Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak bojovat proti dezinformacím?

Od: tenspatny* odpovědí: 161 změna:

Zdravím,

již několikátý den sleduji vlákna, kde proti sobě v opozici stojí dejv vs. bublaaa a 007cz. Jejich snažení, kdy se dejvovi snaží vysvětlit, že využívá dezinformační stránky, je obdivuhodné. Bohužel mne to ale utvrzuje v názoru, že jakákoliv forma boje proti dezinformacím je lichá. A to mluvím i ze své vlastní zkušenosti. V mém okruhu znám pár lidí, kteří skutečně věří v New World Order, spiknutí proti lidem, Illumináty a další srandy. Ani bych se nedivil, kdyby slepě věřili tomu, že je Země placatá. Nejhorší na tom je, že tito lidé prostě své přesvědčení opustit nehodlají ani v případě, když jim ukážete, že věda tvrdí opak - tak například začnou mluvit o tom, že vědcům se nedá věřit, protože jsou financováni tím a tamtím. Samozřejmě, ono by to nevadilo, ať si každý myslí, co chce; jenže nebezpečí přichází v době, kdy tato dezinformace cílí na poškozování demokratických principů a kdy začínají být v ohrožení lidské životy. Znám pár osob, které kategoricky odmítají ještě zatím nedostupné očkování proti COVID-19, protože nechtějí být očipováni. A můžu se klidně stavět na hlavu, oni se od svého hluboce zakořeněného přesvědčení neoddálí ani o píď.

Jenže teď přemýšlím, jak proti těmto stránkám bojovat, když ne rozumem? Zatím jediné východisko, které zřejmě ještě nikdo nevyzkoušel, je paradoxně zase dezinformace. Když si porovnám raný novověk, kdy propaganda i dezinformace jely na plné obrátky, není to tak šílené. Obě strany vydávaly letáky, které tu druhou stranu měly za cíl poškodit; obě strany měly svou propagandu, kterou se lidem snažili vtlouci do hlavy. Ale teď je tady řada otázek: Dokázala by dnes dezinformace znegovat dezinformaci? Je to vůbec morálně správné, cíleně vydávat lži, ač s dobrým úmyslem, a snažit se lidi o něčem přesvědčit? Nestala by se z dnešní doby plná informačního smogu spíš dobou dezinformační?

Pokud je zde někdo, kdo se tomuto tématu více věnuje, budu rád, když mi případně doporučí nějaké odborné knihy či vědecké články na toto téma.

zámek
kapkanadeje uzavřel tuto otázku

 

 

161 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x

Prosím Vás, můžete vysvětlit, kdo rozhoduje o tom, co jsou dezinformace a jak se poznají? Je dezinformace např. to, že se někdo kladně vyjádří o situaci např. v Rusku? A je dezinformace, když se někdo kladně vyjádří o sitiaci v USA? Mě opravdu zajímá, kdo rozhoduje a podle jakého klíče se škatulkuje na dezinfo a info? Ve vlákně, které jsem založil psal bublaaa pořád dokola, že nemáme věřit zprávám z XY webu protože je na seznamu dezinfo webů. Ale to přeci není argument. Argument by bylo: článek na serveru XY píše nepravdu, protože to a tohle je podle článku nebo zdroje ZY takto. Takový argument přijímám a plně respektuji.

O všem rozhoduje bublaaa

Prosím ještě o vysvětlení, co jsou to ty demokratické principy a jak jsou na tzv. dezinfowebech porušovány? Já teda zatím viděl porušovat demokratické principy na diskuzích hlavních medii nebo sociálních sítích, které se hrdě hlásí právě mezi obranáře demokracie. To že mažou jím nepohodlné příspěvky nebo videa (youtube), jim už nedemokratické nepříjde.

O všem rozhoduje bublaaa: Ano, taky mi to tak občas přijde, jiná pravda prostě neexistuje.

bublaaa*

Jak se chceš vyznat a pohybovat v dnešním informačním světě, když nepoznáš informaci od dezinformace? Nauč se to, nebo budeš až do smrti za hlupáka a nikdo ti nebude věřit.

Tak víš, co se říká... Pro hlupáka, každý hlupák a to teď neútočím na tvoji osobu... :) Buď v tomto vlákně nebo jiném se vedla diskuze, kdo určí, co je pravda, pokud si to sám nezažiješ na vlastní kůži? Věřit seznamu a autoritě je nebezpečné, každý musí zapojit vlastní hlavu a hlavně, a to je neskutečně důležité, klást si otázky, proč? a jak? a ne jen pasivně přijímat a nasávat... Proto neberu v úvahu žádný povrchní seznam tzv. dezinformačních webů, ale je nutné si vždy konkrétně rozebrat informace z těchto webů a případně pokračovat dál na zdroje, na které odkazují a toto zanalyzovat. Jenže na to lidi nemají čas, tohle už je spíše koníček v dnešní uspěchané době. Proto jim pak stačí seznamy a víc je nezajímá, seznam za ně rozhodne, co si mají myslet. :)

bublaaa*

A jak často ty pátráš po zdrojích dejve? Jak často si informace ověřuješ? Já to řeknu klidně za tebe, protože to vím. Ty to neděláš nikdy. Takže tady zase lžeš. Kolikrát tě ještě musím usvědčit ze lži? To jsi opravdu tak bezcharakterní?

*smich* Pořád mě usvědčuješ ze lži, ale žádnou jsi mi nedokázal, ach jooo...*smich* Pro tebe už to jiné nebude, už jsi tak naprogramovaný, možná profesní deformace, hele nevím... A jsem hrozně moc rád, že víš, jak si neověřuji informace, to musíš mít asi napíchnutý můj počítač! *hej*A vůbec si neověřuji informace, proto tu posílám zprávy i ze zahraničí! Člověče nešťastná... Kdo ti tohle radí? Kolik elfů vás sedí v tom vašem kutlochu? Zkuste vymyslet něco lepšího. :-D

bublaaa*

Tak jak je možné, že sem postneš video od prolhaného rusáka několik dní po tom, co jsou tyto informace z videa vyvráceny? A dokonce 13 hodin po tom, co se důvěryhodná americká média k tomu tématu oficiálně vyjádří a ty informace zcela dementují? To je jeden důkaz z mnoha, že informace neověřuješ a že lžeš!

 

hodnocení

7x

Co je dezinformace, když lžou všichni.

 

hodnocení

6x

Zmínil jste v dotazu např. vakcinu proti COVID. Dám sem příklad: odkaz na DVTV rozhovor z 24.10. s internistou a imunologem Jaroslavem Svobodou (spoluzakládal obor imunologie v Československu, bývá označován jako český dr.House, v Reflexu č.42/2017 o něm vyšel několikastránkový článek, od té doby od něj sleduji, co se dá): 1url.cz/...

Rozhovor má 40minut a občas jsem si to stopla, vrátila a znovu poslechla, mluví rychle. Osobně jsem se dozvěděla některé, z mého pohledu podstatné informace, které jsem slyšela poprvé, za těch asi 8-9 měsíců, kdy v mainstream médiích sleduji info o covidu. Např: kdo prodělal mononukleozu cca 5let zpět, kdo běžně trpí na opakované opary, opakované virózy, i když bude mladý, štíhlý, bez chronické nemoci, může mít natolik oslabený imunitní systém, že může být ve velkém riziku.

