Nejste přihlášen/a.
Může mne nadřízený nutit nechat se od něj vyfotit a po té mou fotku nechá vyvěsit na pracovišti s mým jménem a jmény tří klientů o které pečuji? Pracuji jako ošetřovatel seniorů.
Pravdu mají rádci nade mnou - bez vašeho souhlasu nelze. Ale máte nějaký závažný důvod k nevydání souhlasu? Cítíte se tím nějak ohrožen? Minulý týden jsem byl v nemocnici a na oddělení visely fotografie všech zaměstnanců - od primáře až po sanitářky s uvedením jména a funkce. V domovech pro seniory je to rovněž běžná záležitost. Jaký rozdíl je v tom, když se někdo na vás podívá in natura a na jmenovce, kterou jistě nosíte, zjistí vaše jméno a tím, když se na vás podívá na nástěnce?
Doba je zlá a jestli tu práci skutečně potřebujete,pak se obávám,že vám nic jiného nezbývá,i kdyby to zákoník práce neumožňoval,bohužel
Přesně tak, SOUHLAS! Na našem pracovišti nás kontroluje náš vedoucí OŘJ MVDr.pan XY a fotí si nás mobilem, protože nám uděluje pokuty za porušení toho, že nemáme čepici naraženou až po prdel - pracujeme v potravinářství.Tak jsem nahlas řekla před naší mistrovou , že jestli mě vyfotí a dá pokuru, tak udělá cirkus, který firma ještě nezažila.Od té doby se mě pan doktor vyhýbá a dává si bacha on na mě, ne já na něho.On chodí do provozu jako čuně, je tlustý a nemeje se a nás buzeruje...Problém je v bojácnosti lidí, vesměs jsou lidi kolem mě jen se zákl. vzděláním, někdy ani to ne a když se jich zeptám, proč se nebrání, jen koukaj jak ospalý ovce...
Zaměstnavatel Vás nesmí fotografovat ani Vaši fotografii vystavit bez Vašeho souhlasu.
Nesouhlasíte-li s návrhem zaměstnavatele, odvolejte se na zákon o ocharně osobních údajů.