Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pro koho je elektrokolo vhodné?

Od: jozo* odpovědí: 39 změna:
Často od svých přátel slýcháme, že elektrokolo je jen pro staré nebo hendikepované lidi, kteří nezvladnou jet na běžném kole.Pro zdravé jedince to prý působí směšně. Myslím si, že samo to elektrokolo jako auto nebo motorka do kopce nejede a s tímto způsobem myšlení by řidiči aut museli být ještě více líní fyzické aktivity než v tomto případě, protože sešlapnout pedálový plyn je úplně bez dřiny do kopce a to by proti tomu elektrokolo bylo pro menší lenochy než v plně motorizovaném dopravním prostředku. Další pohodlnost s nálepkou lenoch by mohlo být vyvézt autem na zahrádce závodní kolo speciál na parkoviště a zbytek dojet 100 metrů k hospodě na kole,jak to dělají naši známí co se nám s elektrokoly ironicky posmívají. Jak se zbavit posměchu mladý důchodce? To by ti co se vozí v autech museli být největší lenoši a kopce vyjíždějí bez námahy. Je elektrokolo trapné nebo normální?

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar clayman
Elektrokolo je vhodné pro toho, kdo potřebuje ujet více kilometrů než zvládne fyzicky nebo časově. Pokud chci projet Moravu po zámcích může mi elektrokolo hodně pomoci. Nepotřebuji auto, takže mi vlastně dá pohyb navíc. Na normálním kole bych to nedal. Na elektrokole za týden objedu co chci...
Pro koho je elektrokolo vhodné?

Auto můžete před zámkem zaparkovat. Elektrokolo těžko.

Pravda, kolo zabere tolik místa, že určitě není kam zaparkovat. Kéž by byly vynalezeny nějaké stojany na kola *smich*
ladycat*
@ra252 zamknete dvěma zámky k tyči, stromu...

A domů jdete pěšky ..

ladycat*
@ra252 Je x druhů zámků, já mám hrubý řetěz omotaný hrubou látkou. Máte zámky na kód atd.
Auto vám můžou nakoniec taky ukradnout...

Viděl snad někdo v posledních dvaceti letech, že by třeba v Praze jel někdo na nákup nebo na úřad na kole?

@ra252: Jeden takovej se u toho nechal i fotit, jinak pár takovejch (normálních) jsem znal. A překvápko, není jen Praha. V Hradci, Pardubicích, Kolíně a pokud koukneme dál, třeba v Kolíně nad Rýnem nebo Düsseldorfu je kolo naprosto normální dopravní prostředek.

priklad1*

Jsme malé město. Nákupní centrum skoro uprostřed města. Bylo pondělí, žádný shon, sobotní nákupy za náma. Napočítal jsem 67 automobilů a dvě jízdní kola. Jedno bylo moje.

Určitě však se ti automobilisti zúčastní veškerých demonstrací za lepší životní prostředí.

Nedávno jsem zjistil, že někteří se opravdu starají o své zdraví. Našel jsem kostku másla. Bylo to Bio máslo. Viděl jsem to poprvé. Naprosto neporušené. Ovšem mělo mírně prošlou doporučenou dobu spotřeby. Pochopitelně pro občana již nepoživatelné. Vyvstala Nerudovská otázka. "Kam s ním". Skončilo v tříděném odpadu. No naším slepicím to bylo fuk.

Ampére - já po léta jezdil na kole do práce (v Praze). Začal jsem za povodní, kdy jsem byl rychlejší, než MHD. Když autobusy dostaly svůj pruh na magistrále, byl jsem stejně rychlý nebo rychlejší. Jenže jsem jezdil ze zamčené kolárny do zamčené kolárny.

Mimochodem, i naši zamčenou kolárnu letos vykradli, škoda za 250 000 Kč.

A ani zmiňovaný soudruh ministr nezaparkoval své kolo před ministerstvem, že ...

 

el
hodnocení

5x
Ať si jezdí každý na čem chce.
Elektrokolo sice nemám a neplánuji jeho koupi v dohledné době.
Ale neodsuzuji nikoho kdo na nem jezdi at mu je 30 nebo 70.
Nikdy me žáden elektro cyklista nijak v ničem neomezil ani neohrozil.
Soudit někoho že je lenoch jen proto, že jezdí na elektrokole je stupidní.
To je jako kdyby běžkaři soudili lyžaře za to že se nechají vyvézt lanovkou na kopec.
Takže je vhodné pro každého komu udělá službu nebo radost z jízdy.

