Nejste přihlášen/a.
Existují i typy s benzínovým bufíkem
Ale běžně se topí - pochopitelně- energií z baterie, ty modernější a dražší stroje mají už tepelné čerpadlo.
To je právě velká bolest elektromobilů - jakž takž smysluplného dojezdu dosahují jen za počasí okolo 15-20°C a to jen tehdy, když dotyčný šofér jezdi katolicky.
Pokud je mráz, nebo hic na klimu, jde dojezd elektrokáry do kopru
Jak je to možné? Takže ty kecy elektromobilistů, že s Teslou dojedou s familií a bagáží v červencovém hicu na Jadran a zpátky, jsou kydy, jo?
Eště hodinku nabíjať. Ikonka je slabúčka, do Grazu sa na chupercharger nedostaneme... Počas nabíjania jebať nemôžeme hoci by využitie času bolo ideálne, máme decko...
Dobrej pacient. Chčiju smíchy, dík
Chevrolet Bolt, Tesla Model S, VW e-Golf, částečně (pro nízké teploty) také i3 a Leaf
Autotrader.ca: Electric Vehicles/...
Speciálně pro elektromobily bylo vyvinuto topení Webasto Thermo Top Evolt, které může být provozováno na bioetanol s účinností 85 % a plynule regulovatelným topným výkonem od 1,5 do 4,6 kW. Průměrná spotřeba při trvalém provozu je 0,4 litru bioetanolu za hodinu. Spotřeba elektrické energie na topení je díky tomu zcela zanedbatelná, takže dojezd vozu je plně zachován i v zimním období. Výhodou je i velmi kompaktní konstrukce a nízká hmotnost 2,1 kg.
Taky hodně pomáhá předehřev auta během nabíjecího cyklu (nejčastěji v noci).
Při +14 jako ve videu možná topí v pohodě, mmch. to topit skoro neni potřeba ... Při -15 to bude úplně jinej level 1. chcíplá baterka 2. TČ už moc nefunguje. Po 5 letech dojedeš 100 km a chcípne to, aneb delší cesta = vozejk s centrálou a pálit benzín :D
Kdyby to stálo 100k tak na dojíždění do práce z vlastní garáže OK, ale jinak to je celýpííííííííp.
Tak to mám nějaký podivný auto - když topím jak o život, tak si nesnížím dojezd ani o metr.
A nebo Vám ušlo, že drtvá většina aut topí tím, že odebírá teplo z okruhu chlazení - tedy defakto zužitkuje energii, kterou jinak vytopí přes chladič . .
Naopak u spalováku když topíš jak o život, tak nespíná sahara a energii šetříš (saharu poháníš benzínem)
Asi tak. Jenže vysvětluj to někomu, kdo káže podobné pravdy, že elektromobil a spalovák jsou na tom z hlediska dojezdu při topení stejně...
Jen pro ilustraci - v Norsku je to už docela profláklý problém - při delším stání v mrazu - třeba havárie na dálnici - mají elektromobilisti poměrně brzo problém nezmrznout a tak se, pokud to jde, nasulcují k někomu ochotnému se spalovákem, kdo stojí poblíž. To už nemluvě o tom, že si topením vyšťaví baterku a z té dálnice už neodjede. Stalo se mockrát...
Tak předpokládám, že tu klimu si pustíš i u elektormobilu a zase to vyjde hůž než spalovák :D
Holt ekofanatik co vidí jen klady a zápory ignoruje jako by nebyly...
Borec co spal v -18 a celou noc topil na pokojovou teplotu - hádej jak ráno vypadala baterka a kam na ní dojel.. Nebo spal v zimním péřáku bez topení a video točil jen 5 minut aby ukázal jak to je super?
Pokus o objektivitu:
Tedy - na delší trase dvě hodiny jízdy, půlhodina rychlonabíjení. Na rychlonabíječce kWh za cca 20 Kč, krom Tesly, ale ta cenu brzo elektřiny dožene. Čili náklady asi jako diesel se spotřebou 12 l/100 km.
Těch 20 Kč za kWh je přiblížení nákladové ceně. Nemá-li být elektromobil kuriozita, musí se platit cena nákladová nikoli nějak dotovaná. Mimochodem, jak stát dorovná výpadek daně z paliva? Ta dělá 1 až 1,5 Kč na kilometr.
