidi na to prcaj, protože to nějak brzdí (protože brzdí hlavně předek) a na STK těch 30% je dost velká rezerva.

 

vladino*
hodnocení

Pokiaľ môžem, a čo dokážem, si robím sám. No súčiastky doma nevyrobím, kupujem ich v mototechne. Auto má najazdené asi 294 000 km, ale motor mohol byť vymenený, lebo podľa predavačky tam neni olejový policajt AMH motoru, ale starší, resp. iný typ. Tam sa vraj jedná o priemer závitu policajta oleja. Zadné pakne, ak sa nemýlim, stáli asi 18€, ale značku neviem. Ten zodratý bubon, to si mi nasadil chrobáka do hlavy, ten skontrolujem podľa miesta a hrúbky zodratia obloženia. To mi vážne nenapadlo. Technik mi skoro odtrhol ručnú brzdu, len aby to "vydalo". Ono šmejdové pakne určite majú slabšie trenie a teda aj slabší brzdný účinok. Už som pochopil, prečo sa predávajú zadné pakne aj 18 €, ale aj za 50€.

Blbé je, že buben sám nesundáš. Jako sundáš, ale musíš vědět, jak moc utáhnout matici ložiska. Buben s ložiskem je u Felicie v kuse.

300tkm... to už jsou bubny KO

 

vladino*
hodnocení

Bubna sa vôbec nebojím, mal som ho dole x krát a to aj na fiatoch, ladách, dácia 1300-1310 aj seatoch- je to to samé čo na felicii, doťahovanie viem, to je dotiahnuť zľahúčka a maticu povoliť tak, aby podložka pod ňou sa dala šrobovakom posúvať, zaistiť závlačkou maticu s tým "vejárom" zárezovým na závlačku. Ložisek sa taktiež nebojím. Akurát neviem, z hlavy, či aj tu zostáva vnútro kuželového válčekového ložiska na oske, alebo ide von s bubnom, to si vážne nepamätám, hoci som to robil predvlani. Mal som podozrenie, že ten klinok-samoštelovák sa moc neposúval, akoby ho niečo priečilo, nešiel hlboko ako píše návod a brzda-pedál mi chytal a po polroku znovu chytá nižšie. Po zatiahnutí ručnej brzdy chytal vyššie, ale až po výmene predných platničiek začal pedál chytať hodne vyššie a tvrdšie. Tam som zistil, že to robia tie drôtené pružinky, ktoré aj fixujú platničku na mieste. Otrasmi pri zlomených pružinkách platničiek táto vibruje a to tak, že je schopná zatlačiť piestik hlbšie do prasaťa, preto je väčšia vôla a pedál musí viac kvapaliny natlačiť. Vôla ložísk v predu neni, je to ok. Teda zatiaľ. Na rok budem meniť zadné ložiská, hlavne to vpravo, lebo pomaly začína hučať.

Tak to je super. Tak to se do toho s chutí pusť.

Ložisko zůstane celé v bubnu. Drží ho proti vypadení ven ještě v bubnu na konci gufero. Takže ti zůstane jen ta hřídelka čepu náboje.

Nová pérka, správně složit a očistit ocelákem ty rozpěrky a klínek. Vše vymejt čističem brzd a případně nebo spíš určitě vyměnit prasátka. Pozor, Feldy mají prasátek 3 typy dle toho, co máš za motor, kombi nebo hatch či zátěžový regulátor nebo ABS.

Já vždy zatáhl ručku a do ní ještě sešlápnul pedál a samostav vždy skočil, ale jak jsou bubny ojeté, tak i nová pakna prostě nedosáhne jak má.

