Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jsem dlouho bez práce 2měs, nikdo mne nechce

Od: jurickatom odpovědí: 93 změna:

Vystudoval jsem SEŠ.,nyní ještě 2 leté bakalářské nástavbové studium obor management a marketing. Během prázdnin jsem si dal práci hledat zaměstnání, tak jsem rozesílal motivační dopisy a životopisy. Napsali mi, bohužel jsme vybrali vhodnějšího uchazeče s praxí. Nyní už je konec léta a ještě nemám zaměstnání. Jsem z toho zklamaný v depkách a nechci nedělat nic a být na pracáku s rómama. Pojištění nyní konči taky od září. To je doma střasně nudné bez kolektivu a náplně pracovní činnosti. Ani na studia není tak těžké se dostat, jako do zaměstnání. To snad je jako ve výhře v loterií. Rozeslal jsem 67 životopisů během 2 měsíců. Všude v médiích čtu, že je práce nadbytek, tak proč mi ji nechtějí dát a vymlouvají se na vhodnějšího uchazeče ve výběrovém řízení a kolech? Mají to snad jen pro své známé? Nevědí o mne, jestli jsem pracovitý nebo liný, jsem čerstvý absolvent po škole a mám teoretické znalosti, které potřebuji uplatnit v praxi-zaměstnání.


doplněno 01.09.17 12:47:

Začínám pomalu ztrácet sebedůvěru a sebevědomí z flustrace. Dostat se na střední školu, stačí zdárně složit přijímací zkoušku a jsem tam. Potom se učím, než si něco osvojím a zapamatuji si. Šanci dostanu se rozvíjet a nikdo mne nepropouští během studia, pokuď neporuším školní kázeň. Mám něco jistého a stálého. U zaměstnání to tak není.Tady u nalezení zaměstnání mne to připadá úplně jiné než ve studijním životě na škole. Dalo by se říci, že realita je nesrovnatelně těžší a deprimující. Musím být dokonalý, bez chyb a perfektní pro zaměstnavatelé. To znamená ještě lépe se naučit rétoricky prodat firmě a okecávat. Všechno znám a jsem génius. Asi na to budou slyšet? To průměrný občan nemá nárok v naši republice pracovat, jen ti nejlepší géniové? Každý nemůže být chytrý jako Einstein nebo mít protekci. To by chodilo do práce jen 5% celkového obyvatelstva. Nedá se vymyslet zákon na zaměstnavatelé, povinně zaškolit, vzít absolventa školy a vychovat si ho, tak jako to bylo dříve, nějaký příslib zaměstnání? Dát šanci mladým lidem po studiích. Jinak si zaměstnavatelé budou mazaně furt vybírat VIP.lidi a druzí se tím trápit, že jsou odmítáni. Právo na důstojný život a práci má každý dle listiny práv a svobod.

zámek
kapkanadeje uzavřel tuto otázku
Rozebráno bylo dostatečně a nejsme ve volné diskuzi!

 

 

93 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

len*
hodnocení

3x

Tome, tady Vám na to skoro nikdo nic seriózního neporadí, protože většina přispívajících jsou lidi ze střední třídy, permanentně zaměstnaní na klidných, teplých flecích a o nezaměsnanosti vědí jen to, co si přečetli v PR článcích na Hospodářských novinách nebo iDnes. Takže mají jasno, že chyba je vždy na straně uchazeče a "kdo chce tak si práci najde", atd.

Tohle je systémový kolaps, který u nás začal převratem v roce 1989, a v poslední době ( hlavně od krize v roce 2008 ) to ještě nabírá grády. Kapitalismus prostě takový je. On neumí, ba ani nechce, řešit nezaměstnanost. Odmítá plánování, vadí mu dozor, kontroly, zákony, ochrana přírody, sociální ohledy, atd. To jsou všechno z pohledu kapitalisty "náklady"a "omezování svobody", atd.

Nedávno už se to tu probíralo : poradte.cz/...

Prostě to zkoušejte dál a občas měňte metodu. U inzerátů neseďte denně, nemá to smysl, ono se tam toho tolik nemění. Věnujte hledání třeba jen úterý a pátky a dělejte si evidenci kam jste už psal ať se stejným lumpům neozýváte dvakrát. Průběžně se sám dál vzdělávejte ( v jakémkoli oboru, který Vás zrovna zaujme ). Cvičte nebo někomu s něčím pomáhejte. Pohyb venku je důležitý ( i kvůli psychiky ).

Jo a šikana se dá zažít i na kancelářských pozicích. A hodně drsná...

permanentně zaměstnaní na klidných, teplých flecích a o nezaměsnanosti vědí jen to, co si přečetli
Tak tohle mě vskutku pobavilo :-D - vždyť ten hoch nehledá a neví nic jiného.

Takže mají jasno, že chyba je vždy na straně uchazeče a "kdo chce tak si práci najde", atd.
A ne? Mladému se do fabriky nechce, protože tam se musí dělat - přitom pro začátek by klidně nastoupit mohl, aby nebyl na ÚP, kde také být nechce.

Nebo vy si vážně myslíte, že ta "většina přispívajících" nastoupila po škole na teplé místečko bez velké duševní zátěže (o fyzické nemluvě) a od té doby jenom kariérně rostla?

jurickatom
hodnocení

Jedubabičko, fabriky jsou obsazené pracovními agenturami, které tahají k nám cizince za slušné provize-výkupné. Cizinec má u nás vždy přednost před místními našinci. Umí dělat jak robot 12-16 h denně.vč víkendů. Češi mají své rodiny, záliby a vědí, že to tělo nonstop dlouho nevydrží po zdravotní stránce s plným nasazením makat jak otrok. Tak si to zkuste sama.

Kdyby se dvakrát ozval do jedné firmy, tak co by se stalo? Nedávno se mi to stalo, docela trapas to byl. Ta firma měla obchody po celé Praze. Nejdříve hledala na jedno místo, pak jinam. Jen mi vynadal. Nic horšího se nestane. Většinou když napíše a pošle životopis, tak kopie přijde na email. Tam má přehled. Ale stejně se mu může stát, že mu někdo z firmy zavolá po nějaké době od zaslání motiv. dopisu a život. a on v tu chvíli nebude vědět, co to bylo za firmu a kdy tam posílal životopis. Protože telefon zvedne někde venku a poznámky mít u sebe nebude. Šikana se zažívá v kolektivu lidí se kterými si nesednete. Dost často, když starší člověk přejde do kolektivu hodně mladých. A nebo naopak hodně mladý do kolektivu starších lidí a už zaběhlýho kolektivu. Je to všechno v lidech, tak to jen věkem být nemusí. Ale je fakt, že zrovna nedávno jsem byla jen na pohovoru. Byl tam mladý kolektiv do třiceti. Pohovor vedl nějaký mladý, do 30 let vedoucí, který mi ani nepodal ruku a nepředstavil se mi. Kousek od nás seděli jeho podřízení a poslouchali, co si říkáme. Ptal se mě na to, kolik mi je a když jsem řekla číslo, tak řekl "no skoro, za rok už budete"... Ostatní to slyšeli, viděla jsem ty reakce. Docela nepříjemný. Samozřejmě, že pro takovýho zaměstnavate nechci pracovat. Do mladýho kolektivu patří asi mladí. Divím se, že mě vůbec zval na pohovor. Ani nechtěl říct, kolik by platil. No, možná podle obličeje nebo věku:-D. Pohovor nemá být "divadlo" pro ostatní zaměstnance. Má být mezi čtyřma očima a ušima. Lituji, že jsem mu to hned neřekla a příp. neodešla, aby se chytil za nos. Vždyť pracují i o dost starší. I sem píšou, žijí a dýchají.


doplněno 02.09.17 13:55:

Ostatní mají pravdu v tom, že 2 měsíce není dlouhá doba. Kor když jste absolvent bez praxe. Trpělivost ovoce přínáší a je to pravda. Úspěšní lidé mají většinou tyto vlastnosti: houževnatost, cílevědomost a pracovitost, výbornou paměť, mají tah na branku, jsou extroverti a umí to s lidmi. Vidím to v okolí.

iz*

Len, co kdybyste se příště před svou odpovědí lépe a déle zamyslela? Proč zdejší rádce (v jiné otázce i lidi obecně) podceňujete?