štíre - nákladovou cenou rozumím cenu včetně nákladů na nabíjecí stanici a přívod. Pokud někomu stačí nabíjet jednou za týden nočním proudem, nemá důvod kupovat auto za dva miliony. Mimochodem, pokud jde o města, právě tam se asi nočním proudem moc nabíjet nebude. Tam se nabíjet nebude vůbec a v tom je právě ten problém.
@stir Hele, mě by například zajímalo, kdyby teoreticky všechna auta byla na elektřinu, jak by se prakticky nabíjela? Mám na mysli třeba sídliště, když všichni přijedou večer domů. Vezměme v potaz, že i kdyby neměli potřebu nabíjet všichni a nabíjení by bylo regulováno podle RZ den sudá/lichá, i tak to bude pár tisícovek aut... To si jako všichni vytáhnou z baráku prodlužky?
Dejme tomu, že by na sídlišti byl obří nabíjecí terminál, tak je to infrastruktura jako prase, kterou taky musí někdo na těch tisícovkách sídlišť zaplatit.
ernie - na sídlištích nejsou prostředky (místo, peníze) na parkování. Těžko budou na terminál pro auta na uhlí.
stále platí, že elektroauto má výfuk v Tušimicích, či jakékoliv jiné elektrárně
Je mnohem jednodušší znečištění spojené s výrobou a likvidací akumulátorů přesunout do Číny ..
Ale co když to ty Číňany jednou přejde?
Jako je to přešlo s "recyklací" plastů?
Počkej @stir , já se bavím o tom, kdyby byla teoreticky plná elektromobilita. Ne o tom, že u kauflandu, kde je 100-200 parkovacích míst a jedna nabíječka na dvě auta, která dnes zeje prázdnotou. A ta spousta lidí v práci je kolik? Dva tři pět manažerů s Teslou? Za jak dlouho nabiješ elektromobil? Nemyslím Teslu na superchargeru, ale takový ekvivalent běžného auta, fabie, oktavie, hyudnaie? Jak dlouho a často jej musíš nabíjet? Proboha, projdi se po sídlišti, na kterém pro množství aut není kde parkovat a zamysli se nad tím, kdyby všechna tato auta byly elektromobily. Dokážeš si to představit?
A nezapomínej na to, že spalovací auto nabiješ do plna za dvě minuty a těch ropných nabíječek je ve městě i mimo něj mraky a nepotřebují nějakou speciální infrastrukturu, jen zakopané dvě nádrže v zemi, čerpadla, počítač a pokladnu.
Obytné domy si na svých vlastních parkovacích místech vybudují stojany s nabíječkami. Jinde už se to tak roky dělá. Nabíjí se přes noc nebo přes den ze soláru. Typické auto pracujícího člověka stráví >90% svého života zaparkované na jednom ze 2 míst (doma, práce).
Na veřejných parkovacích místech (sídliště) se vybudují nabíjecí stojany, stejně jako se vybudovaly parkovací metry, pouliční lampy nebo stojany jinde ve městě.
Existuje světový standard pro nabíjecí stojany (nabíjení elektromobilů, konektory, napětí, proudy, komunikační protokol).
Nevím, odkud se bere zdejší nápad nějakých prodlužek z oken domů.
Lidi tady hledají problémy, kde žádné nejsou nebo byly vyřešené před lety.
@Imgify Mám takovou, možná až debilní otázku. Pokud jsou ty problémy už vyřešeny, tak
PROČ SE TU UŽ KU*VA FIX NEJEZDÍ POUZE ELEKTROMOBILAMA?
Že si koncoví uživatelé nekupují elektroauta je jedna věc, ale že je nekupují ani fleet (firemní) nákupčí, kteří by si měli být schopni cenu vlastnictví spočítat, je věc úplně jiná. Že by to byl ten omezený výběr modelů a nabízené modely nejsou zrovna typická firemní auta?
Věřím, že kdyby Škodovka přišla s elektroOctávkou a neprodávala to jako exkluzívní model (bohužel zřejmě bude, stejně jako CNG), tak by po tom lidi šli.
