Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se v zimě topí v elektromobilu?

Od: bulik* odpovědí: 119 změna:

Jak se v zimě topí v elektromobilu?

 

 

119 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Z uživatelského hlediska stejně jako v jiném autě.
Z funkčního hlediska elektrickým topením, takže dojezd jde samozřejmě o něco dolů. K tomu promrzlé baterky a ve výsledku se ukáže, že v zimě se k "letnímu" dojezdu těžko dostanete.
baterkar

Většina nových elektromobilů má tepelné čerpadlo. Pod pojmem elektrické topení bych si spíš představoval topení pomocí elektrcké topné spirály.

 

hodnocení

4x
avatar promon

Existují i typy s benzínovým bufíkem :)

Ale běžně se topí - pochopitelně- energií z baterie, ty modernější a dražší stroje mají už tepelné čerpadlo.

To je právě velká bolest elektromobilů - jakž takž smysluplného dojezdu dosahují jen za počasí okolo 15-20°C a to jen tehdy, když dotyčný šofér jezdi katolicky.

Pokud je mráz, nebo hic na klimu, jde dojezd elektrokáry do kopru

Jak je to možné? Takže ty kecy elektromobilistů, že s Teslou dojedou s familií a bagáží v červencovém hicu na Jadran a zpátky, jsou kydy, jo? *smich*

lmgify
16.07.19 09:38


Eště hodinku nabíjať. Ikonka je slabúčka, do Grazu sa na chupercharger nedostaneme... Počas nabíjania jebať nemôžeme hoci by využitie času bolo ideálne, máme decko...

Dobrej pacient. Chčiju smíchy, dík *haha*

A ještě lepší verze je ta, jak do Chorvatska stejné individuum jede s Hyundai Ioniq. Evidentně ho to permanentní stání na nabíječkách a jejich hledání (plus překvapení, že polovina jich nefunguje) baví. Nakonec tam jede dva dny, ale je to prostě úžasná zábava.

 

jenda2*
hodnocení

2x

Jak je to s diesely ve skutečnosti?

auto.cz/...

 

hodnocení

1x
avatar stir
Takto vznikají fámy a anti články proti elektromobilitě :) :) :) Ta nabíječka Ioniti, která má údajně kilowatu za 21 Kč je u nás v ČR jen jedna jediná a hned vedle ní je nabíječka ČEZu i Eonu. Ioniti má pod sebou konsorcium audi, bmw a Hyundai. Majitelé těchto aut budou mít karty a kilowata je bude stát stejně nebo podobně jako u jiných nabijeckach. Cena 21 Kč je vysoká z důvodu, aby jí neblokovali auta jiných výrobců. To se samozřejmě od takových novinářů nedozvíte :) Je to něco jako superchargery od Tesly, nemůže tam nabíjet nikdo jiný. Mimochodem Tesla tankuje za 6,30 Kč, ČEZ bude mít od března tarify od 3 do 7,50kc, eon 6 Kč, ultrarychla asi 12, záleží jestli auto takový výkon využije. Člověk si pak může vybrat, kolik času na místě stráví. Jenže taky je nutné říct, že z 90-95% nabíjení bude probíhat doma nočním proudem za cca 2,50kc/kWh. Ne každý ujede denně 400km, aby musel nabíjet po cestě :))

 

lmgify
hodnocení

0x

Podle modelu: odporové topení nebo tepelná pumpa ("klimatizace naruby").

baterkar

Imgify, který z u nás známých elektromobilů má odporové topení?

lmgify

Chevrolet Bolt, Tesla Model S, VW e-Golf, částečně (pro nízké teploty) také i3 a Leaf

Autotrader.ca: Electric Vehicles/...

Ono to mají i ty ostatní, protože při -30°C je každé tepelné čerpadlo vzduch / vzduch nepoužitelné. To jsou fyzikální zákony, na ty je i legislativa EU krátká...

 

kepler*
hodnocení

0x

Speciálně pro elektromobily bylo vyvinuto topení Webasto Thermo Top Evolt, které může být provozováno na bioetanol s účinností 85 % a plynule regulovatelným topným výkonem od 1,5 do 4,6 kW. Průměrná spotřeba při trvalém provozu je 0,4 litru bioetanolu za hodinu. Spotřeba elektrické energie na topení je díky tomu zcela zanedbatelná, takže dojezd vozu je plně zachován i v zimním období. Výhodou je i velmi kompaktní konstrukce a nízká hmotnost 2,1 kg.

autorevue.cz/...

Taky hodně pomáhá předehřev auta během nabíjecího cyklu (nejčastěji v noci).

 

hodnocení

0x
avatar stir
Nevěřte všemu, co se píše. Elektromobily mají tepelné čerpadla, spotřeba se pohybuje v řádu stovek wattů za hodinu. Na dojezdu se to projeví takovým způsobem, že to člověk ani nepozná.

 

hodnocení

0x
avatar stir

youtu.be/...
Tady to je názorně vysvetlene. Klimatizace nebo topení snižuje dojezd asi tak stejně jako u spalováku. Nejhorší pro všechny baterky je mráz, snižuje se kapacita. Výhoda je teplejší garáž nebo nabíjení před jízdou, baterie je prohřátá a jízdou se dále zahřívá.
asd1

Při +14 jako ve videu možná topí v pohodě, mmch. to topit skoro neni potřeba ;)... Při -15 to bude úplně jinej level 1. chcíplá baterka 2. TČ už moc nefunguje. Po 5 letech dojedeš 100 km a chcípne to, aneb delší cesta = vozejk s centrálou a pálit benzín :D *zed* Kdyby to stálo 100k tak na dojíždění do práce z vlastní garáže OK, ale jinak to je celýpííííííííp.

Tak to mám nějaký podivný auto - když topím jak o život, tak si nesnížím dojezd ani o metr.

A nebo Vám ušlo, že drtvá většina aut topí tím, že odebírá teplo z okruhu chlazení - tedy defakto zužitkuje energii, kterou jinak vytopí přes chladič . . *smich*

asd1

Naopak u spalováku když topíš jak o život, tak nespíná sahara a energii šetříš (saharu poháníš benzínem) ;)

Asi tak. Jenže vysvětluj to někomu, kdo káže podobné pravdy, že elektromobil a spalovák jsou na tom z hlediska dojezdu při topení stejně... *smich*

Jen pro ilustraci - v Norsku je to už docela profláklý problém - při delším stání v mrazu - třeba havárie na dálnici - mají elektromobilisti poměrně brzo problém nezmrznout a tak se, pokud to jde, nasulcují k někomu ochotnému se spalovákem, kdo stojí poblíž. To už nemluvě o tom, že si topením vyšťaví baterku a z té dálnice už neodjede. Stalo se mockrát...

Když už tady zmiňujete to Norsko, tak bych doporučil zhlédnout video od Bjorna, kde spí v Tesle při minus 18. Jinak já ve svém ropaku obvykle pouštím topení přes klimu, jednak mi jde do auta suchý vzduch, jednak nezatuhává ložisko kompresoru. Navíc u mého auta ani nejde spustit ofukování čelního okna bez kompresoru. Klima se automaticky spustí a dává to smysl, nefouka to vlhký vzduch na zmrzlé okno. A to že kompresor nějakou energii potřebuje, je snad jasné, jinak by to bylo perpetum mobile. Jenže u spalováku se to nedá objektivně změřit, to umí jen elektromobil, takže z toho nejspíš vyplývá, že u spalováku se tím nemůže zkrátit dojezd na nádrž :)
asd1

Tak předpokládám, že tu klimu si pustíš i u elektormobilu a zase to vyjde hůž než spalovák :D

Holt ekofanatik co vidí jen klady a zápory ignoruje jako by nebyly...

