Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tak jak to opravdu je s tím zdražováním?

Od: suzymon® odpovědí: 72 změna:

Zdravím Vás všechny. Nevím jak mne to napadlo, ale najednou jsem si položila otázku, jestli je pravda, že se nám všem žije dnes hůře, než třeba v roce 1978. To je totiž poslední rok prožitý v této zemi a mám doufám v živé paměti. Ptůměrný plat, mluvím za sebe, byla jsem obyčejná úřednice, byl kolem tisícovky měsíčně. Rohlík tenkrát stál myslím 30 haléřů, bochník chleba asi pětikorunu, litr mléka do dvou korun, máslo osm korun. Maso si přesně už nepamatuji, ale nemohlo to být víc než padesát korun za kilo.

A teď si to porovnejte s dneškem. Mluvím o základních potravinách, o ničem jiném. Dnes je průměrný plat prodavačky asi 9.000 Kč. Za rohlík dá 2.50, za chleba dvacku, za kilo vepřového 100 - 130 kč, za mléko 18 Kč a tak dál. Myslíte si opravdu, že se ceny základních potravin tak strašně zvedly, aby bylo nutné neustále nadávat jak to je dnes tady strašné? Někdo z Vás to určitě spočítá a nakonec přijde na zajímavý fakt. V poměru s dnešním průměrným platem, ceny potravin o dost klesly. tak proč jsme stále nespokojení a nadáváme na dnešní dobu a neustále to někomu dáváme za vinu.

 

 

72 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Z pohledu financí se většině lidí nežije hůře. Ceny se pochopitelně změnily a zejména se změnila skladba cen. Z tohoto důvodu nelze tak jednoduše přímo srovnávat. Našinec je ovšem vždy nespokojen a musí na něco nadávat. Vinu pochopitelně svaluje na ostatní, ačkoliv mnohdy si za to může dílem či zcela úplně sám.

 

hodnocení

0x

No,ono to není jen o jídle,kolikrát se třeba znásobila cena benzínu,jízdenek,o kolik se zvedly nájmy?

Český člověk má v povaze kdykoliv nadávat na cokoliv.

 

fex
hodnocení

0x

Změnil se životní styl, pokud by někdo žil stejně jako v roce 78 za dnešní peníze, nežilo by se mu hůře, ale je plno výdajů, které tedhy nebyly a dnes jsou. (TV, internet, každý má automobil atd..)

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

suzy, tisíce stránek již bylo popsáno, podobným tématem.Nikdy se ale nedošlo ke spokojenému názoru.

Je skupina lidí, kteří jsou na tom mnohem lépe, a skupina, která je na tom hůře. Co je spravedlivé? Osobně se domnívám, že statistika.

Co si můžu koupit za vydělané peníze dnes a co dříve. To že se dříve nekupovalo, ale schánělo, není teď vůbec důležité.

Já bych s rokem 1978 měnil jen věk a zdraví, jinak vůbec nic.

Vše je o víře v sama sebe..

zakomunistu.cz/...

jananovotnejch

Zalezi take na kvalite. Drive byl jeden rohlik a nic vic. Dnes si treba dobry dalamanek koupite za 9 kc a u nas v zahr. dobra houska stoji i 1€ a nekdy vice. Je to vse drazsi celkove, protoze se nam treba zdrazil najem. Tim padem dame sice o 3 kc mene za rohlik ale zase dame 10 tisic vice za najem...uz to chapes suzy? Ja pamatuju najem 500 kc. Je o dost draho nez predtim...musis vse vzit jako celek...ne jen rohlik...napr. dalsi vec je zubar. Ja utratila za komunistu 50 kc za rok a nyni 30 tisic za rok a dalsi zuby za 100 tisic me cekaji a jen setrim abych se mohla usmat. Jak smutne...Je tedy ziti dnes levnejsi? NENI...

hodnocení

Jenomže zuby za sto tisíc, tak to chápu, asi mluvíte o implantátech. Ale to je přece na Vás. Pokud si je necháte dělat, víte, že na ten výdaj máte a není co řešit. Ale zrovna tento nákladný zákrok byste mít nemusela a přesto by jste měla zuby. To nelze takto srovnávat. A nedá se to počítat do běžných výdajů. Tomu se říká luxus a to něco stojí. A jedno euro za housku, to snad trošičku přeháníte. To by bylo 27.50 Kč za housku. Takže ne, tohle nechápu. A k těm zubům, nebude to právě proto, že jste za komunistů platila 50 Kč, za rok, tak máte asi dost zanedbaný chrup. A hlavně, já za komunistů zákrok zubaře neplatila. Myslím, že to, co říkáte je na hlavu postavené.

 

tesyk*
hodnocení

0x

Ja jsem si nestěžoval za komoušů a nestěžuji si ani teď. Je to asi o tom, že jsem si vždy našel činnost, která uspokojila mé potřeby a práci, která mě bavila.

 

