Nejste přihlášen/a.
1. Nova nevysílá zprávy, ale aféry.
2. Cena benzínu je u nás tak vysoká, že se dá říct, že na ceně ropy vůbec nezávisí. Proč asi vždy vzroste cena benzínu v době dovolených? Protože lidi chtějí jezdit na dovolené a když už dají desítky tisíc za dovolenou, tak vše nezruší jen proto, že je bude benzín stát o pět set víc.
Kdyby se elektřina používala JENOM na dobíjení elektromobilů tak bys měl jistě pravdu, ale tak to není ... cenu určuje mnoho jiných kategorií spotřebitelů s odlišnými požadavky. A pro vzdálenou budoucnost, kdy elektroauto už bude mít každý tu máme přece ITER, který slibuje obrovské množství energie "ehm zdarma" ... viz https://www.youtube.com/user/iterorganization/videos
@stir: Znám případ Kanaďana, co si nabíjí svůj Leaf z 10m2 a stojí ho to 2,-Kč/kWh (levněji než ze sítě v ČR).
Že to neumíte, neznamená, že to nejde nebo že to neumí jiní. Vyrábí si elektřinu za 10-12 kanadských centů za kWh. Už nevím, kolik desítek m2 má.
Štíre - pokud budou auta spalovací i elektrická stejně zdaňována či dotována - čili bude stejná daň na elektřinu i paliva, rozvody elektřiny nebudou platit daňoví poplatníci a pokud nebudou ekoteroristé nutit výrobce k nesmyslům, bude vše v pořádku.
A elektromobily se opět vrátí tam, kam patří ..
Genius Musk má spočítáno, že pro nabíjení Tesly potřebuješ panely o ploše fotbalového hřiště. Takže si nějaké masivní dobíjení EV nedokážu jaksi představit. Ještě k tomu infrastruktura, zásobníky a tak...
Imgify - to jsem zvědav, ja si to samodobíjení zařídí sousedé v baráku o 160 domácnostech a třípatrovou podzemní garáží ..
Mimochodem - v zimě se autem nejezdí?
A v dani benzínové je údržba silnic i pro elektromobily - se se vyrovnávat nebude?
Mimochodem - v Německu stojí 1 kWh z rychlonabíječky cca 20 Kč.
U nás to nebude lepší, pokud budou ceny tržní a nedotované.
ra252 - současné vícebytové domy nejsou stavěné pro vytváření energie (horko těžko splňují požadavek neplýtvání dodané energie). Inteligentnější budovy budou mít předpokládám architektonické fasádní solární panely.
Jsem si jistý, že až spadne státu příjem z daně z benzínu, přijde s jinou daní (nebo navýší silniční daň pro všechny).
Výkon soláru v zimě je prostě nižší. Co dělat. Osu rotace Země změnit nejde. Zatím nezbývá nic jiného než dimenzovat počet panelů na energetická potřeby v zimě
@honzas1: nechápeš, že elektrické auto nabízí úplně jiné možnosti nabíjení než benzínovou stanici. Nedávno se to tady vášnivě rozebíralo. Nemá cenu se opakovat.
Jezdíš osobním autem často více než 250km v kuse? Nebo je to jen další mytická cesta městským autem do Chorvatska? Kdy jsi naposledy viděl 4 auta čekající na benzínce na 1 stojan?
Krátká odpověď: 4 auta tam určitě před tebou nebudou a ty si počkáš.
To imgify:
buď jste provokatér, nebo naprostý neználek. Panel o rozměrech 2x1m mají v současnosti 325Wp. Vím to přesně, protože jsem jich 8ks kupoval v soustavě solární elektrárny. Nežijeme na poušti a tak zatím z 8 těchto panelů je v létě přes 12kWh, teď už to je spíše 9 a v listopadu třeba 3kWh za celý den !
Pro nabíjení elektromobilu i dítě vypočte, že to je pitomost. Na 30 kWh akumulátor nepojede auto třeba 8 nebo 10 dní?
Chtělo by to lékaře...
Jen tak mimochodem, v zimě dává solární elektrárna horko těžko 10 % letního výkonu. Za cenu milionů postavit jednu nabíječku si postavte sám.
