Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kritika na elektrokola

Od: vicki odpovědí: 32 změna:
Poslední dobou mám smůlu,že jsem terčem posměchu kvůli jízdě na horském elektrokole. Říkají si lidé, takový mladý a už tak zlenivělý nebo servis na kola odmítl na cestě v jiném městě, kdy jsem potřeboval zalepit duši příjmout elektrokolo a přitom středový motor na to nemá vliv, prostě lidská averze na elektrokolo. Jízda vlakem vozit elektrokola je 2x větší lenošství než u běžného kola. Kam by se potom měli zařadit ti na motorkách a v autech, kde je 100% fyzická pasivita a kopce to zdolává samo?

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar marianda

Starší rodiče po sedmdesátce, aktivní lidé, kteří celý život jezdí na kole, si loni pořídili elektrokola. Moc si to chválí, že to pomáhá třeba do kopečka, kde už jim trochu síly chybí. Nechápu, proč to někdo vlastně kritizuje. Ať si každý jezdí a utrácí své peníze za co chce. Žij a nech žít!

 

hodnocení

3x
avatar maky

Nevím,kde se pohybujete, ale v našem městě se to elektrokoly jen hemží, je tu i několik půjčoven. Jezdí na nich mladí staří všichni a nikdo se tomu nediví.

 

hodnocení

3x
avatar axus

Kritika elektrokola prameni u nekterych lidi zrejme z toho, ze kolo vnimaji jako sportovni nacini. Je to pak pro ne stejne, jako by jsi se napr. v posilovne pritahoval na hrazde privazany na provazu, ktery Te vytahne pokazde, kdy zaberes.

U lidi, kteri vnimaji kolo jako dopravni prostredek se s kritikou urcite nesetkas.

 

hodnocení

3x
avatar promon

Ona ta kritika není ani tak o elelktrokolech, jako o blbech, kteří je někdy sedlají. Já třeba pracuji pro italskou firmu, jezdím tam často služebně a tak jsem elektrokola zažil už před dvaceti lety, kdy osmdesátileté babky tam sviští městem s nákupem v koši. Nikomu nepřekáží, rozhodně neohrožují tak, jako pověstné italské skůtry.

Ta averze u nás není rozhodně o závisti - to je blábol, mnohé kola cenově násobně převyšují elektrokola. Podle mě je to o tom, že se vždy najde nějaký trouba, který místo 250W si nechá namontovat 1kW a pak jezdí jako blb a ohrožuje ostatní. Je to stejné jako s auty - pro většinu lidí je auto bedna, která je přemístí z bodu A do bodu B, ale existuje i množina těch, kteří si za volantem masírují ego.

monk

To je prostě problém lidí a ne elektrokol.Samozřejmě jsou kola za 100 000Kč.To je ale pouze pro vyvolené

z 95% kolařú (jak jsem napsal) Tak je to potřeba rozlišovat No a platí že ze 100 lidí slušných se najde vždy jeden blbec- který Vás srazí.

Takže to není o tom 1KW, ale o lidech.S tím bych souhlasil.Pokud by jste nabídl kolaři elektrokolo za přijatelnou cenu

tak si ho 70% lidí koupí.A s tím 1 Kw nic neporušují.Záleží na lidech.

Pokud kola s 1kW budou jezdit jen tam, kde moped s 1kW, pak je to v pořádku. Mimochodem, jízdní vlastnosti levného bicyklu při 50 km/h jsou podstatně horší, než u toho mopedu.

 

hodnocení

2x

Kritika elektrokol plyne z toho, že jde o motocykl, kterému se říká kolo.

lidus*

Už jste jel někdy minimálně na pionýru, o motorce ani nemluvím? Ten rozdíl je obrovský, srovnatelné snad s Babetou.

Jde o to že na blbou babetu potřebujete řidičák. na různých elektro kolech,koloběžkách a podobně které můžou jezdit rychleji naž babeta nepotřebujete nic. U některých uživatelů těchle vozítek je vidět že nepotřebují ani mozek ...

nunici - elektrokolo, které je schváleno k provozu na veřejných komunikacích, musí mít výkon motoru max. 250 W a max. rychlost 25 km/h. Kola s motorem o větším výkonu nejsou určena na veřejné cesty, byť se běžně prodávají. Totéž platí pro různé úpravy slabších elektrokol, které ve finále překročí výše uvedené přípustné hodnoty.