hodnocení

0x

Všem, kterým se stále něco nelíbí
Nejsme hrdý národ. Jenže jsme tu furt.
Přišel Němec, pobyl a zase odešel a my jsme tady furt.
Přišel mužik, pobyl, odešel a my jsme tady ještě pořád furt.
Přišla Unie, pobude a až se rozpadne, my tu budem furt.
Těžko nás porazit, když nebojujeme.
A žádný vetřelec nezvládne poslouchat naše vtipy dýl jak čtyřista let, to je vyzkoušeno.
Nestojíme za moc, ale ještě pořád stojíme tady.
To není špatné
Politika tady stojí za hovno
Svatá pravda. Politici jsou šmejdi a kradou, lžou a sousedovi, který je volil by se patřilo dát po hubě.
Ale je fakt, že je zvolil ve volbách. To znamená, že tady míváme volby.
A že na politiky můžeš nadávat nahlas a nikdo tě nezavře? To není špatné.
Žijeme v drahotě a bídě.
Je to pravda. Všechno stojí peníze a těch nikdo nemáme dost.
S bídou vyjdeš v naprosté většině jen na vlastní bydlení, placatou televizi, ledničku, mikrovlnku, pračku, počítač, mobil a aspoň jedno auto do rodiny.
Hlady už tady nikdo neumřel sto let. Máme se tak zle, že jsme líní se za lepší prací odstěhovat z Brna do Ostravy, protože je to hrozně daleko a tady máme garsonku po babičce.
Čtvrtina lidí má denně na cigára, polovina na benzin do auta a tři čtvrtiny na kořalku. To není špatné.
Šéfové jsou parchanti.
Svatá pravda, šéfové obecně jsou nahovno. Pokud ale můžeš nadávat na šéfa, znamená to, že máš práci. To není špatné.
Daně jsou vysoké
Jsou. Jsou nekřesťansky vysoké. Pokud ale musíš platit daně, znamená to, že jsi i něco vydělal nebo něco máš.
Horší by bylo, kdybys nic nevydělal a nic neměl. Nakonec to není tak špatné.
Zaměstnanci jsou líní nevděční parchanti Jsou.
Ale pokud máš zaměstnance, kterým platíš, znamená to, že jsi borec, který dokáže vést firmu a vydělat tolik peněz, že může dát obživu dalším lidem. To není špatné.
Zdravotnictví stojí za hovno
No samozřejmě.
Na každém pokoji by měla být telka, všichni by měli mít bílé plomby a právo na okamžitou transplataci jater.
Takhle se musíme spokojit s tím, že pro nás v nouzi vcelku rychle dojede sanitka, že nás nejdřív zachrání a až pak se ptají po průkazce pojištěnce, že v nemocnici platíme jen za karbenátek a že v rámci pojištění dostáváme velice slušné a odborné služby. To není špatné.
Počasí stojí za hovno
Naprostá pravda. V létě velké vedro, v zimě krutý mráz. Ale nemáme tsunami, ničivá tornáda ani zemětřesení. To není špatné.
Příroda stojí za hovno
Pravda. Ani pořádné hory, ani pořádné moře, ani pořádná džungle. Ale zas tu nemáme na každém kroku jedovaté hady, chlupaté pavouky, moskyty, v lese na tebe neskočí hladový tygr a pravděpodobnost, že tě do Berounky stáhne krokodýl, je taky poměrně nízká. To není špatné.
Celé je to tu na hovno
Je to přesně tak. Ale nikdo nás tu nedrží.
Můžeme se kdykoli sebrat a odstěhovat se na jiné, lepší místo, kde bude všechno v cajku.
A taky nám nikdo nezakáže se vrátit, když zjistíme, že takové místo neexistuje a mnohde je to i mnohem horší než tady.
A to není špatné.
Přes všechny ty výše popsané kruté hrůzy, ve kterých tady musíme žít, dokážeme každodenně řešit kraviny, jako kdo je baníkovec a kdo sparťan, že v televizi dávají ptákoviny a dokážeme se smrtelně vážně hádat a urážet kvůli toho, že jeden chce dph zvednout o procento a druhý o dvě snížit.
Nejsem cestovatel, nikde jsem nebyl, nic jsem nepoznal a nemůžu nic s ničím srovnávat. I přesto si lajsnu prohlásit, že se tady máme jako prasata v žitě, v nejklidnějším koutě galaxie. Nic důležitého tu nemáme, takže nám to nikdo nechce vzít. Nic nám zas tak moc nechybí, takže sami na nikoho neútočíme. Nejsme bůhvíjak bohatí, aby se nám sem stěhovaly hladové hordy, a nejsme zdaleka tak chudí, abychom se ve stěhovavé hordy proměnili sami. Díky tomu všemu sice nedržíme jako národ moc pohromadě, ale zase nás nikdo jako jedince nijak neomezuje a nemá tendence násilím sjednocovat. Pokud existuje na světě místo, kde se může každý v klidu a svobodně rozhodnout, čím chce být, jak chce žít a čeho chce dosáhnout, je to tady . Můžeme studovat, cestovat, podnikat, pracovat, chlastat pivo, dělat cokoli, co chceme.
To není špatné.

Akorát možná neškodí si to občas připomenout!

doplněno 25.01.15 17:24:

Nejsem autor, ale myslím, že to sem patří.

hodnocení

Strejc, doufám, že si to opravdu alespoň někteří celé přečtou. Moc výstižně a hezky napsané. *palec* Asi tak nějak jsem to myslela.

21.01.15 16:29

strejci, *palec*

stir*

Dobrý večer, strejci.

Ano, je to tak. Díky. Vytisknu si to pro ty, kteří nechodí na tyto stránky.

hm*

Tak to je dobrý. :) A celkem i pravda, jen z toho zdravotního pojištění bych se, po zkušenostech, odhlásil (kdyby to šlo a kdybych byl mladší).

 

eulalie*
hodnocení

0x

Tady nejde ani tak o potraviny, jako o to ostatní dražování - zájmové kroužky pro děti, studium na středních i vysokých školách je drahé, doplatky za léky, nájemné za byty, náklady na energie - plyn, elektřina a spousta dalšího. A tady je jádro pudla. Tady v tomto vidím drahotu. I když to jídlo je taky drahé. A to ještě nepíšu o dovolených, kulturních akcích, což taky patří snad k životu. To je taky všechno drahé.

 

au1
hodnocení

0x

když se budeme bavit o potravinách, proč ne, pak se nám jistě nežije hůř než před 40 léty. Nicméně je to dost omezený pohled, protože jednou ze základních lidských potřeb mimo stravu je bydlení + energie, a to je částka, která nejvíc omezuje množství nakoupených potravin z toho, co vám zbyde z výplaty po uhrazení výdajů spojených s bydlením.

hodnocení

Ale když jsou právě ty potraviny vlastně ještě levnější v poměru k výdělkům, tak jak je možné, že se lidé zadlužují a neustále si stěžují jak je nyní zle a jak to bylo dříve lepší? Tak si přece nebudu kupovat barák jako hrom, nebudu chtít to samé auto co má soused, nebudu jezdit na dovolené dvakrát do roka, nebudu se se sousedkou předhánět, která má dražší boty, nebo svetr a budu žít na své poměry. Tak, jako jsme to dokázali i tenkrát. To chcete říci, že nám to mělo tenkrát stačit? Že dnešní generace je lepší, než jsme byli my?

au1

Víte, dělám ve fabrice, ve které 70% zaměstnanců bere 13 tisíc korun čistého. Z těchto lidí můžeme vyselektovat ty, kteří podědili dům či byt, a ty, kteří stihli za socialsmu či těsně po něm nějakým způsobem vlastní bydlení získat. Zbyde nám cca 30% lidí s tímto příjmem, a jsou to většinou mladí do 35 let. Buďto žijí u rodičů, nebo v páru, a nebo sami. Teď si vezměte ty nejlevnější nájmy v našem městě, z 1pokojový byt 8 tisíc bez energií jen to hvízdne. Takže ne každý zadlužený má dům jako kráva, 2x ročně dovolenou, nový auto... Mimochodem 33% z těchto zaměstnanců u nás má na sebe minimálně 1 exekuci (peníze se již strhávají z platu).
Mimochodem z mé vlastní zkušenosti si nejvíc stěžují právě ti, co mají bydlení pořešené, a většina výplaty jim zůstane k útratě. Ti, co ryjí držkou v zemi, nemají čas si stěžovat, mají dost starostí s tím se uživit.

