Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
slyšela jsem, že se dá udělat výborné hnojivo z kopřiv, které se nechají v kbelíku 2 týdny kvasit a pak že se to tím výluhem podlévá.
1. Je to opravdu dobré hnojivo, máte zkušenosti?
2. Prý do toho někteří rozmíchají i pár slepičinců?
3. Co všechno tím mohu zalévat? (zeleninu, rajčata,růže, kytky na zahradě, popř. konifery-hortenzie atd. )
Děkuji za rady, jsem začátečník
Mně funguje výborně hnojivo z kompostu - hodím do kbelíku lopatu vyzrálého kompostu. zaleju vodou, promíchám, vzniklou vyluhovanou tekutinu sliju do konve (nerozpustný zbytek zpět do kompostu)a doplním opět vodou a zalévám - je tam asi dost dusíku, rostliny po tomto hnojení doslova "poskočí" před očima. používám na všechno včetně konifer a rhododendronů.
Hnojivo obvykle obsahuje
N-dusík
P-fosfor
K-draslík
+stopové prvky
ve formě přijatelné rostlinami.
Proč by toho ve zkvašené kopřivě mělo být nějak extremně více než ve zkvašeném jeteli, nebo slámě? Přidáním jakéhokoliv hnojiva z toho uděláte kvalitní rozpuštěné hnojivo. Stejně, jako v té pohádce o sekerkové polévce.
Ja myslim,ze kazda rostlina ma jiny podil dusiku apod.,hlavne koprivy rostou tam kde je vice dusikata puda,jelikoz ho potrebuji natahnout do sebe.ale mozna,ze se koprivy mohou srovnat jeste s jinou vegetaci,je to na rozbor,co z kazde rostliny je obsahem po vyluhu.Dale je to o zkusenostech kazdeho.pry koprivy chrani pred chorobami,ale na jákem principu,to netusim.