Pročetla jsem si všechny odpovědi, ale ani jedna z nich neseriózní (znáte význam toho slova?) není. A nejenže jsou korektní, jsou – na rozdíl od Vaší – i věcné a ze života.

Nejde o žádný systémový kolaps, ale o postoj a přístup člověka k práci i k životu. Je dobře, že stát nikomu nediktuje, koho, kdy a za jakých podmínek má zaměstnat. Už tak mluví podnikatelům i lidem do života "ažaž".

Plánování (jenom to slovo), dozor, kontroly a zákony nevadí kapitalismu, vadí lidem. Ochrana přírody a sociální ohledy nevadí ani většině lidí.

Zaměstnavatelé, kteří dají přednost vhodnějším uchazečům (= uchazečům s pozitivním vztahem k životu i práci) nejsou žádní lumpové.

Seriózní odpověď by měla být věcná, konstruktivní, neměla by někoho pomlouvat nebo podceňovat ani někomu nadávat. Neměla by opakovat hloupá klišé a podsouvat je jiným (viz Váš první odstavec).

"Právo na práci" znamená právo si najít práci. K nalezení práce ale už naštěstí nestačí zaměstnavatelům něco nařídit. Je potřeba se něco naučit a nabídnout zaměstnavatelům to, co právě potřebují.

Pravdu máte jenom v tom, že pohyb venku je důležitý. I kvůli psychice.

jurickatom
hodnocení

Naprostý souhlas s Vámi"len",systémový kolaps.Kapitalismus takový je, uzavřená skupina vybraných jedinců, kteří to teplé místo mají přes známé a neumějí se vcítit do druhého.Ostatní lidi je nezajímají a svádí to na neschopnost jedince i když ho vůbec neznají,ale nepatří k těm VIP.Kdyby viděli podvodníka v luxus autě a v kvádru,už je to schopný podnikatel.Vy na dotykáči v mobilu uděláte překlep,jen se Vám tam při tempu psaní aktivuje jiná např.T9 klávesnice a už nejste oblíbená ta VIP.Budou hledat v kapitalismu na druhém ty nejmenší chyby,obrazně řečeno. Sami,když v účetnictví popletou rozvahu a výsledovku, nevýjde jim hospodářský výsledek a MD.neodpovídá D,tak si to omluví.Jen pár melounů k nám chybou úcetní do firmy přeteklo, tak sorry jako.Další případ.Není v účetnictví zaznamenán do položky darů dárek krabice od bot naplněná jiným obsahem než měla být.To je omyl.Já myslel,že to jsou lahve a ne papíry,váha mi nic neříká.Toto je názorný příklad, jak na malý detail např.gramatický či pravopisný se hledí přísnější,než na zaměstnané lidi,kteří na úkor nás všech udělají fatální chybu a okradou nás.To se v kapitalismu už přehlíží.Budou se řešit na mobilu háčky a čárky a to podstatné se zakryje. Pan Sládek, když v 89roce lezl na Václaváku na sochu, tak už věděl co tady je prohnilé a jaká je korupce všude kolem nás.Studenti zvoňte zvonečkama,sejdeme se na pracáku by mohl znít slogan o revoluci.Představa demokracie byla úplně jiná tenkrát.

 

hodnocení

3x
avatar jethro

Tak jsem si u nás ve fabrice kliknul na intranetu na volná místa, v THP je tam 13 pozic (na některé pozice se bere i víc lidí), z toho 3 pozice jsou určené právě pro absolventy. Ale vy do fabriky nechcete, to je pak blbý...

Všechno znám a jsem génius. Asi na to budou slyšet? Jo, budou. Řeknou si, že takový přechytralý pičus ať jde do háje :) Ne, ale vážně: aspoň ze začátku nehledej práci, kterou bys chtěl dělat, ale tu, kterou bys mohl a uměl dělat. Třeba i mimo obor, proč ne. Nikde není psáno, že první flek ti musí vydržet až do důchodu.

 

pt®
hodnocení

2x

"tome", byl jste několik let pravidelně "zapřažen" do povinností školy, tak je pochopitelné, že po odpočinku o prázdninách chcete zase navázat na pravidelnost, nyní v zaměstnání. Poslal jste sice hodně životopisů, ale nečtu o žádných osobních návštěvách. Vy se snažte z nabídek zaměstnání o osobní kontakt a pohovor. Těžko Vám někdo napíše, že jste přijat, když Vás ani neviděl. Pojištění Vám sice končí, ale pokud se Vám podaří nastoupit třeba posledního září do zaměstnání nebo do evidence ÚP, tak za Vás stále platí pojištění zaměstnavatel nebo stát. Nebojte se, že budete na ÚP jen s rómy. Během září se dostane do evidence ÚP hodně mladých absolventů. Je to také tím, že ve firmách jsou dovolené a na příjem nových zaměstnanců se zaměří až po dovolených, takže ta šance tady stále je, ale radím ten osobní kontakt...


doplněno 01.09.17 12:56:

"tome", po Vašem doplnění: "To průměrný občan nemá nárok v naši republice pracovat, jen ti nejlepší géniové?

V tom případě máte možnost vycestovat do zahraničí a uplatnit se pracovně tam, získat nové zkušenosti a vrátit se nebo tam zůstat. Jako absolvent bakalář. studia jistě ovládáte alespoň jeden světový jazyk, tak zkuste štěstí za hranicemi...

To mi přijde jak reada personalistky z personální agentury. Osobní kontakt je sice dobrý, ale jak má takový mladý muž proniknout do firmy, kde nikoho nezná, nikdo ho nezval...

Já bych možná rozdělil problém na dva. 1. Pracovat, 2. Hledat si práci úměrnou vzdělání

I při evidenci na ÚP je možno si přivydělat a na potencionálního zaměstnavatele jistě lépe působí informace, že dotyčný pracoval mimo obor, než že čas trávil psaním motivačních dopisů. Pokud by příležitostná (neodborná) práce vedla k navázání kontaktů uvnitř firmy, bylo by to ideální.


doplněno 01.09.17 14:03:

@pt: Souhlasím, jen mi chybí návod "jak". Jeden návrh (uznávám, ne moc dobrý) jsem dal a čekám, že jistě přijde někdo chytřejší s větší praktickou zkušeností při pomyslném "bušení na zamčené dveře". Já mám například 20 let praxe ve strojírenství, ale rozražeč dveří rozhodně nejsem. Pokud jsem kdy dostal nabídku na zaměstnání, většinou to bylo přes známé, které jsem si v jiných firmách udělal. Ale tuhle možnost tazatel nemá.

pt®

"amper", nejste daleko od pravdy, ale je to praxe, prostě osobní kontakt je důležitý a ne všude jsou v nedostupných "krytech". Vážně, sedět u PC a psát jen životopisy je málo. "tom" musí vyrazit do ulic a snažit se o osobní návštěvu, telefonovat, domlouvat se...

jurickatom
hodnocení

Pokuď mne nikdo v ČR. nebude chtít zaměstnat a já budu se usilovně a bezvýsledně snažit. Napíšu na toto téma do vlády na ministerstvo práce dopis, aby se s tou arogancí českých zaměstnavatelů něco dělalo viz. novela zákona o zaměstanosti. Nebudou si vybírat jen své známé, ale ostatní, kteří mají zájem pracovat a jsou schopní. Není možné nesehnat práci kvůli odmítaní ze strany firem. To je ponižující a pod lidskou důstojnost. Pokuď se to systémově zákonem nezmění, tak emigruji do jiné země, kde takové naschvály dělat zaměstnavatelé nebudou a dají mi práci hned bez výběrových kol. Německo, Holandsko, Rakousko tam za větší peníze a s ochotou rádi vezmou studenty po škole. Většina lékařů odsuď utíká, asi také vědí proč. Tak jsem si život po studiích tady nepředstavoval, mít depky a bez práce :(

No... jestli vaše motivační dopisy oplývaly podobnou znalostí gramatiky a stylistiky, docela některé potencionální zaměstnavatele začínám chápat.