Nezlobte se, ale většina (netvrdím, že všichni) těch zaměstnanců má exekuci kvůli vlastní blbosti, protože se zadlužili zbytečně. Ano, také vím o konkrétních případech, kdy byl důvod jiný, ale těch případů je menšina. Problém je v tom, že lidé jsou jednak finančně negramotní, jednak ještě stále nejsou zvyklí chovat se odpovědně sami za sebe.

hodnocení

Přesně tak a moje řeč. Hurá! Já to také pozoruji kolem sebe. Nejsem ani slepá a ani hluchá. Příklad. Kluk, docela dobrý, pracant. Ale! Žádná extra kvalifikace, tudíž odkázaný na hodně těžkou práci. Rozvedený, jedno dítě. Pochopitelně neustále bez peněz, nějaké dluhy z dřívějška a alimenty. Bydlí u matky. Našel si novou přítelkyni, mladou a s tou nyní, v době, kdy ještě nemá zdaleka dluhy splacené a vlastně ani nemají pořádný byt, plánují další dítě. Copak o to, ale oba mají práci nedobře placenou, děvče je hodně mladé a velice snadno se může stát, že až to dítě udělají, tak se pohádají a rozejdou. Nechci tady psát, co mne k těmto úvahám vede, nebylo by to vůči němu fér, ale mám velice opodstatněné důvody, které se mnou sdílí i jeho vlastní matka. Takže co se stane? Zabředne do dalších dluhů, protože ze svého platu dvě děti nezvládne. A k čemu se podle Vás uchýlí? Já to vím, protože ho dobře znám. A to je velká škoda, protože by stačilo počkat, splatit dluhy, vyřešit napřed bydlení a pak dělat dítě. Ale můžete namítnout, že ani pak není nic jistého, a budete mít pravdu. Ach jo.

eulalie*

No jo, potraviny se mohou jevit jako to, co je levnější oproti letům za socialismu. Ale co třeba studim vysoké školy? Za totality vystudovali všichni naši papaláši prakticky zdarma (i ti, co jsou pro zavedení školného). A co nyní? Kdo má dítě na vysoké škole mimo domov, platí minimálně 6 tisíc měsíčně - jídlo, kolejné, doprava a to nepočítám drahé učebnice. Někdo může namítnout, že student si může na školu vydělat. Ne každý. Kdo studuje náročnou VŠ, kdy se jen pořád učí na zkoušky, tak už mu nezbývá síla na nějaký vedlejšák v podobě brigády... Jo, nemusel by studovat. Taky řešení.

tesyk*

Vysoká škola je zvyšování vlastní kvalifikace. To bychom potom měli také chtít, aby svářečský průkaz, nebo profesní řidičák byl také zdarma.

eulalie*

Já jsem to o té vysoké škole napsala proto, aby bylo srovnání s tím zdražováním... Dříve za socialismu rodiče takové výdeje za díte na VŠ neměli, jelikož koleje byly např. hodně levné...

 

zztop*
hodnocení

0x

To je krávovina srovnávat jen polovinu věcí. A kolik jste při platu 1000kčs platila nájem, elektřinu, plyn, vodu? Kolik stál benzín? A další. Ano máme i novinky, které tenkrát nebyli jako je internet, mobilní telefony a podobné. Ale energie a nájmy vzrostli nehorázně a neadekvátně. A k potravinám i v pořadu Vaňka o potravinách to jednou zaznělo, že se dnes šidí hrozným způsobem. Za komančů sice taky, ale tenkrát byl tenhle průmysl v plenkách takže to nešlo tak lehce.

hodnocení

Krávovina, jak se to vezme. Já ale úmyslně psala pouze o potravinách, protože bez nich se neobejdete. Ale obejdete se bez předražených extra telefonů, bez luxusního oblečení, boty za osmičku, a tak dál. A mohla bych toho tady napsat hodně, bez čeho se dá žít. Třeba bez zbytečných půjček na opravdové krávoviny. Když na to nemám, tak si to nekupuju, nebo si na to ušetřím. Já říkám, že se tady nemáme vůbec zle. A pak, o čem to mluvíte? Já úmyslně napsala průměrný plat prodavačky v supermarketu a to ještě v malém městě. Jinak v Praze a v jiných velkých městech mají daleko víc. A podle statistik, by měl být průměrný plat kolem 25.000 Kč. Takže mi nepovídejte, že z toho se nedá zaplatit nájem, voda a benzín a ještě v dostatku žít a jet na dovolenou. Asi jste nepochopil, co jsem měla na mysli. Nájem jsme tenkrát platili asi 3 stovky, tedy nám na měsíc zbylo 500 -600 korun a to jsme platili rohlík 30 haléřů, maso 50 korun za kilo a tak dál. A také jsme žili a i měli dovolené a také si koupili televizi a někteří i auta a měli chaty a tak dál. Tak jak to ti lidé vlastně dělali, když to dokázali dříve a nikdo nebyl zadlužený až po uši a exekutoři neexistovali. Uvědomujete si o čem tu vlastně hovořím?

Obejdu se já i moje rodina bez předražených extra telefonů, bez luxusního oblečení, bez bot za osmičku a tak dál. Jenom průměrný plat 25.000 Kč je jen taková iluze. To má tak otec, který si odmakal 20 let ve fabrice, a to ani ne každý měsíc. Matka má 12 až 14 000 Kč co měsíc. Mrzí mě, že třeba bratr nikdy neviděl moře, ani matka. A ono se to řekne, že v dnešní době můžete nakoupit více za ty peníze, co vyděláte, když se mluví třeba o potravinách, tak abyste jedla tak nějak obstojně, tak si musíte připlatit, takže tak.

hodnocení

Anizonko, bratr je asi ještě hodně mladý a já pevně věřím, že to moře uvidí a to ne jen jednou. Ale když má Váš tatínek řekněme 20 000 Kč., maminka těch 12.000 Kč. Tak to je dost peněz. neříkám že to je bohatství, ale na tu dovolenou u moře by se za rok ušetřit dalo. A já nevím co myslíte tím, že když chcete jíst obstojně, musíte si připlatit. Asi mluvíte o nějakém hromadném stravování třeba v menze, nebo jak se tomu dnes říká. Já jím dost dobře a není to tak drahá záležitost. No nemám čerstvého lososa každý týden, ale jím dobře a zdravě. Polotovary nekupuji a tak nevím jak jste to myslela.

