Nejste přihlášen/a.
Pokud to není baterkou, tak svorkou 50 může.
Je tam odlehčovací relé X. Jedniné šedé v pojistkovce. Má za úkol se ukostřit o cívku na startéru. Pokud je tedy startér ve vypnutém klidovém stavu, tak to relé si z něj bere mínus od svorky 50 a plus si bere relé ze svorky 15. Po klíčku tedy sepne a aktivuje spotřebiče jako větrák, stěrače, tlumená světla,...
Když otočíš klíčkem na start, tak přivedeš na svorku 50 plus. Na relé X je tedy z obou stran v tu chvíli plus a odpadnou kontakty na releti X. Díky tomu při startování automaticky relé odepne nepotřebné spotřebiče a šetří baterku pro startér, aby to hlavní klaplo. Tedy bezproblému nastartovalo i když je baterka slabá.
Hezký systém.
Nejčastěni na startéru je zaoxidovaný ten Faston 6,3mm svorky 50.
Dále vadná kostra motoru. Mínus od baterky vede na kabelové oko na podběh tlumiče PP kola a pokračuje dále na konzolu motoru zezadu na blok
...
Vem kus drátu z Fastonem (najdeš třeba i v domácích spotřebičích - bojlery, přímotopy, ...) nebo si ho vyrob.
Vyřaď na neutrál, ať se nepřejedeš, zatáhni i ručku a odpoj od startéru ten káblík s fastonem. Pak připoj svůj a druhým koncem šrktni o tu matku na startéru svorky 30 a zastartuj si.
Pokud to půjde, tak spínačka a pozor na spínačky a zapojení. Lidi rádi přehazují svorky 16 (kontrolku) a svorku 50. Kontakty mají jinak dimenzované spoje na přenos proudu a oba se sepnou při poslední poloze.
Více o tomto problému zde:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.