Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč dělá Nova paniku s ropou?

Od: renegade11* odpovědí: 53 změna:
Nova právě ve správách udělala reportáž že se zdraží ropa na 100 dolarů za barel a tím pádem stoupne u nás benzín na 40 kč , ale když barel stál před léty 120-140 dolarů tak se benzín se u nás na 40 Kč nedostal. Proč by se tam měl teď šplhat při ceně 100 dolarů za barel? Samozřejmě majitelé benzinek se toho chytnou a zdraží i když nebude důvod zdražovat , protože ostatní ropní giganti tento výpadek od Saudů nahradí .

 

 

53 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*
hodnocení

5x

Jestli Vás překvapuje, že Nova dělá paniku, zkuste serióznější kanál.

Nova jenom papouškuje varování ekonoma společnostiCzech Fund Lukáše Kovandy. tn.nova.cz/... *vtip*

 

hodnocení

5x
avatar promon

TV Noha a zejména jeho zpravodajství se silně překvapivými a zajímavými reportážemi ( typu : Co asi udělá voda na mraze? Nečekaně - zmrzne ! ) mě ponechává chladným, přepínám jinam. Přijde mi, že se celá Nova přizpůsobuje mentální úrovni diváků Ulice a podobných veleděl televizní tvorby. *smich*

Pche, tos neviděl TV Barrandov. Nova je proti tomu intelektuální spolek myslitelů :)

 

figurek*
hodnocení

4x

Radím : Zachovejte klid a všiměte si, o čem zpravodajství tv Nova vlastně je. Samé negativní a dramaticky přibarvené zprávy. Prostě bulvár se vším všudy.

 

kepler*
hodnocení

3x

Nova žádnou paniku nedělá, jen ji očekává mezi lidmi. Nejde ani o poplašnou zprávu. Jak známo, na podobné excesy ropný trh reaguje velmi citlivě a vše se brzy vrátí do normálu. Don´t panic!

 

martl
hodnocení

2x
To, ze řekli ve správách nic neznamená. Horší by bylo, kdyby řekli ve zprávách :)

 

mak*
hodnocení

1x

1. Nova nevysílá zprávy, ale aféry.

2. Cena benzínu je u nás tak vysoká, že se dá říct, že na ceně ropy vůbec nezávisí. Proč asi vždy vzroste cena benzínu v době dovolených? Protože lidi chtějí jezdit na dovolené a když už dají desítky tisíc za dovolenou, tak vše nezruší jen proto, že je bude benzín stát o pět set víc.

jenda2*

A stejně tak, proč se zvedne cena elektřiny po násilném zavedené elektromobilů?

douby*

Kdyby se elektřina používala JENOM na dobíjení elektromobilů tak bys měl jistě pravdu, ale tak to není ... cenu určuje mnoho jiných kategorií spotřebitelů s odlišnými požadavky. A pro vzdálenou budoucnost, kdy elektroauto už bude mít každý tu máme přece ITER, který slibuje obrovské množství energie "ehm zdarma" ... viz https://www.youtube.com/user/iterorganization/videos

Jendo o žádné násilí nejde, jde jen o přežití lidstva, protože na energii z ropy dlouho žít nelze, pokud se dřív nezahubi samo. A v době až bude mít každý elektromobil, bude jistě kdekdo mít i dva tři solární panely někde zavěšené pro nabíjení , pokud už nebudou součástí vozu.
lmgify

@stir: Znám případ Kanaďana, co si nabíjí svůj Leaf z 10m2 a stojí ho to 2,-Kč/kWh (levněji než ze sítě v ČR).

jenda2*
Mam solarni elektrarnu a co pisete je nesmysl. A elektromobil je a bude pro zamozne. Ten zbytek bude chodit pesky, jako drive. Elektriny bude nedostatek a bude draha.
lmgify

Že to neumíte, neznamená, že to nejde nebo že to neumí jiní. Vyrábí si elektřinu za 10-12 kanadských centů za kWh. Už nevím, kolik desítek m2 má.