Rodiče jsou rozvední, takže těch 20 000 Kč je fuč, samozřejmě otec něco platí... Bratr je sice mladý, ale matka ne. Ohledně toho jídla, nemyslím zrovna menzy. I když sama v nich jím, většina spolužáků ohrnuje nosíky, jsou zvyklí na něco lepšího. Já ne, pro mě je to standard. Jistě, můžete sice říct, že si máme koupit místo 30 deka levné šunky 10 deka šunky kvalitní, ale jak se z toho nají tři lidi? Každý dostane jeden plátek k večeři? Také nekupujeme polotovary, nemáme čerstvého lososa každý týden. Upřímně jsem neměla ČERSTVÉHO lososa nikdy v životě. Mám na to svůj názor, nechci se hádat. Na to všechno...

fidonet*

Anzionka: Víte co se mi na Vás líbí? Že si pořád a všude stěžujete a přitom sama o sobě píšete, že nedokážete zvládat školu, že na to kašlete. Na jedné straně ukazujete ramena, jak vše zvládáte, a že jste lidem ochotna pomoci, a když se na Vás pak někdo obrátí, tak se vymluvíte, že to neumíte. Ono, když povzpomínám, co jste za ten rok napsala, tak v Té vaší komunikaci je sakra dost kotrmelců, a píšete tak jak se to hodí do diskuze. Pokud budete ten život odflakovat, tak jak jste to tady popisovala ( ohledně školy, a jak na ni kašlete), nepodíváte se pořádně nikdy nikam. Takže ano, nejste rozmazlená, ale jak byste mohla, když nic neumíte a nic pořádného nevyděláte? Takže doufám, že jste za ten rok vzala rozum do hrsti, a když vidím slovo menza, takže jste se rozhodla bojovat a studovat, což bych byl rád. Denně vidím dvacetileté, co školu nemají, nic neumí, a pořád brečí, že jim stát dává málo, ale na otazku, jak budou život zvládat, pokrčí rameny, že stát se postará. Ano, dostanete pouze minimum, ale to není život, ale přežívání. ...

Fidonet: A víte, co se mi líbí na vás? Že spojujete něco, co vůbec nesouvisí. Neflákám školu, neflákala jsem školu a ani ji flákat nehodlám. Ti, co mě znají, to ví. Ti, co mě neznají, to vědět nepotřebují a ani si to nenechají vysvětlit. To, že jsem se nechala dotlačit někam, kam jsem nechtěla, to je moje chyba. Na nikoho to neházím. Ale neznáte mě, Fidonet, já vás taky ne. Nehodnotím vás, na rozdíl od vás. Nemrzí mě to, že o mně píšete, že nic neumím a nic pořádného si nevydělám. Zvykla jsem si na to, že mě lidi soudí, aniž by mě poznali. Ale mrzí mě jedna věc, že já se vždycky snažím, opakuji, snažím, ve virtuálním světě i v tom skutečném, nemít předskudky a nehodnotit zbytečně lidi, které neznám nebo neznám dost dobře. Mrzí mě, že se někteří nesnaží o totéž. Tímto se ještě jednou omlouvám zakladatelce této otázky, že se to odklonilo až sem. Už mlčím.

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

- já ze svého důchodu vyžiju, bydlím ale ve obecním paneláku (čistý nájem bez energií, vody, tepla je ca 3500 kč), za potraviny moc neutratíme, oblékám se taky skroměji, nic drahého nekupuju, občas nějakou elektroniku a potřeby do domácnosti a hlavně nemusím "živit" děti, které jsou bez zaměstnání, nebo taky líné, jak kolem sebe často vidím. Taky nejezdíme na drahé dovolené (jen "do lesů" atd,) , nechodíme do restaurací apod... takže jsem spokojená, řekla bych, že se mám stejně jako za komančů.

- spíše se zamýšlím nad vznikem bezdomovců, žebráků a nezaměstaných mladých lidí s rodinami i bez nich, nebo i v předdůchodovém věku (45 - 60 let). Tato situace je ve "svobodné" kapitalistické společnosti normální, ale to neznamená, že se mi musí líbit , stejně jako se mi nelíbí růst kriminality, narkomanie a nyní už i terorismu, který si sem dobrovolně pomalu zavlékáme ...

doplněno 21.01.15 16:02:

- jo zadlužení kvůli půjčkám třeba na vánoční dárky mi tedy hlava nebere, stejně jako předražené nákupy seniorů na předváděcích akcích, nebo půjčky seniorů, aby pomohly svým zadluženým dětem - následně čehož jsou pak "vyhozeni na ulici" - a ještě se ty děti na ně často vykašlou.

hodnocení

Ano Culdo, to je také můj názor. Prostě my jsme asi zvyklí kupovat to, na co máme. Ta nová generace chce všechno a hned a pak se zadluží, přijdou třeba o práci a jsou nešťastní. Nechápu, proč to nedělají obráceně. Napřed si na to či ono ušetřím a pak si to koupím. Ne že si to vezmu na dluh a ať se děje vůle Boží. Dneska to přece každý ví, že o práci může přijít a že nebude mít na splátky.

Vezmu to laicky...v 80. letech jsem s výplatou skoro nevycházel. Občas mi rodiče "museli" půjčit stovku. Dnes ušetřím měsíčně tisíce. Nijak jsem se nevzdělával, nevylepšoval.

hodnocení

No tak prosím! A pak že to nejde. Gratuluji! *palec*

Dobrý den, kolegyně Culdo,

spíše se zamýšlím nad vznikem bezdomovců, žebráků a nezaměstaných mladých lidí s rodinami i bez nich, nebo i v předdůchodovém

Zkusím popsat stručně kolegu z práce..přišel pro práci, vzhled nic moc, ale pracanta jsem potřeboval. Po měsíci jsme zjistil že maká a maká. Ale má problémy s dluhy, takže jsem mu je pomohl vyřešit, splatit vše naráz a srážkou ze mzdy to splácel.

Několik roků prima a byl po mě jednička. Jednou v sobotu nepřišel do práce, pak volal, že mu není dobře, žačal si vypůjčovat, pak i od zákazníků ...a skončil bez práce a bez prostředků..jen proto, že se mu mozek vrazil do rozkroku.

Teď je opět v dluzích a měl plat 16-18 čistého.

culdabulda1*

- to je jistě blbý - a samozřejmě si za to takoví lidé mohou sami - ale za komančů by ho zavřeli a asi by takhle neskončil. No, zase nebyla ta svoboda nemakat !

doplněno 21.01.15 18:02:

- Suzy -

jenom na nějakou zodpovědnost lidí za své činy nelze moc spoléhat, zvláště v případě, kdy je téměř vše dovoleno - tedy i podvody, korupce, atd... Méně zkušení lidé se nechají často napálit i proto, že jim chybí příslušná "protřelost". Určitý "bič" ve formě zákonů na lidi být musí, - a právě na neschopnost našich politiků takové zákony zde zavést lidé nadávají. !

Jistě uznáte, že politici často věnují spoustu času řešením svých mocenských (i finančních) problémů, schvalují nesmyslné, či protichůdné zákony - což jenom dokazuje jejich odtrženost od všední reality. A kradou ve velkém - komunisti byli proti nim "hovňouskové" - a jejich politika byla založena i na vzájemné sebekontrole, takže se nemohli dopouštět nehorázností, které jsou dnes v politice běžné.

