Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor - Škoda Felicia 1.3 - r.v. 1996

Od: vikurbi* odpovědí: 13 změna:
Zdravim panove.. Snazil jsem se prohledat mistni poradnu, na plno otazek uz mi odpovedelo vice lidi ve svych odpovedich, velmi dobre a fundovane.. avsak nektere veci jsem nenasel, proto zakladam svou vlastni otazku - prosim nezlobte se tedy za pripadnou duplikaci. Mam Škodu Felicii 1.3 LXi, r.v. 1996, se starym ksichtem, Š 781.136 B (velky TP), 50 kW - podle Wiki specifikace by to mela byt BMM (ne MPI) jen jednobodovy vstrik. Tak prvne bych se chtel zeptat, jestli je v ni 55A altik nebo 70A altik, ktery bych mel pri pripadne vymene pouzit, nebo jestli je to jedno - v aute neni ani klima, posilovac rizeni, nic extra elektrickeho krome radia.. A nyni k problemu - po cca 5 dnech kdy ted stala v zime - jsem prisel k autu, a chtel jsem nastartovat.. starter tocil, ale motor nenaskocil. Na Flinstouna jsem ho tedy rozjel, odjel na misto urceni, odstavil. Po cca 1,5 hod jsem prisel, v pohode nastartoval, odjel cca 8 km a zastavil motor. Nalozil veci, chtel nastartovat a nic, tak znova na Flinstouna naskocil, dojel jsem ke krizovatce a zapl svetla a naraz motor zhasl, znovu jsem ho nakopl rozbehem, ale motor opet zhasl. Odtahl jsem ho tedy domu, kde jsem vytahl baterku a dal ji nabijet. Mezitim jsem vlozil jinou baterku, zalozni a auto normalne naskocilo. 1) Resil jsem vsak alternator, protoze pri otoceni klicku do polohy 1 se mi rozsviti prava kontrolka oleje a nerozsviti se mi kontrolka dobijeni. Proto jsem na zde nabyte rady od @martinhajek odpojil faston na alternatoru a napojil ho dratem na minus baterie, a kontrolka svitila, takze ta v haji neni. 2) Nejprve jsem chtel multimetrem merit napeti, ktere jde z alternatoru, ale asi spatne, protoze jsem nenameril hodnoty, ktere bych ocekaval. Sundal jsem oba konektory na alternatoru - velky sroubovany - myslim ze by to mel byt privod od baterie z PLUSu, a pak faston konektor - dalsi tam myslim neni, jedine co tam je tak regulator, ktery ma taky svuj konektor - skodas.host.sk/... ale ten jsem nesudnaval. Kdyz jsem meril hodnotu mezi temito dvema poly (pod fastonem a na sroubu-zavitovy kontakt) - tak jsem nameril 0,34 V. 3) Nevim jestli jsem meril hovadinu, nebo spatne, ale pak jsem zde na foru nasel, ze mam normalne nechat vse propojeno a zmerit: a) zmerit napeti na baterce pri vypnutem motoru - nameril jsem 11,89 V (zpusobeno nejspis ze jsem vytahl starou baterku zalozni, stala ve sklepe, proto tam nejspis neni spravne napeti jak by melo byt, ale to asi nebude ted ten hlavni problem) b) pak jsem nastartoval, a na voltmetru zmeril na baterce cca 11,4 V (odber nejake vnitrni el. spotreby, ktera snizila napeti), ale nenameril jsem absolutne hodnotu 13,4 - 14,1 V, coz jsem zde nasel, ze by melo byt pri spravnem dobijeni alternatorem. Predpokladam tedy, ze bude v pytli alternator, a ze to budu muset nejak poresit. Prosim tedy, jestli muzete zhodnotit muj postup, jestli tam bylo neco spatne,a pripadne jestli mam vyzkouset jine postupy a metody k zjisteni problemu. Pokud tedy by to byl vadny alternator, nebo regulator (moc se nechci poustet do sundavani a resit, jesli uhliky jsou dost dlouhe, nebo kratke -ale mozna se tomu nevyhnu), jak tedy spravne postupovat. Jestli stoji za to resit stary altik a zkusit ho opravit - nebo koupit z vrakace nejaky jety (k tomu dotaz jestli 55A nebo 70A), nebo jestli koupit nejaky repasovany a zkusit, a nebo koupit novy (podotykam jen, ze felda me vysla cca na 10k Kč, tak se mi moc nechce davat petina jeji hodnoty na novy altik) Diky moc za rady, nejsem v tomto nijak preodborne zdatny, ale nebojim se zase si neco opravit sam, nebo aspon castecne se v tom povrtat. Preci jen na Felde a Favosu je skvele, ze polovina veci se opravuje jen sroubovakem a krumpacem (s nadsazkou). Jeste jednou diky za pomoc. doplněno 20.12.13 22:48: Jeste jsem se ted docetl na jednom foru, ze by mel cerveny tlusty kabel z alternatoru jit do pojistkove skrine a pak az teprve na PLUS baterky? je to pravda? nemuze tedy byt jen spatna pojistka a pripadne ve kterych misech ji ve pojistkove skrini hledat? jawamania.info/... A prosim jeste - kdybych chtel merit napeti, ktere mi dava alternator - kde prosim presne merit + napeti a zrejme proti minus, kostre auta nebo kostre altiku. Díky borci...

