Nejste přihlášen/a.
Jsou tam trhací bezpečnotní šrouby (proti krádeži vozu, aby nebylo snadné rozberat zámek a odemknout volant).
Musí se do nich vyvrtat dírka a natlouct TORX bit. Pak je máš čím povolit.
Je tam speciální jemný závit, takže dej pak nové ty samé, akorát jim neurvy hlavu (dotahuj s citem).
Takto jsem to odvrtával já:
6U0 419 201
2ks
Tento prcek je do samotné spínačky:
6U0 419 959
1ks
Pěkný, proč ne. Já osobně jsem spíš investoval do tlumičů a teď do komplet brzd.
...
Na dva dráty nastartuješ akorát Feldy bez immoboxů nebo Favority a starší škodovky.
Ta spínačka zamyká volant mechanicky. Proto to tam tak je. Zkus si někdy na vrakáči násilně zámek zlomit otočením volantu. Zjistíš, že to není tak jednoduché .
Známému to taky nešlo, tak na tom volantu viseli dva cigoši .
Jako převodovku uzvednu sám, ale motor ne. Nemám ruky jak lopaty, takže muší asi jo.
pokud šroub nedvrtáš tak můžeš naříznout protiobjímku a lehkým uderem přez dřevo.. z vrchu praskne jde to i bez naříznutí,Objímku koupíš novou je to pakatel
To je jednoduché. Jeden vede na cívku na startér, kde ho najdeš a druhý do pojistkové skříně na odlehčovací relé X.
Pokud se na startéru ukáže +, tak relé odpadne a odpojí nepotřebné spotřebiče (světla, stěrače, větrák topení, atd...), aby při slabé baterce bylo možno nastartovat.
Pokud na startéru není +, tak se využívá faktu, že je ukostřen o motor a kostří tak relé X, které je sepnuté a aktivuje spotřebiče jako světla, stěrače, větrák topení, atd...
... proto je to odlehčovací relé. Tento princip byl převzat od VW.
Proto feldá při startování zhasnou světla. Favoritům ne. Ti odlehčovací relé nemaj
Oba žluté vodiče jsou nakrimpovány pod jeden Faston a ten jde do spínčky.
Napětí se tam dostává ze spínačky od těch rudých červených vodičů (svorka 30 od baterky). Při poloze START se tam přenese pomocí kontaktu proud do těch žluťáků.
Jeden do odlehčovacího relé a druhý přímo do startéru..
To odlehčovací relé je pro spotřebiče. Nejedná se o relé startéru.
Při propojení vodičů na jeden Fastnon automobilka naopak ekonomicky šetřila.
Faston musí poižít stejně pro jeden z vodičů, tak tam zdarma přihodí ještě jeden vodič do pojistek, který je taky potřebný pro funkci odlehčení přes relé.
...
Při výrobě kabelové odbočky by museli použít krom fastonu ještě další materiál. Izolační bužírku a krimpovací spojku nebo udělat bodový sváč na mědi. S výrobou odbočky je méně snadná manipulace a zbytečné přidání dalšího materiálu, který svazek prodraží.
Takto montér přidrží v prstech dva vodiče a pod strojem za 0,5s krimpne jeden Faston a tím to končí.
Tvým úkonem by musel krimpnout jeden Faston a pak si hrát 5 minut s várobou odbočky.
...
Nemyslíš?
Na Fordu je výměna spínačky banální. Zstrčíš klíč a otočíš do polohy 1. Zamáčkeš na těle spínačky pin v dutince a bubínek vytáhneš klíčem ven z těla. Operace na 3 sekundy .
Vše co Škodovka dělala bylo k vůli zabránění a znesnadnění při krádežách aut. Proto se v té době kradli převážně jiné značky. Třeba Fiaty.
Musíš to demontovat celé dolů.
Jak odpojíš Fastony ze spínačky, tak pamatuj, že nesmíš přehodit kontakt 50 a 16.
Kontakt 16 jsou tenké červené drátky kontrolního testu poruchy brzd (testu samotné žárovičky (!) ).
Cívka startéru (50) bere velký proud a spínačka by se zakrátko spálila na start pozici, kde se spínají zvlášť 50 startér a 16 kontrolka.
Tak je nepřehoď!
Vše je na 12klíč a potřebuješ ideálně ořech do malé goly 1/4
OPRAVA: 16 má bílé dráty (na favoritu jsou tenké červené)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.