Nejste přihlášen/a.
Dotaz je od 007, tak až přijde tak to snad přeloží do češtiny Viz jeho téma "jak kalibrovat dvojspojku" řeší se tam ke konci i geometrie.. Dal jsem jí sem jako samostatné téma.
Na tuhle úžasnou větu jste narazil kde?
Jedno slovo nedokáže dostatečně vystihnout podstatu otázky, což se ostatně Vám nepodařilo ani slovy šesti. Po přečtení Vašeho nadpisu jsem si myslel, že chcete poradit s narýsováním rotačního brachypinakoidu.
Rubrika auto moto, téma geometrie. No dobrá kromě podvozku může být i světel..
A dotaz je od uživatele 007 Taky jsem to moc nepochopil, moc česky to neni a snad to vysvětlí.. Ale geometrie na autě obecně se může hodit spoustě lidí (po práci na nápravě - výměna čepu atd.), tak jsem to sem dal jako samostatné téma.
Diskuze se nám rozjíždí, ale jelikož nebyla položená otázka a diskuze zatím řeší pouze smysl úvodního příspěvku (ne dotazu!) tazatele, pořád nechápu "co tím chtěl básník říci".
Přeřadil bych šupem do Volné diskuze. Sem to nepatří.
@asd1: V tom s tebou souhlasím. Ale tohle téma tak, jak se rozvinulo, tu nemá co dělat, patří do Volné diskuze, i přes přejmenování je diskuze o něčem jiném, než titulek. O vysvětlení je třeba @007cz požádat v původním vlákně, popř. to vlákno rozdělit (admin? sysel?) na jednotlivá témata.
007 to musí upřesnit na co se vlastně ptal.. Já tomu rozumim, že jedničkový Superb "plave" a nedaří se mu seřídit geometrii aby neplaval. Ale může to být zase jen jeho "testovací špek" aby si něco dokázal, podobně jako dotaz na kalibraci dvojspojky.
Kromě tohle bych tu řešil jak udělat geometrii doma v garáži např. po výměně čepu řízení, takže téma jednoznačně k autu. Čepy se mění často a geo je nutná, buď si jí člověk umí udělat nebo musí do servisu.
Nechal bych to tu do večera jestli 007 upřesní jestli to byl dotaz nebo ne (no asi ho to nas...) a když ne tak bych to smáznul... Přesouvat do volné je nesmysl, buď se tu začne řešit jak seřizovat geo nebo smáznout. To původní téme je už chaos a je o spojce ne o geometrii...
Koukám, že něco jsem kdysi psal už sem:
Vůbec nevím, co se tu řeší. Otázka ( kde vlastně je? ) absolutně vytržená z kontextu, na co se má odpovědět neví asi nikdo. Já bych to smazal.
Asd1 nechapu tvoji otazku a vubec si me neber do huby ,nicmene dotaz jsi polozil ty a rady si rad prectu...a nauc se lhat aspon verohodne
jde o to, že Superb 1 nemá klasickej MCpherson, ale čtyřramenou přední nápravu a pevně uloženým tlumiče-neotáčí se a řízení je v horní úrovni na krátkejch spojovačkách spolu s dvěma horníma ramenama.Při propérování dochází ke změně sbíhavosti, takže pokud nastavíš sbíhavost jako na klasickým MCphersonu, tak auto na nerovnostech bude plavat.Proto se provádí při seřizování sbíhavosti S-křivka resp. křivka sbíhavosti...
ten víceprvek nemá jen sup, ale Audiny od dob A4 B5, A6, A8, Passat b5 a B5,5...
je to už víceméně jasné?On to napsal správně, víc slov není potřeba...
Mám napsat víc?Měl jsem dvě B5...ta náprava funguje jinak při přejezdu nerovností, akceleraci, brždění...
Break nepokazil, ale ta věta je fakt když píše tatar... Jinak co myslíš že je laser.. Chytneš snímače na kola, měří to kam svítí paprsek příp. vzdálenost a dopočítá to úhly... Paprsek mám z vodováhy a dopočítat to musim sám (matematika základní školy...)
Dole je nějaká esej plná primitivních urážek na téma JÁ jsem nejlepší a téměř všichni ostatní jsou lemplové a největší je 007. ale to je ohraná písnička, moje otázka je tady nahoře a stačí jedno slovo...ano..ne
d: asd1
06.11.18 01:21
Mám normální auto kde to jde takhle jednoduše. Sup 1 bych musel vymyslet. co a jak měřit.
