Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Půjčka přítelkyně

Od: karlos* odpovědí: 77 změna:

Mám problém s přítelkyní.Jsme spolu 16 let (8-mi letou dceru)a z toho 8 spolu bydlíme v rodinném domě který jsem zdědil po rodičích a který je psán na mě.Oba chodíme řádně do práce,nikdy s penězi problém nebyl(každý mame svůj účet),vše jsme vždy řešili spolu,platili spolu a měli jsme celkově hezký vztah.Když byly nečekamé výdaje tak jsme to vždy řešili spolu a v klidu.Až tedy do minulého týdne.

Vždy jsem pro ní jezdil k autobusu aby nemusela pěšky ale najednou minulou středu nechtěla.To samé ve čtvrtek a řekla že ani v pátek jezdit nemám.Na otázku proč nemám jezdit na mě bezdůvodně vyjela.Bylo mi to divné a tak jsem začal pátrat.Přišel jsem na to že si byla v bance vyřizovat úvěr.Když jsem jí sdělil že to vím tak začala křičet že jí sleduji,pronásleduji apod. a že prý si vzala 30 000 proto aby jsme měli na dovolenou(měli jsme jet tam co minulý rok-celková cena se vším všudy 20 000-vždy jsme se na to skládali).Prý nechtěla abych to věděl jelikož ví že půjčování odsuzuji a že bych řekl že to není potřeba(na mém účtu peníze jsou a nemám problém vše zaplatit sám).Nechápal jsem to jelikož vždy tvrdila že ona peníze má a navíc vím že nikam nechodí a nic se nikde nekupuje.Chtěl jsem tedy vidět papíry od půjčky a to zase začala křičet že je to její půjčka a mě potom nic není.To mě naštvalo a tak jsem řekl že jsem myslel že jsme rodina ale jestli chce lhát tak se můžeme rozejít a ona na to že prý nelže,rozcházet se nechce jen že mi to neřekla.Prý to není 30 000 ale 50 0000,ale papíry mi ukázat nechce.Došlo k hádce a nakonec odněkud vytáhla ony papíry a hodila je po mě.Ve vzteku jsem je nechal ležet ale dnes se mi to rozleželo a šel jsem se podívat.Nejedná se o 50 000 ale o 64 000 s tím že bude muset platit 80 000.Je to pro mě šok.Vůbec to nechápu a nevím jak se zachovat.Odejít prý nechce,žádný problém tvrdí že nemá,v práci také dobré,chlap v tom asi také nebude jelikož by odešla když jsem jí říkal že se můžeme rozejít.Kdyby alespoň naznačovala že je něco v nepořádku,ale opravdu až do středy jsme žili naprosto spokojeně.Jsem fakt bezradný.Celých 16 let žiji rodinou,nepiju,nechodím do hospody ani za ženskýma.Vůbec nevím co dělat dál.

zámek
kapkanadeje uzavřel tuto otázku

 

 

77 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dolga*
hodnocení

9x

Já bych to viděla uplně jinak.

Ta paní chodí do práce, vydělává si na sebe, poctivě dává svůj výdělek na společnou hromadu, protože vy spolu nežijete jako manželé, Vy máte peníze, máte barák, ona, ačkoliv po práci dělá druhou směnu doma, zadarmo a zadarmo máte v ní i společnici do postele, tak ona ale nemá nic. Kdybyste chtěl, tak ji zítra vyženete a ona si vezme jen dítě, víc nemá. A hlavně by neměla kam jít. Po 16 letech s Vámi je nahá jak lípa.

Tím chci říci, že Vy máte všechno a ona nemá nic, ačkoliv se snaží víc jak Vy a asi jí ty vyhlídky a nejistota budoucnosti nebaví. Proč dělat kuchařku, služku, cizímu chlapovi, co není její manžel a kterému pomáhá navyšovat majetek, ze kterého nic ona nemá. Dcera jednou dospěje, bude žít svůj život a jí zůstanou jen oči pro pláč.

A tak myslím, že se rozhodne si najít podnájem, možná si vezme i hypotéku na malý byt, aby jednou na stará kolena nestála před VAŠÍM domem a neměla kam jít. Je to normální lidská reakce, zajistit se na stáří. Muži se nežení, protože konec konců, až jejich partnerka bude opotřebovaná, vymění ji za mladší model a tu nemajetnou vyženou.

Abyste mi rozuměl - vy totiž spolu nežijete jako manželé s nárokem na vše spolu. Sám píšete - všechno platíte napůl - to není manželské jednání, ale dobře vyčůrané...Nemá ve Vás životní oporu. Ona je v podstatě jen Vaše nájemnice, na vše Vám přispívá ve VAŠEM domě.. a uvědomuje si to. A nevím, kolik je jí let, ale má nejvyšší čas se zajištovat na stará kolena.
Od Vás by na nic neměla nárok, není zákonná manželka. Je nic. Je smutné, že si musí brát půjčku, aby měla na kauci na podnájem a VY máte peníze a ona je nemá, jak je to možné, po 16 letech s Vámi?

Když sám říkáte, že nic nemá, nic si nekupovala, neměla na to. A tak se stalo, že paní došlo, že dává do vztahu víc než Vy a že už musí začít myslet na své stáří. Poznala, že na Vás spoleh není, že Vy jí nepomůžete. V manželství to totiž tak nechodí, jak Vy si to představujete - že bohatne a má všechno jen jeden..
Došlo jí, že žije se sobcem, který myslí jen na sebe a pokud nebude myslet na sebe i ona, může skončit na ubytovně.