Teda lmgify, to jsou argumenty jako hrom
Já jezdím služebně Peugeotem Partner, mám verzi s 1.6BlueHDI - dělá se ale i verze s elektropohonem. Takže je srovnání. Ten omezený dojezd si klidně můžete vyjmout z úvozovek. Protože 170km za předpokladu že nemrzne, není hic, nejedu po dálnici a jedu dynamikou páprdy v kloubouku - je prostě směšný. A výrobce poskytuje neodolatelnou záruku na baterku 8 let - ovšem pozor NEBO 100 tkm ! To je porce, kterou ujedu za max rok a půl - běžně s autem najezdím tak 400 tkm, než jde do bazaru. A ano, aut máme ve firmě celou flotilu - a docela bych chtěl vidět, jak přesvědčíte vedení, že je nejlepší řešení když se tým bude permanentně flákat u nabíječek a z běžné dojezdové doby 2-3hod bude násobně více. To se fakt vyplatí
Ovšem super argument mi předvedl jeden člověk podobného ražení, jako Vy a stir. Prý jsme zaostalí a problém je už vyřešen - frantíci přece vyrábí Range Extender
Takže podle pana ekoteroristy je řešení, když za autem táhnu vozejk, který jen zvyšuje spotřebu auta, ale jeho spalovák mi zase dojezd prodlouží.
Tak jsem mu odvětil, že já si to zjednoduším, spalovák si nechám radši pod kapotou a nemusím sebou tahat metráky baterek a ještě vozejk.
Prostě elektry jsou ideální třeba pro pošťáky, kteří jezdí od baráku k baráku, pro rozvoz pizzy a podobné služby, kde jde o krátké cesty s častými zastávkami.
Stejně tak třeba pro důchodce jezdící pár km po městě, po marketech a doktorech.
Ale za dnešního stavu techniky prostě elektry nemají šanci nahradit spalováky.
@promon: Nevím, proč sem motáš dodávky s velkým nájezdem. Já odpovídal na dotaz o osobních autech - 170km za den je více, než ujede typický majitel os.auta v ČR.
Flotilovým autem jsem myslel hlavně referentská auta, zaměstnanecká osobní auta a "kombíky" ve funkci malých (pří)městských dodávek (možná i ty městské rozvozové "Tranzity").
Ty jsi chtěl městským rozvážkovým e-Masterem jet vyzvednout 5 palet dlaždic do Itálie a divíš se, že to auto na to nemá.
Co se dozvíme příště - že přepravit 40 lidí na druhý konec republiky v Oktávce je blbost, že potřebuješ autobus?
Tady lidi pořád operují s tím, že na jedno nabití e-auto "moc" neujede (ujede více, než najede člověk za den). Málokdo chápe, že když auto stojí (doma, v práci, nová nakládka dodávky), tak se i může dobíjet. Na rozdíl od pumpy totiž e-auto může "natankovat" na každém parkovacím místě, které je už z logiky věci blízko nějaké budovy, která už má vyřešenou dodávku elektřiny a stačí tak jen položit kabel k parkovacím místům a nainstalovat zásuvku/stojan/rychlonabíječ. Jak už jsem psal, os.auto prostojí 95% svého života na jednom ze dvou míst. Nemusí se tedy dobít za 2min jako benzínem na pumpě, ale má na to až 22 hodin každý den. Samozřejmě to tak dlouho netrvá.
Pro nárazové dlouhé cesty jednou za pár měsíců, na které to auto primárně není určené, se prostě po 3 hodinách udělá bezpečnostní přestávka, během které se to auto rychlonabije (viz video s Chorvatskem nahoře). Argumentovat tím, že to nedokáže dát cestu do Chorvatska non-stop po dálnici na jeden zátah, je zjevně nepochopení typického použití os.auta (a zásad únavové bezpečnosti navíc).
Na závěr bych jen dodal, že baterie (chemická reakce) je podle mě slepá větev jakožto akumulátoe elektrické energie a budoucnost bude patřit dříve či spíše později superkondenzátorům (superkapacitorům).
Pro ilustraci, že "omezená" maximální vzdálenost dojezdu je zbytečný argument, uvádím příklad skoků elektrobusu mezi dobíjecími body (odpovídá dobíjení auta pokaždé, když je zaparkováno na delší dobu nebo při jízdě na delší vzdálenosti, jak je uvedeno v předchozím příspěvku).
Městský autobus ujede v průměru zhruba jen asi 200km za den na lince. Na obrázku snad z roku 2016 je v Srbsku focený elektrobus údajně bulharského výrobce se superkapacitory od izraelské (?) firmy. Dobíjecí stanice jsou umístěny na konečné a mohou být umístěné i jinde, kde autobus dlouho čeká (nějaká rušná zastávka uprostřed linky s velkým množstvím lidí a tedy i dlouhou dobou výstupu a nástupu).