Jendo přijde doba, kdy spalovací auto bude stát stejně jako elektrické a později bude ještě dražší jako například v Norsku. Emisní limity automobilky musí plnit a to neni levné,takze cena spalovacích vozů roste a dál poroste. Elektřiny samozřejmě máme dost a budeme mít dost.
jenda2*
Je jasne, ze nic o solarech nevite a jen strilite od pasu. 2m2 panelu jsou teoreticky 325Wp za hodinu. Minimum pro dum je 8 panelu, coz da u nas za rok cca 2600 kWh. Ted to dela asi 10kWh za den. Pro nabijeni elektromobilu cira zhovadilost.

Štíre - pokud budou auta spalovací i elektrická stejně zdaňována či dotována - čili bude stejná daň na elektřinu i paliva, rozvody elektřiny nebudou platit daňoví poplatníci a pokud nebudou ekoteroristé nutit výrobce k nesmyslům, bude vše v pořádku.

A elektromobily se opět vrátí tam, kam patří ..

lmgify

@ra252: daně na elektřinu a benzín ti budou jedno, když si elektřinu pro své auto vyrábíš sám. ;)

@jenda2: jestli tvoje povědomí o soláru kulminuje u 160Wp/m2, tak tahle diskuze vážně nemá smysl.

Genius Musk má spočítáno, že pro nabíjení Tesly potřebuješ panely o ploše fotbalového hřiště. Takže si nějaké masivní dobíjení EV nedokážu jaksi představit. Ještě k tomu infrastruktura, zásobníky a tak...

Imgify - to jsem zvědav, ja si to samodobíjení zařídí sousedé v baráku o 160 domácnostech a třípatrovou podzemní garáží ..

Mimochodem - v zimě se autem nejezdí?

A v dani benzínové je údržba silnic i pro elektromobily - se se vyrovnávat nebude?

Nedavno jsem zaslechl dalsi zajimavou poznamku. Jak to bude s nabijenim u nabijecich stanic?. Je fajn ze to treba pujde dejme tomu za 20 minut dopumpovat, ale do haje , co kdyz prijedu na stanici a budu 3.-4. v rade? Jdete do haje s rim nesmyslem

Mimochodem - v Německu stojí 1 kWh z rychlonabíječky cca 20 Kč.

U nás to nebude lepší, pokud budou ceny tržní a nedotované.

lmgify

ra252 - současné vícebytové domy nejsou stavěné pro vytváření energie (horko těžko splňují požadavek neplýtvání dodané energie). Inteligentnější budovy budou mít předpokládám architektonické fasádní solární panely.

Jsem si jistý, že až spadne státu příjem z daně z benzínu, přijde s jinou daní (nebo navýší silniční daň pro všechny).

Výkon soláru v zimě je prostě nižší. Co dělat. Osu rotace Země změnit nejde. Zatím nezbývá nic jiného než dimenzovat počet panelů na energetická potřeby v zimě :(

lmgify

@honzas1: nechápeš, že elektrické auto nabízí úplně jiné možnosti nabíjení než benzínovou stanici. Nedávno se to tady vášnivě rozebíralo. Nemá cenu se opakovat.

Pouc me jak nabiju po ceste z jednoho konce republiky na druhy jinak nez na dobijeci stanici. Jsem zvedav.
lmgify

Jezdíš osobním autem často více než 250km v kuse? Nebo je to jen další mytická cesta městským autem do Chorvatska? Kdy jsi naposledy viděl 4 auta čekající na benzínce na 1 stojan?

Krátká odpověď: 4 auta tam určitě před tebou nebudou a ty si počkáš.

Predstav si ze i vic jak 1000km. Jo jenze ty tankujes 20minut? Ja teda ne. A zalezi kde tankujes. Ja jsem běžně 2.-3. na rade u pumpy s lepsi cenou. Nebavim se o tom ze jezdim kolem komina a nabijim doma. I kdyz nevim jak to budou resit kralikarnici. Ti to.budou mit horsi
jenda2*

To imgify:

buď jste provokatér, nebo naprostý neználek. Panel o rozměrech 2x1m mají v současnosti 325Wp. Vím to přesně, protože jsem jich 8ks kupoval v soustavě solární elektrárny. Nežijeme na poušti a tak zatím z 8 těchto panelů je v létě přes 12kWh, teď už to je spíše 9 a v listopadu třeba 3kWh za celý den !

Pro nabíjení elektromobilu i dítě vypočte, že to je pitomost. Na 30 kWh akumulátor nepojede auto třeba 8 nebo 10 dní?