 

vladino*
hodnocení

Až 3 typy brzdových valčekov v zadu? Dobre, že si napísal. Keď som ju kúpil (Feldu) zadný pravý valček som menil a musel som sa (alebo predavačka) trafiť, lebo to brzdí rovnomerne, prešlo 2-3 STK bez problémov. No čo sa týka toho záťažového zariadenia na zadné brzdy, ja mám ten "sersam" namontovaný priamo na hlavnom brzdovom válci, pre laika to vypadá ako obyčajné predlženie brzdovej trubky. Teraz mi napadlo, že starý valček som nevyhadzoval, dal som ho do obalu od nového valčeka. Ten som menil, lebo som odlomil odvzdušňovák a vieš čo to obnáša... Takže ako tak píšeš, mal som aspoň vizuálne pri montáži čelustí tieto najskôr vložiť mimo auta do bubnu a porovnať dosadavosť čelustí k bubnu, či nechytá len stred čelusti, pravda? A ak,tak aj nové bubny, somozrejme obidva. Do Fiata 600 D som dával obloženia až 1cm hrubé, to čo sa dávalo na pásové (obvodové) brzdy DT-75 (buldozér ZSSR), vtedy som mal toho plno, mal som čo mínať a bolo zadarmo. Do Feldy by som si ho nedovolil dať, ešte dobre, že som ho pomíňal.

19,05mm jsou na Felicie 1.3 Hatchback

20,60mm jsou na Felicie 1.6 a 1.9 Hatchback

22,20mm jsou na Felicie 1.3,1,6,1,9 Combi

S ABS je vždy 19,05

Tak nějak by to mělo být, pokud si to dobře pamatuju. Kdyžtak starý změříš na pístku co z toho leze.

Špatný rozměr nesedí montážní díry na brzdovém štítu asi o milimetr.

 

vladino*
hodnocení

Čiže keby som dával zlý válček, nepasoval by mi? Vďaka za radu.

Pasoval do montážní díry a na pakny,a le nepasovali by díry pro šroubky zezadu. Ty dva imbusy M6.

Musel by jsi vzít pilníček a do stran opilovat. apk by pásnul i ten.

To, že nemáš regulátor zátěže an nápravě v zadu, ale máš na HBV ty malé válečky, tak to jsou omezovače tlaku. Omezují stabilně bez rozdílu zátěže.

Aby vždy předek brzdil víc než zadek a auto nemohlo jít tak snadno do přetáčivého smyku.

Ale bez omezovačů to na suchu brzdí znatelně líp,ale nedoporučuji takovou úpravu.

 

vladino*
hodnocení

Ja viem, v zime by sa to mohlo vypomstiť.

Ahoj, kdyžtak na další dotaz založ novou otázku ať naše debata může být přínosem i pro druhé, co to téma vygooglí a zde třeba informaci o velikostech prasátek těžko najdou. Díky

 

vladino*
hodnocení

Ahoj, podarilo sa. Prosím o skúsenosť s výmenou toho zariadenia, ktorým sa z kabíny dvíha, alebo spúšťa výška svetiel. Ďakujem.

 

vladino*
hodnocení

No čo chlapi, nikto to nemenil? Výrobca, kvalita, náročnosť výmeny... Ďakujem.

Výrobce Autopal už asi neseženeš a čínu jsem nikdy nekupoval.

Vymontovat stačí jen náhon k tachometru 9 klíčem na převodovce a vytáhnout bowden i s pastorekem. Návod na demontáž náhonu tchometru na felicii jsem tu radil @zdenek2

Pak demontovat správně volant na 21 klíč a demontovat komplet černý ovál panelu přístrojovky v kompletu černý ovál s budíky a vypínači. Nesmí se oddělit při demontáži, jinak dole prasknou na budíkách čepy!

V motorovém prostoru vedení k hydrokorektoru je vidět a kabelové svazky drží takové žebříky které mají prostrčenou šipku. Ta se zamáčke kleštěma a vyvlíkne z žebříku.

poradte.cz/...

poradte.cz/...

 

vladino*
hodnocení

Normálne som zostal zaskočený, prečo mi píšeš o náhonu tachometru a tachometru vôbec. Bol som to obzrieť a pochopil som. Tam k tomu ručnému ovládaču sa nedá dostúpiť zospodu. Je tak? Čiže, keď vyberiem tachometer, musím tadiaľ prestrčiť ruku do ľava dolu? Tam ho odmontovať a aj tade vytianhuť? Tak si to myslel? Ten ovládač čo držím a točím ním, ten sa vyťahuje smerom von? Krytka sa následne "vylúpne", pod ňou by mali byť 2 šrobiky na križový šrobovák, ktoré sa odšrobujú, zariadenie sa vtiahne pod palubovku a potom von celé cez tacho otvor? Ja som sa totiž "domotal" na nete, ale ten to robil ak sa nemýlim na Favorite a pochopil som ho, že to robil zospodu, preto som pôvodne myslel, že na Felicii je to tak isto. Ale vyzerá tak, že som sa mýlil a je to o dosť ťažšie. To tachometrové lanko som už mal viackrát vonku, lebo som dolieval prevodový olej. Zatiaľ ďakujem.

