Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak na lepší tah u Favorita

Od: tuzer odpovědí: 4 změna:

Zdravím, mám Fáčka, asi 3 roky, 90-ku, a pociťuji, že auto táhne čím dál míň. Dá se tah něčím ovlivnit? Nějak nastavit? Předstih či tak? Vzpomínám si, že jsem kdysy amatérsky nastavoval předstih prostě podle sluchu, takže jsem to nejspíš rozštěloval. Jinak filtr i svíčky jsou nové, víčko a aplec rozdělovače taktéž, i kabely, cívka taktéž. Díky za rady.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

gumidek*
hodnocení

2x

Taky má 90tku a 135ku motor a tahá mi docela dobře. Seděl jsem i v 136tce a rozdíl velký, ale je to o zvyku. Samozdřejmě předstih je důležitý společně se seřízenými ventily (90tky mají standartně všechny tyčky ocelové a vůle při 20°C je 0,20mm).

Já si předstih dělal sám a to tak, že jsem vzal doutnavku a na drátkách ji připojil na blok motoru (mínus) a pod konektor zapalovací svíčky pod kabel na víčku rozdělovače pro 1.válec. Dotnavka sice není stroboskop, ale principem tak funguje. Položil jsem jí přímo na stupnici a bílou barvou si natřel zářez na řemenici. Dělal jsem to v noci, kdy svit doutnavky stačil osvětlovat stupnici.

Hodně dělá i rozdělovač, kdy jeho vůle rozhodí předstih a taktéž rozvodový řetěz, který když se vytahá rozhodí předstih ještě více. Momentálně mám rozdělovač repasovaný, ale stejně je nic moc a díky němu víc jak 135km/h nemohu jet, ale stačí mi to zatím ;).

Rozhodně bych seřídil ventily a předstih. Klesne spotřeba a stoupne výkon.

Kolik má motor najeto a co to je? 135 43kW nebo 136 46kW?

doplněno 30.05.12 18:33:

Dobré je mít originální díly zapalování. Kabely Tesla Blatná (dají se furt koupit) a zapalování od fy. Hanhart Morkovice (česká výroba na moravě).

doplněno 30.05.12 18:35:

Pokud se auto zvedne na zvedáku, tak se kola volně točí? Nezačínají se sekat pístky brzd a kolo tak přibržďují?

doplněno 30.05.12 18:38: