Intenzita podsvícení,Felicia,co asi opravit?

Od: Datum: 26.01.15 17:37 odpovědí: 18 změna: 26.01.15 22:23

Dobrý den,
Nepravidelně, ale čím dál častěji mne začíná zlobit palubní podsvícení jak desky a současně i u podsvětlených tlačítek v autě. Když otočím klíčkem a nastartuji tak ty co jsou zapnuta normálně svítí, ale v poslední době se mi začíná stávat že podsvícení po přidání plynu začne zničehonic (častěji v průběhu jízy) svítit ještě intenzivněji než má a kopíruje přidávání plynu, to jest při zvýšených otáčkách začne svítit až moc, při poklesu otáček ta intenzita podsvícení klesne až na normál a při přidání plynu a tímpádem zvýšeném výkonu alternátoru začne opět svítit moc. Když je to v pořádku a nezlobí to, tak to podvícení je stále stejně intenzivní - nebo-li tak jak má, ikdyž přidám plyn. Když třeba na chvilku vypnu motor a opět nastartuji tak je to v pořádku, dělá to nepravidelně. Mám obavy aby se mi třeba něco nespálilo, třeba podvícení když to zazlobí, nebo něco jiného. Venkovní osvětlení vypadá v pořádku. Napadá mne že někde něco může být zaoxidované, nebo je někde nějaké relé na podsvícení pro palubní desku a tlačítka které může odcházet?, ale nemám tušení kde? Kde by mohla být asi tak chyba? Hledal jsem rady na internetu na můj problém, ale nemohu nic najít. Jsem laik a tak se zde ptám, třeba je to závada kdy by stačilo něco na dostupném místě "jen" vyměnit, jinak to nechám autoservisu. Stalo se vám to už někomu a přišli jste na to kde by to mohlo teoreticky zlobit? Škoda Felicia 1.3, benzinová, rok výroby 1997. Děkuji předem za tipy a rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: asd1
Datum: 26.01.15 17:40

altík - regulace napětí

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.15 17:53

Dobrý den (asd1),

děkuji za radu.

Datum: 26.01.15 17:41
avatar

Určitě bych změřil palubní napětí voltmetrem, jestli ti svítí podsvícení víc než normálně a ještě v závislosti na otáčkách, tak bych řekl že ti to přebíjí a brzo by to mohly odnést žárovky, akumulátor a hlavně nějaká citlivější elektronika. Pokud bude napětí v otáčkách vyšší než 14,7V, je to jasné.

Oprava (dokud se nic dalšího nepodělalo) není drahá ani složitá, stačí vyměnit regulátor napětí na alternátoru, neoriginální díl se dá koupit i do stovky ;)

doplněno 26.01.15 17:43:

tady jsem našel asi nejlevnější

http://www.skodashop.cz/produ…ernatoru-s-uhliky-820327.html

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 26.01.15 17:49

Dobrý den ,

děkuji za radu (mikihans). A proč to dělá nepravidelně, třeba několik nastartovaní a jízd a v pohodě a třeba po pátém nastartování to v průběhu jízdy začne zlobit. Měl by to být náznak že ten regulátor (nebo něco jiného) odchází?

Datum: 26.01.15 17:54

http://www.autobyznys.cz/x16176/regulator-alternatoru-favorit%2Ffelicia-70ah-magneton-%3B-115901253-%3B-115901251

Většinou sjeté uhlíky a vydrápané zběrací kroužky. Může pomoci a nemusí k vůli kroužkům na které vodivě dosedají ty uhlíky z regulátoru. Vyměnit ho můžeš i sám na autě. Stačí šroubovák a je zezadu altu.

Taky může být proražená dioda (usměrňovací) a regulační jsou třeba cajk, proto se kontrolka ani slabě nerozsvěcuje (dobíjení).

doplněno 26.01.15 17:55:

https://www.poradte.cz/auto-m…d-alternatoru-ve-felicii.html

https://www.poradte.cz/auto-m…11846-felicie-alternator.html

https://www.poradte.cz/auto-m…ntrolka-dobijeni-felicia.html
Zdroj: https://www.poradte.cz/auto-moto/13102-alternator-felicia.html

https://www.poradte.cz/auto-m…13102-alternator-felicia.html

doplněno 26.01.15 20:48:

http://stekly.wz.cz/alternator.html

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.01.15 18:03

Dobrý den (gumidek)

děkuji Vám za odpověď, že by mohla být chyba v alternátoru mne nenapadla, protože dobíjecí kontrolka se nerozsvěcí, a venkovní světla myslím svítí stejně,ale může mne to klamat. Proto jsem nehledal chybu ohledně alternátoru na internetu. Myslel jsem že chyba může být někde jinde.

Datum: 26.01.15 18:14

(gumidek)

Ten regulační díl do alternáru jsem našel v obchodech, ale ta dioda do alternátoru, to je opravitelné, nebo kde ji na nebo v alternátoru hledat? Nebo je třeba koupit nový alternátor? Dokáže to opravit laik, nebo je to spíše pro odborníka, který se v tom vyzná?

Od: asd1
Datum: 26.01.15 18:22

Projdi ty odkazy od Gumidka. Pokud nepochopíš tak to dej odborníkům. Altík je poměrně jednoduchá záležitost, ale pár základních věcí je třeba ovládat = zvládne i laik, ale nesmí to být úplný trotl co neumí ani povolit šroubek...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.01.15 19:00

"asd1" - Tak šroubek povolit naštěstí povolit umím ,kdyby šlo "jen" o výměnu toho reguláru tak bych možná zkusil vyměnit, ale když si nejsem jisty tak to asi nechám odborníkovi ať se na to podívá a případně opraví co bude třeba. Co je v mých laických schopnostech a možnostech se snažím opravit, ale co se týká auta je spíš víc věcí na které si raději netroufám *nevi*, abych nenadělal více škody než užitku *nevi*.