Hydrokorektor má svojí díru stejně jako přístrojový panel (tachometr). Nemají společnou.

Pro demontář přístrojů je potřeba povolit pobden tachometru, jinak tě budíky nepustí, budou za něj tahat a dál nebudou chtít ven.

Já to vždy měnil horem. Jestli to jde spodem netuším.

 

vladino*
hodnocení

Spodom asi nie, to by som musel mať ruky ako Saxana. Teleskopické. Prosím ťa, ak to mášv pamäti, koľko wattové žiarovočky idú na podsvietenie tachometru a aká silná (watt) je kontrolka zapnutia svetiel? Keď to budem mať dolu, vymenil by som ich, lebo polovica tachometru mi svieti dobre a tá polovica, kde je ručičky teploty svieti slabo. Taktiež spodný symbol zapnutia reflektorov a teda svetiel svieti slašie. Ja som to už dávnejšie menil (vypálené žierovky) a nenapadlo ma vymeniť aj ostatné, že budú svietiť slabšie. Staré žiarovky majú z vnútra čierne (opálené) baňky. Zatiaľ ďakujem.

 

vladino*
hodnocení

Viete niekto chlapi, či pasujú zadné struny kombi na krátku Feliciu? Ďakujem.

Co jsou struny? Pružiny? Pera?

Combi na Hatchback pasují.

asd1

Nepasujou, kombi má větší tuhost, proto i jiný OE čísla.

Resp. fyzicky pasujou, ale nemaj tam co dělat. Leda tuzing do lesa *smich*

 

vladino*
hodnocení

Nazdar. Áno, struny=pružiny=péra, perování. Takže, pasujú kombi na krátku Feldu? Lebo čísla OEM sú iné, preto ma to zarazilo. Ono asi 5 rokov do zadu som ich menil, lebo zadok auta bol nízko. Tak som vymenil pružiny aj tlmiče, bo auto na ceste skackalo ako capko (kozel). Tlmiče sú OK, ale kola znovu zaliezajú pod blatníky, teda auto je nízko. Tak ma napadlo, či by tam nebolo lepšie dať pružiny s kombíka, sú určite trošku tvrdšie, ale mali aj viac vydržať. Tvoj názor, nebudú zas moc tvrdé? Mášv tomto smere poznatky? Ďakujem.

Ano, měl jsem kobíkový pružiny na hatchback felině. Bylo to znatelně výš. Tuším, že jsem mezi pneumatiku a podběh strčil 3 nebo 4 prsty vpohodě.

Průjezdnost užasná, protože jsem párkrát do roka projížděl brody a nikdy jsem nezapadl.

Felicie obecně je jako koza. Teď mám Fabii a to je formule jak přibitá.

Vyměň i ty dva gumové puky a gumu pod pružinou v misce u obou tlumičů. Jinak to bude furt sedlé.

 

vladino*
hodnocení

Citujem : Vyměň i ty dva gumové puky a gumu pod pružinou v misce u obou tlumičů. Jinak to bude furt sedlé." Aké puky máš na mysli? A pod pružinou predsa nie su žiadne gumy. Na misku ktorá je dolu ide predsa pružina priamo na kov, nie?

dole na kov, hore přes gumu do rovné misky. Nad miskou jeden puk, pak karoserie auta a poslední puk v kufru.

skoda-dily.cz/...

autotypautodily.cz/...

skoda-club.net/...