Tak jaké je to vaše požadované místo?

jurickatom
hodnocení

Asi jinak jednám ve škole, na pohovorech a doma. To, že píšu nespisovně místo práce do kanceláře, ale do kanclu, tak jsme ve škole mezi klukama se normálně bavili. Jsou to hovorové slangy, které vím, že nesmím používat u zaměstnavatelů, ale tady jsou mladí lidé v poradně, tak mne chápou, že nejsem úplně spisovný. Jsou různé výrazy paní jedubabičko např. peníze, prachy, lováky, keše. Já psal zaměstnavatelům slušně a spisovně motivační dopis! Tady píšu hovorově i slangově, protože už mne to se.e, pardon štve.(mrzí)

myles999*
Pardon, neni to jen o gramatice, ale pisete spatne stylisticky "ja psal zamestnavatelum slusne a spisovne motivacni dopis" - pisete trochu jako robot. V motivacnim dopise budte klidne trochu uvolnenejsi, osobni, je to lepsi nez radoby inteligentne znejici sroubovane vety.

 

heureka
hodnocení

2x

Píšeš jako tatar, nemyslím hovorové výrazy, ale text je špatně srozumitelný, špatný slovosled, gramatické chyby atd. Jestli je tvůj motivační dopis v podobném stylu, tak se nedivím, že tě nezvou na pohovory. Lidí je málo v dělnických profesích, ve ktrých se ale dá slušně vydělat. Fakturantů je jak máku, na tyhle pozice se berou holky čerstvě po maturitě za malou mzdu. Obchodní referent musí umět komunikovat, prodat produkt, ale i sebe. Takže na tyhle inzeráty reaguj telefonicky a ne e-mailem, který končí u sekterářky, která dělá prvotní filtraci. Jsi jeden z tisíců, kteří si myslí, že s čerstvým diplomem dostanou teplý flek v kanceláři přesně podle svých představ. Ale tak to nefunguje, musíš brát, co je, získávat zkušenosti a pak až si můžeš vybírat.

jurickatom
hodnocení

Heureka,si hraje na profesora z Karlovy univerzity. Podívejte se kolik cizinců,co se neumí ani tady domluvit lámanou češtinou a pracuje.Vy budete zase klást překážku,že právo na práci má jen ryze pravý čech s nejlepšími češtinářskými výkony.Počínaje přes stánky občersvení v Praze na Václaváku,kde češtinu míchají s ruštinou Vám nevadí?(ceté žížek apod.)Pracovníci přes agentury z východního bloku,kteří přišli brát práci nám a neumí vůbec se domluvit,nekteří nevědí ani co znamená Dobrý den.Tak těm byste pane "heureka" mohl dělat učitele a peskovat je.Ne se štourat v gramatice náš čechů.V každé škole nemá ani každý student z diktátu výbornou z češtiny jako Vy génius co poučuje.Pracovní agentura Vám ráda zaplatí za překlady cizinců z východu Rumunska,Bulharska,Ruska,Ukrajiny a Polska,kterých se tu hemží mraky a nikdy nepsali do firmy motivační dopis.Mají hold ve světě známé při cestě za lepším životem.

Dobrá, řeknu ti to zcela otevřeně a naplno: jsi arogantní hňup. Pokud se při hledání práce prezentuješ stejně, jako tady na poradně, tak se tvým neúspěchům nedivím.

Rady jsi dostal, a většinou velmi dobré a fungující. Zbytek je na tobě.

jurickatom
hodnocení

Při hledání práce se prezentuji lépe, jelikož mi zatím na pohovoru nikdo neřekl,že zapáchám,jak paní zzzu.To je adekvátní reakce na podnět,že neumím nic podle ni a nevoním.Maturitní vysvědčení a diplom o dosažení bakalářského studia mám.Tak nejsem žádný hňup,jak to říká herec Bolek číšníkovi v luxusním hotelu.To jsem ale trochu odbočil téma;)
doplněno 02.09.17 09:37: Dosaženou mám maturitu a to bakalářské studium ještě není úplně zakončené, chybí mi rok a to řeším dálkovým studiem než budu mít oficiální záverečný diplom.Zatím mám jen diplomy dílčí ze semestru.Ale už to beru objektivně a pozitivně,že už to za nedlouho budu mít.

Chtěl bych pracovat na pozici obchodního referenta nebo fakturanta popř. účetního. Někam do kanclu s moji kvalifikací ekonomicky zaměřenou.
Aha - tak to si vám dovolím poradit, abyste s "dosaženou maturitou" moc nečekal, že zrovna takovýhle "ďolík" na vás čeká a rozšířil okruh hledání i na jiná místa.

Do účtárny nebo fakturace firma radši přijme slečnu-absolventku - spokojí se s menším platem a (většinou) nehrozí, že bude mít kariérní ambice či snahu dostat se na židli svého nadřízeného. Možná toho obchodního - ale tam vám zase bude scházet okruh kontaktů a znalost sortimentu, pokud tedy nehodláte prodávat třeba pojištění a podobné "skvělé" nabídky.

jurickatom
hodnocení

Jedubabičko, tak jaký máte názor na moje stěhování se do Německa jako mladý a perspektivní student. Chci tam začít nový život.Mám tam už strejdu ve Stuttgartu,ale je to trochu z ruky z místa kde právě jsem 30km od Chebu v menším německém městečku.Čtu teď cestou na výkladní skříni,že přijímají pokladní na kasu,plat 2300 euro+premie,stravenky a týden dovolené navíc.Jdu do toho.Co radíte?
culdabulda1*

o čem je tady pořád řeč?! - pokud máte možnost, jste mladý, umíte německy - tak už ať jste tam ! A navíc - pokud jste z Chebu, tak máte možnost nějaký čas i dojíždět, dokud se nerozkoukáte a nezjistíte, jaké jsou vlastně možnosti. A pospíšila bych si, dokud to je možné ...

A pokud nic nezkusíte prakticky - budete pořád jen plkat na Poradně. Já bych brala jakékoliv místo, vydělávala si a přitom hledala další možnosti.

ladinpraha*

Sakra, zase jsem chytřejší. Já netušil, že Jablonec je v Německu kousek od Chebu..*hi*

Ale máš tam u toho PC docela nával:

frantik, tonicek, petra18, samiks, romik, erikam, anicka, ella, denisaa, kubik20, gerdo, lubos23, student55, tomik85 atd. atd.

vilik*
Jsem si to myslel. Minimálně u pár z těchto nicků. Dík. Škoda, že se takové chování nedá eliminovat.
jurickatom
hodnocení

Ladinpraha.Máte pravdu,že takové město plné šarmu a historických památek v Novém Jablonci (NEUGABLONZ)v Německu je a k povšimnutí je tam historická socha rytíře z roku 1945.Kdysi jsem tam byl a je to malebné městečko.Je to z Chebu dosti daleko za München.Také mám rád histrorií jako Vy.Ješte bych Vám doporučil z památek město Luzern-ve Švýcarsku,tam je socha lva a raritou nejstarší dřevěný most v Evropě.To je super,že takto rád cestujete obdivovat zajímavá města a památky.

 

Tak všechno nejlepší do nové práce - vážně.