Odkazy které zde dal (gumidek) jsem si přečetl.

No asi to nechám odborníkům, ale alespoň pomocí vašich rad mám tucha kde by mohla být asi chyba.

Děkuji Vám i všem ostatním za snahu mi poradit.

Datum: 26.01.15 20:44

V odkazech bylo vše. Od toho jsem je tam dal. Jinak dioda se dá koupit dost špatně, ale dá. Spíš se prodává takový celek diod. Jmenuje se to usměrňovací můstek, ale bez měření je to hop nebo trop, ale pokud máš 700,- na můstek,800,- na novou kotvu rotoru k vůli kroužkům a cca 200 za přední SKF 2RS C3 ložisko, tak je cesta volná. Ale bez pájky a základů to opravdu laicky nejde stejně jako laicky nejde opravit motor nebo převodovka.

Laicky jen ten regulátor a to je bez demontáže altu z auta .

doplněno 26.01.15 20:48:

http://stekly.wz.cz/alternator.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.15 18:38
avatar

Zdravím,
nejsem znalec felicií, ale pokud takhle nepravidelně blbnou kontrolky, zkusil bych se nejdřív, než bych něco kupoval, podívat, jestli někde nejsou uvolněné, případně zaoxidované, nějaké spoje a konektory.
Na starých autech jsem se naučil - pokud se začala chovat nějak záhadně elektrinstalace - nejdřív vzít sprej Kontaktol a prostříknout kontakty a spoje (přitom s nimi trochu zahýbat). Pokud záhadné chování nepřestalo, hledal jsem uvolněný spoj a pak teprve vadnou součástku. Už několikrát mi tento zachránil značnou (a ve výsledku zbytečnou) investici.
Už po mnoho let zpět 1 - 2x do roka tímto sprejem prostříknu veškeré el. spoje na autě i na vleku (pojistky, žárovkové objímky, konektory atd) a nevím co je problém s elektrikou. Pravda, jedná se o staré auto, kde je přístupnost všeho o hodně lepší než na současných vozech.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.15 19:11

Dobrý den "ronyx",

děkuji i Vám za radu, kéž by bylo třeba opravy takové jaké píšete, například někde zaoxidované, a stačilo by to očistit. Bylo by to fajn .

doplněno 26.01.15 21:05:

"ronyx" alespoň touto slovní formou Vám dávám dobrá odpověď , protože mohu ohodnotit maximálně tři odpovědi a ty jsem již dal .

Datum: 26.01.15 20:46

Zkus i to co radí Ronyx. Na Feldě jsou kostry hnědé vodiče. Najdeš je na domcích předních tlumičů od baterky na motor a tlumič. Dále ze svazků na vršek tlumiče (někdy schován rozpěrnou hrazdou tlumičů). Demontovat kabelové oko. Osmirkovat jemným smirkem a prostříknout kontaktovým sprajem nebo vazelínou a znovu upevnit a dotáhnout matku z citem.

doplněno 26.01.15 20:48:

http://stekly.wz.cz/alternator.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.15 21:38

"gumidek" děkuji Vám za rady . Uvažuji po radě "ronyx(e), že se podívám jestli to to není někde zaoxidované a když tak bych to očistil a eventuelně na to fouknul trochu kontaktolu.

Na ten odkaz jsem se díval. Jak koukám tak do toho bych si možná, ale skutečně jen možná, troufl kdybych měl druhý alternátor funkční v autě a u toho vymontovaného bych neměl co ztratit,ale možná bych se ani takto neodvážil a zeptal se prvni někoho jestli by to dokázal opravit, no maximálně by třeba alternátor skončil ve šrotu. Pro někoho (třeba domácího kutila) to třeba je v pohodě rozebratelné a i opravitelné v pohodiččce.

doplněno 26.01.15 21:45:

A u automechanika v to doufám že to dokáže opravit, pokud to (alternátor) není zralé na úplnou výměnu.

 

Datum: 26.01.15 21:46

Nebo z vrakáče za 500 či prohledat bazoš. Prohodit řemenice není problém a tak může být i ze starého Favorita

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.15 21:56

Vrakoviště mne také napadlo. Když jsem se díval na eshopy, tak tam přijde alternátor 14V/70A? Ten 90A asi ne, že?

doplněno 26.01.15 22:01:

To vrakoviště mne napadlo po dnešních radách zde, že by to mohl být alternátor. Nový je dost drahý, tak prvni bych asi zkusil to vrakoviště, když by mi ho prodali za dobrou cenu.

doplněno 26.01.15 22:03:

A děkuji Vám za dobrý tip, jsem rád nemám špatnou myšlenku .

Datum: 26.01.15 22:05

90A je většinou Bosch (má černé plastové zadní víko). Ale dělal se i 90A magneton do Feld klimou, ale to je vzácnost a nový je ještě dražší než ten 70A. Sháněj 55A nebo 70A. 70A lépe.

doplněno 26.01.15 22:07:

Každopádně něž ho koupíš, tak si změř napětí na baterce a na altu multimetrem (voltmetrem). Se světli a nastartovaným motorem nesmí klesnout pod 13,8V.

doplněno 26.01.15 22:09:

Něco takového:

http://ampermetry-a-voltmetry…t-digitalni-multimetr-ut-20b/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.15 22:23

Díky za radu, jaký alternátor. Nedávno mi to napětí při opravě (ne elektrické) jiné závady proměřoval automechanik (preventivně jsem jej o to poprosil) a říkal že je to v normě, ale od té doby se to mohlo změnit a začít zlobit a pokazit, je to holt už starší autíčko .

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.