Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie poloosy?

Od: ladaska odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, při rozjezdu se mi felicie jakoby " houpe" či " poskakuje " , když se více rozjedu, tak už to není tak znatelné, co je na vadě? A jak závadu odstranit?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

pokud by byl problém s homoklouby tak by to spíš cvakalo a přenášelo se to do volantu

houpání a poskakování bych přičítal spíš vadným tlumičům -neuskakuje to v zatáčkách?

 

ladaska

v zatáčkách nic necítím, jenom ty rozjezdy to " poskakuje " nebo-li " kýve se "

jinak v těchto místech mám zhruba 2 cm vůli, ozubená hřídel vidět tedy není, ale nemůže to být tímhle ... že by to špatně " sedělo "?

poloosa má když se za ní veme kapku vůli a pokud by nebyla zajištěna měla by tu vůli větší a klepala by na kývání nemá vliv

stoupnout postupně k levěmu a pravému blatníku a zahoupat autem mělo by se zhoupnout a zastavit pokud se zůstane houpat je tlumič K.O.

ještě by mohli bejt v háji silendbloky v ramenou ty co dou do kastle ale to by se projevilo i při jízdě

gumidek*

Kloub/převodovka nesmí mít vůli (max 1mm). Chybí kroužek 11 pojistka.

Vůli může mít jen tyč poloosy vůči kloubu 10 (axiální 5mm). Motor se totiž houpe v gumách a kola jsou taktéž uložena pružně. 2cm je moc! Tekl by olej, pokud už nevytekl z převodovky (nutné zkontrolovat)!

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

jiribernard
Jak se prosím jmenuje součástka č. 12?
Na tomto schematu . Litá mi tam a klepe .
Děkuji
gumid

Dynamický tlumič poloosy. Při vysokých rychlostech tlumí kmity způsobené od převodovky a od kol navzájem. Ve finále se nepřenáší tolik hluku, ale rozdíl je nepatrný. Favorit to do roku 93 neměl. Dá se jezdit i bez toho. Do roku 92 se to lepilo chemoprénem, aby se ta věc neprotáčela a od Felicií je na poloosách automaticky zápich ve kterém ta věc leží (ovšem heftnout to chemoprénem lze vždy).

dynamický tlumič

amd-autodily.cz/...

 


0x

Měl jsem stejný problém u Fiata, i když se auto po zmáčnutí vyloženě nedohoupávalo a teda asi ty tlumiče nebyly úplně mrtvé, stejně byla jízda hrozně kolébavá. Výměna všech 4 tlumičů to odstranila a auto teď sedí jako motokára. Přední tlumiče se mění špatně, zkuste doma vyměnit sám alespoň zadní, i to by mělo hodně pomoct. Extrémně volné homoklouby se projevují houpáním při ustálené jízdě, kdy je motor někde mezi tahem a brzděním, jinak řečeno se točí samovolně. Není to nic, s čím by se nedalo žít.

 

ladaska

Brždění ani střed jízdy ani ne, opravdu nejvíce ten rozjezd na 1. rychlostní stupeň se to auto jakoby " kolíbe " a zdán se mi, že když je mokro, mokrý podvozek, tak to není tak znatelné. A také je to nejvíce znatelné při prvním rozjetí po nastartování, po delší jízdě je to " kolíbání " jakoby slabší.

Říkáte, že ty opotřebené tlumiče jinak autu nevadí, že se s tím dá žít?

A jsou to opravdu tlumiče?

hujer123*

Opotřebené tlumiče vadí. Když pominu sjiždění pneumatik, mají tlumiče významný vliv na jízdní vlastnosti, brzdění, zatáčení, nepředvídatelné chování vozu v krizové situaci. Prostě je to vysloveně nebezpečné. Až bude lepší počasí, tím myslím hlavně sucho, podívejte se na tlumiče, zda nejsou mastné. Unikající olej je neklamnou známkou vadných tlumičů.

doplněno 05.02.14 00:56:

Tu 2cm vůli, jestli jsem správně pochopil obrázek, máte u kola? To znamená, že se náboj kola hýbe proti poloose? Tam by vůle být neměla, poloosa je suvně uložena na straně u převodovky.

 

ladaska

ta ( zhruba ) 2 cm vůle není na straně u kola, ale u převodovky, je to problém?

hujer123*

V tomle věř gumídkovi, má s feldou daleko větší zkušenosti. Na jedné straně musí být poloosa uložena posuvně, aby se mohla přizpůsobit její délka při propérování.

gumidek*

Správně, ... posuvně je uložena v obou kloubech u převodovky. Je to dáno konstrukcí typem kloubu (na kolech je jiný kloub - pevný s kuličkami). Na převodovce je tripoid a uvnitř něho může poloosa doslova plavat a přitom přenášet rotaci bez vůle díky prstenům s jehlovími ložisky.

Jo a postupně ho zničí vazelína s grafitem, proto se tam cpe speciální vazelína určená do kloubů

gumidek*

Posuvně se pohybuje jen ta tyč s tím nasunutým troj bazmekem s prsteny v tom velkém těle kloubu. Ten troj bazmek je uvnitř toho těla. Zbytek je uvnitř vyplněn tukem a utěsněn z venku u tyče manžetou z gumy. Ta tyč tam v tom kloubu klidně udělá i 3cm (k vůli možnosti propérování agregátu vůči nápravě), ale v klidu na stojícím vozidle nesmí jít tyč sunout a vysunout 2mm a kloub z převodovky nesmí vyskakovat více jak 1mm (spíše 0mm).

Pokud chytneš za tyč poloosy a suneš axiálně tam a zpět, tak je v háji venkovní homokynetycký kloub, nebo někdo do něj nedal pojistný kroužek (je tam stejné "C"čko jako na druhé straně u převodovky.

Pokud chytneš za kloub u převodovky (za to velké tělo s gumou na konci) a axiálně vysuneš zasuneš 2cm, tak je to na 100% absence pojistného kroužku (11 v obrázku) a z velké většiny případů uniklý olej z převodovky (viz odkazy v mém příspěvku nahoře).

doplněno 05.02.14 18:24:

trojbazmek s prsteny je 7

doplněno 05.02.14 18:35:

Když už jsme u těch obrázků, tak na tohle vůle na 12náctce nemá vliv. Jedná se o dynamický tlumič a jen snižuje hluk při vysoké rychlosti otáčení poloosy/kola třeba při jízdě po dálnici. Vibrace se šíří do poloosy a ta se rozkmitává. Tohle závaží ve vysoké rychlosti funguje jako setrvačník a dynamicky v rotaci osu uklidňuje.

Krátká poloosa na pravé straně tlumič nemá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]