Kvalitni kolo

Od: Datum: 03.09.14 12:15 odpovědí: 13 změna: 04.09.14 22:51

Dobry den,

mate nekdo prosim zkusenost s kvalitou kol Rock machine? U nas je docela znama znacka kol Kellys, ale zda se me uz docela proflaknuta, na druhou stranu maji byt kola Kellys valitni...Shanim kolo pro manzela

Diky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.09.14 00:32
avatar

Nám se v rodině Rock machine osdvěčil,do Kellys bych nešla,já osobně mám Meridu a nemůžu si vynáchválit,mám sice vyšší řadu,ale i za menší peníze nabízejí poho věci a nevím jak teď ,ale já před 2roky měla po koupi rok pojištění zdarma.O víkendu jsem byla v prodejně CYKLO POINT a byl tam supr výběr.

doplněno 04.09.14 00:33:

..ono je nejlépe když si chlap vybere sám,ale pokud se sportem začíná,bude rád i za dárek co vyberete.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 03:33
avatar

Kellys určitě ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 06:12

Dobrý den, v současnosti nezáleží ani tak na značce, která je na rámu nalepená, ale na tom jakými součástkami je kolo vybavené a za jakou cenu pak ta celá sranda bude. Protože všechny rámy jsou vyrobené ve stejné fabrice na Thajwanu a v podstatě i ve stejné kvalitě. Ovšem pokud to má trochu sloužit, tak nekupte kolo pod cenu 10 tisíc. Kola jsou většinou vybavené různou směsicí součástek a o výrobu většiny z nich se stará f. Shimano a případně SRAM. SRAM už asi ani nedělá nic do té nejnižší kategorie, které je dobré se vyhnout a Shimano má pokrytou celé rozpětí. U Shimana bych viděl jako nejoptimálnější cena/kvalita řadu Alivio případně ještě Deore (ta už je při skoro stejné kvalitě o trochu víc naceněná). Co se pořizovací ceny týká, tak je šikovné koupit nějaký model z předešlého roku, kdy se nechá i něco ušetřit. Jinak jsem před nějakou dobou jezdil na kole Rock Machine a nyní jezdím na Kellys a v nálece na rámu to opravdu není.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 04.09.14 16:23
avatar
Protože všechny rámy jsou vyrobené ve stejné fabrice na Thajwanu a v podstatě i ve stejné kvalitě.To je tak trochu víc než přestřel který bych čekal tak od nákupčího z Tesca. A je to totální nesmysl...Už jen cena rámu z hlíny kde bude vpředu karbon vidla a vzadu karbon stavba je obrovský rozdíl v komfortu proti nebude až tak rozdílná ale rozdíl v pohodlí je obrovský, přitom je stále tuhý a cenově dostupný...Spíš to chce napsat kudy manžel jezdí a kolik toho ročně najezdí..Až poté řešit jakou sadu a co na kolo navléct...Jinak s koupí staršího modelu člověk nikdy neudělá chybu kromě ušetření...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 21:08

Tak paní se ptala na kola od Kellys a Rock Machine, kdyby se ptala na kola značky Cannondale, nebo alespoň Specialized, tak bych možná zmínil i speciality z karbonu, které z Thajwanu nesporně nepocházejí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 21:53
avatar

Hangare věř tomu, že i specialized nebo cannondale dělá rámy na Taiwanu. Merida to samé a i domácí značky jako MRX vozí rámy z Taiwanu. Buďme za to rádi, jinak bysme si na ty kola nevydělali. Kvalita té "carbonové" směsi se odvíjí od cenové relace, dnes není problém vyrobit čtyřkilovou silničku, jde jen o cenu. Sady se zase vozí z Malaysie, takže i když koupíš české kolo, nic na něm českého nebude, možná pláště nebo jiné prkotiny. Ovšem s kvalitou našich plášťů nebo i duší jsem nikdy spokojený nebyl, takže vedou opět cizí výrobky vyrobené opět na východě. Tretry shimano - made in bangladéš!

S tím zbytkem souhlasím, bez určení terénu, nájezdu a použití (celoroční) se nedá poradit konkrétně. Určitě ale kolo vyzkoušet a projet osobně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 22:12
avatar

V tom máš pravdu ale plácnu za 100k dostaneš jinou hlínu/carbon než za deset...

Povedlo se mi pořídit stroj z části vyrobený/osazený v japonsku...možnosti jsou..

Jinak ted nevím který ale stále pár menších výrobců dělá věci v usa dostupné pro evropana až na dopravu..

