Jaká byla Vaše první hodina v autoškole?

Od: Datum: 23.06.16 19:17 odpovědí: 20 změna: 26.06.16 12:26
Dobrý večer, chtěla jsem se zeptat jaká byla vaše 1 hodina v autoškole. Já jsem dnes měla první hodinu a horší to být nemohlo. 20 minutový výklad o křižovatkách a o 4 dopravních značkách. Poté 2 hodiny jízdy po městě a okolních vesnicích. Po celou dobu jen sprosté nadávání od instruktora a nestálé stresování a řeči, že pokud mu zničím řadící páku, tak si jí zaplatím. Ani jedna pochvala a neustálé kritizování. Poprvé za volantem jsem si představovala jinak. A parkovat mezi dvě auta, když poprvé sedím za volantem bylo opravdu úděsné a celé dvě hodiny bez klimatizace v tomhle vedru byl bonus. Bylo mi do breku a tak potom co jsem přišla domů jsem se složila a to nejsem nějaký obří ciťa. Ani rodiče to nechápali a jen nevěřícně koukali. A proto mě zajímají vaše zkušenosti
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.06.16 19:35
avatar

Sešli jsme se na parkovišti u auta. Instruktor se zeptal: "Už jsi někdy řídil?" - "Ano, několikrát." - "Tak sedni za volant a jedeme." A jeli jsme asi padesát kilometrů po okreskách. Pak jsem šel domů. *nevi*

Datum: 23.06.16 20:00
avatar
Prvni hodina byla na parkovisti , jizda sem a tam , ukazka toceni volantem , citlivost brzd , spojky , plyn ... nikdy jsem predtim neridil tak mi to stacilo. Kdyby mi nadaval tak ho chytnu pod krkem ... tohle fakt nee.
Datum: 23.06.16 20:02
avatar

Taky jsem brečela,ale z jiných důvodů.My měli první měsíc jen učebnu a teorii a potom se už jen jezdilo.Já brečela,protože jsem nikdy nechtěla patřit k těm všem co jsou líní chodit pěšky.k těm co tvrdí jak je to důležité mít papíry.Auto jsem nepotřebovala a nepotřebuji,ale aby měl člověk klid a netlačilo na něj okolí a abych sehnala dobrou práci,tak to byly dva důvody proč jsem do toho šla.Člověk musí jít někdy s davem i když nechce.Jinak já měla pohodového učitele,jen jedna hodina byla vypjatá,ale byla jsem těhotná,tak jsem byla nesoustředěná,uznávám.No a první jízda byla chvíli na parkovišti a hned do provozu,to byly nervy,nevěděla jsem kam se dívat dřív,jestli na cestu nebo hledat páku,blinkr...*uspech*a byl v klidu.

Hlavně klid,dnes bych si představovala že jedu sama,více sledovala sama sebe,protože jsem se více soustředila na učitele(jestli není naštvaný,co říká,jak se dívá...) jak na řízení.


doplněno 25.06.16 06:53:

přesně jak píše mikyhans-nesmíte vybírat podle ceny,to potom nejde čekat pohodový průběh.Taky jsem dala na doporučení a doporučuji i já všem,protože si to můj učitel zaslouží,byl skvělý.

Datum: 23.06.16 20:07
avatar
Nikdy předtím, jsem neřídila, takže první hodina byla na letišti, kde jsme se učili rozjezdy. Ani už si nepamatuji, jestli jsme hned vyjeli i do provozu.. Můj učitel byl naprostý flegmatik, jen rád něco ho nevyvedlo z míry :D
Chování Vašeho instruktora, bych si rozhodně nenechala líbit.
Od: coco
Datum: 23.06.16 21:17

Taky mam zazitek z autoskoly - ridicak jsem delala uz davno jeste pri studiu a muj instruktor me dost neomalene balil, byl doternej a doslova nechutnej, akorat misto nadavek mel oplzle slinty. Bylo to bohuzel taky v lete a nosily se minisukne - tenkrat s jeho rukou na holem stehne jsem malem bourala, jezdit jsem uz nastesti umela tak jsem to nejak vybalancovala a zastavila, vztekle vystoupila a ukoncila zkusebni jizdy s tim, ze vickrat k nemu do auta nevlezu.Ten uchyl byl nastesti zbabelec, jizdy mi vsechny odsouhlasil a klidil se z cesty. Zaverecne testy jsem zvladla uz v pohode. Moje rada - platis si to, tak si nic nenech libit a klidne pozadej o vymenu instruktora, snad to nebude dalsi magor :)