 

vladino*
hodnocení

Aha, ty si myslel hornú misku. A tie dva puky - tie dve veci, jedna väčšia z dola na misku a menšia ide z hora z kabíny. Keď sme pri týchto dvoch pukoch, do nich sa vkladajú akoby rúrky, jedna dlhšia a druhá kratučká. Neviem aký majú názov, ale zistil som, že po skompletovaní ten horný menší puk nedosadne do toho lôžka karosérie, je tam veľká vôľa a buchoce to. Normálne mi to pripadá, akoby sa vyparil ten spodný puk. U Fiatov, Ladách a starých škodovkách to bolo riadne stiahnuté a zafixované. No kamarát mi povedal, že teraz sa to tak robí. Ale podľa mňa to nemôže tak byť. Musí to hádam držať fest. Nie?

 

vladino*
hodnocení

Takže môžu, alebo nemôžu ísť tie pružiny z kombíka na krátku Feliciu? Aby sme si rozumeli, ja s tým jazdím po cestách po Slovensku, ale aj na chatu, kde potrebujem, aby mi auto keď je obsadené nesadlo spodom na nevyjazdenú plochu medzi kolesami. To som si istý, že kombíkové struny sú tuhšie, ale chcem Vás poprosiť o skúsenosti. Gumídek píše, že pasujú, že by tam mohli ísť, že ich používal, ale zabudol som sa ťa opýtať na to hlavné, na jazdu s nimi po cestách. ASDS zas píšeš, že pasovať pasujú, ale nesmú tam ísť pre tuhosť... Ak si niekto pamätáte, podobná, ale ešte väčšia dilema so zadnými pružinami bola u Dácii 1300-1310. Krása, pohodlie na tie časy. Ale kufor išiel skoro po zemi. Struny sa rýchlo unavili... Ja som tam dal napokon pružiny zo Žigulíka, hoci boli užšie, ale ako tak sadli. A išlo to. Ono kto si pamätá, do zadu na Dácii sa dávali skrátené asi o 1a1/2 závitu predné pružiny a "jelo to super". A priemer pružím bol zhodný. Chorvátsko som robil bez problémov chlapci.

 

vladino*
hodnocení

Gumidek, prosím ťa poraď čo sa mohlo stať. Menil som predné brzdové platničky. Dal som tam tenšie, lebo som myslel, že sú polámané tie pérka. Keď som našlapal, pedál začal brať nižšie a bol mäkší- peroval. Dal som nazad tie hrubšie, ale mäkký pedál zostal naďalej a aj nižšie chytá brzda, účinok je slabší. Nikde som nič neotváral, čo by mohlo prispieť k nasatiu vzduchu, ale ani nádržku na bzdovú kvapalinu som počas prehadzovania nepovolil. Neviem, iné ma nenapadá, ale ako a kade sa tam mohol dostať vzduch? Samozrejme, len som musel zatláčať kúsok oba piestiky brzdových prasiat dnu. Ja neviem, môže to byť to, že som nepovolil tu zátku na vyrovnávačke brzdovej kvapaliny? Nemáš s tým nejaké podobné skúsenosti? Na Dacinkách, Ladách, Fiatoch, starých Octáviach (Š-440) som sa s takouto vecou nestretol. Ak vieš a môžeš poraď. Ďakujem.

Klidně se ti mohl nasát vzduch ze zadních brzdových válečků, které moc nevydrží a mnohdy často tečou.

Odvzdušni. Co chceš víc radit. Celý systém a novou DOT4.

 

vladino*
hodnocení

To som nespomenul, ale zadných brzd som sa nedotkol. Babral som sa len vpredu.

Brzdy jsou diagonálně (levá zadní -> pravá přední, pravá zadní -> levá přední). Takže jsi na ně šáhl.

06.11.22 20:28
Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #6

 

vladino*
hodnocení

Zdenko, to mi chceš povedať, že na Felicii sú brzdy zapojené do kríža? To som si neuvedomil, len som vypleštil oči. Vidíš a to ma mohlo napadnúť podľ toho, že oba "reduktory" zadných bŕzd sú na ľavej strane HBV ! Stárnem, časy sa menia... Preto do zadu idú dve trubky namiesto jednej, vzadu žiadna "kocka" a z HBV sú 4 vývody s trubkama. Preto musím odvzdušniť celé auto a nielen predok, pravda? A ešte prosím ťa, Ja som tam dával zdá sa mi DOT3 (zistím to v garáži), môžem tam do nej naliať DOT4 bez preplachu a bez rizika rozleptania gumičiek? Pamätáš, čo robila stará červená brzdovka so zelenou Syntol HD 190. Hovorím o rokoch1970... Ďakujem.

