Cukání motoru Favorit

Od: Datum: 23.04.14 17:32 odpovědí: 13 změna: 24.04.14 20:38

Zdravím, všechny

Potřeboval bych poradit. Mám Favorit rok 90 135l karbec. Už jsme zkoušel všechno možné i nemožné a pořád problém přetrvává. Motor cuká, při ploužení jakoby se přidusil a zase se rozjel, prostě to skáče. Už jsem si myslel, že je vyřešeno, zkoušeli jsme jiný karburátor, ale ten mě vadný sytič... dali jsme zpět původní karbec, trochu pročistili. Cukalo to pořád, tak první nápad byla směs, jelikož to plive z výfuku, nastavily se 3,5 otáčky, pořád nic, tak volnoběh, šroubek byl úplně vyšroubovaný a doraz ani nedosáhl na klapku, nastavili jsme 850 ot. všechno v pořádku, za tři dny byl moc nízký volnoběh, ale pořád to nádherně jelo, až dneska to začalo chcípat a cukat (jezdí s tím mamka). Nastartuju, volnoběh sotva 500ot, samozřejmě chcíplo, tak jsem pošrouboval šroubkem, ať je tam 850. volnoběh pohoda, ale to cukání nepřestalo. Předstih je udělaný, směs by měla být taky ok i volnoběh, jsou tam nové svíčky, kabely, palec, víčko je dobré. Jediné, co mě napadá je, že minulý majitel měnil zadní hadici přívodu paliva, protože ta původní zelená se rozmočila a vytvořila nespecifikované usazeniny. Nechápu, jak to nemůže fungovat... Prosím o radu toho nejzkušenějšího Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.04.14 17:41
avatar

Podívejte se na rozdělovač. ale ne zvenku, ale zevnitř. Musí se demontovat indukční civka a dole pod ní, je odstředivá regulace předstihu. Velmi často jsou závažíčka na čepech vyžvajkaný, někdy dokonce odříznou vrchní část rozdělovače. Zpočátku to není poznat, ale po nějaké době, když už závaží "jezdí" po tělese rozdělovače, objevují se v něm jemné hliníkové piliny, spíš přášek. Je nutná výměna.

doplněno 23.04.14 17:46:

No a ještě jedna věc, svíčky. Co tam máte? V žádném případě nepoužívejte zádný dvoj a troj a nebo čtyř jiskřiště.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: humr
Datum: 23.04.14 17:50

Svíčky mám Brisk s jedním jiskřištěm. Je pravda, že ten prášek jsem už někde viděl. Ale nejsem si jistý, kde.

Datum: 23.04.14 18:03
avatar

Když sundáte víčko rozdělovače, bývá usazen uvnitř a také na indukční cívce.

druhý foto je odstředivá regulace v rozdělovači

Ohodnoceno: 0x
 
Od: humr
Datum: 23.04.14 18:32

Tak jsem se podíval pod víčko, jen na autě, rozebírat to nebudu, zatím, sem tam nějaká ta pilinka, ale není to nic hrozného, jak jsem sundal palec, tak je pod ním nějaká vatička nebo co to je, takže se tam nepodívám. Štve mě, že to prostě už jelo a teď to zase blbne...

Datum: 23.04.14 19:35
avatar

Sice píšete sem tam nějaká pilinka, ale to znamená, že ty závažíčka už nefungují tak jak mají. Nelze s určitostí tvrdit, že to je ono, ale v každém případě je pak dávána jiskra jindy, než má být správně. Některý Fačka jezdí i s takto poškozeným rozdělovačem bez větších problémů. Pro rozebrání rozdělovače je poteba ho z vozu vyndat. Jako další možná závada může být netěsnost karburátoru na gumové podložce, do které je přišroubován třemi šrouby M6. Někdy je možné použít lepidlo na lepení olejových van, ale je to spíš nouzové řešení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.04.14 19:41
avatar

Funkci nebo nefunkčnost odstředivé regulace můžete zkusit i na nerozebraném rozdělovaři. Po směru hodinových ručiček by měl jít palec pootočit s malým odporem, když ho uvolníte musí se vrátit sám do původní polohy. Jestliže půjde ještě pootočit proti směru dál z polohy, kde se zastavil, jsou tam vůle a nepracuje to správně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: humr
Datum: 23.04.14 20:00

To ještě zkusím. Podložka je měněná asi 14dní zpět, jsou měněny hadice podtlaku, nijak si nedokážu vysvětlit, že nastavený karburátor opět začne takhle blbnout, nedokážu si vysvětlit volnoběh 500 ot...