Borec co spal v -18 a celou noc topil na pokojovou teplotu - hádej jak ráno vypadala baterka a kam na ní dojel.. Nebo spal v zimním péřáku bez topení a video točil jen 5 minut aby ukázal jak to je super?

To auto může topit tři dny a sranda je, že máš ticho v autě. Zkus si topit spalovakem na jak dlouho ti vydrží palivo. Navíc ti tam bude zima, protože na volnoběhu celou noc to téměř netopi, jen žere, smrdí a hlučí :)

 

hodnocení

0x

Pokus o objektivitu:

lidovky.cz/...

Tedy - na delší trase dvě hodiny jízdy, půlhodina rychlonabíjení. Na rychlonabíječce kWh za cca 20 Kč, krom Tesly, ale ta cenu brzo elektřiny dožene. Čili náklady asi jako diesel se spotřebou 12 l/100 km.

Názorná ukázka toho, že jiný elektromobil než Teslu nemá smysl kupovat. Pokud elektromobilky nebudou mít svoje nabíjecí stanice, nedává to žádný smysl.
To jako u každý stanice bude mít každá automobilka svoje nabíjecí zařízení?
To ne, ale úplně by stačilo, kdyby fungovaly na stejném principu. Teslu pripojis a víc nic neděláš, auto se samo domluví s nabíječkou a nabíjí. U jiných nabíječek potřebuješ čip nebo aplikaci. Sranda je v tom, že každá má svůj vlastní systém a svůj vlastní čip. Pokud jezdíš doma, tak to ještě jde, ale jakmile vyjedes ven, potřebuješ víc čipů. Je to jako bys jel čerpat benzín na shell a musel mít jejich čip, jinak máš smůlu. Anebo dostaneš benzín za dvojnásobnou cenu... Přitom by stačilo dělat rychlonabijecky na klasické platební karty, ale proč to dělat jednoduše, když to jde složitě... To pak spoustu lidí od elektromobilu odrazuje. Na druhé straně rychlonabijecky člověk využije maximálně párkrát do roka při cestě na dovolenou, protože běžnému člověku stačí nabít jednou týdně na noční proud.
Zní to logicky. Ale asi to bude ještě hooooodně dlouhá cesta.
Nějak se začít musí, uznávám. Teprve čas ukáže, zdali byla zvolená cesta správná, či jestli vedla do slepé uličky.
Tady je k tomu video

youtu.be/...

Těch 20 Kč za kWh je přiblížení nákladové ceně. Nemá-li být elektromobil kuriozita, musí se platit cena nákladová nikoli nějak dotovaná. Mimochodem, jak stát dorovná výpadek daně z paliva? Ta dělá 1 až 1,5 Kč na kilometr.

ra252: Ale to se nesmí říkat..Takto tu elektromobilitu nevybudujeme. Pokud by se platila u nabíjení EM daň stejná jako u benzínu a nafty, tak EM jezdí prakticky bez jakékoliv finanční výhody. Já sice zaplatím u toho ošklivého, hnusného a neekologického dieselu s Euro 6d za naftu 170Kč/100km..jenže cca 85Kč z toho jsou daně.
Aktuálně se cena silové elektřiny obchoduje kolem 50eur za MWh. Cca 1.3kc za kWh. Tarif d25d pak stojí cca 4.70kc včetně výpalneho solárním baronum. To ale bude v roce 2028-29 končit. Jinak tarif D27d pro elektromobily stojí v nočním nízkém tarifu aktuálně 2.27 včetně výpalného 0.60hal. Pokud by se výrazně zdrazila energie pro domácnosti, jaký by to asi mělo dopad? Za další jsou tady solární panely a jiné možnosti výroby elektřiny a pořád se bavíme o době za 20-30let, kde ty možnosti budou zase jinde. Navíc my jsme pátá země na světě ve vypouštění skleníkových plynů na hlavu, takže ceny elektřiny ještě ovlivňují emisní povolenky. Takže ono žádné kdyby nemusí vůbec být. Za mě je rozhodně lepší žít ve městě, kde mě neobtezuji auta smradem a hlukem a myslím, že by to chtěla většina z nás. Nehledat důvody, proč to nejde, ale způsoby, aby to šlo. Následkem znečištění ovzduší u nás zemře ročně víc lidí než na následky kouření.
Ovšem stále platí, že elektroauto má výfuk v Tušimicích, či jakékoliv jiné elektrárně.
Sice bude čistý město, ale o to víc bude smradu jinde.
Takže podtrženo sečteno, nula od nuly pojde.

štíre - nákladovou cenou rozumím cenu včetně nákladů na nabíjecí stanici a přívod. Pokud někomu stačí nabíjet jednou za týden nočním proudem, nemá důvod kupovat auto za dva miliony. Mimochodem, pokud jde o města, právě tam se asi nočním proudem moc nabíjet nebude. Tam se nabíjet nebude vůbec a v tom je právě ten problém.

Jenyk to je čistě politický problém z čeho tu elektřinu vyrábíme a z uhlí už se dlouho vyrábět nebude. Zatím je rozhodně lepší mít jeden komín než miliony komínů, které jezdí lidem přímo pod nosem. A není pravda, že o to víc - dlouhodobě se spotřeba elektrické energie snižuje a neovlivni to ani elektromobily. Dával jsem tady nedávno v jiné diskuzi odkaz na článek, kolik potřebujeme temelinu... Navíc patříme mezi největší vývozce elektřiny, takže my ten komín můžeme zavřít už dnes.
ra252 to máš samozřejmě pravdu a o tom je to video, jak strašná výhoda je, když ty nabíječky vlastní automobilka. Ty jsou v ceně té Tesly, energii máš za 6.30 Kč a cena je podobná po celé Evropě. U cizích musíš zaplatit víc, to je jasné. Jenže taky je třeba vzít v úvahu, že rychlonabijecky člověk využije minimálně. Dá se říct, že drtivá většina nabíjení bude doma a jen v případě dovolených je využijes, takže průměrné náklady za km ti to téměř nezvýší.

@stir Hele, mě by například zajímalo, kdyby teoreticky všechna auta byla na elektřinu, jak by se prakticky nabíjela? Mám na mysli třeba sídliště, když všichni přijedou večer domů. Vezměme v potaz, že i kdyby neměli potřebu nabíjet všichni a nabíjení by bylo regulováno podle RZ den sudá/lichá, i tak to bude pár tisícovek aut... To si jako všichni vytáhnou z baráku prodlužky?

