Kontrolka dobíjení Felicia

Od: Datum: 25.08.12 12:51 odpovědí: 18 změna: 03.09.12 20:44
avatar

Dobrý den.

Tak jsem se po dlouhé době vrátil na poraďte a musím se nejdřív na něco zeptat. Byl jsem v Krkonoších a jak jistě všichni víte, přehnaly se tam přívalové deště. Samozřejmě mě to chytlo na cestě a tak se mi poštěstilo, že jsem v šíleném dešti, byť v menší rychlosti, najel do louže, která byla velká jako jezero a jelikož nemám zespodu kryt na motoru, tak se mi dostala voda do mot. prostoru a trochu to smrělo, ale asi to šlo s chladiče. Nic se nestalo nejdřív, až když jsem ujel nějakých asi sto kilometrů pár dní na to, rosvítila se mi kontrolka dobíjení. Tak jsem zastavil, nastartoval a už to bylo dobrý. Od té doby mi začala svítit ještě čtyřikrát, ale vždycky zmizí po zvýšení otáček a pak už se po jejich spadnutí neukáže. Nevím, zda je to způsobeno tím, že se dostala voda k motoru a jen třeba blbne ta kontrolka jako taková nebo něčím jiným. Každpopádně baterkou by to být nemělo, protože ji mám teď dva týdny. Porádíte někdo?

Díky všem.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.08.12 13:23
 
avatar
Naprosto typický jev. Prokluzuje ti namočený řemen resp. řemenice altíku. Zkontroluj jeho napnutí.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.08.12 13:33
 
avatar

Také jsem si to myslel, ale zdá se mi, že řemenice je napnutá tak, jak má. Kdyby to tedy bylo jí, stačí ji jen nějak namazat nebo tak něco? Díky

Datum: 25.08.12 13:40
 

skus ji dotáhnout a uvidíš, v případě že by to dělalo tak za 160 kč a 15 minut práce máš tam novej, popřípadě že by to dělalo zas tak nechat vyčistit altik mohl ase do nej dostat voda a tim pádem nedává tolik kolik by měl, pokud máš možnost zmeř si to, mě dáví 14.2 a to je prý v pohodě normálně by ěl dáat 13,5 minimálně ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.08.12 13:43
 
avatar
Ne, tyhle řemeny se ničím nemažou. Ideální je řemen sundat a řemenice odmastit. Pokud je tam ten řemen dlouho, vyplatí se koupit nový.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.08.12 13:51
 

s tim souhlasim mazat ne.. ale odmastit to se mi nestalo ješte nekdy, a popravde 160 kč nestoji za to s tim delat práci, já vetšinou dávám nový řemen na zimu kvuli mrazum :) dělám to tak proto, protože není nic lepšího než v - 20 a více měnit přemrzlej řemen :D od tý doby co se mi to stalo že mi ráno po 5 km praskl tak to tkale praktikuji a musim říci že byl od leta nový :)

doplněno 25.08.12 14:02:

aha tak to sem nevedel, díky že si mi to řekl, a já si pořád jen mylsle že to je jen kvuli altiku, o tý vodní pump ěsem neměl ponetí :) zase sem o něco chytřejší ;)

 
Datum: 25.08.12 13:48
 

Čus, moc ho nedotahuj, ať neodrovnáš ložisko pod řemenicí vodní pumpy. Ale tu by jsi stejně časem měnil celou díky silentu, že? ;) Spíš kup technický benzín v plechovce, namoč hadr a zespodu opatrně tím namočeným hadrem v benzínu polechtej zespodu řemen (na ty drážky a všude kde se na těch třech místech dostaneš (tedy z vodní pumpy svisle dolů k velké řemenici a spodní a horní stranu řemenu k altu).

Jako další mě napadá regulátor na altíku...

doplněno 25.08.12 13:50:

Jinak sundat řemen, nebo ho napnout a tak je hračka. Stačí na alternátoru povolit ten horní šroub a pak matičku na té černé vzpěře. Pak celý alternátor otočíš-natlačíš rukou na motor a řemen ochabne a sundáš ho ven.

doplněno 25.08.12 13:53:

Takto se uvolní alt. Vespodu má ještě jeden dlouhý šroub, ale ten netřeba povolovat.

 
Datum: 25.08.12 13:54
 

Tak mě tak napadá že chlape mluvíš o tý vodni pumpě, to sem si mohl něco podělat tenkrát když sem se vracel 5 km domu bez řemene? :O jel jsem jen na baterku?

 
Datum: 25.08.12 13:59
 

Rapide, pumpu voděláš je přešponovaným řemenem. Jak budeš tlačit řemenice všechny do jednoho středu, tak budou vyhnuté a budou navzájem šíleně tlačit na ložiska. Odejde nejprve to v altu a vodní pumpě. Na klice ne, tam je veliké a bytelné. Pak pumpa poteče vůlí v ložisku, Guferko před ložiskem není všemocné. Pokud ti neteče, tak je to ještě OK.

Jízdou bez řemene vodděláš motor, protože se nebude chladit a hodně se bude opotřebovávat válec a kroužky, až ti bude žrát později olej. Teplotou se kov roztahuje a tak ty válce hónuje jak fréza a brzdí (vzniká ještě větší tření a teplota). Proto v něm musí kolovat chladivo a neustále se měnit teplotně na chladiči a do motoru opět přitékat chladnější, než vyteče...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: hop®
Datum: 25.08.12 14:07
 
avatar

rapid: vybitá baterka je to nejmenší, průšvih je nechlazený motor - koukal jste na teploměr? - pět kiláků je dost, wartburgu stačilo bez vody 50 metrů na plný plyn k zadření... (vyzkoušeno)...