Sami prodejci mimo kameru přiznávají, že 75% prodaných je mimo zákon. Přímo z prodejny.

monk

Oni hlavně nevědí jaký je zákon.A tak žvaní ,jenom aby prodali.Žádný zákon jak ho nazývate/ zákonem/

totiž neexistuje.

Samosebou, že zákon je. Silniční. Podle něj je to jednostopé motorové vozidlo - motocykl. Pak je ještě jakýsi EU papír, který říká, že pokud to nejede nad 25 km/h, ma výkon pod 250 W a další parametry - pak se to nazývá jízdní kolo. Pokud je to motocykl, nesplňuje to spoustu parametrů (včetně ZR a patřičného řidičáku) a tedy to nesmí do silničního provozu. Majitel se s tím může prohánět po poli na uzavřené trati ..

monk

Není to pravda!Spíše je to utržkovitě vytržené z kontextu.Jako to dělají prodejci .

Existuje směrnice EU,Národní zákon- respektive vyhláška o provozu kol s pomocným

motorkem.Takže je potřeba rozlišovat směrnici EU a Národní zákony.No a právě Ti prodejci( a většina lidí)

mají takzvaně vymytou hlav s EU a 250W.Někteří propadají i Eurohujerismu, jenom aby prodali.Takže je potřeba

prostudovat Národní zákony respektive vyhlášky a správně to právně vyhodnotit.Nic víc a nic míň.

@monk

a co tak uvést patřičný odkaz a ne jen co se zrovna hodí? taky jsem našel pro provoz na pozemních komunikacích omezení 250 W a 25 km/h , pro vyšší parametry je třeba mít registrační značku.

Není to opravdu o závisti - viděli jste někdy cyklistu jak vypadá po držkopádu ve 40 km/h? nemluvě o šněrování mezi pruhy,myškách v křižovatkách...Motorkáře aspoň obvykle slyším ...

Nunici, přesně toho bych se bála. Že to prostě neukočíruji a sletím z toho někomu pod auto. Ale docela ráda bych si to někdy vyzkoušela.

joudic*
elektrokolo bych nechtel, ale asi docela chapu, ze mnoha lidem vadi, ze na beznem kole muze jet rychleji, a proto si to nechavaji cipovat i ti normalni, kteri zavodit nepotrebuji, ale jsou zvykli celi zivot na normalni kolo.. kdyby byl rychlostni limit nastaven trochu lepe, treba mirne pres 30km/h, okolo 33-35, vetsinu lidi nenapadne do toho ani rypat.

 

hodnocení

2x

A na tom elektrokole se nešlape? Ptám se, protože jsem asi nikdy nepoznala kdo na čem jede. Mopeda bych poznala, ale elektrokolo asi ne. A k čemu je to dobré, když teda nešlapu? Já jsem viděla sportovat i na takových divných koloběžkách. Ten člověk tam stál, držel se řidítek a ono to jelo samo. vrtalo mi hlavou, co to má za smysl.

Šlape a elektrika při tom šlapání pomáhá, některá kola mají myslím přepínání, že pak jedou úplně sama.

No já jsem si pak vyhledala na internetu a jsou teda pěkně drahá. Já také jezdím na kole, ale zatím pořád hlavně proto, že mám pohyb. Ne teda žádné štreky, ale když jedu na nákupy, tak vždycky na kole. Ale už nejsem nejmladší a tak jsem si říkala, že možná, až nebudu moci tak šlapat do pedálů. Ale doufám, že to ještě dlouho nebudu potřebovat. A navíc mám trochu strach, že kdyby to jelo samo, tak si na tom rozbiju čumes. :)

 

hg
hodnocení

2x

Na e-kole mi nevadí nic, pokud ho používají senioři, ženy, aby držely krok se svým partnerem nebo normální lidi kteří ho používají jako dopravní prostředek. Vadí mi pouze někteří e-cyklisti, kteří nikdy dřív na kole nejezdily a teď se "řítí" po uzkých ztezkách bez základníh znalostí pravidel slušného chování.