Dejme tomu, že by na sídlišti byl obří nabíjecí terminál, tak je to infrastruktura jako prase, kterou taky musí někdo na těch tisícovkách sídlišť zaplatit.

ernie - na sídlištích nejsou prostředky (místo, peníze) na parkování. Těžko budou na terminál pro auta na uhlí.

lmgify

stále platí, že elektroauto má výfuk v Tušimicích, či jakékoliv jiné elektrárně

  1. je mnohem jednodušší odstraňovat znečištění z jednoho (profesionálně spravovaného) zdroje (elektrárna) než z desítek tisíc neudržovaných zdrojů (auta)

  2. elektrárny na noc nehospodárně snižují svoji výrobu, protože není spotřeba (proto také existuje noční tarif)

  3. u rodinného domu lze auto plně dobíjet ze solárních panelů přes den (práce z domova, víkendy, možná ne v zimě?) za stejnou cenu jako ze sítě - už to tak jinde funguje; u menších kancelářských budov (málo aut) lze instalovat panely tam

Je mnohem jednodušší znečištění spojené s výrobou a likvidací akumulátorů přesunout do Číny ..

Ale co když to ty Číňany jednou přejde?

Jako je to přešlo s "recyklací" plastů?

Ernie já to nevidím moc černě. Spousta lidí má nebo bude mít možnost nabíjet v práci. Nebo pojedeš do kauflandu na nákup kde se v pohodě za půl hodinky dobijes. Je spoustu lidí, co žijí v bytě s elektromobilem. Není to tak, jak se píše, že vždy každý večer budou všichni dobíjet. Při průměrném nájezdu u nás stačí průměrně nabíjet 1x týdně. Každý večer taky nejezdí spalovaky tankovat. Kdyby jeli všichni tankovat každý večer, tak to by taky nešlo, protože u jedné cerpacky by stálo třeba 500 aut a to je nesmysl. Jinak v Anglii začali někde provozovat chytré lampy. To by šlo i u nás, ale zatím není vůle. Pripojis se kabelem, který má na sobě elektroměr a platba se odečítá online dle množství energie. Navíc během dne elektromobilita dokáže pěkně vykryvat špičky ze solárů. A mluví se i o tom, že elektromobil může zase elektřinu v jiném čase dodávat zpět do sítě. Anebo si elektřinou z auta můžeš napájet o víkendu chalupu nebo chatu. Možností je spousta...

Počkej @stir , já se bavím o tom, kdyby byla teoreticky plná elektromobilita. Ne o tom, že u kauflandu, kde je 100-200 parkovacích míst a jedna nabíječka na dvě auta, která dnes zeje prázdnotou. A ta spousta lidí v práci je kolik? Dva tři pět manažerů s Teslou? Za jak dlouho nabiješ elektromobil? Nemyslím Teslu na superchargeru, ale takový ekvivalent běžného auta, fabie, oktavie, hyudnaie? Jak dlouho a často jej musíš nabíjet? Proboha, projdi se po sídlišti, na kterém pro množství aut není kde parkovat a zamysli se nad tím, kdyby všechna tato auta byly elektromobily. Dokážeš si to představit?

A nezapomínej na to, že spalovací auto nabiješ do plna za dvě minuty a těch ropných nabíječek je ve městě i mimo něj mraky a nepotřebují nějakou speciální infrastrukturu, jen zakopané dvě nádrže v zemi, čerpadla, počítač a pokladnu.

lmgify

Obytné domy si na svých vlastních parkovacích místech vybudují stojany s nabíječkami. Jinde už se to tak roky dělá. Nabíjí se přes noc nebo přes den ze soláru. Typické auto pracujícího člověka stráví >90% svého života zaparkované na jednom ze 2 míst (doma, práce).

Na veřejných parkovacích místech (sídliště) se vybudují nabíjecí stojany, stejně jako se vybudovaly parkovací metry, pouliční lampy nebo stojany jinde ve městě.

Existuje světový standard pro nabíjecí stojany (nabíjení elektromobilů, konektory, napětí, proudy, komunikační protokol).

Nevím, odkud se bere zdejší nápad nějakých prodlužek z oken domů.

Lidi tady hledají problémy, kde žádné nejsou nebo byly vyřešené před lety.

@Imgify Mám takovou, možná až debilní otázku. Pokud jsou ty problémy už vyřešeny, tak

PROČ SE TU UŽ KU*VA FIX NEJEZDÍ POUZE ELEKTROMOBILAMA?

lmgify

  1. stádová mentalita: všichni mají tohle, koupím si to taky

  2. neschopnost umět si spočítat celkovou cenu vlastnictví (skutečná celková koncová cena za 1km)

  3. vyšší pořizovací cena auta (viz 2)

  4. lidi kupují auta za hotové (viz 3)

  5. malý výběr aut/modelů

  6. neexistující trh ojetých aut (viz 4)

  7. strach z "omezeného" dojezdu

  8. strach z neznáma (jiná technologie, oprava, údržby); víra, že jiná = dražší

  9. problém vejce a slepice ("počkám, až budou všude veřejné nabíječky, autoservisy, ...")

Že si koncoví uživatelé nekupují elektroauta je jedna věc, ale že je nekupují ani fleet (firemní) nákupčí, kteří by si měli být schopni cenu vlastnictví spočítat, je věc úplně jiná. Že by to byl ten omezený výběr modelů a nabízené modely nejsou zrovna typická firemní auta? *ee*

Věřím, že kdyby Škodovka přišla s elektroOctávkou a neprodávala to jako exkluzívní model (bohužel zřejmě bude, stejně jako CNG), tak by po tom lidi šli.

Teda lmgify, to jsou argumenty jako hrom *smich*

Já jezdím služebně Peugeotem Partner, mám verzi s 1.6BlueHDI - dělá se ale i verze s elektropohonem. Takže je srovnání. Ten omezený dojezd si klidně můžete vyjmout z úvozovek. Protože 170km za předpokladu že nemrzne, není hic, nejedu po dálnici a jedu dynamikou páprdy v kloubouku - je prostě směšný. A výrobce poskytuje neodolatelnou záruku na baterku 8 let - ovšem pozor NEBO 100 tkm ! To je porce, kterou ujedu za max rok a půl - běžně s autem najezdím tak 400 tkm, než jde do bazaru. A ano, aut máme ve firmě celou flotilu - a docela bych chtěl vidět, jak přesvědčíte vedení, že je nejlepší řešení když se tým bude permanentně flákat u nabíječek a z běžné dojezdové doby 2-3hod bude násobně více. To se fakt vyplatí *smich*

Ovšem super argument mi předvedl jeden člověk podobného ražení, jako Vy a stir. Prý jsme zaostalí a problém je už vyřešen - frantíci přece vyrábí Range Extender

hybrid.cz/...

Takže podle pana ekoteroristy je řešení, když za autem táhnu vozejk, který jen zvyšuje spotřebu auta, ale jeho spalovák mi zase dojezd prodlouží.

Tak jsem mu odvětil, že já si to zjednoduším, spalovák si nechám radši pod kapotou a nemusím sebou tahat metráky baterek a ještě vozejk.

Prostě elektry jsou ideální třeba pro pošťáky, kteří jezdí od baráku k baráku, pro rozvoz pizzy a podobné služby, kde jde o krátké cesty s častými zastávkami.

Stejně tak třeba pro důchodce jezdící pár km po městě, po marketech a doktorech.

Ale za dnešního stavu techniky prostě elektry nemají šanci nahradit spalováky.

