Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor Felicia

Od: noidentity odpovědí: 37 změna:

Zdravim vás, už jsem na dně a potřeboval bych poradit s dobíjením u Felicie. Je tomu asi tak 2 měsíce, co mě vypeklo dobíjení a v autě začala svítitl kontrolka dobíjení. Vyměnil jsem alternátor a vše ok, kontrolka zhasla a já dále vesele jezdil. Najednou jedu a konec. Bez varování, bez kontrolky nic. Baterka KO ve městě, takže odtah atd. Doma jsem jí nabil a měřím na ní 12.8 za nastartovaného motoru a postupem klesá. To znamená, že zase to sakra nedobíjí. Ale proč nesvítí kontrolka dobéjení teda? Fakt už jsem z toho paf a nevím jak dál. Je možný, že je to zase alternátor? Jak to proměřím všechno multimetrem správně? Díky za radu :(((

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*
hodnocení

2x
1. Uhlíky
2. Ulomený faston vodiče od kontrolky
3. Nefunkční regulátor
4. Spálená kotva altíku
Začni tím, že odpojíš kablík od kontrolky z altu a ukostříš ho. Po zapnutí zapalování se musi kontrolka rozsvítil.
noidentity
hodnocení

a který kablík to prosímtě je?

na altíku sou jen 2 dráty jeden silný to je plusovej přívod z baterie

a jeden slabý ten je na kontrolku*cteni*

noidentity
hodnocení

:) ok, jdu na to

martinhajek*
No ten tenký, vede do čela alternátoru a je zakončen fastonem.
Tedy u feldy 1,3. U ostatních motorizací je tam jiný konektor.
noidentity
hodnocení

tak při ukostření svítí, ale jinak ne

martinhajek*
Svítí. Fajn.
Zkontroloval jsi regulátor? Uhlíky musí být dostatečně dlouhé. Po připojení jeho kablíku na plus akumulátoru a po připojení mínus svorky (pod jedním otvorem pro šrouby na regulátoru je očko) regulátoru na mínus aku, má být mezi uhlíky změřitelné plné napětí aku, to lze otestovat libovolnou žárovkou, musí svítit.

tak to vypadá bud na krátký uhlíky nebo sjety sběrací kroužky altík ven rozebrat a kouknout a když už to bude venku koukni na stav ložisek a aspon je přimázni vazelínou

noidentity
hodnocení

to si nemyslím, koukal jsem na uhlíky a jsou OK

noidentity
hodnocení

dokonce jsem ty uhlíky vyndal a vrátil do toho starého společně i s tou kostičkou, ale stejně to nedobíjí, takže mě napadá už jen ta kostička

noidentity
Jinak jsem zjistil, proč nesvítí Dobijeni. Je to trochu jiný alternator, kterej má zapojení kontrolky hned vedle regulátoru tedy do druhé D+ Snad to není důvod, proč mi odešel ten regulátor a nepotká to v nejbližší době i ten můj dnešní tak pracně repasovaný ...
martinhajek*
Ne, kvůli tomu to nebylo. Obě svorky D+ jsou v můstku spojeny dohromady, akorát u altíku 55A jsou vedle sebe, u 70A je jedna v zadním víku nahoře otočená o 90 stupňů a druhá dole. Ale jinak je to totéž.
Regulátor ti prostě shořel, to se stává.
noidentity
hodnocení

Ještě bych ctěl podotknout, že když jsem oprvé měnil ten alternátor, tak jsem z toho starého musel použít takovou kostičku připojenou ke kontaktu plus. není o náhodou ten regulátor?

regulátor drží na 2 šroubech a čouhaj z něj uhlíky pokud si dával takovou černou kostičku to je odrušení

noidentity
hodnocení

aha, no tak ten regulátor jsem prohazoval z toho neového s dlouhými uhlíky do toho původního alternátoru pro zkoušku a je to stejné. Ten odrušovač s tím asi souviset nemůže vid?

ne to odrušení s tím nemá nic společnýho napadla mi taková prkotina skus ten altík přikostřit přímo s mínusu baterie třeba startovacím kabelem jestli to začne dobíjet je špatná kostra motoru

noidentity
hodnocení

myslíš do konektoru pro kontrolku?