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

2x

Vyhovují oba alternátory. Úbytek napětí na přívodu baterka/alternátor se měří proti kostře na baterce a pak na altu. Rozdíl napětí dá hodnotu, kolik voltů se ztrácí na vedení, svorkách (přechodové odpory na zaoxidovaných kontaktech,apod..).

Sháněl bych spíše 70A Magneton. Má silnější diodový můstek (je tuším, ale asi to tak je) a stator.

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

Jsem spíše pro repas. Rotory jsou shodné, takže vyber ty s méně opotřebenýma sběracíma kroužkama. Ložiska dej nová. Jedno kvalitní automobilové SKF velké kolem 500,-, ale vydrží, jinak se po roce to SKF za 300 sype (vyzkoušeno).

Můstky je dobré rozebrat,vyčistit a proletovat otestovat žárovkou na propustnost a závěr diod (nejlépe 12V/21W a více na ten test).

Dobré je vyčistit svorky aku. Vem CIF a kartáček na zuby a drhni ten prášek či černý šmír. Pomůže i smirkový papír, ale ten sundává s plechových svorek nikl, takže je brutálnější...Pak to neponiklované více zelená a oxiduje.

Regulátor se testuje tak, že na uhlíky dáš žárovku 12V 21W a na obal dáš mínus a na ten jede vodič s Fastonem dáš regulovatelný zdroj a sleduješ napětí. 6árovka zhasíná kolem 14V. Logicky tak odpojuje buzení rotoru, aby alternátor nevyráběl a nepřekročil 14V.

777

Dá se dobře vybrat i na vrakáči...při ceně 200 za kus není co řešit...já jsem na svém repas dělal,ale to jen protože mám 90A verzi pro klimatizaci a na vrakáči se takových moc neválí a nový stojí přes 4 tis...ale kamoš mě pověřil ať mu na vrakáči vyberu,už to je tak 3,5 roku zpátky a pořád šlape jak hodinky,je škoda to tam za takový zlomek ceny nechat bez užitku zničit,dají se tam najít i dobré věci...třeba děda dal na feldu komplet nový tlumiče ateso,nějak se mu po několika měsících rozsypal motor a už to neopravoval,hodil to na vrakec...za zlomek ceny jsem získal zánovní tlumiče v 100% stavu a i jiné věci jsem tam výhodně vybral

 

martinhajek*
hodnocení

2x
Pokud se nerozsvítí po zapnutí zapalování kontrolka, ale při ukostření jejího vodiče u altíku svítí, je naprosto jednoznačně závada v OKRUHU BUZENÍ. Vyndej regulátor z alternátoru a podívej se, zda se neulomil nebo zcela neopotřeboval jeden z uhlíků (nebo oba). Musí pružit a koukat aspoň centimetr z držáku regleru. Pokud by byly v pořádku, bude vadný samotný regulátor, nebo je polámaný jeho kablík a musíš koupit regler nový. Spálené vinutí kotvy je nepravděpodobné.
doplněno 20.12.13 23:55: Mimochodem, altík na tom obrázku je sedmdesátka.
doplněno 21.12.13 00:26: Dovol abych tě upozornil na skutečnost, že s největší pravděpodobností máš v hajzlu pouze regulátor nebo uhlíky, zatímco altík je v pořádku. Nejdřív řeš regler, na altík s vrakoviště (v buhvíjakém stavu), případně na zrepasovaný, je čas...
vikurbi*
hodnocení

