Vymena zbozi u Alzy

Od: Datum: 02.01.15 22:52 odpovědí: 25 změna: 03.01.15 15:39

Dobry den,

mate nekdo zkusenost s vymenou zbozi u Alzy? Objednal jsem si pres eshop tablet znacky lenovo, ktery jsem si v utery vyzvednul. Po cca. 2 dennim pouzivani jsem si vsiml, ze mam skoro uprostred jeden pixel, ktery neustale sviti zelene. chtel bych tablet vymenit za druhy kus, je to u Alzy mozne? Mate s tim nekdo zkusenost?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.01.15 22:55
avatar

Je to možné jako v jakémkoliv jiném obchodu, na pobočce Alzy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.15 22:56
avatar

Jestli to Alza umožňuje pak asi není problém. Zákon jim nic takového nenařizuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ria®
Datum: 02.01.15 22:58
avatar

Dobrý den,

z mé zkušenosti nedělá Alza vůbec žádné problémy (3x reklamace).

doplněno 02.01.15 23:04:

Ještě doplním, jednou nabíječka k noťasu, a 2x notebook.. Chápu, že za kvalitu zboží nemohou ;)..

Na podruhé vše ok :)

doplněno 02.01.15 23:05:

U mě se muselo vyměňovat.. Vždy odešlo něco důležitého.. Bohužel pro mě to byly hlavně data.. :/

doplněno 02.01.15 23:09:

Tak jednoduché to není, oni si ho musí vzít, zkusí "rádoby opravit" když zjistí, že to nepůjde, tak vymění kus za kus, když to půjde, tak opraví.. Ale počítejte, že nějaký čas budete bez tabletu, je tam nějaká max doba, jinak vrátí peníze...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tabletman
Datum: 02.01.15 23:03

No me jde spise o to zda Alza provadi vymenu kus za kus. Treba ze bych zavolal na centralu rekl jim o problemu s tim ze chci tablet vymenit za druhy kus a oni by na pobocku kde jsem tablet prebiral poslali druhy kus a ja bych tam pak zasel a puvodni jim tam nechal a oni by mi dali nocy, takto to funguje? Nebo jaky je postup?

Datum: 02.01.15 23:04
avatar

Nektere zarizeni maji toleranci nekolik pixelu a jeden vadny ti nemusi jako reklamaci prevzit!

doplněno 02.01.15 23:05:

Jediná možnost je vrátit zboží do 14 dnu a vzít peníze, nebo vyčkat na peníze a zakoupit jiný, nový

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.15 23:10
avatar

Pokud jsi objednal přes e-shop, tak jim to do 14-cti dnů vrať BEZ UDÁNÍ důvodů (odstoupení od smlouvy). No a pak si objednej jinej tablet.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tabletman
Datum: 02.01.15 23:19

Takze mi doporucujete odstoupit od kupni smlouvy a nechat sinvratit penize? Ja jen, ze jsem slysel neco o tom, ze se pri odstoupeninod smlouvy snazi zakaznika odrbat aby nemuseli vracet 100% castky, ale ze ji skoro vzdy snizi cca o 10%. Nevite co je na tom pravdy?

Datum: 02.01.15 23:28
avatar

Je to pravda a je to dle zákona.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.15 23:36
avatar

jakého zákona?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.15 15:33
avatar

Zboží musí být vráceno v původním stavu.

doplněno 03.01.15 16:55:

Odpovídal jsem vám. Když není zboží vráceno v původním stavu, má obchodník právo častku ponížit o výdaje, které souvisí s uvedením zboží do stavu původního. Není však uvedena částka (to jsme si nerozumněli). Avšak zda se tímto snaží odrbat zákazníky je věc jiná.

Na druhou stranu je pravda, že spousta lidí touto zárukou vydrbává s obchodníky. (tím nemám na mysli tazatele)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.15 15:39
avatar

to odpovídáte komu? já septal dle jakého zákona vrátí zákazníkovi jen 90% ceny vráceného zboží, je jesné, že musí vracet zboží v původním stavu

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 02.01.15 23:35
avatar

nee, vždy mi vrátili plnou částku, i když to trvalo třeba dalších 14 dní

doplněno 02.01.15 23:41:

+ poštovné

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.15 23:40
avatar

VZOR

Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy

Vaše Jméno a Přijmení

adresa

telefon
e-mail

Firma, odkud proběhl nákup

adresa

Ve xxxxxxxx dne 26.2.2014

Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy

Vážení,

dne 21.2.2014 jsem prostřednictvím vašeho e-shopu www.czc.cz s vámi uzavřel kupní smlouvu (objednávka číslo 4114100934), jejímž předmětem byl přenosný radiomagnetofon s CD přehrávačem, kazetovým přehrávačem a rádiem Hyundai TRC 718 AU3. Úhrada za zboží + poštovné ve výši 1074 Kč byla provedena 21.2.2014 elektronicky kartou pomocí online bankovnictví PayU.

Tento radiomagnetofon jsem převzal dne 24.2.2014 (dodání proběhlo na dodací poštu xxxxxxxxxxx).

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu, tj. typického prostředku komunikace na dálku, rozhodl jsem se využít svého práva podle ustanovení § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a tímto oznamuji, že od výše uvedené kupní smlouvy odstupuji.

