Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podpora menšiny šikanou většiny - teď cyklisté

Od: ra252® odpovědí: 98 změna:

Naši drazí dárci zákonů zas něco vyslintali - cyklisté budou mít v podstatě svůj jízdní pruh:

denik.cz/...

zámek
administrátor uzavřel tuto otázku

 

 

98 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

17x
avatar gotrekzagary

Nevím jak je to teď, ale mě v autoškole před více než dvaceti lety učili, abych cyklisty objížděl s dostatečným odstupem pro případ, že by sebou ten človíček fláknul.

Není možné to dodržet vždy, ale většinou se snažím tímhle řídit, takže v mých očích se o žádnou "novinku" nejedná.

 

hodnocení

14x
avatar martincakl

Milý ra252...

I já jako cyklista, považuji toto pravidlo za obrovskou zhovadilost a pro cyklisty je to značně kontraproduktivní (řidiči na nás budou ještě více naštvaní než jsou teď a ničemu to stejně nepomůže).

Jsem zároveň i řidič a mám něco najeto.

Proto říkám, že není až tak důležité předjíždět cyklistu s odstupem 1,5m, ale předjíždět ho s rozumem.

Striktně 1,5m je krávovina na n-tou, někdy to může být málo, jindy zase zbytečně moc.

Zajímalo by mne, kolik z těch co to schvalovali, jsou cyklisté...

 

hodnocení

7x
avatar libor007
Nevím, co řešíte. Rozumný šofér cyklistu objede vždy bezpečně. Tak, aby upadnutý cyklista neskončil pod koly. Sám jezdím skoro dvacetimetrovým busem po městě... Hovado, které nemá problém mne na kole v deset večer (řádně osvětleného) na zcela prázdné dvouproudovce pro každý směr ve městě skoro vypleskat zrcátkem bude v tomto pokračovat. Takže neřešte hovadiny, jezděze ohleduplně a o nic nejde.

 

ben®
hodnocení

6x
avatar ben

Dobrý den, je to rozumné. Cyklista není nijak chráněn a když ho předjíždí těsně velké vozidlo, tak má co dělat, aby udržel směr jízdy. Ano, omezí to dopravu, ale snad to ochrání ty "neoplechované". Zdravím!

hodnocení

Bude ovšem nezbytné cyklisty z mnoha komunikací vyloučit.

 

hodnocení

5x
avatar ferax

Zbytečná starost. Po silnici nikdo s metrem jezdit nebude. Vlk se nažere atd. "Kdo se bojí, nesmí do lesa".


doplněno 15.04.21 18:23:

Ještě dodám, protože mám za volantem za celý život najeto více než dost, tak vím, že kolem cyklistů je dobré mít se na pozoru i bez nějakých předpisů. Stejně tak jako cyklista si uvědomuji nebezpečí a vyhýbám se, pokud to je možné, jízdě po hlavních tazích a jezdím hlavně po cyklostezkách, nebo lesních a polních cestách.

 

hop®
hodnocení

3x
avatar hop

Podle mě je to kravina, nicméně nevidím otázku... ;)

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Já se domnívám, že to senát neschválí. Teď je na každém, aby se obrátil na svého senátora a přesvědčil ho, že to není dobré řešení. Včera jsem slyšel několikrát předkladatele zákona, jeho některé argumenty jsou OK, ale jako zákon to není dobré. Mnozí říkají o zaplevelení předpisů zbytečnostmi, když již dnes se může trestat. V některých státech taky mají stanovenou mezeru.

Včera ve všech televotích ukazovali různé záběry, velice často s velkým odstupem od cyklisty.

Titulek otázky se mi nelíbí, ale Vy to tak vidíte.


doplněno 23.04.21 08:23:

idnes.cz/...

hezký obrázek...

milancukrar: Ano, titulek je v podstatě divný a nesprávný. Kdybych považoval za "cyklistu" každého, kdo jezdí alespoň "sem tam někdy" na kole, tak těchto lidí bude určitě více, než těch co jezdí autem. Pak by to byla šikana menšiny většinou:)

hodnocení

Martine, Milane - menšina a většina podle dopravního výkonu například.

Třeba Praha a má oblíbená Modřanská. Bývala to od pohledu typická "silnice pro motorová vozidla". Dva pruhy tam, dva proti, rychlost 70. Odhadem milion aut měsíčně a tři cyklisté (souběžně vede podél Vltavy cyklostezka ). Před časem namalovali "cykloproužky" a snížili rychlost na 50. Pokud se cyklisté nechají tou plánovanou záležitostí vyprovokovat, bude to znamenat redukci ze čtyřech pruhů na dva. Význam té komunikace si Praha mohla ověřit při pondělním požáru.

