Nejste přihlášen/a.
Vyhovují oba alternátory. Úbytek napětí na přívodu baterka/alternátor se měří proti kostře na baterce a pak na altu. Rozdíl napětí dá hodnotu, kolik voltů se ztrácí na vedení, svorkách (přechodové odpory na zaoxidovaných kontaktech,apod..).
Sháněl bych spíše 70A Magneton. Má silnější diodový můstek (je tuším, ale asi to tak je) a stator.
Jsem spíše pro repas. Rotory jsou shodné, takže vyber ty s méně opotřebenýma sběracíma kroužkama. Ložiska dej nová. Jedno kvalitní automobilové SKF velké kolem 500,-, ale vydrží, jinak se po roce to SKF za 300 sype (vyzkoušeno).
Můstky je dobré rozebrat,vyčistit a proletovat otestovat žárovkou na propustnost a závěr diod (nejlépe 12V/21W a více na ten test).
Dobré je vyčistit svorky aku. Vem CIF a kartáček na zuby a drhni ten prášek či černý šmír. Pomůže i smirkový papír, ale ten sundává s plechových svorek nikl, takže je brutálnější...Pak to neponiklované více zelená a oxiduje.
Regulátor se testuje tak, že na uhlíky dáš žárovku 12V 21W a na obal dáš mínus a na ten jede vodič s Fastonem dáš regulovatelný zdroj a sleduješ napětí. 6árovka zhasíná kolem 14V. Logicky tak odpojuje buzení rotoru, aby alternátor nevyráběl a nepřekročil 14V.
Dá se dobře vybrat i na vrakáči...při ceně 200 za kus není co řešit...já jsem na svém repas dělal,ale to jen protože mám 90A verzi pro klimatizaci a na vrakáči se takových moc neválí a nový stojí přes 4 tis...ale kamoš mě pověřil at mu na vrakáči vyberu,už to je tak 3,5 roku zpátky a pořád šlape jak hodinky,je škoda to tam za takový zlomek ceny nechat bez užitku zničit,dají se tam najít i dobré věci...třeba děda dal na feldu komplet nový tlumiče ateso,nějak se mu po několika měsících rozsypal motor a už to neopravoval,hodil to na vrakec...za zlomek ceny jsem získal zánovní tlumiče v 100% stavu a i jiné věci jsem tam výhodně vybral
Ahoj, diky za rady... Tak vlezl jsem do motoru za svetla a mam tyto zjisteni - je tam alternator 70A (ta fotka co jsem daval v odkazu drive nebyla z meho auta)
Prosim pokud byste mohli odpovedet na tyto dotazy (martinhajek, gumidek,...):
1) Kdy má svítit kontrolka pri zapnutem zapalovani = otoceny klicek do polohy 1?
a) kdyz je v poradku alternator
b) kdyz je v poradku regulator
c) kombinace techto dvou spolecne
jde mi o to, ze nevim, kdy poznam ze je tento okruh kolem zarovky v poradku - zarovka mi nevitila => nejprve jsem odpojil faston z alternatoru a prokostril ho s - polem na baterii, zarovka v palubovce svitila.. druhy pokus => vymontovany regulator, odpojeny - zkouska zapalovani, zarovka nesviti => po prokostreni s minus-polem sviti. takze zarovka je v poradku.
chtel bych tedy vedet, kdy sviti kontrolka baterky na pristrojove desce pri zapalovani v pozici 1.
1) Sundal jsem regulator, odpojil - promeril - jestli neni vadny kabel => vadny kabel neni pri propisknuti normalne na altiku hraje a zvoni. resp propiskava mi to pri propojeni techto kontaktu:
prospikne to pri dvou zdirkach pro srouby, a pak levy kontakt+fatson kablik, dale levy+spodni uhlik, dale spodni uhlik+faston, a pravy kontakt a horni uhlik. tak jen jestli to je spravne.
2) dale zde jsou fotky regulatoru vcetne delky uhliku:
dropbox.com/...
nevim jestli z tohoto jde poznat ze je regulator v haji a tim padem jeho vymenou to bude v poradku..
Uhliky vypadaji dost kratke, ale zase nevim a nejsem si jist, zda jeho vymenou dojde k oprave tohoto problemu. nebo jestli tam nejsou jen nejake zasrate studene spoje, nebo jestli staci jen procistit ty otvory pro pripevneni regulatoru, jestli to nemuze delat tim..