Ohledně vyvíjené vakciny: nebude stimulovat tvorbu protilátek, ale bude stimulovat vnitrobuněčnou imunitu (T-lymfocyty). Podobná vakcina (se stimulací T-lymfocytů) proti HIV se vyvíjí již 30 let atd., koho to zajímá, musí věnovat svůj čas poslechu.

Mainstream nebo dezinfo, podle mého názoru: obojí se občas k sobě navzájem přibližují tím, že nesdělují celou známou pravdu. Nelžou, jen neříkají všechny poznatky (fakta), která jsou k věci známy, tak jak jsou. Sdělí pouze jejich část, kterou odněkud převezmou. Ať už proto, že "není čas/nejsou zdroje"na kvalitní ucelené info, anebo je přímo záměrem zdůraznit pouze určitý pohled z určité strany, neúplnou pravdu. Je sdělována pouze část pravdy a často je navíc komentována a účelově doplňována názory a vysvětlována.

Občas se stačí ohlédnout se a uvědomit si témata, která plnila média před rokem, před 5 lety, před 10 lety, atd.. a zjistíte, kolik tehdejších mediálních pravd bylo tak bolestně neúplných a zkreslujících...Co s tím? Jít po zdrojích, sledovat zdroje z různých stran, Naučit se rozlišovat fakta od převzatých (papouškovaných) názorů a komentů. Kdo umí cizí jazyk(y), má výhodu a dobrou šanci utvořit si co nejvěrnější obraz toho, co se děje. Je nutné tomu věnovat nějaký čas, pokud se chce orientovat. A určitě to nejde ostatním vnucovat.

Prostě pracujte na sobě a na svém poznání. Nepátrejte, jak změnit druhé a ovlivnit jejich myšlení a názory, měňte sám sebe. Tak se mění svět.

12.11.20 21:08

Bravo... *palec*

007cz

Takže ti co mají hruzu že budou ocipovani např. při testu na covid máme nechat žít ve strachu kdy je zacne B. Gates ovladat? Rozumím tomu dobře? Má se takto chovat společnost?

No tak můžete jim třeba říci, proč si myslíte, že je čipování nesmysl. Třeba nadhodím... Proč by nás čipovali, když jim stačí, že vlastníte chytrý telefon a můžou vás neomezeně sledovat, jak se jim zachce? Když na Facebooku na sebe napráskáte úplně všechno od toho, co jste měli na snídani, po info, jaké sexy prádlo jste si včera koupili až po info, že od zítřka jedete na 14 na dovolenou? :) Elita moc dobře ví, že čipování ve velkém měřítku je zatím pro společnost nepřijatelné. Ale znáte pojem Overtonovo okno? Je to velice zajímavá věc k prostudování a je to velice nebezpečná věc na ovládání a směrování společnosti zvoleným vektorem. Jedná se o tzv. přechod jevů společností odmítaných posupně k jevům společností přijímaných. Jedním z nejvyditelnějších příkladů dneška je např. LGBT (desítky let zpět absolutně něco nemyslitelného a dnes? Chtějí mít děti a některé páry už je mají!). A tento proces se vyznačuje dlouhodobým působením, proto je prakticky společností nenapadnutelný, tzv. si na něj zvyká - vyrůstá stále nová generace lidí, které to současné nastavení přijde normální. Je to jako rakovina v těle, které si nevšimnete, ale postupně vás sžírá.

@007cz: Já ve svém okolí nikoho takového neznám. Pokud bych na někoho přece narazila - tak bych hovor zaměřila místo čipu ve vakcině na to, zda ví, že mechanismus účinku očkování má být odlišný od dosavadních typů. Nebude stimulovat tvorbu protilátek, nýbrž by mělo modulovat vnitrobuněčnou imunitu. Což je zatím pole nezorané, zatím taková vakcinace nebyla použita v masovém měřítku.

Pokud by to nebyl schopen pobrat a nezajímalo ho to, začala bych s ním mluvit o počasí s tím, že já čipy neřeším. Pokud by se ten dotyčný více pohyboval v mém okolí, zjistil by, že na téma čipů ve vakcině se nemá s kým bavit.

A souhlasím s dejvem, protože proč něco dělat složitě (čipy), když to jde jednoduše (sociální sítě, mobily, technologie)

A jak byste postupoval vy?

Odlehčím:-D

Když jsem byl malý, byla homosexualita trestná. Později se ji snažili léčit. Ještě později byla tolerovaná, A v současné době je oslavovaná! Snad se už nedožiju doby, kdy bude povinná!

@juraja: Pokud nebudete chtít zastávat významnou pozici - budovat pracovní kariéru, tak prý povinná nebude :)

@arwen

Vůbec ale vůbec nechápu kam tím míříte:-D

Na odlehčení. :) Co říkáte na kanibalismus a na tvorbu jídla z masa lidských mrtvol? Dost šílená představa, že? Ale zrovna tenhle Overton byl nedávno vystřelen a jsem zvědav, kdy se lidem dostane na talíř.*blee* Ne opravdu si nedělám legraci a nápad prý přišel z liberálního švédska od tamního profesora. A jestli je to hoax nebo ne, není teď vůbec důležité! Bylónek byl vystřelen a už je usazen v podvědomí lidí ve společnosti ( zatím ve stádiu nepřijatelné) a je jen otázka času, kdy tuhle zvrhlost začne někdo vlivný rozvíjet a posouvat.

007cz

Arwen proctete si místní poradnu, narazíte na několik takových jedinců. Zkuste jim to vysvětlit, držím palec.

007cz

Já bych řešil problém přímo u zdroje, ale od toho máme zákonodárce. V USA např. novinář klidně odstrihne přenos prezidenta, když lže, lež není názor. U nás je v přímém přenosu prezident sprosty jako kanál, a viník je novinář. I podle těchto vzorů se potom chová celá společnost.

Agente, vaším úkolem ale není někoho přesvědčovat o vaší pravdě. ;) A to je přesně to, proč čím dál více lidí přestává věřit hlavnímu mediálnímu proudu. Oni vás pořád přesvědčují, proč to a ono máte vidět tahle a to lidi uzavírá do sebe a ještě více utvrzuje ve své pravdě. Tak to prostě je..

007cz

Kde komu nutim svoji pravdu? Co to placas? Ty asi moc kamarádů mít nebudeš.

Seznam dezinformačních webů? A netuším, co s tím mají společného moji kamarádi. :)

007cz

Seznam dezifornacnich webu je veřejně dostupný, kdy a komu ho vnucuji? Dochází agumenty? Proč zase lžeš?

Oháníte se tady pravdivostí seznamu dezinformačních webů, to je pravda, žádná lež. Co je na seznamu, je nepřípustné sledovat. To tu v jisté podobě padlo. Mýlím se? :)

bublaaa*

Co to zase meleš za hovadiny dejve? Chvilku jsi dokonce mluvil normálně, a jak dlouho ti to vydrželo ... Hodinu? Ty prostě potřebuješ vedle sebe neustále někoho, kdo tě bude tahat za ouško, když sejdeš z cesty. Klidně to pro tebe udělám *bum**smich*

007cz

dejve00 Já už si s tebou nemám co říct, je to škoda času. Jen si počkám na tu slíbenou omluvu a uznání že všechny ty hlouposti, počínaje akcí Sting, konče...to vlastně ještě konec nemá, jsou jen sprosté hoaxy.

