Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Placení rodičům za bydlení - nezvládám

Od: sobic55 odpovědí: 31 změna:

Dobrý den,

svěřím se Vám s mým problémem, který teď řeším, a doufám že mi pomůžete se rozhodnout a problém vyřešit.
Zkrátka - dokončil jsem střední a teď jsem v práci a vydělávám si na VŠ, protože rodiče odmítli mě jakkoliv finančně podpořit - a přitom na VŠ mám předpoklady, na střední (gymnázium) jsem byl vždy nejlepší, neustále se něco učím a zlepšuji se v tom, co mě zajímá. Vyhrál jsem spoustu soutěží a dokonce mi byla udělena cena...

Oni to rozhodnutí neplatit mi VŠ zdůvodňují tak, že by na to neměli (a přitom máme vlastní rodinný dům, naši mají jen hypotéku, ale zase oba kouří a denně pijí ... takže jim to je asi přednější než vzdělání syna). Ať si prý vezmu půjčku nebo si na to vydělám sám.

Tak jsem si tedy našel práci na 2 roky s tím, že si na VŠ vydělám, ale ty 2 roky holt ztratím. Pracuji bohužel v oboru, který nemá nic společného s mým budoucím povoláním ani mými zájmy, ale lepší než nic. Jsem z okresu s nejvyšší nezaměstnaností v ČR a navíc student všeobecného gymnázia - no prostě jsem zkrátka rád i za těch 10.000 měsíčně a že vůbec nějakou práci mám.

A teď k věci: Rodičům platím každý měsíc 3.000 za to, že u nich můžu bydlet. Dále samozřejmě tisícovka padne za dojíždění, něco jde taky do jídla atd... na VŠ si ve výsledku chci nechat 150 tisíc (tolik si tedy chci našetřit) - a když jsem si všechny výdaje spočítal (mám rád pořádek) tak mi to vyšlo tak, že když jim budu dávat 3.000, tak přesně do května (kdy v práci končím - vyprší smlouva) těch 150.000,- našetřím.

Teď se blíži Vánoce a rodiče si vymysleli, že jim nebudu dávat 3.000 ale 5.000 - v listopadu a prosinci. Čili o 4.000 víc, se kterými jsem vůbec nepočítal a neměl je zařazené do mého plánu. Pokud jim nezaplatím, zřejmě mě u nich nechají, ale budou strašně nadávat, shazovat mě a ponižovat mě, jako to mají ve zvyku dělat kdykoliv, když neudělám něco co oni chtějí. Nejhorší je na tom to, že ačkoliv se snažím a nikdy jsem je nijak nezklamal (ani nekouřím, nikdy jsem domů nepřišel opilý, apod..) tak oni si toho vůbec neváží a vždycky jsem ten nejhorší já. Popravdě se moc těším, až odtamtud vypadnu, ale ubytovna momentálně nepřichází v úvahu, protože bych se tím připravil o všechny služby, které mi teď přijdou vhod a které by mě ve výsledku stály daleko víc (když ne peněz tak alespoň úsilí a času).

Otázka tedy zní: mám jim dát 5.000 v listopadu a prosinci, nebo jen 3.000? Pokud jim dám těch pět, tak nebudu mít další 4 měsíce (takže skoro do konce trvání prac. smlouvy) svačiny do práce a na pití (takže budu o vodě a svačinu si vždy vezmu když bude doma večeře). Na peníze pro VŠ šahat nechci.

Teoreticky jsou ještě nějaké peníze v podpoře v nezaměstnanosti, kterou budu pobírat v červnu, červenci a srpnu, takže možná tam mám nějakou rezervu, nicméně ty peníze jsem si chtěl nechat pro sebe (nakoupit nějaké oblečení, navíc budou samozřejmě SCIA stát taky nemalé peníze, atd...)

Jakékoliv podněty a připomínky uvítám, na otázky vám milerád zodpovím (pokud nebudou moc osobní).

