Nejste přihlášen/a.
Jidé s nízkým IQ by taky neměli volit.
Sem tam se objeví hlasy volající po splnění IQ testu před vstupem do volební místnosti. TMBK navrhuje jinačí řešení.
@mettaxa jsem důchodce a Babiše bych nevolila, ani kdyby byl jediný. Úplně mi vyrazila dech jedna mladá holčička ze vzdálenější rodiny, čerstvá maminka, včera jsem se potkaly. Hrdě mi řekla, že volila B., ale že jí manžel doma nadal, že je blbá. Takže fakt - důchodci a blbci. Ti blbí mladí to doženou za ty prozíravější důchodce.
Dnes ráno jsme s manželem snídali kávu a koblihy a bavili jsme se o tom, že Babiš nám vlastně sebral i tu chuť na koblihy.
Kdepak. Budeme investovat do zbraní. Tam každá vložená koruna přinese tři další. Tak to aspoň vláda říkala.
A tak můžeme nastoupit stejnou cestu, co Německo. Návrh pro odchod do důchodu v 73 letech a bude vyřešeno!![]()
Kvůli nedostatku finančních prostředků, který je přímým důsledkem zvýšených výdajů na obranu a podpory Ukrajiny, německé úřady navrhly zvýšit věk odchodu do důchodu na 73 let. Berlín tím doufá zabránit úplnému kolapsu důchodového systému.
Čerpáno ze zakazovaného webu, tudíž neuvádím zdroj. Ale při zájmu dodatečně mohu uvést.
Paní prostromek si opět přečetla "třeskutou" zprávu, určitě z nějakého velmi důvěryhodného zdroje, všemu uvěřila, tzv. zbaštila to i s navijákem, a samozřejme jako správný dezolát má potřebu špínu šířit dál.
V Německu se sice debatuje o nějaké úpravě důchodového systému, ostatně jako skoro v každé evropské zemi, kde populace stárne a rodí se málo dětí, ale nikdo z lidí, kteří o tom rozhodují, nenavrhuje věk 73 let (návrh je 67 let), a druhak tam nikdo netvrdí, že důvodem je podpora Ukrajiny, důvodem je váznoucí německá ekonomika a stárnoucí populace. Vy asi nebudete moc chytrá osoba.
. .
Informace, zvláště ty skandální či znepokojující, je třeba ověřovat. Pokud o tom nepíší renomované zdroje, doporučuji tomu nevěřit.
Orion 8:47 - píše se, že to je návrh.
Vy děláte, jakoby si někdo vymýšlel, neuznáváte, když se o tom napíše někde jinde než ve Vašich pouze oblíbených médiích.
Kvůli nedostatku finančních prostředků, který je přímým důsledkem zvýšených výdajů na obranu a podpory Ukrajiny, německé úřady navrhly zvýšit věk odchodu do důchodu na 73 let. Berlín tím doufá zabránit úplnému kolapsu důchodového systému. Echo.24.cz a C24.news.
Německo pozavíralo mnoho průmyslových podniků v rámci greendealu, tak se nedivme, že měšec není až tak plný.
Každopádně platy a důchody tam mají vyšší, než tady. Proto tam plno Čechů jezdí pracovat.
Za další - mladí nejsou? Však již plno mladých přijali a stále přijímají!
Tyto zprávy se z Novinek, Seznamu a ČT1 vyfiltrují jako nevhodné, tak je tam nečekejte. Je ale dobré se zajímat co se píše i jinde. S tím asi nebudete souhlasit, ale to je Vaše věc. Samozřejmě 73 let neprojde, ale je alespoň vidět, jak na tom ve skutečnosti jsou a jak přemýšlí.
Vy renomovaný Orion si nalijte čistého vína, že všichni lidi s Vámi nemusí souhlasit. A o tom ta demokracie je.
Opakuji znovu, nikdo z lidí, kteří o systému rozhodují, nenavrhoval 73 let. Ale je samozřejmě možné, že to někdo v Německu navrhl, třeba na vrátnici Bundestagu, doneslo se to k ECHO24, kde to vyhodnotili jako důležitou informaci, o kterou nesmí být český čtenář ochuzen, paní prostromek si to přečetla a hned z toho vytváří obrázek zoufalé situace v Německu.
Demokracii tu máme, však také klidně můžete psát, že je Země placatá, ovšem ta samá demokracie mi umožňuje napsat, že jste důvěřivá a nepříliš chytrá osoba, která neumí rozpoznat nesmysly od pravdy.