Na komunikacích, kde chytráci zavedli po obou stranách modré zóny a projede sotva auto bude hotovo.

Prosím, neřeše titulek, ale zbytečnou změnu tohoto předpisu. Každý napišme poslanci. Kdo to z Vás udělá?

ra252: No ano, asi si rozumíme. Jenže další problém zde je např. povinné používání cyklostezky. Náš zákon však bohužel nerozlišuje (a to by bylo opravdu vhodné), cyklistu od jezdce na kole. Nedokážu si představit, že výkonnostní cyklista (ať již na MTB či dokonce na silničce) sjede při tréninku ze silnice a pojede mezi maminkami s dětmi po cyklostezce, to by teprve bylo mrtvých..

Asi by tedy bylo daleko vhodnější udělat nějakou kampaň za ohleduplnost a toleranci obou skupin.

hodnocení

Proč by výkonnostní sportovec měl trénovat v provozu? Nebudeme v zimě polévat silnice vodou a trénovat na sáňkách?

Jinak s tou ohleduplností samosebou souhlasím a ze všech sil se o ni snažím.

Po povodních jsem léta jezdil do práce na kole. Nejdřív to jinak nešlo a pak, protože to bylo rychlejší. Ale vždy jsem považoval za nepatřičné, abych zdržoval dopravu. Takže jsem jezdil po cyklostezkách, naprosto zapadlých uličkách, kde jsem nepotkal živáčka. A přiznávám, na Vinohradech pár desítek metrů jednosměrkami v protisměru (kdy jsem dával absolutní přednost opuštěním komunikace) nebo po chodníku za nepřítomnosti chodců.

ra252: Ani pro mistra světa v cyklistice a 5 násobného vítěze TdF nikdo nezavře na silnici dopravu. Jistě že se bude snažit trénovat někde na venkově a nikoliv na Pražské magistrále, ale i z toho města se musí nějak dostat. Ne každý cyklista dělá dráhovou cyklistiku:)

Já se na MTB snažím co nejrychleji ze silnice vypadnout do lesa a mimo civilizaci, ale také se tam musím chtě nechtě nějak dostat..a pár kilometrů běžné silnice použít musím.

 

kepler*
hodnocení

2x

S metrem sice nikdo jezdit nebude, ale kde kdo má už v autě kameru. Takže v případě nehody... Pravidlo dostatečného odstupu (co bylo "dostatečný" odstup?) sice existovalo i dříve, ale teď je to stanoveno konkrétně a snad to řidičům více vstoupí do podvědomí. Mám dlouholetou praxi jako řidič i jako cyklista a od té doby, co před mýma očima kamión zabil cyklistu, si dávám zatraceně majzla.

Je to jen další buzerace řidičů. Ohleduplný řidič takový zákon nepotřebuje, ti ostatní ho stejně dodržovat nebudou.

"...kde kdo má už v autě kameru".

No právě - "kde kdo" zdaleka nejsou všichni a i když jí mám, nic mě v případě kolize nenutí se takovým záznamem komukoliv chlubit, nikdo mě dokonce ani nenutí jí mít zapnutou. Mimochodem - Vy z toho případného záznamu poznáte boční odstup od ciklisty? Kamerový záznam je k ničemu, Takže jediný spolehlivý způsob dodržení odstupu by byla 1,5 metru dlouhá tyč, vystrčená z pravého okénka *smich*.

hop®

@magdon: Já žádnou tyč vozit nebudu, ať si ji cyklista přiváže na řídítka... ;)

hodnocení

Třeba Praha je plná ulic, kde je jisté, že pokud automobilista předjel cyklistu, pak porušil tento předpis. Stačí přeměřit předem a potom jen kasírovat.

kepler*

magdon: naopak - z tvé kamery se odstup určit nedá, ale z auta za tebou ano!

hodnocení

Aha. Bývaly časy, kdy před automobilem běžel pomocník a s praporkem. Dnes jsme pokročili a za automobilem pojede pomocník s kamerou ..