Nevím sice proč komolíš moji přezdívku, když oslovení agente není nijak hanlivé a použil ho i tvůj kámoš bublaaa. :) Krom toho jak tě mám jinak oslovit? Jak se volá na 007cz? Vyskloňuješ mi svoji přezdívku? Počkej, zkusím to... 1. pád - 007cz, 2. pád bez 007czeta? a přeskočíme na 5. pád - 007czete? No tak mi řekni, co zní líp? Agente, nebo 007 czete? *smich* Vždyť sám bys měl být rád za to oslovení agente. Nebo jak ještě? Nulo nulo sedm, nebo zkráceně nulo? To bych zase mohl být nařčený z nadávky. Tak já nevím... :) Ale jinak souhlas, počkáme si na výsledky voleb, já opravdu nemám problém přiznat porážku, to jsem spíš v případě výhry Trumpa zvědav na vás dva. :) S Bublou jsme si pravda "podali ruce", ale ty ses nějak nevyjádřil v minulém vlákně, jestli budeš ochotný přiznat, že ses mýlil, pokud Biden prohraje. :)

007cz
Máš krátkou pamět.07.11.20 13:56[?][?]Beru agente, ruku na to :) *placni* 007cz07.11.20 14:05 *placni* koukám že ti youtube smáznul hoax.dejv111®07.11.20 15:30Zdroj: poradte.cz/...

Dobře, omlouvám se agente, nejspíše jsem se přehlédl. *palec*

 

hodnocení

5x

Prosté duše hledí na to, kdo říká a ne co říká.

A důležité je, aby ten kdo, byl na seznamu posvěceném, ne prokletém.

Protože oni musejí věřit, není jim dáno vědět ..

Uhodil jste hřebíček na hlavičku... Takovéto stádovité jednání je ale velice nebezpečné a snadno zneužitelné.

 

hodnocení

4x
avatar promon

Dost dobře nechápu, proč máte potřebu bojovat.

I v dnešní době je spousta lidí, kteří věří v placatou Zemi, v konspirační teorie ohledně WTC, ohledně přistání na Měsíci, jsou i tací, kteří věří v homeopatii, černou magii, život po smrti atd...

To fakt hodláte každému, kdo věří / nevěří v to, co Vy rozbít hubu?

Proč máte potřebu to řešit? To je přece každého věc, ne?

gordon

"To je přece každého věc, ne?"

Bejvavalo...tihle lidi zacinaji mit drzost kontrolovat tvoje "spravne mysleni" a misto diskuze volí agresivnejsi metody jako je boj ...uz tak si troufaji.

007cz

Tak jinak, pokud bude někdo šířit že např. pan "promon" je stbák a pedofil, občas ti v noci proletí cihla oknem, budeš mít potřebu bojovat proti lháři? Ber to jako přiklad.

Pak ten, co to tvrdí, musí dokázat, že tomu tak je. Pokud začne házet cihlou s tvrzením bez důkazů nebo někoho mlátit, je to fašoun a vandal a takový člověk patří za mříže.

007cz

Ne,ne tu cihlu ti do okna hodí soused, jelikož na webu XY se píše že pan XY je takový. Chapeš jakou sílu může mit i nevinná lež ve veřejném prostoru? Znaš např. p. Baldu?

Uznávám, že bych pochopil, kdyby se někdo bránil fámám vůči své osobě - i když - drtivá většina je tu pod nickem, takže i to je dost pofiderní argument.

Ale pánové - fakt nechápu, proč se do krve hádáte a urážíte kvůli tomu, jestli volby kdesi za louží vyhrál jeden, nebo druhý blb.

Když už jsme u toho - kdesi jsem četl pěkné přirovnání : Vybírat si mezi Trumpem a Bidenem je stejné, jako přemýšlet o tom, jestli se střelit do pravé, nebo levé nohy.

Takže za mě - věřte si kdo chcete v co chcete ...

No ono, podle mě, hodně záleží, co který člověk (prezident) prosazuje, jaké má lidské hodnoty a k tomu se lidé pochopitelně přiklánějí. Bidena s Harrisovou hážou do levicového spektra ( prosazování LGBT, podpora BLM, multikulty, přistěhovalectví). Tohle myšlení je prostě nepřijatelné pro lidi, kteří lpí na tradiční fungující rodině složené z muže a ženy, lpí na nějaké kulturní tradici, ve které se vyvíjeli jeho předci a on by v tom chtěl dál pokračovat. A protože tato země (USA), ať chceme, nebo ne, má obrovský mediální a sociální vliv (zprávy, filmy, seriály) na ostatní země a lidi na Zemi, nemůže ani nám být jedno, kdo bude prezidentem USA a jakou bude prosazovat politiku. Protože takové chování se bude poté šířit jako lavina do ostatních zemí a bude se tím ovlivňovat veřejné mínění. Proto, pokud máte rád tradiční rodinu a kulturu ve které žijete, a chcete, aby v podobném duchu žily vaše děti a vnoučata, nebudete logicky podporovat levičáky, to byste si vnitřně protiřečil. A o tom to, podle mě, je...

007cz

Ale tady nejde o vaši osobu, to byl jen příklad, tady se jedná o sílu dezinformace,lži. A ta je v dnešní době obrovská. Kdo bude velet amikum je mi také celkem jedno, vadí mi ta zaslepenost a naivita společnosti, která je ochotna věřit i tomu největšímu nesmyslu jen proto že to píše na alternativním mediu. Jistě vite jakou důležitost přikládal A.H. ministerstvu propagandy.

Jenže agente, nejdřív musíte vysvětlit, co je to dezinformace a kdo rozhodl o tom, co je to ta správná informace. Pak přijdete na to, že ta správná informace je pro každou skupinu lidí úplně jiná. Např. politik řekne, že je důležité prosadit sociální dávky pro chudé lidi. Pro chudé je to ta správná informace, pro bohatého a úspěšného něco nepřípustného, vždyť přeci proč by měli něco chudáci dostávat, když jsou neschopní a sami nejsou schopni se mít lépe? Už chápete, proč nejde určit, která informace je ta správná?

Podle mě dezinformace se dá chápat jako informace neslučitelná s mojí vnitří pravdou a mými zkušenostmi. Berete? :)

Potom, když vám napíšu větu: Socializmus byl dobrý. Vy napíšete, že to je dezinformace, protože... Ale můj kamarád potvrdí, že to je pravda, protože... A potom pro vás platí výše mnou napsaný popis dezinformace. Takže jediná možnost jak z toho vybruslit je tolerance druhého a ochopení jeho životních zkušeností a jejich respektování navzájem. Poté by nedocházelo k hádkám, protože prostě respekt... A máme vyřešeno.. :)

007cz

Pokud napíšeš že socialismus byl dobrý, tak je to tvuj nazor a můžeme debatovat.

Pokud nějaké médium účelově manipuluje z fakty, někoho bez důkazů obviní ci poškodí, tak lže a dezinformuje. Jak už jsem psal informace mají v dnešní době obrovskou sílu, i proto jsou a budou v hledáčku tajných služeb.