Děkuji za Váš čas a přeji pěkný den

zámek
administrátor uzavřel tuto otázku

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dejavu*
hodnocení

5x

Jeden čas jsem studovala v Holandsku a žasla, jak záhy se tam mladí lidé osamostatňují a bydlí v komunitách pohromadě, kdy si víc lidí pronajme byt nebo celý dům a dělí se o náklady i péči o dům. Moc se mi to líbilo. Byli to studenti, kteří měli půjčky nebo si přivydělávali a říkali, že by jim bylo stydno viset na rodičích, že u nich je to znak dospělosti a osamostatnění se. Bylo jim tak 18-30 let, po škole z komunit někdy odcházeli a zakládali rodiny, jindy v nich zůstávali i s rodinou nebo jako samostatní rodiče.

Nedávno jsem trochu pečovala o takovou holčinu, co přijela do Prahy studovat, bylo jí 18 a nikoho tu neznala, rodiče invalidé, kteří jí nemohli přispívat, tak se postavila na vlastní nohy. Měla našetřeno asi na dva měsíce. Pronajala si tu s kamarádkami byt, začala studovat, našla si brigádu a velmi rychle se aklimatizovala, takže mou pomoc vlastně vůbec nepotřebovala.

Za chvíli si tu našla přátele a kluka a spokojeně žije. Když sleduji ji i podobné, doufám, že časem se tu naboří ten trend mama hotelů a možná víc lidí se začne starat dřív o sebe.

Tobě bych to doporučovala taky. Za stejné peníze můžeš najít spolubydlení, nikdo tě nebude ponižovat a možná to prospěje i vzájemným vztahům s rodiči. Pokud ne, aspoň budeš v klidu.

I při studiu se dají najít brigády a nejen v Praze - roznos letáků, plnění eshopů popisy zboží na webu, rozvoz pizzy, mytí a vykládka vagónů, doučování studentů (někteří realizují z domova i přes skype, výběr na webu doučovatelů je velký), ale též úklid, záskoky v kancelářích aj. Brigádních serverů je plno.

Držím ti palce a fandím ti. Máš to těžší než ostatní, ale zas budeš dospělý a zodpovědný člověk, na rozdíl od různých mamánků, kteří nedospějí nikdy.

doplněno 19.11.14 09:24:

Je pravdou, že můžeš po rodičích požadovat soudně peníze, ale na to má psychicky málokdo. V případně odstěhování by však bylo fér, aby ti dávali alespoň přídavky na děti a slevy na daních, které na tebe čerpají od státu.

doplněno 19.11.14 09:28:

Takhle to prostě je a to nezměníš. Byla jsem v podobné situaci už od 14 let, chápu tě. Někdy to bylo strašné a sáhla jsem si až na dno, když jsem na VŠ otěhotněla a ke studiu ještě musela zvládat péči o nemocného manžela a dítě, někdy jsme zažili i pořádný hlad a já byla hodně unavená všemi brigádami, studiem a péčí o domácnost, ale zas, probudilo to ve mně netušené rezervy. Jednou se ti to vrátí a zúročí, uvidíš. Rodiče nepředěláš, můžeš jen změnit sebe, aby ses s tím vyrovnal a netrápilo tě to.

doplněno 19.11.14 09:38:

Ještě k tvojí otázce - peníze jim nedávat, nechat pro sebe, naučit se říkat ne je jedno z nejtěžších umění, speciálně, když si nejsi jist jejich láskou, leč ani kdybys jim je dal, nic by se nezměnilo. Jsou si tebou až moc jistí, smiř se s tím, že nemůžeš udělat nic, aby ses jim zalíbil a neocenili by, ani kdyby ses stal prezidentem. Orientuj se na sebe, své přátele a později na svou rodinu. Doma se zdržuj kolem Vánoc co nejméně, i kdybys měl sedět v kostele, nízkoprahovém centru, studovně, knihovně či obchodním domě. Klid na duši je víc než pohodlí.

sobic55
hodnocení

Děkuji za reakci, takové spolubydlení by mi velmi vyhovovalo a zřejmě se mi i nevyhne na VŠ - vzhledem ke stavu kolejí mám v plánu si spíše spolupronajmout nějaký byteček na okraji města. Nicméně to neřeší můj dosavadní problém, teď nic takového neseženu, zvlášť v lokalitě, ze které pocházím. Na VŠ však půjdu do Brna, tam už to nebude problém.

S prací při studiu samozřejmě počítám - těch 150.000 na pět let je bohužel velmi málo.