Takže nechápu, co na tom nechápete...

liska5
01.08.19 18:50

Dolga*palec*

hbvxx
Krásně jste to napsala. Co je to za vztah, kde 16 let má jeden všechno a druhý nic. Už to, že jste ji ani nepozadal o ruku svědčí o tom, že s ní do budoucna nepocitate. A jí to asi došlo a najde nebo našla si někoho, kdo s ní do budoucna počítat bude.
radajz*

Vždyť ani nevíš, proč nejsou manželé. Podle toho, jak píšeš, jsi poznamenaná něčím podobným a teď tu akorát plašíš chudáka tazatele. Nic z toho, co uvádíš, nemáš ničím podložený. Jen osobním názorem, že lidi spolu žijí proto, aby jeden na druhýho napsal barák, protože se to tak po letech dělá. A když jeden z partnerů automaticky majetek nenapíše na druhýho, tak je potřeba se tajně sbalit a odejít, abysme si mohli pořídit něco svýho.

Nejedeš na něčem?

hbvxx
Radajz: Třeba si paní chce vzít hypotéku na nějaký malý byt a chybí jí peníze do začátku. Jestli není úplně hloupá, tak myslí na to, jak se zabezpečit na stáří. Naopak neřešit, že nemá na stáří žádné jistoty, by od ní bylo nemoudre. Od partnera se žádných jistot nedočká, tak třeba po 16 letech vzala věci do vlastních rukou.
Mě osobně fascinují odpovědi typu že po ní má tazatel chtít výpisy z účtu a že je hrozné, že mu neřekne, proč si půjčku brala, že on by to měl vědět apod. Proč? Vždyť ani po 16 letech pro sebe právně nejsou vůbec nic. Jen spolubydlící. Nejsou žádná rodina. Je to nerovný vztah 2 lidí, kde jeden vůči druhému nemá nárok na nic!

Hbx... (nebo tak nějak) - fascinovat Vás může ledacos. Možná by Vás fasinovala i jiná 16 i více let trvající soužití "na psí knížku", která jsou pevnější než dvouleté manželství. Je opravdu možné, že si paní hledá samostatné bydlení. Je to jedna z možností. Možná je Karlos špatný partner, ale z jeho dotazu vyznívaly upřímné obavy o partnerku. Možná se celých 16 let staral o partnerku a pak o dítě blbě, ale možnost, že se ta nesezadaná paní najednou a bez přechozích náznaků odstěhuje jinam, a to zřejmě i s dítětem, je fascinující úplně jinak.

pujcky

*nene*

Dolgi, vaříte z vody.

Proč nejsou sezdaní vědí oni nejlépe, doposud to fungovalo, komunikace tam o hospodaření též fungovala, tak proč najednou ne. Důvěra tam byla, problémy v minulosti s mankem se vyřešily.

Karlos se mě zdá rozumný a slušný, jak se k problémům stavěl.

Paní jistě nedělala jenom služku, kuchařku a tazatel se o ni staral, jezdil pro ni do práce, a kolik pečoval společně s ní o domácnost, o děcko, to nevíme. Chlap se stará o zahradu, o barák, aby vše fungovalo, bylo vše opravené, byly zásoby otopu na zimu, posekaná tráva, auto v cajku. Možná pán pracoval na zahradě a mají slepice, králíky, zeleninu, ovoce. Každá práce v rodině je ku prospěchu. Nemusí nutně paní být služka a muž se jenom válet a z gauče dirigovat.

liska5

Ale druhou stranu nikdo nevyslechl. To říká on, že vše bylo O.K. Když na víkend s rodinou do ZOO jela jen ona sama s dcerou a jemu bylo naznačeno, že do té společnosti tam nepatří, tak stejně si mohla sama někde sehnat nějaké svoje bydlení a proto možná ty půjčky.

dolga*

radajz 02.08.19 12:15

Moc se mi nelíbí Vaše napadání. Je to diskuze, výměna názorů. Kecy, jak jste napsal pro mě jako odpověd
- jsi poznamenaná něčím podobným a teď tu akorát plašíš chudáka tazatele a na závěr, jestli na něčem neujíždím
- Vám dám jednu radu - zkuste používat mozek, nebolí to a přijdete na to, že se nemůžeme chovat na diskuzi takto jen proto, že nemáme argumenty a druhý by mohl mít i pravdu.

dolga*

liska503.08.19 12:22

liško, máte pravdu v jedné věci. Že tady mluví jen jedna strana. Která má všechno. Druhá strana, která ztratila 16 let, dala mu dokonce dítě a nemá nic a ted si teprve to svoje postavení uvědomila, že si za 16 let života s ním musí trapně vzít půjčku, protože něco potřebuje a za 16 let nemá ten potřebný obnos, tak je to vážně tristní. Já bych s ním nebyla těch 16 let.

Nejsem na majetek, ale nerada ze sebe dělám idiota někomu, takže bych se sebrala a žila s takovým mužem, kde bychom žili spolu a ne vedle sebe...

 

hodnocení

6x
avatar kapkanadeje

Vzpomněla jsem si na Vaše nedávné vlákno. poradte.cz/...

