Platba z účtu odešla, ale nedorazila příjemci

Od: odpovědí: 23 změna:

Dobrý den, setkal jste se někdo s tím, že jste zaslal platbu z bankovního účtu, ta odešla, ale na druhý účet nedorazila? Paní mi poslala i výpis z účtu a skutečně tam není. Co teď? Reklamovat? Kdo, já jako odesílatel nebo ona jako příjemnce, případně obě? Děkuji

23 odpovědí na otázku

 

 


1x
avatar ladinpraha

Nikdy nevěř podobným dokladům, které ti někdo pošle mejlem. Přidat nebo odstranit na něm položku je v PC otázkou pár minut. Pokud by číslo účtu bylo špatné, tak se platba vrátí. Takže jediné řešení je obrátit se na svoji banku.

Přesně tak. Okamžitě mě to napadlo po přečtení otázky. Existují metody, jak lze i v domácích podmínkách ověřit manipulaci s obrázkem. Pokud byla úprava prováděná neodborně, lze ji odhalit a prokázat. Ale chce to umět zacházet se zobrazovacími filtry a mít znalosti v oblasti grafiky.

Pokud je číslo účtu špatné a účet neexistuje tak peníze by se samozřejmě měly vrátit zpět na účet odesílatele. Může se ale stát, že špatné číslo účtu je existující a patří někomu jinému a pak se ty peníze už jen tak automaticky nevracejí. Jako asi jediné řešení této situace vidím obrátit se na banku s reklamaci. Banka by měla zjistit co se s penězmi stalo a dát vědět.

Mně nedávno posílal klient peníze. V čísle účtu napsal o jednu nulu méně a peníze došli někomu jinému. A pak že nula není důležitá :-D.

Zajděte do banky, ukažte jim ten příkaz o transakci a oni to prověří. A až budete vědět pravdu, tak můžete jednat.

 


0x

Reklamuje odesílatel v bance, ze které platba odešla. Je tam tuším lhůta 30 dní na vyřízení. Opravdu jste zkontrolovala, že jste vše správně zadala? A kdy jste platbu odesílala, také by se Vám mohla vrátit v případě, že jste něco spletla?


doplněno 26.07.17 17:46:

14 dní je dlouho, běžte reklamovat. Jinak máte ještě např. možnost poslat na ten samý účet 1 korunu s prosbou, že jste omylem poslala tehdy a tehdy tuto konkrétní částku a poprosit o vrácení. Za tu kačku ten pokus stojí, někde ty peníze skončit musely.


doplněno 26.07.17 17:55:

Ještě mě napadlo, nebylo to náhodou do KB? Kdysi se mi stalo, že mi paní poslala částku na účet do KB bez předčíslí. A představte si, v KB existují stejná čísla s předčíslím a bez předčíslí, částka samozřejmě skončila bohužel jinde.


Dnes je to 14 dní, vše je správně a platba se nevrátila. Zjistila jsem to, až když jsem urgovala zásilku, teprve tehdy mi paní napsala, že jí peníze nedorazily. Poslala mi jak výpis za těch 14 dní, tak i pohyby na účtu - začernila soukromé údaje, ale ta částka tam prostě není. Posílám hodně plateb a nikdy se mi to nestalo, po pravdě jsem myslela, že to ani není možné.

Aha, tak paní Vám vlastně nezaslala to zboží, za které jste Vy zaplatila a vymlouvá se, že jí platba nedorazila. To Vám dokazuje přeposláním výpisu ze svého účtu, který je podle všeho zfalšovaný. Takže ta paní je podvodnice a zkouší to na Vás. Jestliže peníze z Vašeho účtu odešly a číslo účtu na který byly poslány je správné, ta paní peníze má a lže Vám. Řekněte jí že jste si to ověřila ve své bance a že platba na její účet dorazila. A že Vy půjdete podat oznámení na policii, jestliže Vám zboží ihned nepošle. A ještě si to slízne za falšování bankovního výpisu.

suzymon: Taky mi to tak připadá být. Pokud ale není zjištěné, že se skutečně jedná o podvod tak bych s obviňováním té paní z podvodu byl radějí opatrný. Ono se nakonec může ukázat, že došlo k nějaké chybě v bance, což je sice málo pravděpodobné, ale zcela vyloučít se to nedá.

 


0x
To vypada na podobny pripad poradte.cz/...
Potvrzeni dokaze vyrobit kazdy, podle me jedina moznost je zeptat se sve banky, ktera kontaktuje odesilatelovu. Pochybuji, ze banka poskytne informace o cizim uctu primo.

Dojdu do banky a uvidím. Děkuji

 

 


0x

Podle toho všeho to vypadá jednoznačně na reklamaci. Platba podle zákona z jedné banky do druhé pokud se nepletu musí dojít nejpozdějí D+1 tj. nejpozdějí do druhého pracovního dne po dni odeslání na který byl zadaný den splatnosti. Pokud peníze v této lhůtě na účet příjemce v jiné bance nedorazily a číslo účtu bylo zadané zprávně tak je to určitě na reklamaci kterou podává odesílatel platby a se kterou bych neváhal a podal ji co nejdříve. To, že ta paní zaslata výpis z jejího účtu kde ta platba není ještě nemusí znamenat, že ten výpis je skutečný a ne nějaký zfalšovaný. Takový výpis si snad dokáže udělat (zfalšovat) na počítači snad každý kdo umí s počítačem alespoň trochu pracovat a to s údají jaké tam chce mít. Není to nic složitého.

 


0x

Mě se stalo že výplata byla odeslána ale nedorazila na účet.Chyba na straně banky,prostě si peníze odklonili na pár dní a asi čekali kdo se ozve...

urcite, je strasne pravdepodobne, ze se nekdo nevsimne, ze mu nedosla vyplata. mozna u nekoho, kdo ma na uctu stovky milionu,ale to asi nebude vas pripad...

Klidně by se mi to stát mohlo - a to fakt stovky miliónů nemám. Jen neprovádím pravidelné kontroly zaměstnavatele ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]