 

honzin*
hodnocení

2x

ra252: ono by to chtělo trochu méně emocí a bude fajn. Máme skoro všude nosit respirátory. Kolik lidí to opravdu dělá? Máme všude max. rychlost a kolik lidí ji překračuje? Chápu, potřebuješ si ulevit. Jak píšu, tak trochu klidu prospěje nám všem. Je třeba dělit řidiče na slušné, kteří míjí ČLOVĚKA na stroji jménem kolo, velmi zranitelného, ohleduplně, tj. tak aby se si dotyčný neznečistil gatě vlastními exkrementy. A řidiče neslušné, po kterých se klepu ještě dlouho. Ten slušný řidič má mozkovou kapacitu i na to, aby pochopil, že cyklista může být unavený, jede proti větru, nejede úplně po kraji proto, že tam jsou kanály, rozbitá vozovka...

A pak bych rozdělil cyklisty opět na dvě skupiny. Ta první se dokáže vžít do role řidiče a jede ohleduplně k sobě a k ostatním. Ta druhá jede jak z.m.r.d.i. Tam bohužel patří i velká část "žiletkářů", zvlášť jedoucí vedle sebe, co jsou na kole denně, ale mají pocit, že jsou vládci silnic oni. Ty bohužel sejří i mě, jako cyklistu. Protože právě kvůli nim je nejvíce zla mezi jednotlivými účastníky provozu.

zaseja

Kdo jsou žiletkáři?

hop®

@zaseja: Cyklisti na silničních kolech s úzkými plášti.

zaseja

Takže na galuskách?

Nejen na galuskách...

Dnes se i u žiletek používají více pláště než galusky.

Asi se budu muset podívat, co tam mám za pláště, pokud najdu kolo pod pavučinami...

Galusky jen na závody, na trénink tě to finančně zrujnuje:))

 

hodnocení

2x
avatar ringo

Je to jako vždy v lidech. Slušný řidič a cyklista si problém nevyrobí. Je to v podstatě nevymahatelné. Pouze při nehodě bude mít asi řidič problém. Já zažil snad už všechno. Dokonce mi autem škrtl blázen o pedál. Asi úmyslně.

Já dostal zrcátkem přes loket. Byla to ženská a ještě na mě začala troubit. Bylo to mimo obec v tahle rychlé zatáčce. Zrcátko se sklopilo, což tak nějak zmirnilo následky, ale ani nezastavila.

 

asd1
hodnocení

2x

V Německu mají minimální odstup od cyklisty 1,5m už dlouho a žádný problém tam s tím není. A to mají silnice užší než my.

Smysl předpisu je aby auto nepředjíždělo zrcátkem 10 cm od řídítek (jako se děje často), takže pokud něco jede v protisměru, tak počká a nebude se sr. mezi kolo a protijedoucí auto (jako se děje často - přece nebude čekat dvě vteřiny)

Akorát policajti to nemaj čim měřit, takže to je předpis aby se vlk nažral a koza zůstala celá, v praxi se nic nezmění. Jen pokud auto kolaře sejme, tak na něj bude větší páka.

Kdo s bezpečným odstupem nesouhlasí, ať si vezme kolo a jede se projet, až ho bude kamion lízat natěsno tak pochopí o čem to je.. Nebo dodávka která to po okresce kalí 120 a projede půl metru od kola, takových je taky dost a předpis je právě pro takové.

hodnocení

Nejsem proti tomu předpisu, ale jen když budou cyklisté vyloučeni z komunikací, kam zjevně nepatří ..

asd1

Komunikace jsou pro všechny. Taky by se mohly vyloučit auta - kolo na rozdíl od auta nečoudí, nezabere tolik místa ani se neprobourá do baráku při nehodě.. Nikdo neni něco víc než ten druhý.. Kdo chce komunikaci pro sebe, tak musí na soukromý okruh. Jinak to je pro všechny, včetně traktorů, koní, chodců atd.

hodnocení

asd - a to je právě ten omyl. Cochcárna. Samosebou, že jsou i dnes komunikace, odkud jsou cyklisté vyloučeni. A holt se budou množit.

asd1

Ono jsou i komunikace kam nesmí motorový vozidla ;)

Jasně že kolo na dálnici je kravina, i na hlavních tazích kde je provoz. Taky normální cyklista se tomu vyhýbá jak to jen jde. Bohužel někde musíš protože to objet fakt nejde..

A cyklostezky - většina je kombinovaná s pěšíma, motaj se tam bruslaři, maminy s kočárkama, venčí se psi, takže tam se normálně jet na kole fakt moc nedá, je to jak kuželky akorát ještě poskakujou..

hodnocení

Takže cyklista nechce poskakovat a automobilista musí?

