UŽIVATELSKÁ ZMĚNA DESIGNU PORADNY

Od: Datum: 14.01.15 12:31 odpovědí: 31 změna: 03.12.15 14:21
avatar

Uvažuji, že bych mohl udělat nastavení a uživatelé by si mohli nastavit pár nastavení designu podle sebe. Bylo by to jen pár položek. Typicky velikost a barva písma (nadpisy, texty otázek a odpovědí) a barva pozadí.

Celé nastavení by bylo velmi jednoduché, žádné "programování" pro vás.

Sice to není nic složitého, ale zároveň se mi nechce dělat něco, co by nemělo smysl: Hlasujte prosím v anketě. díky!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.01.15 12:35
avatar

Zdravíčko, vyhovuje mi to tak, jak to je. Barva je fajn a velikost písma umí změnit každý prohlížeč Budeš s tím mít akorát zbytečně práci.

Datum: 14.01.15 12:39
avatar

to je vlastně pravda, že o velikost textu jde až v poslední řadě. *palec*

Od: jmlcŽ
Datum: 14.01.15 12:42
avatar

Dobrý den.

Barvy či velikost písmen mne neštvou - je vše relativně sladěno a nemám námitek.

Nicméně mi zde chybí pár funkcí:

Třeba možnost skočit na časté odpovědi nějakého rádce. Když radí v závažné věci, rád bych viděl jeho rady v dané oblasti v historii... třeba z toho vyčtu, že si ze mne dělá legraci.

Podrobnější vyhledávání - mustr třeba v podrobném vyhledávání Google.com. Hlavně pak lepší selekce těchto vyhledaných dat.

Nu a nedávno zmíněné "nejčastější otázky". On člověk je tvor líný a než to vyhledat, raději napsat nové téma. I přesto bych byl zastáncem záložky tohoto charakteru. Už třeba jen převod vozu by si zasložil samostatnou záložku :)


doplněno 05.02.15 15:17:

Pokud už se zde začala řešit i změna funkcí, prosil bych opravdu lepší vyhledávač. Když se tam nedá rozšířenou formou upravit třeba poslední 2 roky, konkrétní text či spojení slov, ... hledá se dost špatně...

Případně výsledky vyhledání seřadit dle... data dotazu, nejpřesnějšího textu, ...


doplněno 07.02.15 15:04:

Tak jsem si zatestoval vyhledávání několika desítek slov a musím zhodnotit, že opravdu dohledat lze vše... Dnes už si nevzpomínám, s čím jsem tenkrát měl potíž.. možná něco od staveb či auta - u některých termínů to vyhledá třeba 500 odkazů a selekce je trochu složitější, nicméně našel jsem vše :)

Možná bych jen navrhl před vložením nového tématu vyskočení hlášky "zkuste problém najít zde" a nastavit okno hledání :)

Datum: 14.01.15 12:47
avatar

tohle mohou jen sys. Bál jsem se, abychom nenarazili, že dovolujeme někoho špehovat kde a jak odpověděl. Myslím, že spoustě lidí by to bylo nepříjemné.

Vyhledávání na Poradte obstarává hlavně Google (nahoře), někdy mu to jde dobře a někdy hůř. Druhé vyhledávání (na straně) je naše, někdy funguje lépe a někdy hůž než Google. :)


doplněno 05.02.15 15:26:

ale na poradně hledá Google. Nemám ambice mu konkurovat. Napiš mi nějaký příklad, co nejde dobře vyhledat. Kouknu, zda bych to dokázal líp (pochybuju).

Datum: 14.01.15 12:43
avatar

Neměnil bych to, poradna má svůj osobitý design a tímhle by se narušil... ;)

Datum: 14.01.15 12:46
avatar

Jsem pro novinky, i když začátky jsou těžké a někteří nadávají. Většinou se podřizuji většině.

Datum: 14.01.15 12:58

Mě by přišla vhod možnost, aby po přihlášení mi to automaticky skočilo do otázek kam jsem přispěl. Ty probírám nejdříve a až potom ty ostatní.

Datum: 14.01.15 13:08
avatar

souhlas, tam taky chodím nejdříve..

Datum: 14.01.15 13:24
avatar

to už je hodně specifické, ale dělí vás od toho jeden klik :)

Datum: 15.01.15 09:10

Maličkost,...ale potěší.

Datum: 05.02.15 14:49
avatar

Souhlasím s Tesykem i Milanemcukrarem. Pro pravidelné rádce je to vlastně logické, aby nemuseli hledat otázky či diskuze, kam přispěli ...Byla by to velká "provozní příjemnost", přimlouvám se za změnu...

