Nové komponenty Shimano a Sram

Od: Datum: 19.12.15 10:24 odpovědí: 40 změna: 07.01.16 18:47
avatar

Zdravím,

zajímá mě vaše zkušenost s novými cyklokomponenty (MTB) a trendy v cyklistice. Používám kvalitní horské kolo (komp. XT 1994) a jsem s komponenty dosud spokojen (najedu nyní tak 3-4 tisíce km/rok)- bohužel začíná být problém sehnat náhradní díly (pastorky, řazení 8 stup - ve stejné kvalitě). Přijde mi např. absurdní měnit celé 8- kolečko, když stačí vyměnit třeba jen 2 pastorky (18, 16 z) po 3. výměně řetězu

Kvalita dnešních komponentů jde dolů, ovladatelnost (řazení) je perfektní. Je trend mít i u MTB vpředu jeden převodník a vzadu x-kolečko (10 - 11 pastorků)...

Co vy nato?

díky za názory a hlavně zkušenosti

R


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.12.15 10:47
avatar

V nějakém populárním časopisu pro cyklistiku (tuším Velo) jsem četl nadšenou recenzi redaktora na nové komponety MTB Sram.

Vychvaloval ovladatelnost, lehkost šlapání a řazení(vpředu jen jeden převodník tuším 36 z a vzadu jedenácti kolečko se 40z. pastorkem)..

Zaráží mě jedna záležitost : *nevi*

Pokud budete šlapat na nejlehčí převod 36/40 je řetěz nejvíce vychýlen z ideální přímé linky a navíc je nejvíce zatěžován (jízda do kopce maximální silou)!

Na boky zubů působí přídavné síly (rozklad sil) - takže velkou část energie šlapání spotřebujete na "broušení" boků zubů (prach , zrnka písku, bahno) a na pružný ohyb už tak tenkých zubů (tenčí profil než u 8 kolečka) ..

o silách působících na zuby ve směru tahu nemluvě (čím menší převodník, tím větší síly působící na řetěz a zuby)

a je to i o pocitech v nohách-pamatuji , když Shimano přišlo s "převratným" objevem zvaným Microdrive (42 zubů převodník a 11 z na pastorku) , jak i profíci , který tohle jezdili, přiznávali pocit, že se jim kamsi ztrácí při šlapání energie když zařadí nejtěžší převod (větší síly na zuby-větší pružení zubů + vychýlení řetězu) ..

fyzika se očůrat nedá a jestli mně chce někdo tvrdit že takové šlapání je lehké a účinné pak mně to musí dokázat fakty !

samozřejmě běžnému uživateli to asi nevadí, ale mě hobíkovi, který si kolo sám opravuje a servisuje a navíc má v nohách najeto dost, to docela vadí...mohu porovnat životnost komponentů (ozubení) před 20 lety a nyní..

;)..no asi stárrnu a nedokážu přijmout nové trendy

Od: kolista
Datum: 20.12.15 11:46

Recenze musí být kladná ;)

Horší je Microdrive než to křížení. 36/40 i s křížením vychází líp než např. 27/30. Ovšem na druhé straně je 36/11 a to je paskvil - velký tah v řetězu = velké ztráty.

Za mne když už tak dvoutác 46-30 (46 určitě, 30 asi) a pastorky 8 kvalt max. 9 kvalt 12-32 nebo 34

Jednotác leda na sjezd - stačí menší rozsah.

Můj názor čím novější, tím víc omezená životnost a citlivost na vůle (10 kvalt do bláta považuju za nesmysl). Jak ložiska, tak materál a tloušťka pastorků atd. Kvalitou je zlaté původní Shimano když začínali - často jezdí dodnes.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 20.12.15 19:10
avatar

to je právě ono..proč něco měnit, když to funguje - jen to není "trendy"? jako třeba 29, 27,5 palcové pneu

a teď do toho elektronické řazení - dokonce to mají i do terénu ! Ale co můžou profíci dělat?- mají smlouvu ,tak musejí jezdit , co jim dají - dost mě překvapilo, že třeba Kulhavý má na každý závod nový rám !

Prostě jsem ve věku , kdy už mi na nějakém gramu nezáleží a mám raději výdrž - proto mám na horákovi ocelový rám CrMo

Od: kolista
Datum: 21.12.15 11:58

Za ty prachy bych na tom taky jezdil a vychvaloval jak to je dobrý - to je součást jejich práce. Novinky být musí aby se prodávaly nový módní kola, zaručeně lepší než předchozí. Něco smysl má, něco je spíš krok zpátky.