Jak už jsem psal, chytré lampy. V Ostravě už je testují, v Anglii fungují. A na každém sídlišti je veřejné osvětlení. Taky se možná uchytí indukční dobíjení na veřejných parkovištích, pak nebudeš potřebovat ani kabel. Neboj, elektřina je všude a teprve potom, až budou chytré sítě to bude mít jiný rozměr. Pak ti auto bude vydělávat, i když bude stát. Já opravdu nevidím problém s nabíjením. Pamatuju si dobu, kdy v ulici byly jen dvě auta a tomu odpovídaly i čerpací stanice. Teď máme víc nabíječek než elektromobilů. Počkej až bude víc elekroaut a uvidíš, jak se budou velké obchodní řetězce přetahovat o elektromobilisty. Jen vydrž a nehledej problémy tam kde nejsou.
lmgify

@promon: Nevím, proč sem motáš dodávky s velkým nájezdem. Já odpovídal na dotaz o osobních autech - 170km za den je více, než ujede typický majitel os.auta v ČR.

Flotilovým autem jsem myslel hlavně referentská auta, zaměstnanecká osobní auta a "kombíky" ve funkci malých (pří)městských dodávek (možná i ty městské rozvozové "Tranzity").

Ty jsi chtěl městským rozvážkovým e-Masterem jet vyzvednout 5 palet dlaždic do Itálie a divíš se, že to auto na to nemá. *ee* *zed* Co se dozvíme příště - že přepravit 40 lidí na druhý konec republiky v Oktávce je blbost, že potřebuješ autobus?

Tady lidi pořád operují s tím, že na jedno nabití e-auto "moc" neujede (ujede více, než najede člověk za den). Málokdo chápe, že když auto stojí (doma, v práci, nová nakládka dodávky), tak se i může dobíjet. Na rozdíl od pumpy totiž e-auto může "natankovat" na každém parkovacím místě, které je už z logiky věci blízko nějaké budovy, která už má vyřešenou dodávku elektřiny a stačí tak jen položit kabel k parkovacím místům a nainstalovat zásuvku/stojan/rychlonabíječ. Jak už jsem psal, os.auto prostojí 95% svého života na jednom ze dvou míst. Nemusí se tedy dobít za 2min jako benzínem na pumpě, ale má na to až 22 hodin každý den. Samozřejmě to tak dlouho netrvá.

Pro nárazové dlouhé cesty jednou za pár měsíců, na které to auto primárně není určené, se prostě po 3 hodinách udělá bezpečnostní přestávka, během které se to auto rychlonabije (viz video s Chorvatskem nahoře). Argumentovat tím, že to nedokáže dát cestu do Chorvatska non-stop po dálnici na jeden zátah, je zjevně nepochopení typického použití os.auta (a zásad únavové bezpečnosti navíc).

Na závěr bych jen dodal, že baterie (chemická reakce) je podle mě slepá větev jakožto akumulátoe elektrické energie a budoucnost bude patřit dříve či spíše později superkondenzátorům (superkapacitorům).

lmgify

Pro ilustraci, že "omezená" maximální vzdálenost dojezdu je zbytečný argument, uvádím příklad skoků elektrobusu mezi dobíjecími body (odpovídá dobíjení auta pokaždé, když je zaparkováno na delší dobu nebo při jízdě na delší vzdálenosti, jak je uvedeno v předchozím příspěvku).

Městský autobus ujede v průměru zhruba jen asi 200km za den na lince. Na obrázku snad z roku 2016 je v Srbsku focený elektrobus údajně bulharského výrobce se superkapacitory od izraelské (?) firmy. Dobíjecí stanice jsou umístěny na konečné a mohou být umístěné i jinde, kde autobus dlouho čeká (nějaká rušná zastávka uprostřed linky s velkým množstvím lidí a tedy i dlouhou dobou výstupu a nástupu).

Je vidět, že ani omezený dojezd e-busu neznamená, že by nemohl na té lince jezdit dnem a nocí non-stop 7 dní v týdnu.

Jak se v zimě topí v elektromobilu?

@lmgify

Já osobně si myslím, že elektromobil jako takový je skvělá věc. Jak na výrobu, tak údržbu. Rozhodně je snazší vyrobit a instalovat elektromotor, než složitý spalovací agregát s množstvím pohyblivých a opotřebovávacích dílů. Kdyby mi někdo nabídnul příslušný ekvivalent spalovacího vozu, beru všemi deseti.

Problémy elektromobility jsou tři.

1) Cena. To se dá pochopit. Pokud fabriky nebudou EV sekat jako Baťa cvičky, bude to drahé. Stejně, jako byla v počátcích automobilismu drahá auta, jen pro majetnější. To stejné platilo i u počítačů a mobilních telefonů. Dnes si tyto věci pořídí kdejakej vohnout na splátky.

2) Doplnění energie. To je nezanedbatelné hledisko. Jak kapacitně, tak časově. Nelze argumentovat tím, "kolikrát potřebuješ nabíjet", ale je potřeba se na to dívat z hlediska "nabíjej, jak libo a za chvilku". Stejně, jako u spalovacích aut.

3) Dojezd. To souvisí s bodem 2. Ano, teoreticky by energie stačila podle nalinkovaného schématu domov-práce. Ale co naplat. Řidič chce mít tu možnost, že pokud se najednou někam rozhodne nebo že tam musí jet, tak že prostě pojede. Jednoduše se chce dostavit k doplňovači energie (dnes benzinka), naládovat plnou za dvě minuty a nazdar a ne strávit tam mládí. A je jedno, kolik auto prostojí nebo projezdí.

Nebo si myslíš, že nerozšířenost elektromobilů je zapříčiněno ropnou lobby?

A ten argument s bezpečnostní přestávkou je skvělý. Prostě to tak bude a basta. Co když řidiči přestávku nechtějí z důvodu úspory času? Čas jsou jak známo peníze. A neblábol o bezpečnosti, můžou jet řidiči dva a střídat se.

Ernie s tím já souhlasím, dobře jsi to napsal. Elektromobily jsou mnohem jednodušší na výrobu a hlavně nepotřebují servis. Je tam jen jeden pohyblivý díl - rotor. Cena - samozřejmě je to novinka a jako u všeho platí, že je to zatím drahé. Během pár let s ale srovná s klasickými vozy. Jak jsem psal o těch malých vozech, z hlediska emisí budou čím dál dražší. Škodovka uvádí, že na e-citigo bude dotovat 10tis eur. Prý jí to vyjde levněji, než platit pokuty za vůz s vysokými emisemi. Dobíjení - to bude v budoucnu taky jiné než dnes. Už teď má Tesla výkonnější nabíječky, které zvládnou dobít 120km za pět minut a to už je i na dlouhé trasy třeba k moři. Navíc Tesla na jaře koupila firmu Maxwell, která se zabývá vývojem sepurkapacitatoru, takže to umožní nabít baterii rychleji než natankovat palivo. A taky baterie budou mít mnohem větší energetickou hustotu, takže dojezdově bude na tom líp, než spalovak. Zatím si ale myslím, že dojezd cca 400-500km, na městské popojizdky i přes 600km je pro drtivou většinu lidí naprosto dostatečný a znám lidi, kteří si na dovolenou prostě půjčí v rodině spalovak. Hlavně ti, kteří mají auto s dojezdem okolo 200km. S nissanem nebo hyundaiem s baterkou 64 kWh se toto již pohodlně dá zvládnout.

