Nejste přihlášen/a.
Zdravim vás, už jsem na dně a potřeboval bych poradit s dobíjením u Felicie. Je tomu asi tak 2 měsíce, co mě vypeklo dobíjení a v autě začala svítitl kontrolka dobíjení. Vyměnil jsem alternátor a vše ok, kontrolka zhasla a já dále vesele jezdil. Najednou jedu a konec. Bez varování, bez kontrolky nic. Baterka KO ve městě, takže odtah atd. Doma jsem jí nabil a měřím na ní 12.8 za nastartovaného motoru a postupem klesá. To znamená, že zase to sakra nedobíjí. Ale proč nesvítí kontrolka dobéjení teda? Fakt už jsem z toho paf a nevím jak dál. Je možný, že je to zase alternátor? Jak to proměřím všechno multimetrem správně? Díky za radu ((
na altíku sou jen 2 dráty jeden silný to je plusovej přívod z baterie
a jeden slabý ten je na kontrolku
tak to vypadá bud na krátký uhlíky nebo sjety sběrací kroužky altík ven rozebrat a kouknout a když už to bude venku koukni na stav ložisek a aspon je přimázni vazelínou
dokonce jsem ty uhlíky vyndal a vrátil do toho starého společně i s tou kostičkou, ale stejně to nedobíjí, takže mě napadá už jen ta kostička
Ještě bych ctěl podotknout, že když jsem oprvé měnil ten alternátor, tak jsem z toho starého musel použít takovou kostičku připojenou ke kontaktu plus. není o náhodou ten regulátor?
regulátor drží na 2 šroubech a čouhaj z něj uhlíky pokud si dával takovou černou kostičku to je odrušení
aha, no tak ten regulátor jsem prohazoval z toho neového s dlouhými uhlíky do toho původního alternátoru pro zkoušku a je to stejné. Ten odrušovač s tím asi souviset nemůže vid?
ne to odrušení s tím nemá nic společnýho napadla mi taková prkotina skus ten altík přikostřit přímo s mínusu baterie třeba startovacím kabelem jestli to začne dobíjet je špatná kostra motoru
néééééééééé altík necháš připojen tak jak má bejt a mínus s baterie přivedeš na jeho obal nebo na ten šponovák co drží altík
takže ten kablík z něj připojit na plus bateri, ze spodu najít někde mínus u otvoru na šroubek, připojit na baterii, vzít multimetr a měřit na stlačených uhlíkách stejnou hodnotu jako na beterii?
Tak jsem tedy proměřil regulátor podle návodu a NULA. Nenaměřil jsem vůbec nic. Tak jsem vyhrabal starý alernátor, vymontoval reguláor a změřil. Zdá se ok, ale má krátké uhlíky. Takže uhlíky jsem přepájel a vrátil do alternátoru. Vše se zatím zdá OK, dobíjím ukázkově, otázka je na jak dlouho
Chtěl bych poděkovat všem co si semnou lámali hlavu
I když jsem schopen si opravit alternátor sám a dříve jsem to dělal,dnes se na to ani nevyprdnu!zajedu do dílny brzo ráno a večer,nebo druhý den mám seřízený a fungující alternátor i dobíjecí soustavu.Posledně mě to stálo 560 Kč.
JABRAKA
Tak já měl opačný vývoj. Dříve jsem si nechal altenátory opravovat. A nebo kupoval nové. Teď si vše opravuji sám.
Je to zrovna 14 dní, co jsem kompletně repasoval alternátor na feldu pick-up 1.3MPI . Měl jsem už projeté sběrné kroužky na rotoru. Normálně se tohle v servisech neopravuje. Koupil jsem tedy kroužky za 106Kč, obě nové ložiska ZKL za 94Kč, proměřil diody pod zátěží, proměřil rotor i stator.
Dělal jsem to cca 1h. Náklady na materál mám 200Kč. Podnikám v oboru elektroniky a svou práci si cením na 300Kč za hodinu. Takže celkově mě repasování vyšlo na 500Kč. Za tyhle peníze mi to ale nikdo tady neudělá. Až budu vydělávat 1000Kč za hodinu, tak si alternátory nechám opravovat.
doplněno 10.02.13 16:21:Pak stačí stáhnout stahovákem ložisko. Dále stáhneš ten kroužek. Je třeba si dávat pozor na vedení vinutí rotoru. Poté se nalisuje nový kroužek a připojí vinutí rotoru. Já to dělal částečným rozklepáním kroužku. A dále se na rotor nalisuje ložisko. Už jsem takhle dělal 4ks alternátorů na feldu 1.3.
Buď to byla 1.6ka nebo 1.9ka a alternátor Bosch a nebo je to dobrej kec měnit kroužky na Magnetonu...
doplněno 10.02.13 15:57:Zde je kotva magnetonu:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.