 
Datum: 25.08.12 14:15
 

Jj, Hop má pravdu. 781dnička Fa/Fe/Fabia 1.3 tento motor pracuje nejprve na malém vodním okruhu, aby se rychleji rozehřál a až pak přepína velký okruh na chladič.

 
Od: hop®
Datum: 25.08.12 14:03
 
avatar

Gumídku, známý automechanik odmašťuje řemen i řemenice za běhu motoru sprejem na odmaštění brzd. Nejdříve jsem mu namítl, že tento sprej může být agresivní třeba na gumu, ale jeho argument, že v brzdách jsou také gumová těsnění jsem musel uznat.

Mohu Vědět Tvůj (i jiných rádců, samozřejmě) názor na tento postup? Dík!

doplněno 25.08.12 14:19:

Gumídku, dík za reakci! *palec*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.08.12 14:14
 

No ono s tou gumou je to takové ošemetné. V Andrtovi (odborná liter, pro Fa a jiné škodovky) je, že nepatří pod gumovou manžetu pístku brzdy brzdovka. Tam je totiž po celou dobu správné funkce jen vzduch (je to mezi těsněním pístku a manžetou. Používá se montážní olejíček Lucas breox flux nebo tak nějak ten název přesně nevím.

Co stříkaš před manžetou je celkem jedno, protože před ní při provozu auta stříká lecos, tak se to furt mění a oplachuje dešťovou vodou při jízdě v dešti. Obecně guma nemá ráda vazelíny a oleje, ale něco snáší líp a něco hůř, takže asi tak. Zatím nemám nějaký fatální příklad z osobní zkušenosti. Jen vlastně gumové manžetky TRW na čepech řízení pro Fa/Fe. Dost hrůza po jedné zimě a to jsem je tam měl od listopadu do dubna a úplně na prach spuchřelé. Z Rubeny (značka) jsou mnohem odolnější.

Já řemeny spíš měním, ale jak ho umažu, tak ho celý sundávám a hadříkem v tech benzínu přejedu po stranách (mám klínový).

Za chodu to jde taky, ale to nemechanikům moc neradím, ať nepříjdou o prsty. Stříkat ze spreje taky není to pravé, protože sprej má dost rozstřik a bere i mastnotu z bloku motoru a ta pak teče dále a prská znovu na ten řemen, takže z deště pod okap (ale jde o situaci... čistý motor... jak se stříká na řemen a tak... )

:)

doplněno 25.08.12 14:22:

Není zač Hope *vtip*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.08.12 14:20
 
avatar

řemen napnout a můžeš ho natřít suchým mýdlem či křídou

 
Datum: 26.08.12 15:33
 
avatar

Tak jsem řemen vyčistil technickým benzínem a uvidím, jestli to pomohlo. Díky moc všem ;)

 

Datum: 03.09.12 19:35
 
avatar

Tak se mi předevčírem během asi šedesáti kilometrů třikrát kontrolka zase rozsvítila. Zkoušel jsem sundat řemen a podívat se na něj, ale nějak jsem nemohl překonat matku na povolení alternátoru, abych s ním mohl hýbnout, tak jsem to nechal na jindy, protože mě tlačil čas. Pak jsem ujel také docela dost a dnes zase a už se kontrolka nerosvítila. Nevíte někdo, čím to pravděpodobně může být? Nemůžou to být tedy uhlíky? Ale to by to svítilo podle mě přeci pořád a ne jen občas nebo se mýlím? Díky všem.

Datum: 03.09.12 19:47
 

Připadá mi, že jsme se o tom bavili a ty jsi se na to vykašlal...

Přitom stačí vzít šroubovák a regulátor sundat. V mailu jsem ti posílal video... *frajer*

P.S.: Takhle se budeš jen ptát donekonečna. Fakt je potřeba na to kouknout. Samo se to asi nespraví...


doplněno 03.09.12 19:51:

Až to bude svítit pořád, tak uhlíky už skoro žádné nebudou. Pokud jsou krátké, tak mohou odskakovat, ale to už jsme se bavili... ;)

doplněno 03.09.12 20:08:

Takto jsou pro porovnání dlouhé nové uhlíky osazené na regulátoru:

http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/felicia-ii/startery-alternatory/1288-regulator-napeti-alternatoru-felicia-ii.html

doplněno 03.09.12 20:09:

OK, času málo. I já jsem na tom stejně. Akorát si neuvědomuji, že mi zmíněná kontrola zabere 2 minuty *hi*

 
Datum: 03.09.12 20:08
 
avatar

Zítra dopoledne se na to jdu právě ještě mrknout podle toho videa, neboj Gumídku ;) Jen jsem se chtěl ještě zeptat tady, že by třeba někoho něco napadlo, co nás ne ;)

doplněno 03.09.12 21:00:

Díky, půjdu do Jezpolu.

Datum: 03.09.12 20:44
 

Uhlíky tohle klidně dělat můžou a také asi dělat budou. Jinak 100% souhlas s @gumidek

Případně až budeš kupovat ten regulátor, tak kup Jezpol. Je nejlepší. Alternátor má díky jemu o malinko vyšší napětí při volnoběhu a při nizkých otáčkách.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.