 

krtek6
hodnocení

1x

takové nápady se rodí pouze v hlavách zarytých cyklistů. Normálního člověka by tohle nenapadlo. Viz. náš Přerov. Z už tak ucpaného města tam udělali jednu velkou cyklostezku jen proto, že na radnici seděl jen takovej vůl co jezdil rád na kole...ale jak říkám bez ohledu na téma...demokracie se hroutí...ze všech stran...místo, aby se podřizovala menšina většině...podřizuje se většina menšině...a to není demokracie :)

zaseja

Je, česká.

A kdo to město ucpal? Cyklisti nebo auta? :)

krtek6: Jen pro vaši orientaci...V našem běžně velkém okresním městě, jezdím na kole ve valné většině rychleji než auta. Tudíž já jako cyklista jsem zpravidla zdržován auty, nikoliv naopak.

Ano, uznávám, že v polovině města jsou semafory a v té druhé polovině je rychlost omezena na 30km/h.

Martine, ale hlavně je to krásné město.
Krtku6 - nemyslím si, že to vymyslel zarytý cyklista, protože někdo kdo se má právo nazývat cyklistou, tak ten by toto nevymyslel. Já jezdím od kola, elektrokoloběžku, skůtru, motorky, osobního auta až po náklaďák či traktor. Ale již bylo vícekrát řečeno, pokud jsou lidé rozumní, tak se vždy domluví a "vejdou". Ale pak je tu blb ať na té či druhé straně a hned je na světě problém. Je ale na druhou stranu vidět, že autaři jsou ze strany policie důsledně kontrolováni, zatímco cyklista bez světla, na chodníku, na přechodu, v protisměru ... málem přejede policistu a NIC se neděje. Zrovna včera mi nař jedna cyklistka z chodníku vjela na vozovku před auto a VUBEC se nenamáhala se podívat zdali na té vozovce náhodou něco nejede. Ještě, že jsem předvídavý a trochu jsem to čekal a stačil zareagovat.
...jo a ještě jsem v tom výčtu dopravních prostředků zapomněl na koně

Ivane souhlasím: Jak s tím krásným městem, tak s tím dalším.

Jako cyklista jsem i proti těm různým vyhrazeným pruhům na silnici, symbolům a podobným ptákovinám.

Jak z pohledu řidiče, tak z pohledu cyklisty, mi připadá daleko přehlednější a lepší, když po silnici jedou auta a cykisté ve stejném pruhu a mají stejná práva a povinnosti. Jakmile je od sebe oddělíme nějakým "pseudopruhem" (čárou na silnici), tak nevede k ničemu jinému, než ke znepřehlednění situace..

Ale pro omluvu (obhajobu) cyklistů musím napsat, že ONI to značení nedělají a ten kdo ho dělá, zpravidla na kole nikdy neseděl..

hodnocení

Nejlepší je pruh pro sanitky a cyklisty společně ..

ra252 to máš pravdu, když tě sejme, možná neujede a zrovna tě odveze.

 

hodnocení

1x

U tohoto nařízení je dúležitá to, že je to líbivé a stát to nestojí nic...

 

makk
hodnocení

1x

1. Neřeší to ten základní problém a to je, že v dnešním provozu už cyklisti a auta prostě nemůžou být na jedné komunikaci.

2. Jak to chětjí měřit? Jo, včera jsem viděl v TV, že policajti budou mít na kole laserový dálkoměr, ale jak mám změřit 1,5m já jako řidič?

3. 1,5m odkud? Od osy nebo od nezazšího bodu?

4. Na úzkých cestách je to nesmysl, buď se to nebude dodržovat, nebo kvůli jedné babce na kole zkolabuje doprava.

5. A kdy konečně začnou pokutovat nepoužívání cyklostezek? Cyklista má podél silnice stezku, ale je líný na ni najet, takže stezka bude prázdná a po silnici pojedeme 20km/h za cyklistou.

Takže sečteno podtrženo další vítězství byrokracie nad zdravým rozumem. Bojuje se proti alkoholu za volantem, proti špatnému technickému stavu, proti nedodržování povolené rychlosti, ale vůbec nic se nedělá proti nejčastější příčině dopravních nehod a tou je nevěnování se řízení. Nikdy jsem neslyšel o nikom, že by za to dostal pokutu. Je zřejmé, že opatření nesměřují ke zvýšení bezpečnosti, ale k vybírání více pokut. Rychlost, alkohol... to se velmi dobře měří a velmi pohodlně prokazuje a pokutuje.

A vy byste na takovou cyklostezku, kde skrze blbé řidiče jsou na cestě panely, cca150-200m aby tam a s auty nemohli, ale díky tomtuto opatření musí cyklista vždy slézt z kola a toto přenést a na druhé starně panelu zase nasednout?Nebo tzv cyklostezka integrovaná do chodníkukde jstejně musím každých 50 metrů opět zastavit abych dal přednost autům?To raději zase jedu cca2 metry vdele po silnici kde nemusím dávat přednosti a jedu v klidu třeba půl kiláku nonstop-od velké křižovatky po velkou křížovatku!