Radiomagnetofon (včetně dodaného příslušenství) vám zasílám v původním obalu zpět v samostatné zásilce, zároveň vás žádám o poukázání kupní ceny ve výši 999 Kč a 75 Kč za poštovné (celkem 1074 Kč) ve prospěch mého bankovního účtu č. xxxxxxxxx/xxxx nejpozději do 14 kalendářních dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.

S pozdravem

...

Přílohy:

Kopie kupního dokladu – faktura č. 1114035816
Zdroj: https://www.poradte.cz/spolec…t/33983-reklamace-na-czc.html

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tabletman
Datum: 02.01.15 23:47

Dekuji :) A mohu s tim prijit na libovolnou pobocku Alzy nebo to musim poslat postou do centraly?

Datum: 02.01.15 23:54
avatar

předal bych to tam spolu se zbožím v té pobočce,kde jste to vyzvedával, stejně tam budete sepisovat asi i nějaký protokol o převzetí (odevzdání - vrácení)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.15 23:57

Vracel jsem jednou zboží a dostal jsem plnou cenu zboží zpět na pobočce.(tedy mimo poštovného)

Jednodušší je vrátit a pak si zas koupit nový.

Při výměně bych se obával aby netvrdili, že 1 pixel nevadí.

Tak raději vrátit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tabletman
Datum: 03.01.15 00:06

Ale mohu uvést do té žádosti, že odstupuji od kupní smlouvy z důvodu závady na výrobku? Alza má totiž v reklamačním řádu uvedenu tuto větu "V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení."

Datum: 03.01.15 00:20
avatar

NE! Už to píšu snad nahoře, ne? V případě závady ti nemusejí výrobek převzít. Buď vracíš z jednoho důvodu, nebo reklamuješ.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.01.15 00:24
avatar

Proboha, nic tam nepište o nějaké vadě, neb v tu ránu už to není odstoupení od smlouvy bez důvodu dle § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a spadne to do reklamace a může to skončit i tak, že vám to jako reklamaci neuznají, protože někde vyštrachají, že vada jednoho pixelu není vlastně vadou. Navíc byste musel na vyřízení čekat ještě déle (min. měsíc). Pokud se s nima nechcete vůbec bavit, pošlete to poštou na centrálu (aspoň si vás na pobočce nebudou pamatovat, až tam budete vyzvedávat nový výrobek)

doplněno 03.01.15 00:47:

ještě doplním, nezapomeňte uvést tablet do původního stavu, nejen vše zabalit do balíku, ale i odinstalovat aplikace a smazat data z tabletu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: alzak
Datum: 03.01.15 00:18

Napište jak to dopadlo. Mrtvé pixely jsou noční můrou těhle přístrojů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tabletman
Datum: 03.01.15 09:19

Tak jsem to asi pohnojil ... Ještě včera, než jsem si přečetl poslední příspěvky, tak jsem poslal zprávu přes webový formulář na www.alza.cz v sekci "Odstoupení od smlouvy" toto:

Dobrý den, v úterý dne 30.12. 2014 jsem si na pobočce ve Zlíně vyzvednul tablet značky Lenovo ThinkPad 8. Po 2 denním používání se objevil zhruba uprostřed displeje zeleně svítící pixel. Vzhledem k tomu, že se tato vada objevila v ochranné lhůtě 14 dnů od zakoupení, chtěl bych tímto využít svého práva podle ustanovení § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, odstoupení od kupní smlouvy číslo xxxxxxxxxx. Tímto Vás žádám o sdělení potřebných informací pro uplatnění této žádosti.

Myslel jsem to v dobrém ...

Datum: 03.01.15 10:48
avatar

nemám co dodat, následky si neste sám, když chce být někdo chytřejší a přesto chce tady radu, ať se raději příště neptá (a je to poučení i pro nás rádce - nic z toho nemáme, jen asi ztrácíme čas)

Pozn. to už jste tam nemohl napsat, že odstupujete od smlouvy podle NOZ, to už jste tam měl napsat, že reklamujete zboží dle jejich obch. a reklamačních podmínek, tohle vám jako odstoupení bez udání důvodu neuznají

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.15 10:53
avatar

Tak to teď už neřeš, uvidíš jak se k tomu Alza postaví. teď, po novém roce toho budou mít na řešení daleko více a tady ti už asi nijak nepomůžem. Snad to dopadne pro tebe dobře.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tabletman
Datum: 03.01.15 12:05

Jsem vůl, já vím ... Měl jsem počkat, taky si to teď vyčítám ...

V každém přípdě to udělám tak jak jste mi zde radili. V ponděli zajedu na pobočku a požádám o odstoupení od kupní smlouvy, no a uvidím jak se k tomu postaví.

Od: alzak
Datum: 03.01.15 12:20

Víte, alza je vcelku slušná společnost, kde fungují vztahy mezi zákazníkem. S nimi se jedná dobře a respektují zákon a své všeobecné podmínky. Stačilo tam normálně zajít a domluvit se s nimi a věřte se byste se domluvili. Ten zelený skřet mi sice leze na nervy a rád u nich nakupuju.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.