Jednotác se mi nelíbí - buď má malý rozsah, nebo je na pastorkách kilo železa/duralu (musí být velké pastorky) Asi bych bral dvoutác např. 30 - 46 a kazeta 12 - 32 nebo 11 - 30, to pokryje jak prudké dlouhé krpály 8kmh, tak dlouhý mírný sjezd kde se jede 60. A buď 8 nebo max. 9 kvalt, aby to nebylo citlivé na omačkání pastorků, vůle v řazení atd a vydrželo to aspoň 20tkm (technicky to neí až tak problém - viz např. staré kazety z Favorita, některé byly OK i po 50tkm - kalené se neomačkalo jako moderní bláto (zjednodušeně))

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.12.15 18:54
avatar

ano velmi rád vzpomínám na poctivá socialistická 6 kolečka a na klilky, převodníky, řazení Walter -pár závodů jsem na nich odjezdil (náby Campa record)..je fakt, že převodníky 54 /44 originál Walter jsem vyměnil za 52/42 od campy..

životnost cs 6 koleček byla excelentní...a dokonce se daly 4 nasouvací pastorky dát obráceně a fungovaly dál !

Samozřejmě - řazení nebylo tak přesné a rychlé- používal jsem stříbrný Sedis - řetěz (na 8 kolo) - standardní nájezd 3. 500

až 4000 km a pak výměna řetězu...a hlavně se mi líbilo, že jsem si mohl poskládat pastorky jak jsem chtěl ! 13 až 28 z

Datum: 22.12.15 19:03
avatar

Zajímalo by mě pokud by mě !

..pokud by se dali nějací nadšenci dohromady a vyráběli pastorky, převodníky, komponenty v lepší kvalitě než je japonský konsum, jestli by se chytli na trhu..(tak na technické úrovni např Sram X 9)... .

prostě takové "retro komponety" pro lidi jako jsem já-honbíky ,kterým by dvojpřevodník na horáka i silnici stačil + vzadu 9 kolečko

Datum: 20.12.15 17:02
avatar

Tak v první řadě je třeba si říct, na co budu horské kolo potřebovat. Do terénu určitě jednoplacka s rozumným počtem zubů a rozsahem kazety stačí. Je to jednodušší, méně složité a pro gramaře možná lehčí. Jenže spousta lidí si koupí carbonového horáka za padesát tis a najede cca 200km za čtyři měsíce, protože s tím jezdí jen pro chleba. Když jsem jezdil v lese na krosovém kole, nikdy jsem nikoho nepotkal, naopak nejvíc horáků potkám na silničce, i těch nových s jednoplackou, div se k smrti neutočí Myslím ale, že to křížení řetězu u jednoplacky nebude takové jako u dvou či trojpřevodníku, když dáš velkou-velký, protože jsou na opačných stranách. A na silničce takto jezdím často. U těch horáků na silnici je pak lépe zvolit alespoň dvoupřevodník, kvůli efektivitě šlapání a přenosu energie, ale v terénu jedna placka rozumně zpřevodovaná musí stačit.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 20.12.15 19:24
avatar

standardně jsem jezdil na horákovi trojpřevodník...22, 32, 44..a vzadu většinou osmikolo 11,12, 14, 16, 18 , 21, 24, 28

samozřejmě jsem řetěz nekřížil (ne 44x28, nebo 22 x 12,11) ale na 32 z. prostřední převodník jsem jezdil celý rozsah pastorku - což je v podstatě jako ten dnešní jednopřevodník !

11 a 10 st. pastorek jsou samozřejmě ještě o něco širší než osmička (devítka)

ale každý to máme jinak , máme jiný styl jízdy a taky jezdíme jiné terény a dávky (intenzitu)

prostě jsem si dal rád někdy oddych a dal si na 22 převodník "šlapačky" v těžším terénu - a to je právě ta výhoda trojpřevodníku - dává to kolu větší univerzalitu - rozsah využití !