noidentity
hodnocení

No to je asi kravina, to by mě svítila ta kontrolka vlastně, takže někam prostě na altík

néééééééééé altík necháš připojen tak jak má bejt a mínus s baterie přivedeš na jeho obal nebo na ten šponovák co drží altík

martinhajek*
Ne, ale tím to není. Pokud by to bylo ukostřením alternátoru, zhoršovalo by se to postupně.
doplněno 09.02.13 17:54: A pokud ukostřením motoru, nestartovalo by to.
noidentity
hodnocení

je to tak, po ukostření je to bezezměny...na baterce to pořád klesá :(

martinhajek*
A ten regulátor jsi testoval?
noidentity
hodnocení

takže ten kablík z něj připojit na plus bateri, ze spodu najít někde mínus u otvoru na šroubek, připojit na baterii, vzít multimetr a měřit na stlačených uhlíkách stejnou hodnotu jako na beterii?

martinhajek*
Ano.
doplněno 09.02.13 18:36: Úplně stejná hodnota to nebude, ale zhruba to bude odpovídat napětí aku. Ta žárovka stačí, mulťák k tomu připojovat nemusíš.
noidentity
hodnocení

tak zítra to prubnu, dneska už je tma a mám toho pokrk :) díky za rady ,ráno jdu na to

noidentity
hodnocení

Tak jsem tedy proměřil regulátor podle návodu a NULA. Nenaměřil jsem vůbec nic. Tak jsem vyhrabal starý alernátor, vymontoval reguláor a změřil. Zdá se ok, ale má krátké uhlíky. Takže uhlíky jsem přepájel a vrátil do alternátoru. Vše se zatím zdá OK, dobíjím ukázkově, otázka je na jak dlouho :)

Chtěl bych poděkovat všem co si semnou lámali hlavu :)

 

jabraka*
hodnocení

0x

I když jsem schopen si opravit alternátor sám a dříve jsem to dělal,dnes se na to ani nevyprdnu!zajedu do dílny brzo ráno a večer,nebo druhý den mám seřízený a fungující alternátor i dobíjecí soustavu.Posledně mě to stálo 560 Kč.

JABRAKA

noidentity
hodnocení

když pro mě je něco co nejde výzva :)

feliciaklub.cz/... tak se vyzvy pohledej poštuduj a opravuj ;)

emebe

Tak já měl opačný vývoj. Dříve jsem si nechal altenátory opravovat. A nebo kupoval nové. Teď si vše opravuji sám.

Je to zrovna 14 dní, co jsem kompletně repasoval alternátor na feldu pick-up 1.3MPI . Měl jsem už projeté sběrné kroužky na rotoru. Normálně se tohle v servisech neopravuje. Koupil jsem tedy kroužky za 106Kč, obě nové ložiska ZKL za 94Kč, proměřil diody pod zátěží, proměřil rotor i stator.

Dělal jsem to cca 1h. Náklady na materál mám 200Kč. Podnikám v oboru elektroniky a svou práci si cením na 300Kč za hodinu. Takže celkově mě repasování vyšlo na 500Kč. Za tyhle peníze mi to ale nikdo tady neudělá. Až budu vydělávat 1000Kč za hodinu, tak si alternátory nechám opravovat.

doplněno 10.02.13 16:21:

@gumidek

Pak stačí stáhnout stahovákem ložisko. Dále stáhneš ten kroužek. Je třeba si dávat pozor na vedení vinutí rotoru. Poté se nalisuje nový kroužek a připojí vinutí rotoru. Já to dělal částečným rozklepáním kroužku. A dále se na rotor nalisuje ložisko. Už jsem takhle dělal 4ks alternátorů na feldu 1.3.

gumidek*

Buď to byla 1.6ka nebo 1.9ka a alternátor Bosch a nebo je to dobrej kec měnit kroužky na Magnetonu...*hi*

doplněno 10.02.13 15:57:

Zde je kotva magnetonu:

poradte.cz/...

gumidek*

Tak to se ti moc omlouvám a díky za odkaz. Už jsem chtěl vyhodit dvě kotvy, které měli sjeté kroužky tak, že by to už soustruh nespravil. *hi**hej**palec*

 

gumidek*
hodnocení

0x

Najdeš dost materiálu i tu na poradně:

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

 

 

olinlitomericko
hodnocení

0x

To vypadá jako když máš něco v autoelektrice nějaký spotřebič který ti ničí altík- zajímalo by mě, jestli jsou diody v altíku prošvihlý nebo ne.

noidentity
hodnocení

a jak to změřím?

martinhajek*
Nic neměř, je to nesmysl. Pokud ti to dobijí, je můstek v pořádku.

 

evropskyrozhle
hodnocení

0x

To, že svítí kontrolka dobíjení znamená jen to, že teče proud do budícího vinutí alternátoru přes žárovku. Pokud neteče, alternátor nemůže dobíjet. Zkontrolujte celou elektrickou cestu budícího napětí včetně funkční žárovky. Ale jsem laik, berte to s rezervou :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]