A dejte vědět, jak vám to pů/jde.

zzzu
Jestli je váš motivační dopis taky takhle nafoukany, tak ho radši neposílejte. To myslím úplně vážně. Jestli vás nezvou na pohovory, tak něco děláte špatně. A jak čtu, co píšete, možná lepší napsat co nejméně. Já nikdy Žádný motivační dopis neposilala a o pohovory jsem neměla nouzi - několik týdně. Mimochodem za tečkou a čárkou se píše mezera.
jurickatom
hodnocení

To je paní zzzu kámen úrazu,že já žádnou tečku s čárkou nemám,až toto budu mít tak budu žádanej mezi šéfy a můžu jít dělat klidně sekretářku ;)To jste teda tvrdá personalistka.Nemá tečku s čárkou,tak toho neberem, z něj nic nemáme ;)Další adept, pardon adeptka...chlapi neberem.
xy

Ale vy chcete jinou práci, než "berou " ti cizinci přes agentury, ne? Přes agenturu práci seženete určitě také, budete-li chtít.

Po dvou měsících ještě neházejte flintu do žita. Sama jsem hledala déle po škole. Jak píšete, přešel jste ze snadného, nalinkovaného života ve škole, do reality, a ta je jiná a ne lehčí, a dost vás to rozhodilo.

vilik*
Takže to bakalářské vzdělání tedy nemáte.
Chtěl jsem vám udělat ve vaší nelehké situaci radost a složit hold vaší skvělé gramatice, ze které je patrné, že jste správný Čech, ale holt musím konstatovat, že by to prostě nebylo spravedlivé. Opravdu píšete sice o dost lépe než cizinci z východu (ale předpokládám i ze západu, jihu i severu) Rumunska, Bulharska, Ruska, Ukrajiny a Polska, avšak nikoliv bezvadně, což nižádného zaměstnavatele nejspíš neohromí a proto dal přednost jinému uchazeči.
Takže učit se, učit se, ve vašem případě taky naslouchat, být empatický a projevit trochu pokory-nesvádět vše na ostatní a zbavit se komplexu neomylnosti. Pokud váš přístup nezměníte, opravdu můžete skončit na Václaváku ve stánku s občerstvením. Vy ovšem budete nabízet "Chcete řízek?" bez přízvuku.
Ale to víte, já jsem jen zástupce již zmíněné odporné střední třídy, který ale na udržení toho skvělého šolichu, na který se časem doškrábal a který nemá vůbec jistý, musí absolvovat na můj vkus až příliš dalšího průběžného sebevzdělání.
Omlouvám se za otázku ostatním, ale mám jediný tady pocit, že slovosled a stylistiku tazatele jsem už několikrát na poradně viděl v několika jiných, veskrze negativně vyznívajících dotazech, pod jinými identitami?
jurickatom
hodnocení

Když mne "heureka"ponižuješ a kritizuješ,že nejsem správný čech,tak si ten status nejlepšího česťináře nech.Peskuj si studenty ve škole a rozdávej známky. Stejně s ohledem, jak je česko malé by ani pes za oceánem neštekl,natož řešil Tvoji učitelskou gramatiku.Ty zase neumíš jako já tak dobře anglicky a německy.Ta čeština i výborně profesorsky napsaná Ti je za našima hranicema úplně nanic,pokuď neovládáš perfektně světový jazyk.Už v Německu 5km.od hranic na tvoji pedantskou českou gramatiku a slovosled budou všichni kašlat.Bež si poučovat do škol.Já nehledám obor češtináře jako ty.Takové podmínky si dávej svým žákům kteří si po vyjití školy na Tebe ani nevzpomenou,když jen prudíš.Pak kolem Tebe projdou a řeknou si slangově, to raději nebudu ani komentovat.

 

hodnocení

1x

O jaká místa jste se zajímal? V jakém oboru? Ona sice práce je - ale některé pozice jsou prostě dostatečně saturovány, nebo skutečně vyžadují zaměstnance s praxí, ne pouze s teoretickými znalostmi.

Jak radí ostatní - začněte na nižší pozici, abyste (bez urážky) získal přehled, jak to v "opravdové práci" chodí. Nakonec i chytré dítě musí zahájit studium první třídou ZŠ :)


doplněno 01.09.17 13:04:

Mám něco jistého a stálého. U zaměstnání to tak není.
Jste na omylu - jen to nevidíte. Jak u školy, tak u zaměstnání jde v první řadě o prospěch vzdělávacího ústavu či firmy. Škola profituje z počtu studentů, zaměstnavatel z pracovníků přinášejících zisk. Proto škola (skoro) vždycky "vezme každého", zatímco firma si vybírá.

Opravdu nenapíšete, co byste chtěl dělat, o jaké pozice jste se zajímal?

jurickatom
hodnocení

Chtěl bych pracovat na pozici obchodního referenta nebo fakturanta popř. účetního. Někam do kanclu s moji kvalifikací ekonomicky zaměřenou. Nechci do fabriky, tam bych to nepřežil. Tak je šikana a musí se honit.

iz*

Tome, díváte-li se na zaměstnavatele jako na agresivní jenom proto, že využívají svého práva, vybrat si, koho chtějí zaměstnat, daleko se nedostanete.

Druhý problém vidím ve Vašem vztahu k lidem obecně: "Jsem z toho zklamaný v depkách a nechci nedělat nic a být na pracáku s rómama."

Zkuste se na to podívat z druhé strany: Máte firmu a potřebujete účetního. Koho zaměstnáte? Absolventa nebo člověka, který už má nějaké zkušenosti? Zaměstnal byste takhle negativního člověka? (A jak byste jako firma působil na klienty, kdybyste jim posílal faktury nebo jiné písemnosti s chybami?)

___

"To znamená ještě lépe se naučit rétoricky prodat firmě a okecávat. Všechno znám a jsem génius. Asi na to budou slyšet? ... tak proč mi ji nechtějí dát a vymlouvají se na vhodnějšího uchazeče ve výběrovém řízení a kolech?"

To je nesmysl. Chtělo by to změnit přístup, mj. nepodceňovat zaměstnavatele a nepodezřívat je ze lži. Dokud budete mít k lidem, práci i zaměstnavatelům takový (zaměstnavatelé jej vyčtou "mezi řádky") přístup, bude vhodnější každý jiný uchazeč.

"Právo na důstojný život a práci má každý dle listiny práv a svobod." Právo na práci podle Listiny základních práv a svobod podle mne znamená právo na svobodnou volbu povolání i na způsob přípravy na ně. Neznamená, že každý musí najít práci, ale že každý má právo si najít práci. Listina ani žádný zákon nikomu neukládá povinnost někoho zaměstnat.

Zkuste trochu změnit přístup k lidem, zaměstnavatelům i ke společnosti a uvidíte, že práci brzy najdete → i jako absolvent bez praxe.

___

PS:

Dvouleté bakalářské studium? Nebylo to vyšší odborné vzdělání? Máte v životopise a uvádíte i v průvodním dopise pravdivé a správné údaje?

s moji kvalifikací ekonomicky zaměřenou

Neuražte se, ale vaše kvalifikace je 0 (slovy nula). Máte sice školu, ale z praxe neznáte nic. A fabriku přežijete - třeba rok, třeba půl roku. Ale dá vám praxi. A s praxí (aspooň minimální) se vám nové a lepší místo bude hledat výrazně líp.

zzzu
Práce ve fabrice není žádná praxe a nikomu v hledání práce nepomůže.
xy

Možná je problém, že lidí s tímto vzděláním je dost a hledat se musí déle. Před rokem , dvěma, jsme hledali do firmy "pomocnou" účetní, inzerát dali jen na ÚP, přišlo skoro 50 odpovědí ( a to mzda byla , jak je u nás zvykem ,nízká)

Kupodivu ale málokterá uchazečka uměla cizí jazyk ( zřídka je i u nás potřeba vyjednat něco AJ, NJ ) a málokterá uměla psát všemi deseti - požadavek šéfa -aby jí mohl rychle diktovat dopisy, nabídky, smlouvy.

Praxi v jiném oboru náš zaměstnavatel vůbec nebral v úvahu, podle něj absolventu roční praxe u kasy v obchodě nebo v výrobě nepřispěje lepšímu řešení účetních, daňových atd. problémů.