 

hodnocení

4x
avatar maky

Za své elektrokolo jsem opravdu moc ráda, jezdím na něm cca čtyři roky celoročně. Je mi 70 a normální kolo jsem do kopců již špatně zvládala, nyní jsem nadšená, po městě se rychle dostanu, kam potřebuji, výlety jsou také v pohodě.

 

id
hodnocení

3x

Pro koho je elkolo vhodné? Pro každého, který nemíní jezdit kolem komína a chce se podívat dál, což by na normále nezvládl.

Nejprve jsem měla elkolo já, protože jsem nestihala manžela. On na mě ochotně vždy počkal, ale bylo vidět, že ho to nebaví. Po zakoupení elkola jsme zvětšovali trasy a já bych za chvíli manžela uštvala, proto si manžel koupil elkolo také. Nyní máme v garáži každý 2 kola. A teď něco úsměvného.

Na Lysou horu bych se na kole nevydala, ale elektrokolo to zvládlo bezvadně se střední asistencí. Předjeli jsme partu upocených mladých kluků, pak jsme zastavil, nasbírali hříbky a pokračovali v cestě. Předjeli jsme tu samou partu podruhé a jeden udýchaný, upocený mladík prohlásil - babi ještě jednou mě předjedeš, tak tě z toho kola sundám. *smich*

Nahoře jsme si dali společně po pivíčku. Takže elkolo je pro každého, kdo nemíní sedět doma na zadku , není mu 20 - 40 let a protože nejezdí samo, je to i bezva tělocvik.

 

lidus*
hodnocení

2x

Pro všechny, je zcela zbytečné se dřít do kopce, má ho i 10let stará vnučka.

Ano, a fyzická kondice dětí podle toho vypadá.

Jak kterých mladých. Synovec jel ve 12 letech na horáku do Krkonoš, přes hory tam a zpátky a domů. Celkem 220 km.

ra252: V tom nevidím rozpor..Syn ve stejném věku dokázal ujet 65km za půl dne. Ale to evidentně nejsou kluci, co jezdí na elektrokolech.

 

 

hodnocení

1x
avatar martincakl
Pro většinu lidí je elektrokolo zbytečné.
Není moc důvodů k jeho používání, pokud člověk není starý, nemocný (či po těžké nemoci).
To co potkávám na elektrokolech je opravdu síla.
Četl jsem někde názor, že elektrokola by se měla povolit jen lidem se ZTP průkazkou (já bych byl hodnější, a povolil je i lidem nad 65 let).
Zcela objektivní je ale fakt, že valná většina uživatelů těchto kol je těžko zvládá, a ještě se nacpou všude tam, kam by je jejich kondice a um na normálním kole nikdy "nepustil". K tomu většina těchto lidí nemá ani naprosté základy chování cyklisty..
kepler*

To tě vyvedu z omylu, jízda na elektrokole není o mnoho těžší, než na tom obyčejném. A jet třeba po kruháči rychlostí souměřitelnou s auty je obrovská výhoda, protože ti nikdo neudělá myšku a neohrozí tě. Už jsem viděl dva smrťáky na kruháči, protože cyklista byl ignorován. Je dobré mít na sobě reflexní vestu, a to nejen v noci.

kepler: Je a není.. Problém je v tom, že ne každý vlastník elektrokola je, nebo byl dříve slušný cyklista, tudíž když nezvládá klasické kolo, elektrokolo zvládá o to hůř. Dají se najít i videa, kde elektrokola testují špičkový bikeři.. Jistě jedou na nich výborně, ale i tak je patrné, že dvojnásobná hmotnost elektrokola je velmi omezující i pro tyto profesionály.
I můj 12 letý syn na většinou "elektrikářů" kroutí hlavou, když jedeme spolu na kole..