Ono je na tom smutné to, že i mí přátelé se nad tím pozastavují, jak je to vůbec možné... protože všichni, kteří úspěšně odmaturovali, jsou již ve druháku na VŠ a rodiče jim to (alespoň částečně) sponzorují. Já musím sponzorovat je.

nezlobte se, ale v jedné z reakcí píšete, že v těch třech tisících je jídlo, bydlení, služby a internet. to není SPONZOROVÁNÍ rodičů, to je částečné hrazení si vlastních potřeb *nevi* pokud se ve stejném duchu bavíte i doma s rodiči, tak se ani nedivím, že vám chtějí poplatek zvednout. je vám zatěžko pít vodu z vodovodu, stydíte se za to v práci před kolegy - proboha, proč? u nás se kohoutková voda normálně pije, nějak nemůžu přijít na to, v čem by jako měl být problém. pokud jste byl na gymplu nejlepší ze třídy, nemusíte ani vyhazovat peníze za přípravu SCIO, velmi často se vzorové k přijímacímu řízení dají najít na stránkách školy, navíc SCIO je má jednotné všude, takže pokud zrovna vaše škola je nemá, dají se pohledat jinde - z nich uvidíte, co asi tak od testu můžete očekávat a připravit se. nevím, jaké jsou SCIO na VŠ, ale co mám zkušenost s těmi na gymply, tak mi přijde, že ty neočekávají nijaké extra znalosti navíc, jde tam hlavně o porozumění textu a o logiku.

 

janplinto*
hodnocení

2x

Vypadá to na jednoznačný odchod od rodičů. *kafe*

sobic55
hodnocení

Děkuji za reakci, odchod samozřejmě v plánu mám - hned jak nastoupím na VŠ tak budu na koleji / privátě a vracet se k nim po studiích rozhodně nehodlám.

 

jmlc*
hodnocení

2x
Mám spoustu spolupracovníků "singls" - každý z platu uhradí nějaký nájem a přitom jim zbude na jídlo, pití, akce... Je to asi i o nějaké výši platu, ale co chci napsat je to, že za 3 000,- v daném regionu seženete jistě bydlení v blízkosti práce - tj. bez dojíždění...Já bych také doporučil odstěhovat se - nejlépe do města, kde pracujete. Podnájem ve vícepokojovém bytě se studentem-studenty. Jednak budete mít možnost i nadále se vzdělávat, připravovat se na školu, kupovat si od nich levnější knihy, materiály kopírovat atd.. Mí spolupracovníci platí nájem za pokoj 2500,-v BRNĚ !Můžete se v podstatě kdykoliv sbalit a přestěhovat - pokud jste sám, bez rodiny (dětí, manželky), není to problém...Pokud rodiče kouří, pijí.. nepředpokládám, že máte doma moc klidu a pohodlí... takže případné neduhy spojené se společným bydlením pro vás nebudou tak obtížné...Ubytovnu nedoporučuji - drahé a nekvalitní bydlení.A nakonec i já smekám před Vaší pevnou vůlí a chutí se vzdělávat... držím palce, ať Vám všechno vyjde.

 

au1
hodnocení

2x

já radím odejít hned do Brna, nevím co řešíš. Práci tu seženeš za 12 čistýho vždycky, spíš za víc, a bydlení se študákama za trojku. Čím dýl zůstaneš u vás doma, tím víc se dostáváš do uzavřenýho kruhu, a s postupujícím časem bude těžší se osamostatnit. Proč chceš mít 150 litrů na účtě? Při VŠ se dá vpohodě dělat brigáda, kde si tu desítku vyděláš.
Omrkni tuto stránku, je tam spousta nabídek spolubydlení, bez kauce, provize...
facebook.com/...

 

kutululu
hodnocení

1x

Je opravdu smutné, že si školné musíte zaplatit sám, ale ještě smutnější je, že se za vzdělání musí vůbec platit. Tímto mě napadá otázka, proč jste si vybral právě tuto soukromou VŠ, kde se platí školné? Třeba by se mohla najít nějaká jiná VŠ s podobným zaměřením, která by byla státní? Tímto Vás nechci nabádat pro změnu školy, ale já vědět, že na školné nemám, tak se poohlédnu po nějaké, kde se školné neplatí. Vy jste se ale do toho opřel a na školné si vyděláváte sám a to tedy klobouk dolů. Bydlení teď hledáte na jak dlouhou dobu? Pouze do května do konce pracovní smlouvy jak píšete? Pokud to tedy dobře chápu.