 

hodnocení

0x

Někteří poslanci už uvažují, že podají návrh, aby se řidiči elektromobilu povolilo vnitřní vytápění slivovicí nebo tuzemákem*ua*

asd1

To asi bude ten bioetanol s účinností 85% a spotřebou 0,4 L za hodinu, jak píše Kepler *smich*

Nic není nemožné. V US někdo natočil Teslu, kde řidič za jízdy spal. Tesla řídila líp, než všechny auta okolo :)
Jak Tesla řídí, když je čerstvě napadaný sníh? Všude krásně bílo, silničáři ještě spí...
asd1

Jak asi, je v p. *smich*

007cz

Jak se řidí?...volantem?

Nechcimluvit za Jenyka, ale podle mě jde o to, nikoliv jak se řídí Tesla (ano, nečekaně volantem) ale o to, jak řídí sama za situace, kdy vrstva sněhu dokonale odstraní referenční body, podle kterých řídí autopilot.

Ale stejně nechápu dotyčného spícího za volantem - když koukám na tyhle fotky, tak bych v takto precizně vyrobeném špičkovém vozidle asi příliš klidný nebyl ani za bdělého stavu, natož abych se mu svěřil natolik, že bych v klidu usnul.

autoforum.cz/...

 

jenda2*
hodnocení

0x

Elektomobil ani v zimě ani v létě nemá ideální podmínky pro výdrž akumulátoru. V zimě víme, že jde kapacita dolů v řádech desítek procent. V horku také ale méně. Topení tepelným čerpadlem v mrazech je naprosto stejná báchorka, jako u topení v domech.

Elektromobil v současném pojetí a masovém rozšíření totálně zlikviduje trh s elektřinou. Současný odklon od jádra a uhlí v Evropě jen nahrává skokovému zdražení elektřiny. Pak si majitelé TČ pro vytápění domů asi budou muset zvyknout na pořádnou kosu, protože to jednoduše nezaplatí. A zdroje ellektřiny se stále více a více zmenšují. Nebo si snad někdo myslí, že vítr a slunce vše dožene? Některý den ano, několik jiných dnů vůbec ale elektřina je potřeba stále a v nějakém garantovaném výkonu. A to je problém nad problémy.

007cz

Každá baterie v každém elektromobilu má samozřejmě svoji klimatizační jednotku, která udržuje konstatní teplotu baterie-víme. Ale máte pravdu, on i první spalovací motor to neměl jednoduché, spoustu let trvalo než spoustu zabedněncú pochopilo že to není dáblúv výtvor ale objev století.

Elektromobil je stejně starý, jako čuďák. V USA bylo víc elektromobilů, než čuďáků až do objevení levné ropy v Texasu.

Proti elektromobilům je fyzikální chemie. V uhlovodíkovém palivu je víc použitelných elektronů, než v jakémkoli akumulátoru.

007cz

Tak zákony fyzikální chemie už porušují např. v Norsku,Číně, a další země se o to pokouší.

ra252 - v litru benzínu nebo nafty je téměř 10kwh energie. Auto se spotřebou 7 litrů na sto tedy spotřebuje téměř 70kwh energie. Srovnatelné auto velikostí a výkonem 200koni Hyundai Kona nebo výkonnější Tesla 3 s těmi 70kwh ujede minimálně 4-5x tolik. Ve městě klidně přes 600km. A tady se řeší pár stovek wattů na topení. Aspoň vidíš, že tři čtvrtiny toho paliva se změní ve zbytečné teplo, které musíš chladit.

Kolik váží 1 kWh v kapalném uhlovodíku, kolik váží 1 kWh v jakémkoli akumulátoru?

Jaký je objem energie v litru uhlovodíkového paliva a jaký v libovolném akumulátoru?

Pokud jde o výkony a dojezdy - Tesla by svým maximálním výkonem 560 kW a kapacitě 70 kWh vydržela jet asi 7 minut (kdyby to vydržela).

Já jsem srovnával stejné auto Hyundai Kona v benzínové a elektrické verzi. I přes hmotnost baterií vychází elektrická 7 x levněji při kombinované spotřebě. A to má ta elektrická cca 200koni výkon. Ve městě je pak úspora až 14ti násobná. Spotřeba u benzínové je cca 10 litrů, u el taky 10 ale kilowat. Když tady vzpomínáš výkon přes 500kw, tipni si kolik bude žrát spalovací supersport s podobným výkonem.
asd1

Hezký příklad, akorát sluníčkový... Energii u benzínu počítáš příkon a u elektriky výkon, tak to je "lehce" zkreslené ;) Abys měl příkon i u elektriky, tak tam musíš připočítat ztráty při nabíjení/ vybíjení, ztráty přenosu z elektrárny, ztráty v turbíně atakdále, aneb vona ta elektrika tak jednoznačně úspornější není ani omylem ;)

To je tam samozřejmě započítané. Kona běžně v kombinovaném provozu jezdí za 12-14kwh. Počítal jsem 15kwh X 2.27kc NT. Tedy to, co zaplatíš za elektřinu a palivo u benzinky. Taktéž Tesla model 3 má podobnou spotřebu.

Praktickým měřením - Tesla na dálnici - 25 kWh/100 km.

Teda Stire, jestli tomu, co píšete, skutečně i věříte, tak se nedivím, že opěvujete elektromobily. Bohužel, skutečnost je jiná. Navíc si z tohoto článku lze i celkem jednoduše odvodit, jak se podepíěe topení, či naopak klimatizace na spotřebě. Nějak mi tam ty Vaše ,,stovky wattů´´ silně nevycházejí. Nejste Vy nakonec v nějaé Evropské komisi pro elektromobilitu? Řekl bych, že ti počítají asi stejně , jako Vy - místo kalkulačky generátor náhodných čísel...

autoforum.cz/...

Pokud stojí 1 kWh 20,- Kč, tak je těch 100 km sprostě drahých*zmateny*


youtu.be/...
Promone neboj, žádná evropská komise ani nic takového. To se jen párkrát svezeš, poté vlezes do vlastního auta a začne ti vadit řadící páka, ruční brzda, hluk a smrad z výfuku a hlavně vyhozené peníze u čerpačky. Taky někoho předjet je jak ze zpomaleneho filmu, přijde ti, že ten tvůj ropák snad ani nereaguje na plynový pedál a ptáš se sám sebe, jak jsi v tom mohl desítky let jezdit a ještě platit nehorázné náklady na provoz, servis atd. Elektromobil má zatím jednu zásadní chybu a to je jeho cena, ta sice půjde dolů, ale ještě to pár let potrvá.

Tak já mám s elektrami naježděno docela dost - vůbec netvrdím, že je to nějaký omyl, nebo špatná věc. Jenže - nejlepší využití elektropohonu, které ostatně prakticky denně využívám, je aku manipulační technika - pětitunová ještěrka na baterky je super věc, nesmrdí, je to úžasně ovladatelná věc - a v situaci, že je nabíječka doslova stále na dohled to nemá chybu. Stejně tak není elektra špatná pro někoho, kdo jezdí mezi Lidlem a Penny. Těch pár km je skutečně ideální pro elektru.