Martine nezlob se, ale takové škatulkování, jaké zde předvádíš je neuvěřitelné. Napiš rovnou, že prostě nesnášíš ebiky a je to. Zřejmě máš tak max kolem 40, to jsem vlastně o elektrokole vůbec nevěděl. Teď mám podstatně víc, ale naštěstí ( pro mě) ještě nedosahuji té tvé cifry 65, kdy bych už podle tebe na to ekolo mohl sednout. Ale neodporuješ si tak náhodou? Pokud je opravdu tak těžké na tom ebiku jezdit, tak v těch 65 to budou lidi zvládat podstatně hůř než v mladším věku ale to už vlastně nebude problém, protože už zase splní ten "magický" věkový limit. Sranda je, že jezdím na normálním horáku i na ebiku, kam bys mě teda zařadil? Rada do života - nech druhé žít a dělat je, co je baví. Zkus je nevychovávat. A učit už svoje dítě ohrnovat nos nad někým, kdo jede na něčem "podřadném" - pěkná blbost.

ajvn: Ne, není mi max.40, už je mi o dost víc. Ale stále ještě jsem ve stavu, kdy 80km na klasickém kole pro mne není celodenní výlet.
Vychovávat nikoho nehodlám, svůj názor si ale s dovolením ponechám.
ajvn: Mimochodem..Nevím jak jste přišel na to, že mému synovi říkám co si má myslet? To je jeho názor, ke kterému došel demokraticky sám. V tom prsty vážně nemám.
A to elektrokolo Vám neberu, zvládáte ho..ok.
Třeba k němu za 15-20 let také dojdu..

@kepler: A jet třeba po kruháči rychlostí souměřitelnou s auty je obrovská výhoda, protože ti nikdo neudělá myšku a neohrozí tě.
Jen za včerejšek mi 2 "takyřidiči" nedali přednost. Jednou jsem jel smykem a ubrzdil, jednou to řidič "zvládnul včas" ale jen díky tomu, že jsem místo postavení se do pedálů zvolil podřazení a neměl tak patřičnou rychlost. Jak bych asi dopadl na kole s elektrickým pohonem a stejnými brzdami? Rychlost není vždy výhoda a bohužel pády ve větší rychlosti víc bolí. Mých 9 šroubů je toho důkazem.

ladycat*
@martincakl, Je vidět, že o tom nic nevíte. Jak zde již bylo napsáno, i menší trasa v kopcovitém terénu je pro nesportovce na zdechnutí. Proto mám e-kolo! Taky na něm můžu zajet delší trasu a nemusím se spoléhat na autobus. Kolo i e-kolo ovládat umím, jezdím snad od tří let. Nejsem hardcore sportovec, ale hýbat se samozřejmě musím, a nejen v okruhu 1 km.
ladycat: Co se rozčilujete? Já napsal svůj názor a Vy máte jiný.. Tak to už na světě chodí. Vy nesouhlasíte se mnou, já nesouhlasím s vámi, to je prostě život. Oba to musíme unést.
A jinak kolech a o sportu toho vím dost..

 

hodnocení

1x
avatar amper

Obdobně jako Martin vidím problém elektrokola v tom, že klade jiné, větší požadavky na cyklistu. Kdo neumí na kole, nemůže umět ani na elektrokole. S ohledem na vyšší rychlost je pak elektrocyklista nebezpečnější svému okolí i sám sobě. Skoro každý den potkávám párek důchodců na elektrokolech. Pán je celkem v pohodě. Nespoléhá tolik na sílu pohonu, drží se u kraje. Paní je větší střelec. Pořád vepředu, motá se mezi krajnicí a jízdním pruhem - tu v pangejtu, tu 1,5 metru od středové čáry. Průjezd křižovatkou, to je problém u obou. Chovají se, jak kdyby jeli autem, ba hůř. Prostě to tam pošlou, zprava nic nejede. Že doleva nevidí a když nevidí oni, nevidí ani ten druhý, to jim jaksi nedochází.

Tedy elektrokolo je vhodné pro lidi, kteří umí jezdit dobře na normálním kole a mají dostatek sebekázně a pudu sebezáchovy, aby dojeli v pořádku zpět domů.

 

hodnocení

1x

Teda, nějak nevím, proč se tomu motocyklu neříká motocykl.

Protože to není motocykl?!

liska5

Na motorce se nemusí šlapat, na el- kole pořád, jinak nefunguje tzv. asistence. A tě popostrkuje. Jak moc, to si sám našteluješ, zapínáš a vypínáš podle terénu..