Chtělo by to lékaře...

Jen tak mimochodem, v zimě dává solární elektrárna horko těžko 10 % letního výkonu. Za cenu milionů postavit jednu nabíječku si postavte sám.

@lmgify Jistěže u benzinky nejsou povětšinou fronty. Proč asi? Každý tankuje 2 minuty... A další problém není kolik reálně potřebuješ energie, ale to, kolik bys v případě potřeby mohl svobodně natankovat např pro nenadálou cestu a podobně.

lmgify

@ernie: u benzinek nejsou fronty ne proto, že auto tankuje 2 minuty, ale proto, že je dostatečné množství benzínek a stojanů. Starší si jistě vzpomenou na čerpací stanice Benzina se dvěma stojany a menší frontou čekajících aut a přitom se čerpací čas aut od té doby určitě nezkrátil.

Nesmíš zapomenout, že k nabíječkám bude jezdit mnohem méně aut než dnes k benzínkám, protože většina bude dobíjet doma nebo v práci a dobíječky u cest budou jen pro dálkové nomády typu honzas1, který jede bez zastavení a přestávky 1000km v kuse po republice svým osobním autem, stejně jako ostatních 0,1% majitelů osobních aut.

Uznal jsem už posledně, že současné a chystané baterie nemají kapacitu nebo nabíjecí časy pro dálkové trasy, které tvoří malé procento jízd typického použití osobního auta.

Jendo no vidíš, 12kwh v létě na to ujede elektromobil 100km. Ty jezdíš denně 100km? Klidně stačí 4 panely, zbytek sosneš nočním proudem, nebo když pojedeš do kauflandu. Ve světě už jsou solární parkoviště u obchodních domů nebo klidně na velkých sídlištích, navíc to má výhody, že je auto ve stínu, neprší na něj atd. U nás to samozřejmě bude taky, ale s velkým zpožděním, tak jako vše. Automobilky by těch elektromobilů mohly chrlit daleko více, ale chtějí se co nejdéle držet té stoleté technologie, takže elektromobily budou vyrábět jen v omezeném množství, aby splnily limitní nařízené množství co2 na km.
jenda2*

Solár mám pro pokrytí spotřeby v domě a ne pro pitomé auto. Těch 12 kWh je od 8 hod. ráno do 20 hodin večer a za podmínky slunce. Pokud nesvítí je to hned polovina nebo méně.

Pořád netuším, jestli si děláte někteří srandu, nebo už neberete realitu v potaz a píšete ty samé žvásty, co politici. Zřejmě je druhý bod správně.

Štíre - kde ty chrlící automobilky seženou litium, kobalt, samarium, yterbium, neodym a další potřebnosti v množství na vlaky, energeticky nulověuhlíkově a ekologicky?

jenda2*
Stire, nelze pouzit 4 ks panelu. Stridac ma minimalni startovaci napeti 160 V , coz stejne nemas paru, o cem je rec. Jen placas za kazdou cenu jaku umelci v EU.
Jendo, když si ty 4 panely přidáš k těm osmi či máš teď, budeš mít dost energie jak pro dům, tak auto. Ale to přece není podstatné, protože když budu nabíjet nočním proudem bude mě stát 100km pouhých cca 35korun. Ve srovnání se spalovakem je to cena směšná i bez panelů. A doba tankování? To je snad vtip? Ze spalovakem musím k té cerpacce dojet, vylézt, načerpat, zaplatit. To je pět minut, možná, pokud tam nikdo nebude. S elekttomobilem přijedeš domů a nikam jezdit nemusíš. Kolik času zabere strčit kabel do auta a druhý den ráno kabel z auta vytáhnout? Je to několik sekund, což je proti spalováku opět směšná doba. Nemusíš dokonce ani platit okamžitě. V autě si pouze nastavíš, odkdy dokdy chceš nabíjet, pokud máš nízký tarif, do kolika procent chceš nabít a tohle ti tam zůstane nastavené, o víc se nestaras, jen zastrcis kabel do auta. Pokud tedy nebudeš mít v garážovém stání indukční nabíjení :) :) :) pak už se nestaras vůbec o nic. Argumenty typu délky nabíjení jsou úplně mimo mísu :) a je smutné, že každý věří tomu, že u nabíjení musí u toho auta stát a čekat. Pro takové opravdu elektromobil není.