 

hodnocení

1x
avatar ruze

Za 3000,- bydlení,strava,internet,praní,žehlení...no super servis a i za 5000,-stále velmi výhodný! To bych také brala! Nekydejte špínu na rodiče a osamostatněte se.Potom napište,zda za 3000,-tohle všechno někde seženete! Můj syn bydlí na okraji Prahy na podnájmu,má 1 zařízenou místnost za 5000,-a vše ostatní si obstarává sám. Jo a jak čtu,,,ale ubytovna momentálně nepřichází v úvahu, protože bych se tím připravil o všechny služby, které mi teď přijdou vhod a které by mě ve výsledku stály daleko víc,,! Hold,to je jen pohodlnost a s prominutím,,vychcanost,,.

martinaa*

Kde berete jistotu, že má nějaký super servis? Nebudu se sáhodlouze rozepisovat, ale platím více, než tazatel, a ten servis, o kterém píšete, teda fakt nemám:).

Byla bych opatrná, než přisoudíte vychcanost na někomu, o kom nic nevíte.

doplněno 19.11.14 22:12: "bydlení,strava,internet,praní,žehlení...no super servis" ;)Souhlasím, že normální je přispívat, ale měla by být nějaká pevná dohoda, ne to navyšovat podle toho, jak si rodiče zrovna usmyslí, notabene, když to utratí za chlast a cigára.

No,s tou vychcaností jsem to asi fakt trochu přepískla,ale já nepsala o žádném super servisu,ale o běžném,který k životu patří a který mu jak on sám píše:,,,,,Nedrží mě u nich vlastně skoro nic, ale bydlení pro jednu osobu s jídlem, službami a přístupu k internetu za 3.000 opravdu neseženu,,,,rodiče doma poskytují a on přece nestuduje,pracuje za 10 tis.,šetří si na studia,to je chválihodné,tak nechápu,proč by tedy neměl přispívat? Jak psala kapkanaděje,škoda,že se k tomu nemůžou vyjádřit jeho rodiče,pravda sice může být někde uprostřed,ale taky může být úplně někde jinde.

lidus*

Růže, jeli to tak jak tazatel píše, já bych šla dál a klidně dala takové rodiče k soudu aby mi vyměřil výživné, vážně neznám žádné rodiče co by dítě (mladého, studujícího člověka) bydlícího doma, nutili platit nájem a stravné. Snad pokud jsou rodiče chudáci bez koruny a mladý člověk slušně vydělává, ale studovat a pracovat není až taková brnkačka.

doplněno 19.11.14 21:44:

No jo "kapkonaděje" ale toto asi vidí je syslové,nebo ne? To si pak mnohdy připadám jak debil, odpovídam na dotaz a pod dalšími nicky jsou informace úplně odlišné. Po vaši informaci by tu jistě spousta odpovědí vůbec nezazněla.

doplněno 19.11.14 22:27:

Kapičko milá, já nenadávám, jsem ráda, že syslové vidí víc a jejich záslužnou práci jim nezávidím.

Já bych si dovolila napsat trošku jiný pohled na věc. Za zamyšlení to určitě stojí...

Tazateli, ona pravda bude možná opravdu někde jinde. Viz. Vaše reakce ve vlákně: poradte.cz/... ...Kde jako Mára píšete, cituji: někdy je to úplně v pohodě, a jindy se chlubím kdejakou blbostí a dělám, jaký nejsem borec. Ostatní si o mě myslí že jsem debil a mě to pak mrzí, jak jsem se to choval a že ta pravda je ve skutečnosti úplně někde jinde.¨

Pro zajímavost ještě jedno vlákno, psáno Vámi pod jiným nickem. Také hodně zajímavé:

poradte.cz/...

V něm píšete, že nikoho z rodiny už nemáte, jen vzdálené příbuzné.