Spíš by měla vláda přitvrdit investice do studentů... Aby nebylo věčných studentů a aby ta studia měla pro společnost nějaký přínos... Již dříve se přemýšlelo o půjčkách na studia... Dnes studuje totiž kdekdo a ledasco a pak to nemá žádný přínos. Nakonec vidíte jak to ve firmách vypadá, kde mnohdy vzdělanci nemají ani všeobecné znalosti a mnohdy přežívají jen z podstaty...
Potřeboval si kopnout do důchodců, to je ta dnešní oblíbená kratochvíle. Místo toho by si měl nastudovat nějaký schůdný způsob, jakým se sprovodí ze světa před dosažením důchodového věku, aby ho ta hrůza být důchodcem nepotkala.
...schůdný způsob, jakým se sprovodí ze světa...
Na to postačí 200 tabletek Ibalgin 400, nadrcených v nějakém aromatickém nápoji, aby se potlačila pachuť.
Ale ať si důchodci volí. Počítám že navíc mladýstudent nemyslel všechny důchodce. Jsou tam i zodpovědní důchodci co nemyslí jen na sebe, ale i na své děti, vnoučata. Důchodci ale ať volí tak, že si vyberou ty, co nezruinují státní kasu v jednotkách let.. Neboli ve stylu po nás potopa, hlavně že my, důchodci, se budeme mít dobře. Vy ostatní si vyli.. prdel, nebo jak to řval Kodet v Pelíšcích.. Navíc důchodcům nedochází, že ty důchody budou pobírat klidně i 30 nebo 40 let. Budou se asi hodně divit, až pak jednou budou mít důchody menší, nebo papírově i větší, ale koupí si za to třetinu toho co dnes. A jako že inflace se tu počítám teď po volbách zase pořádně rozjede. Jestli se do toho ještě pustí ČNB s přístupem že ponechají stejnou úrokovou sazbu, nebo ji dokonce sníží, tak se máme na co těšit. To samé jestli se níží hypoteční sazby. Jo, pak budou nemovitosti levnější, jak si plno lidí myslí. To určitě.
)
inzinyrka: nechci teda tazatele obhajovat, ale myslím, že v dotazu nenapsal nic nenávistného směrem k důchodcům. ano, můžeme se pozastavit nad zmíněným odebráním volebního práva, ale 1/ já to vnímám jen jako takový řečnický obrat, kterým komentoval výsledek voleb a 2/ teoreticky pokud nemůže volit človek 0 až 18 let, stejně teoreticky by neměl mít právo volit člověk 18 let před smrtí... ![]()
Nevím, na koho reagovat, ani koho se zastávat? tazatel/ re4zon/ inzinirka/ km atd..
Ale nalijme si čistého vína. Pokud mě paměť neklame, tak nadpis byl přece o něčem jiném. Jenom ho někdo později upravil. Tak záleží, jak kdo tuto otázku natrefil. Jestli původní název, nebo až po korekci.
Určitě tam bylo slovo NENAŽRANÝM důchodcům!
Už jenom tento provokativní nadpis si zasloužil o blokaci otázky sloužící jenom k úmyslné dehonestaci této skupiny obyvatelstva a rozvinout zbytečnou diskuzi.
Milý mladý studente, neračte reptat, začněte řádně makat ve škole a pak v úžasné firmě, abyste odváděl náležité daně - doufám, že půjdou ty z příjmů nahoru - . Na důchody pak bude i bez schodků, a též pomněte, že i vy budete jednou v důchodu... a přijdete na stát s nataženou tlapkou, že? Jo mládí, bezstarosné, jenom to rozmnožování má na srdcí - a je to dobře: Víc platičů daní je nutných. ![]()
jenom to rozmnožování má na srdci
No já bych to upřesnil na úkony určené k rozmnožování, výsledek ovšem bohužel se nedostavuje. Bez legrace je, co ukazují statistiky, jestli mladí chtějí vůbec nějaké důchody, měli by se snažit víc (a stát by měl rodiny s více než 2 dětmi maximálně podpořit).