Ahoj, diky za rady... Tak vlezl jsem do motoru za svetla a mam tyto zjisteni - je tam alternator 70A (ta fotka co jsem daval v odkazu drive nebyla z meho auta)

Prosim pokud byste mohli odpovedet na tyto dotazy (martinhajek, gumidek,...):

1) Kdy má svítit kontrolka pri zapnutem zapalovani = otoceny klicek do polohy 1?

a) kdyz je v poradku alternator

b) kdyz je v poradku regulator

c) kombinace techto dvou spolecne

jde mi o to, ze nevim, kdy poznam ze je tento okruh kolem zarovky v poradku - zarovka mi nevitila => nejprve jsem odpojil faston z alternatoru a prokostril ho s - polem na baterii, zarovka v palubovce svitila.. druhy pokus => vymontovany regulator, odpojeny - zkouska zapalovani, zarovka nesviti => po prokostreni s minus-polem sviti. takze zarovka je v poradku.

chtel bych tedy vedet, kdy sviti kontrolka baterky na pristrojove desce pri zapalovani v pozici 1.

1) Sundal jsem regulator, odpojil - promeril - jestli neni vadny kabel => vadny kabel neni pri propisknuti normalne na altiku hraje a zvoni. resp propiskava mi to pri propojeni techto kontaktu:

dropbox.com/...

prospikne to pri dvou zdirkach pro srouby, a pak levy kontakt+fatson kablik, dale levy+spodni uhlik, dale spodni uhlik+faston, a pravy kontakt a horni uhlik. tak jen jestli to je spravne.

2) dale zde jsou fotky regulatoru vcetne delky uhliku:

dropbox.com/...
nevim jestli z tohoto jde poznat ze je regulator v haji a tim padem jeho vymenou to bude v poradku..

Uhliky vypadaji dost kratke, ale zase nevim a nejsem si jist, zda jeho vymenou dojde k oprave tohoto problemu. nebo jestli tam nejsou jen nejake zasrate studene spoje, nebo jestli staci jen procistit ty otvory pro pripevneni regulatoru, jestli to nemuze delat tim..

3) Dival jsem se na net, regulatory se pohybuji od: allshop.cz/... kde to vypada ze je to nejaka Cina, pres tenhle: skodashop.cz/... podle nalepky neco blizsiho az po skoda-dily.cz/...

Proto myslite, ze mam koupit novy regulator a tim padem by to melo byt v poradku? Nejsem si jist, ze variantou koupi regulatoru za 300 je oprava, kdyby bylo v pytli neco v alternatoru, ktery se da sehnat za 500-600, ale zase koupim ho se starym regulatorem...

4) Hlavne nemam tuseni, kdy ma svitit kontrolka baterky na palubovce s klickem v poloze 1, jakou vlastnost to indikuje, jakou spravnost to znaci - jestli to ze je regler v poradku, nebo ze proud z baterky prochazi pres alternator, nebo ze prochazi skrz regulator - prosim zkuste odpovedet.

Doufam ze fotky jsou viditelne, a ze na tom je pripadne videt nejaka primo viditelna vada. V albu jsem nechal sve tel. cislo, nechce se mi tady uvadet, ale kdyby jste meli chvili na online radu po telefonu (martinhajek, gumidek, etc), staci prozvonit nebo sms, a ozval bych se.. Kazda rada by se hodila a prece jen psani tady je casove delsi..

Dekuji moc, uzivejte v poklidu vikend..

 

777
hodnocení

0x

Podle popisu to má altík za sebou...pokud je to 1,3 96 BMM tak s největší pravděpodobností 55A

Dá se udělat repas,ale kvalitní díly stojí hodně a ty čínské se stejně usmaží za pár měsíců...z vrakoviště seženete 55A verzi za maximálně 400 korun

Pokud jej budete brát z vrakoviště,vyšroubujte regulátor(drží na dvou šroubech na plochý šroubovák) a vytáhněte jej,na něm jsou uhlíky,ty musí mít dostatečnou délku,minimálně tak 10 mm,nesmí být jeté nakřivo a ty měděné sběrací kroužky co uvidíte na rotoru uvnitř nesmějí mít nějaké velké drážky nebo nějaké nerovnosti...rotor se musí otáčet lehce a nesmí vydávat žádné velké zvuky,nesmí se viklat...altík musí dávat při minimálním zatížení minimálně tak 14,0V...při plném to nesmí spadnout dejme tomu pod 13,5V