3) Dival jsem se na net, regulatory se pohybuji od: allshop.cz/... kde to vypada ze je to nejaka Cina, pres tenhle: skodashop.cz/... podle nalepky neco blizsiho az po skoda-dily.cz/...
Proto myslite, ze mam koupit novy regulator a tim padem by to melo byt v poradku? Nejsem si jist, ze variantou koupi regulatoru za 300 je oprava, kdyby bylo v pytli neco v alternatoru, ktery se da sehnat za 500-600, ale zase koupim ho se starym regulatorem...
4) Hlavne nemam tuseni, kdy ma svitit kontrolka baterky na palubovce s klickem v poloze 1, jakou vlastnost to indikuje, jakou spravnost to znaci - jestli to ze je regler v poradku, nebo ze proud z baterky prochazi pres alternator, nebo ze prochazi skrz regulator - prosim zkuste odpovedet.
Doufam ze fotky jsou viditelne, a ze na tom je pripadne videt nejaka primo viditelna vada. V albu jsem nechal sve tel. cislo, nechce se mi tady uvadet, ale kdyby jste meli chvili na online radu po telefonu (martinhajek, gumidek, etc), staci prozvonit nebo sms, a ozval bych se.. Kazda rada by se hodila a prece jen psani tady je casove delsi..
Dekuji moc, uzivejte v poklidu vikend..
Podle popisu to má altík za sebou...pokud je to 1,3 96 BMM tak s největší pravděpodobností 55A
Dá se udělat repas,ale kvalitní díly stojí hodně a ty čínské se stejně usmaží za pár měsíců...z vrakoviště seženete 55A verzi za maximálně 400 korun
Pokud jej budete brát z vrakoviště,vyšroubujte regulátor(drží na dvou šroubech na plochý šroubovák) a vytáhněte jej,na něm jsou uhlíky,ty musí mít dostatečnou délku,minimálně tak 10 mm,nesmí být jeté nakřivo a ty měděné sběrací kroužky co uvidíte na rotoru uvnitř nesmějí mít nějaké velké drážky nebo nějaké nerovnosti...rotor se musí otáčet lehce a nesmí vydávat žádné velké zvuky,nesmí se viklat...altík musí dávat při minimálním zatížení minimálně tak 14,0V...při plném to nesmí spadnout dejme tomu pod 13,5V
Borci, děkuji za odpovědi. Plánuji tedy sundat regulátor a kouknout na délku uhlíků a jestli nejsou opotřebované. Předpokládám, že to jde vyndat bez uvolnění alternátoru, protože tady byly komentáře typu, že by to zpět měli natahovat aspoň dva lidi, a ještě páčit roxorem a podobně. Nehledě na to, že řešíte, že máte na to nějaký speciální zúžený klíč... jinak od @gumidek moc pěkně popsáno, ale asi nebudu tak plný talentů (a nemyslím jednotku hmotnosti), abych byl schopný si repas provést, regulovatelný zdroj napětí nemám, ale pochopil jsem co máš na mysli - žárovka svítí, dokud nedojde 14V a pak regulátor odepne - tím by měla být ověřena funkčnost... . Pokud bych tedy vzal někde vrakáčový, tak teda i ta 70A by se měl pohybovat kolem 200 Kč? Na nejmenovaném vrakovišti mi řekli, že za něj budou chtít 600... myslím, že mysleli 70A, ne 55A. Je to hodně a mám hledat kdyžtak jinde?
Díky, mějte fajn večer...
Někde si za alt řeknou 500 a neřeší 55 nebo 70. Vybíral jsem pro kámoše před rokem.
Alternátor napíná jeden člověk a to si musí dát pozor, aby nebyl jak struna a v místě komínku rozdělovače šel prstem zhruba 1cm prohnout. Při ohřátem motoru se řemen napíná otrochu více (sám) a zničil by tak ložiska pumpy a altu za provozu.
Před asi 6 lety jsem kupoval alternátor na ročník 98 MPI výroba asie dodneška pracuje bez problémů a cena byla oproti evropské verzi 1/3 cca 900,- ne všechno je šunt a brak.