Takové důchodové systémy existují. Má to ale velká rizika. Takové úspory v čase snižuje inflace. Navíc tam je riziko, když fond z nějakého důvodu zkrachuje, tak lidi o své důchody přijdou a nemají nic.
mnou zmíněný systém, tedy ten současný, je takový středověký, kdy pravděpodobnost spokojeného stáří zvyšovalo množství vlastních dětí. tedy s tím rozdílem, že nejde o rodinu, ale ve velkém o celý stát.
pokud je rizikové úspory naspořené důchodci používat pro jejich vlastní obživu, není stejně rizikové doufat, že se nezmění demografická křivka a když se změní tím špatným směrem, modlit se aby ji dorovnali příchozí ze zahraničí? není to mnohem rizikovější, než naspořené peníze bezpečně a diverzifikovaně investovat s garancí státu? ...
Co je garance státu? Fond zkrachuje, bude rozkraden a stát to zaplatí z peněz vybraných na jiné služby?
Průběžný systém je dlouhodobě stabilní. Dva pracující platí na jednoho důchodce, neboli 40 let platíš 30% příjmu, 20 let čerpáš 50% platu. V současnosti např. při 45 000 platu je odvod 13 500 Kč, důchod by mohl být 22 500 Kč a ještě je skoro 5 000 Kč přebytek. Bohužel tu máme myslitele jako Špidla, Dobeš, Nečas, Maláčová, Nerudová, Jurečka..., kteří se snaží systém všelijakými vylepšeními zničit. Až nastane dlouhodobě stav, kdy na jednoho důchodce nebudou dva pracující, tak vyhyneme a nebude co řešit. Krátkodobé výkyvy samozřejmě nastávají (epidemie, války, přírodní katastrofy), ale tomu samozřejmě neumíme zabránit. Větru dešti neporučíš.
To není otázka přesvědčení, ale matematiky. Průběžný systém vymysleli před mnoha desítkami let matematici. Pokud máte vymyšlený lepší stabilní systém, rád si ho přečtu.
Kovis: přesně. Petrm: možností, patrně nevyhnutelnou, bude přechod od státního důchodu k soukromému - nezávislému. Pracující budou muset nadále živit občany v důchodu, kteří si sami nespořili protože se na to vykašlali a nebo sami tuto možnost ve své době vůbec neměli. Zároveň si budou muset nejlépe již od konce střední školy navíc spořit například 3000,- Kč měsíčně do adekvátních fondů s průměrným výnosem 10% ročně, aby tak měli na účtu za 40 let pracovní činnosti, tj. v 60 letech celkem 19 133 341,- Kč. Protože další rok zúročí opět 10%, budou mít v průměru 21 136 852,- Kč, rozdíl = 2 003 511. Protože ale tržní podmínky jsou každý rok různé a je třeba počítat s neustále se opakujícími výkyvy a krizemi, použijeme velmi přesně spočítané pravidlo 4%. Což znamená, že můžeme první rok v důchodu, v 60 letech, utratit celkem 801 404,40 Kč. Měsíčně tedy 66 783,70 Kč. Pravidlo 4% nám mimo jiné umožňuje, tuto částku vybírat z dále rostoucího fondu celkem neomezeně dlouho a navíc každý rok navýšenou o průměrnou inflaci. Stačí takhle?![]()
Se soukromým důchodovým fondem mám 12.letou zkušenost. Platil jsem svůj příspěvek, zaměstnavatel mi přispíval, dostával jsem státní příspěvek. Po 12. letch jsem stál před rozhodnutím, co dál. Možnost byla pokračovat ve spoření, vybrat jednorázově celou částku nebo si nechat vyplácet měsíční rentu. Propočítal jsem si všechny varianty, zvolil jsem jednorázový výběr a dostal jsem částku, která ani nepokryla inflaci. Nejsem si jist, zda většina lidí je schopna dobře v takové chvíli rozhodnout. O krachu fondu nebo pádu hodnoty cenných papírů ani nebudu spekulovat. Fond nenese žádnou odpovědnost, má obrovské náklady. Co bude s lidmi, kteří spořit nebudou v určité životní situaci zvládat?
To je dobrá otázka. Můj názor je: tito občané budou mít pomoc od státu ve formě jiných krizových dávek. Tyto krizové sociální dávky se budou postupně rozšiřovat a budou stále běžnější. Stát si tak bude čím dál více nárokovat splnění různých požadavků, které musí adept "odškrtnout", aby dávky dostal. Mezi další podmínky budou patřit například i sobotní povinné přednášky na téma "výhody imigrace", "podporujte lgbt" či "přínosy menšin společnosti". Pokud na takovou přednášku nepůjdete, dávku ten měsíc nedostanete.