Ona se k Vám přítelkyně a její rodina chová divně již delší čas. Tehdy Vás vynechali z výletu, možná to s tím nějak souvisí. Psal jste, že už se s Vámi v rodině asi moc nepočítá. Ale když si necháte takovéto chování vůči sobě líbit, kdoví jak to dopadne. Divné je i to, že přítelkyně nemyslí ani na Vaši dceru a vezme si půjčku za vašimi zády, která může být likvidační pro vás všechny, když se nebude splácet.. Opravdu chcete za přítelkyni platit dluhy? Kdoví kolik jich má, když o tom s Vámi mluvit nechce. V každém případě, ve fungujícím vztahu se partneři k sobě takto nechovají. Pokud s Vámi nechce komunikovat a hystericky se na Vás utrhuje, zkuste jí navrhnout, aby se tedy odstěhovala. Pokud si chce splácet vše sama, nechce abyste jí do ničeho mluvil, tak ať jde. Zkuste to a uvidíte jak se zachová.

 

hodnocení

3x
avatar kejikl

Udělat mi tohle přítelkyně a reagovat takto, nejspíše si spolu už nemáme co říct.
Riziko, že mi do mého domu vtrhne exekutor a já budu dokazovat co je moje a co její...

Je to drsný, ale řekl bych jí, že buď mi řekne o co tady doopravdy jde a já jí pomůžu, nebo jdeme od sebe.

karlos*
hodnocení

O co doopravdy jde...jak poznat že to není zase lež.

Mě by stačil věrohodný důvod. Koupě pračky (stará dosloužila) atd.

Mám ale obavu, že Vám ho neřekne, neboť rozumný důvod není a ona to ví, proto je naštvaná když to víte.

Mám kolegu, který to měl úplně jako vy. Když jí přišel na půjčky, taky se čertila, nadávala, obviňovala.
Na co si je brala se taky nedozvěděl. (Pak už platila půjčku půjčkou)
Je šťastně rozvedený. Za bývalku zaplatil dluhy, aby nepřišel o byt.
Teď bývalá dluží půl milionu a je v insolvenci.

Já bych jí dal opravdu vybrat.
Buď já a normální život bez nesmyslných půjček, nebo její styl bez Vás.

dolga*

: kejikl®23.07.19 09:00

Váš kolega se rozvedl - ano, ale tihle nejsou sezdaní, pán by o nic nepřišel, jen o souložnici zdarma, peníze za podnájem a služku, nic víc. Rozhodně nemá právo jí kecat do života, nejsou rodina.

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Je třeba zjistit co se stalo co provedla za hloupost že to musí řešit pújčkou co se poptat po okolí kamarádú kamarádek jestli něco neví
Jen nastíním možné problémy které mohli nastat:
Pučila si auto nabourala potřebuje zaplatit opravu?
Nebo provedly nákou hloupost děti či někdo v rodině a ona chce pomoci?
Hraje automaty či jiné hazardní hry a udělala si dluh?
Nebo se jí snaží někdo podvést a za nákým účelem z ní vymámit peníze?
Rozhodně by mě to nenechalo chladným a pátral bych co za tim je
karlos*
hodnocení

Jenže já nevím kde už pátrat a jak to zjišťovat proto jsem tak bezradný.Se svou matkou se vůbec nestýká,zbytek rodiny peníze má a jsou to spořádaní lidé.Kamarády krom práce žádné nemá.Je stále doma-nepije,nekouří,nefetuje.Auto také neřídí.Kdyby přišlo něco poštou tak bych se to také dozvěděl jelikož chodím domů dřív než ona.Z práce chodila vždy stejně(tedy až do středy).Co se děje v práci se bohužel nemám jak dozvědět.Tam se semnou těžko někdo bavit bude.

Pak ti nezbývá nic jinýho než uklidnit situaci a v poklidu s přítelkyní promluvit a tu informaci proč si pučila dostat z ní
Píšeš že přítelkyně je v podstatě bez kamarádú nikam nechodí a je furt doma to musí bejt dost jednotvarnej život a trochu na makovici memyslíš?
no a co když se v ní něco zlomilo a chce to nák změnit?
Třeba je ta pújčka začátek možná náký velký změny kdo ví
Každopádně uznávám že začínat cokoliv pújčkou neni úplně dobrej nápad
Nezbyde ti nic jinýho než se snažit s přítelkyní o tom mluvit ale vše bez zbytečných emocí a v klidu
Nebo čekat co stoho vyleze a doufat že z toho nebude nákej velkej malér
karlos*
hodnocení

Jak jsem již psal jiným...v klidu to opravdu nejde.Co se týče toho nikam nechodit tak to bylo hlavně kvůli ní.Ona nikdy nikam nechodila a většinou jsem jí musel přemlouvat.Tvrdí že jí nebaví chození do společnosti-prý na to prostě není,nikdy nebyla a o drbání s kamarádkama nestojí.Říká že si raději vezme nějakou knížku nebo že radši bude s náma hrát člověče nezlob se.

 

hodnocení

2x
avatar babkazov

Je hodně divné, že 16 let, 8 ve společné domácnosti, jste fungovali v pohodě a teď se dějí nevysvětlitelné věci. Já si myslím, že někde, bokem, bude nějaká nedobrota. Nemá dluhy? Nepomohla ona někomu, něčemu podivému?

karlos*
hodnocení

Opravdu vše bylo do středy v nejlepším pořádku.Ona také říkala že je spokojená.Dluhy a pomoc někomu...nevím a už nevím čemu věřit.Ona tvrdí že ne.Jinak se nic divného neudálo.Leda v její práci,ale to se nemám jak dozvědět.Do jejich podniku se těžko dostanu a její kolegyně mi těžko něco budou hlásit.

 

hodnocení

2x
avatar rumicek

Nevyhodili ji před časem ze zaměstnání?

 

hodnocení

1x
avatar ernie

Jestli je to tak, jak píšete, tak přítelkyně problém evidentně nějaký má. Navíc o tom svědčí i to, že lže a je ve stresu a podrážděná (křičí). Bylo by dobré si s ní o tom promluvit v klidu a s pochopením. Nechci vás strašit, ale tento problém může být jen špičkou ledovce.

