Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení autorádia na zapínaní v první poloze klíčku

Od: radio odpovědí: 8 změna:

Zdravím,
Felicie mají rádio kde běží furt i bez klíčku, a když je neoriginální, tak to umí žrát baterku.
+12V pro paměť nechám jak je.
Ale +12V pro hlavní napájení rádia stačí jednoduše dotáhnout od spínačky, je tam volný konektor který má +12V pouze v první poloze klíčku, když jede motor a poté se rádio vypne, nemusím to dělat ručně a nežere to baterku.
Je to bezpečné, takto to připojit bez relé, přes spínačku na těch +12V do rádia?
Jestli rádio při maximálním zatížení v autě bere odhadem 10 - 15A, jestli to není už moc?
Tudiž proud do rádia všechen teče přes tu spínací skříňku.
Děkuji za názory, případné rady kdybych to měl udělat jinak.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

0x

Ze spínačky si tam dej pojistku 10A. Napřímo ne. Felda má svorky 30 bez pojistky a jakéhokoliv jištění. Spínačka jen propojuje 30 s 15kou a tak je tvoje 15ka (napětí po klíčku) bez jištění. proto mezi spínačku a rádio dej pojsitku. Pojistku co nejblíže spínačce.

radio
hodnocení

Děkuji, takže když to dám přes pojistku 10A. Tak to utáhne ta spínací skříňka a její hlavní přívod proudově bez relé? Ušetřilo by to práci, je to jednoduché.
To co je z té spínačky, jde pak asi taky přes nějaká relátka, ale nevím, nezkoumal jsem.
Relátko spotřebuje minimální proud a pak to spojí s nějakým jiným přívodem, aby spínačka nekrmila to, nyní bych krmil rádio přes ten hlavní přívod a spínačku, a do obvodu bych dal pouze 10A pojistku.

bear

Zachováš původní elektriku viz. fotky v odkazech, co jsem tu dal (prohlížel jsi je vůbec?), tu klemu vypinuješ nebo přerušíš, aby jsi zachoval jen přívod na jeden pin a druhý pin pro rádio, tedy + po klíčku svorku 30 dáš na spínačku přes pojistku k černým drátům na spínačce (kup si Faston 6,3mm).

Rádio napájí svorka 30.

Svorka 15 je jen ovládací, proto tam není potřeba žádné relé na posilu atd...

radio
hodnocení

díky,
Mám to tedy zapojené.
Jak jsem tedy pochopil.
Ze svorky 15 za spínačkou, jak jsou ty dva černé dráty +12V, byl volnej faston konektor tedy, připravil jsem kabel o průřezu 1,5 mm² na konci fastonem a zasunul do té zástrčky ve spínačce, přidal jsem 7,5A pojistku nožovou do obvodu za spínačkou a zbytek jde tedy ihned do toho konektoru kde byl ten + propojený (klem) před rádiem, jelikož jak jsem četl, ty stará radia se vypínala rovnou manuálně, já jsem ho tedy odedělil tu klemu a napojil přímo na tu spínačku.
V celém obvodu tedy přidaný jeden cca 30CM káblík s pojistkou externí, vedle černých vodíčů napojené na hlavní napájení rádia.
Klidový odběr auta je 0.01A
Když zapnu rádio na vyšší hlasitost, odběr auta je 2-3A, celkem málo, i při zaplém zapalování, bez ventilátorů.
Šlo mě o to, jestli ta samotná spínačka nebude hřát, ona propojuje na přímo tedy ty dva červené vodiče přívodní z těmi černými vodiči na přímo, po otočení klíčkem. Tedy 30 a 15.. Samotné spojení 30 a 15 proběhne v spínačce, ale ta asi to zvládne.
Doufám že to tak bude sloužit, co se týče elektřiny, tak se raději dvakrát zeptám a dělám vše opatrně :) .

bear
17.01.25 13:22

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Netušim co maš za rádio ale většina dnešních moderních rádií je konstruována tak aby se při vypnutí klíčku sami vypnuli
Stačí je jen správně zapojit
Vždy je tam drat pro stálé napětí
A drát pro napětí po klíčku
Pokud chceš dotáhnout drát pro napětí po klíčku múžeš si ho najít bud v ponistkové skříňce nebo na spínací skřínce ale tam bych si ještě dal na ten přívod 10A pojistku
Pokud maš napad že bys ty přívody napojil přez relé a to ovládal napětím po klíčku tak ano šlo by to tak udělat akorat si ho budeš muset pak vždy znova naladit
Hele zapoj radio jak ma byt a pokud maš dojem že ti vybíjí baterii tak zmeř kolik ti to v klidu cuca proudu z baterie
U feldy by to mělo bejt 20mA max 30mA
Pokud radio baští víc setkal sem se i se 120mA hlavně značka Sencor tak radio vem a zahraj si sním házenou *smich*
bear

Vždy je tam drat pro stálé napětí
A drát pro napětí po klíčku

Ďáble, ty se nepoučíš. Feldy mají na svorky rádia 15 a 30 origo klemu. Obě se tedy chovají jako 30. Počítalo se s tím, že se tam dá rádio Blaupunkt, kde vypnutí rádia se dělalo kolečkem volume do minima až po cvaknutí a rádio mělo nulový odběr. Příkaldem bylo rádio Casablanca, verona, CR 45, Boston CC 22.

viz fotky s isokonektorem tlustý červený

poradte.cz/...

poradte.cz/...

radio
hodnocení

Děkuji,
je to tak, je tam jen jeden kabel.
Tudiž pro moderní rádia vhodný jen na paměť.
Ono to šlo vypnout ručně to rádio, ale sebemenší otřes nebo tak, se rádio zaplo, nebo v létě a to pak vybilo baterii, takže to chci vyřešit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma zapojení autorádia
Otázky na téma zapojenie autoradia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]