Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Prohlášení k dani - student

Od: zvidavajanca* odpovědí: 5 změna:

Zdravím,

moc tomu nerozumím a nechci udělat chybu. Údaje na webu jsou různé (možná nějaká změna).

Jsem student. Plánuju brigádu (DPP) - aktuálně na týden v květnu. Letos jsem nikde prohlášení nepodepsala. Můžu ho teď podepsat? - Předpokládám, že ano. Ale když si poté najdu jinou brigádu, tak je to jak - můžu až v dalším měsíci nebo už letos nemůžu, případně můžu hned jak skončím na předchozí brigádě?

A jak je to s daňovým přiznáním? Někde píší, že ho musím podat. Jak je to?

Děkuji.

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

něco podobného se zde řešilo 14.5.

poradte.cz/...

zvidavajanca*
hodnocení

No úplně nevím, zda mi to pomohlo.

doplněno 26.05.14 15:49:

Spíš v tom mám daleko větší zmatek.

iz*

Jančo, souběžně můžete pracovat na tolik dohod, kolik jich stihnete, aniž by Vám povinnosti z jedné dohody bránily v povinnostech u dalších zaměstnavatelů.

Prohlášení k dani může být podepsáno vždy jen u jednoho zaměstnavatele. Můžete jeden den podpis zrušit u jednoho a další den podepsat u druhého. Nemusí to tedy být až v dalším měsíci.

Pokud změnu provedete v průběhu měsíce, uplatní Vám další zaměstnavatel slevu na poplatníka až v dalším měsíci. Ale už v tom měsíci odvede zálohovou daň.

Pokud budete mít souběžně dvě nebo více zaměstnání (dohod), z nichž se bude odvádět zálohová daň, nesmí Vám žádný zaměstnavatel provést roční zúčtování daně z příjmu.

V takovém případě byste si musela od všech zaměstnavatelů vyžádat potvrzení o zdanitelných příjmech a odvedených zálohách daně a po skončení roku podat daňové přiznání.

Pokud se bude zálohová daň odvádět jenom z jednoho zaměstnání a z ostatních zaměstnání daň srážková, přiznání podávat nemusíte. Ovšem srážková daň by se Vám nevrátila.

--- Je to srozumitelnější? Když tak se ptejte dál.

zvidavajanca*
hodnocení

Super!