Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hodnocené odpovědi a jejich pořadí

Od: klima® odpovědí: 13 změna:

Ahoj,

už delší dobu si všímám, že řazení dle počtu ohodnocení odpovědi je docela nešťastné.

Častokrát vidím na prvním místě, dobře ohodnocenou, nějakou nesmyslnou odpověď, která se často ani úplně netýká dotazu.

Zároveň to ale neporušuje pravidla poradny (tak aby se to hlásilo). Většinou jde o nějaký názor a podobně. Problém je, že ostatní se ztotožní s tím názorem, nebo jen chtějí podpořit toho, kdo to napsal, takže je olajkováno, stačí často jen 2 hodnocení, a hned je to nahoře. A pak si teprve všimnu, že dole je zahrabána jiná odpověď, věcná, k tématu.

Jenže to už si tazatel přečetl nejvíce hodnocenou odpověď a má hotovo, nebo ho to naštve (když jde třeba o ten názor).

Za mě by tedy bylo lepší, kdyby odpovědi byly řazeny dle data, kromě těch, které ohodnotil sám tazatel, které by byly zvlášť (oddělené třeba čárou) přímo pod dotazem (tak jak to mají třeba diskuze na yahoo, kde na prvním místě je odpověď označená tazatelem jako přínosná)

Podle mě je prostě špatně, aby když se někdo ptá na nějaký paragraf nebo zákon a podobně, aby na prvním místě byla odpověď, která je pouze něčí názor, často na tazatelovo myšlení, vyjadřování, chování a podobně.

Jen pro příklad, aby se neřeklo, že plácám z vody (neberte mě nikdo špatně):

Tady se řeší dredy v práci, na prvním místě odpověď s 12 hodnoceními, ale přitom je to jen jakýsi názor, v podstatě "hejt"na styl tazatele. Věcná a nějak podložená odpověď od vilika je až kdesi dole:

poradte.cz/...

Další příklad zde, nějaký výkřik do tmy na prvním místě, snaha o radu až na konci:

poradte.cz/...

Tady jsou třeba dvě odpovědi se stejným počtem hlasů, ale ta "správná"není první:

poradte.cz/...

Tady tazatel jasně zadal, na co se ptá, na prvním místě odpověď úplně na něco jiného:

poradte.cz/...

A je toho více...

Snad jsem nikoho nenaštvala :D

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar clayman
Ohodnocené odpovědi utvářejí obraz společnosti, která tu na poradně je. Hodnotit se nemají líbivé odpovědi, ale ty správné. To všichni víme.

Problém je v tom, kdo rozhodne, že odpověď je správná. Myslím, že v rámci poradte.cz to je celkem nemožné.

Takže z toho budeme mít začarovaný kruh.

hodnocení

Ano, naprosto souhlasím. Ale taky souhlasím, že správné odpovědi málokdo hodnotí. Buď tu není dost "odborníků", kteří by kvalitu odpovědi rozeznali, nebo prostě hodnotí podle toho, s čím souhlasí názorově, ale není to rozhodně správná odpověď nebo odpověď na to, na co se tazatel ptal.

V ideální společnosti by to jistě mělo být tak, že někdo se zeptá např. na mechanický dotaz, mechanik odpoví dle svých mnohaletých zkušeností a ostatní mu dají hodnocení. Ale to je právě ta utopická ideální společnost.

...že správné odpovědi málokdo hodnotí...

Máte nějakou statistiku, nebo to je jen Váš názor?

Přesně jak říká satam. My se na to díváme z pohledu toho, kdo radí a proto většinou poznáme správnou odpověď. Ale tazatel a ostatní čtenáři reagují tak, že ohodnotí to, co se jim líbí. Bez ohledu na to, jestli je to opravdu ta správná odpověď. V tom je ale i určité nebezpečí, pokud jde např. o dotazy v oboru elektro. Problém je v tom, že se snaží radit nejen fundovaný odborník, ale kdejaký kutil. U jiných oborů tohle nehrozí, když to řeknu v nadsázce, maximálně si namícháte špatnou maltu, nebo použijete nesprávný šroub.

