Jak na lepší tah u Favorita

Od: Datum: 30.05.12 18:19 odpovědí: 4 změna: 30.05.12 19:02

Zdravím, mám Fáčka, asi 3 roky, 90-ku, a pociťuji, že auto táhne čím dál míň. Dá se tah něčím ovlivnit? Nějak nastavit? Předstih či tak? Vzpomínám si, že jsem kdysy amatérsky nastavoval předstih prostě podle sluchu, takže jsem to nejspíš rozštěloval. Jinak filtr i svíčky jsou nové, víčko a aplec rozdělovače taktéž, i kabely, cívka taktéž. Díky za rady.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.05.12 18:32
 

Taky má 90tku a 135ku motor a tahá mi docela dobře. Seděl jsem i v 136tce a rozdíl velký, ale je to o zvyku. Samozdřejmě předstih je důležitý společně se seřízenými ventily (90tky mají standartně všechny tyčky ocelové a vůle při 20°C je 0,20mm).

Já si předstih dělal sám a to tak, že jsem vzal doutnavku a na drátkách ji připojil na blok motoru (mínus) a pod konektor zapalovací svíčky pod kabel na víčku rozdělovače pro 1.válec. Dotnavka sice není stroboskop, ale principem tak funguje. Položil jsem jí přímo na stupnici a bílou barvou si natřel zářez na řemenici. Dělal jsem to v noci, kdy svit doutnavky stačil osvětlovat stupnici.

Hodně dělá i rozdělovač, kdy jeho vůle rozhodí předstih a taktéž rozvodový řetěz, který když se vytahá rozhodí předstih ještě více. Momentálně mám rozdělovač repasovaný, ale stejně je nic moc a díky němu víc jak 135km/h nemohu jet, ale stačí mi to zatím ;).

Rozhodně bych seřídil ventily a předstih. Klesne spotřeba a stoupne výkon.

Kolik má motor najeto a co to je? 135 43kW nebo 136 46kW?

doplněno 30.05.12 18:33:

Dobré je mít originální díly zapalování. Kabely Tesla Blatná (dají se furt koupit) a zapalování od fy. Hanhart Morkovice (česká výroba na moravě).

doplněno 30.05.12 18:35:

Pokud se auto zvedne na zvedáku, tak se kola volně točí? Nezačínají se sekat pístky brzd a kolo tak přibržďují?

doplněno 30.05.12 18:38:

Natankovat BA95 Natural a na toto palivo předstih seřídit a nervát tam nějaký extra vysokooktanový. Stačí fuelsave u shellu nebo obyčejný BA95 kdekoliv, ale spíše kvalitní, protože předstih je důležitý seřídit s kvalitním palivem.

Ještě by mohl být přicpaný výfuk, kdy se zbortí přepážky nebo tam vletí tlumící vata, která je v tlumičích výfuku.

doplněno 30.05.12 18:43:

Taky je důležitá podtlaková regulace předstihu na rozdělovači, kde tam vede původně taková zelená hadička od karbu (1.komory) do podtlaku rozdělovače. Za ty leta bývá spuchřelá a děravá. Bez řízení podtlaku Fávo ztratí výkon hned.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tuzer
Datum: 30.05.12 18:45
 

Je to 136ka motor. Když je auto zvedlé, kola mírně, opravdu mírně drhnou. Ale při jízdě kola trochu pískají, v určitém intervalu, podle rychlosti. Omrknu ty ventili a předstih. Ještě k tomu rozdělovači, jsou různé? Nebo všechny stejné u všech typů motorizací?

Datum: 30.05.12 18:54
 

Rozdělovače jsou pro motory 135 43kW a 136 46kW v karburátorových verzí stejné.

Vzácností jsou motory 136x, které mají trochu jiný rozdělovač (vevnitř) a výkon motoru s karburátorem je 50kW! Ale je to vzácnost, kdo ho má, takže jsou ty rozdělovače u karburátorů stejné. Hlavně tam nepatří kladívkové ze 120cítek,apod...

Jen bezkontaktní s cívkou a zapalovacím modulem ETZ (tranzistorové zapalování. plechová krabička u cívky)

Ventily nezanedbat! Jak se podpálí, ztratí se komprese a výkon a dnes už je to spíš na výměnu než na opravu, ale koho to baví, tak si to vymění sám (ventily gufera, prostě GO hlavy). Lepší je tomu předejít, takže ventily určitě nechat udělat odborníkem.

Já mám měrky a dal jsem to sám. Je dobré se to i naučit a často je kontrolovat. Lidi v servisech, pokud vidí Favorita, tak se s tím tzv. neser...ou, ale všichni nejsou takový! ;)

Pokud se zakolo chytne a rotočí rukou, tak se musí točit chvilku a ne hned zastavit. Já měl jednou příhodu, že mi motor furt netahal a řadil jsem 2 a 3 pořád dokola, až jsem dojel na křižovatku a valil se mi dým od kola. Druhý den jsem dělal GO třmenů a brzd celkově :D

doplněno 30.05.12 18:59:

Hlavně jsou dva druhy palců do rozdělovače. Pro Spi (BMM) a karburátor, kde má odpor 5kΩ (u starého palce PAL byl ten odpor i vidět. U HM (hanhart Morkovice) je přelitý epoxy.

doplněno 30.05.12 19:01:

Pokud se ta kola (hlavně přední) za jízdy nehřejí, že se na nich nedá udržet ruka, tak nepřibržďují a výkon neovlivňují.

doplněno 30.05.12 19:04:

Princip seřízení předstihu:


S tou doutnavkou to jde taky, jak jsem psal, ale v noci a musí sklem ležet na stupnici a vodiče dobře izolované aby neprobíjely o blok.

doplněno 30.05.12 19:06:

Moc pěkné video tohoto typu motoru se zapalováním a přípravou směsi na Felicii MPi:


Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.05.12 19:02
 
avatar

chce to taky štelovat ventily. . . .

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.