Ahoj, diky za rady... Tak vlezl jsem do motoru za svetla a mam tyto zjisteni - je tam alternator 70A (ta fotka co jsem daval v odkazu drive nebyla z meho auta)
Prosim pokud byste mohli odpovedet na tyto dotazy (martinhajek, gumidek,...):
1) Kdy má svítit kontrolka pri zapnutem zapalovani = otoceny klicek do polohy 1?
a) kdyz je v poradku alternator
b) kdyz je v poradku regulator
c) kombinace techto dvou spolecne
jde mi o to, ze nevim, kdy poznam ze je tento okruh kolem zarovky v poradku - zarovka mi nevitila =>nejprve jsem odpojil faston z alternatoru a prokostril ho s - polem na baterii, zarovka v palubovce svitila.. druhy pokus =>vymontovany regulator, odpojeny - zkouska zapalovani, zarovka nesviti =>po prokostreni s minus-polem sviti. takze zarovka je v poradku.
chtel bych tedy vedet, kdy sviti kontrolka baterky na pristrojove desce pri zapalovani v pozici 1.
1) Sundal jsem regulator, odpojil - promeril - jestli neni vadny kabel =>vadny kabel neni pri propisknuti normalne na altiku hraje a zvoni. resp propiskava mi to pri propojeni techto kontaktu:
prospikne to pri dvou zdirkach pro srouby, a pak levy kontakt+fatson kablik, dale levy+spodni uhlik, dale spodni uhlik+faston, a pravy kontakt a horni uhlik. tak jen jestli to je spravne.
2) dale zde jsou fotky regulatoru vcetne delky uhliku:
dropbox.com/...
nevim jestli z tohoto jde poznat ze je regulator v haji a tim padem jeho vymenou to bude v poradku..
Uhliky vypadaji dost kratke, ale zase nevim a nejsem si jist, zda jeho vymenou dojde k oprave tohoto problemu. nebo jestli tam nejsou jen nejake zasrate studene spoje, nebo jestli staci jen procistit ty otvory pro pripevneni regulatoru, jestli to nemuze delat tim..
3) Dival jsem se na net, regulatory se pohybuji od: allshop.cz/...kde to vypada ze je to nejaka Cina, pres tenhle: skodashop.cz/...podle nalepky neco blizsiho az po skoda-dily.cz/...
Proto myslite, ze mam koupit novy regulator a tim padem by to melo byt v poradku? Nejsem si jist, ze variantou koupi regulatoru za 300 je oprava, kdyby bylo v pytli neco v alternatoru, ktery se da sehnat za 500-600, ale zase koupim ho se starym regulatorem...
4) Hlavne nemam tuseni, kdy ma svitit kontrolka baterky na palubovce s klickem v poloze 1, jakou vlastnost to indikuje, jakou spravnost to znaci - jestli to ze je regler v poradku, nebo ze proud z baterky prochazi pres alternator, nebo ze prochazi skrz regulator - prosim zkuste odpovedet.
Doufam ze fotky jsou viditelne, a ze na tom je pripadne videt nejaka primo viditelna vada. V albu jsem nechal sve tel. cislo, nechce se mi tady uvadet, ale kdyby jste meli chvili na online radu po telefonu (martinhajek, gumidek, etc), staci prozvonit nebo sms, a ozval bych se.. Kazda rada by se hodila a prece jen psani tady je casove delsi..
Dekuji moc, uzivejte v poklidu vikend..
Vsem vam dekuji moc za dobre rady a podnety, dosel jsem ke zdarnemu cili. Tento prispevek pisu jako zhodnoceni kompletniho stavu, kdyby to nekdo jeste nekdy cetl, tak aby mu to pomohlo. Jak jsem jiz uvedl, nejsem automechanik, ale tyhle ukony se vazne daji spravit krumpacem a motykou.. Pro vyzkouseni jsem si nakonec vyndal regulator z Fava (je vsak na 55A, takze by pri vymene mohl po case odejit) a vysledkem bylo, ze altik normalne dobijel. Takze jsem dnes skocil do AutoWaku, a koupil 70A polsky Jezpol za 230 Kc /23.12.2013/ (tady jen k Martinovi Hajkovi - nevim jestli jsi mel na mysli 55A za 110 Kč, nebo taky 70A, ale cena se bohuzel misto od mista lisi - mohl jsem vzit nejaky levnejsi, ale mozna by to byla nejaka cina, ale musel bych to objednat z netu a jeste bych na to cekal). Namontoval jsem novy regler, pri zapalovani kontrolka krasne sviti, po nastartovani zhasne a drzi napeti na baterce s dobijenim 14,35 V. https://www.dropbox.com/sc/v6zwb81bixvmtjp/ne__2Fs1eE
Dekuji vsem tedy, nejblize streleckemu a znaleckemu odhadu bez moznosti videni na vlastni oci byl Martin Hajek, diky moc chlape...
Mejte krasne a pohodove svatky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.