 

liska5
hodnocení

3x

Tady snad pomůže jen prohlubovat si vzdělání, mít s kým to konzultovat, cestovat po světě a rozvíjet selský rozum.

Někoho to trkne dřív, když vidí, kdo a jakým způsobem se v kolujících mailech a videích realizuje. Mají jaksi podobný styl...

007cz
12.11.20 20:38

*palec*

 

motak
hodnocení

2x
Podle mě to nemá smysl. Hlupak taky nepozna,ze je hloupý.
Cloveku co trochu dokáže uvazovat musí být třeba jasne, ze cipovani pri očkování proti covidu je nesmysl(protože to z mnoha hledisek nedava smysl). Ale jak to chcete vysvětlit člověku, co ma jen minimální znalosti a ještě si to nedokáže přiznat?
Nebo oblíbené konspirační teorie,ze dřív se vakcína hledala desítky let a teď se jako zázrakem vyvinula za necely rok. Ale 99,9% lidi ani náznakem netusi, jak se vakcíny presne vyvíjí a jak se ten obor za poslední roky mohl změnit. Chytrý člověk to uzná a prizna,ze tomu vůbec nerozumím a veri vědcům. Jednoduchý člověk je ale chytřejší a spiknutí odhalí. Ač mel tedy už na základce problém s chemii...

 

hodnocení

1x
avatar juraja

Pane @tenspatny
Jak proti těmto stránkám bojovat?
Jednoduše, psát a říkat v oficiálních médiich pravdu, nic cenzurovat, zatajovat a taktně zamlčovat.

razman

Pane juraja,kterou pravdu máte na mysli? :)

No tu jeho
razman

Tak jsme zase na začátku :)

Třeba i tu špatnou

007cz

Nebo tu, která se dá nějak ověřit.

gordon

no ale nekdo musi overovat ty co overuji. Kdo zaruci, ze ti prvni overovatele nejsou zaujati. A kdo vybere ty prvni co budou overovat... Budu to já nebo staci nejakej Pepa z Depa? Stejny problem jako u voleb u scitacich komisi...

gordon

s informacemi/zdroji vzdycky spolehas na ostatni...jak si to neviděl na vlastni oci ...tak je to stejny jako jedna baba povidala.

razman

Byl Marco Polo opravdu až v Číně? Tak se jmenuje kniha od britské spisovatelky Frances Woodové a teď tedy nevím jestli ji mám vůbec číst. Možná,že je to jen snůška dezinformací a konspiračních teorií,které můžou v podvědomí čtenářů udělat pěknou neplechu.Číst nebo nečíst a jak si informace v knize uvedené ověřovat?

007cz

Pokusit ověřit si danou zprávu musí každý soudruh sám.

Pokud ti stačí barevné obrázky, monstrozní titulky, jednoduchý obsah a podpis autora např V.K. Tak nemusíš nic ověřovat, jen přečíst /stačí titulek/ a sdílet, nebo rozeslat mailem.

razman

Dobrá rada pro soudruha ale co když to soudruh nebude? Jak ten se má zachovat? :)

007cz

razman Pokud v knize Marco Polo poletí do Číny Boeingem 737 tak bych pochyboval o relevanci informací dané knihy.

gordon

nic cenzurovat vypada takto... 4chan.org/... nebo takto ... navratdoreality.cz/... nebo takto 8kun.top/... popř i takto ... https://gab.com

007cz

razman Jak se má zachovat? Jako soudruh.

razman

Spávně ! Konečně někdo, kdo dobře poradí a hlavně pravdivě :)

Agente, a co když se Marco Polo dokázal přesouvat v čase, ale vy ještě nevíte, že to uměl a že se setkal na své cestě s Asgardy, kteří mu tu technologii pro cestování časem na chvíli půjčili a on tím Boeingem opravdu letěl? :) Dneska fikce, za 20 let pravda? :) Jasně, že si vymýšlím, ale chápete ne...

007cz

Tak když si tu hrajeme na přísné dodržování pravidel, chci upozornit na porušení pravidla Z2. A to konkrétně na použití urážlivého nicku.

? To bylo na mě? :)

 

gordon
hodnocení

0x

a polozil sis vubec otazku jestli ten kdo je zmateny a siri dezinformace nemuzes treba byt ty? . Vsichni si narokuji "pravdu"a kazdy ma svou. "Bojovat"s tim muzes diskusí s tou danou osobou. No..a pokud bys chtel zavadet presvedcovaci manipulacni techniky tak ses ty ten kdo je tu spatnej. A co je moralni? Prospech stáda na ukor jednotlivce?

Precti si Nietzscheho...ten te rozebere.

cs.wikipedia.org/...

 

bublaaa*
hodnocení

0x

V tomhle je podle mého názoru cílem ta cesta k poznání. Tím, že o tom mluvíme, debatujeme, hádáme se, tím si vzájemně tříbíme názory. Tím si dáváme najevo, že si nejsme jako lidé lhostejní. A i když na sobě nenecháme nit suchou, je to stále lepší, než o tom nemluvit vůbec a nechat toho druhého chípnout v bahně.

Boj proti dezinformacím by neměl být snahou toho druhého umlčet a vymazat ho ze světa, ale vzdělat. Ukázat pomlouvačům a lhářům, že vždy tu bude někdo, kdo se jim postaví s pravdou v ruce a že je to zbraň, kterou nikdy nedokáží porazit.

007cz
12.11.20 20:40

*palec2*

Tak to je bublo poprvé, kdy se spolu shodneme! Přesně tak, takto by to mělo vypadat. :)

bublaaa*

Jak je možné, že v tomhle se shodnem a v jiných věcech ne? Co navrhuješ dejve?

Co třeba respektovat názor druhého? :) To by prozatím stačilo.

bublaaa*

Z podstaty svého charakteru nemůžu respektovat názor, který se zcela vymyká logice a zdravému rozumu. Jestli chceš abych tě respektoval, tak mi nabídni něco lepšího, než dezinformace a blogy s tvrzením bez důvěryhodných důkazů. Chápeš vůbec co je to důvěryhodný zdroj? Udělej si domácí úkol a ukaž, že tomu rozumíš. Nebo alespoň, že tomu chceš rozumět a že má smysl do tebe investovat energii a třeba se něco vzájemně naučit.

Opět se povyšuješ svým tvrzením nad ostatní a jsme tím pádem zase na začátku. Nejsem sám, kdo tě prokoukl, že jen ten tvůj názor je správný, ostatní jsou buď hlupáci, nebo nevzdělaní nebo příliš staří na to, aby si uměli hledat ty správné zdroje. Ten tvůj povrchní dezinformační seznam, a já jsem vysvětloval proč, se nesmí brát jako berná mince, ale posuzovat každý článek zvlášť, ale opakovat se nebudu, ty si tu i tak budeš mlátit prázdou slámu o údajných dezionfo webech. A čím víc budeš s tím seznamem otravovat, tím spíš se dočkáš toho, že ho lidi přestanou brát úplně vážně. :)

bublaaa*

Dejve udělej mi radost a definuj mi "dezinformaci". Jak bys ji definoval jednou, maximálně dvěma větami?