Z nápravu mám zarezlý excentry, tak na ní sbíhavost neřešim, jen polohu k přední nápravě aby byla souměrně... Gumy se sjíždí rovnoměrně, neplave, netáhne do strany, volant je rovně tak to dál neřešim...No vida, před pár dny jsi nevěděl co to je ta tajemná ,s, křivka a už ji dokážeš seřídít. jsem rád že tato debata má aspon nějaký výsledek,,,,,,,ted vážně,,,,lhát se nemá
To platilo 6., dnes je 9. Myslíš že nejde zjistit si o co jde a vymyslet jak to změřit? Dobře, přijeď s tim supem s rozhozenou geo, já ti to nastavim, pak zajedem na TK zkontrolovat. Víc k tomu nemám co říct. Snad jen zkus si podle těch mých "keců" udělat sbíhavost, zjistíš že to je jednoduchý a pokud měříš správně tak i dostatečně přesný. Odklony atd. se taky dají změřit jednoduše a ta tvoje slavná s křivka na tom o moc hůř neni... To že jí i v autoservisech umí/ dělá málokdo je spíš potvrzení jejich nekvality než že bych byl nějaký borec...
Jak jinak než VAGem, to předpokládám víš.. Má smysl tohle dokazování si ega? Přijde mi to jak měření pindíků...
Geometrie doma jde udělat, ale nemá to význam, protože při nastavování na 3D nebo laseru se musí vykonat určitý úkony, který by měl člověk dodržet i doma...
V první řadě musí být podvozek zcela OK
dál musí být známý data, ne vše má sbíhavost na 0.00
dál musí být zohledněno to, že u některejch aut musí být třeba plná nádrž nebo prázdná, rozložená váha, nahuštěný pneu atd...
propérovat, rovina, nulová házivost kol...zabržděno, ale musí brzdit všechna 4 kola.Musí být zafixovanej volant...
pak se začíná od zadní nápravy - sbíhavost a odklony.Ikdyž se nenastavuje, musí se zkontrolovat.Pokud je nastavovací, tak se našteluje buď přes excentry nebo zkrutnejma tyčema...
Pak se přejde k předku, kde se opět kontroluje odklon a záklon rejdovýho čepu.
Odklon může bejt napevno nebo štelovací.Pokud se šteluje, tak je potřeba naštelovat odklon a sbíhavost...
A na geo se kontroluje záklon a příklon rejdovýho čepu.Jak to uděláš doma?
hele to je jasné, popsal jsi to přesně,,,,ale to nemá cenu,ten člověk má svoji pravdu jak ho všichni okrádají a on je nejlepší,a ted uz jenom zuří a kope okolo sebe
děll jsem geometrii na tyčku, na 3D a dělám na laseru teď...
kolikrát mě někteří odborníci smetli s tím, že nejlíp to dělaj borci po staru s tyčkou.Smutný je, že to byl borec, co má novýho Sharana...
mě to nenasírá, ale baví mě, jak se někteří vztekaj, že to není česky a je to slang.Přitom S-křivka je odbornej výraz...
A zasmál jsem se hned na začátku o tý geo po bouračce.Dělám bouračky a rovnám auta na stolici.Kdyby auto bylo do vrtule, tak se sbíhavostí nic nevysmyslím ani kdyby byla ta mašina ze zlata...
neřešme to nemá to cenu,,,a k tý bouračce taky dobrý kde na to asd1 přišel nikde není o bouračce ani slovo si to vycucal s prstu jako všechno aby byl duležitej
mě je to volný.Já myslím odpověděl docela jasně, klidně se i více rozepíšu na to téma, nemám s tím problém...ale dám si bacha na překlepy :D
Ano, i v domácích podmínkách změřim kompletní geometrii včetně záklonů, odklonů a S křivek. A není to až tak složité, stačí umět měřit a počítat. Speciální mašina je výrazně rychlejší, ale jde to i bez ní. Geo s hnutou kastlí - co nejde štelovat to nejde štelovat, ale geo se dá zkontrolovat jestli je OK nebo ne.
Hodnoty geo pro dané auto jsou snadno dostupné. Sbíhavost jsem popsal - laserem vytáhnout rovnoběžku od ráfku a měřit vzdálenost L - P, pro nulu stačí vepředu - vzadu stejná vzdálenost. Pokud sbíhavost není nula tak se musí dopočítat pro daný úhel. Vzájemná poloha náprav - měří se odstup vytaženého laseru od náboje kola, na obou stranách musí být stejná. Tohle je stejné pro obě nápravy. Odklony, záklony - uděláš si svislici/ rovinu a úhloměrem odměříš, pokud nemáš vodorovnou podlahu tak změříš sklon podlahy a odečteš. Atd. Ona ta speciální laser supermašina nedělá nic jiného, jen má snímače a počítá program...
Když mi tu mašinu půjčíte, tak si to udělám v pohodě sám. Ale když borec 007 bude bez mašiny, tak bude v p. (když si mě tu bere do huby).. Umí akorát vytáhnout nejsložitější věc aby ukázal jak jsou garážníci blbci. Jestli ja tak dobrej, tak ať si změří S křivku bez automatu Já jí změřit dovedu s vodováhou, latí, metrem, úhloměrem a kalkulačkou.