Avšak je to jen můj možný scénář a jak víme, co bude v budoucnosti neví nikdo z nás. Moje domněnky vycházejí jen z informací, jak stát rád zneužívá svého postavení. Třeba bude vše jinak a daleko lepší..
Průběžný systém je logický a fungující systém, ovšem demografická situace Evropy stále více ukazuje, že nějaká změna bude nezbytná. Nejspíš se stanoví nějaké sociální minimum, na které bude mít člověk s odchodem do důchodu nárok, a o zbytek se bude muset postarat spoření nebo rodina.
Mě se líbí , jak tady plivete na pruběžný systém. Prostě vám naočkovali do hlavy , že lepší je investovat . Ale to je cesta pro horních 20% , kteří mají kapitál a tedy by na ten duchod měli . Jenže takoví lidé to nepotřebují , protože oni mají zainvestováno všude a nepotřebují tedy povinnou pobídku .
Problém je se spodními vrstvami , co nemají kapitál a ani vědomosti (nejsou šikovní) . Navíc u investování odpadá solidarita bohatších jak u pruběžného , takže i ta renta bude mizernější .
A nakonec je zde ten základní problém a to upadek. Bez pracovníku vám je kapitál na nic. Nikdo vám nedoveze zboží do regálu ve kšeftech. Nebude fungovat infrastruktura jako dodávky vody, elektřiny , nebude mít kdo spravovat cesty , nebude mít kdo vás ostříhat , protože bez mladých není budouctnost . Vše tedy extrémě zdraží , a za vaše investované peníze si moc nekoupíte . Čekají nás zajímavé časy
jendad: "Nebuďte slušnej, řekněte pravdu. Jméno!" Mě by zajímala jména těch kdo tu plive na průběžný systém. Děkuji. Já to totiž nic takového nevidím. Vidím tu popis problematiky průběžného systému, který nedokáže reagovat na změnu demografického složení obyvatelstva státu a zároveň návrhy na jeho doplnění nebo nahrazení systémem jiným.
I spodní vrstvy nyní odvádí (nebo jim je odváděno) z příjmu na sociální zabezpečení.
Třetí váš odstavec je nějaký už úplně zcestný.
...Prostě vám naočkovali do hlavy , že lepší je investovat ...
Jak investovat, asi takhle?
" Vytěsňování minoritních akcionářů"? To snad už je lepší znárodnění, to si aspoň na nic nehrálo.
IMHO schopný finanční poradce poradil především sám sobě a teď se rozvaluje na pláži někde na Bahamách nebo na Kanárech a nechá se obskakovat huriskama. Tady jsou ti neschopní nebo ti co teprve začínají.
Ano, přesně tak. Těmto lidem se říká boomeři. V den svých osmnáctin podepsali smlouvu s podnikem a za týden se už stěhovali do pětipokojového bytu na Jižním městě. Stát jim dal bezúročnou půjčku ve výši půl milionu korun, za kterou nakoupili vybavení domácnosti. Také ročně dostali deset poukazů zdarma do Tater a k Černému moři...fakt by mě zajímalo, kdo tyto pohádky vymýšlí.. .teplý Mikyska, nebo kdo?
Máš pravdu anone, ale tak z 90procent +-. Je ale pravda, že důchodci většinou žijou ve svém a ti kteří v nájmu (nejsou invalidní ale starobní), tak se dá říci, že za svého života něco dělali špatně... Možná si ale i mysleli, že ty levné nájmy které tu byly skoro až do roku 2020 zůstanou navždy...
promon® - to není rozčilování, ale konstatování. Takový dotaz může položit jen hlupák, který nemá "šajn" o tom, jak to fungovalo a funguje. Jak fungovaly a fungují odvody na důchody.
Ovšem, přesně o tom je i ten obrázek,cílem je vtlouct mladým do hlavy, že každý důchodce volí ANO a užívá si na úkor svých vnoučat
Vojín Kotas, já mám dotaz:
Mladýstudente co studuješ? Nějaký obor kde po vystudování budeš platný pro společnost nebo nějaký kde není matematika (ani fyzika a chemie) a připraví tě pro zaměstnání v rychlém občerstvení?
Ne že by takové povolání taky nebylo potřebné.