Je vidět, že ani omezený dojezd e-busu neznamená, že by nemohl na té lince jezdit dnem a nocí non-stop 7 dní v týdnu.
Já osobně si myslím, že elektromobil jako takový je skvělá věc. Jak na výrobu, tak údržbu. Rozhodně je snazší vyrobit a instalovat elektromotor, než složitý spalovací agregát s množstvím pohyblivých a opotřebovávacích dílů. Kdyby mi někdo nabídnul příslušný ekvivalent spalovacího vozu, beru všemi deseti.
Problémy elektromobility jsou tři.
1) Cena. To se dá pochopit. Pokud fabriky nebudou EV sekat jako Baťa cvičky, bude to drahé. Stejně, jako byla v počátcích automobilismu drahá auta, jen pro majetnější. To stejné platilo i u počítačů a mobilních telefonů. Dnes si tyto věci pořídí kdejakej vohnout na splátky.
2) Doplnění energie. To je nezanedbatelné hledisko. Jak kapacitně, tak časově. Nelze argumentovat tím, "kolikrát potřebuješ nabíjet", ale je potřeba se na to dívat z hlediska "nabíjej, jak libo a za chvilku". Stejně, jako u spalovacích aut.
3) Dojezd. To souvisí s bodem 2. Ano, teoreticky by energie stačila podle nalinkovaného schématu domov-práce. Ale co naplat. Řidič chce mít tu možnost, že pokud se najednou někam rozhodne nebo že tam musí jet, tak že prostě pojede. Jednoduše se chce dostavit k doplňovači energie (dnes benzinka), naládovat plnou za dvě minuty a nazdar a ne strávit tam mládí. A je jedno, kolik auto prostojí nebo projezdí.
Nebo si myslíš, že nerozšířenost elektromobilů je zapříčiněno ropnou lobby?
A ten argument s bezpečnostní přestávkou je skvělý. Prostě to tak bude a basta. Co když řidiči přestávku nechtějí z důvodu úspory času? Čas jsou jak známo peníze. A neblábol o bezpečnosti, můžou jet řidiči dva a střídat se.
Někteří poslanci už uvažují, že podají návrh, aby se řidiči elektromobilu povolilo vnitřní vytápění slivovicí nebo tuzemákem
Nechcimluvit za Jenyka, ale podle mě jde o to, nikoliv jak se řídí Tesla (ano, nečekaně volantem) ale o to, jak řídí sama za situace, kdy vrstva sněhu dokonale odstraní referenční body, podle kterých řídí autopilot.
Ale stejně nechápu dotyčného spícího za volantem - když koukám na tyhle fotky, tak bych v takto precizně vyrobeném špičkovém vozidle asi příliš klidný nebyl ani za bdělého stavu, natož abych se mu svěřil natolik, že bych v klidu usnul.
Elektomobil ani v zimě ani v létě nemá ideální podmínky pro výdrž akumulátoru. V zimě víme, že jde kapacita dolů v řádech desítek procent. V horku také ale méně. Topení tepelným čerpadlem v mrazech je naprosto stejná báchorka, jako u topení v domech.
Elektromobil v současném pojetí a masovém rozšíření totálně zlikviduje trh s elektřinou. Současný odklon od jádra a uhlí v Evropě jen nahrává skokovému zdražení elektřiny. Pak si majitelé TČ pro vytápění domů asi budou muset zvyknout na pořádnou kosu, protože to jednoduše nezaplatí. A zdroje ellektřiny se stále více a více zmenšují. Nebo si snad někdo myslí, že vítr a slunce vše dožene? Některý den ano, několik jiných dnů vůbec ale elektřina je potřeba stále a v nějakém garantovaném výkonu. A to je problém nad problémy.
Každá baterie v každém elektromobilu má samozřejmě svoji klimatizační jednotku, která udržuje konstatní teplotu baterie-víme. Ale máte pravdu, on i první spalovací motor to neměl jednoduché, spoustu let trvalo než spoustu zabedněncú pochopilo že to není dáblúv výtvor ale objev století.
Elektromobil je stejně starý, jako čuďák. V USA bylo víc elektromobilů, než čuďáků až do objevení levné ropy v Texasu.
Proti elektromobilům je fyzikální chemie. V uhlovodíkovém palivu je víc použitelných elektronů, než v jakémkoli akumulátoru.
Kolik váží 1 kWh v kapalném uhlovodíku, kolik váží 1 kWh v jakémkoli akumulátoru?