hodnocení

Ano, to je pravda. Já koukám spíš do dotazů ve společenskych rubrik a podobně, a ne tolik dejme tomu do elektro dotazů a podobně. I tak si ale myslím, že by neměl na prvním místě být názor. Viz ty příklady v dotazu nahoře.
No, co se týká truhlařiny, ať nábytkový či stavební, často nestačím valit bulvy jaký odpovědi jsou ohodnocený.
Pravda, uznávám, že blbě zadělaný dveře nezabijí. Blbě udělaná elektrika, tam to je nahned. Když nezabije, tak klidně vyrazí v Temelíně topiči lopatu z ruky.
hodnocení

Připomněl jsi mi jeden dotaz od člověka, co se ptal na elektriku, co mu několikrát skoro hořela v paneláku. Očividně nevěděl nic o elektřině. Jasně, hodnocené odpovědi sice byly správně, ale pro lidi, kteří tomu rozumí a dělají si to ve svém, ne pro laika v podnájmu. Skutečně správné odpovědi (ať do toho nesahá, majitel bytu to má opravit sám) byly někde upozaděné. Teď už je to tam možná jinak, tu otázku jsem dlouho neviděla.

 

hodnocení

0x

Promiň, ale už jsi tu dost dlouho na to, abys věděla, že si řazení odpovědí můžeš zvolit buď PODLE HODNOCENÍ nebo PODLE DATA. Je to vpravo nad 1. odpovědí.

Připouštím, že by stálo zato změnit prioritu a dát jí řazení podle data.


doplněno 10.08.20 19:17:

@kolikoli: Bohužel ani kladné hodnocení tazatelem nezaručí, že je odpověď správná. Kdyby se mi chtělo a trochu jsem pohledal, mohl bych uvést spoustu příkladů. Takže by to nejspíš chtělo nějaký kompromis, který ovšem musí jít vyřešit v rámci algoritmů poradny. Zkus kontaktovat admina, třeba něco vymyslí.

hodnocení

Já neříkám, abych si to já změnila. Říkám, jak by bylo lepší to mít defaultně - s tím, že odpovědi hodnocené tazatelem, by byly vždy první.

Jde mi hlavně o to, aby tazatel, a další případní lidé, kteří ten dotaz jednou najdou a budou mít stejnou otázku, neviděli prvně nějaké názory a špatné odpovědi, protože jim dali kámoši nebo jiní lidi palec nahoru. Ale aby viděli skutečně správnou odpověď a nebo odpovědi dle data. S tím, že nejnovější by měly být nahoře.

hodnocení

Šlo mi to hlavně z pozice člověka, tazetele, případně toho, kdo má stejný problém, jako někdo, kdo už se ptal dříve. Vás zajímá prvně to, co už jste ohodnotil vy (když jste tazatel), nebo kdo ten dotaz zadával (když nejste tazatel), a na druhém místě vás zajímají nejaktuálnější odpovědi.

Admina právě jsem nechtěla kontaktovat přímo, ať to není moje válečné tažení. Určitě je dobré o tom podiskutovat. Jde mi hlavně o to, aby poradna byla hlavně pro tázající se (i když se samozřejmě stává, že se už tazatel neozve), a ne pro pár lidí, co se poplácají po zádech, ale pro tazatele jejich rady přínosné nejsou. Není to samozřejmě vždycky! Proto říkám, že ty odpovědi nejsou na nahlášení. Třeba ta rada na levné recepty od babajaga je super, akorát to prostě není to, na co se tazatel ptal. A nemělo by to být takhle nahoře (tohle je příklad).

Přečti si kteroukoli diskuzi s více odpověďmi a zjistíš, že na dotaz tazatele odpoví max. 10% odpovídajících, ostatní se zabývají něčím jiým. Proto také pokud je to možné, odpovídám striktně na dotaz a nemotám se okolo. Přesto jsem občas napadán za nesmyslnou radu, a to hlavně těmi, kteří "odpovídají" na něco úplně jiného.

hodnocení

No, když bych se ptala na něco, a pak otevřela dotaz znova a viděla na prvním místě xkrát hodnocenou kritiku proti mě nebo tak něco, tak bych se taky neozvala. Věřím, že i když se tazatel už neozve, tak si (aspoň nějaké) odpovědi přečte a třeba se podle nich i zařídí.

Já třeba když chci poslat odpověď bez registrace z práce (kde je veřejná wifi), tak mi to napíše, že to prvně musí odsouhlasit moderátor, nebo jak to tam je. Třeba tohle odradí některé tazatele od odpovídání (ale nevím, statistiku nemám).

Někdo třeba neví, jak odpovědět znovu, nenašel správnou odpověď, vyřešil to jinak atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]