@stir A co když nemám nabito a potřebuju někam jet? U čmoudu to vyřeším do řádu minut. Většinou tak do deseti s vyjetím z garáže po zaplacení. Co u elektroauta? Aniž bych to řešil predikací, co když... a pokaždé se staral o nabíjení?

Ernie ono to auto už tě samo upozorní, že bys ho měl připojit, pokud je baterka vybita. Jednak to pro ni není vhodné vzhledem k životnosti nechávat vybitou pod 20% a jednak i když se auto nepoužívá, měla by být na zhruba 50ti procentech. Mobil taky strcíš do nabíječky, když má nějakých 20procent a nečekáš na to, až si budeš chtít zavolat. A v případě nouze si holt čtvrt hodinky pockas u rychlonabijecky. Ono to opravdu není takové jak se zde píše, že je nutné večer co večer auto nabíjet. Ani spalovaka nikdo nejezdí každý večer tankovat.
jenda2*
Stir je jiste politik. Nikdo jiny tak obratne nelze.
K solaru nelze jen tak pridavat panely z duvodu typu stridace. Slunci doposud nikdo neporucil kdy a kolik. Pro nabijeni musi byt mistni vykon v rezerve. Pokud ho Cez nebo Eon nema, nebude nic. Rychlo nabijeni neni pro bezneho cloveka. Odber 400 kWh je mimo. Zkratka je to pitomost a jakmile vyskoci cena elektriny, vime kteri trolove to zavinili.

Stire a vidíš. To jsou praktické věci, které prostě absolvovat nechci. I když budu mít ve spalováku 10% energie, tak to nemusím řešit, jdu si večer s klidem lehnout a ráno mám "nabito" během pár minut na 700 km. Srovnávat to s mobilem je poněkud dětinské, poněvadž s ním můžeš volat s káblem v zásuvce :).

Ernie trochu tě nechápu, protože co je lepší? Zastrcit večer kabel do auta za pět sekund nebo ráno jen na cerpacku a čerpat? A to uznej sám už je jiné zdržení. Nakonec i kdybys to absolvovat nechtěl, není problém se ráno docucnout na rychlé nabíječe, která ti dá za pět minut přes 120km. A ještě si u toho můžeš dát kafe nebo posnidat :) To už vypadá jinak, že jo

 

 

jardaa*
hodnocení

0x

A Prima zase, že cena PHM padá neustála dolů, ale u nás se už před týdnem zdražovalo. Na tu se dívejte a budete spokojeni.


doplněno 15.09.19 21:07:

Co myslíte, které zprávy přitahují pozornost? Co tak založit TV jen s kladnými zprávami? Jak dopadne?

douby*

a víte co, já bych se na ně možná i díval radši. Protože pokud budete vybírat zprávy které mají znít pozitivně budete si všímat nové architektury, vynálezů, obecně pokroků ve vědě a výzkumu, možná kosmickému programu věnujete vlastní sekci místo předpovědi počasí :) já bych to bral. Místo sledování toho jak se zeman a andrej po sto padesáte vyjadřují ke stále stejným tématům ... jasná volba.

 

hodnocení

0x
avatar louisa1

Nejsem znalec přes ropu, ale myslím si, ropný trh je podle všeho nyní dobře nasycen dostatečnými komerčními zásobami.

Jedná se o ztrátu cca -5% ropy, takže zřejmě ta cena u nás nebude tak "dramatická".

*cteni*

jenda2*

Nejde o okamžitou ceny ropy na burze. Kontrakty na současnou dodávku do rafinérií jsou podepsané před 3 měsíci. Jde o to, že benzinky zdraží, ani by měly dražší ropu a stejně tak neochotně zlevňují.

Veškeré burzy jsou jen k tomu, aby sloužily spekulantům, nikoli průmyslu.

 

fryd
hodnocení

0x

No právě proto, že ropa se kupuje v dolarech a ne korunách. Uvědomte si, že v době kdy byly ceny ropy na maximu (July 2008) byl součaně kurz dolaru cca 15Kč. Dnes je za 23Kč to je o polovinu víc. Takže pokud by teď stoupla ropa třeba na 100USD za barel, zřejmě by skutečně benzín na kolem těch 40Kč šel.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

H!mm.Nova?Já to cetl na internetu-novinky,auto neco... Jinak u has us Mexico nafta 29,9 benal n95 od vcera? z 30,5 na 29,9 kc!