Datum: 23.06.16 20:39
avatar

Instruktor pro mě přijel domů, že pojedeme na "cvičák". Když jsem sedl do auta, zeptal se mě, jestli chci rovnou řídit, přece jsem nemohl odmítnout. Takže jsem se projel za město na cvičák, tak jezdil kolem kuželů, couval, otáčel se, zkoušel rozjezdy do kopce, pak jsme sbalili kužely a jeli na projížďku po okolí. Tu jsem si náležitě užil, pak jsem dojel domů a těšil se na další jízdu :) po cestě bylo veselo, povídali jsme si, poslouchali rádio... Autoškolu jsem měl rád


doplněno 23.06.16 20:42:

Musím teda říct, že jsem si autoškolu vybíral ne podle ceny, ale podle doporučení známých. Zároveň se mnou dělala moje maminka (po letech se odhodlala, když měla někoho "k sobě") a taky byla spokojená. Instruktoři pohodoví a milí, vše potřebné vysvětlili a naučili.

Datum: 23.06.16 21:18
avatar

koukám, že dnešní autoškoly jsou organizovaný nějak veledebilně - co je to za nesmysl, dvouhodinová jízda? (to jako nikomu nedochází, že je mnohem užitečnější rozdělit celkový čas na kratší úseky? - ale jistě dochází, jen na to v rámci usnadnění vlastního života sere... (anebo si to tak možná vybrala tazatelka, ale to je teda hloupá));

první hodina v autoškole - tak před tou první hodinou krom "jízdy na trenažéru" (což byla zábava, v předpočítačový době to sestávalo z toho, že se do velkýho přístroje, jehož součástí byl volant, šaltpáka a pedály, strkaly takový velký talíře, který se točily (dle ovládání protořidiče pochopitelně, obraz, snad přímo těch talířů, se promítal na obrazovku), na nich byly po obvodě a napříč nanesený silnice (kolem bylo zeleno), a nesmělo se z nich vyjet - jinak to začlo drhnout a talíř se zastavil, bylo to celkem zábavný povyražení...),
teda před tou první hodinou v opravdovém městském provozu ještě proběhla hodina jízdy s už reálným autem na hřišti - vada jen byla v tom, že v autě žádný instruktor neseděl, vzadu byla vysílačka, a do ní dávala 3 autům najednou instrukce jedna instruktorka - jak vidíte, bylo to tehdy vysoce moderní vyučování, s využitím nejmodernějších postupů a techniky... (pro jistotu dodávám, že krom vizuálního kontaktu na vzdálený auta neměla instruktorka (sedící v baráku) žádný informace, data); no, když mi to (na rozdíl od trenažéru) chcípalo při rozjezdu, případně řazení, tak instruktorka i na dálku věděla, oč jde, takže nějaký ty pokyny stran plynu a spojky do vysílačky dávala...));
už nevím, jestli jsem tuhle hřišťovou hodinu nemusel opakovat, a pak teda nastoupily jízdy po městě (zas už si nepamatuju - bylo jich celkem 20?), instruktoři (střídali se, minimálně dva, byla to celkem velká pobočka, státního podniku, pochopitelně) byli normální, vlídný (jednou se jeden rozčílil, když jsem z ničeho nic (už koncem kurzu) najel na obrubník chodníku a chvili tak pokračoval, celkem jsem tehdy nechápal, proč tolik řečí kvůli takový banalitě (-: ), nakonec jsem si připlatil snad dvě hoďky, a byl jsem připraven...;
hodiny byly myslím třičtvrtěhodinový (a žáci se střídali nonstop - přijeli jsme k autoškole, a už tam čekal další);

a teď zlatý hřeb - celej tenhle podnik byl organizovanej na střední škole, coby nabídka žákům, se slevou, a to včetně hodně pečlivý teoretický přípravy (probíhala odpoledne na škole, zajišťoval tělocvikář + instruktoři autoškoly) - prostě celý to bylo pojatý jako skoro součást výuky s cílem umožnit co nejvíc žákům získat řidičák, zúčastnili se téměř všichni ze třídy (některým ani nebylo 18, takže po absolvování zkoušek získali řídičák až s budoucí platností (krom řízení 50 cm mopedu od 15, to jsme dostali navíc, i když jsme na tom nikdy neseděli)) - už z tohodle je jasný, že vztah instruktorů k polodětem byl tolerantní, vstřícný, byli zvyklí... (samotná zkouška byla formalita - objel jsem tuším jeden blok);

auta, jakož tehdy všechno krom soukromého osobního (a krom družstevního) majetku, byla státní, takže z jejich ničení zas tak instruktorům nervy týct nemusely, i instruktoři byli státní (zaměstnanci), ona to nejspíš byla výhoda - sebevědomý, případně navíc ale i starostmi buď o obživu, nebo o co největší výdělek frustrovaný soukromý podnikatel se opravdu může vůči klientovi (klient je přece ten blbeček, co tomu nerozumí, a co je od toho, aby vypláznul co nejvíc prachů) - a zvlášť tedy žákovi - z logiky věci chovat agresivnějc než znormalizovaný státní gážista (samozřejmě teď už si tak trochu svévolně generalizuju a příliš zjednodušuju)

(pozor, tím vším nechci říct, že socialistické zřízení á la ČSSR bylo lepší než to (značně bídný, mimochodem) dnešní, ale některé výhodné aspekty přinášelo...)