Se ženami je to tak. Ony dokážou dobře tajit, nebojím se říci lhát, i v tom dobrém smyslu. Ovšem pokud vidí, že jim na to partner přijde, tak většinou začnou obranu útokem, křičí, vyčítají a podobně. Chce to se obrnit.

karlos*
hodnocení

Máte pravdu,ale pochybuji že z ní něco dostanu jelikož vždy to otočí na mě že jí chci vlastnit,ovládat apod.

 

bulik*
hodnocení

1x

Je to jednoduché. Vaše partnerka něco nezvládla a potřebuje to řešit penězi. Nic jí nevyčítejte,netlačte na ni, buďte na ni hodný a pomozte jí půjčku okamžitě splatit. Bude vám vděčná a ocení to.

karlos*
hodnocení

To jsem také navrhnul jelikož peníze mám,ale ona to za žádnou cenu nechce.V klidu jsem se nabídl že jí to pomohu vyřešit,ale prý je to její půjčka a mě potom nic není.

 

hodnocení

1x

A jste si jistý, že je to její první půjčka? Že tím třeba nebude "lepit" něco jiného? Osobně to nechápu a byla bych ve střehu a dupla na ni.

Já jsem ze staré školy, vdaná 36 let, společné peníze, oba máme přehled a přístup ke společným financím, žádné tajnosti, vše řešíme spolu, takhle bych hospodařit nemohla.

karlos*
hodnocení

Já nevím.Myslím že zpětně se asi nedozvím zda si něco půjčila.Každopádně žádné dokumenty jsem nikdy nenašel a ona semnou o tom odmítá komunikovat.Mí rodiče také měli peníze jako vy a v tom jsem byl také vychován.Má přítelkyně je z rodiny kde nic nefungovalo a každý jel na svou pěst(každý si i sám pro sebe nakupoval).Proto asi kdysi nechtěla společný účet a nemohla pochopit proč to mít společně.Já s tím kdysi souhlasil s tím že kdyby byl problém tak vše řekne a s nadějí že jednou změní třeba názor.Vše tomu až do středy nasvědčovalo.Teď mi zbyl jen strach jestli mi u dveří jednou třeba nezazvoní exekuce.Třeba přeháním,ale strach z toho tedy mám.

Karlos, přesně to mě napadlo, jaký kostlivec může vypadnout ze skříně? Bez vzájemné důvěry se žít nedá, stále ve strachu, co bude příště?

Dupněte na ni, sedněte si spolu, vše proberte, stanovte jasná pravidla...jakmile to zametete pod stůl, příště může být hůř.

karlos*
hodnocení

Dupněte si,sedněte si...to je bohužel nadlidský úkol.Ona se o tom v klidu odmítá jakkoliv bavit.Pokud na ní vyjedu tak hned začíná křičet a hystericky lítat po baráku s hulákáním jak jí chci kontrolovat,vlastnit,hlídat,vydírat,že vše zkazím...

I hysterické lítání po baráku po chvíli skončí. Prostě se unaví. Je to pro Vás nepříjemný úkol, ale buďte důsledný.

O kontrole, vlastnění a hlídání by byla jiná řeč, kdybyste spolu chodili rok, ale po 16 letech partnerského a 8 letech rodinného soužití s dítětem je to jiné. To už prostě nejsou jen a jen její peníze, to jsou peníze celé rodiny. Částka je velká, řeči o dovolené hloupé. Někde se něco děje. I v jejím zájmu by mělo být, aby udržela rodinu. V nejhorším případě zkuste navrhnout zprostředkovanou komunikaci v nějaké poradně.

Karlos, sedněte si s přítelkyní, pokud má internetové bankovnictví je to záležitost pár minut.. Dáte si zobrazit historii a víte hned, co se děje? Tohle je v případě utajované půjčky základ a přes to nejede vlak..

Karlos, tak jak to tedy je? Manželka, nebo přítekyně? V odkazu od kapkynadeje o ní píšete jako o manželce? Trošku nám to mlžíte, že...

@andy - ale to jsou dvě různé ženy - jedna je manželka a v tomto vláknu zase milenka...

karlos*
hodnocení

Zamotané nic není.Je to přítelkyně-ne manželka.Název nehraje roli...alespoň doteď nehrál.Já jí bral jak manželku.

 

id
hodnocení

1x

Takhle se dál žít nedá, v nejistotě, ve lži.

Chce to radilální řež. Buď vyklopí pravdu, kterou si můžete ověřit a průšvih budete společně řešit. Nebo do 14dní se odstěhuje, když je to její půjčka, její věc, tak ať si žije také svůj život, ale bez vás. Nic mezi tím.

 

asd1
hodnocení

1x

Buď žijete spolu a důvěřujete si a pak vyklopí o co opravdu jde - vzhledem k reakci a lžím okolo jsi objevil špičku ledovce a buď někde seká dluhy nebo utrácí, sází, udělala průšvih který musí zaplatit atd. Pak to může fungovat dál. Pokud si pojede na sebe tak budeš muset řešit rozchod, alespoň já bych s někým takovým nezůstával...

Vzhledem k tomu že mlží a lže tak věř jen tomu co doloží např. výpisama z účtu...

 

mommy2020
hodnocení

1x
Mě spis přijde divne, ze jste spolu 16 let mate dítě a ještě jste se nevzali. To o důvěře taky tak nějak svědci. Na co jako čekáte?

