Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
mám dohodnutou brigádu na letní měsíce a netuším, jak to bude s daněmi, nikdo mi více info o tomto nedal.
Pravděpodobně se bude jednat o DPP na 2,5 měsíce s výdělkem nad 5.000 Kč/měs.
Jsem student. Chápu to správně, že pokud u zaměstnavatele podepíšu Daňové přiznání a přiložím potvrzení o studiu, tak hrubá mzda=čistá mzda?
Jestliže daňové přiznání nepodepíši, tak mi bude strhnuta srážková daň 15 %, kterou mi již nikdo nevrátí?
Co když mi zaměstnavatel nenabídne podepsání daňového přiznání, má a to právo? Taková brigáda by pak zřejmě nebyla výhodná, že?
Budu rád za Vaše vysvětlení
Milý studente, doporučila bych seznámit se s alespoň základními pojmy z pracovně právní oblasti, neboť je pravděpodobně budete potřebovat po celý profesní život.
Daňové přiznání podává po skončení kalendářního roku každý sám za sebe, nelze je "podepsat u zaměstnavatele". Tzn., že zaměstnavatel není nejen povinen, ale ani oprávněn nabídnout Vám podepsat daňové přiznání.
Je možné si sjednat účetní nebo daňového poradce, který s tím pomůže, ale podával byste opět Vy.
U zaměstnavatele můžete podepsat "Prohlášení k dani z příjmu" a doporučuji to udělat. Doložíte-li navíc potvrzení o studiu, budete moci uplatnit základní slevu na poplatníka (2.070 Kč měsíčně) plus slevu na studenta (něco málo přes 300 Kč měsíčně - teď si z hlavy nevzpomenu).
Pokud Vám zaměstnavatel prohlášení podepsat nedá, zajímejte se o ně sám, např. u mzdové účetní. Nebo byste si mohl formulář sehnat sám, vyplnit a přinést mzdové účetní. Podepsat radši až před ní.
doplněno 12.05.14 19:40:Máte pravdu, že při sražení srážkové daně by brigáda nemusela být moc výhodná (případné vrácení srážkové daně bude záležet na dalších okolnostech, za letošní rok to bude poprvé, takže s tím zatím nejsou zkušenosti).
Proto doporučuji v případě, že Vám zaměstnavatel prohlášení nedá podepsat, si je sehnat a doručit mzdové účetní.