Dobrý den, žádám Vás o radu v problematice vyplácení výživného, které na mě platí můj otec. Bude mi 26 let, studium jsem nepřerušil, momentálně studuji dálkově ČZU v Praze a při studiu se snažím si zvýšit kvalifikaci, připravit se na své povolání a přivydělat si na studium prací. Jsem zaměstnán u Českých drah. Otec, se kterým se nestýkám o rozvodu mých rodičů, což je od r. 1994, požádal o zrušení platby výživného, které má určeno exekucí z platu z důvodu neplacení výživného určeného soudem. Mám ještě nárok na vyplácení výživného mým otcem či nikoliv? Děkuji za Vaši odpověď. J.A.
Jaký by jste chtěl uplatňovat nárok vždyť jste zaměstnán tak mám pocit že chcete jen otce jen obírat o peníze a ještě k tomu nemáte snahu od r. 94. se se sním setkat co jste pro něho udělal?pomohl vy jste mu třeba onest nákup?
S 26 lety to nemá nic společného. Jde o to, že se výživné platí do té doby, kdy se trvale a soustavně připravujete na BUDOUCÍ povolání, tzn. studujete prezenčně (normální denní studium)
Bohužel, budu mít podobný názor, že na platbu výživného nemáš nárok ani morálně, ani právně. Mnoho lidí jednoduše popudí, když řekneš že studuješ dálkově (pár dnů do měsíce), k tomu pracuješ, ale přesto požaduješ, aby ti někdo posílal výživné :o)
Kdo poradí? Rozhodnout, posoudit situaci by mohl jedině soud. Zajímavé, jak potomci hledají své nároky, je to tu vícekráte. Pak by mne zajímalo, jak se postarají o své rodiče. Tady je to takovým zvykem (od komuny?), starat se o děcka, pak o jejich děcka. Jinde ve světe se musí o sebe postarat sami, nemovitosti se třeba dětem prodávají, aby sami měli z čeho žít. Tady se odloží a chodí se pro jejich důchod...
promiňte, ale to je snad vtip. Skoro šetadvacetiletý a zaměstnaný chlap si nechává exekučně posílat vyživné od svého otce? Se mi zdá, že o návštěvu exekutora si koledujete především vy.