Jaký je objem energie v litru uhlovodíkového paliva a jaký v libovolném akumulátoru?
Pokud jde o výkony a dojezdy - Tesla by svým maximálním výkonem 560 kW a kapacitě 70 kWh vydržela jet asi 7 minut (kdyby to vydržela).
Hezký příklad, akorát sluníčkový... Energii u benzínu počítáš příkon a u elektriky výkon, tak to je "lehce" zkreslené Abys měl příkon i u elektriky, tak tam musíš připočítat ztráty při nabíjení/ vybíjení, ztráty přenosu z elektrárny, ztráty v turbíně atakdále, aneb vona ta elektrika tak jednoznačně úspornější není ani omylem
Teda Stire, jestli tomu, co píšete, skutečně i věříte, tak se nedivím, že opěvujete elektromobily. Bohužel, skutečnost je jiná. Navíc si z tohoto článku lze i celkem jednoduše odvodit, jak se podepíěe topení, či naopak klimatizace na spotřebě. Nějak mi tam ty Vaše ,,stovky wattů´´ silně nevycházejí. Nejste Vy nakonec v nějaé Evropské komisi pro elektromobilitu? Řekl bych, že ti počítají asi stejně , jako Vy - místo kalkulačky generátor náhodných čísel...
Tak já mám s elektrami naježděno docela dost - vůbec netvrdím, že je to nějaký omyl, nebo špatná věc. Jenže - nejlepší využití elektropohonu, které ostatně prakticky denně využívám, je aku manipulační technika - pětitunová ještěrka na baterky je super věc, nesmrdí, je to úžasně ovladatelná věc - a v situaci, že je nabíječka doslova stále na dohled to nemá chybu. Stejně tak není elektra špatná pro někoho, kdo jezdí mezi Lidlem a Penny. Těch pár km je skutečně ideální pro elektru.
Takže ano, proč ne elektru. Ale silně mě štve, když se blázni z vedení EU usnesou a DIREKTIVNĚ protláčí elektro v situaci, kdy prostě nemůže hromadně fungovat. Z mnoha důvodů. Pro mě za mě - ať si koupí elektru kdo chce, ale je nesmysl to tlačit silou.
A co se týče onoho ,,úžasného zrychlení při předjíždění´´ - to je sice krásný, zamachrovat si, ale pak se plazit jako smrad za kamionem, protože jakýkoliv zadupnutí plynu žere baterku před očim a pokud jedu někam dál, tak se škaredě projeví na dojezdu.
Právě že tlačí, co to jde s krátkozrakým předpokladem, že elektromobil je ekologičtější. Prostě to auto nemá výfuk, tak ekoterorista má orgáč. Co na tom, že to hulí o to víc někde x- km daleko, co na tom, že výroba akumulátorů je vše, jen ne ekologická. Ostatně krásný příklad máme i na tom našem českém dvorečku - rozmach plug-in hybridů nastal hlavně poté, co Praha všude nasekala modré zóny. Takže si mnozí nakoupili flotily plug-inů, přičemž po takřka dvou letech spousta z nich ani nevytáhla nabíjecí kabely. Takže slavnej plugi-in je po eko stránce horší než klasika čuďák, protože stejně jezdí jen jako čuďák a ještě tahá dva metráky baterek. Klasika...
Ony totiž elektromobily jsou stejně staré jako čuďáky, jenže ani dosud nejsou technologicky ani srovnatelné s čuďáky, proto je jich tak málo. Prostá ruka trhu - pokud by byly elektry alespoň srovnatelné se spalováky, jistě by se jich prodalo víc. Spousta firem si při nákupu flotil aut dělá dost podrobné kalkulace a pokud by se elektry vyplatily, prodalo by se jich daleko víc Ale to nejsou a nějaká direktiva EU je stejně platná, jako komunistické ,,poručíme větru dešti´´.
to že plug-in hybrid jezdí jako čudák je přeci nesmysl,rekuperuje a prioritně využívá elektromotor,,,kabely mužeš mít v kufru. Pravda je že hybrid jako koncepce je slepá ulička.