K Vašemu dnešnímu problému - postavte se na své vlastní nohy, pak rodičům nebudete muset platit nic. Domluvte se, kdo komu bude přispívat a kolik. Zda rodiče Vám na studie, nebo Vy rodičům na domácnost. Bylo by asi zajímavé, kdyby se k tomuto mohli vyjádřit Vaši rodiče. Já opravdu věřím tomu, že je pravda někde uprostřed..

doplněno 19.11.14 21:57:

Liduš, na tomto dotazu mi něco prostě nesedělo. Tak jsem se podívala..a ejhle..Napsala jsem to sem jen pro to, aby rádci byli v též v obraze. Nic špatného jsem tím rozhodně nemyslela...Jen, že věci nemusí být vždy takové, jaké se zdají být na první pohled.

tajemnak*

Kapicko, omlouvam se za OT, ale jakym zpusobem zjistujete zda pise stejny clovek? Hodne lidi muze mit stejnou IP adresu..

pokud to je pravda a moderátor je to schopen zjistit, tak je potřeba tady poradnu vést jen pro registrované a pod stálým nickem, pak si z nás každej dělá jen prd..el

doplněno 19.11.14 22:07:

@clayman, OK

výtka
Upozornění od sys clayman 19. 11. 2014 22:06:11
moderátor vidí více než ostatní, aby mohl dohlížet. Pro 99,9% lidí není registrace potřeba. Zavádět jí kvůli 0,1% je nesmysl. Navíc každý může mít registrací/mailů, kolik chce. Nic to neřeší :)

Pro "tajemňáka" -Prokazatelně psáno z jednoho pc do dvou různých vláken během dvou minut..

doplněno 19.11.14 22:06:

Pavouk, však to o sobě v jednom z vlákem přímo napsal on sám...

takže schizofrenik?

doplněno 19.11.14 22:11:

no právě, toho jsem si všiml, že psal

pohanka*

Kapkonaděje, mám tomu rozumět, že Sobic55 nepíše pravdu a dělá si z nás šprťouchlata?

Vzkaz pro Sobic55 - ozvěte se, reagujte, vysvětlete.

To mě fakt nebaví, jestli jsme tady někomu pro legraci.

doplněno 19.11.14 23:00:

Čtu tady reakce, myslím, že rad již bylo dost, nechtěla jsem opakovat již zde napsané, s mnohým se ztotožňuji, nepřispěla jsem tedy. Ale je škoda, že jsem tu ztratila přece jenom nějaký čas, protože jsem si myslela, že Sonic se brzy rozhodne a všem poděkuje a bude balit kufry. No asi je vše jinak..

 

 

layborr*
hodnocení

0x

Vyživovací povinnost rodičů k dětem trvá do té doby, pokud děti nejsou samy schopny se živit.

Pokud budete student VŠ , tak se odstěhujte a žádejte výživné soudně , soud bude hájit Vaše zájmy .

Jestli každý den pijí tak jim bude za chvíli i těch 5000 málo .

doplněno 19.11.14 09:33:

Na to výživné (pokud se odstěhujete a budete studovat ) máte právo , lze se dohodnout přímo s rodíči , a pokud to nelze tak je na Vás jak s takovou situací naložíte .

sobic55
hodnocení

Děkuji za reakci, dávat své rodiče k soudu opravdu nehodlám. Starali se o mě celý život a ten život mi i dali. Toho bych nebyl schopný... nicméně během VŠ mám v plánu také pracovat - ne na plný úvazek, spíš jen nějaké brigády, ale přesto. Schopen živit se už asi jsem.

Ano, rodiče denně pijí a hádají se, nicméně když řeší mě, táhnou za jeden provaz. Těch 5.000,- chtějí jen na to Vánoční období - listopad a prosinec. Poté budou chtít opět tři tisíce. Jenže si neuvědomují, že to zimní období je finančně náročné i pro mě - zimní oblečení jsem si musel koupit sám, protože naši mi to zaplatit nechtěli a vánoční dárky také něco stojí. S tím jsem však v tom svém původním finančním plánu počítal, s tím vyšším finančním požadavkem ze strany rodičů ovšem nikoliv.

 

hodnocení

0x
avatar pavouk

Máte můj obdiv a respekt, na rozdíl od postoje Vašich rodičů. Nedokážu pochopit jejich chování a to, že cigáro a chlast jsou jim přednější než vzdělání dítěte, navíc po Vás chtějí peníze, aby měli na tyto "radovánky", které si nedovedou odepřít, nebo je alespoň omezit. Tak jak se nyní chovají k Vám, tak bych se k nim zachoval poté, až bych se postavil na vlastní nohy, respektivě, až budou staří a třeba budou potřebovat pomoc (i finanční). Já vím, je to dost morbidní a jistě to se svou zodpovědnou povahou, asi nepřijmete, ale ONI by si to měli uvědomit, že si k Vám mohou cestu v budoucnu úplně zavřít.