 

hodnocení

1x
avatar stir
Já teda nevím, ale jestli ten zákon schválí nebo ne, je úplně jedno, protože prokazatelnost bude nulová. Jak chtějí dokázat řidiči přestupek, jestli jel od cyklisty 1,5 nebo 1,3metru? Když jsem dělal pairy v patnácti a pak céčko v sedmnácti, vždycky nás učili, ze při předjíždění je třeba dbát zvýšené opatrnosti a cyklistu objíždět v dostatečném rozestupu. A učili nás to i při opakovaném školení řidičů, protože ten cyklista může měnit směr jízdy nečekaně, třeba vlivem větru nebo I proto, ze chce objet kanál či díru na vozovce. To bylo dřív a nyní se to nejspíš v autoškolách neučí vůbec, spos bych řekl, že cyklista je jen překážka na silnici a ne součást silničního provozu, proto je třeba ho pořádně vytroubit, vydýmit nebo vytlačit ze silnice. Jako řidiči z povolání jsem neměl žádný problém s cyklistou a bylo mi úplně jedno, jestli ho odjíždím dvou nebo čtyř metrovym rozestupem. Dokonce mi ani nevadilo, kdyzjela třeba 15ti členná skupina, bylo to mnohem na objizdeni lepší než kdyby jeli všichni za sebou, protože 15 cyklistu za sebou je jako předjíždět minimálně dva kamiony. Na kole jezdím pravidelně posledních 12let, z toho posledních sedm jen silniční kolo a za sebe můžu říct, že tohle není o vzdálenosti 1,5m ale o národním sportu. V Rakousku jsem se s ničím takovým nesetkal, tam taková nenávist vůči cyklistům neexistuje, auta cyklistu objíždí za předpokladu, že v protisměru nic nejede a cyklistu objizdeji až úplně v protismernem pruhu. Tam si nikdo nic nedokazuje, ba naopak řidič ukazuje, jaký je frajer, když z 90tky zpomalí na rychlost cyklisty i když je silnice tak široká a přehledná, že by se vede sebe v pohodě vyhnuli tři autobusy. Ono ten metr a půl rozestup může být pořád málo, jestliže řidič jede 120 mimo obec a nepředpokládá, že tu díru v asfaltu bude chtít cyklista objet. Ani řidič auta do té diry nevjede dobrovolně, tak proč by cyklista musel? Naproti tomu i mnohem pomalejší kamion si toho cyklistu dokáže velmi slušně nasát a tento jev po presednuti na silniční kolo je mnohem více výraznější, sám jsem z toho byl překvapený, to ale ten řidič, pokud nikdy na silničním kole nejel, nemůže vědět. Taktéž boční vítr může cyklistu dost výrazně rozhodit a s tím v tom autě nikdo prostě nepočítá. Takže metr a půl je dobrý tak akorát v obci , kde jsou tyto vlivy daleko nižší. Dále se řidiči diví, proč cyklisti jedou metr a půl od podélně zaparkovanych aut, ale je to opět kvůli jejich nepozornosti. Otevřené dveře těsně před cyklistou nikdo zažít nechce, už nikdy, kamarád byl přes měsíc v nemocnici a do konce sezóny nemohl jezdit. A vytrubovači troubějí dál... Taky jsem včera v tv zahlédl vyznačeny 1,5m rozestup od auta, jak ho měřili od středu kola? Proc od středu kola mi není jasné, když takové horské kolo má řídítka široké i přes 60cm a auto má i nějaké zrcátko. Kolík toho manévrovacího prostoru cyklistovi zbývá?
15.04.21 21:42

*palec*

 

hodnocení

1x
Ja si myslim, ze ohleduplnost je nutna na obou stranach. Je potreba si uvedomit, ze pokud dojde na lamani chleba, tak ten polamany nebude ridic auta, takze je potreba se podle toho chovat. Me posledni dobou prijde, ze si to malo kdo uvedomuje a videt cyklistu, ktery jede ukazkove se stava malokdy. Fajn to maji treba v holandsku, tam to je pri prejezdu pres silnici jako u nas prechod a jsou tam docela hajeni. Takze zadna krec. Naopak kde jsem krvacel, tak to byla francie a ty jejich pojezdy ve velkych osadkach. To mate pak vyhlidkovou jizdu ve 30 km h klidne x kilometru, protoze jedou klidne tri vedle sebe krat autobus a na nejake uzke klikate ceste, kde porad proti vam jezdi auta a cyklisti vas maji uplne ale uplne uprdele, nemate narok. Takhle by se to zase zvrhavat nemelo.