 

hodnocení

0x

Bojovat prot dezinformaci znamená vědě, co je dezinformace. A co je významná dezinformace.

Například irácké ZHN. Která média šířila, že jich má vagóny a která tvrdila opak?

Nejhroznější sucho za 500 let. Která média o tom blábolu psala každý den?

Bláboly o škodlivosti roušek a chřipečce šířil celé léto kdo?

Který web dnes přinesl tento titulek? "Soud zrušil opatření o povinném nošení roušek v obcích a obchodech"

 

hodnocení

0x
avatar juraja

Nedá mi to ale musím se zeptat, je tato fotka manipulace?

Jak bojovat proti dezinformacím?
007cz

Fotografie je upravena firmou juraja...bush? Mám to na telefonu.

Ne foto je z novinek.cz

novinky.cz/...

bublaaa*

Obrázek sice může vyvolávat jednoduché emoce, ale spíše mi to připadá jako snaha vykreslit aktuální situaci. Trumpa trochu oživili zdůrazněním barev, čímž vynikl jeho slavný oranžový obličej. Kdybych tu montáž dělal já, trochu bych sytost barev u Trumpa snížil. Můžeme jen spekulovat jestli to byl záměr. Tipnu si že spíš ne.

Podle vás, snad záměr, nebo vykreslení aktuální situace.
No a podle mne, klasická podprahovka, Biden takový správný, vlastně skoro superman a Trump zloduch.

No jo, ale co když se takový záměr, nezáměr, začne oběvovat častěji (vlastně začal) a ve větší míře, na každém druhém webu a v tisku. A to ještě před volbama nebo něčím důležitým,
Co to potom je, "manipulace, dezinformace nebo co teda"?

bublaaa*

Abych pravdu řekl, Novinky.cz moc nečtu, tak nevím, jaké tam mívají obvykle obrázky.
Vaše přesvědčení o manipulativní koláži ve prospěch Bidena může být jen subjektivní pocit díky tomu, že straníte jednomu z těch dvou na fotce. Fanoušek Bidena by mohl argumentovat podobně, např. "proč je Biden tak nebarevný, až skoro mrtvolně". Nebo že na fotce "hraje jakoby pasivní roli, kdežto Trump je na ní dominantní".

A možná bysme toho vymysleli i víc.

Páni, vy máte věšteckou kouli, ne nejsem fanouškem Trumpa, a ani Bidena, americké volby mi jsou u prodloužených zad.

Mně jde jen o ty podprahové (dezinformační) obrázky a články, které se čím dál častěji ,objevují na nejčtenějších webech a v novinách.

Jeden z vás tu řekl , teď nevím který, pletete se mi . ( stejná formulace, větná skladba, doplňování vět, oba se tu vyskytujete najednou, atd... Páni a hned tu máme jednu podprahovku, "Bublaaa a 007cz je jedna a ta samá osoba") ale to sem odbočil.

Takže, jeden z vás tu řekl, něco jako že lidem stačí fotka, nebo barevné titulky a podle nich se rozhodují.

Mimochodem, ta fotka (koláž) vznikla v Reuters. ( né na novinkách.cz) To jen tak na okraj.

Co mne zaráží že tu fotku tak obhajujete, (Taky si zavěštím, "Bude to proto že není z aeronetu nebo nějakého podobného webu") ale z tradičního média.

Jinak. na vaše odpovědi si už zvykám, plno omáčky kolem, trošičku odvést pozornost "hele Trump ma oranžový obličej" ale jednoduchá odpověď, tak nějak nikde.

Modelová situace, stejná fotka ale jen opačně,

Biden zobrazen jako vrah, nebo mimozemšťan a Trump usměvavý a veselý chlapík.

A co je nejhorší, fotka vyšla v AERONETU a ve všech dezinformačních webech, na které mají svazky a seznamy, naši nejlepší investigativní novináři.

A já, nebo dejv111, tu fotku umístíme zde na poradte.cz i z odkazem a šťavnatým komentářem, odkud je. Co řeknete teď?

Jak budete argumentovat?

Víte co, neodpovídejte, nevím proč ale tak nějak tuším, co napíšete. Už sem to naznačil vejš "omáčka, odvedení pozornosti, jemná nápadná urážka atd...

Uf, tím končím. Zbohem a šáteček J.

007cz

Já se samozřejmě přidám, dle mého pohledu fotka jen a celkem dokonale vystihuje osobnost, ego daných pánů.

bublaaa*

Věšteckou kouli samozřejmě nemám, jen se mi zdálo, že jste fanoušek Trumpa podle toho, že vám vadí "manipulativnost" obrázku, kde je podle vašich slov "..Biden takový správný, vlastně skoro superman a Trump zloduch"
Nabídl jsem vám možné vysvětlení, proč vám může připadat jako manipulace, protože jsem dlouhá léta pracoval jako prepress grafik v tiskárně a koláží jsem v životě také už pár udělal. Ale jestli jsem nepotvrdil váš názor, tak to je mi samozřejmě líto. Nehraje roli odkud obrázek pochází. Podle mého názoru to není manipulace.

Mírně sarkastický až urážlivý tón tady používám jen a pouze na dejva, protože jsem hluboce přesvědčený, že na podobná individua nic jiného neplatí. Doufám že si v té omáčce kousek masa najdete, nechte ji kdyžtak na talíři, někdo to umeje.

*pozdrav*

bublaaa*

Agente už se obouvejte, za chvíli jedu do krámu, takže vy samozřejmě taky, když jsme tatáž osoba *smich*

007cz

Já se pustil do malování severního křídla zámku...Ti nezávidím ;)

Ano tohle jsem přesně čekal,"Vy jste si myslel" a plno omáčky kolem.

Tady nejde o jeden obrázek ale o to co se poslední dobou oběvuje na netu.

Co teďka? jsem fanoušek ANO?

Jak bojovat proti dezinformacím? #2
bublaaa*

Já v tom textu nic závadného nevidím. V čem tam vidíte problém, že zaplatili nejmíň za mandát? Já nevím jak se to počítá. Tak asi jich mají nejvíc, tak se to rozloží. Nevím *nevi*

edit:

Jako prepress grafik, snad víte jakou sílu a emoci, mají některé fotky

ano to je ono, vy nevydíte.

bublaaa*

Tak zkuste vysvětlit svůj názor a pohled na věc, třeba jsem něco přehlédl.

Ne, nic vám vysvětlovat nebudu, každý kdo chce, tak vidí a kdo nechce ...

Ale jinak, líbí se mi vaše odpovědi "odpovím jen na něco a zbytek, jakože taktně přehlédnu"

A to, na co odpovím, tak rozmáznu na pět až deset řádků.

Víte co, končím a dál se nebudu v této diskusi vyjadřovat.

bublaaa*

Tak to zkuste vysvětlit. Slibuji, že nic nepřehládnu ani taktně, ani netaktně a že budu pokud možno co nejvíce slušný a odpustím si "omáčku". Pokud se tedy zachováte stejně.

007cz

j. Chce naznačit že autor záměrně použil výraz "čtvrt milionu" misto 250 000kč s cílem poškodit Ano.