A ukažte mi servis, kde dělají pokaždé kompletní geo. i po výměně čepu řízení. To budou tak dva servisy v republice, jeden má 007 a druhý nevim (proti Breakovi nic nemám, ale ten určitě nedělá zbytečné úkony). Jen nastaví sbíhavost a odjezd... Pokud měnim čep, tak si sbíhavost udělám sám za 20 minut = nemusim jezdit na geo jinam = časově i finančně výhodnější. Navíc to udělám přesněji, protože nastavit geo, projet aby si vše sedlo do polohy při jízdě a pak jí zkontrolovat příp. doladit udělá opravdu málokdo.. Běžné je nastavit geo (na supermašině, samozřejmě zcela přesně), akorát po ujetí 100m to je už trochu jinak, ale to už servis neřeší... To si může 007 ověřit - nastavit geo, projet a změřit znova.
Ad slang - tak je potřeba slovník pro neautomechniky. Jestli tečka znamená otazník, slovosled atd. Učitelka češtiny by se z toho poblila. Mmch. rozumim, i těm překlepům kdy Break napíše dvouhmota a je to dvojspojka (ale to je překlep a ne úmysl)
1.vždy, když měním tlumiče, pružiny, H. uložení, ložisko, náboj, spodní čep, rameno, tyčku řízení, čep řízení, těhlici nebo sunbávám nápravnici , tak pokaždý seřizuju geometrii.Jen v minimálních případech to zákazník nechce.Není to o ušetřeným čase, ale jednak od toho ta mašina je na dílně, jsou to pro nás peníze navíc a práce je odvedená na 100%...seřízení geometrie po výměně těhle částí je samozřejmost
A díly se snažím měnit v páru (kromě ložisek, těhlic a nábojů), pokud to zase výsloveně zákazník nechce...
2.zadní excentry, když jdou, atk se sřídí.Pokud to nejde, tak nenadělám nic a seřídím předek.Záleží na tom, jak zadní sbíhavost je rozhašená.Pokud jde o vteřiny max. minutu, tak se to neřeší.Stupeň už je hodně...zákazníkovi se to oznamuje, pak záleží na nich...
3. ta mašina je drahá a věci k ní, ale pokud chceš dělat auta, tak potřebuješ vybavení...Navíc ta mašina udělá protokol, kde jsou naměřený hodnoty sbíhavosti a odklony přední a zadní nápravy plus záklon a příkl, diagnoza, hodnoty pro seřízení a finální seřízení.
U tyčky stejně uděláš jen sbíhavost,. pochybuju, že si někdo měří hodnoty, který jsou fixní...To, že auto nikam netáhne a nesjíždí se gumy ještě není známka toho, že je geometrie v pořádku a může být klidně rozdíl + - 0,10 jak nic na sbíhavosti.Navíc díky mašině si můžu ověřit i funkci resp. opotřebení zbytku nápravy právě podle ostatních hodnot...
To souhlasim bez výhrad. Akorát odchylka 0,1° je obykle v toelranci, např. na FF2 je tolerance sbíhavosti +- 0,25° Takže 0,1 je pořád s rezervou v pohodě.. Pokud předěláváš i těch 0,1 tak super, ale většina servisů nechá i těch 0,25 jako dobrý - je to v toleranci tak pohoda.. Já si to taky rovnám pokud možno přesně.. A s tou vodováhou je chyba měření dost malá, rozhodně do toho víc kecaj běžné vůle v uložení náprav... A servis to po montáži většinou jen pohoupe, já to nastavim přibližně, pak projíždim pár km + nějaký ten hrb aby si všechno pořádně sedlo a až pak měřim/ nastavuju načisto...
Celý to je o dvou věcech - spousta lidí si mění doma a geo potřebujou, kdo to umí změřit nemusí do servisu, proto píšu noty s tou vodováhou která je přesná a dá se s ní i vzájemná poloha náprav. A druhá 007 přišel s ůčelovým dotazem, aby dokázal nutnost servisu, prostě že má pindíka většího. Na druhou stranu je fakt, že spousta kutilů by se v autě opravdu hrabat neměla. Na třetí stranu to platí i pro spoustu servisů bohužel...
asd1..Moje poslední reakce,,,k tomu učelovému dotazu,, za mě učel splnil, kdo chtěl dozvěděl se nějaké nové informace jak s nimi naloží je už jejich věc, možná patříš mezi ně. ostatním jsem možná trochu podhalil jak vypadá práce v servise,bohužel se ta debata zbytečně emočně zvrhla ale podle mě to bylo užitečnější než ty ,,plky,, o zlodějích a lemplích v servisech, nemám potřebu hrát si na chytrého a někomu vnucovat ruzné ,,moudra,, něco tu plácnout hlavně abych byl první,pokud nevím nebo to nemám ověřené praxí,,,mlčím, ono někoho kritizovat je strašně jednoduché, snažil jsem se hájit práci at ji dělá kdokoliv, ale ono známé kdo křičí nejhlasitěji má pravdu tady platí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.