Zkoušel jste jim všechno vysvětlit, tak jako tady nám? Že si budete muset utrhávat od úst, aby jste vůbec nějak přežil? Ať se rozhodnete tak či tak, nebudete to mít lehké. Osobně bych jim žádné navýšení nedával. Pokud dáte, tak si asi budete muset najít další práci, třeba brigádu někde v supermerketu, ovšem jak to budete zvládat, to je na snadě.

Přeji hodně štěstí a třeba Vám tady někdo poradí rozumnou cestu

sobic55
hodnocení

Děkuji za reakci. Naši kouří již velmi dlouho a intenzivně, tohle by si odepřít asi nemohli, nicméně to každodenní víno a rum... no promluvit jim do duše opravdu nejde, to jsem zkoušel, většinou mě ukamenují argumentama typu - my ty peníze potřebujeme a když nám je nedáš, tak se taky tak zařídíme (radši nechci vědět, co by mi odepřeli).

Nicméně pořád to jsou mí rodiče a mám v plánu se o ně ve stáří postarat.
Můj bratr (o 6 let starší) dopadl mnohem hůř než já. Spojil se se špatnou partou, začal krást, nechal si propadnou svařečák, s našimi se pohádal (pár věcí jim taky ukradl), naši ho opakovaně vyhodili z domu (a pak ho vždy vzali zpět) a momentálně je někde v Praze a bydlí tam v nějakém stanu s feťákama (on sám fetuje a nejen to...) a peníze si vydělává žebráním u cizinců (I need money for train ticket) - co je však zarážející je fakt, že když k nám přijede, naši se k němu chovají 100x lépe než ke mně... upřímně to vůbec nechápu.. nevím co dělám špatně, vždy jsem žil v přesvědčení, že rodiče touží po perfektních dětech, kteří budou kráčet cestou, kterou se vydat oni sami nemohli... bohužel. Nicméně kdo se o naše postará? Můj bratr to nebude, ten má problém postarat se sám o sebe. Táhne mu na třicet, nikdy nepracoval a zřejmě ani nehodlá... ani není přihlášený na ÚP, radši nechci ani vědět, jaký už má dluh.

Co se týká těch peněz navíc, pokud jim je nedám, doma budu mít peklo, zřejmě budu mít kvůli tomu celé svátky pokažené a budu se zase stresovat (s tím mám problémy poslední dobou dost často). Ale je pravda, že by mi chyběly - a to celkem citelně. Stejně jako jim (alespoň mi to tvrdí).

jmlc*

část mi připadá na příběh z Bible - návrat ztraceného syna...

ale chybí tam ta výchovná část - polepšení...

Jak jsem už napsal, lehké to mít nebudete. Jen ještě takovou poznámku, až budete na VŠ v Brně. Koleje tam jsou docela drahé (za mých mladých let se platilo 50 Kč/měsíc :D), líp vychází nějaké spolubydlení s více studenty. Můj syn tam je nyní na VŠ a bydlí s dalším studentem v bytě (1 místnost + soc. zař., kuch. kout, lednice, připojení internet, TV,..) ve čtyřpatrovém činžovním domě, kde se byty vyloženě pronajímají studentům. Nyní platí 3000 Kč/měsíc. Od VŠ dostává stipendium na bydlení.

 

9zoxyfal
hodnocení

0x

Pokuď jsi byl na gymnáziu vždy ten nejlepší, tak pro tebe nemůže být nejmenší problém získat stipendium na VŠ. Musíš být totiž extrémně geniální.

Život není procházka růžovým sadem. Stěžovat si, že bereš pouze 10tis a že nebudeš mít na svačinu a na pití, když budeš přispívat 5tis Kč na běh domácnosti? A že budeš muset začít pít vodu. *smich* Kam ten svět směřuje. *ee*

sobic55
hodnocení

Děkuji za reakci, pousmál jsem se nad ni asi stejně, jako vy nad mým problémem.