V rokoch 1970 jsem nežil (1990).

DOT3 a DOT4 jsou mísitelné. Obě nažloutlé. Obě na stejné bázi. DOT4 lepší bod varu a lhůty výměn 2 roky místo roku. Rozleptání nehrozí.

HBV je tandem. Jeden pístek tlačí kapalinu do zadních vývodek a druhý hned za ním tlačí do předních vývodek.

Moje zkušenost, že nejhorší výrobky jsou Fragokov SK a držáci ATE a TRW

Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #7

 

vladino*
hodnocení

Zdenek, čo si o tom myslíš, mne to vykazuje ako regler alternátoru 14,5 Volt, do Felicie, 1,3mpi, 50kw " autodoc.sk/... hoci sami to nezdá. Výzorovo mi pripadá do Seat Cordoba Vario 1.9tdi, r.v. 1997. Ale posúdenie nechám na tebe. Možno v tomto niečo vieš, o čom nemám ani tušenia. Vďaka.

Nejsem Zdeněk. Kde jsi na to přišel? Tedy pokud je to na mě.

Na autodocu je kompatibilita dílu a nikde není VW ani Škoda. Vizuálně možná podobnej, ale co?

 

vladino*
hodnocení

No vidíš, po niekoľkých dňoch mi môj príspevok (odpoveď) sem zaradilo, ale trvalo to dlho. A ten Zdenek? Ty si mi sem jedenkrát skopíroval nejaký návod a tam bol ako "autor" Zdenek a ja som myslel, že to je tvoje meno ale z iného fóra, takže naďalej Gumidek a nie Zdenek. Dík. Ozaj a chladenie nemá chybu, drži cca 92 st.C na paneli.

24.11.22 23:39

*palec2*

 

vladino*
hodnocení

0x

Zdravím ťa Gumidek. Prosím ťa musím vymeniť termostat na svojom druhom aute, Seat Cordoba vario 1.9tdi r.1997 s klimatizáciou, 66kw. Len na tomto aute už nie je termostat hore na hlave ako u Felicie, ale niekde dolu. Na nete som našiel len Autodoc návod, ale toto je nejaký iný Seat, ani motor neni priečne uložený. Už som z toho v prdeli. Kde a ako je uložený termostat? Je tam ešte nejaký mladík, ale ten robí Octáviu 1.9D, ale to je tiež nejako inakšie ako na mojom. Ja na nete už nedokážem ani video na výmenu termostatu zohnať. Poraď mi ak dokážeš. Ďakujem,

Ahoj, na bloku/čerpadle někde dole je plastový nátrubek na hadicu do chladiče. Ten když i s hadicí sundáš, tak ti termostat vypadne z bloku ven.

05.12.23 12:38

Pozice 9

Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #8
05.12.23 12:40
Prehrieva sa motor a nespustí ventilátor #9

 

vladino*
hodnocení

0x

Výborne, vďaka ti moc. Ja neviem, kde sa tebe podarí všetko nájsť, ale viem, že ťa tu mám a poradíš mi. Ja mám motor 1Z, AHU, s klimatizáciou a k tomu termostatu sa dostanem asi len keď zhodím klimakompresor (už som raz v ňom menil sám ložisko pri elektroremenici), asi aj alternátor a prednú masku-čelo. Tá klíma to tam všetko veľmi stiesňuje. Jamu v garáži nemám, to mi robotu veľmi sťažuje. Kurenie slabo kúri, na 80 (90 st.C) len v mestskej zápche. Možno sa len zasekáva termostat, možno je celkom odídený. A teraz na zimu! Ako povedal neb.Milan Lasica v tom českom filme Srdečný pozdrav ze zeměkoule, "skurvená práce!" Zatiaľ ti ďakujem, zas som múdrejší. Manuál na Seat nemám žiadny, tak robím všetko len za pochodu a čo príde.