 

lidus*
hodnocení

1x

Elektrokolo má i moje 1O let vnučka, má kolo i obyčejné,volí podle trasy. Ještě se nikdo nesmál.

Měla jsem několik let Babetu, ale s elektrokolem po městě a okolí jsem mnohem spokojenějš a to celoročně, nemá to chybu.

 

monk
hodnocení

1x

To že někdo kritizuje elektrokola je jen bledá závist normálních kolařů,kteří si toto kolo nemohou z finančních

důvodu dovolit(ale rádi by).Není to ani motorka a není to ani moped.Je to kolo s pomocným motorem a basta.

Má oporu v legislativě, ale né tak, jak zde bylo uváděno a znovu uvedeno.Styl jízdy je jiný než na kole a je potřeba

se ho učit.To platí hlavně pro Dálkaře kteří musí šetřit energií.Takže elektrokolaří je zvláštní druh, stejně tak

jako galuskáči.No a právě těch 95% kolařů jim závidí.Nezmínil jsem pravé Motokolaře s benzinovým pomocným motorem.

To je zvláštní druh kolařů kteří nejsou tak obvyklí.Podporu v zákoně mají také.Takže si račte vybrat co chcete dělat.

To se mi nezdá, že by to byla otázka financí, před pěti lety jsem za své elektrokolo dala 14 tisíc a to má i funkci, že jede samo, když nešlapu. Jsem na něm denně a slouží bez chyby.

bulik*

@maky Kolik denně najedete km?

bulík, je to každý den jiné, od jednoho do dvaceti km, musela bych vypočítat průměr.

hg

Tak to je pěkná blbost, většina e-cyklistů má levné kolo z Mountfieldu. Cena kol sportovních kolařů se pohybuje úplně někde jinde.*smich* Ale máte pravdu v jednom: "Není to ani motorka a není to ani moped" takže v za chlast o papíry nepříjdete a přitom to jede samo od sklípku ke sklípku.

 

michalverner

To je zas nějaká úchylka poslední doby?Už po několikáté slyším že jakmile se někomu něco nelíbí nebo s něčím nesouhlasí tak automaticky závidí.

 

fmar
hodnocení

1x

Teď si uvědomuji, že halekám na elektrokolistku něco o baterce, je ale mladá. *hej*Elektro- pomáhá v kopcovité krajině, to zcela určitě. Jinak si konzervativně myslím, že je to těžký krám (co když ta baterka dojde) a ochuzení o kus sportu, neboť současné přehazovačky jsou výkonné a v pohodlí se dá vyšlápnout i "střecha". Samozřejmě ke starým cyklistům /-tkám sedne elektrokolo jako ulité, ale nemuselo by být horské, ty obrpneu jsou skoro nesympatické. Také na toto posadit všechny hendikepované, co to jde, neboť si jinak nezajezdí a to šetření kolen na cyklo- je bez debat.

Problém lepení - nelepení byl spíš ve vaší osobě než v elektrokole, hádám.

 

hodnocení

1x
avatar ruze

Elektrokolo za 14 000,- to bylo asi z toho Globusu,ne? Vypadalo spíše jako moped,vážilo 45kg. a dojezd s bídou 20 km,néééé? A vůbec se na něm nešlapalo.Takové ani zadarmo. My s manželem máme ekola kde bez šlapání rozhodně nejede a baterií si pomůžeme do kopců.Už nám není 20,30,40...;) Já má dojezd 100 km-vyzkoušeno a už se mi zdá že jsem si měla koupit s delším dojezdem. Stálo skoro 40 tis. a manžel má dojezd 130 km. a za skoro 50 tis. a to je spíše střední třída,jsou mnohem lepší a drahší ekola. Nám to ale stačí. Hmotnost obou je kolem 20 kg. Shodli jsme se oba na nejmenované značce-vyrábí je v Českých Budějovicích. ;);) Klasická kola máme ale taky.

 

hodnocení

0x
avatar juraja

Něco podobného.

poradte.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]