 

vikurbi*
hodnocení

Borci, děkuji za odpovědi. Plánuji tedy sundat regulátor a kouknout na délku uhlíků a jestli nejsou opotřebované. Předpokládám, že to jde vyndat bez uvolnění alternátoru, protože tady byly komentáře typu, že by to zpět měli natahovat aspoň dva lidi, a ještě páčit roxorem a podobně. Nehledě na to, že řešíte, že máte na to nějaký speciální zúžený klíč... jinak od @gumidek moc pěkně popsáno, ale asi nebudu tak plný talentů (a nemyslím jednotku hmotnosti), abych byl schopný si repas provést, regulovatelný zdroj napětí nemám, ale pochopil jsem co máš na mysli - žárovka svítí, dokud nedojde 14V a pak regulátor odepne - tím by měla být ověřena funkčnost... . Pokud bych tedy vzal někde vrakáčový, tak teda i ta 70A by se měl pohybovat kolem 200 Kč? Na nejmenovaném vrakovišti mi řekli, že za něj budou chtít 600... myslím, že mysleli 70A, ne 55A. Je to hodně a mám hledat kdyžtak jinde?

Díky, mějte fajn večer...

gumid

Někde si za alt řeknou 500 a neřeší 55 nebo 70. Vybíral jsem pro kámoše před rokem.

Alternátor napíná jeden člověk a to si musí dát pozor, aby nebyl jak struna a v místě komínku rozdělovače šel prstem zhruba 1cm prohnout. Při ohřátem motoru se řemen napíná otrochu více (sám) a zničil by tak ložiska pumpy a altu za provozu.

 

rengea
hodnocení

0x

Před asi 6 lety jsem kupoval alternátor na ročník 98 MPI výroba asie dodneška pracuje bez problémů a cena byla oproti evropské verzi 1/3 cca 900,- ne všechno je šunt a brak.

777

To je spíš náhoda...bohužel z dílny už mám tolik zkušeností s různými no name díly a jejich zoufalou výdrží že už bych to nikomu nedoporučil

 

vikurbi*
hodnocení

Ahoj, diky za rady... Tak vlezl jsem do motoru za svetla a mam tyto zjisteni - je tam alternator 70A (ta fotka co jsem daval v odkazu drive nebyla z meho auta)

Prosim pokud byste mohli odpovedet na tyto dotazy (martinhajek, gumidek,...):

1) Kdy má svítit kontrolka pri zapnutem zapalovani = otoceny klicek do polohy 1?

a) kdyz je v poradku alternator

b) kdyz je v poradku regulator

c) kombinace techto dvou spolecne

jde mi o to, ze nevim, kdy poznam ze je tento okruh kolem zarovky v poradku - zarovka mi nevitila =>nejprve jsem odpojil faston z alternatoru a prokostril ho s - polem na baterii, zarovka v palubovce svitila.. druhy pokus =>vymontovany regulator, odpojeny - zkouska zapalovani, zarovka nesviti =>po prokostreni s minus-polem sviti. takze zarovka je v poradku.

chtel bych tedy vedet, kdy sviti kontrolka baterky na pristrojove desce pri zapalovani v pozici 1.

1) Sundal jsem regulator, odpojil - promeril - jestli neni vadny kabel =>vadny kabel neni pri propisknuti normalne na altiku hraje a zvoni. resp propiskava mi to pri propojeni techto kontaktu:

dropbox.com/...

prospikne to pri dvou zdirkach pro srouby, a pak levy kontakt+fatson kablik, dale levy+spodni uhlik, dale spodni uhlik+faston, a pravy kontakt a horni uhlik. tak jen jestli to je spravne.

2) dale zde jsou fotky regulatoru vcetne delky uhliku:

dropbox.com/...
nevim jestli z tohoto jde poznat ze je regulator v haji a tim padem jeho vymenou to bude v poradku..

Uhliky vypadaji dost kratke, ale zase nevim a nejsem si jist, zda jeho vymenou dojde k oprave tohoto problemu. nebo jestli tam nejsou jen nejake zasrate studene spoje, nebo jestli staci jen procistit ty otvory pro pripevneni regulatoru, jestli to nemuze delat tim..

