Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Felicie 1.3 MPI nestartuje

Od: tomash odpovědí: 13 změna:
Zdravím.
Vyskytl se mi problém se kterým si nevím rady. Při otočení klíčku a snáze nastartovat pouze vždy slyším jen krátké zabzučení, jak kdyby se startér jednou protočil na prázdno. Startér jsem koupil nový ale dělá to stále to samé. Můj dotaz tedy zní, co s tím. Svorka 30 přerušená nevypadá (neměřil jsem ale vzhledem k tomu, že je to jeden kabel od akumulátoru až ke startéru, tak jsem si myslel že bych zrovna tady poznal kdyby zde bylo něco špatně), takže jediné co mi zbývá je svorka 50 nebo akumulátor. Baterku jsem aspoň zkusil jen takovým domácím testerem který mi ukázal že je sice v pořádku, ale je málo nabitá (že by nedávala dostatečně velký impulz?). A co se týká svorky 50, tak nechci hned začít rozpárávat celou kabeláž až ke spínačce. Je zde způsob jak změřit jestli vůbec proud k 50 prochází? A může to být vůbec svorkou 50?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Vem to po selsku :
Odpoj na spínačce kablík co vede k cívce a pusť do něj 12V pokud startér otočí měníš spínačku
Pokud ne zkontroluj kablík na cívce múže bejt zoxidovanej schnilej
Potom vem slušný startovací kabel a propoj mínus s baterie a třeba šroub co drží startér pokud votočí předělej ukostření kastle a motoru
Pak propoj plus baterie se silovym přívodem na cívce pokud otočí vyměn plusovej kabel co de ke startéru
Muj typ je ta spínačka

Můj typ taky, akorát raději né šroub co drží startér, ale šroub hlavy motoru a mínus baterky

Aby to pak někdo nedal z mínus baterky na šroub (matku) na spouštěči *tyty*.

Jak to splete má z toho svářečku *smich*

Spíš škvarek *afro* *placni*

 

hodnocení

0x

Pokud to není baterkou, tak svorkou 50 může.

Je tam odlehčovací relé X. Jedniné šedé v pojistkovce. Má za úkol se ukostřit o cívku na startéru. Pokud je tedy startér ve vypnutém klidovém stavu, tak to relé si z něj bere mínus od svorky 50 a plus si bere relé ze svorky 15. Po klíčku tedy sepne a aktivuje spotřebiče jako větrák, stěrače, tlumená světla,...

Když otočíš klíčkem na start, tak přivedeš na svorku 50 plus. Na relé X je tedy z obou stran v tu chvíli plus a odpadnou kontakty na releti X. Díky tomu při startování automaticky relé odepne nepotřebné spotřebiče a šetří baterku pro startér, aby to hlavní klaplo. Tedy bezproblému nastartovalo i když je baterka slabá.

Hezký systém.

Nejčastěni na startéru je zaoxidovaný ten Faston 6,3mm svorky 50.

Dále vadná kostra motoru. Mínus od baterky vede na kabelové oko na podběh tlumiče PP kola a pokračuje dále na konzolu motoru zezadu na blok

...

Vem kus drátu z Fastonem (najdeš třeba i v domácích spotřebičích - bojlery, přímotopy, ...) nebo si ho vyrob.

Vyřaď na neutrál, ať se nepřejedeš, zatáhni i ručku a odpoj od startéru ten káblík s fastonem. Pak připoj svůj a druhým koncem šrktni o tu matku na startéru svorky 30 a zastartuj si.

Pokud to půjde, tak spínačka a pozor na spínačky a zapojení. Lidi rádi přehazují svorky 16 (kontrolku) a svorku 50. Kontakty mají jinak dimenzované spoje na přenos proudu a oba se sepnou při poslední poloze.



doplněno 20.11.23 21:53:

Více o tomto problému zde:

poradte.cz/...

poradte.cz/...

tomash
hodnocení

Děkuji za odpověď zkusím si ještě sehnat/vyrobit nějaký kus drátu na propojení. Každopádně si myslím že můžu minimálně vyloučit to relé, jelikož když otočím klíčkem, tak kontrolky i všechna ostatní elektronika vypne. A pokud je pravda co říká pán výš, tak by to snad nemělo být ani tou spínačkou, protože když jsem zkusil jen ze zvědavosti odpojit svorku 50 od startéru, co to udělá, tak se startér neprotočil vůbec. Ale jestě to zkusím tím kabelem propojit a pak uvidím co dál

 

tomash
hodnocení

Jen pro představu jsem ještě včera nahrál video, co to vůbec dělá při startu. + Foto testeru baterky po připojení
Škoda Felicie 1.3 MPI nestartuje
tomash
hodnocení

Tak teda tady je to video
YouCut_20231121_101824161.mp4 1.83 MB
Když měříš voltmetrem na baterii napětí při tom startu kolik tam je voltú?
Když měříš voltmetrem na baterii napětí při tom startu kolik tam je voltú?
To vypadá že je ta baterie v háji
tomash
hodnocení

Baterii jsem pravě při startu neměřil. Neměl jsem k sobě druhýho člověka co by mi startoval. Ale jinak mě akumulátor zprvu ani nenapadl, protože jsem si říkal, že kdyby byl vybitý, tak se mi to projeví i třeba problikáváním kontrolek nebo že bude celkově elektronika blbnout. Až po výměně startéru, jsem si začal říkat jestli by to nemohlo být i tou baterkou. Ale zatím jsem to zkoušel jen tak narychlo tím testerem na fotce, u kterého ani nevím jestli ukazuje nějak dobře.
Testr je na prd tobe na videu při startu komplet zhasnou kontrolky na přístrojovce to je neklamná známka mrtvé baterie

Jasná baterka KO. Není co řešit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]