Datum: 05.02.15 14:51
avatar

souhlasím, po přihlášení na té samé stránce stačí kliknout nahoře na MOJE OTÁZKY a jste tam. Dělí vás jediný klik, žádná stránka ani rozbalovací menu. ;)

Od: milŽ
Datum: 14.01.15 16:20
avatar

Ano, jsem pro vlastní změnu.

Datum: 14.01.15 17:16

Cobrak - napsal jsi to i za mě. Souhlas.

Datum: 14.01.15 17:31
avatar

To je takřka geniální nápad. A zavděčí se případně úplně všem. Ti, co nechtějí změnu si narozdíl od vnuceného designu prostě nechají ten starý. A ti, co by rádi, aby to tu vypadalo třeba podobněji nějakému jinému jejich oblíbenému webu, ti budou snad mít taky možnost. Samozřejmě tím nemyslím mít nějaké tři standardní všude používané šablony, bral bych větší volnost.

Datum: 14.01.15 17:42
avatar

no to jsi mi vzal vítr z plachet "vypadalo třeba podobněji nějakému jinému jejich oblíbenému webu"... to přece není účel, účel je lepší čitelnost nebo úspora zraku, pokud by někomu vadil příliš světlý design. *smich* Každopádně při změně barev pozadi asi nepěkně vystoupnou hrany obrázků resp orámování.

Datum: 14.01.15 17:49
avatar

Inu to je ale obvyklý důvod, že si někdo oblíbí nějaký web, právě díky lepší čitelnosti nebo oku lahodící barevné kombinaci. Jasně, že experimentovat by mohlo špatně dopadnout, ale když bude rychlá možnost se vrátit k původnímu, tak proč ne?

Datum: 14.01.15 18:56
avatar

Za mě - jsem konzervativní až běda. Nechci změnu, mám toho plné zuby z práce. Chci přijít, přihlásit se na Poraďte a čumět na známá okýnka a známé barvy.

Od: benŽ
Datum: 14.01.15 19:03
avatar

Dobrý den, myslím, že pokud toto bude realizováno (a nebude to zašlapáno v zárodku), tak to bude na základě dobrovolnosti a výběru každého uživatele. Tedy, konzervativci zůstanou ke změnám chladní a nebudou je používat a ti progresivní a hračičkové se hezky zabaví a bude se jim i lépe radit (když na to lépe uvidí). Já jsem pro změnu. Zdravím!

doplněno 05.02.15 14:27:

Mám jen dotaz, zda tato myšlenka byla zavrhnuta nebo je to v plánu či výhledově. Děkuji.

doplněno 05.02.15 14:49:

admin - děkuji Vám za reakci. Jsem potěšen tím plánem a nebudu na Vás tlačit .

Datum: 05.02.15 14:40
avatar

je to v plánu a už párkrát mi na to nevyšel čas... ale myslím na to :)

Datum: 14.01.15 18:59
avatar

Mně to vyhovuje jak je, určitě nepotřebuju něco měnit :) v prohlížeči mám pro poradnu nastaveno přiblížení na 120%, čímž mi to krásně vyplní šířku mého 17" monitoru a písmo se líp čte. Jinou změnu nepotřebuju :)

Datum: 18.01.15 03:39
avatar

Já bych se přimlouvala za alternativní vzhled (když už se tu musí povolit java script, tak a aspoň k něčemu poslouží). Moc se mi líbil ten ke "konci světa", aspoň by měl další využití ... Pro připomenutí starším (služebně) a pro nové uživatele:

Datum: 18.01.15 03:41
avatar

Trochu jsem si vzhled přizpůsobila,

doufám, že to moc nevadí ...

Datum: 11.02.15 19:55
avatar

přikládám důkaz, že jsem se na to nevykašlal... ale uživatelská změna designu na úrovni jednotlivých barev by byla příliš složitá. každý by musel definovat dvě desítky barev a musel by si pohrát, tak aby to ladilo. Nevěřím, že by tato fce byla využita alespoň dvěma desítkama lidí.

Moje použité barvy jsou brutální, abych to při testování hezky viděl a zároveň to dokládá, kolik barev se muselo změnit, aby se na to šlo koukat a jak i přesto to bourá design.

snaha byla :)

Od: benŽ
Datum: 11.02.15 21:37
avatar

Dobrý den, děkuji Vám za ten čas, který jste tomu věnoval. Ano, takto barevné je to brutální a asi by to takto nikdo nechtěl. Možná je to cesta správným směrem, ale zbytečně široká.