 

anaab
hodnocení

1x
Nechápu, co se řeší, ja jsem si myslela, že takový praidlo už dávno existuje:D Cyklisty vzdy predjizdim velkym obloukem, fakt nechci mit jejich hlavu pod koly

 

hodnocení

1x

Můj kámoš s jejich partou toho po celé Evropě každý rok najezdí dost. K téhle věci mi řekl, že ho až překvapilo, že tam v mnohých zemích při jízdě, třeba do kopce řidič auta, když nevidí do protisměru, radši pojede pár set metrů za posledním cyklistou, než by ho ohrozil těsným průjezdem nebo přejetím do toho protisměru. Mnohdy za plnou čárou. Asi jsou v Evropě v mnohém dál než někteří zdejší uživatelé našeho provozu.A ť to jsou řidiči čehokoliv, cyklisté nebo chodci. Většinou stačí se chovat ohleduplně a nenechat se nikým blbým vyprovokovat.

Ale to je předse známá věc, dokonce i český řidič se v zahraničí (teda většina) chová tak nějak jinak*smich*

V Rakousku je tohle běžné, tam vás řidič nepředjede, pokud nevidí do zatáčky a i když ukazujete, že vás může objet, protože silnice je široká, tak ne, jede za vámi a predjede až za zatáčkou velkým obloukem. Ani na velmi široké přehledné silnici nebude předjíždět, pokud v protisměru něco jede a z devadesatky zpomalí až na rychlost cyklisty. Prostě jiný kraj, jiný mrav a i na Slovensku jsou řidiči mnohem víc ohkeduplni než u nás. Tam i kamion jel za mnou dva kilometry zcela bez nervozity a troubeni. To by český řidič psychicky nezvládl a celý den by z toho měl trauma, tak se ponížit.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Praze 3 zřejmě zbyly nějaké peníze, tak maluje po ulicích naprosto nesmyslné a zbytečné značení. Mimo jiného například v úzké, zcela bezvýznamné jednosměrce (frekvence možná 20 aut denně) cyklopruh, kam se vedle něj už nevejde ani větší dodávka (o popelářích nemluvě). Cyklopruh je navíc zřejmě jednosměrný - svislá značka sice není, ale jsou v něm nepřehlédnutelné bílé šipky v opačném směru, než jezdí auta. Navíc by měl cyklista asi zastavit při odbočování z hlavní silnice vprvo do svého cyklopruhu (nikomu cestu nekříží) zastavit na stopčáře, namalované z větší části v modré parkovací zóně.

 

hodnocení

Takže se shodneme, že jde o další nesmysl o kterém se dopředu předpokládá, že nebude dodržován.

Stejně, jako kruhové objezdy, jejichž naprostou většinu nelze podle zákona projet.

ra252, prosím, jejichž naprostou většinu nelze podle zákona projet, rozepište podrobnosti, proč?

Děkuji

hodnocení

Protože na naprosté většině z nich si mají dávat přednost ten na okruhu i ten vjíždějící. Jeden přednost kvůli značce a druhý zprava. Prosté.

Už si vzpomínám na planou debatu před několika lety. Stačí odborný právník a vysvětlí to.

xx*

Např. v Kolíně zkuste nedodržovat na kruhovém objezdu přednost zprava:

mapy.cz/...

xx, takový kruháků je více, kde není značka dej přednost. Zde nemůže dojít k nehodě...

Ale zase jich je v ČR setina procent.

hodnocení

Jak to, že nemůže dojít k nehodě? Když pojede někdo podle zákona a nebude mít před sebou značku Hlavní silnice, pak bude dávat přednost zprava a tedy zastaví a někdo mu skočí na záda. Nebo zastaví, bude dávat přednost zprava a ten druhý před značkou Dej přednost taky. A budou na sebe čučet, ažse se oba rozjedou.

Je to nebezpečné a především zbytečné. Ukázková prasárna našich zákonodárců, kteří vymýšlejí další, místo toho, aby opravily aspoň ty nejkřiklavější z těch, které už nadělali, že ..

asd1

Kruháč bez cedule přednost na vjezdu odporuje předpisům..

