Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyndání náhonu tachometru u Felicia

Od: zdenek2® odpovědí: 19 změna:
Na internetu straší, že při vyndávání náhonu tachometru u vozů Felicia hrozí, že ozubené kolečko na konci náhonu zapadne do nitra převodovky. Je tam šroubek který se musí vyšroubovat, pak vyndat plíšek, pak samotný náhon s kolečkem.
Jak to tedy je? To ozubené kolečko tam není nijak fixované?
Hrozí reálně, že zapadne?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Není to kravina. Náhony jsou celkem 3 typy.

Tento nikdy nezapadne

iautodily.cz/...

Tento mají Feldy do roku 98 (nahouby a není fixován, tedy vypadne plast z kovového těla).

automrazik.cz/...

Tento mají poslední feldy (celoplastový černý)

google.com/...

...

Při demontáži postupuješ takto:

Povolíš šroubek 9 klíčem v gole.

Plechovou příložku tam necháš a použiješ ji jako stranový klíč, kdy s její pomocí tím válečkem otáčíš tam a zpět a zároveň mírně taháš nahoru.

Nikdy netahej za bowden náhonu nebo silou neškubni, jinak hrozí ono zapadení.

...

Až to budeš vracet zpět, tak si ve svěráku tu převlečnou matici povol a dotáhni na autě pouze rukou, aby jsi nemusel pastorek stále tahat ven.

Dále si váleček omaž vazelínou, aby ti tam nezarostl a šel krásně tahat ven z převodovky. Stejně by jsi takto měl kontrolovat s jeho pomocí hladinu oleje v převodovce.

Převodovky tečou přes čidlo zpátečky, dolní řadící táhlo a gufera poloos, jiank jsou nesmrtelné.

Olej tam patří Shell 75W90 Syntrans

hodnocení

Dík za podrobný popis. Mám tedy nejspíš ten, co vypadává.
1.Když mi tam plastová část zapadne, co se s tím dá dělat?
2.Nedá se ten plast na stonek té tyčky přilepit, aby nepadal?
3.On se ten plast na té tyčce volně otáčí nebo je fixován proti otáčení nějakým výstupkem?
4.Vrácení zpět je ještě horší operace než vytahování?
hodnocení

Ano, všiml jsem si, když jsem dělal tuto fotku, že na jednom fastonu čidla zpátečky je kapka oleje a oba ty dráty jsou na konci hodně mastné. K táhlu atd. jsem se ještě nedostal, protože bych musel auto zdvihnout. Nejspíš tudy ten olej mizí. Dva roky nazpátek nám olej měnil jeden člověk v mikroservisu a říkal, že z tama žádný olej nevytekl, ale nebyl jsem tenkrát u toho. Je také fakt, že převodovka je na povrchu na dotek mastná, ale taky jí nikdo za ta desetiletí nemyl, má na to tudíž právo. I tak musím ten olej zkontrolovat.

Musel by jsi se hodně snažit, aby ti spadl doboku dírou do převodovky. Ale není to nemožné.

Pod samotným kolem je takové hliníkové dno, takže spadnout kolmo dolů nemůže. Jen doboku.

Montáž je snadnější než demontáž, když si to připravíš a vše očistíš od toho černého mastného nánosu. Stačí kartáček na zuby a technický benzín nebo ředidlo a drbat a drbat. Jde to hezky.

Na poradně tu mám nějaké fotky, jak to vypadá. Zkus pohledat

...

poradte.cz/...

skoda-club.net

Vyndání náhonu tachometru u Felicia

tohle je tělo z toho kovovo plastového vypadávacího typu

Vyndání náhonu tachometru u Felicia #2
hodnocení

Kama myslíš, že ten olej přes čidlo zpátečky uniká? Přes závit anebo může procházet skrze to čidlo?
Pomůže něčím ten závit utěsnit a když čidlo vyšroubuji uteče hodně oleje, takže oprava čidla musí předcházet výměně oleje?
hodnocení

Když se teď znovu dívám na obrázky různých náhonů, tak vidím, že ten co nevypadává má na povrchu takovou stříbrnou jakoby šroubovací zátku. Otázka ale je, jestli podobnou "zátku" nemají nahoře všechny jenom to není na fotkách zobrazeno. Půjdu se dnes na ten náhon podívat. Je tu šance, že mám ten co drží.

Dokáže protékat i vadným spínačem skrz a kape konektorem. Tak ten olej zachytávej a pak nalej zpět tou dírou po vytaženém náhonu.

Ten první celokovový typ s bílým kolečkem pocházející s Favorita má konec hřídelky roztemován do stran. Proto nepropadne skrz a nezapadne.

Celoplastový z Felicií poslední výroby má zase zápich (vybrání) a pacičky, které hřídelku proti vypadení jistí.

hodnocení

Tak mám ten bílý náhon, co nevypadává (moje Felicia je z roku 1994).
Sundal jsem ho snadno, vše je čisté, bílé, olej průzračný.
Akorát podle mne oleje je moc. Bílé kolečko bylo celé od oleje a když jsem ho otřel, bylo po vytažení pořád mokré.
Ono se to ale špatně odečítá, protože olej mezi plastovými zuby jde špatně utírat. Jako měrka nevhodné.
Moc oleje vadí? Všimnul jsem si, že na dlažbě pod převodovkou je mokrý flek a má obrys převodovky. Včera jsem to považoval za vodu, protože jsem byl s autem venku, dnes už je ale pod autem jinde sucho. Jak jsem říkal, včera jsem na jednom fastonu čidla viděl kapku oleje. Budu se na to muset podívat.
Může moc oleje způsobovat výtok přes čidlo?

To čidlo s Fastony teklo i na Favoritech po čase. lepší je čidlo s novějšíh s TE konektorem.

Jasně no. 94ka používá hodně věcí s Favorita. Včetně pomalého startéru 0,8kW koncepce škody 120.

On ten olej an kolečko i navzlíná. Ostříkej si ho čističem brzd a po uschnutí měř.

Já nechával vždy mokrý jen ten bílý váleček pod kolečkem (co trčí s pod kolečka).

To by mělo být 2,4 litru.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Mě se to zatim ještě nestalo spíš sem měl problém to z tý převodovky občas vytáhnout jak to tam drželo

 

sirokko
hodnocení

0x

Internet je plnej blbostí. I kdyby to tam spadlo, tak si s tím převodovka poradí. Pastorek je plastovej a pokud je kovová hřídelka, tak má tvrdost šestky drátu z Číny, to znamená bláto.

rom

no zrovna dnes mi tam spadl, ale myslim si,že si s ním převodovka poradí

 

karelhamouz
hodnocení

0x

U mojí (jeden z posledních kusů z léta 2001) je to na hřídeli pevně přidělané a spadnout to rozhodně nemůže, sundaval jsem to x-krát.

 

Máš ten poslední typ. Hnědý celoplastový. Tam to tak je.

 

hodnocení

Myslím, že budu muset za konstruktéry škodovky dodělat, co neudělali a vyrobit měrku na olej v převodovce. Na ozubeném kolečku se výška oleje nedá odečítat a utřít se to také nedá.
Mám tu tyč průměru 5mm. Až bude chvilka času udělám z ní měrku s ryskami, kterou půjde do převodovky snadno zasunout stejně jako měrku na motorový olej.

Konstruktéří škodovky neměli důvod, protože převodovky olej nežerou a není třeba hladinu kontrolovat nějak extra. Jen při plnění. Pokud jsou těsná gufera poloos a táhla řazení, tak se olej nemá kam ztrácet. Interval je 60 000km, ale hraj si :-D.

break

Achjo, ty seš hroznej blb

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]