Takže ano, proč ne elektru. Ale silně mě štve, když se blázni z vedení EU usnesou a DIREKTIVNĚ protláčí elektro v situaci, kdy prostě nemůže hromadně fungovat. Z mnoha důvodů. Pro mě za mě - ať si koupí elektru kdo chce, ale je nesmysl to tlačit silou.

A co se týče onoho ,,úžasného zrychlení při předjíždění´´ - to je sice krásný, zamachrovat si, ale pak se plazit jako smrad za kamionem, protože jakýkoliv zadupnutí plynu žere baterku před očim a pokud jedu někam dál, tak se škaredě projeví na dojezdu.

Tak já myslím, že EU tady nic netlačí, spíš se to snaží zabrzdit, protože německé automobilky zaspali dobu a elektromobily vůbec neumí. Ten jejich slavný e-tron jezdí za 30 kWh na sto, ale taky je tady ropná lobby. Merkelova se snaží mluvit o snižování emisí, ale ona s celou svoji vládou nakupují flotilu od BMW, samozřejmě ty největší a nejzravejsi auta, tak jaká ekologie. Na druhou stranu musí začít něco dělat, protože z jedné strany Čína dělá miliony elektromobilů, z druhé strany US, kde připlouvá X lodí s Teslama, a německé automobilky jenom 30 let slibují elektromobil. Ten jejich nový I.D. prý bude stát jako spalovací auto za 600tis a najednou bude cena milion minimálně. Než ho začnou prodávat, tak Tesla zaplaví trh. V Číně si ani nevrznou, tam to fabriky chrlí jak na běžícím pásu, jen tady se o tom vůbec nepíše nebo jen minimálně. Prostě Evropa je pozadu jako obvykle ve všem. Kdyby se sem nevozila Tesla, tak stále budou reklamy na jejich Ďas auto :)

Právě že tlačí, co to jde s krátkozrakým předpokladem, že elektromobil je ekologičtější. Prostě to auto nemá výfuk, tak ekoterorista má orgáč. Co na tom, že to hulí o to víc někde x- km daleko, co na tom, že výroba akumulátorů je vše, jen ne ekologická. Ostatně krásný příklad máme i na tom našem českém dvorečku - rozmach plug-in hybridů nastal hlavně poté, co Praha všude nasekala modré zóny. Takže si mnozí nakoupili flotily plug-inů, přičemž po takřka dvou letech spousta z nich ani nevytáhla nabíjecí kabely. Takže slavnej plugi-in je po eko stránce horší než klasika čuďák, protože stejně jezdí jen jako čuďák a ještě tahá dva metráky baterek. Klasika...

Ony totiž elektromobily jsou stejně staré jako čuďáky, jenže ani dosud nejsou technologicky ani srovnatelné s čuďáky, proto je jich tak málo. Prostá ruka trhu - pokud by byly elektry alespoň srovnatelné se spalováky, jistě by se jich prodalo víc. Spousta firem si při nákupu flotil aut dělá dost podrobné kalkulace a pokud by se elektry vyplatily, prodalo by se jich daleko víc Ale to nejsou a nějaká direktiva EU je stejně platná, jako komunistické ,,poručíme větru dešti´´.

007cz

to že plug-in hybrid jezdí jako čudák je přeci nesmysl,rekuperuje a prioritně využívá elektromotor,,,kabely mužeš mít v kufru. Pravda je že hybrid jako koncepce je slepá ulička.

To je sice částečně pravda, ale u plug-in jde o to že jsou určeny hlavně na nabíjení ze zásuvky, pročež pak po městské aglomeraci mohou jezdit čistě na elektropohon a pak za městem zase mohou naplno využít spalovák. Takže v praxi se dá ujet nějakých 50 km úplně normálním jídním stylem na baterku. To si myslím, že je vcelku rozumný model, člověk nemusí mít oči přisáté na ukazateli baterie a nervovat se, jestli plánovaná nabíječka bude fungovat - známý má Toyotu a jako jediný z jejich firmy ji i nabíjí, takže to přesně tak funguje. S takovým autem bych se ,, naučil žít´´ - ale cena je poněkud ,,za roh´´

Jak říkám, jeden komín v blízkosti uhelných dolů je něco úplně jiného než 5 milionů komínů přímo v místech s největší koncentrací lidí - ve městech. Koncentrace škodlivých plynů neustále překročené. Nebo se zkus zeptat lidí v blízkosti rafinerií, jaké mají ovzduší, vodu ve studnách nebo v případě nějakých havárií nebo požárů, což se občas děje...

To je jasný...pravdu má náčelník.

A to lithium do baterií se těží ekologicky...elektrobagrem, naloží se na elektronákladní vůz, potom ho Musk ekologicky zpracuje do baterií svých elektrovozítek a následně převeze do Hamburku (samozřejmě elektrolodí) a k dealerům Tesla se potom jednotlivé vozy rozváží elektrokamiony.

To je tak krásně zelené...

007cz

Tak za mě je pug-in zbytečnost, hybrid je určený na zužikování energie ,,rekuperace,, a tu pak využije v elektromotoru. Nabíjet kabelem je vhodné snad jen do města, ale i v tom městě dobiješ baterku běžnou ,,městskou jízdou,,a na dálnici jedeš v podstatě jen na spalovák,,,slepá ulička.

007cz

spoustu hybridu ani plug-in nemá.

Samozřejmě i likvidace vysloužilých baterií je plně ekologická.
Nejspíš je Elon naloží na Falcony a vystřelí do vesmíru, těch 123 tun RP-1 je malina.
Koneckonců, jedna Tesla už nad námi létá.
Uznávám, že se nějak začít musí. Spalováky jednoho krásného dne prostě skončí, lidstvo bude dál chtít jezdit autem i na WC, takže něco být musí.
Jestli je toto ta správná cesta, či jestli se jednou dozvíme "tudy ne, přátelé" to ukáže čas.
Hybridy jsou jen na to, aby automobilka v celkovém počtu vyrobených aut dosáhla celkového povoleneho množství emisí. Některé automobilky už přiznávají, že přestanou vyrábět malé levné vozy, protože aby splnily povolené limity, musely by být o desítky tisíc dražší. A aby platily vysoké pokuty, prý už vyjde levněji vyrobit elektromobil. Proto i škodovka začala s malým městským e-citigo. Pár vyrobených elektrických sníží celkový průměr povolených limitů. Jinak co se týká lithia, je to asi stejně nebo méně ekologické než těžba ropy. Stačí se podívat na ropné havárie třeba v mexickém zálivu. Jenže lithium je jen přechodový článek nebo takový mezistupen k lepším bateriím, protože lithiove už jsou na maximu energetické hustoty. Další stupeň budou Solid State, ale vyvýjeji se další lehčí levnější s dojezdem cca 2000km, to uzemní spalovaky nadobro. Motory už jsou vyvinuté, výkon 2MW nebude problém, jen to nesmí řídit člověk. Co se týká recyklace baterií, ve Francii Renault staví továrnu na 100 % recyklaci baterií. Ono to totiž vyjde levněji než těžba. Jinak ale vyslouzile baterie se dají poté využívat jako úložiště k solárním panelum, kde mohou sloužit dál. Jen kapacita bude menší, což ničemu nevadí. Spálený benzín v autě se dá použít jak? Recykluje se tak, že ho člověk vdechne a o to dřív zdechne.