Třeba by šla kombinace jen tří barev nebo neměnit barvu pozadí mimo tělo stránky a ani tu barvu těla stránky - tím by se to nastavení odlehčilo o dvě položky. Bohužel, nedovedu přesně posoudit, jak je ta práce na tom nastavení náročná a zda je Vaše obava, že to nebude využíváno oprávněná. Tak, třeba to není "odpískání" konečné. Každopádně, myslím, že možnost nastavení kontrastních barev písma a pozadí textu by uvítalo snad dost lidí ("poloslepců"). Tak, ještě jednou Vám děkuji za snahu. Zdravím!

doplněno 11.02.15 21:57:

culdabulda1 - nelekejte se. To je extrém. Navíc by to byla změna volitelná a ne povinná.

doplněno 11.02.15 22:02:

admin - lidé jsou konzervativní a ani mnohdy nevědí, že taková možnost je. Někdy se divím i z otázek zde na poradně ohledně PC, jak takový člověk vůbec dokáže zapnout PC a ještě se snažit o jeho obsluhu. No, až už nebude do čeho píchnout, tak se k té myšlence ještě vrate.

Tedy, to je prosba - ne úkol .

Datum: 11.02.15 21:57
avatar

jj, musel by se nastylovat nové styly... tonení problém, problém je je udržovat. Pokud si vymyslím něco nového musel bych to otestovat pro každý styl zvl᚝ a pak to samé ještě pro SK verzi...

i to by šlo, ale pokud se odrazíme od Seznamu, tak tam jeho alternativní barevné styly používá je malinký zlomek lidí.

Datum: 11.02.15 21:51
avatar

pokud si budu moct nastavit stávající ... nemám námitek - změny jenom "pro změny" mne ale zrovna moc nebaví. Stávající nastavení mi vyhovuje a dobře se v něm orientuju. Ovšem novinkám se dokážu přizpůsobit, bude-li to nutné.

doplněno 11.02.15 21:54:

- ježíš - teprve teď jsem koukla na barevný návrh - prosím, to ne ! Strašně z toho bolí oči.

doplněno 11.02.15 22:09:

- ben - pokud je to změna volitelná - tak si klidně volte ! - uf, to jsem si oddechla .

 

Od: benŽ
Datum: 11.02.15 22:15
avatar

Dobrý den, ano, bylo by to volitelné a ten návrh neměl vyděsit. Já bych volil rád, ale asi nebude z čeho, resp. tato změna nebude realizována. Já bych uvítal možnost např. tmavě šedého pozadí nebo černého v otázce a písmo bílé nebo oranžové či žluté. Černá, šedá i bílá se hodí ke všem ostatním barvám. Tak, to jen na vysvětlenou. Zdravím!

Od: jmlcŽ
Datum: 03.12.15 11:23
avatar

Tak mne dnes napadla taková hloupost... možná dvě.

1) je tu sice jedno téma o rádcích "co kdo dělá", ale pro tazatele by mohlo být lepší, pokud by viděl nějakou charakteristiku rádce. Nějaký profil zadaný každým rádcem. "povolání, praxe, zkušenosti" - případně oblast, která je pro něj oblíbenou, o kterou se zajímá a něco o ní ví.

2) jsou tu časté dotazy, kdy správná odpověď je rozcupována dvěma/třemi lidmi a ti nějakým záhadným způsobem získají třeba i 6 bodů za "správnou odpověď". U některých dotazů to problém není, u některých to může ovlivnit jednání nejen tazatele a důsledkem může být i protiprávní jednání. /např. v dotazu https://www.poradte.cz/auto-m…a-rychlost-prujezdu-obci.html mne odpůrci tak nahlodali a svými názory i přesvědčením, že jsem jednu chvíli zaváhal a hledal pravdu jinde.. samozřejmě jsem jinde ze sebe udělal totálního debila... - Je možné tyto odpovědi na základě upozornění nechat smazat? Kde je ta hranice, zda smazat, nesmazat... nebo upozornit adminem či syslem, že toto je opravdu prokazatelně chybná odpověď bez ohledu na podpůrné názory či bodové hodnocení...

Datum: 03.12.15 12:17
avatar

jmlc,

souhlasím s Vámi v daném odkazu na rychlost v obci.

Musím ale podotknout, že téma doprava a předpisy dost často rozhádají rádce, přestože zákon dává pravdu jen části rádců, ale ostatní svým výkladem dojdou až k urážení. To mne mrzí obzvláště, když stačí přečít předpis a pochopit ho.

Datum: 03.12.15 14:21
avatar

tento nápad není nový, problém je v tom, že si každý do profilu může napsat cokoli a tím naopak zmást ostatní. Pokud je tu někde očidný blábol stačí jej nahlásit ;)

 

 

 

Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.