Hledejte dál, a zdokonalit se v cizím jazyce taky nebude od věci. Případně nějaký odborný kurz delší, zaměřený např. přímo na mzdové účetnictví..

zzzu
Na účetního zapomeňte, na to nemáte kvalifikaci.
Nejste nesympaticky? Mě jste teda nesympaticky už jen podle toho, co si myslíte o nějakých nárocích na pracovní místo apod. Nezapachate? Chodíte na pohovory slušně oblečený a upravený? Usmivate se? V jakém městě hledáte? Jinak 2 měsíce není zas tak dlouhá doba na hledání práce.
jurickatom
hodnocení

Právě obor účetnictví jsem úspěšně absolvoval a kvalifikaci na to mám.To jste šlapla trochu vedle paní zzzu.To bohužel ovládám velmi dobře.S tím zapácháním asi na tom něco bude podle Vás.Bohužel nepoužívám ty nejdražší parfémy za 2-3tis.Kč.,které Vy co máte teplá místa nakupujete ve Free Shopu na letišti,ale bohužel musím se Vám přiznat ve slevě Puma,jen za 199Kč.Až budu mít práci, tak budu zapáchat jako Vy tím nejznačkovejším parfémem na trhu např.Versage nebo Hugo Boss.

 

pohanka*
hodnocení

1x

Oslovte státní správu. Tam stále nabírají.

Podívejte se přímo na podniky /oslovte je/ a to na ,,volná místa, nabídka zaměstnání,, nekoukejte jenom na inzeráty v novinách a internetu.

Ty různé ,,prace,, hotjoby,, dobreprace,, jsou již profláknuté a reaguje na ně příliš mnoho lidé. A příliš mnoho lidí má svoje známé a ty právě doporučí, předají pomyslnou štafetu. Tedy inzeráty vyjdou, ale místo je již stejně zarezervované.

Co píšete, že je poptávka po pracantech, tak to ano, ale po manuelních, do skladu, továren, na poštu jako doručovatelé, DPP hledá řidiče na autobusy, tramvaje, sanitářích, zdravotních sestřiček do nemocnic, policie do svých řad na pochůzku, poptávka je po dobrých mzdových účetních, personalistech apod.

Váš obor je v oblasti ,,kancelářských,, a to se táhne již několik let, že školy chrlí absolventy, kteří jsou na trhu práce málo žádaní.

Známý dělá v tiskárně a nemohou sehnat do 3 směnného provozu dělníky ke strojům a to již opět několik let. A přitom mzdu nemají až tak špatnou.


doplněno 01.09.17 12:57:

Na střední i vysoké školy se dnes dostane skoro každý, kdo se o to pokusí. Nároky rapidně klesly a budou klesat dál, viz inkluze.

Po 2 měsících shánění práce a obzvláště o ,,dovolenkových měsících,, trošku ve své panicepřibrzděte. Nevytáčejte se do nepříčetnosti. Tak nějak to na mě působí ten Váš dodatek. Buďte v klidu, koukěte na stránky ÚP a možná, nechci sahat do svědomí, snižte svoje mzdové nároky. Po za pracování a prokázání svých kvalit, můžete vždycky postoupit na vyšší pozice.

danys*
Státní správu možná jako nutné zlo. Bez VŠ vzdělání na tom budete financne hodně špatně.

 

hm*
hodnocení

1x

Mysli si, co chceš, ale specialistu oboru management a marketing potřebuje opravdu málo firem.

Jak už někdo psal, dostat se do školy a vydržet tam je opravdu jednodušší vzhledem k tomu, že školám záleží jen na počtu studentů.

Rozhodně zapomeň na to, že by někdo měl nařizovat zákonem zaměstnavatelům, že tě musejí přijmout. Budeš-li psát "na toto téma do vlády na ministerstvo práce dopis, ..." bude to úplně k ničemu. Představ si sebe v roli zaměstnavatele: vzal bys a platil bys někoho, koho nechceš nebo nepotřebuješ? Je to kravina!

Normálně se na pracáku zaregistruj a sháněj práci dál. I mimo obor, pokud pro tebe bude přijatelná. 2 měsíce není dlouho.

 

majkaa
hodnocení

1x

Odkud jste?
Vím o práci v administrativě, sháníme. Ozvěte se.

jurickatom
hodnocení

Jsem z Chebu u hranic s Německem. Beru jakoukoliv práci.Pohádal jsem se nedávno s rodičema a budou mne dávat menší kapesné.Chci se poprvé v dospělosti zkusit sám živit.Ale rád bych dokončil ještě rok bakalářské studium.Moc to hrotím a chci už honem pracovat a nečekat na výběrové řízení, to je zdlouhavé.Nevíte v Německu,kde by vzali hned bez trapného výběrového řízení rovnou?Mohu dojíždět např.30km.do Marktredwitz.Umím i opravovat auta.
pohanka*

Já nevím, ale necháte si tady radit přes padesát odpvědí a přitom máte Německo za humny. Tam jsou přece o hodně lepší platy než tady. Určitě umíte německy jak bičem mrská, a na na internetu nebo i přes úřad práce ,,Eures,, si můžete najít inzeráty . Vůbec bych se v Chebu nepokoušela. Možná v Praze, ale tam u Vás určitě ne a když už, tak za mrzký peníz. To je bída. Teď jenom si domluvit, aby Vás zaměstnavatel pouštěl ty určité hodiny do školy a máte vystaráno.

 

hodnocení

1x

Pokud Vám lde o práci, po prázdninách to bude lepší.


doplněno 02.09.17 17:10:

Po každých.

majsterjoe*

Po kterých?

 

hodnocení

0x

Zkuste prace.cz/... prace.cz/... a jiné. Podívejte se i po práci související s vaší profesí. A vydržte. Může to trvat klidně i delší dobu, než něco najdete.

 

hodnocení

0x

vybírejte místa vhodná pro absolventy bez praxe ( i ty "podřadnější" )

Nemá smysl se hlásit na místa, kde požadují několikaletou praxi.

Po čase můžete povýšit.

 

hodnocení

0x

též mě zarazilo to dvouleté bakalářské studium...máte nebo nemáte Bc. titul? Podivné...

Bakalář se studuje tři roky nebo minimálně jeden rok, pokud jste před tím získal titul DiS.

Tak jaký titul vlastně máte?


doplněno 01.09.17 14:31:

pomaturitní nastavbové studium je spíše VOŠ

 

hodnocení

0x
avatar amper

Ještě jedo tu nepadlo: Jste bez práce teprve 2 měsíce a je otázkou, jak dlouho hledáte skutečně aktivně. V normální firmě nikdo nepřijme zaměstnance na pozici THP bez porady s kolegy. Ty dva měsíce byly prázdniny a dovolené, když byl v práci Lojza, nebyl Karel a naopak. Spousta věcí, nejen výběrová řízení, se odkládala na pak..., výběr zaměstnance je i za normálních okolností záležitost na týdny. Shánět stálou práci o dovolených je činnost sice nutná, nicméně její úspěšnost bude z uvedených důvodů velmi malá.

 

svatoslav
hodnocení

0x

Zdravím, nestačí posílat životopisy mailem, je třeba osobně obejít personální oddělení podniků ve vašem okolí, být příjemně naladěn, přidat úsměvy atd. Životopisy se zakládají do šuplete, to nikdo moc nečte...

Přeju hodně štěstí, denně si dejte dvě, tři návštěvy... určitě to výjde...

Také zabírá, že si sám rozhodnete, kde a co chcete (v jaké firmě) dělat a prostě jim to tam "běžte říct"... hlavní je osobní kontakt, ne cosi posílat... Ale berte pro začátek "cokoli", klidně i někde místo v kantýně, vrátnici atd.

Přesně tak - znám inženýra, co nastoupil na vrátnici, a po půl roce, když se uvolnil inženýrský flek, byl první na řadě :) Příležitost nechodí sama, musí se jí často pomoct.