 

hodnocení

0x

Nějak tomu nerozumím. Nákladní doprava, autobusy, lodě zůstanou na čuďácích? Jaký mají podíl na emisích?

A proč se vlastně s těma autíčkama na baterky blbne?

jenda2*

Automobilová doprava se podílí na znečišťování ovzduší zhruba 6% ! Humbuk kolem nafťíků někdo záměrně spustil, aniž si ověřil, že emise z dieselů jsou celkově nižší než benzínových aut ale to vše není nijak dramatické. Těh 6 %.

Že teď v Norsku neví kudy kam a že jim už teď chybí zdroje elektřiny snad ani neníí třeba zdůrazňovat. Veškeré zvýhodňování vše jen pokazí a děj se pak vůle boží.

V Norsku jsou nějaké problémy? Já jsem četl od člověka, který tam byl s elekttomobilem, že je to pěkný blábol...
Ten článek je samozřejmě fake, jen novináři, co o tom nic neví. Proč by polovina prodaných aut byly elektromobily, kdyby je lidi neměly kde nabíjet?

Až Vám zdraží maso o 400% a z toho zdražení budou dotovat zelí, tak se také "dobrovolně" stanete vegetariánem.

Velmi zajímavé by bylo, pokud by se ceny všech aut v Norsku vrátili na dřívější obvyklou a nedotovanou cenu pro elektroauta a odstranili se ty připitomělé daně pro auta se spalovacími motory.

Pokud potom prodeje elektroaut razantně neklesnou, sežeru cvičky.

Znečišťuješ prostředí, tak plať, co je na tom špatně? Ono něco znečištit je daleko levnější než to dát do původního stavu, proto je jednodušší přejít na novou technologii a starou znevýhodnit. Už tak za posledních 50 let lidstvo toho lidstvo stihlo napachat dost. Ještě že zásoby ropy a uhlí nejsou nekonečné... Stačí se podívat, jak se ničí podzemní voda pesticidy, díky pěstování řepky. A ještě jsou na ni dotace. Jeden zbohatne, ale ostatním dělá jen těžkosti...

A jsme zase u baterií,účinnosti dobíjení, výroba a recyklace. Až budou baterie s neomezenou životností,odpovídající kapacitou a bude síť rychlonabíječek - proč ne. Ale proč ekoteroristi dneska zatěžují příští generace nezlikvidovatelným odpadem? Zase je to lobbismus, prostě někdo rozhodl že se sníží emise výfukových plynů.Ale emise vyprodukované v komíně elektrárny - byť uznávám že jsou nižší - pak už nikdo nezapočítává stejně jako vyšší ekologickou stopu výroby elektromobilu oproti automobilu se spalovacím motorem . Když si vezmu účinnost tepelné elektrárny,účinnost přenosu,několika stupňů transformace napětí ... tak jsem na tom podstatně hůř než účinnost lepšího nafťáku.Navíc když osobní doprava dělá ve finále 6% emisí,které nezmizí ale pouze se přesunou

Ale hlavně že ekoterorisi si udělali čárku.

To už jsme snad řešili. Účinnost dobíjení v průměru 92%, recyklace 100%, životnost min 20let, protože baterie se dají použít dále jako bateriové úložiště k solárním panelum. A komu bude stačit menší dojezd, můžou sloužit dále v autě. Ekologická stopa se uvádí 6-40tis km, dle velikosti baterie, to znamená že po ujetí těchto km elektromobil vyrovná emise vzniklé při výrobě baterie, poté je čistě ekologický, narozdil od spalováku, který emise produkuje nejen při výrobě slozitejsiho auta, při těžbě ropy ale během celého životního provozu. Nigérie patří mezi největší vývozce ropy, je to nejbohatší stát z pohledu ropného průmyslu, přesto tam panuje největší chudoba a v důsledku znečištění ovzduší a vody je tam průměrný věk dožití 40 let. Dodnes se tam kvůli tomu zabíjí. Ty velké bohaté společnosti to nadále úspěšně ignorují a hlavně se o tom nikde nesmí psát. Korupce a peníze dělají divy.

Výrobou elektřiny vznikají taky emise . Jenže tohle prostě nechcete slyšet

Jo a když jsem zmínil tu řepku, u nás se pěstuje na více než 400 tis hektarech. Kdyby na stejné ploše byly solární panely, vyrobily by více než cca 225 terawat energie ročně, to je v podstatě tolik, kolik by nám stačilo na 4 roky. Mělo by to výhody v tom, že mezi nimi by se mohl psát dobytek, kvůli stínu by nevysychala spodní voda, nebyla by otrávená pesticidy a hlavně by se ulevilo alergikum kvůli pylům, takže úspory ve zdravotnictví a peněženkách občanů. Místo toho však platíme za to, co nám ty problémy způsobuje. Sranda je, že na tom vydělá jen někdo. Jenže lidi jsou jak ovce...
Nunici jestli řešíš emise při výrobě elektřiny, tak to je čistě politický problém. My máme dost elektřiny na to, že bysme mohli uhelné el zavřít. Jenže jsme pátý největší vývozce na světě. Vláda drží v ČEZu 70%, takže jde jen o peníze, i za cenu toho, že lidi předčasně umírají. To je zločin, který vláda páchá na vlastních lidech. Znecistuje prostředí kvůli penězům za prodej elektřiny. Přitom máme dost kapacit, které by pokryly větrné a solární zdroje. Zrovna včera bylo ve zprávách, kam se hodlá ukládat vyhořelé jaderné palivo a chemické odpady z nemocnic. Žádný obyvatel z těch vytipovanych lokalit si nepřeje tohle jaderné úložiště. Mimo jiné jsem četl zajímavý článek - na vytěžení jednoho litru ropy a dopravy ropy tisíce km se spotřebuje cca 8kwh energie (s tím souvisí i emise) a na zpracování ropy na benzín nebo naftu se spotřebuje dalších 1-3kwh na litr paliva. Ještě se musí dovézt k čerpačkám a další energie je třeba, abys mohl natankovat. A další emise v blízkosti rafinérii.

Fajn a jak mění velké solární plantáže krajinu o tom mlčíš? To je ekologie?

A stále se řeší pouze sníření emisí o cca 4% zavedením elektromobilů,které ovšem omezí 96% populace

nunici: klid, on za to nemůže. Prostě jen podlehla zelenému šílenství, stejně jako pár dalších pomatenců. Není jich mnoho, jen křičí strašně hlasitě. Ona i ta "uhlíková Gréta" bude mít uhlíkovou stopu 5x větší než mám třeba já, ale to není moderní říkat a psát. Ano, já se přiznám, že doma mám ten ošklivý hnusný diesel s Euro 6d TEMP. Ale do práce jezdím pravidelně na kole, plus se snažím té přírodě pomáhat i v rámci své profese. A kolega štír se pořád ještě nepochlubil, jakým autem jezdí on.
A P.S. na dovolenou jsem letadlem ještě nikdy neletěl, kdyby i to chtěl někdo počítat do mé uhlíkové stopy.
Představ si, že já mám taky kolo :) a taky vydechuju co2 :) :) :)
Jak se v zimě topí v elektromobilu? #2
Gratuluji. Tak buďte spokojen, a nehraje si na novodobého Mesiáše. Nechte na ostatních čím chtějí jezdit m vy buďte rád za kolo a Teslu co Vám stojí v garáži.
Jediný Mesiáš, který tady hlasitě křičí jste vy. Klidně si dál propagujte svůj status quo, ať si lidi udělají svůj vlastní názor. Já jsem jen uvedl na pravou míru nepravdy, které se tady šíří.