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Je to divné...je to divné..
To lhaní je téměř "několikanásobné", nejdříve o výšce půjčky, a ani ten účel se mi nezdá.
Asi by měla říct pravdu, jen Vy budete tu pravdu muset odlišit od další lži.
I kdyby to čistě náhodou pravda byla, tak půjčovat si na dovolenou a na Vánoce je ta největší pitomost.
Krom toho bych předpokládal, že letošní letní dovolenou již máte pravděpodobně zařízenou.
Leda by Vás chtěla překvapit nějakou exotickou dovolenou, ale i tak bych o její pravdomluvnosti a i IQ lehce pochyboval.
karlos*
hodnocení

Díky za odpověď.Dovolená byla zamluvená již od ledna.Jedná se o hotel v tuzemsku.Ona tvrdila že se tam strašně těší,ale prý se jí tam již nechce když vím o té půjčce.Do ciziny jsme se domlouvali na příští rok a tím souhlasila.Jinak názor na půjčky mam stejný jako vy.Ona to ví a prý proto nechtěla abych to věděl.Přijde mi také divné to lhaní o výši a účelu ale nevím jak se dozvědět pravdu.Když se zeptám tak je reakce vždy stejná.Otočí to proti mě že jí tím vidírám,že jí chci sledovat,vlastnit,ovládat apod.

virgill

je jasne ze na dovolenou to nebylo od zacatku. ted se jen muze vymlouvat na to ze jste ji zkazil radost a ze tam nechce. proc pujcku ted kdyz na dovolenou uz nechce?

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

Požadovala bych výpisy z partnerčina účtu za nejméně půl roku zpět. Může to být trochu nedůstojné, ale to je otázka zvyku. Mnohde jsou účty k dispozici partnerům k nahlédnutí úplně normálně. Těch 64 tisíc je teď momentálně kde? Stále na jejím účtu? Stanovte si pravidla hospodaření a v kontrole účtu důsledně pokračujte i v budoucnu. Zkontrolujte i všechny rodinné cennosti, šperky. Paní také může někdo vydírat. O rozchodu (zmiňujete partnerčin odchod) zatím neuvažujte, víc než na sebe myslete na dcerku.

karlos*
hodnocení

Tvrdí že ty peníze jsou stále na jejím účtu,ale kdo ví?V baráku se jinak nic neztratilo.Prý je to její půjčka,její účet,její splácení.Mě potom nic nemá být a nemám jí vydírat.To vydírání jinou osobou mě také napadlo,ale kdo a proč?Přece nejsme v televizní kriminálce.Nevím jak to zjistit když se nedozvím kam ty peníze popřípadě jdou.Ten odchod jsem zmínil jen ve vzteku jelikož už jsem nevěděl jak to z ní dostat.

dolga*

Požadovala bych výpisy z partnerčina účtu za nejméně půl roku zpět.

bim bam, to nemyslíte vážně. Oni přece nejsou manželé a jako ona nemá právo vědět o jeho financích, nemá to právo ani on, ona je nic, jen milenka bez nároků...

liska5

A nebo si partnerka pořizuje nebo zařizuje svoje bydlení. To, že soužití bylo dosud v pořádku, to je názor tazatele. Ona to může cítit zcela jinak. On je ve svém, má tam milenku a hospodyni v jednom, ta mu i přispěje na provoz jeho domu, na co by si stěžoval. Až teď, když sáhla do svých rezerv. Jí tam nemuselo být dobře, což on nevnímá. Kdyby se měli příkladně rádi, určitě by ho vzala s rodinou do ZOO, jak se nedávno řešilo.

Dolga, nejspíš máte pravdu. Váš příspěvek z 1. 8. v 17,54 je pohled na věc, který by mě nenapadl. Teba sem ještě tazatel někdy připíše, jak se situace vyvinula.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Podle popisu bych usuzoval, že přítelkyně bude mít problém se závislostí. Je jedno, jestli automaty, nákup kabelek, zážitky jednou měsíčně... Určitě je to riziková informace. Pokud by taková přítelkyně odmítla probrat "v klidu" svůj problém, který není při společném soužití až tak její, doporučil bych opravdu rozchod. Ono totiž na prvním místě musí být ochota nechat si pomoci od druhého, jinak s tím při veškerém úsilí nic nezmůžete.


doplněno 23.07.19 09:21: Její otec hrál automaty a tak má co s ní jsem odpor k takovým věcem.- to říkávají děti alkoholiků taky. Znaky závislosti jsou jasně zřetelné - má problém, nechce ho ventilovat a možná si ho nechce ani přiznat. Místo řešení problému s partnerem začne lhát, jsou tu hádky a zapírání... Co jiného to může být? Buď toto nebo vydírání. Nic jiného mne nenapadá.
karlos*
hodnocení

Závislost těžko.Dle harmonogramu končí v práci ve 13:00,pak jde na autobus 30 minut a cesta autobusem 20 minut.Ve 14:00 vždy přijížděla(jezdil jsem pro ní).Opilá není,není cítit kouřem.Její otec hrál automaty a tak má co s ní jsem odpor k takovým věcem.Jinak jsme stále doma takže by na zážitky nebylo kdy.Vždy tvrdila že na takové věci není a raději než přátele tak bude s náma doma a nebo si vezme nějakou knížku.

no

A co třeba hmotná zodpovědnost v zaměstnání?

karlos*
hodnocení

Hmotná odpovědnost.To už tu bylo ale to tenkrát v klidu řekla a normálně se to zaplatilo.Je tedy fakt že to nebyly desetitisíce.Myslím ale že není možné aby při své profesi měla tolik desítek tisíc najednou.