Já šel taky před deseti lety z obleku do montérek a pak zase nahoru. Rozhodně mi to neuškodilo. jen ty montérky mi zůstaly. Občas je z toho mezinárodní trapas. Už mě taky titulovali Herr Hausmeister (od všeho mám klíče) a majitel musel vysvětlovat, že u nás se (někteří) vysokoškoláci fyzické práce neštítí a montérky se líp perou než oblek.

takhlene

No tak to nevím, jestli je dobrá rada chodit někam do firmy osobně bez ohlášení. U nás byste neprošel ani přes recepci, když vlastně ani nevíte, za kým jdete, a nemáte objednanou schůzku. S velkou pravděpodobností by na vás zrovna nikdo v tu dobu neměl čas.

 

myles999*
hodnocení

0x
Za sebe mohu doporucit poohlednout se po praci v obchode. Lidi maji malo a vetsinou nabizi karierni rust. Ideal na tohle je Tesco, nastoupite treba jako pracovnik co ma na starost tisk cenovek, vezmou i absolventa pokud bude prijemny a mit zajem o praci. Pocitejte ale i s obcasnou praci na pokladne. Ale karierni rust je opravdu mozny a nebo alespon praxe. Operatori tez berou bez praxe. U nas se casto vidi trainee programy u velkych firem jako pivovary a banky. Btw. jake nastavbove dvoulete Bc studium mate? Bc je na 3 roky...
jurickatom
hodnocení

Poslední rok Bc.jsem přešel z denního na dálkové studium,protože potřebuji finance na moji garsoniéru a jídlo.Oficiálne ještě pokračuji ve studiu,jen chodím na zkoušky,semináře a doma studuji.Práce je nutná v současné době a nerad zátěžuji své rodiče.Kdybych to věděl,že mne nikdo chtít nebude zaměstnat,tak bych s dálkovým studiem ani nesouhlasil.

tak máte zatím jen SŠ vzdělání? Zatím nejste Bc...

 

hodnocení

0x

A opravdu sháníte práci?

majkaa vám tu už včera psala, že o práci ví, vůbec jste nereagoval? Proč? Pokud bych hledala práci, ztrácela sebedůvěru, chtěla bych vědět víc a slušností je reagovat a poděkovat.

Ta mizerná čeština mně připomíná dotaz z loňska, taky tu kdosi sháněl práci, "žádná ho nebyla hodna", vypomáhal otci ve firmě, taky mizerná čeština-údajně cizinec... a nakonec tu pěkně trolloval...

Pokud ji opravdu sháníte, musíte intenzivněji, reagovat i na nabídky, které se vám nelíbí, 2 měsíce hledání nic neznamenají, je to krátká doba.


doplněno 02.09.17 13:53:

jurickatom, co to tady plácáte? *ee* o jaké práci, kapitalismu a sdírání lidí píšete, když jste ještě pořádně nikde nedělal?

Troll !


doplněno 02.09.17 13:59:

vilik, myslím si totéž! Už jsem tu něco podobného četla..

jurickatom
hodnocení

2měsíce bez práce je ubijející a peníze scházi.V době dovolených se práce hledá sice hůře to připouštím,ale někdo ve firmě přes léto být musí,nějaká náhrada.Nejde udělat odstávku,to by se nikomu nelíbilo.Každý touží více po práci než nějakém odpočinku,který zisk nepřináší.Pro firmu má být priorita č.1 práce,odpočinek a dovolená na to se u nás moc nehraje to je druhořadé.Kapitalismus je o makání a sedření lidí z kůže, nikoliv o nejakých požitcích si léto uživat.
svatoslav

Nezapomeňte, hned zítra ráno vyrazit, nesedět doma u kompu...

Zdravím, nestačí posílat životopisy mailem, je třeba osobněobejít personální oddělení podniků ve vašem okolí, být příjemně naladěn, přidat úsměvy atd. Životopisy se zakládají do šuplete, to nikdo moc nečte...

Přeju hodně štěstí, denně si dejte dvě, tři návštěvy... určitě to výjde...

Také zabírá, že si sám rozhodnete, kde a co chcete (v jaké firmě) dělat a prostě jim to tam "běžte říct"... hlavní je osobní kontakt, ne cosi posílat... Ale berte pro začátek "cokoli", klidně i někde místo v kantýně, vrátnici atd.

myles999*
Muzete napsat z jakeho jste regionu? U nas berou fabriky za 22-27tis lidi bez praxe. Jako zdroj penez je to dobre a pri tom muzete hledat kvalifikovanou pozici

V několika věcech s Vámi souhlasím - být bez práce a tudíž peněz je ubíjející. Stejně tak, že jsem ze střední třídy a mám ,,teplé´´- nebo chcete li velmi slušně placené místo. Ale to mi nepadlo do klína jen proto, že jsem někde fňukal na nespravedlnost a nepochopení všech okolo. V začátcích, jsem prostě vzal místo pod svou kvalifikac a šel jsem normálně na dílnu dělat nábytek, po nějaké době si mě oťukli, zjistili že umím a chci dělat a šel jsem výš a tak to šlo dál. U ponku jsem pak byl ještě znovu po přestěhování se, ale rozhodně toho nelituji. Práce je dobrá zkušenost, která se Vám může hodit. I u nás sháníme nové kolegy - ale upřímně - představa, že bych měl takového kolegu jak se tady prezentujete vy - ta mě tedy nenaplňuje nadšením. Ale sháníme třeba řidiče na rozvoz - tam by Vás jistě vzali.

 

prace
hodnocení

0x

Perfektně vám jde hledat chyby u druhých. Ale začněte u sebe:

- velká chyba nechodit během studia na brigády, praxe, osobně obíhat firmy, najít si kontakty a snad budoucí příslib

- 6 let jste studoval, válel si šunky doma, pak jste si udělal božské prázdniny a 2. září se divíte, že vás nikdo nechce

- sežeňte si garanta a dělejte účetnictví jako OSVČ a tím vás zaměstnavatelé nemusí rozčilovat. Vaše chování ke klientům by se muselo od základu změnit.

Já být personalista, tak po seznámení s vámi, vás ani chodník nenechám zamést, zamyslete se nad sebou

jurickatom
hodnocení

Chyby na druhých taky hledám, když personalisti a všichni papaláši hledají i ve mne drobné chyby. Jak to dopadlo s tím, co omylem našel miliony v krabici od bot, je propuštěnej nebo dál ho nechají pracovat? Další adpet Čapí hnízdo, prošlo mu to a dál pracuje nebo už je na pracáku?

prace

Omlouvat vaší nechopnost politikou, to by vám také umíte. Takže máte možnost vstoupit do politiky, pokud na to máte. Nebo tvrdíte, že umíte účtařinu, tak proč se neživíte jako OSVČ? Já tvrdím, že absolvent umí prd, třeba jste vyjímka. Garant by vás mohl něco naučit.

jurickatom
hodnocení

Já si tyto věci fakt nevymyslel, papaláši si chtěli nahrabat pár milionů do kapsy a to za chybu nepovažujete, když je to z Vašich daní? Já jsem neschopnej jako v čem, že neumím tunelovat nebo,že jsem udělal malou pravopisnou chybu,tak mne za to peskujete? Neměl by tak náhodou ministr financí jít příkladem poctivého hospodaření?
doplněno 03.09.17 12:08: Připadá mne to, že všichni kdo máte teplý flek v kanclu jste dokonalí svatoušci bez chyb, dokuď na to někdo chytřejší nepříjde,že? Protekce nebude pořád.Taky se někdy karty obrátí proti těm co nesnáší absolventy škol a myslí si o nich,že jsou k životu nepoužitelní a blbí.Hledejte chyby také u nenasytných zaměstnavatelů, co se chtejí jen topit v penězích a žádný cit v kapitalismu nemají.Má pravdu "len"
jurickatom
hodnocení

Nikdy předtím bych nevěřil,pokuď uchazeč o práci v České republice chce alespoň do normální práce chodit a nedeptat se odmítnutím mazaných českých personalistu a šéfů,že musí tolik protrpět stresů a vyvíjet ektrémní úsilí, než se na běžné pracovní místo někam dostane. To je neuveřitelné.Ostuda ve světě,češi prosí zoufale o práci a berou jen přes znamí ve výběrovém řízení,které je na oko jen fraškou a dopředu vědí komu to místo už dají.Nedivím se,že jsou plné pracáky lidí,kteří budou celý život jen čekat,než se nad nimi někdo smiluje a příjme je a to můžou mít i VŠ.bez praxe.Jistota je jediná emigrovat ven.Cizinci z východu,též dostanou v zahraničí práci,ne doma.To jsme to dopadli,máme demokracií a není práce pro studenty a absolventy škol.