No, když vyprávěli o tom, jak ten zločinný Mynář nedovoleně cvrndal vodu na louku, říkali to v litrech. A přitom vlastně zabránil jejímu neužitečnému odtoku do řeky ..

Juraja: Dobrý postřech, tahle metoda mnaipulace a ovlivnění názoru čtenáře (diváka) se v hlavním proudu objevuje už docela dlouho. Ta fotka má opravdu evokovat zdravý vzhled Bidena hledícího hrdinně do budoucnosti, kterou chce k dobrému změnit a Trumpa jako oranžového šaška, tvářícího se jako blbce. A s těmi čísly je to taky dobrá taškařice! :-D

bublaaa*

Můžete mi vy dva vysvětlit, co je v tom textu špatně? Žiju snad na úplně jiný planetě než vy dva? Já tam nic špatného nevidím. Co je zajímavého na tom, že ANO zaplatilo za mandát až čtvrt milionu? Kde tam vidíte manipulaci? Kde je ta taškařice?

Mužů... Když ti někdo řekne slova tisíce a milion, v čem bez přemýšlení na první dobrou vidíš větší hodnotu? Samozřejmě, že v tom milionu. Vše je to o podprahové manipulaci.

bublaaa*

A teď mi prosím vysvětli, co by někdo touto "podprahovou manipulací" získal? Kdo nebo co je cílem? V čí prospěch by taková manipulace se slovy a číslicemi byla?

007cz
15.11.20 15:55

*smich**smich*

Jak bojovat proti dezinformacím? #3
bublaaa*

No to už je moc agente *smich2*

senior

Nesmát se, nechytat se za hlavu.

Řazení barev bylo odjakživa - bílá, žlutá, oranžová, červená, zelená, modrá, fialová atd..

Takže ano, souhlasím, že to je podprahová záležitost.

Je to přehozené podle jejich LGBT vlajky.

bublaaa*

Tak. A teď jen můžeme čekat, až nějaký anti-lgbt fanatik zapálí ve Vršovicích Koh-i-noor. Sbohem pastelky *plac*

senior

To nevím, proč by někdo ve Vršovicích zapaloval patentky, špendlíky a zipy? *zed*

007cz

Tak ještě jedna výzva a už s tím podprahem končím,,,*smich*

Jak bojovat proti dezinformacím? #4
bublaaa*

Tak schválně, je tento obrázek manipulace? *smich*

Jak bojovat proti dezinformacím? #5

 

hodnocení

0x

Mimochodem - na dezinformace tu máme placený orgán - "Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám".

Co pro nás za naše peníze za léta své existence udělalo?

 

hodnocení

0x
razman

Takže pokud jsem to dobře pochopil,tak příznivcem konspirací se může lehce stát člověk,který byl např. v mládí týraný . .

Dobré čtení na Silvestra :)

bublaaa*

Zajímavý článek. Díky Milane *palec*
Zvlášť v druhé polovině jsem si našel informace pro mne velmi zajímavé.

 

bublaaa*
hodnocení

0x

Léčba čistidlem, pití kravské moči. Dezinformace o covidu zabily 800 lidí!

Zdroj: idnes.cz/...

A teď mluvte chytráci o zbytečnosti seznamu dezinformačních webů.
Článek je z 13. srpna 2020. Kolik obětí na životech díky dezinformacím může být dnes? Vy všichni, co šíříte pochybné články z dezinformčních webů, máte krev těchhle lidí na rukách.


doplněno 15.11.20 18:35:

Přidám další zajímavé články:

Dezinformace o nemoci covid-19 zabíjejí. Kolik obětí má na svědomí infodemie?
plus.rozhlas.cz/...

Dezinformace kolem koronaviru zabily nejméně 800 lidí. Lidé se chtěli chránit požitím chemikálií
irozhlas.cz/...

Falešné zprávy o koronaviru jako kyberhrozba. Dezinformátoři vydělávají i díky Googlu
irozhlas.cz/...

Už nikoho nezajímáš, však jsem to psal jinde,jsi nemocný člověk
bublaaa*

To jsi ty pavlosi cos mi napsal tu sprostou soukromou zprávu? Ty jsi tedy hrdina! Ty bys potřeboval proplesknout. Pro tebe jsem k dispozici kdykoliv a kdekoliv.

senior

Kde se dá sehnat v Praze kravská moč?

-----------------------------------------------

magazin.aktualne.cz/...

Kluci ušatí vypadají zdravě.

bublaaa*

Paní seniorko, připadá vám zábavné, že někdo důvěřivý může díky vaší hlouposti umřít? Neříkám, kvůli kravské moči, to je jen absurdita do titulku k článku. Jde o další příčiny.

senior

Kdybyste to sem nedal v 17.22, tak bych o tom ani nevěděla.

Kdo umře, tak ten si ten zdroj přečetl právě od Vás, nebo na něj už dávno přišel na internetu.

Nedělejte ze mě vraha. Každý se chová ke svému zdraví tak, jak je schopen a na svoji pdpovědnost.

bublaaa*

Trvám na tom, že tito lidé umírají hlavně kvůli takovým, jako jste vy, nebo dejv. Prostě kvůli takovým, kteří šíří dezinformace a různě po netu sdílejí adresy na dezinformační weby, kde se tyto pitomosti obvykle píšou. Přesně kvůli lidem jako jste vy, tyto weby existují. Když tady vkládáte adresy na různé připitomělé články na aeronet, pravýprostor, prvnízprávy a podobné dezinformační weby, tím usnadňujete lidem přístup k nebezpečným nesmyslům a jste nepřímo zodpovědní za jejich smrt a třeba i smrt jejich dětí.

Jste nezodpovědní hlupáci.

17.11.20 16:03
:)
bublaaa*

Copak chceš pavlosi? Ty jsi taky pěkný dáreček. Takový maličký nobrain hater.

Která TV stanice, rozšířila mezi lidmi povědomí o těchto , pro vás závadných stránkách?

Připomenu, před odvysíláním reportáže 640 000 lidí, po odvysílání 4 000 000 lidí.

Hádejte můžete 1,2, 24 x

senior

Bublaa jsi manipulátor a zdá se, že už šílíš a nevíš, co píšeš.

Jsi schopen pro svoji víru v dezinformační weby a těch, co to čtou, je hnát před Boží soud. Jsi jak inkvizice.

Tak ty ajronety a pravý prostory prostě nahlaš, posluž si, napraš je polocii a nás k tomu, co si dovolujeme je číst a dávat sem odkazy.

Zapomínáš, že není jenom covid, ale existují i chřipky a jiné nemoce a ne jenom škatulky covodový, za které nemocnice účelově inkasují vysoce nadhodnocené prachy a děje se tak po celém světě.

A řeklo to už více doktorů.

bublaaa*

Pokládám za prokázané, že dezinformace o covidu už zabily spoustu lidí.

Tyto dezinformace vytvářejí a šíří hlupáci.

Tyto dezinformace o covidu se nejvíce šíří přes socální sítě a dezinformační weby. Sociální sítě mají vlastní správce a mechanismy, jak se s těmito dezinformacemi vypořádat. Dezinformační weby nic takového nemají, zde se spoléhá jen na informovanost a zdravý rozum případných čtenářů, že tam chodit nebudou a nebudou jejich obsah šířit.