Jde o něco, za co se stydí. Buď sama v něčem jede (nejpravděpodobnější je zas ten gambling) nebo zachraňuje někoho jiného (možná tátu) a stydí se za to. Já osobně bych takové rozlomení důvěry neunesl a provedl rozchod. Dítě to sice odskáče, ale nefunkční vztah by odskákalo taky.

 

pavelpavel*
hodnocení

0x

Karlos to je složitá situace. Rozhodně to chce na něco o čem nemáš vědět a nesmí chybět z domácího rozpočtu otázkou je co. Ty reakce hodně divné a že nemůže mít chlapa? Aby ses nedivil a upřímně to co píšeš jak nepiješ a žiješ rodinou některé ženy omrzí. Rozhodně, ale hromada lží, takže něco je špatně a jestůli chtěla tolik peněz na dovolenou, tak s někým jiným možná. Toto se těžko soudí. Jí musí být jasné, že je normálnímu člověku podezřelá tím chováním. Druhá věc je rodina a děti jak pro tebe, tak pro ní. 16 let je dost. Máš na výběr co udělat. Záleží jak jste na tom finančně společně hlavně majetek, takže bych jí jednoduše vysvětlil, že pak seberou majetek mně a sledoval reakci a podle toho se zachoval. Možností na co to chce je hodně a možností jak přijít o dům když nezaplatí také. To bych nedovolil chlap prostě musí být pán rodiny a někdy i zařvat.

 

danys*
hodnocení

0x
Teď to budeš nějaký čas řešit, celé pravdy se stejně nedopidis. Věřit ji už taky nebudeš, tak co s ní?..

 

pujcky
hodnocení

0x


Napadá mě, že si paní půjčila peníze pro svoje rodiče. Když ti neumějí hospodařit, respektive hospodaří každý za svoje, a jedou asi na doraz.

Tím, že nechce prozradit proč, by to mohlo být tak, protože sám píšete, že pro sebe nic neutrácí. Tedy je někomu půjčila?

Myšlenka výše, že přišla o zaměstnání je také docela možná.

Jakou to má pracovní dobu? Do jedné a půl hodiny pěšky na autobus? To je takové divné, ale beru to podle svých zkušeností. Možná, že u Vás je všechno daleko. Nevozí ji nějaký pán na autobus? Nezaláskovala se? Nechce půjčit tomuto člověku?

Je to manželka? Nebo přítelkyně? V prvním dotazu píšete o manželce.

 

situ
hodnocení

0x
Když s ní zůstaneš, nedůvěra tam bude už pořád. Když se s ní rozejdeš a dítě by šlo s ní, tak máš před sebou nejméně deset, možná až 18 let placení výpalného na dítě, které se bude přítelkyni (nejméně těch 10 let) zadírat za nehty. Má tě zaháčkovaného dítětem, které může očkovat i proti tobě. Z předchozího dotazu, to vypadá, že tě její rodina stejně už tak nějak separuje na vedlejší kolej. Navíc jí bude případně i problém dostat z baráku, pokud nebude chtít dobrovolně odejít, čili ti to může paralyzovat další případný vztah. Po všech stránkách ošemetná situace, která nemá vyloženě dobré a výhodné řešení.

 

jenda2*
hodnocení

0x
Dobre ucty delaji dobre pratele. A vy vubec netusite, jaka je pravda. Nepomahejte se zaplacenim. Nejen ze vam vdecna nebude ale muze vyskocit dalsi a dalsi pujcka a vam exekutori vyrabuji barak. Kdyz vas nepotrebovala na utraceni, nepotrebuje vas na splaceni. Porusila zasadne vase souziti a at radeji odejde. Nejste prvni, kdo takto muze prijit o strechu nad hlavou. Nejste manzele a muzete se proti exekuci branit, nezodpovidate majetkove za pritelkyni a nejste spoludluznik.

 

hodnocení

0x

Baba je divná a neumí se chovat. Takový člověk vám jen způsobí další potíže. A bude to čímdál horší, dál od ní.

 

joudic*
hodnocení

0x
nekde dluzi a nebo neco chce.. treba nejaky kosmeticky zakrok to se pocita v desetitisicich, to kriceni apod.. snazi se neco zamaskovat dost pruhledne priblblym utokem heh, lhat se musi umet

 

no
hodnocení

0x

Vy jste ji sledoval a zjistil, že šla do banky. Ale do banky přece chodí lidé běžně. A že by v bance sdělovali komukoliv důvěrné informace? To je vyloženě nesmysl.

 

heli*
hodnocení

0x

Myslel jste si, že vše klape tak jak má. Ale ona něco kuje za vašimi zády, může mít už dost dluhů, možná jste náhodně odhalil jednu z jejích půjček. Nic jste netušil proto si myslel, že do té doby bylo vše v pořádku. Nakonec je asi dobře, že jste se ještě nevzali. Ona o tom nemusí s vámi hovořit, ale vy s ní také nemusíte dále sdílet svou budoucnost. Jenom mě ještě napadlo, nemá někoho a půjčka s tím má nějakou souvislost? A nebo to vypůjčila pro někoho ze svojí rodiny, ale i tak je to na vás podraz, když to má ututlané.

dolga*

Nakonec je asi dobře, že jste se ještě nevzali.

------------------------

Mám jiný názor, chování té paní může být naopak důsledkem toho, že se ještě nevzali. Sice samozřejmě by na jeho majetek neměla právo, pokud měl dům koupený před vztahem, ale jistě za 16 let se pořídilo lecos nového, třeba auto, oprava domu a jako manželka by už nárok měla, takže divíte se té paní, že je rozlobená? Já vůbec ne.