Od: humnr
Datum: 23.04.14 18:03

a ještě byly předtím povolené svíčky, přičemž minulý majitel je dotahoval, přes jednu prosakovala směs. Dále to znova plive z výfuku nespálený benzín.

Od: host
Datum: 24.04.14 08:20

Cuká to už od začátku, nebo kdy to začalo? Rázem najednou nebo se to postupně zhoršovalo? Pokud najednou, ptejte se sám sebe, co jste natankoval a u jaké pumpy...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: humr
Datum: 24.04.14 10:28

od odby, co jsem to koupil, to cuká, pak jsem s kolegou nastavili směs, volnoběh, pročistili ho, dotáhlisvíčky, nastavili předstih a jelo to v pohodě, sice jsem si všiml, že druhý den od opravy se volnoběh snížil asi o 100ot, ale pořád to jelo skvěle, až v úterý to prý začalo chcípat při rozjezdu a včera to byl úplný konec. Tak jsem havaríjně zvedl volnoběh, a´t s tím může mamka dojet do práce. Problém se vrátil, takže bych řekl, že se to postupně zhoršovalo. Nechápu čím to je, jakoby se všechny šrouby samy povolovaly... to je ale blbost

Datum: 24.04.14 10:51

1. Nové a správné svíčky. BRISK D14YC pro motory 136 47kW

BRISK D17YC pro motory 135 43kw

2. Nová podložka mezi sání a karburátor. Kupodivu dobře drží VIKA, ale je to jen na rok a pak se poškodí a saje vedle (taky v případě 2 sundání karbu) + správná hladina oleje, jinak se zaolejují svíčky a vletí to do sání

3. Seřízení bohatosti na karbu (já mám 3,5 otáčky od dorazu šroubku) a volnoběh nastavit na 800ot/min, aby byla rafika vodorovně. Vše se seřizuje na prohřátém motoru, jinak otáčky drží sytič a šroubků se to nedotýká. Vyčištění karburátoru nastříkáním nějakého cleaneru ve spraji do komor a trysek (nejlepší je kompletní repas).

4. Zapalovací víčko HM Hannhart Morkovice + palec (projiskřené staré PAL už vyřadit a dát nové).

5. Projít ukostření cívky a ETZ (koroze šroubů,plechových držáků?)

6. Vhodné měnit i kabely za Tesla Blatná pro karburátorové motory (taková zelená krabička s modrými kabely made in USA)

7. Seřízení ventilů a předstihu (stroboskopem)

8. Výměna rozvodového řetězu

9. Výměna karburátoru s motoru, který najel sotva 100 000km (nemá totiž vychozené osky) a i takové na vrakovištích jsou a je jedno, zda byl na 135ce či 136ce (vše je pak o seřízení bohatosti a otáček)

Co jste čekal? Vše souvisí se vším a jen výměnou jedinné věci se to nemusí, ale může zprovoznit. Na dálku je to loterie. Každopádně vše, co jsem napsal přispějě ke spolehlivosti a menší spotřebě.

doplněno 24.04.14 10:59:

https://www.poradte.cz/auto-m…favorit-nastavenie-zmesi.html

https://www.poradte.cz/auto-m…bohaceni-vzduchu-favorit.html

akcelerační pumpičky taky odchází a membrána se dá sehnat nová...

https://www.poradte.cz/auto-m…/1231-favorit-nestartuje.html

https://www.poradte.cz/auto-m…-na-lepsi-tah-u-favorita.html

https://www.poradte.cz/auto-m…rane-ventily-felicie-1-3.html

Je toho tu dost ke čtení a mnohé opravy určitě zvládnete svépomocí.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: humr
Datum: 24.04.14 16:10

Na vás jsem čekal :), kdy odpovíte

No, body 1,2,3,6, byly provedeny už minulý týden. Auto má najeto 90 000km, už jsem konzultoval asi se šesti lidmi a pokusím se vše zrealizovat. Zatím díky za rady :)

Datum: 24.04.14 20:38

V tom případě odpadá 9,8.

Seřízení ventilů bych udělal a pídil bych se po rozdělovači.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.