Nevědomost neomlouvá, jako podporovatelé dezinformačních webů jste nepřímo odpovědní za smrt obětí dezinformací o covidu.
Konkrétně obviňuji vás dva, dejva a seniorku, že vy dva jste nepřímo odpovědní za jejich smrt.

senior

Jsi nemocný, běž se léčit.

bublaaa*

Proč bych měl být nemocný? Popíráte snad informace z toho článku, že dezinformace o covidu už zabily stovky lidí?

A vy ty dezinformace podporujete a sponzorujete skrze reklamní systémy.

senior

Svatý bublaa vede válku proti seniorovi a dejvovi, kteří mají na svědomí stovky zmařelých životů kvůli dezinformačním webům. Už jsi na nás podal trestní oznámení?

Přečti si, co píšeš, z čeho nás to obviňuješ! Jestli se ti něco nelíbí, tak ty články někdo napsal, tak běž ke zdroji.

Na tohle reaguji. Kapišto?

--------------------------------------

Ten, kdo je duchem chudý, tak mu nic nepomůže. Když si neumí informace přebrat, tak nemá internet používat a může koukat leda na Čt1 a 24.

Ale tady na Poraďte se takoví myslím nevyskytují.

bublaaa*

Není na to bohužel zákon. Kdyby byl, nejspíš bych to červené tlačítko na vás zmáčknul.

Takže podle vás je vlastně v pořádku , že když někdo vypije dezinfekci, protože nějaký hajlz na netu píše, že to pomůže, tak že je to čistě vina toho, kdo to vypije? Co když to dá vypít i svým dětem? Je to přirozený výběr?

Když budu na poradte.cz sdílet návod jak vyrobit bombu z toho, co volně koupím v drogérii, bude vina jen na straně toho, kdo tu bombu vyrobí a odpálí? Nezasloužím si za sdílení takového návodu spíše zákaz vstupu na tento web?

"Co když to dá vypít i svým dětem"? tak je to de**l, nic jiného. Za to nemůžou žádné stránky a weby.

Copaj to už nastává doba jak v emerice, kde do návodu musíte napsat " v mikrovlnce se nesuší křečci a v pračce se nesmí prát děti" To už sou lidé podle vás tak blbý i u nás?*alene*

bublaaa*

Hlupáci jsou všude. I mezi námi. Když někdo vypije dezinfekci v naději, že ho to vyléčí, je to hlupák, souhlasím. Ale musí kvůli tomu umřít, jen proto, aby někdo vydělal na návštěvnosti svého webu? A co ty děti?

senior

O té dezinfekci to řekl Trump. Normální člověk to ví, že to je blbost.

Ale na netu je plno informací o MMS a věříte, že to lidi pili, nebo jedli? Nevím, jakou to má formu.

Když jsou pitomí.

Jinak je to tu mlácení prázdné slámy, škoda času, to není o poraďte, ale o hádání s Vámi.

Máte svoji pravdu, svoje kritéria, máte možnost si říci svoje názory, je demokracie. Neshodnem se.

Vy máte chuť někoho lynčovat a zakazovat přístup, já jsem napsala, to co jsem cítila.

Baj, baj, už nebudu právě tady na tomhle ve vlákně, ale jenom proto, že to nikam nevede a neba mě to.

Hezký večer.

-----------------

bublaaa*

Klidně běžte seniorko, bežte hlavně na prolhaný aeronet a dejte Pešlovi vydělat, aby mohl jen sedět doma a nic nedělat. A dejte nám sem pak nějaký pěkný odkaz z aeronetu, ať vidíme, jak jste krásně hloupoučká, že jim ty lži věříte *pozdrav*

Co me bublino pleteš do dezinformací o covidu? Kde jsem co psal? Ty jsi vážně nemocný manipulátor, běž se léčit. Jediný nemyslící individum jsi tu hlavně ty s agentem.

bublaaa*

Navštěvuješ dezinformační weby a šíříš dezinformace? Prokazatelně ano.

Jsi tedy jejich podporovatel a sponzor.

Zabily dezinformace o covidu už stovky lidí? Prokazatelně ano.

Jako podporovatel a sponzor dezinformačních webů jsi tedy nepřímo odpovědný za smrt obětí dezinformací.

To je jasná a bezchybná logika.

007cz

dejve00 Snaž se urážet alespon slušně, nebo to tu chceš zase uzavřít?

"dejte Pešlovi vydělat, aby mohl jen sedět doma a nic nedělat".

Tak už to chápu o co jde*fn*

bublaaa*

Tak schválně. O co jde?

Vy jste chytrej vy na to příjdete. (mám dojem že vaše slova)

Ale líbí se mi, jak urputně bojujete, pomalu proti anonymnímu webu,

ale když exprezident šíří dezinformace a konspirační teorie a vás to nechává klidným*smich*

reflex.cz/...

007cz
Že se do toho pletubublaaa®dnes 16:43To myslíte toho Klause, který manipuluje, moralizuje, dělí společnosti na ty správné a politicky korektní, podle toho jestli s ním souhlasí, a na ty, kteří si dovolují s majitelem pravdy Klausem nesouhlasit?Zdroj: poradte.cz/...
bublaaa*

Díky agente *placni* *palec*

Samozřejmě mě to chladným nenechává. Ale můj klidný spánek to nenaruší, protože o Klausovi všichni tak nějak víme, co je zač. A média a novináři se svou ochotou usvědčovat Klause ze zaujatosti a hlouposti nijak netají, takže tomu klidně mohu nechat volný průběh.

Díky za uznání :) Nebojuji jen proti jednomu webu, ale proti všem, co jsou na seznamu dezinformačních webů. Ajronet je jen nejvýraznějším z těch českých a oba hlavní dezinformátoři z poradte.cz z něj tady linkují, tak proto mu věnuji více pozornosti, než jiným :)

 

linda*
hodnocení

0x

Jak praví naše staré přísloví. "Na každém šprochu, pravdy trochu". Proč by měl být ve vakcíně čip? Stačí když tam bude látka schopná přeměnit lidskou DNA: Pak budou lidé hloupější a poslušnější, budou lépe spolupracovat.

motak
Ja tady zase napíšu, že Linda je kráv*a. Na každém sprochu pravdy trochu,ne? Platí to?
Statistický jsou lidé hloupí dost, vic už to opravdu není potřeba.
bublaaa*

S kým spolupracovat?

linda*

@motak, možná i platí. Jistě jsem někdy udělala něco takového, že má někdo právo si to myslet. *smich*

Lindo - kde jste dělala genetiku?

 

hodnocení

0x
avatar juraja

Pane @bubloo

Poradím vám. Prodloužíte si tím život aspoň o pár roků. (jak je známo, vztek a nenávist život zkracuje);)

Běžte ven, rozhlédněte se, usmějte se, pak zavřete oči, zhluboka se nadechněte a pomalu počítejte do deseti.

Svět vážně není takový, jaký vypadá na internetu.

To, že je někdo někde hodně slyšet, nemusí znamenat vůbec nic v reálném čase a prostoru.

Kdyby lidé věřili všemu, co se na internetu píše a skanduje, už byste za sebou měl několik konců světa, třetí světovou válku. atd...