 

radajz*
hodnocení

0x

S přítelkyní si promluv. Vysvětli jí, že půjčkama ohrožuje nejen sebe, ale i tebe s dcerou a trvej na doložení skutečnosti. Tedy kolik a kde dluží a kde jsou ty peníze. Bez jakýchkoliv výmluv a vymyšlenejch pohádek. V případě, že nebude ochotná o tom s tebou mluvit a společně to řešit, tak bych uvažoval o rozchodu.

Z její strany je to jednak jednoznačný porušení důvěry a lehkomyslný ohrožování, jak važeho vztahu, tak existence celé rodiny.

dolga*

O jaké důvěře tu mluvíte? Ani jednou nenapsal - já jí také umožnuji, aby věděla kolik mám peněz a dávám jí nahlédnout do svého učtu..Takže věc je jasná, co požaduje, on sám nedělá. Ona je dospělá, svéprávná a jemu do ničeho vůbec nic není.

 

liska5
hodnocení

0x

A nechystá se tajně na nějakou operaci, jako zvětšení prsou, úprava nosu, liposukce? Ta suma je v těch relacích. Známá prodala auto za 70 tisíc a nechala se vylepšit poprsí a zhotovit trvalý make up. Usuzuji z toho, že to mělo být překvápko.

dolga*

liško a bylo to překvápko? *smich*

 

dolga*
hodnocení

0x

bimbam® 02.08.19 16:11
Možná je Karlos špatný partner, ale z jeho dotazu vyznívaly upřímné obavy o partnerku.

-----------------------------------------
Já nevím, já jsem v tom cítila obavy spíše o jeho majetek, o jeho barák, než o ni a svoje dítě...

-----------------------------------------------

Někteří tady vyjadřují radikální názory, že by jí měl zkontroloat učet - ptám se proč - nepíše totiž, že by mohla ona běžně kontrolovat jeho učet a kdyby si on bral půjčku, zcela určitě by ji neinformoval, protože ON je on a má ta lepší práva, protože má majetek, všechno mu patří na rozdíl od jeho podnájemnice...

Ne, myslím že ta žena se rozhodla správně, věřte tomu, že sobecký partner se vám může zprotivit a nemáte k němu důvěru, naopak se vedle něho cítíte osamělí...zvláště, když mu děláte služku, matraci a platíte mu nájem, zkrátka i kdyby bydlela na ubytovně, tak ji to nebude stát tolik. Není mu vůbec hanba, že ona si nic 16 let nekupuje..divné a hnusné.
No a pán už aspon nebude mít starosti o svůj majetek, možná ho žere i to, že když ona odejde, bude muset na své dítě platit alimenty, což asi dodnes nečinil..

Dolga - snažím se nějak radit. Někdy dobře, někdy blbě. Až na výjimky už problém dále nerozpitvávám. Karlos dostal mnoho rad. Různých. Už se neozývá. Je to jeho život, rady cizích lidí jsou vždy podpůrné. V tomto vláknu jsem naposledy. Jestli Vás baví Váš zde už sdělený názor dále připomínat, prosím. Někdy ale není na škodu si uvědomit staré rčení, že farář dvakrát nekáže.

liska5

Znám podobný případ a příjde mi uvažování Dolgy reálné.

dolga*

bimbam®dnes 12:18

Já Vás uplně chápu, nenutím Vás číst mé odpovědi. Ale uvědomuji si, že takových zneužívaných žen je dnes docela dost a i kdyby 2 - 3 ženám se rozsvítilo v hlavě a začaly se zajištovat včas na stará kolena, pak moje názory splnily můj učel. Podotýkám znovu, že jsem nic podobného nezažila, dokonce ani rozvod ne, ale dovedu pochopit, že pokud neznáme vyjádření druhé strany, že nemusí být všechno zlato, co se třpytí..zvláště když se ta strana chválí a na druhé nenechala nit suchou.

 

hodnocení

0x
avatar kartaginec

Staří latiníci řkali "Audiatur et altera pars".

Chtělo by to mediátora.

 

dolga*
hodnocení

0x

No Karlosi a není to snad pravda, že ji chcete ovládat? Už se s nikým nestýká, to není normální, asi, aby měla pokoj, nejste Vy žárlivý? Nebo stalker, který ji kontroluje až tak, že pro ni jezdí k autobusu, aby nešla od autobusu s někým jiným, aby řád byla pod Vaší kontrolou?

I ted na ni, na člověka, který je u Vás v podnájmu i když se sexuálním podtextem, protože s Vámi zadarmo spí, opravdu jste si to uměl zařídit..což by nemusela...
Zeptejte se jí rovnou - chceš odejít? A kolik chceš, abych Ti platil na dceru? Myslím, že pomyšlení, že byste měl platit Vy něco, Vás ničí...
A ji ničí vztah s Vámi, jděte od sebe. Vaše dcera bude štastnější. A hlavně i ona. Není s Vámi ráda, chce odejít, pokud jí lezete už tak na nervy, že kříčí, když ji chcete kontrolovat, protože má pravdu - co je Vám do toho, že si bere půjčku?