Datum: 22.12.15 20:45
avatar

Dnes jsem potkal na silnici čtyři horské kola. Teď jsem si trasu projel na Stravě a dva z nich tam měli taky dnešní trasu. Jeli jen po silnici či šotolinové stezce, rovina, tak není divu, že potřebují velký rozsah převodů. Na rovinu a někdy náhodou do kopce nebo terénu. Jasně, dokážu to pochopit, že člověk chce mít univerzální kolo, jak do terénu, tak na silnici a ještě všelijak vytuňené...mnohdy ale vyjde levněji jedno kolo na silnici a druhé do terénu, pokud je chuť. No a ty řetězy či kazety nejvíc trpí na horákovi, tam ty komponenty moc nevydrží. Krosové kolo už je na tom líp a silnička vychází nejlíp. Je sice drahá počáteční investice, ale pak na to člověk tři roky nešáhne. Na řetězu už mám 9tis km a měří 132,5mm, pláště mám původní za cca 3stovky kus a mají 12tis, předek je jak nový, zadek má sjetou plošku, ale důlky stále viditelné. Ještě mám dražší závodní pláště a po dvou a půl tis jsou někde ve dvou třetinách životnosti, ale u těch závodních se s tím dá počítat. Ale koupil jsem je za dobrou cenu na cyklobazaru. Brzdy jsou taky ok, takže silnička je bezúdržbová. Na krosovém kole mi vydržel řetěz dva měsíce, pláště tři měsíce, takže tam je ta údržba nákladnější. Brzdy jsem taky měnil a kazetu mám nachystanou novou už rok a půl a ještě jsem ji nevyměnil. Jak jsem koupil silničku, tak jsem s ní už neslezl a dvě krosové kola mi zavazí ve sklepě. Na jednom aspoň manželka občas v létě vyjede.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.12.15 22:47
avatar

..jo silnice...ukradli mně dvě solidní silniční kola...tak jsem se prostě šprajcl,,a navíc bylo to v době, kdy cyklostezky ještě moc nebyli a kvalita silnic nic moc(90. léta), a ještě jezdily "zvajtakty"..tak jsem šel do MTB...

ale jak jednou sedneš na galuskáče ..už nic lepšího nezažiješ...zvláště ta akcelerace, maximálka, řezání zatáček v serpentinách...

horák je fajn relax, ale je to jen tak "abych se hýbal na čerstvém vzduchu" a adrelinový závislák downhillák taky nejsem

Objevil jsem teď nové hobby KOLOBĚŽKU !

ideální na podzim a jaro...krásně se při jízdě na ní zahřeješ a krásně protáhneš záda, šlachy! Na kole je půlka těla "mrtvá" a záda dost trpí /nárazy, chlad)..kolobrnda je prostě pro mě (hlavně ze zdravotních důvodů) dobrý kompromis -neb běhání mě nikdy nebavilo ..a cyklistika už mě dost bolí...

Datum: 22.12.15 23:31
avatar
Já uz taky nejsem nejmladší, ale člověk se musí trochu hýbat. Letos jsem měl treka jen jednou venku a vůbec to nejelo. Na silničce jsem trochuzlenivel. Letos ale není velká zima, tak se to dá. Přes léto je to fajn, v zimě toho moc nedám a kdyz to nejde venku, tak doma u TV na válcích. Stezky tu nějaké nové máme, ale většinou jezdím na Slovensko, jsou tam lepší silnice a hlavně slušnější řidiči. Vyjedu z Hodonína a jsem v Holiči a po slovenské straně do Rakouska, tam je to ještě lepší a auto tam cyklistu nepřejede.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.12.15 12:36
avatar

pokud bych si měl volit dne s jaké kolo tak tu crossku - jezdím po zpevněných polních a lesních cestách-žádný trail..ale už nejsou finance...tak to kolo půjde do hrobu se mnou

na ježdění je stejně nejlepší parta, i dva stačí - přece jen se lépe vyhecuješ..

Datum: 23.12.15 13:48
avatar

Stirecku prosim tě co to máš za řetěz?Devět tisíc a pulka životnosti?Nějak tomu nemůžu uvěřit.


doplněno 23.12.15 13:56:

Já ty kilometry nějak moc nepočítam,ale na dura ace řetezu tipuju tak sedm tisíc a končí.A to mam 65 kg a rozhodně nejsem tip co se stim nepáře.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.12.15 00:05
avatar
Vyzkoušel jsem několik řetězu a vše odešlo za dva měsíce cca 3-3.5tis. Teď mám kmc x10sl a taky se divím, ze pořad drží. Novy má rovných 132mm takže je o dvě až tři desetinky kratší nez řetězy co jsem měl předtím . Natáhla se akorát rychlospojka, asi po 8tis, tak jsem ji vyhodil a nanytoval článek napevno. Zitra sem hodím odkaz, AZ budu na PC. Stál 30 USD. Zlatý, odlehčeny, duté tvrzené nýty. Používám suché mazání, takže nespini a jak jsem psal, krizim velká velká nebo mala mala. Mám doma ještě jeden, objednal jsem si další, kdyz byl ve sleve, popravdě živnost jsem předpokládal okolo těch sedmi osmi tis a to nedá ani dura ace kamosovi, takže cena za km je bezkonkurenční.
doplněno 24.12.15 11:43:

http://fr.aliexpress.com/item…82_80_62_81,searchweb201560_8

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.15 15:11
avatar

Děkuju za info.Zkusim si to zapamatovat až budu příští rok shánět nový tak ho zkusim.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.12.15 14:14
avatar