Jinak Ra má pravdu, na vjezdu je přednost a na kruháči nic = správně přednost dávají oba. Podobně je ale řešená i spousta normálních křižovatek po vesnicích - na hlavní nic a na vedlejší přednost nebo stopka.. Naštěstí normální lidi s tim problém nemaj.

hodnocení

Kruháč bez cedule přednost na vjezdu ničemu neodporuje. A od roku 2016 může být každý vjezd značen jinak. Některý dává přednost, jiný nemusí.
asd1

Fakt že jo, to změnili.. 30/2001 bylo na vjezdu musí být "přednost", 294/2015 změna a vjezd může být i bez přednosti, klidně každý vjezd jinak jeden se předností druhý bez.. Tvl kdo ty předpisy vymýšlí? *smich*

ra252, normální řidič tam nemůže bourat.

asd1

Pokud najedeš na vjezdu s předností a nevšimneš si že další vjezd ceduli přednost nemá, tak nabouráš úplně v pohodě.. A tohle aktuální předpisy umožňují...

hodnocení

Nemusím koukat, jestli další vjezd má či nemá nějakou ceduli. Taky ji nemusím vidět. Přes kamion nebo v noci to moc nejde. A značky nejsou určené ke koukání zezadu. Já prostě musím mít před sebou "Hlavní silnici", jinak MUSÍM dávat přednost zprava.

 

olina
hodnocení

0x

Možná je to právě kvůli takovýmhle:
poradte.cz/...
Ale střetu to nezabrání, ani kdyby bylo určeno, že předjíždět mají co nejvíce u protilehlé straně krajnice.

Ale nastavovat to paušálně takto se mi zdá zbytečné, smysl to má možná na dálnici. V pomalém městském provozu stačí i půl metru. A stejně záleží na povrchu, rozbitosti silnice a dalších faktorech.

 

break
hodnocení

0x

Naši zákonodárci něco vyslintali a tebe to teď perfektně zaměstnává.

 

hodnocení

0x
avatar juraja

Sněmovna ve středu schválila ve třetím čtení novelu, podle které budou muset řidiči na silnicích předjet cyklistu minimálně ve vzdálenosti 1,5 metru. Na místech, kde platí omezení rychlosti na 30 km/h, půjde o vzdálenost 1. metr. Změna by mohla platit od začátku července. Tolik citace z médií

asd1

Rozumnější by bylo ten metr všude v obci a 1,5 mimo obec...

Ale beztak to těžko někdo bude řešit a bude se jezdit jako doteď...

V každém případě bezpečný odstup je rozumná a nutná věc, ovšem někdy stačí 10 cm (vyježděný cyklista a malá rychlost nebo malý rozdíl rychostí) a někdy i dva metry jsou hodně málo (rozjetý kamion se dřevem a "bába s nůší" nebo začátečnk)

 

hodnocení

Můj pes vyhrabal, že součástí návrhu je možnost přejíždět plnou čáru při předjíždění cyklisty. Tedy vlastně - že plná čára je používána zbytečně.

Aby motoristé přesně chápali, jak přesně mají odhadnout rozestup od jedoucího cyklisty 1,5 metru, přirovnal to poslanec Dolínek ke zhruba polovině standardního jízdního pruhu. Součástí návrhu je také vysvětlení, že tento odstup nebude nutné dodržovat v místech, kde vedou vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty, a také informace o tom, že pro dodržení bezpečného rozestupu bude možné přejet plnou čáru. Řidič u toho ovšem bude muset postupovat velmi opatrně a nebude smět nikoho dalšího omezit či ohrozit.

ra252, a Váš pes to jen slyšel v televizi, když to rozebírali, nebo to četl v návrhu zákona?

hodnocení

Milane - já ani můj pes televizi nesledujeme. Ze zdravotních důvodů.

 

jbff
hodnocení

0x
No já když vidím, jak řidiči - hovada predjizdi cyklisty, tak plně chápu, jak to vzniklo. Spoustu řidičů není ochotných zpomalit a jet 100 m za cyklistou, dokud nebude bezpečné ho předjet. Vezmou to mimo obec devadesatkou přímo vedle něj, místo aby počkali, až naproti nic nepojede.

 

zbys*
hodnocení

0x
No vykázat je zákonem na cyklostezky a silnice 3.třídy nemám s tím asi žádný problém.Ale na jedničkách a dvojkách je to mor.A ano máte pravdu,řvoucí menšiny utlačují většinu.Ale ono se to mileniálům vrátí jak bumerang.No a ne že bych byl škodolibý,ale těším se až sklidí co zaseli.