3) Dival jsem se na net, regulatory se pohybuji od: allshop.cz/...kde to vypada ze je to nejaka Cina, pres tenhle: skodashop.cz/...podle nalepky neco blizsiho az po skoda-dily.cz/...

Proto myslite, ze mam koupit novy regulator a tim padem by to melo byt v poradku? Nejsem si jist, ze variantou koupi regulatoru za 300 je oprava, kdyby bylo v pytli neco v alternatoru, ktery se da sehnat za 500-600, ale zase koupim ho se starym regulatorem...

4) Hlavne nemam tuseni, kdy ma svitit kontrolka baterky na palubovce s klickem v poloze 1, jakou vlastnost to indikuje, jakou spravnost to znaci - jestli to ze je regler v poradku, nebo ze proud z baterky prochazi pres alternator, nebo ze prochazi skrz regulator - prosim zkuste odpovedet.

Doufam ze fotky jsou viditelne, a ze na tom je pripadne videt nejaka primo viditelna vada. V albu jsem nechal sve tel. cislo, nechce se mi tady uvadet, ale kdyby jste meli chvili na online radu po telefonu (martinhajek, gumidek, etc), staci prozvonit nebo sms, a ozval bych se.. Kazda rada by se hodila a prece jen psani tady je casove delsi..

Dekuji moc, uzivejte v poklidu vikend..

martinhajek*
Rozsvícená kontrolka po zapnutí zapalování znamená, že okruh buzení altíku funguje. Pokud je v pořádku celý alternátor (i diody), po nastartování kontrolka zhasne.
Tobě se nerozsvítí, protože ti proud neprochází přes regulátor a jeden uhlík do kotvy altíku a přes druhý uhlík do kostry vozu. Změř regler tak, že jeho kablík připojíš na plus baterky, plíšek pod jedním tím otvorem pro šrouby na mínus baterky a mezi uhlíky musí být napětí (stačí mezi ně připojit žárovku). Pokud by jsi hroty multimetru dosáhl na kroužky alternátoru, musíš mezi nimi naměřit odpor pár ohmů. To jen tak pro jistotu, že to není vinutím kotvy (náhoda je blbec). Nikde jinde být problém nemůže.
Regulátor stačí polský Jezpol, tady u nás ho mají za 110Kč, z vrakáče je originální za pár babek. Ideální by bylo od jiného majitele feldy 1.3 nebo fáčka si regler na zkoušku půjčit ;)

 

vikurbi*
hodnocení

Vsem vam dekuji moc za dobre rady a podnety, dosel jsem ke zdarnemu cili. Tento prispevek pisu jako zhodnoceni kompletniho stavu, kdyby to nekdo jeste nekdy cetl, tak aby mu to pomohlo. Jak jsem jiz uvedl, nejsem automechanik, ale tyhle ukony se vazne daji spravit krumpacem a motykou.. Pro vyzkouseni jsem si nakonec vyndal regulator z Fava (je vsak na 55A, takze by pri vymene mohl po case odejit) a vysledkem bylo, ze altik normalne dobijel. Takze jsem dnes skocil do AutoWaku, a koupil 70A polsky Jezpol za 230 Kc /23.12.2013/ (tady jen k Martinovi Hajkovi - nevim jestli jsi mel na mysli 55A za 110 Kč, nebo taky 70A, ale cena se bohuzel misto od mista lisi - mohl jsem vzit nejaky levnejsi, ale mozna by to byla nejaka cina, ale musel bych to objednat z netu a jeste bych na to cekal). Namontoval jsem novy regler, pri zapalovani kontrolka krasne sviti, po nastartovani zhasne a drzi napeti na baterce s dobijenim 14,35 V. https://www.dropbox.com/sc/v6zwb81bixvmtjp/ne__2Fs1eE


Dekuji vsem tedy, nejblize streleckemu a znaleckemu odhadu bez moznosti videni na vlastni oci byl Martin Hajek, diky moc chlape...

Mejte krasne a pohodove svatky...

martinhajek*
Rád jsem pomohl.
A jen tak na okraj, není žádný regulátor pro 55A a 70A verzi. Během výroby Favoritu s 55A altíkem se postupně vystřídaly tři typy regulátoru, ten poslední přešel i na felďácký altík 70A. Jsou všechny tři plně záměnné na obě verze alternátoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma faston

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]