K těm moderním komponentum to všeobecně vidim tak: Dyzajn :) většinou otřesnej.Ale určitě spousty nových komponentů je přínosných a usnadňuje ovládání kola a tím posouvá hanice a nabízí lepší,příjemnější pocit z jízdy.

V anketě jsem si nevybral.Osobně bych zaškrt něco jako:Kdych na to měl koupim novější model.

Co konkrétně mě třeba vadí je dnes již nedostupnost kvalitních odpružených vidlic na večkový brzdy a co se týče zapletených kvalitních kol na večka tak v bledě modrém.Člověka to tlačí zbytečně koupit celé nové kolo.


doplněno 23.12.15 14:24:

Třeba já mam na MTB osmičkový řazení Alivio a funguje dodnes jako nové.Takže teoreticky není důvod měnit.Pokud se jedu řádně projet tak řadím často a často taky chybí síla na přetlačení řadící páčky.Psychicky mě to vyčerpává.Chci zařadit a jet,ne si lámat prsty.Tipuju že u nového modelu xt bych tento problém neřešil.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.12.15 22:01
avatar

v tom souhlasím- nové modely na úrovni XT, Deore mají skutečně lehké a přesné řazení-tedy do doby než se dostane do pastorku bláto, sníh nebo větvička (listí)...

Od: ar
Datum: 24.12.15 00:52
Ono opravdu nejde srovnávat 20 let staré XT s novým XT. To staré je na úrovni dnešní Acera. Nejde jen o lehčí a přesnějí řazení, ale i o možnost odřazování jednou páčkou, řadit i tři pastorky najednou atd. U přehazovačky lepší a tužší pružina, kdy řetěz hned nemlátí do zadní nástavby při prujezdu terénem a tím i daleko menší náchylost na spadnutí. Prostě ten vývoj jde dopředu a většinou je to přínosné. Vždyt před 20 lety XTéčkové brzdy nebyly ještě ani V- Brake,ale prastarý Cantilever a to nemluví o rozdílu oproti kotoučům. Středové složení čtyřhran, které se z dnešním Hollowtech II nedá srovnávat. Co vůbec nejde srovnávat jsou vidle, to je dnes jiná liga.Jo sehnat dnes slušnou vidli na Véčka (novou) nejde, tam už jedině "atrapu". Já jsem synátorovi už před dvěma lety sháněl Rebu nebo Epicona na Véčka a už tenrát jsem měl smolíka.Taky jsem nějak nepřišl na chuť dvou plackám,o jedné ani nemluvím. Proto jsem po letech přešel od Specialized, který u solidních modelů nabízí jen dvouplacku. Teď vozím na Ghost trojku 42-32-24 , tadeji bych 44, ale přesmykač ji nedá.
Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 24.12.15 12:27
avatar

v podstatě souhlas - ale mluvil jsem především o životnosti. samozřejmě lehkost-komfort vládání je jinde, i tuhost středového složení- to vím . Ale ta nostalgie ;)

znám mechanika , který je teď zavalen prací na retrokolech - prostě ocelové rámy, indexové řazení na rámu, klasické klipsny...

prostě stále více chlapů asi uznává, že veteráni (i auta, motorky , letadla) mají svoje kouzlo-třeba v tom, že se dělali ručně a ne na automatech, jsou to prostě originály a ne housky na krámě !

Už začímáme být přesyceni tím konsumismem - použít a za 3 až 5 let zahodit (prodat) a koupit nové !

Datum: 28.12.15 19:02
avatar

přesmykač ji nedá? to je divné - mně funguje v normě 44,32,22

a když dám 42, tak jen lehce posunu přesmykač na rámu dolů..