Můžeš se kouknout do katalogu i ty sám.

Stačí na googlu najít "etka carprog2"IFI a pak "free services"

ifinterface.com/...

A fotky na googlu v obrázkách hledám třeba motor 1.9TDi 66kW a najdu eshopy nebo jiné fotky a dám to sem pro názornost. Práce na 1 minutu :)

...

Ten film znám. Ten je supr.*smich*

 

vladino*
hodnocení

0x

Gumídek, spýtam sa ťa skôr ako zabudnem na jednu vec. Studený štart na druhý, tretí, ixtý deň, pri štartovaní strelí do sania. Je to taký sprostý zvuk, ktorý mi pripomína, akoby otočná škrtiaca klapka tresla o teleso (hrdlo) celej klapky. Mne sa ale zdá, (myslím si), že keby som dlhšie podržal kľúčik v štartovacej polohe, možno by to nebehlo do sania, ale by normálne motor naskočil. Máš s týmto nejaké osobné skúsenosti? Alebo to feldy bežne robia-choroba? Možnože povieš, aby som kľúčik dlhšie podržal, ale poznáš to, ruka sama robí naučené ťahy... Je to stále to isté auto, je na lpg/BA. Ozaj brzdové trubky+hadičky sú nové, super brzdí, je po EK+STK. Katalyzátor pôvodný, len musel mechanik dobre prefúknuť výfukové potrubie aby sa doparila voda z LPG z potrubia a katíku a všetko bolo odrazu v norme. Lambda Bosch made in USA stále funkčná a nie ako tie dve čínske. Zatiaľ ďakujem

Ahoj. Nikdy jsem se s tím nesetkal. Vinil bych z toho ten plyn a přepojení vstřikovačů jako jeden což plynaři dle návodů dělají. Pak je v sání mnoho paliva.

Podle mě možná nepatrně netěsní LPG reduktor, nebo plynový vstriky, pokud se nejedná o jednoduchej podtlak. Buď trochu propouští do sání přímo, nebo hadičkou pro snímání diferenčního podtlaku (v případě lpg vstřikování). Stačí kousek bordelu (usazenin) v gumovým tesnenicku sedla ovladanyho membranou (pak u podtlaku propousti do sání), nebo u vstřiku stará, zpuchrela, popraskaná membrána a pak to uchází tou podtlakovou ovládací hadičkou, samozřejmě taky do sání. Opakovaně jsem takhle měl vadnou membránu, respektive nedostatečně rozkleplej nytek v jejim středu, kterým taha za páčku ovládající výstupní tlak (aby byl konstantně treba o 1 bar vyšší, než je aktuálně v sání. A možná, pokud se to takhle uleje, střelí to do sání. Matce takhle občas strilela oktávka (dvojka, 1,6/75), kde montaznici nastavili starty primo na plyn s teplým motorem. A pokud auto stálo rozpálený na slunci a pak prisel start... chvíle točení, škytání a bum :) Tam ale příčinou nebylo uchlastani kvůli netěsnosti, ale nejspis proto, že plynová jednotka i pri startu otrocky bere délku vstriku podle benzínový, takže pri startu hrozně dlouhou, ale přitom plyn žádný obohacení ke startu nepotřebuje.

 

vladino*
hodnocení

0x

To ma napadá, že je pravda to, že sú tam veľmi staré membrány. Možno ich od montáže LPG nikto nemenil. Ja teda nie. Ale jedno je pravda, že som aj ja niečo pobabral, točil som cca pred 3 rokmi tým plastovým šrobikom na reduktore, ktorý šponuje membránu. Bolo to vtedy, keď mi odišla lambda sonda a nikto nevedel čím to je, tak som skúšal všetko, šteloval som ako sa dalo aj vyhodil som aj krokový motorček dal ten škrtič mechanický. Nakoniec som vymenil lambdu a auto išlo, nahodil som späť krokový motorček a ide to, ale ten plastový šrobik na reduktoré som nenatočil nazad, lebo som si nepoznačil kľko so ním točil.