Kolo, kde se musí "šlapat" se jednoduše přepne do režimu, kdy se "šlapat" nemusí.

Ano, také nemusím na el. kole šlapat, přepnu a nešlapu-kolo jede. Používám tuto funkci výjimečně, hlavně na rozjezd do kopce. Myslela jsem, že to mají všechna el. kola. Mám takové docela levné, čínskou skládačku.

id

Takové přepínání nemají všechna kola, ale dají se kola upravit. Za mne je to na nic. Mám kolo, kde na nabitou baterii ujedu 90 - 120 km s asistenci v horách, pokud bych měla "přepínátko " a jela bez šlapání, tak ujedu možná 10 - 20 km a baterka bude prázdná. Na takovou vzdálenost nepotřebuji těžké, drahé ekolo. Mám jej na to, abych si zajela dál, tam, kde to na normálu nezvládnu.

Není potřeba hledat při používání el. kola nějaké problémy. Jsem stará, posledních deset let jsem se všude dostávala na obyčejném kole, pak jsem plynule přešla na el. kolo a nikdy jsem nemela žádný problém, přesto, že jsem technický antitalent. A to jezdím i na výlety po horším terénu a je to v pohodě.

 

kepler*
hodnocení

0x

Já jsem elektrokolo právě teď pořídil z toho důvodu, že mi už nohy ani pajš neslouží a řidičák nemám. Pro důchodce je to ideální řešení. S motorem o povoleném výkonu 250 W bych potřeboval příšlap, zvláště do kopce, takže jsem zvolil 750 W, které mě vyvezou do každého kopce. Poliši stejně prd poznají, štítek na motoru není. Pro mladé zdravé lidi je to zbytečnost.

ladycat*
Není pravda, že je to pro mladé lidi zbytečnost. V okolí bydliště mám několik strmých kopců, šlapat do nich na obyč kole je na zdechnutí. Nejsem sportovec ani nehodlám být.

 

merda
hodnocení

0x

Asi zaleží jak kde, ja bydlím v horách a tady je cyklistika fakt naročná sám jsem dost jezdil na kole a udělat tady po lesích par 10km nebo i měně nebylo nic pro netrenováneho jedince. Sám, ač nejsem žadný důchodce a kondici nejakou mám o něm uvažuji jelikož se tolik nenadřu a vyjíždku si více užiju a dojedu i tam kam bych normalně nedojel... ale tak kde jsou roviny apod se asi bez něj dá obejít ale chapu lidi co si ho pořídí i tak a opravdu proti tomu nic ja osobně nemám.

 

liska5
hodnocení

0x

Mám obojí. Víc najezdím na trekingovém. Je lehčí, nikde mi nechcípne, jsem na něm obratnější a jistější. Elektrokolo jsem si pořídila po 68. roce věku, protože jsem jezdila pracovat do pořádného kopce a zlobil mne kyčelní kloub. Letos už mám vyměněné oba kyčelní klouby, a jelikož elektrokolo váží 25 kg, tak ho zatím nevytahuji /schody/. Ale na léto mám plány na cesty...

Jinak pro laiky: šlapat se na el-kole musí, jinak nejede. A musí se pravidelně nabíjet. Já tak jednou týdně. Kdo se nechá více postrkovat motorem a hodně najezdí, ten i denně. Přes zimu má být baterie v pokojové teplotě a co 2 měsíce se musí dobít / neúplně/. Taky je dobré vědět, že el-kolo se hůř ovládá, zejména v zatáčkách z kopce, kvůli jinému těžišti a váze. Problém někdy je, když se musí náhle zastavit. Proto prý je na něm dost pádů. A taky, že když dojde baterka, tak je to strašná dřina to došlapat... . Dětem a mladým bych ho nedoporučila. Když to vezmu zpětně, tak bych si el-kolo pořídila zase až v důchodu. .

Původně jsem měla také oboje, postupně jsem obyčejné kolo odstavila. Často se mi stává, že když se s nákupem vrátím ke svému elektrokolu, čekají tam u něj nějací lidé a zpovídají mě, jak jsem spokojená atd. že si chtějí také pořídit. :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]