Od: ar
Datum: 28.12.15 20:53

" posunu přesmykač na rámu dolů" a slyšel jsi už o přesmykačích na přímou montáž na navářku?Dvacet let starý přesmyk dá i 48 zubů stejně jako dnes Altus. Jsou i přesmykače určené jen na 40 zubů a je to klidně Alivio a je jedno jeslti je to Down Swing nebo Top Swing (např FD-M4000)Já mám konkrétně XT FD-M781-D6 Direct Mount.Prostě není přesmyk jako přesmyk.Jo a pokud zahodíš ty šílené pláště od Authora (Trail Master) a koupíš si slušný univerzál, uvidíš jak se nechá na horáku upalovat. Na těch Authorech se nadřeš a ještě máš pocit, že tě honí roj včel,jak to hučí.Mimochodem váha tvého pláště je 610g(26x2.0), mého pláště je 540g (29x2.2), Tak kde pak jsou ty vyšší hmotnosti u 29er jak jsi psal v duhém vláknu. Na tvé ježdění po zpevněných polních a lesních cestách dej některé z gum Continental Race King , Schwalbe Smart SAM , Maxxis CrossMark , Ritchey COMP Z-Max Shield. Za ty samé peníze co stojí Trail Master koupíš Race King v kevlaru. Ta 68 v nicku snad není ročník narození, když píšeš,že jsi starší.;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.15 18:21
avatar

jo je to ročník porození...68 ;)

jasně na navářku- ale i na tý navářce bývala oválná díra, která umožňovala posunutí přesmyskače.

Samozřejmě se snažím porovnávat kola stejné cca cenové kategorie- ohledně hmotnsoti kol 29 a 26 ...Moje kolo je mimo kategorie ! Veterán ...

ale ty pláště- to máš pravdu - a ještě lépe si pořídit bezdušáky..

Od: ar
Datum: 29.12.15 19:48

Na navářce je jen závit,ovál je na přesmykači. Prostě to škrtá,testováno

http://shop.dolekop.com/presm…ect-mount-3x10-presmykac.html

Já bych musel mít v niku 63 a přesto se starý necítím a zatím "bajka" nevzdávám. ;)

Pokud jde o ty bezduše, ty tak na závody, na normální ježdění je to k prdu, ale nevím proč zrovna řešíš gramy u starého CrMo. Já myslím, že si japončíci udělali z Authora srandu když to pro něj vyrýbějí jako plášť na tvrdý podklad. Vzorek to ma jasně samočistící a boční výstupky mizerné, takže na tvrdém povrchu dřina a v blátě nevede a nepodrží. To je na dvě věci.*hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.15 20:02
avatar

jsme si nerozuměli-já mluvil obecně o navářce-takovu jsem viděl u nějaké silničky...*hi*

ne právě že gramy neřeším (u svého kola) - jediné , co řeším je kvalita pastorků, řetězu a taky budu muset brzo řešit kvalitu řazení 8 st...přece jen jsem na těch komponentech najel přes 80.000 km...a jediné co jsem měnil byly konusy v zadní nábě

jo a rám..původně tam byl Heavy tools, ale po pádu mně praskl (sedlová trubka) - tak jsem si sehnal rám Fort,

jinak komponenty vše původní XT 94

Od: ar
Datum: 29.12.15 20:16

Tohle kolo si pověs na zeď na památku a kup "nové", tím nemyslím funglovku,ale když nejsou chechtáky tak nějakou bazarovku. Stále je plno lidí, kteří si kupí nové kolo,najedou 50 km a zjistí,že i na těch novejch se musí šlapat a raději ho za poloviční cenu prodají. Navíc teď v zimě je cena dole.

Zjistíš, že i ta geometrie rámu je jinde a dělá své, ne jen komponenty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.15 20:20
avatar

no...před 10 lety bych neváhal a poslechl tvé rady ..teď poněkud finančně strádám *plac*

je pravda , že jsem výbušný typ a potřebuju tuhý střed a zadní stavbu , abych si to užil - a Fort je dost měkký..to je fakt

Datum: 29.12.15 20:22
avatar

" i na těch novejch se musí šlapat " *frajer*

dobrá hláška !

Od: ar
Datum: 29.12.15 20:05

Jako univezál i na tvrdý podlkad beru takovéto pláště

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.15 20:16
avatar

ta varianta 2 se mi líbí - rozměr? výrobce?