Já už jsem v důchodu, pracoval jsem v odděleních vývoje. Vystudoval jsem FEL ČVUT (občas se mi zdá, že ještě studuji, probouzím se zpocený s rukou v nočníku), do důchodu jsem odešel v den, kdy mi ta možnost nastala, hlavně proto, že ještě žila matka, už jsme ji nechtěli nechat doma samotnou a já jsem z rodiny byl první na ráně. Mám dva syny.
Takže jste byl společnosti taky platný jako prd. Aspoň jsem neslyšel, že byste něco vynalezl, zdokonalil atd. To se to pomlouvají jiní...
Pravda, díru do světa jsem neudělal, ale jeden nebo dva důlky se mi snad podařily. Každý není zralý na Nobelovku.
BTW: Nějaký náš podnikatel jednal v Německu s tamní firmou, majitel firmy ho provázel po firmě, potkali se s kýmsi, s majitelem se pozdravil, majitel ho představil: "To je náš expert na návody k použití", našemu podnikateli to přišlo k smíchu, Německý podnikatel se ho zeptal, čemu se smál, vždyť dobrý návod k použití prodává.
Ten co se smál, nejsi to ty?
![]()
Ne, šel jsem do normálního hned jak mi nadešel den kdy jsem jít mohl, bylo mne potřeba doma. Ano, různé návody na své vymyšlenosti jsem taky psal. Nejen pro zákazníky ale i zkušební návody. Máš proti tomu něco?
BTW: O jednom kdo ten vývoj vedl kdosi prohlásil: "On je dobrý, ale potřebuje někoho, kdo by po něm zametal". Samozřejmě ne s koštětem ale dělal různé práce co bylo potřeba je dělat aby se vymyšlenost dostala do výroby a k zákazníkům.
Když se takhle ptáš, asi jsi nikdy žádný vývoj nedělal.
Nevíš co mluvíš. Krom posledních několika let stát na důchody vždy víc vybral než rozdal, takže v podstatě důchodce trvale okrádá.
To je lež.
Za posledních 25 let byla bilance systému důchodového pojištění jen 6 let (2004, 2005, 2007, 2008, 2018 a 2019) v plusu a to v souhrnné výši pohých 62,4 miliard korun.
Oproti tomu ve zbylých letech byl systém v mínusu a to třeba jen za rok 2023 ve výši 72,8 miliard nepřiměřeným navýšením Babišovou vládou. Po zásahu Fialovy vlády tento drastický deficit klesl v roce 2024 na 50 miliard. Celkový deficit za mínusové roky přesahuje 600 miliard.
Jasně, to je jak ty Fialovy počty, že průměrná délka pobírání důchodu je 20 let (ponechme stranou, zda je to pravda), takže musíme zvednout hranici pro odchod do důchodu na 67 let. To by ale znamenalo, že se lidé průměrne dožívají 87 let a to víme, že je blbost.
Nebylo by lepší se zaměřit na ty, kteří státu nedali nikdy nic a pořád chodí s nataženou rukou pro dávky?
Oni ti, co se dnes dožívají 87 let, odcházeli do důchodu v 67? Asi ne, že. A v kolika letech tedy odcházeli do důchodu dnešní osmdesátníci? Aha. Takže jsi zase napsal blábol...
@makk: Nic takového to neznamená. 20 let (nebo kolik) pobírají důchod ti, kteří se důchodu dožijí. Spousta lidí se toho důchodu vůbec nedožije. Ti v tomto čísle nejsou obsažení. Ale do průměrného věku dožití, ze kterého jste ve své úvaze vyšel, se počítají. Ale ono to není totéž. Doba dožití VŠECH pochopitelně není 87 let. Stačí trochu použít mozek a vidíte hned, kde je ten rozdíl. Z pohledu důchodového systému jsou lidé, kteří zemřou dříve, nepodstatní.
No právě. Takže kdo zemře v 60. letech, tak se do toho nepočítá. Ale celý život si na důchod platil, takže odevzdával a nedostal vůbec nic. A jak sám píšete, takových není málo a do statistik se nepočítají.
Průběžný dúchodový systém funguje na principu pojištění. Podobně jako např. havarijní pojištění auta. Nějakou dobu platíte, když pak auto nabouráte nebo vám ho ukradnou, tak z pojištění čerpáte.