Jaké nepravdy? Třeba že spalovákům se při topení snižuje dojezd? Ano, i tuto pitomost tu jeden napsal ! Stejně jako to, že jediný pohyblivý díl u elektry je rotor ! Ony ty potvory nepotřebují už ani převody, netož třeba homokineťáky a pod? Těch pitomostí je tu nepočítaně - od téhož autora... *smich*

Srandisto, dobře víš, že motor je motor a převodovka je převodovka. U automatu nesmírně složitá a náročná finančně na provozní servis. Tesla ale žádnou převodovku nemá, je to v podstatě jen redukční převod cca 10:1, nic víc. I když Musk chtěl mít 2-3 stupňovou převodovku kvůli lepšímu využití optimálních otáček u elektromotoru, firma, která mu je dodávala byla neschopná, navíc musel dodat na trh v roce 2012 auto, aby se nedostal do krachu. Poloosy nebo jiné podobné díly má i spalovací auto. Každopádně elektromotor má jen jeden pohyblivý díl a co víc, nepotrebuje údržbu a nemá žádné tření, pouze v ložiskách a ty má i klasický motor. Kolik pohyblivých dílů má klasický motor? Spočítáš to? I ty odpory vzniklé při tření? Nebo další odpory potřebné pro vlastní pohon? Stlacovani směsi, paliva, vodní pumpa, ventilovy pohon... A co se týká snížení dojezdu při zaplé klimě , to už si nepamatuješ, cos psal před sedmi lety? Zvýšená spotřeba = nižší dojezd. A proč používám klimu i v zimě jsem už vysvětloval, nejde mi vypnout.
poradte.cz/...
Stire, nechci Vás urazit, nevím jestli máíte skutečně nějaký mentální problém, nebo jen tady trollíte. Ale je evidentní, že máte problém s psaným textem, dokonce i s tím Vámi psaným. Tak to zkusím ještě jednou a budu psát pomalu. Cituji Vás : Elektromobily jsou mnohem jednodušší na výrobu a hlavně nepotřebují servis. Je tam jen jeden pohyblivý díl - rotor.Kde tu vidíte něco o elektromotoru? Řeč je evidentně o ELEKTROMOBILU ! Samozřejmě ať tak, či tak je to pitomost.Dále - u aut se používá topení - to je zařízení, které umí ZVYŠOVAT teplotu v interiéru vozidla. Zde jste napsal - viz výstřižek - cituji Klimatizace nebo topení snižuje dojezd asi tak stejně, jako u spalováku. To je, samozřejmě, zase pitomost - zejména v případě toho topení - snad jste schopen pobrat aspoň tolik, že spalováky při topení jen a pouze využívají odpadní teplo z motoru. Ten starý link, kterým se oháníte, se ale týká klimatizace. Což je naopak zařízení, které SNIŽUJE teplotu v kabině vozidla. Tedy zcela JINÝ SYSTÉM, než je topení, i u spalováků se to promítne ve spotřebě, potažmo tedy i dojezdu, byť zcela minimálně . A stojím si za každým slovem, které jsem i tehdy napsal.
Jak se v zimě topí v elektromobilu? #3
Jak se v zimě topí v elektromobilu? #4
Jenže musíš číst ty souvislosti předtím. Pořád je tady řeč jen o motoru, dojezdu a toho topení. Ano máš pravdu, že to topení je u spalováku nadstandardní, ale taky je třeba říct, že to "topení" spotřebuje cca 75% paliva na sto a to bez ohledu na to, zda je zima nebo horko, což ukazuje na jeho nehospodarnost. Elektromobil spotřebuje ekvivalent 1-1,5litru paliva na sto km a to je sakra rozdíl. Jestliže se mi spotřeba zvedne o 1-2kw na sto km vlivem klimatizace nebo topení, kdo to řeší? Rekuperace ti vrátí cca 25-30% zpět, běžně 3,5-4kwh na sto. tohle spalovak neumí. A ještě žere palivo i když stojíš na místě. A ještě jednou píšu, že i já v zimě u spalováku používám klimu, ale na topení, protože když spustím teplý vzduch na čelní okno, zapne se kompresor automaticky, aby na čelní okno nešel vlhký vzduch. Každý pak víme jak se začne rosit.

 

hodnocení

0x
Nechapu ze se s tim tak trapite. Co jsem videl naposledy v televizi, tak odbornici tvrdi, ze jsou dva nejvetsi problemy ohledne techto kramu a to je zasitovani, prvek pro vyrobu baterii, ktery dojde driv, nez se to rozbehne a v neposledni rade ti pitomci chcou upustit od jadra a nemaji to cim nahradit. Takze pokud jste fandove tohoto nesmyslu, tak to v budoucnu nejspis hodne tvrde zaplatite.

 

hodnocení

0x
avatar stir
To myslíš ty odborníky Babišem najatých nebo ropné lobbisty? Ve finále to vyjde nastejno, ovládá to jeden člověk. Zeptej se odborníků přímo od ČEZu nebo Eonu, ať nemáš jen jednostranné info. Snad máš pravdu v tom, že zapláčeme nejen my, ale i naši vnuci, pokud se prosadí dostavba jádra, jelikož je to nejdražší zdroj energie.
Jen prosím jedna doplňující otázka ať máme jasno.
Kolik elektromobilů Vám stojí v garáži a jaké značky? A v rodině máte celkově jaké procento elektromobilů?
Určitě nečekáte až budou dotované, že ne? To by správný nadšenec nedovolil.

 

hodnocení

0x
avatar stir

youtu.be/...
Zhruba od cca 23 minuty

 

hodnocení

0x
avatar stir

youtu.be/...

 

hodnocení

0x

 

 

 

hodnocení

0x
Jak to je s cenama na stanicich? Pry ze cen za kwh 20kc. To by pak byla draha sranda

Ano, může však být i výrazně vyšší. Viz třeba

elektrickevozy.cz/...

info.cz/...

ono ostatně i ostatní argumenty Stira mají zhruba stejnou vypovídací hodnotu. Jenže ono už docela unavuje uvádět tyto nesmysly na pravou míru - zejména jeho populární že ,,servis vozu spočívá v dolévání ostřikovačů´´ *smich* Asi předpokládá nějaký zázrak, který rázem učiní elektroniku, kterou jsou elektromobily prošpikované za naprosto bezporuchovou, stejně jako mechaniku podvozku atd... *smich*

Promone už několikrát jsem psal, aby ses přihlásil do skupiny majitelé a příznivci elektromobilů na Facebook. Dozvíš se vše z první ruky od lidí, kteří mají elektrické auta více než 8let. Jinak to je jenom jedna paní povídala :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma solární panely

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]