Od: ar
Datum: 29.12.15 20:53

Schwalbe Smart SAM 26x2.1 , 26x2.25

http://www.kupkolo.cz/26-plas…t-sam-performance-drat_z5426/

Dělá se i na 29er i na crossová

Na fotce jsou v pořadí jak jsem psal výše

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.15 22:03
avatar
Anebo ti pustím toho crosse MRX. Je jako nové, funglovka, mírně jete, cca 10000km
Jinak jsem na něm jezdil kevlarove schwalbe sammy slick. Na polnacky a lesní cesty ideál, na sotoline ok, akorát v bahně to bylo o hubu. Ale na asfaltu to jelo jako silnička. Jsou lehké a mají dobrou ochranu proti defektu. První defekt az byl sjety, cca 3500 km. Ale to uz byl hladký jak galuska. Jeden mám stále nový v zásobě. Jen nevím, jestli jsou ve 26".
doplněno 29.12.15 22:06: 68 - nápodobně
doplněno 29.12.15 22:26: http://www.bikenet.cz/testy/test-schwalbe-sammy-slick
A dělá se i 26"
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.15 20:45
avatar

cross MRX - máš foto?


doplněno 30.12.15 21:38:

hmm..malý rám na mě (187 cm) ..ale kolo pěkné

Datum: 30.12.15 23:20
avatar
Are ty jsi rychlejší než sracka Ani si nepamatuju, že jsem tu fotku sem dával.
Jinak mám 170, takže by bylo malé. Ještě mám meridu, ta je o palec větší, ale tu manželka nepustí. Ani já má lehčí rafky MRX má stejné rafky jako na horaka 29", jsou těžké, špatně se roztaci. Ale pokud s tím člověk nejezdí na závody, tak to nevadí.
doplněno 31.12.15 18:55:

Merida tam má nějaké meriďácké, 32 děr a nízké 18mm, šířka je tuším stejná. MRX má výšku 25mm a drátů požehnaně - 36 Každopádně po přesednutí to bylo poznat, ale pak jsem si zvykl. No a když jsem pak přesedl na silničku, tam už to letělo samo a to tam taky nemám nejlehčí kola. Předek i s výpletem a středem má nějakých 800gramů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar
Datum: 31.12.15 01:24
"štíre" Ty zase šprkolíš. Máš tam podle foto Logic 622x19 (36) ten má 560gramů. V této cenové relaci je to spíše lehčí ráfek. Buď rád, že tam nemáš třeba Remerx Dragon.Těch 19mm je opravdu na lehčí XC, většinou se dávají 20-21mm těžší váhy i 22mm. Já mám třeba 21mm Ryde Edge21 510g (32). Ale pokud chceš lehký ráfek tak musíš přitlačit na šrajtofli,např. DT Swiss XRC 320 370g. Hm skoro 17 litrů za jeden ráfek,to raději zhubnu.*smich*DT Swiss XR 331 je cenově přijatelnější,ale Ty honíš ty gramy.:-D
doplněno 31.12.15 01:25:

Copak má Merida za ráfky?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 18:00
avatar

jen jsme se trochu zmýlili v pojmech a dojmech- kroska je kolo na ktrerém jezdí cyklokrosaři...ale my taky mluvíme o trekovém kolu

 

Od: ar
Datum: 06.01.16 18:53

Já mám spíše dojem, že v pojmech a dojmech máš bramboračku jen ty.

Psalo se o crossu tedy crossovém (krosovém) kole a ne o krosce.

Krosové kolo není to samé jako trekingové (turistické) i když je na stejném základu.

Kroska je jen slangový výraz,stejně jako horák, trek (s malým t). Udělj si v tom trochu jasno.

Když se zeptám stírecka na jeho žiletku, tak určitě nebude popisovat jaké má holení.;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 19:13
avatar

jojo... ... venku po kolena sněhu, tak holím gumy na válcích

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar
Datum: 06.01.16 19:29

Máte na jihu tolik sněhu jo? Tak to ještě že jsem v podhůří, tady máme tak 10cm.*smich*

Kdyby jsi měl pořádné gumy a nenavlékal tam jen ty holé hadice, tak jsi je nemusel hoblovat doma. Já byl včera *uspech* a dobrý.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.16 18:47
avatar
Těch deset čísel tu možná bylo taky, ale uz to taje. Jinak pláště mám nové, do mokra co jsem sundal tehdy z nového crosse, ty jsem ještě neojel. Ale v te zimě s tím mým astmatem bych to asi neudychal. Silnicku uz vytáhnu AZ na jaře, protože už solili. Doma si dám krátký dres, zapnu ventilátor a TV a nic víc nepotrebuju
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Poslední otázky Poradny sport
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.