Nebo - jaké je to tedy třeba ve Francii?

doplněno 21.01.15 19:50:

Suzy - děkuji

hodnocení

Ano, za komančů by ho zavřeli. No ono by k tomu ani nedošlo, protože on by jednoduše někde makat musel. Dluhy by dělat nemohl, protože by mu žádná banka nic nepůjčila. Tenkrát nebylo jednoduché si vzít půjčku. nejenom že jsme museli doložit kolik vyděláváme, ale musel být i ručitel, jinak půjčku nedali ani náhodou. Já si takto kupovala pitomej televizor, černobílej smaozřejmě asi "Teslu". A dodnes si pamatuji co bylo běhání a stresu, že mi půjčku nedají. Dneska si můžete půjčit za pět minut u lichvářských institucí a je jim úplně jedno, že to asi budete těžko splácet. Je to hnus, ale na druhou stranu se ptám. Kdo má větší vinu? No já bych řekla že ten, co si jde půjčit, když ví, že nebude moci splácet. Ale když on se mu ten teefon za 18 tisíc tak strašně líbí. Lidé jsou nezodpovědní, nebo úplně zblbli. Tak ať pak nehořekují a neházej vinu na politiky a prezidenty. Tím se některých nechci zastávat, to je jiná debata. Ale strašně mě štve to neustálé spílání a svádění viny na politickou situaci. Žádný politik by mne nepřinutil, abych se nechovala vůči svému vlastnímu životu a potažmo své rodině nezodpovědně.

doplněno 21.01.15 19:35:

Culdo, ve Francii je to stejné v tom, že i tam jsou zadlužení a i důchodci co nakupovali u "šmejdů" jako tady. Tam už tento fenomen mají dávno za sebou. Ale zažila jsem to tam také. Ale jak říkám, záleží na člověku. Ať je to tady, nebo jinde. Já se tam tedy nikdy nezadlužila. A neměla jsem za zadkem žádného chlapa, aby nedošlo k omylu. Všechno jsem si vybudovala vlastním přičiněním. A bylo to sakra těžké. Ale o tom psát nechci. Jenom bych řekla, že v poměru počtu obyvatel co je u nás a u nich, je to jenom kapka v moři tam. Zatím-co zde to je skoro pravidlem. Teda podle toho co čtu na netu, co vidím v televizi, a co se kolikrát řeší i zde, na poradně.

 

hodnocení

0x

Něco je levnější, něco je dražší.

Učitelka pět let po škole vydělala za měsíc na šest let nájmu v garsonce. Dnes na šest týdnů.

hodnocení

Ra 252, teda teď jsem úplně štajf. Jak to myslíte? Učitelka si za jeden měsíc vydělala v nějaké škole na nájem garsonky na šest let? Proboha co to bylo za učitelku a co učila? Nebo si měsíc vydělávala v té grasonce a hodilo ji to na nájem po dobu šesti let. A dnes má za stejnou práci jenom na šest týdnů nájmu. No to se dá i pochopit. Čas také asi zapracoval i na ní. Já to prostě nechápu, tu Vaši informaci. *ee*

Tak znovu. Plat učitelky 3500 Kčs/měsíc nájemné 43 Kčs/měsíc. Co je na tom k nepochopení?

buss

No joo, ovšem ve kterém roce? Neoblbovat neznalé. Ono se snad dají najít na intu přehledy. Platy začaly stoupat po 1989! Je přece jasné, že většina nedosáhne na průměrný plat.
I ostatní, pište kdy.

Soudružka učitelka ve školce v roce 1987 měla 2700Kčs, dneska paní učitelka 22000Kč.

Určitě ne všude a určitě ne všechny.

Zdroj: s vysvětlením úplně dole

Demagogicky můžu sdělit, že si dneska si paní uklizečka může koupit v motfildu 75 ks strunovách sekaček. Ale to je špatný příklad, páč to by byla debata o krajních hranicích. Zrovna jak když použiji vodu, dříve si za plat mohla koupit 3375 kubíků vody, dneska jen 271 kubíků..

Pokud se budeme trumfovat vybraným druhem zboží, tak se nedomluvíme věcně.

22.01.15 19:11

1988.

hodnocení

Teď to je sice už k pochopení je, ale nepřijde mi to možné. V době, kdy už měla učitelka takovýto plat, tak nemohla za garsonku platit 45 Kč. nebo bydlela někde na samotě u lesa. To je smyšlené. Já sama jsem bydlela v Praze v podnájmu v jedné místnosti, byla to ložnice paní, která v bytě žila sama. Měla dva pokoje, v jednom spala a vařila a tu ložnici, kde byly dvě postele, pronajímala. A v roce 1975 jsem já platila za tu místnost dvě stovky měsíčně. A to jsme tam bydlely nakonec dvě a každá samozřejmě platila. A to jsme byly obě rády, že jsme sehnaly tak levný podnájem a že jsme ho vůbec sehnaly.

 

buss
hodnocení

0x

Suzymon, už to tu bylo a nějakým způsobem ne jednou. Na to nejde odpovědět, jen zprůměrovat a to je k ničemu. Průměr mohl platit za socialismu, kdy většína na tom byla skoro stejně, ale i tak byli ti co se měli dobře, uměli se ohánět a ti chudší, i když ne takové rozdíly v příjmech. Toto si musí odpovědět každý sám za sebe. Rohlík v Kauflu je za 1,50! Když jsem začal vydělávat, tak bych si jich pořídil 5333. Kolik je jich v tom kauflu za průměrný dnešní plat? Za byt se platilo z dnešního pohledu směšný peníz. Ale má to ceny srovnávat, když je jiná doba? Pracovali tééměř všichni, když to byla povinnost. Ptejte se těch nespokojenců, nezajímají mne, každý má možnost si vydělat, o čem se mu kdysi ani nezdálo. Má-li někdo byt, barák aj. tak kolik má?
Jen si vemte platy do 1989 a teď důchody těch lidí. Nechte je nadávat. Takové to dnes je, tehdy bylo jinak, čuměli za dráty, možnosti neomezené. Nevzpomínám na toto.

zubar

Bylo líp! To není o rohlíkách vážení, hlady tu nikdo neumře, ale za minulého režimu jsem si do třiceti let, mého věku pořídíl- koupil z průměrného platu dům, chatu i auto. Bez hypoték, bez dluhů, kdo si může dnes dovolit koupit dům ve třiceti, bez hypotéky? O zdravotnictví, škole zdarma a dalším, nemluvě.

Zubar, to je ono, když manželé, kteří celý život pracují, jemu táhne na padesát a jí je čtyřicet, nemají vlastní bydlení, tj. bydlí v pronajatém, kde ještě končí za dva roky smlouva, tj. když tam budou chtít bydlet, tak si to musí koupit. Nedědili, rodiče nepomohli. Co to je? Našetřit vážně nešlo a nejde, když jde všechno, jak to říct, z ruky do úst. Hypotéku? Zadlužit se? To je řešení?

culdabulda1*

- budu mírně oponovat - našetřit šlo ! - rodiče byli oba dělníci, přesto si postavili svépomocí barák, uživili mne na VŠ a nakonec si koupili i auto (jenom Š-105.ku, ale auto to bylo). Ale otec uměl makat a matka uměla šetřit. A měli jsme i TV, brácha motorku, jezdili jsme i na dovolenou ( pravda, jen Maďarsko, Bulharsko, Morava, Česko). Nepamatuju si, že bychom hladověli - matka chovala králíky, slepice- do teď pamatuju, jak si pronajímali louky k pokosení a trávu pro králíky jsme vozili na trakaři přes celý les a pak ještě přes celou vesnici. V KSČ nikdo z celé rodiny nikdy nebyl !