 

gordon
hodnocení

0x

- treba je to jen postupny proces prechodu na elektromobilitu...kdy se pocita do budoucna s tim, ze mene lidi bude vlastnit (si moci dovolit) elektroauta (auta na spalovaci pohon budou mizet z trhu) a omezi s cestovani na delsi vzdalenosti...takze se planuje vzestup cyklistu.

- nebo to muze byt ukazka toho jak o nas zákonodárci smýšlejí... jako o lidech co nemaji vlastni rozum a presne se jim musi ríct co mohou a co nemohou. Protoze zákonodarci prece vědi co je pro obcany nejlepsi

- nebo to muze byt lobby a maji za to prachy

- nebo nevedi co a tak musi vykazovat nejakou...jakoukoli ...cinnost .. k zakryti sve zbytecnosti.

- nebo je to narizeni z Bruselu


doplněno 17.04.21 11:26:

kdyz je zakon na kazdou chu**vinu tak je neco spatne

hodnocení

Asi by měli do návrhu zahrnout i jezdce na koních, oslech a povozy. Pokud minete nezkušeného koně přiliš blízko, může být problém. A doprava zboží i lidí na větší vzdálenost na bicyklech asi řešitelná nebude.

Takže se zdá, že se připravuje i další fáze - redukce obyvatelstva hladomorem ..

No tak ten elektromobil už toho cyklistu rozezná sám, když to řidič nedokáže. Já fakt nechápu, jak může mít papíry?

 

hodnocení

Je poněkud zváštní podporovat provozování rekreace na komunikacích tímto způsobem.

 

hodnocení

0x
asd1

jj hezký a výstižný..

hodnocení

Ano, výstižné. Bezohledný póvl ..

Ra sedni si jeden den na kolo a pak dej vědět. Já můžu naspat každý den x zážitků...
hodnocení

Na kole jezdím, po léta jsem tak jezdil do práce. Po Praze. Blokovat dopravu jsem vždy považoval za prasárnu a nedělal jsem to. Na horáku to opravdu není nutné.

Takže ty kolony aut v Praze jsou kvůli cyklistům? Vždyť kolo nebo elektrokoloběžka je ve městě daleko rychlejší než nejdražší sporťák.
hodnocení

Pokud budu smět autem předjíždět stojící kolony po chodníku, budu ještě rychlejší.

Když budou pumpičkáři stát na svém místě v koloně, nejrychlejší nebudou. A nebudou tolik zdržovat ..

hodnocení

Ono je to jako s inkluzí ve školách. Ve školách taky pojedeme podle toho nejpomalejšího ..

Na silnicím dáme možnost pumpičkářům nestát v koloně, ale po pravé straně předjet a na semaforu se na značce V 19 "Prostor pro cyklisty" nacpat do čela a opět tvořit překážku provozu.

break

Tohle nemá s cyklistikou nic společného. Prasata jsou za řídítky i za volantem

hodnocení

Proč se na silnicích má provozovat cyklistika a ne třeba kanoistika?

A kde jinde by se silniční cyklistika měla provozovat, než na silnici?
Ve městě jezdím jen po silnici rozhodně ne po chodníku. Na semaforech stojím v první řadě vedle prvního auta. A jedu. Když tam ale stojí dvacet aut, pochopitelně neprojedou všechny. Než tyhle auta projedou třeba jen tři semafory, jsem na druhém konci města. Nikoho neobtěžuju hlukem nebo smradem stále nastartovaneho motoru. Ani nikoho neohrožuju a jsem stále dle pravidel několikrát rychlejší aniž bych si to potřeboval zkracovat po chodníku. Před úřadem nebo doktorem nemusím pracně vyhledávat parkování nebo parkovat o tři ulice dál. Víš kolik to ušetří času?
hodnocení

Před úřadem nebo doktorem nemůžete zaparkovat vůbec, že?

 

Ale cyklista by neměl předjíždět stojící kolonu zprava protože tím porušuje dodržení bezpečné vzdálenosti

hodnocení

Martine - klidně na silnici, ale proč v provozu?

Nebuďte směšný, u nás v centru nezaparkujete vůbec a když máte štěstí, tak někde bokem v ulici, když zrovna někdo odjede. Tak stejně pak musíte kus pěšky...
hodnocení

štíre - já psal o cyklistovi. Po filcáku jízdní kolo přestalo být dopravním prostředkem, protože se krade tak, že ho prostě nemůžete nechat bez dozoru. I ze zákoníku práce zmizela pasáž o bezpečném ulůožení jízdních kol, že?

Jízdní kolo je už pouze prostředkem rekreačním. A rekreace není účelem veřejných komunikací.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]