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Paniku dělají už všechna média vč. českého rozhlasu... Následně po velkém "nadpisu" následuje u těch slušnějších, že je možné, za určitých okolností, dočasný nárůst ceny během druhého měsíce až na 40,-Kč za litr v případě těch horších scénářů. Případné navyšovánív tomto měsíci bude čistě jen spekulace určitých majitelů čerpacích stanic.

Nicméně s ohledem na Brno a jejich způsob řešení parkování jsem auto odstavil a jezdím MHD-IDOS. Jízdné zdražovat nějakou dobu nebudou. Zůstávají na cenách z doby, kdy nafta stála 39,-Kč... už několik let.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Jen ať zdraží. Aspoň bude jezdit méně čmoudů a bude se líp dýchat. A možná to bude mít i vliv na rychlejší přechod k elektromobilitě.
jenda2*
Pisete nepravdy. Auta novejsich typu se podileji asi 6 %. Vse je jen umele vyvolany blabol. Plynovy sporak 30x prevysuje emisni hodnoty auta a diesely Euro 5 produkuji cistejsi emise nez nasavany vzduch. Viz studie nemeckych autoklubu aj. Nemusite dal sirit lzi. A za 5 let bude chybet elektrina Nemecku, Francii a u nas asi za 20 let, kdy konci prodlouzena zivotnost jad.elektr. Nove nikdo nestavi a obn. zdroje nelze brat jako zaklad diky skokum.

O tom sporáku jste neměl psát! Teď nás ekoteroristi environmentalisti donutí žrát cizrnu.

Jendo srandisto, dej si ten svůj diesel euro 5 do obýváku a nastartuj si ho, ať ti vyčistí vzduch. Doporucuju pár sekund, myslím, že to bude až až. Víš, abys stihl ještě odepsat zážitek :)) Aspoň uvidíš, jak ty německé studie fungují. Nedávno jsem viděl studii, kterou si nechala vypracovat sama BMW a vyšlo jim, že nový výkonný šestiválec v autě těžkém dvě tuny produkuje míň škodlivin než maličký lehký brouk, protože ty škodliviny počítali na hmotnost auta. Právě proto mají lidi kupovat výkonné a velké auta :) Možná bych věřil i tomu, žes tu studii napsal ty ;)

 

jenda2*
hodnocení

0x
To stir: staci cist vase texty a ja jasne, ze jen placate. 100 km cita asi 20 kWh a pro nabiti je to asi 23 kWh za 2.20 / 1kWh v soucasnych cenach nebo vice. Nemuzu pripojit dalsi 4 panely, protoze slunce sviti kdyz jsem v praci a po 15 hod. uz vykon pada. Za 3 hod. dostanu tak 3.5 kWh, coz krome vaseho mozku chape asi kazdy, ze tim niceho nedosahnu. Jste takovy podivin.
Jendo já nepočítám auta typu Tesla S, X nebo audi etron či Porsche. Počítám auta typu Tesla 3,Hyundai Kona nebo Kia se spotřebou okolo 12-15kwh, pak ti to vyjde okolo těch 35kc na sto i se ztratama při nabíjení. Nakonec i výkonný model se spotřebou 20-25kwh se vůbec nedá srovnávat s obvyklou spotřebou u těchto vozů. Nehledě na to, že výkonu budeš mít na rozdávání a obrovské úspory za servis. A mimo jiné, když pořád zminujes ty svoje panely, tak je snad samozřejmé, že s tím musíš mít odpovídající střídač. A pokud bys měl bateriové úložiště, nemusíš řešit to, jestli slunko svítí když jsi v práci. Tuto možnost ti může nahradit i elektromobil. Prostě si ho nabijes v práci zdarma a elektřinu si dovezes domů a pak spotřebováváš. I toto elektromobil umí. Na toto už se všechny energetické společnosti těší, protože elektromobil funguje jako akumulační zařízení. Takže přebytky přes den ze solarů a přebytky v noci z jádra už nepřijdou nazmar, nebudou takové výkyvy ve6vyrobe a spotřebě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma solární panely

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]