Máte poněkud zkreslený pohled, jurackatom. Když to shrnu - už několik lidí Vám tu velmi trefně radilo, ale vy pořád a stále jen fňukáte na ošklivé kapitalisty a personalisty. Pokud je Vaše averze až takových rozměrů, udělejte si živnost a jeďte si na své triko.

Pokud Vás to fňukání přestane bavit a budete chtít jít OPRAVDU makat, tak vezměte práci i pod svou kvalifikaci u firmy, kde je třeba výhled na kariérní postup. U nás to funguje stejně - pokud se někdo na nižší pozici osvědčí, je mu nabídnuto lepší místo..

Jen pro srovnání - nikdy jsem dosud nebyl na žádném pohovoru, životopis jsem nikdy nepsal. Jenže jsem už jako študák makal - na praxích, o prázdninách. Jednak jsem si vydělal prachy, které jsem potřeboval, jednak jsem si vytvořil kontakty, takže už na studiích jsem měl stýpko a jistotu budoucího zaměstnání. Nepovažuji se za nějakého génia, ale myslím, že i podprůměrně intelugentní člověk pochopí, že študia jednou skončí a v přinejmenším v posledním járu je nejvyšší čas se po něčem poohlédnout. To Vám nedošlo?

Prostě trvám na tom, že práce je teď fůra, firmy hledají lidi kde se dá - ti Vámi zmínění pracovníci z východu, jsou tady proto, že firmy nemohou sehnat české zaměstnance, kteří by CHTĚLI a UMĚLI.

jurickatom
hodnocení

Nehledají snaživé lidi,hledají jen své dobré známé rodinné příslušníky a nejlepší své kamarády. Ostatní nevezmou a nedají jim šanci.Pracovníci z východu jsou tady proto,aby mohli čechy vyšachovat na pracák.Pro ně už není místo.Kdo nemá známé nebo není cizinec, tak nemá šanci.Jednou Vám to studenti spočítají i s úrokama,podobně jak tomu bylo v 89roce.Kapitalismus v české podobě pryč, nechceme.
myles999*

Tak já jsem zrovna personalista a podle mě melete úplné nesmysly. A pokud se na to takhle díváte, tak se ani nedivím, že práci nemáte. My hledáme pořád, naše společnost je z těch, co se ještě k lidem chová docela slušně, si myslím (chceme jen, aby zam-ci pracovali a naprosto ctíme veškeré zákonné předpisy),neplatíme nejvíc, ale taky ne úplně blbě, takový průměr. Když vyvěsíme pracovní pozici, zájemců moc není i když jsme nakloněni velkému kariérníu růstu. Klidně vezmu člověka bez praxe, pokud na mě působí, jako že ví, vo co go, nebojí se práce, chce se učit a prostě dělá dojem příjemného člověka. Nemusí mít praxi, nemusí mít znalosti, klidně ho zacvičíme, potřebuji jen aby CHTĚL. A pak mi chodí na pohovoro mladíčci co ještě nikde nešáhli, nic neumí (a věřte, že ze školy fakt nic neumíte, neumíte se rozhodovat, skládat priority atp.) a zároveň se nad vším ofrňují - noční dělat nechtějí, víkendy už vůbec ne, nastoupit za nižší plat s tím, že po zkušebce se navyšuje (ujednáno smluvně) je jim podezřelé, jet na školení je obtěžuje. A když už je naberete, na ploše se chovají jako největší mazáci. Pracovní oblečení nerespektují, věčně chodí pozdě, 3. den jdou na nemocenskou s rýmičkou... Vážně je těžké najít absolventa, který dělat chce.

Pokud máte zájem, zaregistrujte se a pošlete mi do zpráv Váš motivační dopis. Můžu na to kouknout a říct Vám svůj názor na to, co je (podle mě) špatně.

Jinak jste z Chebu - na ekonomku jste šel, protože je to jediná VŠ u Vás a nebo že jste nemusel dělat přijímačky? Mám tu školu taky, stejně jako většina mé rodiny a vesměs je k ničemu. Podle mě špatná volba. Bydlet u hranic, tlačím dítě do řemesla a do hodin němčiny

jurickatom
hodnocení

To nesmysly nejsou,protože jsem nepoznal v životě nic pozitivního a tak má mysl je zahlcena jen zklamáním a negativními zkušenostmi.Třeba ta Vaše firma může být vyjímečně dobrá, ale je tu z mého pocitu,tak 95% nekalých firem.Na Vás to nebylo myšleno špatně.Fandím Vaši poctivosti a korektnímu jednání.Víte moc lidí mne citově zranilo i tady,že nic neumím a nejsem pravým čechem,když dělám občas gramatické chyby na dotykovém mobilu.Já raději píši na papír.Tady mi to přeskakuje,zapíná se T9klávesnice,přehází slovosled a potom jsem u ostatních absolvent naprosto k ničemu a neschopný blbec.
doplněno 03.09.17 19:12: Máma moje teď pláče o mne,že jsem ji řekl,že zítra odjíždím do Německa,že o mne tady nikdo nestojí a jsem v životě k ničemu podle vetšiny poradců a personalistu.Já chci dokázat najít práci i za cenu opuštění své rodiny.

Tvý mámě bych vzkázal, ať nepláče - počítám, že nejpozději tak do tří měsíců tě má zpátky na krku.

jurickatom
hodnocení

Němečtí personalisti snad nejsou tak krutí, zlí a bezcitní jako vetšina těch českých. Slyšel jsem,kdo umí a má zájem pracovat, tak ho vezmou i bez protekce známých, ne jako to dělají u nás.Výberové řízení českého stylu tam není a o to mi jde,někam se už konečně dostat a ne dostávat zraňujicí odpovědi, že vybrali vhodnějšího uchazeče.To by byl vhodnejší pořád někdo a já bych byl furt hledající třeba roky a to nechci se tím tríznit.Chci pracovat, ne dokola prosit a hledat.Rozumí tu někdo, co prožívám psychicky?

Máma moje teď pláče o mne,že jsem ji řekl,že zítra odjíždím do Německa,že o mne tady nikdo nestojí
Nerada vám beru iluze - ale myslíte, že na vás čekají s otevřenou náručí a místem podle vašeho přání? Znáte například německé zákony? Nebo tam vám práce rukama vadit nebude?

Není to tak trochu truc? Viz - "Pohádal jsem se nedávno s rodičema a budou mne dávat menší kapesné."

jurickatom
hodnocení

Budu tam dělat v Německu cokoliv,hlavně aby mi dali to po čem tak toužím "práci" Budu se snažit.Rodičum dokáži že se umím osamostatnit a jsem na nich nezávislý.Nejde mi ani o výši platu, ale nastoupit do pracovního pomeru, nebýt doma.Postavit se na vlastní nohy jako chlap být soběstačný.Máma mi tvrdí,že ona po škole nehledala práci,nebyla na výběr řízení, neposílala životopisy,nastoupila rovnou do zaměstnání na městský úřad v roce 1987.To já tak snadné v kapitalismu nemám.
jurickatom
hodnocení

Tak už od zítra nastupuji v Německu do práce v městečku Mitterteich nedaleko českých hranic do společnosti Edeka. Žádná kola výběrového řízení -širší kruh, užší kruh a hafo dalších českých podmínek, to tu opravdu není taková buze..ce. Stačilo mi maturitní vysvědčení, umět výbornou němčinu a být zdolný do práce. Zítra mám podepsat pracovní smlouvu a nástup do zaměstnání a zaškolení. To hned na první pokus. Tam se na protekci nehraje, jako u nás. Mám konečně práci a nejsem neschopný, jak si většina z Vás tady v poradně o mne myslela. Jo a moje a česká divná gramatika pane "heureka"jim je fuk, nezkoumájí háčky, čárky, slovosled, podnět, přísudek apod. Němečtí personalisti jsou lepší jak čeští personalisti :), jiná úroveň jednání, vystupování, empatie a žádné ponižování uchazeče tu neexistuje. Na člověka se dívají více důstojně a snaží se ho pochopit. Ocenil šéf i moji dobrou znalost německého jazyka a toto si vážim. Budu se snažit tam udržet a být pracovitý.