 

Nastavením šroubku to nebude, pokud teda auto nestartuje přímo na plyn. Ale jestli jsou membrány starý, tak bych u nich začal (ještě před snahou o seřizování s těma starejma). Ale abych jejich vliv na starty potvrdil/vyloučil, pojezdil bych pár dní jen na benzín, jestli se něco změní.

 

vladino*
hodnocení

0x

Ešte niečo, tie membrány majú určite viac ako 10 rokov, možno aj 15 rokov. Neviem fakt , lebo predomnou boli dvaja majitelia a obaja nemali šajnu o autách. Ja fakt Bery neviem, či som ten plastový šrobik z boku povolil, alebo pritiahol, ale viacmenej na 75% som ho pritiahol cca o 0,5-1 otáčku plus som zatiahol na doraz ten plochý mosadzný šrobik z hora, tak mi totiž vtedy radili aj plynári u LPG servise a niekde na fore, niekde som čítal, že je to šrobik voľnobehu a inde mi vysvetlovali, že ten šrobik reguluje prietok LPG z jednej strany reduktora na druhú strana, iný mi povedal, že to pracuje iba v zákrutách na vyrovnávanie hladín v komorách splyňovača. Ale jedno som si z toho vydedukoval, že hoci niektorí z nich majú aj papiere a oprávnenia na montáž lpg, nemajú o tom ani šajnu a robia len s tým, čo tam nastavené je. Pred tým mi auto papalo cca 6,5 L/100 km a teraz 8 litrov a viac. Jedná sa o Felicia 1,3mpi, ale plyn je vedený len jednou hadičkou cez krokomotorček do zmiešavača v sacom potrubí nad škrtiacou klapkou.

Mám pocit, že u podtlaku se doporučovalo membrány měnit po 3 letech :) I u vstřiku, je to důležitý s intervalem neprehanet, sice se jejich stav na provozu moc neprojeví, ale pořád tam jde i o těsnost, jak mezi plynem a sáním, tak mezi plynem a vodou, tak vodou a okolím... Prostě všechny gumový části stárnou a po tolika letech už to fakt může auto kdykoli, zbytečně, zastavit - voda pryč, plyn ve vodě a vlivem přetlaku opět voda pryč... A nejedem ani na benzín... K nastavení šroubů, konkrétní otáčky už si nepamatuju, podtlak nemám asi 10 let, ale je to obdoba třeba u šroubků na karburátoru benzínový pily, je tam L a H. Tady tím skrtakem na hadici se nastavuje oblast okolo maxima a při volnoběhu a pianko jízdě skoro nemá vliv. A naopak, pro menší průtoky nasávaného vzduchu, takže nižší otáčky nebo malá zátěž, velmi výrazně pak na volnoběhu, se projevuje nastavení šroubu na reduktoru, proto se mu taky říká volnobeznej. Ten nic neskrti, ale pružinou vlastně ovlivňuje odpor nebo předpětí proti regulační membráně, v podstatě takový základní nastaveni vlivu podtlaku na množství plynu. A bude to kus od kusu, nekoukal bych na nějaký konkrétní otáčky. Skrtak se servomotorkem tam je kvůli doladění na lambda 1, pokud mu to nastavení šroubů dovoluje, dokáže přiškrtit, obohatit nemá jak.

 

vladino*
hodnocení

0x

Teraz si ma naviedol na jednu vec a síce, že stále, niekľko rokov mám slabučký únik (stratu G12) a trošku viac sa stráca, za zimu teba doliať cca 0,5-0,8 litra do chladiča.Ono môže byť už redšia membrána a na jazdu na lpg sa dosť parí z výfuku. Mne sa to zdá, že je to viac ako by malo byť. Membrány som si bežne menil sám ešte na Dácii 1300, tam bol reduktor plus navyše s tou tenučkou hadičkou, ktorá uzavrela reduktor keď motor zhazol, aby nefučal plyn do sania stojaceho motora. Ja som robil na aute asi 4x STK, to je 8 rokov, auto je rok výroby 2001, no tí predo mnou membrány nemenili, nuž budú riadne staré.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]