Prostě svět není tak špatný, jak to na vás může působit.

A to že pár lidí věří na různé hoaxy, fámy, dezinformace, vždyť to tu bylo, co svět světem stojí a vy to nezměníte i kdyby jste se na hlavu stavěl a odrážel ušima.

Končím a dál o tom nebudu diskutovat.

Mám jen jeden život, který není zas tak dlouhý, abych ho ztrácel hádáním z někým anonymním na internetu, co je a co není pro lidi dobré.. Čemu mají věřit a čemu nee.

Nechte lidi bejt na pokoji, nebo se vám to může jednou šeredně vrátit.

juraja

Pro dlouhé zimní a covidové večery

flowee.cz/...


doplněno 18.11.20 08:27:

edit:

Na manipulace a dezinfo tu máme větší rybky, než weby z pár čtenáři.

parlamentnilisty.cz/...

Citace z článku: "V obecné rovině ovšem nejde o to říkat nepravdy. Je to daleko rafinovanější. Jde o to, co důvěřivému divákovi ČT24 nebude sděleno. Důležité informace prostě nezazní a realita je nenápadně upravována. Typickým příkladem je třeba způsob informování o současných prezidentských volbách v USA. O Bidenovi se zásadně mluví jako o ‚zvoleném prezidentovi‘, ačkoliv to ještě není vůbec jisté. Okrajově se zmiňuje Trumpova iniciativa na poli boje proti zfalšování voleb. Ten je ovšem nenápadně označován za jakéhosi darebáka, který nechce uznat porážku. Prostě kverulant..."

Přesně tak, tohle je největší problém hlavního proudu - zamlčovat případné negativní informace o favorizovaném subjektu (pozitivní vyzdvihnout), ale ke druhému se chovat přesně opačně - klady potlačit, negativa posílit.

bublaaa*

Parlamentní listy je velmi sporný web. Podle některých některých žurnalistů je to nejnebezpečnější dezinformační web v Čechách, nebo také oběť tradičních médií, které mu nasazují psí hlavu kvůli sledovanosti.
Cituji z wikipedie:
" Aktivisté strategického programu Kremlin Watch think-tanku Evropské hodnoty v červenci 2016 řadili Parlamentní listy mezi šestici nejvlivnějších dezinformačních webů coby hlavní a nejčtenější nosič pro české dezinformátory, neboť umožňovaly dezinformátorům vystoupit mimo své čistě konspirační či dezinformační kruhy."
zdroj: cs.wikipedia.org/...

.

Pokud se mám vyjádřit k tomu citovanému článku publicisty Černockého, cítím z něj hořkost a zášť vůči dnešním tradičním médiím. Možná protože ho tam nezvou? Podle mého názoru slyší trávu růst, bez důkazů zpochybňuje objektivitu jednotlivých redaktorů na základě svého "dojmu"a velmi pochybného hodnocení.
Cituji závěr jeho článku:
" Situace ve zpravodajství ČT je dnes velmi podobná, jako před rokem 1989. Zpravodajství ČT, NOVY i PRIMY je prakticky stejně manipulativní jako tehdy z ČST. Pokud se chtěl občan před rokem 1989 dovědět, co se opravdu děje, musel si naladit Svobodnou Evropu anebo Hlas Ameriky. Dnes musí sám pátrat na internetu a hledat hodnověrné zdroje, a vyhýbat se hoaxům."

Tímto svým závěrem pro mě osobně zcela ponížil svůj článek mimo informační úroveň. Celý článek je nevyvážený, neobjektivní, zaujatě orientovaný z největší části na ČT a proti ČT. Vulgárně řečeno, ani kolo bych si toho publicistu neopřel.

bublaaa*

Děkuji za radu pane jurajo. Můžu vás ujistit, že vztek a nenávist cítím daleko méně, než běžný člověk. Umím totiž oboje přeměnit na tvůrčí energii. Nechci být lhostejný k něčemu, co se mi nelíbí a co podle mého názoru škodí všem a všemu. Sedím doma úplně zbytečně kvůli opatření proti covidu, tak proč nedělat něco, co má smysl? Proč vám vadí, že bojuji se lží?
Já vím, že je to marný boj, ale je nezbytný. Když slušní a moudří lidé mlčí a pasivně přihlížejí, zlo a hloupost získává moc.

Ty jsi bublo hlavně lhář, manipulátor a tvůrce nelogických pohádek! A ještě za vzor dáváš rusofobní, čínofobní a já nevím ještě jaké evropské hovnoty poronoherce Jandy! Ty nejsi normální! Zase sem cpeš ubohou nadnárodní politickou ziskovku, opět financovanou krom jiného anglosaskými (cizími) mocnostmi a opět Sorošovou Open Society F.! Nezávislost přímo zaručena! *bzum*

Ten pán z PL popsal situaci v ČT naprosto bravůrně a ta pasáž o V. Moravcovi nepotřebuje bližšího komentáře. Tvoje výmysly o tom, že je to zapšklý člověk a že to píše jen proto, že si ho nikam nezvou, je padlá na hlavu a ničím nepodložená. Pohádkář Andersen by z tebe měl radost, byli byste dobří kamarádi. :)

Má jednoho číňana v ledničce, manipulátor jeden.
bublaaa*

Dejve ty jsi ztracenej. Meleš pátý přes devátý. Každý svého štěstí strůjce.

Trvám na tom, že jste nezodpovědní a prolhaní hlupáci, kteří svou hloupostí nepřímo zaviňují smrt lidí.

bublaaa*

Dezinformace o nemoci covid-19 zabíjejí. Kolik obětí má na svědomí infodemie?
plus.rozhlas.cz/...

Dezinformace, nečtu
bublaaa*

Lháři. Co ten odkaz na dezinformační aeronet?

Vy jste si ještě nesdělili všechno?

bublaaa*

Mno já už jsem tu Milane v podstatě skončil. Pojmenoval jsem správně všechny místní lháře a dezinformátory a ukázal jsem na ně. Jsem celkem spokojený.

Jen tu s nimi z nudy trochu laškuju *smich*

No já taky tady ve vlákně v podstatě končím,odhalil jsem tady jednoho trolla a hatera.
bublaaa*

Je zajímavé pavlosi, jak neustále používáš má slova. To nemáš svůj mozek? Jo vlastně nemáš, když čteš takový hovadiny jako aeronet, tak to potom jo *smich*

Ještě jsem od tebe nečetl ani jedinou smysluplnou větu. Jen urážíš. To tě doma naučili pěkný věci *tyty*

 

bublaaa*

Už jsi mě dejve zase nazval lhářem? By mě zajímalo, jaký k tomu máš důkaz? Zase nějaký slaboduchý důvod vycucaný z prstu jako minule, nebo máš konečně nějaký opravdový důkaz? Nebo jen odvracíš pozornost od faktu, že jsem tě tu už několikrát usvědčil ze lži?

Takže když jste si řekli vše, a ukončili debatu, tak to mám zavřít?

bublaaa*

Nechám to na tobě Milane. Stejně to tu nikam nevede, lháři lžou stále, hateři stále hejtují a nikdo rozumný sem kvůli nim nejde debatovat. Už nevidím další možný progres.

Zavřít,s nemocným člověkem je každé diskutování těžké

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]