Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
provozujeme eshop. Často se potýkáme s nevrlými zákazníky, kteří jsou do telefonu protivní. Můžeme mít na mobilu aplikaci, která zaznamenává celý rozhovor bez předchozího upozornění? Záznamy nikde šířit nebudeme. Jde spíše o to, pokud člověk v telefonu vyhrožuje, zda mu teprve v tento moment můžeme říct, jestli je si vědom toho, že tento telefon může být nahráván. Nebo snad musí ta kouzelná věta o možnosti nahrávaného hoboru začít před samotnou komunikací?
Děkuji za odpověď
Ano. Existuje usnesení Ústavního soudu, podle kterého lze zaznamenávat vlastní telefonní hovory, a to i bez upozornění protistrany.
Usnesení ústavního soudu I.ÚS 191/05 ze dne 13. 9. 2006:
Je nepochybné, že každý má právo zaznamenávat své vlastní telefonické hovory. (...) existuje obecná povědomost o tom, že telefonát může být technickou cestou druhým účastníkem zaznamenáván. Pokud pak volající přesto telefonát za těchto předpokladů uskutečňuje, lze dovozovat, že tím konkludentně souhlasí i s možným pořízením zvukového záznamu tohoto telefonátu.
Zdroj: poradte.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.