Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosila bych o pomoc s otázkou na kterou nevím najít odpověd nebo spíše jen upřesnit.
Jsem studentka na střední škole formou individuálního studia a s mojim bratrem pobíráme sirotčí důchod a maminka vdovský důchod. Můj "problém" spočívá v tom, že bych ráda při studiu začala podnikat, do školy chodím pravidelně pouze jeden den v týdnu a tak bych ten volný čas chtěla využít také jinak než se jen učit. Ráda bych se vyhla řešení podnikání jako takového (rizika, živnost atd), jde mi pouze o to, jak je to s placením soc. a zdr. pojištění když jsem studentka, protože co jsem vyčetla, tak podnikání by byla moje vedlejší činnost a se soc. a zdr. pojištěním je to trochu jinak a mám v tom zmatek, zvlášť se bojím, aby nám pak nebyly odebrány přídavky, protože bratr ve škole letos končí a když bych teď ukončila i já, tak by nám padly veškeré přídavky, včetně vdovský maminky a to si nemůžeme dovolit, což dělá cca 20 tisíc Kč. Pokud by podnikání nebylo možné a sirotčí by mi bylo odebráno, tak bych hledala zaměstnání na DPP, ale to je až druhá možnost, tam vím, že se soc. a zdr. pojištění neplatí (pokud se mýlím, tak mě prosím opravte).
Mockrát vám děkuji za odpověď a závěrem bych chtěla říct, že nejsem jedna z našich romských spoluobčanů co by se snažili živořit na státu, nerada bych se někoho dotkla, jen bych ráda využila možnosti, které se nabízí.
Tudiz se omlouvam za zbytecne nove zalozene tema. OSVC tedy neni mozne. DPP a DPC vykonavat mohu nebo nemohu?
Dekuji
0x
souhlasím, nejlepší je jít se zeptat. A jestli chceš začít podnikat, možná Ti pomůže tento web: podnikatelskyweb.cz/... Je tam hodně užitečných triků o podnikání všeobecně, tak o podnikání při studiu a hlavně o daních.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.