Je to její půjčka - když budete mít další byt, někomu ho pronajmete, tedy postel v něm, myslíte že budete mít právo mu kecat do života? Asi ne co? Hlavně by se nikdo nenechal uzurpovat panem domácím, co smí a co ne. Když si ona platí ten podnájem poctivě na polovinu všechno, jak píšete. Ona má nižší plat, Vám zbyde hodně..co ještě chcete? 16 let jste na její ukor bohatl, zdá se Vám to málo? Vy máte peníze, ona ne a přitom si nic nekupovala...Vy asi auto atd..je to nerovný vztah.


doplněno 05.08.19 12:30:

andy123® 23.07.19 07:31

Andy, píšete, že jste vdaná, tak to je pak normální, že máte společný učet, ale tahle paní je jen podnájemnice, to jste nepochopila. Nemá důvod posílat peníze na jeho učet a přitom by ani učet nejspíše nesměla kontrolovat. Naprosto nerovné podmínky, výhody jen pro jednoho..

Ta paní, podle vyprávění zakladatele otázky mi nepřijde jako štastný člověk a asi k tomu má i důvod. Čas utíká a ona se bude klepat strachem, že jednou na stará kolena půjde na ubytovnu, co je tedy na tom zlého, že si život zařídí jinak? A proč jí to tu máte za zlé? Pán má jistě ke všemu doklady, že je to jeho - nábytek, auto, barák a jí že tam nepatří ani budka WC na dvoře, takže i když tam i ona pracovala, nula od nuly pošla, já bych odešla už daleko dříve. Nečekala bych 16 let.

Za tu dlouhou dobu mohla mít splacený svůj byt, moje dcera splácela hypotéku na svůj byt v Praze 16 let a je dobře, že to udělala, nemusí se nikoho prosit o ubytování a platit víc než na ubytovně, prací, penězi a sexuálními službami jako tato paní. Je svou paní ve svem vlastním bytě.

A tato paní na nic nemá nárok - například vdovský důchod jednou. Takže ji uplně chápu. Když se Karlos nezměnil ani po narození dcery a dál nechal matku svojí dceru ve funkci bezdomovce, který musí být vděčný za postel, kterou si ale platí penězi i sexem...není o čem dál diskutovat, musí se cítit strašně.

pujcky

Dolga, všechno hážete na pana ,,karlose,,. Ale co když to je všechno jinak? Co když jí ,,karlos,, nabídl sňatek, ale ona odmítla?

Nikde jsem se nedočetla, že by ji ,,karlos,, měl chtít vyhodit z baráku. To tady napsal nějaký rádce, jako radu.

Myslím, že jste nespravedlivá. Teprve kdybychom znali všechny podrobnosti, mohli bychom vynášet takové soudy a odsouzení.

dolga*

Tak samozřejmě, že ji vyhodit nechce. Vy budete vyhazovat zlaté vejce?

To ona nic z toho vztahu nemá, jen dceru, kterou ale mohla mít s někým, kdo si ji vezme za manželku. Za ty dlouhé roky co by byla jeho žena, by už nějaké nároky měla, takže v tom nevidím nic jiného než to, co píšu, že byla a je zneužívaná.

A proč to tak dobře chápu? Protože jsem žena, bydlím ve velkém městě a podobné příběhy se tu odehrávají jak na běžícím pásu. Jsem naprosto spravedlivá. Tím víc mně udivuje "spravedlnost" zdějších některých diskutérů, kteří mají pocit, že platící podnájemnice je povinná svému domácímu dát přístup ke svému učtu a řídít se jen jeho příkazy a rozkazy. Proto píšu, že bych s takovým mužem být nikdy nemohla a paní se nedivím. Asi správně tuším, že si uvědomila, že to nikam nevede a roky běží. Tak si zařídí nový život a může se jí někdo divit?

 

 

hodnocení

0x
avatar stir
Je tady mnoho dohadů, takže se ani Karlosovi nedivím, že už nepíše. Všichni jste na něho jak supi. Je jasné, že žili spolu v jedné domácnosti a byli spokojení, jinak by tak dlouho nebyli spolu. To, že se jí zeptal, kam chodí po práci je snad normální, ne? Nebo v jiných rodinách se nikdo neptá? To jak se zachovala značí, že něco skrývá a lže. Ženská vždy když se jí člověk něco na rovinu zeptá a má tajnosti, začne vyvádět, začne svádět vinu na partnera, třeba z pronásledování, aby zamaskovala svoje jednání a odvedla pozornost jinam. Kdyby neměla tajnosti, řekne normálně kde a proč si půjčuje a nebude lhát. A ještě než si půjčí, domluví se především z partnerem, protože dluh je samozřejmě společný, pokud žijí spolu. .
pujcky

Karlos se zde možná nevyjadřuje proto, jelikož mu to ta jeho zakázala. Mám pocit, že ,,dolga ,, je jeho partnerka. Protože všechno co napsala, je pocit té druhé strany. Nic si nekoupila, dělá matraci, služku, kuchařku, hlídá ji, má obavu jenom o majetek atd..

dolga*

protože dluh je samozřejmě společný, pokud žijí spolu. .

------------------------------------------

To je Váš velký omyl. Jeho manželka není a on nepsal, že by byl ručitelem, navíc, kdyby byl, tak by věděl o té půjčce víc. Takže píšete blud.

pujcky

Já se s Vámi nehádám, píši, že mám jenom takový pocit. A bylo to docela pikantní, ale Vy píšete, že máte dceru, která si byt v Praze již za 16 let poplatila.

Již v jednom mém příspěvku píši, že si peníze možná půjčila pro svoje rodiče, kterí neumějí hospodařit.

Dokud tazatel neodpoví, až se tedy u nich doma situace vyjasní, tak to jsou všechno jenom naše dohady.

Málokdy je chyba, nebo vina jenom na jedné straně.

Jenom jste z pána udělala viníka za vše a z paní oběť.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]