Nejste přihlášen/a.
V posledení době běží v TV reklama v které se tvrdí, že když budu místo másla používat "ramu", zmenším tím svou "uhlíkovou stopu". Co je to za pitomost?
Živočišné produkty mají výrazně vyšší uhlíkovou stopu, než rostlinné alternativy. Margarín má o cca 70 % nižší uhlíkovou stopu. Na výrobu margarínu je potřeba jen třetina plochy zemědělské půdy, kterou v případě másla zabere chov krav a pěstování krmných plodin. Spotřeba vody je u produkce margarínu poloviční.
Aha. Takže vymlátíme krávy, prasata pro jistotu taky, o drůbeži ani nemluvě. Zrušíme živočišné tuky (minerální samozřejmě také, i když ty se stejně ke konzumaci nehodí) a pěšky se půjdeme pást na nejbižší louku. Ovšem musíme si dávat pozor na jetel, po něm se produkuje metan, což je také skleníkový plyn. A na světě bude krásně...
Ještě mě napadlo, že když se budeme živit čerstvou vegetací, tak vlastně nebudou potřeba ani ty živočišné tuky. Tím se uhlíková stopa zmenší na minimum.
Doporučuji nesledovat reklamy, neb nebytyčná pitomost.
A co ti co létají helikoptérou, nemyslím nyní Helipot a podobné. Pouze ti co létají např. na nějaké jednání semotamo.
Prostě podprahová masáž.
S uhlíkovou stopou to nemá nič spoločné. To je len na oblbovanie mysle ľudí. Ľudia preferujú obyčajné maslo od krav a nie tie margariny kde rastliný tuk je možno najmenšou zložkou a ostatok je namiešaná chémia. No zisk je väčší u margarínu a ako donutiť ľudí to kupovať? Hurááá, zvedieme to na uhlikovú stopu, čo tam po zdraví,žerte chémiu. Ja som sa nikde nedočítal,aby Američania začali bojkotovať hovädzie steaky, lebo kravy prdia.
To jsou takové nesmyslné hovadiny. Ještě že televizní reklamy nesleduju. Tím spíš mě překvapí, co se v nich vyskytuje, když náhodou nějakou vidím. Navíc zelenáčům u krav (snad) nevadí uhlík, ten je z obnovitelných zdrojů - chov krav je uhlíkově neutrální (pokud je ovšem nekrmí fosilním krmivem, což také nelze v dnešní době vyloučit), ale methan.
Napadá mě ale jedno proti: Máslo je stále v papírových obalech (plast to rozhodně neni). Margaríny jsou snad bez výjimky v plastových krabičkách. Takže použitím ramy místo másla naopak vytvoříme odpad navíc. Neni to tak dlouho, co tu byla na vrcholu diskuze o plastech v moři: poradte.cz/... vím, že od nás do moře plasty tolik nejdou (na to máme moře dost daleko), ale i tak je to další podnět k zamyšlení. Ono nic není tak jednoduché.
"Máslo je stále v papírových obalech (plast to rozhodně neni)"
Jak které. Kupuju "farmářské máslo" Tatra. Na pohled je v mastném papírovém obalu. Když se ten papír pokusíte spálit, hoří čadivým temným plamenem a odkapává na zem. Že by speciální papír?
Zatím jsem měl pocit, že máslo a sádlo je pořád v mastném papíře. Alespoň v čechách. V Itálii to byl nějaký plast, dost blbě se to otvíralo. A jestli to je v itálii, jistě to bude i jinde a je otázkou času, za jak dlouho to dojde k nám. A naopak margaríny můžou přejít třeba na kelímky z voskovaného papíru. Už se tak prodávají některé zmrzliny a řada dalších věcí. Ony už ani ty ekologické žárovky nejsou v plastových blistrech (to byl hlavní rozdíl proti klasickým) ale v papírových krabičkách. Věci se různě mění, někdy k lepšímu, někdy k horšímu. A jen jsem chtěl upozornit, že i ten údajně uhlíkově příznivější výrobek (ačkoliv tomu nevěřím, krávy se přece krmí z obnovitelných zdrojů, to spíš o ramě běžely pomluvy, že se dělá z ropy) má jisté mouchy.
Na rozdíl od ropy, uran, plyn ani uhlí se těžit ani dopravovat nemusí. Ani materiál na soláry a větrníky se těžit nemusí a dokonce elektřina k nabíječce z elektrárny chodí sama úplně beze ztrát , ta účinnost 96% je se započítáním všech ztrát
Nikola Tesla již dávno vymyslel cívky, které produkují elektřinu zdarma.
Jen my jsme tisíc let za Šimpanzama.
Mě se líbí, jak odpůrci elektromobilů počítají spotřebu od uhelné sloje nebo uranového dolu, zatímco benzín počítají od benzínové pumpy (současné benzinové pumpy vám bez elektriky ani nenatankují, ty na kliku už dávno nejsou). Má-li to být spravedlivé, musí se taky začít od ropného vrtu (přes dopravu ropi k rafinaci, rafinérii, dopravu benzínu..). A to pokud jde o provoz, to samé je s výrobou. Benzínové auto je hotové to se vyrobí samo a bez energie, ale výroba elektrického je strašně náročná.
Samozřejmě i když se to vezme poctivě, je tam spousta proměnných, spousta prostoru pro úpravy a určitě se lze dostat k oběma výsledkům (ve prospěch jednoho i druhého).
Já včera zase viděl reklamu (plakát vylepený v metru), že tříděním odpadu snižujeme uhlíkovou stopu. Taky je to podle mě docela sporné. Už jen to, že namísto jednoho auta to musí odvážet víc aut (no jistě v praze žádný problém, těch víc aut by se tam naplnilo směsí místo separovaným odpadem, ale na vesnicích z malých popelnic se nenaplní ani to jedno auto, když jsem kdysi jezdil (letní brigáda), plnili jsme auto celý den, z města se vozily 2-3 fúry tam to z kontejnerů přibývalo rychlejc). Ale ani tak nejde o to, jestli to je nebo neni pravda. Pokud po třídění následuje recyklace, tak by se tomu dalo i věřit, ale s tou recyklací to není nijak růžové (v třídění jsme na tom podle statistik docela dobře). (Pokud to ovšem jde do spalovny, tak je jedno, jestli se to pálí jako směs nebo jako tříděný odpad, respektive co jsem slyšel, je to pro prý spalovnu příznivější, když je to co nejvíc smíchané.) Hlavně mi jde o to, jak si někdo myslí, že jsme vzali za své, že bychom měli zmenšovat uhlíkové šlápoty. V USA to zřejmě měli dřív, protože v nějakém seriálu šílený vědec a padouch v jednom díle páchal zlo tím, že vykoupil kopírák (uhlový papír) z celého státu a dělal uhlíkové šlápoty.
Uhlikovou stopu nejlepe zcela eliminovat tak, ze se nebude zbytecne slapat v mouru. Kdo pak ma ty stopy vytirat, no ne?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.