@lmgify Jistěže u benzinky nejsou povětšinou fronty. Proč asi? Každý tankuje 2 minuty... A další problém není kolik reálně potřebuješ energie, ale to, kolik bys v případě potřeby mohl svobodně natankovat např pro nenadálou cestu a podobně.
@ernie: u benzinek nejsou fronty ne proto, že auto tankuje 2 minuty, ale proto, že je dostatečné množství benzínek a stojanů. Starší si jistě vzpomenou na čerpací stanice Benzina se dvěma stojany a menší frontou čekajících aut a přitom se čerpací čas aut od té doby určitě nezkrátil.
Nesmíš zapomenout, že k nabíječkám bude jezdit mnohem méně aut než dnes k benzínkám, protože většina bude dobíjet doma nebo v práci a dobíječky u cest budou jen pro dálkové nomády typu honzas1, který jede bez zastavení a přestávky 1000km v kuse po republice svým osobním autem, stejně jako ostatních 0,1% majitelů osobních aut.
Uznal jsem už posledně, že současné a chystané baterie nemají kapacitu nebo nabíjecí časy pro dálkové trasy, které tvoří malé procento jízd typického použití osobního auta.
Solár mám pro pokrytí spotřeby v domě a ne pro pitomé auto. Těch 12 kWh je od 8 hod. ráno do 20 hodin večer a za podmínky slunce. Pokud nesvítí je to hned polovina nebo méně.
Pořád netuším, jestli si děláte někteří srandu, nebo už neberete realitu v potaz a píšete ty samé žvásty, co politici. Zřejmě je druhý bod správně.
Štíre - kde ty chrlící automobilky seženou litium, kobalt, samarium, yterbium, neodym a další potřebnosti v množství na vlaky, energeticky nulověuhlíkově a ekologicky?
@stir A co když nemám nabito a potřebuju někam jet? U čmoudu to vyřeším do řádu minut. Většinou tak do deseti s vyjetím z garáže po zaplacení. Co u elektroauta? Aniž bych to řešil predikací, co když... a pokaždé se staral o nabíjení?
Stire a vidíš. To jsou praktické věci, které prostě absolvovat nechci. I když budu mít ve spalováku 10% energie, tak to nemusím řešit, jdu si večer s klidem lehnout a ráno mám "nabito" během pár minut na 700 km. Srovnávat to s mobilem je poněkud dětinské, poněvadž s ním můžeš volat s káblem v zásuvce .
A Prima zase, že cena PHM padá neustála dolů, ale u nás se už před týdnem zdražovalo. Na tu se dívejte a budete spokojeni.
Co myslíte, které zprávy přitahují pozornost? Co tak založit TV jen s kladnými zprávami? Jak dopadne?
a víte co, já bych se na ně možná i díval radši. Protože pokud budete vybírat zprávy které mají znít pozitivně budete si všímat nové architektury, vynálezů, obecně pokroků ve vědě a výzkumu, možná kosmickému programu věnujete vlastní sekci místo předpovědi počasí já bych to bral. Místo sledování toho jak se zeman a andrej po sto padesáte vyjadřují ke stále stejným tématům ... jasná volba.
Nejsem znalec přes ropu, ale myslím si, ropný trh je podle všeho nyní dobře nasycen dostatečnými komerčními zásobami.
Jedná se o ztrátu cca -5% ropy, takže zřejmě ta cena u nás nebude tak "dramatická".
No právě proto, že ropa se kupuje v dolarech a ne korunách. Uvědomte si, že v době kdy byly ceny ropy na maximu (July 2008) byl součaně kurz dolaru cca 15Kč. Dnes je za 23Kč to je o polovinu víc. Takže pokud by teď stoupla ropa třeba na 100USD za barel, zřejmě by skutečně benzín na kolem těch 40Kč šel.
Paniku dělají už všechna média vč. českého rozhlasu... Následně po velkém "nadpisu" následuje u těch slušnějších, že je možné, za určitých okolností, dočasný nárůst ceny během druhého měsíce až na 40,-Kč za litr v případě těch horších scénářů. Případné navyšovánív tomto měsíci bude čistě jen spekulace určitých majitelů čerpacích stanic.
Nicméně s ohledem na Brno a jejich způsob řešení parkování jsem auto odstavil a jezdím MHD-IDOS. Jízdné zdražovat nějakou dobu nebudou. Zůstávají na cenách z doby, kdy nafta stála 39,-Kč... už několik let.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.