Od: jasonspezza
Datum: 24.06.16 00:04
Dělal jsem řidičák v rámci oboru. Prvních 10 minut mi to půjčil na plácku ať jezdím osmičku. Pak jsem vyjel přes město po okolních vesnicích. Na opuštěné silnici mě učil rozjíždět se do kopce bez ručky, pak zas jízda do města. Hodil jsem ho do obchodu. Sice mi to šest krát zdechlo ale pohoda. (chudák startér) teď po roce a půl od autoškoly si troufám říct že jsu perfektní řidič. Hlavní je přístup, na nás neřvali ani nic takovýho spíš vtípky ať otevřu dveře a sundam toho cyklistu.
Datum: 24.06.16 09:09

Dovolím si trochu odbočit - zapomeňte na to, že jste - dle vás - perfektní řidič. Dostáváte se do období, kdy vám roste hřebínek a mnozí na to doplatili. Takže pozor na to a přeji vám mnoho let a kilometrů bez nehody.

Od: jasonspezza
Datum: 26.06.16 12:15
Dovolím si připomínku. Na to že mi je 20 let tak nejezdím jak hovado, neřežu zatáčky, pouštím chodce, dávám blinkry i když nic nejede, netrápím to studené, dívám se daleko před auto, často brzdim motorem. Dobře zkusenej nejsu ale bezpecnej určitě.
Datum: 24.06.16 00:29

Ahoj.

My dělali papíry na učňáku. Hodiny teorie byly takový, jaký bývají. Spíš se asi bude jednat o jízdy. Kantor hned poznal, že jsem už asi někdy jezdil. Stačilo mu pouhý rozjetí, aby věděl, že ty jízdy pudou. S jinejma se běžně trápil i několik hodin, ale mě plánoval jízdy hlavně po svých kšeftech. Třeba Frýdlant -Liberec a podobně. S těma slabšíma by to v reálném čase prý nedal. Jezdilo se s modrou Š 100 a náklaďák byla Avia valník. Traktor Z 6711 a na kurzu kombajn E 512.

Datum: 24.06.16 02:26
avatar

Děsná! Instruktor nemohl uvěřit, že jsem ještě za volantem neseděla. Ne, že bych byla tak dobrá, ale asi se to moc často neděje, že by si to někdo nikdy nezkoušel. Myslím, že se tajně pokřižoval...

Od: janm
Datum: 24.06.16 08:34

Osobák celkem šel, horší pro mně byl náklad, nikdy před tím jsem to nezkoušel, PV3S celkem jsem se s ní potrápil, problém mi dělala absence posilovače řízení, (nadjíždění v křižovatce). Nakonec jsem to udělal ale jízdy až na potřetí spolu s kolegou...


doplněno 24.06.16 08:45:

No a instruktor, nebyl zlý ale byl trochu "raplík" což se o něm vědělo, nebyl takový jen na mně, na druhé straně za mé "neumětelství" mu bylo odpuštěno, moc jsem si z toho nedělal, možná je to tím že jsem byl kluk, na druhé straně uměl projevit pochvalu když se "zadařilo" což se mi občas také stalo *smich*

Jednou jsem byl v jakémsi zvláštním rozpoložení sám nevím čím to bylo a instruktor jako obvykle očekával "nedobrou jízdu" ovšem ten den jsem neměl vůbec s ničím problém, sedí nic neříká brilantní řazení, nadjíždění, křižovatky vše šlo na "výbornou" nakonec to nevydržel a říká mi prosím tě co to s tebou dneska je, jsi v pořádku? , není možné že tak dobře řídíš (jsi to vůbec ty?) *smich**smich**smich*

Od: jmlc®
Datum: 24.06.16 08:41
avatar

První hodina v autoškole byla při ŘP na mopeda - vlastně prvních 10 hodin - jen teorie, nadávky a hučení do hlavy... v autoškole jsem tenkrát neměl jediné jízdy, ani závěrečné.

Asi proto, že by motorka s takovou silou vůbec neuvezla onoho instruktora.