Každá doba má svoje klady i zápory, ale v každé době lidé musí žít a hysterická mediální protikomunistická černobílá propaganda mne velice štve ! Jakoby byl hřích, že byl někdo spokojený i v jiném režimu, nežli v dnešní "svobodě" ! Možná, až se této svobody lidi nabaží a vychcípou disidenti, chartisti, pravdoláskaři i komunisti, budou mladí přístupni i jiným argumentům, nežli jsou dnes propagovány a zařídí si lepší budoucnost. Doufejme, že se naučí i vládnout !

doplněno 22.01.15 14:51:

- anizonka - dík za odpověď - rodiče šetřili pořád a věci si pořizovali průběžně. Na barák si vzali půjčku, kterou ale docela rychle splatili, konkrétně si to už nepamatuju, vím, že jim bylo kolem 35 let, mně asi 15.

Culdo, myslela jsem, když jsem řekla, že našetřit nešlo, tak po svatbě mých rodičů a až jsem se narodila, což bylo pár let po Sametové revoluci. Našetřit by šlo před ní, ale to byli moji rodiče v pubertě, na škole nebo v učení...

doplněno 22.01.15 14:55:

Není zač Culdo, moje matka se vdávala v osmnácti letech, otci bylo o pár let víc, max o pět. Neměli zhola nic, bydleli v jednom pokoji u otcových rodičů, se mnou, jako malou, pak 1+1, nájem, do toho další dítě, matka na mateřské, otec v práci, v té době max 18 000 Kč, a to ne vždy, možná míň. Dál se mi nechce psát... Jen pro představu. Nedědili, neměli našetřeno od svých rodičů...

hodnocení

Anizonko, v tomhle věku už je asi pozdě na koupi vlastního bydlení. A já nepopírám, že ne všichni si během života mohou vlastní pořídit. Snadné to není, nikdy nebylo a také nebude, ale jde to. Jen si člověk musí ujasnit priority. Jsou i lidé, kteří dávají přednost pronájmu bytu. Nemají zase starosti majitele. Ale tohle je stejné pro všechny a na celém světě. Ona se ta debata svezla trochu někam jinam. Já jsem si prostě položila otázku, proč je dnes tak v módě neustále nadávat na všechno možné a neustále obviňovat druhé, že to zavili oni. Abych teda přiznala barvu, tak to bylo proto, že ať se hnu, kam se hnu, myslím virtuálně na netu, tak všude spílají Havlovi a viní ho za to, že se tady dnes žije všem lidem špatně. Už je chudák po smrti a pořád mu vyčítají, že to tady zpackal. A že od té doby už byl Klaus a teď je Zeman, to jaksi nevadí. Pořád se bude kydat ta největší porce hnoje na hlavu Havla. Je pravda, že já osobně jsem éru Havla nezažila, ale byla jsem tady za Klause a toho bych nevolila ani náhodou. Co se týče Zemana, tak toho jsem znala jako sebestředného chlapíka, usazeného doma v křesle a samolibě vyprávějícího ty své "bonmoty". Pro mne to byl obstojný bavič, který se mohl uplatnit v televarieté. Tam bych ho brala. Ale jako prezidenta? Nevyvracím, že to byl kdysi třeba i nadějný politik. jenomže se na něm jednak hodně podepsal alkohol a pak také ta jeho povaha samolibého a sebestředného člověka. Tyhle vlastnosti si mohu dovolit mít já, protože tím ublížím jen sama sobě, protože všechny kolem sebe naštvu. Ale prezident? Ten by se měl umět ovládat.

Promiňte, Suzymon. Nějak se vždycky nechám unést. Jen mám někdy chuť to okomentovat...

hodnocení

Jéžiš Anizonko, vždyť já Vám nemám co promíjet! Já mám stejné tendence jako Vy. Taky to nevydržím a musím zase něco napsat. A to si kolikrát v některých diskuzích svatosvatě slibuji, že už se nedám do další debaty vtáhnout. No a stejně to nakonec udělám. ;)

On ten Havel udělal základy politiky ve kterých další pokračují. A svými restitucemi ukázal jak se na to musí jít. Osatní nejsou o nic horší ani lepší než on. Jeden podvody a amnestie vrahum,druhý amnestie zlodějum a třetí myslím nejméně škodí chlastem.

zubar, přeji Vám to.

v 21 letech jste se vrátil z vojny, za 9 let vydělal na: průměrného platu dům, chatu i auto. Bez hypoték, bez dluhů,

Prosím, klikněte si zde a koukněte na cenu škodovky.

Proč dneska, když je to tak složité, stojí před barákem tolika aut? Proč zde na poradně čteme, jaký mají mladí problém s auty, odebírají jim řidičáky a podobně.

Jsem rád, že jste byl vyjímka a pořídil si to co jste popsal.

doplněno 22.01.15 13:20:

zubare, škoda že nechcete argumentovat a končíte.

Průměrný měsíční plat byl v roce 1977 v Československu 2.444,- Kčs zdroj Internet

x 12 měsíců =29328 x 9 let= 263952Kčs.

Za to jste koupil, jak sám píšete, průměrného platu dům, chatu i auto.

Proto Vám to přeji, ale nevěřím.

Kolik z těch aut stojících před barákem stálo víc, než půlroční plat? Naprostá většina jsou vraky z třetí ruky.

zubar

Nikde jsem nepsal, že jsem měl ve třiceti auto nové, že byla nová auta poměrně drahá je mi známo, ale to není životně důležité, koupím si takové na jaké mám, tehdy i teď, jde spíše o cenu bydlení, cenu nemovitostí. Srovnávat dnešní dobu a dobu před třiceti lety, podle toho kolik stojí na ulici aut, to je směšné, stejně jako přepočítavat na kolik rohlíků si vyděláme nyní a tehdy. Všiml jsem si, že si p.Milane v

tomto režimu libujete, asi máte holt štěstí, každý ale nemá takové zaměstnání, aby byl v pracovní době stále na Poraďte,

jestli se mýlím tak se omlouvám. Končím diskuzi.

hodnocení

No já nevím, ale ten, kdo ví jak dlouho je každý z nás onlaine na poradně, tak ten tam musí být v té době také. Jak jinak by to věděl? Nebo jste jen tak střelil od boku? A pochopil jste otázku velice primárně. Nešlo pouze o to, kolik rohlíků si koupíte dnes a kolik včera. Šlo jaksi o jeden princip.

michal*

suzymon..třeba tím,že když přijde "zubar" večer domu a zhlídne komenty jsou tam vidět časy

sanyo*

zubar - měl jste děti a jedl jste? Díky za odpověď..

doplněno 22.01.15 14:45:

Jinak, protože jsem to celé jak je mým zvykem zase nečetl, tak jedním dechem musím uznat, že v řadě věcí má ( nebo měl) zubar stejný názor, jaký zastávám já. Tady se fakt měří štěští člověka na kila, litry, množství, peníze a pod., ale většina z nás řekne, že předtím byl štastnější a spokojenejší. Neboť nikdo v té době nemusel řešit dilemata, která teď si násilím a reklamou razí cestu. Byl spokojený, společnost se bavila a to nejen v televizi či rozhlase. Jo, jo, jak se člověk mění.. a bude hůř. Bohužel pro naše i vaše děti.