To je sice částečně pravda, ale u plug-in jde o to že jsou určeny hlavně na nabíjení ze zásuvky, pročež pak po městské aglomeraci mohou jezdit čistě na elektropohon a pak za městem zase mohou naplno využít spalovák. Takže v praxi se dá ujet nějakých 50 km úplně normálním jídním stylem na baterku. To si myslím, že je vcelku rozumný model, člověk nemusí mít oči přisáté na ukazateli baterie a nervovat se, jestli plánovaná nabíječka bude fungovat - známý má Toyotu a jako jediný z jejich firmy ji i nabíjí, takže to přesně tak funguje. S takovým autem bych se ,, naučil žít´´ - ale cena je poněkud ,,za roh´´
To je jasný...pravdu má náčelník.
A to lithium do baterií se těží ekologicky...elektrobagrem, naloží se na elektronákladní vůz, potom ho Musk ekologicky zpracuje do baterií svých elektrovozítek a následně převeze do Hamburku (samozřejmě elektrolodí) a k dealerům Tesla se potom jednotlivé vozy rozváží elektrokamiony.
To je tak krásně zelené...
Tak za mě je pug-in zbytečnost, hybrid je určený na zužikování energie ,,rekuperace,, a tu pak využije v elektromotoru. Nabíjet kabelem je vhodné snad jen do města, ale i v tom městě dobiješ baterku běžnou ,,městskou jízdou,,a na dálnici jedeš v podstatě jen na spalovák,,,slepá ulička.
Nějak tomu nerozumím. Nákladní doprava, autobusy, lodě zůstanou na čuďácích? Jaký mají podíl na emisích?
A proč se vlastně s těma autíčkama na baterky blbne?
Automobilová doprava se podílí na znečišťování ovzduší zhruba 6% ! Humbuk kolem nafťíků někdo záměrně spustil, aniž si ověřil, že emise z dieselů jsou celkově nižší než benzínových aut ale to vše není nijak dramatické. Těh 6 %.
Že teď v Norsku neví kudy kam a že jim už teď chybí zdroje elektřiny snad ani neníí třeba zdůrazňovat. Veškeré zvýhodňování vše jen pokazí a děj se pak vůle boží.
Až Vám zdraží maso o 400% a z toho zdražení budou dotovat zelí, tak se také "dobrovolně" stanete vegetariánem.
Velmi zajímavé by bylo, pokud by se ceny všech aut v Norsku vrátili na dřívější obvyklou a nedotovanou cenu pro elektroauta a odstranili se ty připitomělé daně pro auta se spalovacími motory.
Pokud potom prodeje elektroaut razantně neklesnou, sežeru cvičky.
A jsme zase u baterií,účinnosti dobíjení, výroba a recyklace. Až budou baterie s neomezenou životností,odpovídající kapacitou a bude síť rychlonabíječek - proč ne. Ale proč ekoteroristi dneska zatěžují příští generace nezlikvidovatelným odpadem? Zase je to lobbismus, prostě někdo rozhodl že se sníží emise výfukových plynů.Ale emise vyprodukované v komíně elektrárny - byť uznávám že jsou nižší - pak už nikdo nezapočítává stejně jako vyšší ekologickou stopu výroby elektromobilu oproti automobilu se spalovacím motorem . Když si vezmu účinnost tepelné elektrárny,účinnost přenosu,několika stupňů transformace napětí ... tak jsem na tom podstatně hůř než účinnost lepšího nafťáku.Navíc když osobní doprava dělá ve finále 6% emisí,které nezmizí ale pouze se přesunou
Ale hlavně že ekoterorisi si udělali čárku.
Fajn a jak mění velké solární plantáže krajinu o tom mlčíš? To je ekologie?
A stále se řeší pouze sníření emisí o cca 4% zavedením elektromobilů,které ovšem omezí 96% populace
Jaké nepravdy? Třeba že spalovákům se při topení snižuje dojezd? Ano, i tuto pitomost tu jeden napsal ! Stejně jako to, že jediný pohyblivý díl u elektry je rotor ! Ony ty potvory nepotřebují už ani převody, netož třeba homokineťáky a pod? Těch pitomostí je tu nepočítaně - od téhož autora...
Ano, může však být i výrazně vyšší. Viz třeba
ono ostatně i ostatní argumenty Stira mají zhruba stejnou vypovídací hodnotu. Jenže ono už docela unavuje uvádět tyto nesmysly na pravou míru - zejména jeho populární že ,,servis vozu spočívá v dolévání ostřikovačů´´ Asi předpokládá nějaký zázrak, který rázem učiní elektroniku, kterou jsou elektromobily prošpikované za naprosto bezporuchovou, stejně jako mechaniku podvozku atd...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.