Na vašem místě bych asi zažádal o vrácení peněz a hledal jinou autoškolu.

Datum: 24.06.16 09:13

No to je mi tedy přístup - vystresovat řidiče a poslat jej do provozu. To samozřejmě není normální, nehledě k tomu, že ten instruktor je tam pro vás a měl by se vám věnovat odpovídajícím způsobem. A už vůbec bych si nenechal sprostě nadávat. Pokud dle něj něco nezvládáte, měli byste opustit silnici a trénovat mimo. Takový přístup je naprosto neprofesionální. Chtějte za své peníze odpovídající služby.

Jinak k dotazu: moje první hodina před více než 20 lety spočívala v několika rozjezdech na parkovišti a následně jsme šli do normálního provozu.

Od: mot
Datum: 24.06.16 09:19
Ridil jste uz nekdy?
Ne.
Tak nastartujte, pojedeme...
Zadny rozjezdy na parkovisti, hned do provozu

 

Datum: 25.06.16 09:31

Na osobák:Už jste někdy jezdil?Ne?Tak pojedem do okresního města.(bylo to dopoledne)

Traktor:Zapřáhneme si 9t valník a pojedem do ulic Mladé Boleslavi(to bylo odpoledne když končila Škodovka)

No a to nám ještě instruktor říkal,že se musíme naučit couvat s károu,jinak nás nepustí před inspektora a úplně nejlepší bylo to,že nás měl ve zvyku ještě lekat.V prostřed křižovatky kolikrát zakřičel "do prava!" nebo "zastav!" a čekal co člověk udělá.

Datum: 25.06.16 13:40

Ahoj,
doporučovala bych ti změnit autoškolu nebo alespoň instruktora. Mimochodem neděláš AŠ v K. Varech? Instruktor hodně připomíná toho mého. https://www.poradte.cz/volna-…16-autoskola-jak-probiha.html přecti si tuhle diskusi, kterou jsem založila.
Takže po letech jsem se opět přihlásila do autoškoly - úplně jiný přístup, instruktor vysvětloval, vše ukazoval, třeba 100 krát.
Nejdříve musel každý absolvovat dvě h. teorie na křižovatky, pak se teprve domlouvaly jízdy. První jízda na cvičišti - rozjezdy, osmička, couvání, poté okresky a mírný provoz, nakonec město. Instruktor sice občas při chybě řval, ale jinak byl v pohodě.
Autoškolu jsem nakonec udělala na první pokus a světe div se už dva měsíce jezdím. Sice zatím nejsem žádný exra řidič, ale z každou další jízdou je to lepší.

Datum: 25.06.16 16:42
avatar

Řídím od mládí, mám "papíry" na vše mimo autobusu. Minulý rok jsem zvažoval rozšíření právě na bus. Myslel jsem, že nejsem nemehlo ale instruktor mě přesvědčil o opaku. Snažil se ze mě udělat totálního kreténa, když jsem na na závěrečné jízdě zadním pravým kolem vjel asi 20 cm trávy v zatáčce...myslel jsem že vylítne stropem kabiny.

Hlavně zachovat klid, v prvé řadě p. instruktor je živ z vašich peněz, jeho prací je učit a naučit. Pokud bezvýznamně prudí a dostává vás do presu tak mu klidně řekněte že odejdete. Je to postačující, pokud se dá do klidu tak je to OK pokud ne jděte jinam.

Od: fik
Datum: 26.06.16 12:26

Vyměnit autoškolu. Takový instruktor ti jen řízení zprotiví a stejně tě nic nenaučí,instruktor musí být klidný a trpělivý,teprve se učíš,je jasný že třeba nebudeš řadit a zacházet se spojkou jak po 5 letech. Moje první hodina byla celkem v klidu. Instruktor se mě zeptal jestli už jsem někdy zkoušel řídit,odpověděl jsem že ano tak jsme jeli prvně mimo město,když jsem byl na křižovatce nervózní tak mě místo řevu uklidnil a hnedka to šlo všechno líp. Couvání a parkování jsme zkoušeli až tak na 4 hodině,potom co jsem to auto trošku dostal do ruky. A já jsem měl ještě ztížený podmínky tím že jsem dělal řidičák v zimě,a to před těmi 10 roky ještě opravdu zima byla a dokonce i padal sníh. Když se mi něco na tom sněhu nepovedlo,třeba se mě začly protáčet kola,tak taky úplně v klidu abych ubral plyn a zkusil se rozjet plynuleji. Díky tomu jsem se naučil řídit opravdu výborně,po autoškole mě to vysloveně bavilo a těšil jsem se na každou jízdu,po roce už jsem jel úplně v klidu do chorvatska

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.