Proč zvyšuje klimatizace spotřebu?

Od: Datum: 14.05.12 21:36 odpovědí: 11 změna: 22.05.12 19:14

Dobrý den,

nevíte někdo proč klimatizace zvyšuje spotřebu benzínu / nafty? Proč k tomu tak dochází když je poháněn pouze kompresor pomocí řemenu?

Dokáže mi to někdo vysvětlit?

Děkuju


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.05.12 21:49
 
avatar

1. Ano, zvyšuje

2. Je vcelku jedno, jak je klima poháněná, ale kompresor prostě potřebuje určitý příkon pro svou činnost, stejně jako lednička či mrazák. Ty také spotřebovávají energii a principiálně je to stejný systém.

Zřejmě Vás mate to, že řemenice kompresoru klimy v autě se točí stále, ale to neznamená, že je klima v činnosti. Kompresor má elektrickou spojku, která při provozu bez klimatizace dovolí řemenici otáčet se naprázdno, když klimu spustíte, tak spojka sepne a kompresor začne pracovat. U některých aut je to zejména u volnoběhu znát na mírném poklesu otáček, pokud máte pal. počítač, zaregistrujete i vyšší spotřebu.

Jinak zlé jazyky udávájí nárůst až o litr, já z praxe mluvím o pár deci navíc, dle typu to bývá okolo 0,3l /100km

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 14.05.12 22:02
 
avatar

Přesně tak, cokoliv, co se v autě točí je hnaný z nádrže. Tedy i puštěná klima zvyšuje spotřebu, podle mýho měření maximálně jak píše promon do 0,3 l/100 km.

Stejně tak logicky musí zvyšovat spotřebu rozsvícení světel a vůbec cokoliv co se pustí. Ovšem tak to je a nic se s tím nedá dělat. Osobně klimu pouštím na jaře a vypínám na podzim, výhřev sedaček mám puštěnej celou zimu.

 
Od: laybor*
Datum: 14.05.12 21:55
 

Klima má odběr kolem 3kw,při jízdě po dálnici kdy motor pracuje kolem 30 kw výkonu,znamená zvýšení spotřeby o 10 %,

ale ve městě v koloně kde se motor převaluje při výkonu 1-2 kw , tak spotřeba se zdvojnásobuje.

 
Od: buky*
Datum: 16.05.12 00:07
 

Tu spotřebu v druhé části své odpovědi nemyslíte vážně, že ne? To je neštěstí! To jako chcete tvrdit, že když popojíždíte v koloně bez klimy za 8L na 100KM, tak s klimou za 16L jo? Raději nikomu neraďte!

 
Datum: 16.05.12 07:03
 
avatar
Ne, on to asi myslel v koloně na volnoběh, kdy spotřeba většiny moderních motorů s vypnutou klimou, jen se zapnutými světly, je 1,2 - 1,5l/h. Při provozu klimatizace je v tuto chvíli potřeba mnohem více paliva, protože kompresor si opravdu bere okolo 2,5 - 3,5kW a to je více než je volnoběžný výkon samotného motoru. Proto také u některých vozů stoupnou po zapnutí klimatizace volnoběžné otáčky.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.05.12 21:57
 
avatar
Je to logické. Po zapnutí klimatizace se spustí kompresor a ten samozřejmě klade odpor - odebírá mechanickou energii motoru (podobně jako alternátor při velkém odběru proudu). Při jízdě je na to pro stejnou rychlost potřeba víc "šlápnout". Proto je spotřeba vyšší.
Kompresor má trvale poháněnou řemenici, spouští se přes elektromagnetickou spojku.
Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 14.05.12 22:34
 

Kolik energie spotřebuje kompresor klimatizace si můžete ověřit tak, že při jízdě s kopce brzdíte motorem a zapnete klimatizaci. Okamžitě se značně zvýší brzdný účinek motoru. V tomto případě se však nezvyšuje spotřeba paliva.

 
Od: ladaadal*
Datum: 15.05.12 07:27
 

Fyzika - zákony zachování energie, akce a reakce a kdoví co ještě. Když něco spotřebovává energii, musí ji to někde sebrat. V tomto případě z nádrže na řemen, ze řemenu na řemenici a do kompresoru klimatizace. Odtud v podobě chladu do kabiny.

 
Od: beller
Datum: 21.05.12 21:17
 

Děkuji, je to skvěle vysvětleno..

Od: aaa*
Datum: 21.05.12 22:41
 

kompresor klimatizace je defakto "brzda" motoru, u slabsich obsahu je dokonce behem jizdy znat spusteni klimatizece na vykonu motoru. pak na to takzvane musite vice slapat :)

 
Datum: 22.05.12 19:14
 
avatar

ano-velice dobře znají majitelé dnes již "legendárního" zázraku techniky,a sice motoru 1.2 HTP-ti,kteří si coby kupující připlatili za klima-z hrůzou po jejím zapnutí zjistili,jak velkou je "brzdou...",podobné to bylo třeba u P206 s motorizací 1.1(těch naštěstí zas tolik nebylo),ale litrový motor klimu prostě s poháněním vozu samotného nezvládal...

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.