A i proto jsem se optal kolik toho manžel najezdí ročně, podle toho se nejlépe vybírá...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 22:51
avatar

No jasně, však jsem to psal, že kvalita rámu se odvíjí od ceny. Na těch nejdražších speciálech má ten rám jiné složení směsi než na těch levnějších. Na druhou stranu, když spadneš na tom speciálu, tak rám můžeš vyhodit, protože je sice pevný, ale křehký. Rám za dvacku zase hned tak nepraskne, ale bude o něco málo těžší. Jinak slušné kolo se dá koupit i přímo v číně, měl jsem tam vybrané, cenově ok, ale u nás dph. Jinak komponenty jsou tam většinou levnější než u nás, ale zase jak co. Komplet sady nebo řetězy na silničky jsou tam dražší. Devítkové řetězy jsem tam kupoval pořád, protože ty tam jsou levnější, různé brašny, světla, blikačky, tachometry jedině na aliexpresu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 10:55
avatar
Bruk to napsal za me. Dnes se všechny rámy dělají na Taiwanu, takže je to vcelku jedno, jestli je to author, merida nebo jiná značka. Opravdu kvalitní rámy poznáte na cenovce, záleží v jaké cenové relaci kolo vybirate. A pak záleží, jakou sadou jsou osazene. Ovšem jestli kupujete kolo pro manžela, nekupujte ho sama, ale s manželem, aby si mohl vybrat model a velikost rámu, která mu bude sedět, bylo by vhodné osobně vyzkoušet. Taky záleží kde a jak bude jezdit, ono horské má jinou geometrii rámu nez trekove či crosove, takže horské nemusí být na cestu do práce pohodlné a naopak. No a jiná kategorie jsou silniční.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 21:45
avatar

Štírečku, dovol mi trochu se přiživit a jako odborníka tě požádat o názor v mé otázce: https://www.poradte.cz/sport/…ader-fox-out-line-nazory.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 22:30
avatar

Praivo já myslím, že Ar ti poradil dobře, on je větší odborník než já, rozumí tomu. Navíc já na horáky vůbec nejsem, měl jsem jednoho starého a rychle jsem ho nahradil crosovým kolem od meridy, pak jsem koupil MRX, opět crosové, nakonec mrkni se na jejich stránky

http://www.mrxbike.com/

mají jak 29", tak 27,5" nebo klasické 26". No já pokud osobně bych si měly vybrat, tak tu 29" a to jsem menší prcek než ty . Ono taky záleží, kde budeš jezdit, většinu horáků jsem vždy potkal na asfaltu, v lese nikdy žádného . Merida alespoň před těmi dvěma lety měla kola oproti konkurenci lehčí, takže bych preferoval meridu. Na MRX jsem ale najezdil jednou tolik km, i když to kolo bylo o dost těžší, ale nevím, jak na tom jsou dnešní nebo lonské modely. Na druhou stranu jsem na těch těžkých kolech slušně potrénoval a před cca měsícem jsem čichl k silničce a tak to vypadá, že jí budu věrný na hodně dlouho. Znáš to, je to jako se sexem, jednou si čichneš a chceš pořád To kolo je o polovinu lehčí, takže jedu daleko rychleji s hubou od ucha k uchu akorát teda manželka vždy má připomínky, jaktože jsem tak brzo doma. Jinak s tou sadou ti taky neporadím, měl jsem alivio 8s a na druhém deore 9s a šplapaly obě bez problémů. U té devítky mě spíš štvalo, že neumí řadit o dva stupně nahoru, tak jako na silničce. Ono fakt hodně záleží, kde budeš jezdit, v terénu klidně kazetu s většími rozestupy, na silnici se hodí zase jemnější zpřevodování. Sram jsem neměl, takže nedokážu posoudit, ale klidně bych ho zkusil, nebál bych se ho. Navíc pokud je to tvoje první kolo, žádné rozdíly nepoznáš, protože nemáš s čím porovnávat, na druhou stranu zvykneš si velice rychle na vše. Nevýhody nevidím v ničem, tam jde spíš o to, jaký budeš mít nájezd a podle toho volit vyšší řadu. Na druhou stranu zase kolo s dobrým rámem mužeš vzít i s nižší řadou, ušetříš na ceně a až tu sadu ojedeš, můžeš dokoupit lepší...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 11:59
avatar

pokud manžel není profík rám řešit nebude,leda jen aby mu seděl,pokud to bude jen na výlet o víkendu jednou za čas,tak nebude řešit zda je carbon,hliník,hydroforming...měla byste to s ním nenápadně probrat ať se ví jaké ambice bude mít.Pak jistě je důležité osazení,určitě vybírat vyšší řadu aspoň "deore"co trochu vydrží...atd,atd...nebo se porozhlédnout po nějakém obchodě v okolí s příjemným ochotným prodavačem(tak to mám já)a tam mu vystavit dárkový poukaz na nějakou částku a tam už potom spolu vyberete,odskouší to a případně doplatíte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 21:40
avatar

Ono je úplně jedno, jestli je profík nebo ne. Ten carbon je úplně někde jinde než hliník vyrobený technologií hydroforming nebo jakýkoliv jiný hliník, furt to bude hliník, i když má odpruženou vidlu, nebude pohodlný tak, jako carbon. Ovšem souhlas - nevíme kolik toho manžel najezdí nebo hodlá najezdit nebo kam bude jezdit a je zbytečné kupovat carbon na ježdění okolo komína. Bohužel, bez těchto info se nedá doporučit jaké kolo, jakou sadu, ale pěkný carbon vynikne i na zdi v obýváku

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.