To je snad samozřejmé, že z mého sociálního pojištění se platily důchody jiným a teď se zase ze sociálního jiných platí mě. Ano, jsou lidi, co si sociální na důchod neplatí a i ti pak alespoň ten základ dostanou. Jsem pro takovým důchod nedávat, ale stát jim dá zase jiné dávky, takže je to jedno.
Dotaz na AI:
Za rok 2024 vyplatil stát na dávkách státní sociální podpory 55 miliard korun.
Za rok 2024 vyplatil stát na důchodech 695 miliard korun.
Za rok 2024 stát vybral na DPH 584 miliard korun.
Je vidět, že sociální dávky nejsou zrovna malé, nicméně i kdyby je stát skrouhnul na polovinu, což je nereálné, protože by extrémně narostly nežádoucí společenské jevy jako třeba bezdomovectví, tak to důchodový systém nezachrání. To DPH jsem tam dal jen proto, aby se částky daly do kontextu, z tohohle porovnání je zřejmé, ža ani kdyby se celá daň z přidané hodnoty dala na důchody, tak to nepokryje (situace je podle mě zralá na mírné snížení valorizace důchodů a případně i zvýšení DPH).
petrm: To máte samozřejmě pravdu, bohužel AI tento údaj nezná a jinde jsem to nenašel, nicméně víme, že vybraná suma to nepokryje. Já jsem to psal v kontextu toho, že zde padl názor, že když se ubere na sociálních příspěvcích, že to pomůže, nepomůže. Výběr DPH je tam jen pro ilustraci, jak obrovská je to částka.
Podle tabulky MF ČR byl příjem důchodového pojištění za rok 2024 665 miliard Kč.
Bohužel se v ČR zásluhou některých odborníků z důchodového systému stává sociální systém. Jsou v něm kromě starobních důchodů i sirotčí, invalidní, pozůstalostní důchody a pak je z toho nepřehledný systém.
Kdyby někdo dal Maláčové, Nerudové nebo Jurečkovi rychlé a spolehlivé porsche, tak by z něj postupně udělali terénní auto, pak autobus a pak ještě náklaďák a vznikla by nefunkční obluda.![]()
Vtip(?):
Vážený kliente.
Dnešním dnem jste dovršil zákonem stanovenou věkovou hranici k odchodu do důchodu a můžete si u našeho fondu zažádat o výplatu své penze. Bohužel vám musíme sdělit nepříjemnou skutečnost.
Vzhledem k nešťastným investičním rozhodnutím manažerů, kteří již v našem fondu nepracují, je v současné době na vašem důchodovém účtu 0,00 Kč (slovy nula nula nic).
Dále dlužíte našemu fondu poplatky za správu vašeho účtu ve výši 125 785 Kč.
Tuto dlužnou částku uhraďte do sedmi pracovních dnů na náš účet, v opačném případě bude váš dluh odprodán exekutorské firmě.
Náš fond vám tímto děkuje za projevenou důvěru a za to, že jste si naším prostřednictvím celý život spořili na svoje spokojené stáří.
S pozdravem
Jednatelé penzijního fondu Jistota a spokojenost a.s. (v likvidaci)
Jaryn Drabek ml. v.r. a Miro Calusek m.l. v.r.
Seychely 25.8.2060
On důchod bude i za 20 let, ale jak dnes dostávají důchodci třeba 25 000, budou noví důchodci za 20 let (na dnešní ceny) dostávat 5 000. A ještě vláda řekne: "říkali vám že nebude žádný a vy ho přesto máte, tak co byste chtěli!" V podstatě čínský model jako v Hong Kongu kde v jednom bytě 3+1 bydlí třeba 30 důchodců.