 

hodnocení

0x

Je mně velmi líto, zejména těch z nás, kteří měří životní úroveň na automobily, svobodu slova, majetkem a neomezené možnosti cestovat. Komu vyhovuje takovéto hodnocení?

Posuzujme úroveň žití, podle toho jak jsou zabezpečeny nejzákladnější, nezbytné potřeby a jistoty pro žití. Až budou zabezpečeny tyto potřeby života, tak se bavme o tom, co nabízí společnost navíc a není k životu nezbytně potřebné. Ona úroveň společnosti se pozná, podle toho jak se dovede postarat o nejpotřebnější.

Hezký den -miro

 

hodnocení

Doporučuji Vám si přečíst otázku "Stará koza-jinak nic moc". Tak takhle to je. A tahle slečna tady bude jednou skučet, že nemá peníze ani práci a jak to má udělat. A bude asi svalovat vinu na rodiče. Protože to už jaksi dělat začala. Je líná jako veš, peníze nemá a přitom si jezdí na výlety, nerozumí žádným fakturám, ale zcela spolehlivě si umí obstarat týdení pobyt a tak dál. práce ji nebaví a tak už si zařídila nějaký částečný invalidní důchod, myslím, že jí je něco přes dvacet a už se těší, že konečně dosáhne věku a asi dostatečné invalidity k tomu, aby pobírala důchod celý. je strašidelně nespokojená se svým životem a fňuká na celé předlouhé stránce, jak ji život nebaví. Je mi z toho taky blbě.

doplněno 22.01.15 14:30:

Tak ono to je horší, je jí 33 let. já to předtím četla nějak rychle. Prý je ještě panna. Rubrika "společnost" Stará koza v domácnosti nic moc." Takže jaké má vyhlídky takovýto člověk? Co bude dělat, kdyby se něco stalo s jejími rodiči. Jak se třeba postará ona o ně, až zestárnou.

culdabulda1*

- ale já jsem měla dojem, že je tazatelka duševně nemocná? - o tu se budou starat ostatní ...

doplněno 22.01.15 20:20:

no - myslela jsem stát - já už jsem v důchodu, jinak bych řekla "my". Taky nevím, co se s takovými lidmi děje, když jim umřou rodiče. A tazatelka je ještě lehčí případ.

hodnocení

Jéžiš, tak to mi nějak ušlo. Já myslela že je jenom děsně líná a vyčůraná. A to jsem zvědavá, kdo to bude ti ostatní...

 

macka*
hodnocení

0x

No ono se asi dnes žije dobře asi jak komu co si budeme povídat poslanci a ti nahoře se mají dobře a my ostatní obyčejní lidé pracující asi o hodně hůře bohužel je to tak a snad bude i líp když schváliy vyšší platy a životní minima a i důchody ale kdoví kdy to uvidíme na výplatách a jak to vše bude ono se pořád zdražuje a nebo zlevnuje ale jen něco a jak píšete ono asi opravdu bylo líp v těch letech 1978 i potom bohužel je to tak.

 

hodnocení

0x
avatar zolik

Ci ... ve věku 23 až 26 let, svobodná nebo rozvedená, popřípadě manžel v kriminále, tři děcka, ona sama na mateřské dovolené nebo bez práce... V tu chvíli dostává od nás všech, z našich kapes:

7.400 Kč příspěvek na bydlení
8.700 Kč sociální dávky
1.700 Kč přídavky na děti - pokud má "pouze" 3 děti
7.600 Kč rodičovský příspěvek do 3 let věku dítěte.

K tomu můžeme pro pořádek přičíst 13.000 Kč příspěvek při narození dítěte
a jednorázové podpory na nákup potravin" ve výši cca 6.000 Kč při každé návštěvě cikánské famílie s hordou uřvaných děcek v prostorách úřadu

Myslíte že v dnešní době se žije špatně? Jen asi těm co chtějí poctivě pracovat a dostávat včas mzdu. S těmi to bude horší. Jelikož poctivě pracují a mám i občas mzdu Tak mi nic nikdo nedá. Jen dnešní společnost mi připadá jak když ráno hodím jeden rohlík mezi dvacet slepic.

V jiné diskuzi je informace, jak se máme špatně. Zde kolega zolik (pokud píše pravdu) toto vyvrací...

fidonet*

Zolík: snůžka blbostí, arogance a rasistických urážek ...

Výše částek si vymýšlíte a jen plácáte. Ne že by se částky nevyplácely, ale to jak tady mácháte čísly, se snůška hovadin. 23 letá žena s 3 dětmi nemá 7600 do 3 let ani kdyby se pokrájela ( tohle nemá, ani matka s jedním dítětem, která měla vysoký plat) - naučte se buď počítat, nebo tím neoperujte. 8700 jaké že dávky? Sociální .. to je co? Nový pojem, nebo něco, čemu nerozumíte a opět jen píšete blbosti? 7400 příspěvek na bydlení? Ano, pokud má vysoký nájem a zmetek pronajímatel na nich rejžuje, tak NO a CO? 1700 na 3 děti? To jste si zase spočítal jak? Tahle částka součtem prostě není. a 13.000 při narození dítěte .. opravdu jste debi*, co nečetl nikdy zákon. Matka s 3 dětmi nemá porodné a 6000 na jednorázové nákupy? Vy jste se asi zbláznil?

Jelikož dokážete vulgárně napadat spoluobčany, tak jistě prominete, že i já jsem použil pár trefných slov. Ale tyhle štvavé řeči ničím nepodložené, pouze hospodskými kecy pár ožralů, to je k popukání.

Běžná romská rodina, po zaplacení bytu s 3 dětmi a otcem ve výkonu trestu dostane , tedy zůstane ji na živobytí ... a teď nechci kecat já, ale cca 3140 + 3x1740 +3x500 a z toho odečtěte odůvodněné náklady na bydlení tedy 30% a kolik zůstane? cca 7000 na jídlo stravu pro 4 osoby, v tom jsou léky, drogerie, jiné potřeby denních potřeb.

