Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nárok na výživné od rodičů

Od: alena94* odpovědí: 14 změna:

Dobrý den,
měla bych menší prosbu. V brzké době mi bude 18 let a pořád studuju (dojíždím, 100kč/denně), má matka po mých 18. narozeninách mě chce vyhodit z bytu, proto si budu muset najít byt, na který ovšem nemám. Jak se s tímhle vypořádat, kam si dojít? Mám z toho docela strach ... Moji rodiče spolu nežijí, k otcovi bydlet nemohu, protože bydlí v zahraničí. Ten mi měsíčně posíla 2000kč, což je v dnešní době jako nic, myslíte, že by se to dalo navýšit? Má matka je nějakou dobu nezaměstnaná a pochybuju, že si nějakou práci najde, tím pádem nemá žádný příjem. Platit teda výživné nebude muset?
(Momentálně mám brigádu, ze které si platím úplně všecko sama, ale to nebude na dlohou.Po letních prázdninách budu ve 4. ročníku a chci se pořádně věnovat učení a také přípravě na VŠ, nebudu stíhat.)
Mockát děkuju za rady.

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Zákon o rodině: mpsv.cz/...

§ 85
(1) Vyživovací povinnost rodičů k dětem trvá do té doby, pokud děti nejsou samy schopny se živit.
(2) Oba rodiče přispívají na výživu svých dětí podle svých schopností, možností a majetkových poměrů. Dítě má právo podílet se na životní úrovni svých rodičů.
(3) Při určení rozsahu jejich vyživovací povinnosti přihlíží se k tomu, který z rodičů a v jaké míře o dítě osobně pečuje. Žijí-li rodiče spolu, přihlédne se k péči rodičů o společnou domácnost.

ještě § 91
(1) Manželé mají vzájemnou vyživovací povinnost.
(2) Neplní-li jeden z manželů tuto povinnost, určí soud na návrh některého z nich její rozsah, přičemž přihlédne k péči o společnou domácnost. Rozsah vyživovací povinnosti stanoví tak, aby hmotná a kulturní úroveň obou manželů byla zásadně
stejná. Nedohodnou-li se, rozhodne soud o příspěvku na výživu na návrh některého z nich.

takže rodiče mají povinnost, s tím vyhozením to do konce studia nebude tak jednoduché, a otec by mohl přispívat i matce...

repkin*