To víte, doba kdy se stát dříve staral o člověka od narození, přes aktivní život až do smrti jako o malého nesvéprávného haranta je pryč. Nyní se o vás už stát nepostará. Plně se u nás zakotvil systém "po nás potopa" aneb "my to řešit nebudeme, ať si poradí ti budoucí". Protože to ještě stále funguje, nebude váš příspěvek nikdy populární. Ano, spějeme ke krachu a mílovými kroky. Porodnost klesá, za chvíli nebude kdo by na důchody platil. Ovšem to je cíl. Jak jsem zde uvedl mnohokrát. Stejně tak jsem zde mnohokrát uvedl, jak se z případné finanční bídy dostat a jak je to jednoduché, funkční a reálné nejen pro mladé lidi, pracující, ale koneckonců i pro ty důchodce. Dokonce jsem zde uváděl jak se velmi jednoduchým způsobem dostat jako stát do plusu a sanovat státní dluh do cca 8 let. Vláda o tom samozřejmě ví, ale nechce. Má jiné plány. Zároveň reagujete na metodu známou jako rozděl a panuj - aneb rozhádáme mezi sebou staré a mladé, ženy a muže, bohaté a chudé, děti a rodiče, motoristy a mhdkaře, pracující a dávkaře a tak dále. Jednoduše jste jim na to skočil. Ale zbytečně, stejně vám nepomohou. Naštěstí dnes si každý může pomoci sám![]()
Do budoucna je to navíc neřešitelný problém. Důchodců bude více, pracujících na ně méně a to ještě někteří politici prosazují, že důchodci mají chodit do důchodu ještě dříve než teď. Státní krach přijde, je jen otázka za jak dlouho. No co, budou třeba zas potravinové lístky nějakou dobu, sem tam nějaká vražda navíc, a pak se to pomalu vrátí k lepšímu...
Konspirační teoretik třeba říkal, že měly důchodce vyzabíjet vakcíny. Jenomže aby to nebylo odhalitelné, bylo třeba najít správnou dávku jedu. Pokud je ho málo, nezabije to dostatečný počet lidí, pokud je ho moc, genocida by se odhalila. Jenomže na každého funguje jed jinak. Výsledkem jsou spíše chronické zdravotní problémy než smrt. I když jiný konspirační teoretik tvrdí, že je třeba počkat do cca 2030 než začnou jedy plně působit. Takže třeba je situace už dávno vyřešena, jen o tom zatím nevíme.
Pokud se pamatuji, tak ve starém Římě mohl volit jen urozený patricij, který měl jistý majetek - na věku nezáleželo. Rozhodně ne kdejaký mladý nemajetný fracek.
---
Samozřejmě problém je v porodnosti - nejsou děti, protože stát neumí zajistit mladým rodinám podmínky pro vícedětné rodiny, včetně bydlení (nepočítám menšiny).
Jako že by směli volit jen členové z "horních 10 tisíc" jo? ![]()
Mezi voliči je skutečně velké procento pitomců co volí bez jakýchkoliv ohedů na budoucnost, ale to by se dalo aspoň trochu ošetřit ústavou, ve které by bylo pregnantně specifikováno, co lze a co nikoliv, nakolik lze zemi zadlužovat a co dělat, když to vládnoucí garnitura nedodrží.
Vibe, tak když už si to tak dobře pamatujete, tak jistě víte, že v římském senátu figuroval jistý Incitatus. Proti čemuž je náš senát sice slušý panoptikum v čele se zloprckem, ale až tak daleko to zatím nedotáhli, byť se tedy snaží fest
Holt ani to, že by volila jen šlechta a smetánka společnosti ještě nemusí znamenat zvolení skutečných elit
Já tvrdím, že pokud se jůtůbeři a influenceři spojí a začnou agitovat "Volte koně", tak kůň se do Parlamentu, Senátu i Vlády dostane. Ono by to nebylo tak špatné. Víc hlav, víc rozumu a leccos by se mohlo nechat koňovi že ten má větší hlavu.
Ostatně máme tu příklad, Kolik lidí co by se za normálních okolností nedostalo ani do obecního zastupitelstva v Horní nad Dolní se pod hlavičkou SPOLU do Parlamentu i Vlády dostalo.
![]()
Kolik lidí co by se za normálních okolností nedostalo ani do obecního zastupitelstva v Horní nad Dolní se pod hlavičkou SPOLU do Parlamentu i Vlády dostalo.
A co teprve kolik podobných lidí bylo zvoleno za ANO, SPD a Motoristy ![]()
Jenže tyhle politické strany šly do voleb samostatně (ANO 34,5%, SPD 7,8 %, Motoristi 6,8%). Já v tom vidím rozdíl.
A vůbec - vraťme se k původnímu tématu "Staříček, ujídá nám chlebíček",
@promon včera 10:51: ... jistý Incitatus ... je trochu jiný případ. Tady nešlo o volbu, ale o jmenování.
A kupodivu, máme například nevolenou, ale Evropskou radou nominovanou a Evropským parlamentem jmenovanou Evropskou komisi: Ursula von der Leyen, Kaja Kallas a další (Teresa Riber, Henna Virkkunen, Stéphane Séjourné, Roxana Mînzatuo, Raffaele Fitto).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.