Hm - a do skladu nebo na pokladnu? Abyste uplatnil to marketingové vzdělání, myslím.

jurickatom
hodnocení

Na pokladnu, budu mít nástupní plat zatím menší 2.090 euro + premie, stravenky. To jde, ne? To by mi tu žádný personalista ani na pozici účetního, fakturanta nebo administrativního pracovníka tolik nedal. Čeští zaměstnavatelé se chrtí o každou korunu dát navíc, proto stát nařídil minimální mzdu a zvyšuje ji. Firmám se to nelíbí-bručí.V Německu jsou vyšší platy než v ČR.určitě. Tak nemám už na co naříkat. Jen bych rád poradil i ostatním studentům, co nemohou zavadit o práci, ať vycestují do zahraničí a získají praxi, zdokonalí se v cizím jazyce. Lépe si vydělají než tady. Mohou si potom našetřit na byt, auto, dovolenou u moře apod. Zápočet do důchodu se počítá při práci v zemích EU. Hodně čechů odjíždí za prací do zahraničí. Možná to časem napadne i nějakého moudrého rádce z tohoto fóra jít za lepšíma podmínkama a vydělat si slušné peníze., než se trápit háčkama a čárkama v české gramatice.

Hodně čechů odjíždí za prací do zahraničí.
Když myslíte.

Ochota Čechů trvale nebo dočasně se odstěhovat za prací do zahraničí patří mezi nejnižší na světě. Češi také nejsou příliš nakloněni lákání zahraničních pracovníků pro obsazení volných pracovních míst v tuzemsku. Vyplývá to z globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad v několika desítkách zemí světa.

Zdroj: ekonomika.idnes.cz/...

hm*

> To by mi tu žádný personalista ...

Tak jsi "tu", nebo v Německu?

A že se ještě tak ptám, zkoušel jsi se i "tady" přihlásit na místo pokladního, nebo jsi tady chtěl dělat jen "odbornou ekonomickou práci", zatímco v Německu jsi bez řečí ochoten dělat zaučenou pokladní?

Gratuluji a přeju hodně štěstí. Věc má i druhou stranu mince. Vy tam zřejmě budete dělat za menší peníz než rodilý Němec, takže jste přesně v pozici toho Ukrajince, Rusa a příslušníka jiných východoevropských národů zaměstnaných u nás. U těch se tady na gramatiku taky příliš nehledí ;). Mimochodem: Rukama? To jste, tuším, nechtěl...

vilik*
Kdoví pod jakým šéfem tam chce ta Anička, Ella nebo Petra vlastně pracovat, když už tam zaujala svými jazykovými znalostmi a gramatika prý při tom není potřeba...
jurickatom
hodnocení

Aničko, Ello a Petro. nenechte si nikým a ničím odradit a běžte za svým cílem, jako jsem šel já. Stěstí se na mne usmálo a mám práci v Německu. Je ale třeba stále se zdokonalovat v německém jazyce. Pokuď máte základní znalost, tak bych nejprve zkusil na Vašem místě práci, která není hned v kontaktu se zákazníkama a časem se to bude lepšit ten Váš německý jazyk. Naše němčinářka na škole holkám doporučuje zpočátku Au-pair v rodině, než se trochu osvojí. Je možné zkusit i něco jiného, to záleží už na Vás. Držím moc palce. Cizina = naděje .Tom

jurickatom
hodnocení

Sice menší peníze zpočátku na německé poměry, ale ruku na srdce, kdo Vám dá tady výplatu cca. 54tis.Kč. Tak na české poměry to zase tak špatné není,viďte? Většina lidí v ČR. se pohybuje s příjmem podstatně nižším a celorepublikový průměr je nějakých 28tis. Kč.měs., což většina občanů ani na to nedosáhne. Mne to stačí teď, jsem nenáročný student :).Mohu ještě mamince něco posílat z toho, aby měla radost. Zdravím české personalisty, vemte si příklad z lepších pesonalistů než jste Vy.


doplněno 04.09.17 13:19:

Jeé, teď mne budete asi všichni kamenovat, zapomněl jsem slovíčko " r " a napsal " pesonalistů" místo personalistů. Ujel mi prst na klávesnici. Heureka, ty už máš z toho radost, viď? Víš, chci Ti jen říct, že mne tímto nijak už teď nezlomíš. Víš, já jsem to vynechal záměrně a čekal na Tvůj postřeh, jestli se ozveš mezi prvními křiklouny a kritiky.


doplněno 04.09.17 13:24:

Ne, ne, on se sice opravil ve slově, ale slovíčko není písmeno "r" Písmeno a slovíčko, je něco jiného. Tak šup Heureka okomentuj to. Já to tak píšu pro Tvoje potěšení, ale musím se tomu fakt v duchu smát. Vím o těch chybách totiž :), jen čekám až pán universitní profesor heureka vystrčí růžky na mne a řekne mi. Nikdo Tě do práce nevezme, seš hloupej.

myles999*

Kdybyste šel v ČR žádat o pozici pokladního, tak byste jistě také neprocházel žádnými koly výběrového řízení - přišel byste na pohovor, když byste působil normálně dostal byste papíry k nástupu a bylo by. Též by nebyla překážkou Vaše neschopnost se pořádně vyjádřit. Vy jste ale žádal o pozice vyšší, než je pokladní a těmto vyšším pozicím odpovídalo i výběrové řízení a nároky na uchazeče. Tedy nesrovnávejte jablka s hruškami.

A pokud o tom Vy nevíte, tak mzdu neurčuje personalista, ale aměstnavatel.

pt®

"tome", to Vám moc přeju, získáte pracovní zkušenost, vypilujete němčinu a když se uplatníte, tak třeba brzy profesně postoupíte. Jsem moc ráda, že Vám to vyšlo, třebaže za humny... *palec* - pt

jurickatom
hodnocení

Děkuji Vám paní " pt " za gratulaci a vážim si toho. Jste inteligentní a umíte se vcítit do lidí. Též Vám přeji hodně, zdraví, štěstí, lásky domova a pracovních úspěchů. Dnes se mi změnil život, zázrakem nebo díky bohu, nevím.

handwork

Ať se daří,pracovat v německu není problém když mluvíte německy.Mám zkušenost s nimi, občas vozím na školení lidi z fabriky.

To jsi u tý kasy mohl už sedět dávno a nesnažít se něco tady vystudovat.

jurickatom
hodnocení

Nenapadlo mne to do té doby, než se na mne sesypala kritika ohledně toho, že nejsem správný čech hlavně od heureky, neumím česky, jsem blbej, to mne doslova nakoplo k emigraci do jiné země, kde češtinu nebudu potřebovat vůbec.

To, jaké pitomosti tu píšete, znamená, že nejste schopen logického myšlení.

jurickatom
hodnocení

Jen ve svobodné zemi demokratické jsem si řekl svůj názor na dění kolem sebe.Zítra si balím batůžek a jedu do Německa.Nechci tu žít,když mne tu žádná perspektiva nečeká a podle některých ani nejsem čechem,že mi nikdo nerozumí.Jen se rozloučím se svými rodiči.Němčinu ovládám plynule a chci žít důstojnější život bez ponižování.
vilik*
Sbalte batůžek a konečně běžte, všem se uleví.
Ale prosím vás, neříkejte, že jste od nás. To by byla zase venku ostuda.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]