Ne že by si to zasloužili, ale sociální politika je tak nastavena, tak nekřičte na lidi, kterým nedáte práci, ale na systém. Opět, přeskakuji otazku, zda by tu práci chtěli, když jim systém "věnuje" 7000

Tak nad tím zapřemýšlejte a mých 7000 porovnejte s vašimy vymyšlenými X penězy

Toto je také lež? poradte.cz/...

doplněno 22.01.15 20:47:

To stím příplatkem na bydlení taky neni pravda? V televzi lžou když v ruzných repotážích je kolik stat platí na za bydlení rodiny na ubytovnu,byt. Byt RPG v Havířově třípokojový nájem 12 tisíc platí jim stát.Jak by na to ti chudáci vzali? Věčně plné herny cigánu a to jim na to stačí těch Vašich 7 tisíc? Z čeho žijí? Když jsou tak chudí proč mají tolik dětí které nemohou uživit? Před pár roky se tu rozjížděla automobilka Hyundai. Přednostně tam na úklid a pomocné práce zaměstnavali Romy. Kontrolní otázka Kolik jich tam pracuje dnes?

doplněno 22.01.15 21:23:

Máte nárok na porodné? – Kalkulačka

Doby, kdy se bez ptaní vyplácelo porodné za každé novorozeně, nejsou příliš vzdálené, ale asi už se nevrátí. Z dříve plošně vypláceného porodného je "pravá sociální dávka", na kterou mají nárok jen nemajetní rodiče. Jestli jste na porodné dostatečně nemajetní, vám spočte naše kalkulačka.

Na porodné má nárok matka, v případě její smrti otec dítěte, ale také osoba, která převzala dítě mladší jednoho roku do trvalé péče nahrazující péči rodičů. Od roku 2015 se porodné vyplácí na první dvě děti. Na první dítě ve výší 13 000 korun, na druhé ve výši 10 000 korun. Pokud se při prvním porodu narodí dvojčata, vyplatí se rodičům rovnou obě sumy. Při výpočtu nároku na porodné se porovnává čistý příjem rodiny a její životní minimum rodiny, ale pozor do rodiny se už počítají i novorozenci, na které by se mělo vyplácet, a samozřejmě i starší sourozenec, jde-li nám o porodné na druhé dítě. Z rodičovských dávek jsou na příjmu rodiny podobně závislé přídavky na dítě, rodičovský příspěvek náleží všem plošně, peněžitá pomoc v mateřství je pak dávkou, která se vyplácí z nemocenského pojištění, a je tedy závislá na tom, jestli si toto pojištění rodič platil.

doplněno 22.01.15 21:26:

V této kalkulačce také lžou? Příspěvek na bydlení jen 8683. Kč penize.cz/...

fidonet*

Asi tak ...

trochu jste nenašel v mé odpovědi větu, že neřeším výši příspěvku nebo doplatku na bydlení, protože to je částka, kterou tito spoluobčané nedostanou, maximálně jim projde rukama a uhradí bydlení. Ano částky jsou různé třeba 13.000 za bydlení, a ano, media mystifikují a podávají pouze takové informace, které jsou mediálně zajímavé, tedy aby byly čtivé, dráždivé a podobně. Jednoznačně podaná částka je lživá, neboť ta se vypočítává složitějším způsobem, a doplatek dokonce ještě záleží na zvážení správního orgánu, dle výše dávek, běžně místně a časově vyplácených.

Porodné ... trochu jste tedy pomíchal hrušky s jabkama, nebo jste chtěl být mediálně zajímavý ... napsal jste matka se třemi dětmi ... ... a ta porodné NEDOSTANE ! ... , a najednou se mi tady oháníte nárokem na porodné bezdětné matky. Tak zvažte co chcete psát ...

A to co píšou na webových stránkách přece není argument, nahlédněte do zákonů, doporučuji 110, 111, 117 na příspěvěk a třeba 500 na způsob, jak se tyto dávky vyplácí. Souvisí s tím ještě další řada zákonů, ale ty teď nemá cenu rozebírat.

Takže na vašich pár otázek zda lžou: odpovídám ... podávají nesprávné informace ...

Na otázku kde jsou pracovníci z Hyundaie dnes je složitá odpověď a nedovedu na ní odpovědět, ale máte asi pravdu. Abyste nemyslel, že naše spoluobčany protěžuji, tak vloni se na ostravsku rozjel projekt Inkluze a 5 těchto rodin dostalo byt i práci a předem prošli velkým výběrovým řízením. A jedna rodina práci nezvládla hned první měsíc .. nešlo že by ji nezvládala, ale nechtělo se ji ... v tomto máte bezesporu pravdu, ale je to běh na dlouhou trasu, 40 let jsme jim to dovolovali, 25 let po té umožňovali a podporovali hezkými sociálními dávkami a teď je to chcete otočením kouzelného prstenu odnaučit. ... chce to čas ..

-

-

p.s. tato Vaše věta

Z dříve plošně vypláceného porodného je "pravá sociální dávka", na kterou mají nárok jen nemajetní rodiče



je nějak divná .. co je to pravá sociální dávka ... zas nějaký nesmysl?

Nevím jak se tyto dávky vypočítávají a raději ani nechci vědět, protože již teď je mi z toho nazvracení, ale když před poštou stojí hlouček cikánek na dávky, podle nich na žebračenky, tak tyto žebračenky dělají cca 15 - 25000kč. Kolik pracujících ženských si to to čistého vydělají. Nemluvě o tom, že úřad jim zaplatí popelnice, na zimu si koupí uhlí a s účtenkou si dojdou na úřad k proplacení a jako bonus dostanou něké ty boty a oblečení pro děti na zimu. To nejsou žádné tlachy, ale realita o které vím.

 

fidonet*
Pisete nesmysly, kterym nerozumite ;) , zadne uhli na urade nedostavaji, ale na UP, dostanou prispevekna uhli, ale pokud neplati teplo jinak. Na obleceni nedostavaji nic

Píši konkrétně o tom o čem vím, tudíž nebalamut´te.

fidonet*
A vite o tom od jedne pani z tramvajky ... Takhle vznikaji famy, pomluvy a povidacky nulovych hodnot ...
Pisete ze nevite jak se vypocitavaji, ale vite ze to tak je? To si odporuje samo o sobe ...
doplněno 25.01.15 21:56: Uvedomte si, ze vznika plno techto bachorek, aby to stvalo spoluobcany.
Ano, herny jsou po vyplatech davek zaplneny romy, ale tito obcane zacinaji dostavat misto penez stravenky, a ty se do automatu nedaji nastrkat ...

Vážený, plácáte blbosti, sice nevím jak se vypočítávají a ani mě to moc nezajímá, ale také to nevím od paní z tramvajenky, ale od osob s tím pracujících. Nepochybuji ovšem o tom, že Vy víte, že to tak není.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]