Samozřejmě to berte s nadsázkou. Je to gymnázium v malém městě. Ve tříde nás bylo 25. Ono to bylo tak, že jsem se nemusel téměř nikdy učit, vše jsem pochytil z hodiny a neměl jsem problém. Vždy jsem dostal i knižní odměnu (dostávají tři nejlepší z ročníku), ale např. na maturitě jsem měl sice vyznamenání, ale zase jsem měl jednu dvojku (z češtiny, áno, moc nečtu :D )

Jinak - zkuste si být v práci od 6:30 do 15:00 bez jídla a před kolegy si nabírat vodu z kohoutku, uvidíme, jak obstojíte vy ;)

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Máte to krásně spočítané. Já ale poradím něco docela jiného. Co takhle jít bydlet někam jinam? Nevím, odkud jste, ale myslím, že skromné bydlení pro jednu osobu by se u Vás dalo za rozumnou cenu pořídit.

Neznám Vaše rodinné vztahy a nemíním do nich mluvit, ale chtít po vlastním synovi za bydlení ve vlastním domě 5000 Kč mi přijde docela silné kafe. Jestli Vás v jejich domě nedrží nic podstatného, tak proč tam za těchle podmínek ještě jste?

doplněno 19.11.14 10:16:

Hmmm... tak než jsem to stačil nadatlovat, je tu 100+1 podobných odpovědí. Když jsem začal psát, byl jsem první. :(

sobic55
hodnocení

Děkuji za reakci, nic si z toho nedělejte - jsem moc rád, že jste mi napsal ;)

Nedrží mě u nich vlastně skoro nic, ale bydlení pro jednu osobu s jídlem, službami a přístupu k internetu za 3.000 opravdu neseženu.

 

uska*
hodnocení

0x

Kde máte zajištěno, že při vyšší platbě v listopadu a prosinci budete mít spokojené svátky. Bude to naopak - víc chlastu a více hádek a problémů. Proč máte platit v listopadu více? Budete mít dva žaludky? A v prosinci také? Vánoce nejsou o penězích, ale o klidu. Poč utrácet za vánoční dárky? Když rádi kouří, dostanou po krabičce cigaret a to vás nezrujnuje.

Já bych platby nenavýšila. V lednu vám řeknou, že když jste mohl platit po dva měsíce více, takže 5000,- Kč můžete platit nadále. Ať tak či tak - klid mět nebudete, udělejte to, co je pro vás výhodnější a fofrem z domova.

 

martinaa*
hodnocení

0x

Za 3000,- měsíčně jistě seženete bydlení s někým pohodovým, mrkněte se na inzeráty v Brně, nabídek je docela dost, dnes se dá i vybírat. Já bydlela s holkama, byly jsme celkově 4, a nájem 2600,- na jednu včetně inkasa a internetu. A to jsme byli 8min. šalinou od hlaváku, klidná čtvrť. Pravda, žadný luxus, ale za ty peníze super.

Jinak, rodiče jsou povinni Váš živit, pokud se připravujete na budoucí povolání, a tím pádem si lze peníze na výšku vymoci i soudně, když to jinak nepůjde.

doplněno 19.11.14 17:43:

Amadee, brigádu u VŠ zvládne ten, kdo má dobře seskládaný rozvrh, a někdy ani to nepomůže. Když máte od sedmi do sedmi, tak toho moc nenaděláte, záleží na fakultě i na oboru. Znám lidi, co chodí do školy dva dny v týdnu, a znám i takové, co v ní sedí od pondělí do pátku a prakticky od rána do večera. Jo, dá se jít na noční, to určitě. Ale upřímně, neznám moc těch, co jsou do večera ve škole a do rána na brigádě.

 

amadeus*
hodnocení

0x

Ja tomu dotazu vubec nerozumim.

Na statni VS se vam nechce? Pokud si dobre vzpominam, tak na statni skole se pri standartni delce studia prakticky nic neplati. Brigadu zvladne pri studiu kazdy a na najem ve spolecnem bydleni + dalsi naklady vam to bude pri trose odrikani stacit. Spousta lidi ma ke studiu i plnhohodnotne zamestnani a zvlada to.

Nehledejte problemy a prekazky tam, kde nejsou. Na VS klidne nastupte bez odkladu, najdete si vhodnou praci a bydleni nekde se studenty.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]